Comarch przejmuje spółkę 2CSI

Comarch objął 100 procent udziałów francuskiej spółki CABINET CONSEIL EN STRATEGIE INFORMATIQUE S.A.S., (dalej 2CSI) która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań i usług informatycznych dla podmiotów medycznych na rynku francuskim. W ramach umowy Comarch nabywa też całość praw autorskich do produktów spółki. Całkowita wartość transakcji wyniosła 9,5 mln zł.

2CSI istnieje na rynku od ponad 25 lat i zajmuje się produkcją własnego oprogramowania wspierającego informatyzację placówek medycznych oraz firm działających na rynku zdalnej opieki domowej pacjentów. Spółka dodatkowa posiada certyfikowane centrum danych (HDS), z którego świadczy usługi hostingowe na potrzeby jej klientów.

Spółka zrealizowała wdrożenia i utrzymuje swoje systemy dla ponad 100 klientów z sektora ochrony zdrowia, głównie działających na rynku komercyjnym, wśród nich są m.in. LVL Medical (międzynarodowa grupa Air Liquide), TIMKL (międzynarodowa grupa Roche) oraz kilkadziesiąt klinik i szpitali.

– W naszej ocenie informatyzacja sektora ochrony zdrowia a w szczególności segmentu zdalnej opieki domowej pacjentów to obszar, który będzie się rozwijał bardzo dynamicznie. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu tego rynku we Francji na przestrzeni ostatnich 10 lat to ponad 8%. Nie mamy żadnych wątpliwości, że w kontekście aktualnej sytuacji rynek ten będzie notował dwucyfrowy wzrost. W Comarch przygotowujemy się już do tego od wielu lat i inwestujemy w badania i rozwój odpowiednich systemów, które wspomagają firmy działające na rynku ochrony zdrowia, w tym w świadczeniu usług medycznych, głównie z zakresu telemedycyny, zdalnej opieki medycznej oraz do zarządzania specjalistyczną dokumentacją. Transakcja nabycia spółki 2CSI to duży krok w kierunku wzmocnienia pozycji Comarch w tym segmencie rozwiązań IT. Wyspecjalizowana kadra, duża grupa aktywnych klientów, dojrzałe linie produktowe oferowane przez przejętą spółkę pozwolą nam na uzyskanie istotnej synergii, rozbudowę portfolio Comarch a w efekcie zdobycie nowych kontraktów na rynkach europejskich. Transakcja nabycia akcji 2CSI była przygotowywana od blisko 12 miesięcy i wsparta intensywnymi analizami rynku. Aktualne wydarzenia jedynie umocniły nas w przekonaniu, że Comarch wspólnie z 2CSI, z głębokim know how, produktami informatycznymi oraz infrastrukturą będzie w stanie zaoferować kompleksowe i innowacyjne narzędzia wspierające wysiłki służby zdrowia – mówi Arkadiusz Iłgowski, prezes Comarch Francja.

Głównymi rozwiązaniami informatycznymi oferowanymi przez 2CSI w modelu chmurowym są systemy wspierające w sposób kompleksowy funkcjonowanie placówek medycznych oraz firm prywatnych świadczących usługi zdalnej opieki domowej pacjentów z chorobami przewlekłymi.

Zakup 2CSI pozwoli Grupie Comarch na istotne wzmocnienie swojej pozycji konkurencyjnej w obszarze usług informatycznych w sektorze e-Health na rynku europejskim.


Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 60 krajach na 5 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje 10-15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2015 r. była to kwota 138 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 5400 ekspertów, w 84 biurach w  28 krajach od Malezji przez Europę aż po Chile.

www.comarch.pl             

Higiena w zasięgu ręki – wdrożenie Comarch e-Sklepu w firmie Debiut Plus

Firma Debiut Plus – dystrybutor systemów higienicznych oraz środków czystości – rozwija handel w formie elektronicznej i rozbudowuje platformę do zakupów online. Ekologiczne mydła do mycia rąk, wszelkiego typu ręczniki papierowe, dozowniki, żele do dezynfekcji skóry, środki czystości czy też  sprzęt do sprzątania – wszystkie te artykuły można zakupić za pośrednictwem  platformy e-commerce.

Internetowa platforma zakupowa firmy Debiut Plus została zbudowana na bazie rozwiązania Comarch e-Sklep. Klienci za pośrednictwem platformy mogą składać zamówienia, dokonywać płatności, a w przypadku gdyby towar nie spełniał ich oczekiwań, w łatwy sposób zwrócić lub wymienić zakupione akcesoria. Comarch e-Sklep jest optymalnie przygotowany pod wymogi ustawy o prawach konsumenta, a także spełnia wszelkie wymagane normy jakości.

 E-sklep uszyty na miarę

Przy planowaniu uruchomienia platformy B2B, kadrze menedżerskiej firmy Debiut Plus zależało, aby narzędzie informatyczne było dla klientów przede wszystkim wygodne i przyjazne w użytkowaniu.  

– Oferta hurtowni jest bogata i zróżnicowana. W sprzedaży mamy wiele rozwiązań skierowanych do przedsiębiorstw z różnych branż: służby zdrowia i placówek medycznych, firm przemysłowych i handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych a także firm świadczących usługi sprzątania. Dlatego zależało nam, aby poruszanie się po platformie internetowej było intuicyjne a interfejs czytelny. Zdecydowaliśmy się na system Comarch e-Sklep, ponieważ spełniał nasze wymagania, a dodatkowo jego elastyczność pozawala na uruchomienie dodatkowych funkcjonalności – mówi Mateusz Miągowski, kierownik działu E-Commerce w firmie Debiut Plus.

Za wdrożenie i uruchomienie platformy Comarch e-Sklep odpowiedzialna była firma Standard Polish Enterprise SPE IMEX.

O tym, czy klient polubi zakupy w sklepie internetowym, w dużej mierze decyduje to, jak skonstruowana jest wyszukiwarka i sortowanie produktów. Na platformie B2B firmy Debiut Plus (https://www.b2b.debiutplus.pl/) użytkownik może wybierać wedle kategorii, producentów lub marek, zaznaczyć, czy interesuje go produkt na promocji, wyprzedaży czy może najlepiej oceniany. Rezultaty wyszukiwania wyświetlane są w postaci dużych i czytelnych kafelków ze zdjęciem oraz podstawowymi informacjami o produkcie. Aby zapełnianie koszyka przebiegało sprawniej, wprowadzona została możliwość wglądu w stany magazynowe obu oddziałów firmy. Zamiast komunikatów: „dużo w magazynie” czy „mało w magazynie”, zalogowany klient widzi, jaka ilość towaru, który chce kupić, jest w danej chwili dostępna. Dla wybranych kontrahentów jest dostępna opcja składania zamówień ponad stan magazynowy. Na prośbę zleceniodawcy SPE IMEX dodał też opcję odfiltrowywania towarów o stanie zerowym.

„W czym mogę pomóc?”

Wielu klientów docenia bezpośredni kontakt z doradcą podczas zakupów. I to jest mocna strona sklepów stacjonarnych. Firma Debiut Plus chciała przenieść to doświadczenie do przestrzeni wirtualnej. W tym celu wdrożone zostało takie oto rozwiązanie: kontrahent, zaraz po zalogowaniu się na stronie sklepu, widzi, kto jest jego opiekunem handlowym. Dzięki temu może się z nim szybko skontaktować, bez konieczności wyszukiwania jego numeru telefonu czy adresu mailowego – informacje te widnieją na pulpicie głównym.

Zakupy też na kredyt

W branży handlu detalicznego i hurtowego funkcjonuje szereg instrumentów, które są powszechne stosowane w transakcjach między dystrybutorem a kontrahentem. Dla kadry menedżerskiej firmy Debiut Plus było bardzo istotne, aby przy wdrażaniu Comarch e-Sklepu B2B zostały one uwzględnione.

Jednym z nich był rozszerzony podgląd dokumentów – tak, by w strefie klienta, zarówno na liście faktur, jak i wydań zewnętrznych, widoczne były dokumenty w buforze, dokumenty zatwierdzone i anulowane. Dla zwiększenia przejrzystości różnią się one kolorem (odpowiednio – zielony, czarny, czerwony).

Kolejne dotyczyło limitu kupieckiego. Jak wiadomo, dla niektórych przedsiębiorców korzystanie z limitu jest po prostu wygodne, dla innych – borykających się z brakiem środków na bieżącą działalność, jest ono często jedynym sposobem na utrzymanie się na rynku. Na życzenie dystrybutora, firma SPE IMEX wdrożyła dla sklepu dwa rodzaje takich limitów. Oprócz standardowego, wprowadzono też limit miesięczny oraz miesięczny z datą rozpoczęcia inną niż od pierwszego dnia miesiąca. Z myślą o ważnym kontrahencie, oprogramowanie zostało tak zmodyfikowane, aby oprócz limitu całościowego dla wszystkich jego oddziałów, funkcjonował też odrębny limit dla każdego oddziału z osobna.

Zastosowane w sklepie rozwiązania umożliwiają ponadto ustawienie darmowej dostawy dla wybranych klientów czy wprowadzają opcję potwierdzania zamówień przez pracownika głównego.

Platforma Comarch e-Sklep jest zintegrowana z systemem Comarch ERP Optima, co pozwala na dowolną konfigurację oraz wdrożenie nowych dedykowanych funkcjonalności. Dodatkowo taka konfiguracja daje pewność, że aktualizacje oprogramowania ERP lub e-commerce nie wpłyną na proces integracji i nie zaburzą funkcjonowania sprzedaży w firmie.

Projekt wdrożenia i uruchomienia platformy Comarch e-Sklep zrealizowała firma SPE IMEX.


O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej mocno rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Wśród klientów, którzy postawili na Comarch ERP są m.in.: Gerda, Muszynianka, Ustronianka, OSHEE Polska, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

Mieszkańcy Sofii objęci kwarantanną otrzymają Bransoletki Życia Comarch

Pięćdziesiąt Bransoletek Życia Comarch trafi do Rejonowej Inspekcji Zdrowia w Sofii. Instytucja przekaże urządzenia osobom przebywającym na kwarantannie domowej w związku z ryzykiem zakażenia SARS-CoV-2. Comarch zapewni również dostęp do platformy telemedycznej e-Care  oraz wsparcie techniczne urzędnikom sofijskiego sanepidu.

Projekt jest realizowany we współpracy z bułgarską firmą Inter Business’91 Ltd., która specjalizuje się w świadczeniu usług telemedycznych na tamtejszym rynku. Pilotaż tego projektu potrwa trzy miesiące.

Bransoletka Życia Comarch wyposażona jest w przycisk SOS, stale monitoruje stan zdrowia użytkowników oraz posiada moduł GPS, co pozwala zlokalizować podopiecznego. Ta właśnie funkcjonalność będzie wykorzystywana przez Rejonową Inspekcję Zdrowia w Sofii, zapewniając informację, czy osoba poddana kwarantannie jest w domu.

– W tak trudnym czasie pandemii, telemedycyna stanowi już nie tylko alternatywę, ale także w wielu przypadkach główny sposób świadczenia opieki medycznej. Warto więc implementować rozwiązania, które pozwolą wykonywać te świadczenia zdalnie, ale także dadzą możliwość monitorowania osób objętych kwarantanną w trakcie pandemii koronawirusa (COVID-19). Przykładem jest dedykowany Strażnik kwarantanny od Comarch – mówi Krzysztof Białek, menedżer ds. rozwoju biznesu IoT w Comarch.

Dzięki wykorzystaniu karty SIM, urządzenie umożliwia także nawiązywanie połączeń głosowych, co   pozwala osobie noszącej bransoletkę nawiązać szybki kontakt z pracownikami służb, którzy na podstawie przekazanych informacji będą mogli udzielić zdalnej pomocy lub wezwać lokalne służby ratunkowe. Możliwość wykonywania połączeń głosowych zmniejsza również częstotliwość odwiedzin przez służby w celu sprawdzenia, czy osoby poddane kwarantannie są w domach i czy stosują się do zaleceń służb. To z kolei redukuje ryzyko zarażenia funkcjonariuszy w wyniku ich bezpośredniego kontaktu z tymi osobami. Dodatkowo monitorowanie osób poddanych kwarantannie przy użyciu Opaski Życia oznacza mniejsze koszty operacyjne dla służb w porównaniu z codzienną fizyczną kontrolą w miejscu przebywania osób skierowanych na kwarantannę.

Bransoletki Życia trafią do podopiecznych sanepidu w najbliższych dniach. 22 kwietnia tego roku firma Inter Business’91 Ltd. przekazała urządzenia bułgarskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Oba podmioty będą odpowiedzialne za nadzór realizacji i przebiegu projektu. Następnie organizacja humanitarna udostępni sprzęt Rejonowej Inspekcji Zdrowia w Sofii.

W spotkaniu przekazania bransoletek udział wziął Pan Maciej Szymański, Ambasador Rzeczypospolitej w Republice Bułgarii.

CFI Systemy Informatyczne i fintech Autenti nawiązali współpracę partnerską

CFI Systemy informatyczne od ponad 15 lat rozwija swój autorski system do zarządzania przedsiębiorstwem – VENDO.ERP. System VENDO.ERP to „żyjący” ekosystem posiadający ponad 30 dodatków, dzięki którym klient może dostosować VENDO.ERP do swoich potrzeb
i w pełni wykorzystać potencjał systemu. Kolejnym udogodnieniem, które wprowadziliśmy jest podpis elektroniczny, który można złożyć dzięki platformie Autenti. To bardzo pomocne rozwiązanie, szczególnie w okresie koronawirusa. 

Aktualnie z VENDO.ERP korzysta ponad 550 klientów i blisko 10 tys. użytkowników w całej Polsce. To właśnie z myślą o nich CFI Systemy Informatyczne zdecydowało się na współpracę partnerską z Autenti. Platforma opracowała i wprowadziła na rynek bezpieczny i prawnie wiążący system podpisu elektronicznego. E-podpis usprawnia pracę zdalną, pomaga ograniczyć wychodzenie z domu i zminimalizować kontakty z ludźmi, nie wstrzymując przy tym realizacji działań biznesowych.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z Autenti mając na uwadze kilka ważnych punktów. Po pierwsze – aktualna sytuacja wymusiła na wielu przedsiębiorcach nakaz pracy zdalnej, która bardzo utrudnia normalne funkcjonowanie biznesu. Po drugie – pomimo tej sytuacji, każdy z nas chce pracować normalnie, kontaktować się z klientami, kontrahentami i dostawcami w bezpieczny dla wszystkich sposób. Wreszcie po trzecie – dzięki Autenti bardzo skracamy czas na podpisywanie formalnych dokumentów, bez których żaden biznes nie mógłby działać zgodnie z obowiązującym prawem.” – powiedział Bartłomiej Lux, współwłaściciel CFI Systemy Informatyczne. „Postanowiliśmy zaoferować naszym Klientom możliwość skorzystania z platformy elektronicznego podpisu Autenti poprzez integrację z naszym systemem VENDO.ERP. Jest to naturalny krok w rozwoju naszego ekosystemu VENDO.ERP. Chcemy tym samym ułatwić pracę naszym Klientom również w tej sferze działalności przedsiębiorstwa, jakim jest elektroniczna autoryzacja dokumentów.” – dodał Bartłomiej Lux.

Integracja VENDO.ERP z platformą Autenti daje możliwość skorzystania z trzech rodzajów podpisów elektronicznych – zwykłego, zaawansowanego i kwalifikowanego. Dzięki takiemu rozwiązaniu można podpisywać kontrakty, umowy, zamówienia, kosztorysy, zlecenia czy umowy sprzedażowe zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak na zewnątrz czyli z dostawcami (w relacji B2B) oraz klientami przedsiębiorstwa (B2C). Jest też możliwość skorzystania z tzw. konta FREE, które umożliwia w okresie epidemii bezpłatną wysyłkę do 10 dokumentów miesięcznie.

Taka integracja gwarantuje pełną obsługę w zakresie procesu e-transakcji. Począwszy od nadania dokumentu, przez e-identyfikację, e-doręczenie, podpis elektroniczny skutkujący certyfikatem, aż po chociażby wygenerowanie linków prowadzących do płatności. Niewątpliwym atutem jest fakt, że ewidencjonowany jest łańcuch zdarzeń pomiędzy stronami zawierającymi umowę, a dowody umieszczane są na trwałym nośniku. Szyfrowanie danych gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa i zaufania.

CFI Systemy Informatyczne jest partnerem, dzięki któremu nasza platforma i oferowane przez nas usługi mają szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.  E-podpis sprawdza się w biznesie nie tylko w czasach epidemii. Dzisiaj już coraz więcej firm chce działać efektywniej
i korzystać z rozwiązań, które stworzyliśmy w oparciu o najlepsze na rynku i najbezpieczniejsze technologie. Cyfrowa transformacja wręcz wymusza na przedsiębiorstwach takie działania.” – 
powiedziała  Anna Krasuska, szefowa sprzedaży w Autenti. – “Dodatkowo depapieryzacja oznacza ochronę drzew i środowiska, co nie pozostaje niezauważone.” – dodała.


Autenti

Autenti to platforma do autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet. Jest to wyjątkowe połączenie podpisu elektronicznego, innowacyjnej technologii oraz środowiska prawnego w oparciu o przepisy europejskie i krajowe. Z usługi korzystać można nie tylko w relacjach z partnerami biznesowymi (B2B), ale również z konsumentami (B2C) i pracownikami (B2E). To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z nielicznych w Europie.

CFI Systemy Informatyczne

CFI Systemy Informatyczne to firma konsultingowo-informatyczną z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży. Specjalizuje się w produkcji i wdrażaniu systemów zarządzania klasy ERP. Klienci firmy to średnie i duże firmy, głównie z sektorów produkcji, logistyki i handlu. Firma pomaga swoim Klientom w jeszcze lepszej organizacji pracy, optymalizacji poszczególnych czynności i całych procesów realizowanych w ich przedsiębiorstwach. Doradza w jaki sposób poprawić efektywność wykonywanych działań i osiągnąć wyznaczony cel biznesowy. Wynikiem tej pracy jest wzrost efektywności operacyjnej i bardziej wydajne zarządzanie posiadanymi zasobami, zamówieniami i całym procesem produkcyjnym, czego mierzalnym rezultatem są np. niższe koszty czy zwiększenie wydajności. Flagowym produktem jest system ERP – VENDO.ERP. Nowoczesne, w pełni zintegrowane i zautomatyzowane rozwiązanie ERP, pozwalające zarządzać firmą w sposób kompleksowy. Skutecznie wspiera ewidencję i planowanie wszystkich zasobów przedsiębiorstwa. Optymalizuje realizowane w nim procesy i pozwala na bardziej efektywne zarządzanie informacją. Automatyzuje poszczególne czynności i ułatwia bieżącą kontrolę realizowanych zadań. Przyczynia się do poprawy efektywności realizowanych działań, optymalizacji wydatków i obniżenia kosztów, a w efekcie do wzrostu wydajności. Dostarcza informacji niezbędnych do podejmowania kluczowych dla przedsiębiorstwa decyzji. VENDO.ERP spełnia wszystkie oczekiwania przedsiębiorców: 1 system dla wszystkich obszarów w organizacji (produkcja, logistyka, sprzedaż, finanse, personel, serwis, BI, CRM); usprawnia pracę; dopasowany do struktury organizacji; łatwy w użytkowaniu; niezawodny i wydajny; elastyczny – możliwość rozbudowania funkcjonalności; integracja z innymi systemami pozwalającymi skuteczniej zarządzać łańcuchem dostaw. Ten „żyjący” ekosystem posiada ponad 30 dodatków, dzięki czemu klient może sam dostosować swój VENDO.ERP i w pełni wykorzystać jego potencjał. Aktualnie na VENDO.ERP pracuje 550 klientów i blisko 10 000 użytkowników. CFI Systemy Informatyczne posiada referencje z różnych branż z całej Polski:  produkcyjnej, logistyki, handlu, poligrafii, laserowej, reklamowej i wielu innych.