Dlaczego i czy warto ograniczyć korzystanie ze smartfonów?

Smartfon stał się nieodzownym elementem naszego codziennego życia. Już od wielu lat przestał być używany jedynie do wykonywania połączeń i przesyłania wiadomości tekstowych. Przystępność cenowa sprawiła, że smartfony posiada coraz więcej osób, a niejednokrotnie posiadamy więcej niż jeden aparat. Użytkownicy są też coraz młodsi. Coraz większą popularność zyskuje określenie „pokolenie always on” – są to osoby, które praktycznie nie znają i nie pamiętają czasów bez dostępu do Internetu. Według przeprowadzonych przez Pew Research Center badań od 2011 roku liczba Amerykanów używających smartfonów wzrosła z 35% do 77%, natomiast 95% osób posiada jakiś telefon komórkowy[1]. Jednocześnie pojawia się coraz więcej opinii, że należy ograniczyć korzystanie ze smartfonów. Czy to prawda?

Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że przywiązanie do smartfonów wzięło się z ich coraz szerzej rozwijanych funkcji i możliwości, wykorzystywanych zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, włączając nawet tak proste funkcje jak notes czy kalkulator, czy aparat fotograficzny. Bycie on-line praktycznie w każdym momencie  i miejscu znacznie usprawnia i przyśpiesza wykonywanie różnych codziennych czynności, jak np. zakupy, składanie zamówień, rezerwacje i wiele wiele innych. Wygoda i komfort, jaki dają nam smartfony sprawiły, że korzystamy z nich coraz częściej i mamy je przy sobie praktycznie cały czas, co niestety prowadzi do uzależnienia. Bardzo szybki rozwój urządzeń mobilnych oraz usług on-line spowodował powstanie wielu nowych uzależnień i chorób cywilizacyjnych m.in. nomofobię – lęk przed niemożliwością skorzystania z telefonu komórkowego, fonoholizm –  który dotyka według badań CBOS 92% Polaków[2], uzależnienie od sieci, socjomania internetowa, FoMO  (ang. fear of missing out[3]) itd. „SecurEnvoy, firma zajmująca się zabezpieczeniami, przeprowadziła badania w Wielkiej Brytanii, które pokazały, że aż 66% ludzi ma tam jakąś formę nomofobii. 41% uczesntików badań miało co najmniej dwa urządzenia by na pewno pozostać w kontakcie”.[4]

Kolejnym negatywnym skutkiem nadmiernego przywiązania do smartfonów wg. wielu psychologów jest wzmocnienie zachowań egoistycznych i spadek empatii. Będąc w nieustannym kontakcie w sieci na różnego rodzaju czatach i mediach społecznościowych, coraz mniej dbamy o relacje w realnej rzeczywistości. Korzystając z anonimowości niebezpiecznie rośnie także w ostatnim czasie zjawisko hejtu, prowadzącego do depresji, a nawet samobójstw. Stajemy się społeczeństwem mniej prospołecznym. Koncentrujemy się na naszym wizerunku w mediach społecznościowych, znacznie wzrósł ekstrawertyzm, a brak zainteresowania bądź „lajków” budzi w nas frustrację. „Dr Yalda T. Uhls z University of California przeprowadziła eksperyment, w którym zaprosiła dzieci w wieku 12 lat do udziału w pięciodniowym obozie. Dzieci nie mogły korzystać z żadnych urządzeń multimedialnych, bazując wyłącznie na komunikacji twarzą w twarz. Okazało się, że po powrocie z obozu uczniowie rozpoznawali emocje innych ludzi lepiej niż ich rówieśnicy, którzy zostali w szkole, korzystając codziennie z nowych technologii”[5]. Często pielęgnując relacje społeczne w sieci ulegamy złudzeniu, że jesteśmy otoczeni gronem znajomych i w naszych relacjach społecznych nie potrzeba zmian, podczas gdy w rzeczywistości jesteśmy samotni.

Diagnozowane jest coraz więcej fizycznych przypadłości związanych ze zbyt częstym korzystaniem ze smartfonów. Najczęściej wymienia się:

  • „syndrom SMS-owej szyi” – długotrwałe patrzenie na ekran w takiej pozycji może powodować kompresję kręgów i w efekcie nawet zwyrodnienie dysków[6]. Pozycja, w której głowa jest nieustannie lekko pochylona do przodu powoduje także zniekształcenie owalu twarzy, utratę jędrności skóry i pojawienie się tzw. drugiego podbródka. Możemy nabawić się także zapalenia stawów nadgarstka. 
  • Zaburzenia lub pogorszenie jakości snu także może być powiązane z nadmiernym używaniem telefonu komórkowego wieczorami. Natomiast następstwem tej przypadłości mogą być m.in. problemy z koncentracją.
  • Problemy z cerą – spowodowane wyższą temperaturą telefonu oraz ogromną ilością bakterii znajdujących się na wyświetlaczu, a także zespół suchego oka będący skutkiem tego, że korzystając ze smartfona mrugamy rzadziej.
  • Problemy z płodnością – spowodowane zmniejszoną ruchliwością plemników.

Trwają badania prowadzone na 11 tys. Dzieci przez National Institutes of Health, z których wynika, że te z nich, które używają smartfonów ponad 7 godzin dziennie narażone są na zmiany w mózgu prowadzące do zmniejszenia się kory mózgowej, a co za tym idzie do niższego IQ, osłabienia umiejętności poznawczych i językowych[7].

Toczą się także dyskusje na temat szkodliwości promieniowania telefonów komórkowych. Słuchanie muzyki oraz inne czynności wykonywane na smartfonach, jak np. pisanie SMSów powoduje naszą dekoncentrację, a to jest przyczyną m.in. wielu wypadków drogowych. Co więcej, łatwy dostęp do informacji sprawia, że pogarsza nam się pamięć oraz wyobraźnia – tzw. efekt Google[8].

Nie można jednak zaprzeczyć, że Internet oraz mobilny dostęp do niego niesie za sobą także wiele pozytywnych skutków. Pozwala między innymi na oszczędność czasu, który możemy przeznaczyć na relacje z bliskimi oraz na uzyskanie potrzebnych informacji, czy ułatwia możliwość kontaktu.

Podsumowując, należy zaznaczyć, że najbardziej zagrożone negatywnymi skutkami częstego korzystania ze smartfonów są osoby młode i dzieci, które nie znają czasów bez Internetu, nie mają więc porównania, jak mogłyby wyglądać ich relacje z rówieśnikami. Dlatego też konieczne jest zwrócenie uwagi na problem uzależnień i depresji. Zdania co do tej sytuacji, są jak zwykle podzielone. Podczas, gdy jedni demonizują Internet i urządzenia mobilne, inni zauważają ich zalety i użyteczność. Pamiętać należy przede wszystkim, że smartfony, tablety, czy Internet same w sobie nie stanowią zagrożenia, a nasze nawyki i sposób w jaki z nich korzystamy i to zależy tylko i wyłącznie od nas samych[9]

Źródła:
Puls Biznesu NR 89 (5347) z dn. 10-12 maja 2019

https://www.newsweek.pl/wiedza/psychologia/technologia-jak-smartfon-zmienia-twoj-mozg/e97gw2s
https://www.focus.pl/artykul/uzaleznieni-od-smartfonow-171204121036
https://www.o2.pl/artykul/-proc-nastolatkow-jest-uzaleznionych-od-smartfonow-i-internetu-6222372808497281a
https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/rownowaga/dlaczego-warto-ograniczyc-korzystanie-ze-smartfonow/52nj95g
https://kobieta.onet.pl/zdrowie/telefony-komorkowe-sa-szkodliwe-dla-zdrowia-i-urody-sprawdz-dlaczego-warto-ograniczyc/km12ete
https://nowosci.com.pl/uzaleznienie-od-smartfonow-zagrozenie-a-moze-po-prostu-znak-czasow-smartfony-rzadza-swiatem-i-ludzmi/ar/13355846
https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/fonoholizm-naduzywanie-smartfonow-przez-dzieci-najwazniejsze-symptomy

Kontakt z prasą:
Olga Radzikowska
Marketing Assistant
Todis Consulting
olga.radzikowska@todis.pl


[1] https://www.focus.pl/artykul/uzaleznieni-od-smartfonow-171204121036

[2] https://nowosci.com.pl/uzaleznienie-od-smartfonow-zagrozenie-a-moze-po-prostu-znak-czasow-smartfony-rzadza-swiatem-i-ludzmi/ar/13355846

[3] https://www.newsweek.pl/wiedza/psychologia/technologia-jak-smartfon-zmienia-twoj-mozg/e97gw2s

[4] https://www.focus.pl/artykul/uzaleznieni-od-smartfonow-171204121036

[5] https://www.newsweek.pl/wiedza/psychologia/technologia-jak-smartfon-zmienia-twoj-mozg/e97gw2s

[6] https://kobieta.onet.pl/zdrowie/telefony-komorkowe-sa-szkodliwe-dla-zdrowia-i-urody-sprawdz-dlaczego-warto-ograniczyc/km12ete

[7] „Smartfony zmniejszają korę mózgową dzieci” Puls Biznesu NR 89 (5347) z dn. 10-12 maja 2019

[8] https://www.newsweek.pl/wiedza/psychologia/technologia-jak-smartfon-zmienia-twoj-mozg/e97gw2s

[9] https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/fonoholizm-naduzywanie-smartfonow-przez-dzieci-najwazniejsze-symptomy

IFS i Astea International informują o zawarciu ostatecznej umowy

Integracja dwóch działających od wielu lat przedsiębiorstw o ustalonej renomie wzmocni czołową pozycję zajmowaną na rynku przez ich rozwiązania w zakresie FSM (Field Service Management)

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o zawarciu ostatecznej umowy dotyczącej nabycia Astea International, globalnej firmy zajmującej się produkcją oprogramowania. Połączona firma będzie w stanie obsłużyć liczniejsze grono klientów w większej liczbie krajów dzięki powiększeniu sieci partnerów i wyjątkowym kompetencjom poszerzonego zespołu pracowników.
 

IFS odnotowuje znaczny wzrost organiczny w obszarze rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie. W okresie od początku roku 2019 przychody ze sprzedaży licencji zwiększyły się o 119%*. Dzięki połączeniu z firmą Astea korporacja IFS będzie mogła poszerzyć zakres swojego działania. Obecnie obsługuje już ponad 10 tysięcy klientów z całego świata, z czego około 8 tysięcy stanowią przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową. Przewidywana wartość wskaźnika wzrostu przychodów z licencji FSM w roku 2020 wynosi 40%, przy czym według prognoz 80% tych przychodów stanowić będą opłaty okresowe.

Od wielu lat IFS dostarcza klientom rozwiązania, które wspierają realizację różnorodnych zadań związanych z zarządzaniem obsługą serwisową. Obejmuje to zarówno skomplikowane prace w terenie, jak i transakcyjne funkcje ustalania harmonogramów i tras pracowników terenowych. Dzięki uzupełnieniu zaawansowanej platformy o rozwiązania Astea połączona firma zyska nowe możliwości uwzględnienia istotnych trendów branżowych, takich jak serwicyzacja, z czym wiązać się będą dodatkowe korzyści dla klientów ze wszystkich obsługiwanych sektorów.

Astea ma podobne doświadczenia, jeśli chodzi o zakres współpracy z klientami i sektory rynku, w których działa. Rozwiązania tej firmy przeznaczone są dla średnich i dużych przedsiębiorstw z branży telekomunikacji, systemów sterowania i urządzeń pomiarowych, systemów ochrony przeciwpożarowej i systemów ochrony, sprzętu medycznego, produkcji przemysłowej, przemysłu maszynowego i produkcji wyposażenia dla handlu detalicznego. Wśród klientów firmy Astea znajdują się największe globalne korporacje i przedsiębiorstwa z listy Fortune 500 z całego świata.

„Obie firmy oraz ich klienci, partnerzy i pracownicy odniosą korzyści dzięki połączeniu naszych doświadczeń i wiedzy specjalistycznej” — powiedział Darren Roos, prezes korporacji IFS. „Prezes Zack Bergreen wspólnie ze swoim zespołem zbudował firmę liczącą się na rynku rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie. Astea pozyskała znakomitych klientów z najwyższej półki, a przy tym zatrudnia niezwykle kompetentnych pracowników i dysponuje bogatą ofertą produktów. Dzięki tej transakcji możemy stworzyć najbardziej atrakcyjną w branży ofertę produktów FSM i kontynuować prace nad rozwiązaniami przynoszącymi klientom coraz więcej korzyści”. Darren Roos dodał: „Jeśli chodzi o wartość dostarczaną klientom, wspólnie jesteśmy w stanie zaoferować bez wątpienia więcej niż zwykłą sumę korzyści zapewnianych niezależnie przez nasze firmy”.

Z kolei Zack Bergreen, prezes i założyciel firmy Astea, stwierdził: „Od dawna imponował nam rozwój IFS i globalny zakres działania tej korporacji. Wiemy, że podobnie jak w naszym przypadku jej podejście do zarządzania usługami w terenie jest ukierunkowane na potrzeby klienta. Jestem wdzięczny za zaangażowanie, jakim wykazali się nasi pracownicy. Dzięki niemu mogliśmy rozpocząć transformację, której zwieńczeniem możemy pochwalić się w naszym dzisiejszym komunikacie”. Zack Bergreen dodał: „W trakcie tego procesu poznałem bliżej Darrena i członków jego zespołu. Cieszę się niezmiernie, że we współpracy z IFS będziemy mogli zaoferować klientom najlepsze rozwiązania do zarządzania usługami serwisowymi w terenie”.

Pozycja IFS zajmowana na rynku rozwiązań FSM jest potwierdzona przez globalne firmy analityczne takie jak Gartner, który w raportach Magic Quadrant for Field Service Management Software od roku 2014 nieprzerwanie umieszcza IFS w grupie liderów określanej jako Leader Quadrant. Również Astea należy do niewielkiej grupy przedsiębiorstw docenionych przez firmę Gartner ze względu na zaawansowane funkcje produktów i grono stałych klientów, w tym międzynarodowych korporacji.

Transakcja została jednogłośnie zatwierdzona przez Radę Nadzorczą spółki Astea International. Na przeprowadzenie transakcji muszą wyrazić jeszcze zgodę udziałowcy spółki, w tym akcjonariusz większościowy, prezes i założyciel. który wspólnie z dyrektorem finansowym podpisał porozumienie w sprawie głosowania dotyczącego zawarcia transakcji. Przewidywany termin finalizacji transakcji to czwarty kwartał 2019 r.

* Pierwsze półrocze 2019 r. w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 r.


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Informacje o firmie Astea

Astea International jest globalnym liderem rynku rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie i pracownikami mobilnymi, uwzględniających wszystkie podstawowe elementy zarządzania pełnym cyklem życia usług, czyli zarządzanie klientami, zarządzanie serwisem, zarządzanie aktywami, zarządzanie logistyką tradycyjną i logistyką zwrotów oraz zarządzanie pracownikami mobilnymi i funkcje optymalizacji ich pracy. Rozwiązania technologiczne firmy Astea pozwalają najlepszym na świecie przedsiębiorstwom zorientowanymi na usługi osiągać większe zyski, a zarazem zapewnić odpowiedni poziom zadowolenia klientów i właściwe poziomy realizacji usług dzięki proaktywnym mechanizmom komunikacji. Mechanizmy te umożliwiają bezproblemową, spójną i w wysokim stopniu spersonalizowaną obsługę we wszystkich punktach kontaktu w ramach relacji z klientami. Rozwiązania firmy Astea łączą procesy, ludzi, komponenty techniczne i informacje, pozwalając całemu przedsiębiorstwu skoncentrować działania na tworzeniu wartościowych produktów i usług w warunkach ostrej konkurencji na międzynarodowym rynku.
www.astea.com

Firma Foros jest wyłącznym doradcą finansowym IFS w kwestiach związanych z tą transakcją.

Firma Stifel jest wyłącznym doradcą finansowym niezależnej komisji specjalnej powołanej przez spółkę Astea International Inc.

Zastrzeżenie dotyczące stwierdzeń dotyczących przyszłości

Niniejszy komunikat zawiera pewne stwierdzenia dotyczące transakcji między firmami Astea i IFS będące stwierdzeniami dotyczącymi przyszłości (ang. „forward-looking statements”) w rozumieniu amerykańskiej ustawy Private Securities Litigation Reform Act z 1995 r. Stwierdzenia tego rodzaju można rozpoznać po użyciu słów takich jak „powinien”, „może”, „oczekiwać”, „przewidywać”, „szacować”, „planować”, „prognozować”, „zamierzać”, „uważać” oraz innych sformułowań o podobnym znaczeniu i podobnej wymowie. Stwierdzenia dotyczące przyszłości można także rozpoznać po tym, że nie odnoszą się bezpośrednio do faktów historycznych i zdarzeń bieżących. Takie stwierdzenia oparte są na aktualnych oczekiwaniach i wiążą się z nimi w naturalny sposób czynniki ryzyka, niepewność i założenia sprawiające, że faktyczne wyniki mogą się w istotny sposób różnić od oczekiwań przedstawionych w momencie publikacji niniejszego komunikatu. Takie czynniki ryzyka obejmują w szczególności: (1) możliwość, że transakcja nie zostanie sfinalizowana lub wystąpią opóźnienia w jej finalizacji; (2) niekorzystny wpływ na cenę rynkową akcji zwykłych spółki Astea i na jej wyniki operacyjne w związku z niemożnością zawarcia transakcji; (3) niekorzystny wpływ na cenę rynkową akcji spółki Astea związany z informacją o zawarciu transakcji lub kolejnymi komunikatami dotyczącymi transakcji, lub z zawarciem transakcji albo jej finalizacją; (4) nieprzewidziane trudności lub wydatki związane z transakcją; (5) postępowania sądowe wszczęte przeciwko spółce Astea i innym podmiotom w związku z transakcją; (6) zakłócenia w realizacji bieżących planów i działań spowodowane ogłoszeniem informacji o zawarciu transakcji i jej przebiegiem; (7) potencjalne trudności z rotacją pracowników w związku z ogłoszeniem informacji o zawarciu transakcji i jej przebiegiem; (8) reakcję klientów, dostawców i konkurencji na fakt ogłoszenia informacji o zawarciu transakcji; (9) możliwość zachowania siły marki; (10) skutki zmian warunków gospodarczych, politycznych i społecznych na rynkach, na których działa spółki Astea; (11) zmiany preferencji klientów; (12) możliwości opracowywania i prowadzenia sprzedaży nowych, innowacyjnych produktów.

Jeśli w stwierdzeniu dotyczącym przyszłości wyrażone zostanie oczekiwanie lub przekonanie dotyczące przyszłych wyników lub działań, nie ma żadnej pewności, że dane stwierdzenie, oczekiwanie lub przekonanie zostanie zrealizowane, a wynik osiągnięty. Faktyczne wyniki mogą się w istotny sposób różnić od naszych oczekiwań, planów i przewidywań. Stwierdzenia dotyczące przyszłości są jedynie przewidywaniami i oszacowaniami, które z założenia wiążą się z pewnymi czynnikami ryzyka, trendami i niepewnością, a wiele z takich czynników pozostaje poza kontrolą firm IFS i Astea lub nie ma możliwości ich dokładnego przewidzenia, zaś wystąpienia niektórych być może nawet nie da się obecnie przewidzieć. Nie ma gwarancji, że Astea lub IFS zrealizują jakiekolwiek przedstawione oczekiwania, a ponadto żadna z tych firm nie przyjmuje odpowiedzialności za dokładność i kompletność stwierdzeń dotyczących przyszłości. Przyszłe zdarzenia i faktyczne wyniki (finansowe i inne) mogą się w istotny sposób różnić od wyników przedstawionych w stwierdzeniach dotyczących przyszłości na skutek wielu czynników, w tym czynników ryzyka wymienionych w odpowiednim paragrafie sprawozdań przedkładanych przez spółkę Astea Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission — SEC). Inne nieznane lub nieprzewidywalne czynniki również mogą mieć istotny, negatywny wpływ na przyszłe wyniki, wydajność i osiągnięcia spółki Astea.

Wszystkie stwierdzenia dotyczące przyszłości zawarte w niniejszym komunikacie zostały oparte na informacjach dostępnych dla firm Astea i IFS w momencie jego opublikowania. Żadna z tych firm nie jest zobowiązana do aktualizacji lub modyfikacji wszelkich takich stwierdzeń dotyczących przyszłości, z wyjątkiem sytuacji wymaganych przepisami prawa.

Dodatkowe informacje i dostępne źródła

Niniejszy komunikat nie stanowi oferty nabycia lub sprzedaży ani zachęty do nabycia lub sprzedaży jakichkolwiek papierów wartościowych, ani też zachęty do jakiegokolwiek głosowania lub wyrażenia zgody. Niniejszy komunikat dotyczy propozycji nabycia spółki Astea przez firmę IFS. W związku z transakcją Astea przedłoży odpowiednie materiały komisji SEC. INWESTOROM I POSIADACZOM PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH ZALECA SIĘ ZAPOZNANIE SIĘ Z INFORMACJĄ DLA AKCJONARIUSZY I INNYMI ISTOTNYMI MATERIAŁAMI PO OCH OPUBLIKOWANIU, PONIEWAŻ TAKIE DOKUMENTY ZAWIERAĆ BĘDĄ WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPÓŁKI ASTEA ORAZ TRANSAKCJI. Wszystkie ostateczne informacje dla akcjonariuszy zostaną przesłane pocztą akcjonariuszom spółki Astea, gdy staną się dostępne. Inwestorzy i posiadacze papierów wartościowych spółki Astea będą mogli uzyskać bezpłatne kopie tych dokumentów (po ich udostępnieniu), a także innych dokumentów przedłożonych komisji SEC przez spółkę Astea, w serwisie WWW komisji pod adresem http://www.sec.gov. Ponadto inwestorzy będą mogli nieodpłatnie uzyskać kopie informacji dla akcjonariuszy oraz innych istotnych dokumentów (po ich udostępnieniu) w serwisie internetowym firmy Astea pod adresem https://astea.com/about-us/investor-relations/ lub po skontaktowaniu się z działem kontaktów z inwestorami spółki Astea za pośrednictwem poczty elektronicznej po wysłaniu wiadomości na adres mkreps@darrowir.com lub telefonicznie pod numerem (214) 597-8200.

Uczestnicy procedury pozyskiwania pełnomocnictw

Spółka Astea i jej dyrektorzy i członkowie zarządu oraz spółka IFS i jej dyrektorzy i członkowie zarządu mogą zostać uznani za uczestników procedury pozyskiwania pełnomocnictw od akcjonariuszy spółki Astea w związku z proponowaną transakcją. Informacje o dyrektorach i członkach zarządu spółki Astea i posiadanych przez nich akcjach zwykłych tej spółki zostały przedstawione w informacji dla akcjonariuszy przesłanej w związku z dorocznym zgromadzeniem akcjonariuszy spółki Astea w roku 2019, przedłożonej komisji SEC 30 kwietnia 2019 r., oraz w innych dokumentach przedłożonych komisji SEC przez spółkę Astea i jej dyrektorów i członków zarządu. Dokumenty te można uzyskać nieodpłatnie ze wskazanych powyżej źródeł. Inwestorzy mogą uzyskać bardziej szczegółowe informacje dotyczące bezpośrednich i pośrednich interesów uczestników procedury pozyskiwania pełnomocnictw po zapoznaniu się ze wstępnymi i ostatecznymi informacjami dla akcjonariuszy oraz innymi istotnymi dokumentami dotyczącymi transakcji po ich udostępnieniu.

Podsumowanie pierwszej edycji konferencji „Efektywni w biznesie”

„Efektywni w biznesie” to konferencja, którą zorganizowała firma eq system z myślą o swoich klientach – z myślą o potrzebie wymiany doświadczeń biznesowych i budowania przewagi konkurencyjnej za pomocą narzędzi IT. W dniach 10–11 października, w hotelu Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej zgromadziło się ponad 100 osób z kilkudziesięciu firm  – przedstawiciele kadry zarządzającej i dyrektorzy odpowiedzialni za realizację procesów biznesowych. Uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać prelekcji dotyczących użytkowania takich systemów, jak Asprova APS czy XPRIMER, a także  porozmawiać o tym, jak w jeszcze większy sposób zwiększyć ich efektywność.

Zastrzyk praktycznej wiedzy

Zgromadzonych gości podczas pierwszego dnia wydarzenia powitał Michał Lach – prezes zarządu eq system. Już na samym wstępie zaznaczył, że „pierwsza edycja konferencji to dopiero początek i będzie ona ewoluować do formy regularnych, merytorycznych spotkań, które pozwolą wspólnie podnosić nabyte kompetencje”. W dalszej części spotkania uczestnicy mieli okazję wysłuchać prelekcje z udziałem przedstawicieli, takich firm jak Gatta czy Bahlsen oraz wziąć udział w panelu dyskusyjnym prowadzonym przez Dariusza Kacperczyka – wiceprezesa eq system.

Okiem ekspertów

Merytoryczną część konferencji rozpoczął Piotr Kubiak – Logistics Manager z firmy Gatta, który w swojej prelekcji opowiadał o tym „Jak odkryć potencjał firmy z pomocą APS”.

W rolę kolejnego prelegenta wcielił się Marek Markuc –  IT Manager w firmie Bahlsen, wygłaszając wystąpienie „Jak korzystać nie tylko z rąk pracowników, ale również z ich głów”.

Podczas konferencji nie zabrakło także prelekcji firmy eq system – organizatora tego wydarzenia. Prelekcja pod tytułem „Premiera XPRIMER 4.0 – plany rozwojowe eq system” – z udziałem Jacka Czeremchy – wiceprezesa zarządu eq system technology oraz Krzysztofa Orlicza – członka zarządu eq system – poświęcona była głównie udoskonaleniom, które zostały wprowadzone i w dalszym ciągu będą wprowadzane w tej komunikacyjnej platformie pozwalającej na zarządzanie wszystkimi procesami biznesowymi.

Na koniec merytorycznej części konferencji, Dariusz Kacperczyk – wiceprezes zarządu eq system – dyskutował wraz z zaproszonymi panelistami na temat obaw, które przeszkadzają inwestować w informatyzację procesów biznesowych. Pierwszy dzień konferencji „Efektywni w biznesie” zakończył się uroczystym bankietem połączonym z networkingiem oraz muzyką na żywo.

Efektywność pod każdym względem

W drugim dniu zaproszeni goście mieli okazję wysłuchać 3 kolejnych prelekcji. Pan Łukasz Dubina – Logistics Project Manager w firmie Raben – opowiedział o innowacyjności i inwestycji w rozwój technologiczny. Prezes Zarządu firmy Zasław – Abdelmottaleb Doulan – tłumaczył, jak stać się firmą numer 3 w Polsce w ciągu 3-5 lat za pomocą teorii R do potęgi czwartej, czyli Reliable Digital Data Driven Decisions. Z kolei Pan Michał Dydak –  IT Director z firmy Kuehne + Nagel – podczas prelekcji „Nowoczesne IT z ludzką twarzą”, poruszył kluczowe kwestie związane m.in. z budowaniem przewagi konkurencyjnej na rynku, wyzwaniami, które stają przed osobami w branży IT oraz wpływie cyfryzacji na przedsiębiorstwa. Drugi dzień nie mógł odbyć się także bez panelu dyskusyjnego. Panel pod tytułem „Umiejętność adaptacji, elastyczności i zwinności” poprowadził HR manager eq system – Łukasz Zabrowski.

To dopiero początek!

Zakończenie konferencji „Efektywni w biznesie” to tak naprawdę dopiero początek – początek wspólnej wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i dyskusji na temat biznesu i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Firma eq system chce bowiem dzielić się doświadczeniem ze swoimi klientami, a także zdobywać wiedzę na temat tego, w jaki sposób dopasowywać rozwiązania IT do potrzeb ich biznesu, potrzeb i możliwości.

Usprawnienia w Vivasanit dzięki VENDO.ERP

Vivasanit to firma założona w 1994 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi, dzisiaj firma jest jednym z liderów w branży wyposażenia łazienek, systemów instalacyjnych oraz techniki grzewczej. Newralgicznym działem w Vivasanit jest dział sprzedaży, który każdego dnia realizuje kilkaset zleceń od klientów, przyjmowanych online, telefonicznie i mailowo z ponad 15 tyś pozycji asortymentowych. Kluczową przewagą w branży, w której działa Vivasanit jest szybkość realizacji zamówienia od klienta. Dzięki nowoczesnemu systemowi VENDO.ERP, zlecenia klientów trafiają do działów sprzedaży, który po akceptacji przekazuje je on-line do komplementacji na magazyn, w którym już nie dochodzi do pomyłek. Niezawodny obieg dokumentów w VENDO.ERP to podstawa w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Vivasanit dzięki VENDO.ERP ma szybki i łatwy dostęp do kart produktów, listów towarów i stanów magazynowych. Modyfikacje systemu VENDO.ERP są wprowadzane sukcesywnie zawsze w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów Vivasanit. Poznaj VENDO.ERP i możliwości jakie możesz zyskać!