Toys”R”US Polska wdrożyła system ERP i POS w 3 miesiące

Toys”R”Us Polska, specjalizująca się w sprzedaży zabawek oraz produktów dla dzieci i młodzieży, wybrała systemy informatyczne Comarch do zarządzania procesami oraz danymi w przedsiębiorstwie. Firma wdrożyła trzy rozwiązania polskiego producenta: Comarch ERP Altum, Comarch Retail POS oraz Comarch WMS.

Systemy Comarch są ze sobą w pełni zintegrowane i obsługują w przedsiębiorstwie procesy księgowe, zapewniają wsparcie sprzedaży, a także koordynują pracę magazynu. Moduły wchodzące w skład platformy Comarch Retail zostały zainstalowane w sieci 16 sklepów w Polsce oraz w siedzibie firmy, co łącznie daje blisko 100 stanowisk.

Kompleksowe uruchomienie systemów trwało jedyne 3 miesiące. To rekordowy czas wdrożenia rozwiązań Comarch ERP. W styczniu tego roku specjaliści z Comarch przeprowadzili analizę potrzeb Toys”R”Us, a w kwietniu systemy zostały już uruchomione.

– Na początku tego roku stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem – uruchomieniem nowego systemu ERP przed końcem kwietnia. Do tak postawionego zadania potrzebowaliśmy profesjonalnego partnera biznesowego – firmy, która nie tylko zaoferuje nam dobre rozwiązania systemowe, ale przede wszystkim podejmie się zadania w tak wąskich ramach czasowych. Wybór padł na Comarch. Zadecydowała znana marka, bardzo ciekawie zapowiadający się produkt i świetny kontakt z osobami reprezentującymi spółkę. Od początku mieliśmy wrażenie, że pracownicy Comarch są dobrze przygotowani do udźwignięcia ciężaru przedsięwzięcia. Trzy miesiące wyjątkowo intensywnej pracy zakończyły się sukcesem – mówi Maciej Nowak, IT manager w Toys ”R” Us Poland.

Pod kontrolą systemu ERP

Informatycznym sercem firmy jest rozwiązanie Comarch ERP Altum. System prowadzi ewidencję wszystkich informacji na temat artykułów znajdujących się w ofercie Toys”R”Us, ułatwia zarządzanie kontami kontrahentów oraz wspiera procesy zakupowe.

System śledzi, jakie produkty są najczęściej kupowane przez klientów i w jakich miesiącach. Te dane są gromadzone i w przyszłości pozwolą na negocjacje z dostawcami z wyprzedzeniem, aby uzyskać jak najkorzystniejsze warunki. Im niższe ceny zakupu, tym bardziej atrakcyjna oferta na półkach sklepowych. System potrafi konfigurować rabaty i promocje dla klientów końcowych w oparciu o ceny zakupu.

Dodatkowo Comarch ERP Altum obsługuje procesy księgowe: generuje rachunki, faktury, dokumenty wydania towaru, a także przyjęcia zapłaty, rozliczenia należności i księgowanie dokumentów. Z rozwiązania korzysta na co dzień sześciu pracowników działu księgowego. Uruchomienie systemu pozwoliło również na przyśpieszenie wymiany dokumentów z kontrahentami oraz wyeliminowanie potencjalnych błędów, które mogą pojawić się podczas ręcznego wprowadzania danych.

Wielofunkcyjne kasy

Sieć sklepów Toys”R”Us to ponad 64 punkty obsługi sprzedaży, czyli kas typu POS. Do ich obsługi został wdrożony system Comarch Retail POS, który zapewnia kompleksowe zarządzanie sprzedażą przy automatycznym zastosowaniu spersonalizowanych ofert. Dodatkowo oprogramowanie obsługuje promocje, bony oraz indywidualne rabaty, które są przyznawane klientom. Z poziomu POS pracownicy sklepów mogą również sprzedawać karty podarunkowe na produkty ze sklepów Toys”R”Us. System monitoruje także zmiany cen, o czym informowani są pracownicy sklepów.

Sprawna praca magazynu

W ramach projektu został wdrożony również system Comarch WMS, który we współpracy z Comarch ERP Altum zapewnia kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania. Na terenie Polski funkcjonuje 16 sklepów Toys”R”Us. Za ich zaopatrzenie jest odpowiedzialny centralny magazyn, który znajduje się w Kampinosie (województwo mazowieckie). Poszczególne sklepy samodzielnie realizują politykę zamówień, zgodnie ze stanem zaopatrzenia oraz zapotrzebowaniem na konkretne produkty.

Pracownicy kompletują zamówienie i wysyłają je do wybranego sklepu. Cały proces przebiega sprawnie, ponieważ system zbiera i udostępnia magazynierom informacje na temat dokładnej lokalizacji w magazynie zamawianego towaru. Pracownicy zostali wyposażeni w kolektory danych, które „podpowiadają” im, z którego regału i z której półki towar ma być pobrany. Taka funkcjonalność pozwala uniknąć ewentualnych pomyłek pracowników, co w znacznym stopniu zwiększa efektywność pracy. Łącznie z Comarch WMS korzysta 21 magazynierów, w tym pięciu pracowników w magazynie centralnym oraz 16 w sklepach na terenie całej Polski.

Dodatkową unikalną funkcjonalnością jest obsługa magazynu przepływowego (cross-dock). Zapas zostaje odebrany i sprawdzony, a następnie rozsortowany na kierunki wysyłkowe i wysyłany do sklepów, bez konieczności zeskładowania w gniazdach magazynowych. Taki proces przynosi oszczędności ze względu na krótszy czas obsługi oraz eliminację kosztów składowania.

Toys”R”Us Poland prowadzi działalność w bardzo konkurencyjnej branży, gdzie świadomość i potrzeby klientów zmieniają się bardzo dynamicznie a oczekiwania rosną. Dlatego firma stale inwestuje w infrastrukturę informatyczną, aby polepszyć jakość świadczonych usług. W najbliższym czasie wspólnie z Comarch planuje zintegrować system ERP ze sklepem internetowym, rozbudować zakres usług o moduł do elektronicznego obiegu dokumentów a także uruchomić mobilną aplikację do sprzedaży w salonach.

O Toys”R”Us

Toys”R”Us Poland jest firmą specjalizującą się w sprzedaży zabawek oraz produktów dla dzieci i młodzieży. Znakiem rozpoznawczym sieci jest duża powierzchnia handlowa sięgająca średnio 2 tys.m2. Obecnie Toys”R”Us Poland posiada 16 sklepów rozproszonych po całej Polsce. Dzięki współpracy z wieloma producentami, w sklepach Toys”R”Us czeka na Państwa zróżnicowany asortyment w przystępnej cenie. W ofercie sklepu znajdują się między innymi: zabawki, sprzęt sportowy, multimedia, elektronika oraz książki. Na najmłodszych czeka specjalnie wyselekcjonowana sekcja Babies”R”Us oferująca szeroki wybór produktów dla noworodków i niemowląt. Rodzice znajdą tu: zabawki, foteliki samochodowe, wózki, ubranka, mebelki i wiele innych.

https://toysrus.pl/

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

IFS przedstawia podstawy technologiczne inteligentnych, autonomicznych rozwiązań nowej generacji przeznaczonych dla przedsiębiorstw

Nowoczesna architektura systemów zarządzania obsługą serwisową, planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM), umożliwiająca szybkie wprowadzanie innowacji

Demonstracja technologii do obsługi rzeczywistości rozszerzonej/mieszanej w ramach zdalnej asysty oraz cyfrowych reprezentacji obiektów fizycznych i funkcji serwisu predykcyjnego 

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, na odbywającej się w Bostonie konferencji IFS World 2019 przedstawił nową, zmodyfikowaną architekturę opracowaną z myślą o potrzebach różnych branż. 

 

Cyfrowa transformacja wiąże się z różnymi wyzwaniami i potencjalnymi zakłóceniami działalności przedsiębiorstwa, dlatego firmy z całego świata szukają rozwiązań u dostawców oprogramowania, którzy koncentrują się na wynikach biznesowych, a nie tylko na technologii. IFS zademonstrował właśnie takie podejście, przedstawiając wizję zastosowania nowych technologii w podstawowej architekturze swoich aplikacji i udostępnienia ich klientom w kontekście realizowanych zadań i specyficznych potrzeb branżowych.

Nowoczesna architektura rozwiązań branżowych powinna być dostępna w 2020 roku — to na niej będzie się opierać cała oferta oprogramowania IFS związanego z obsługą produkcji, zarządzaniem projektami i zarządzaniem usługami. Dzięki nowemu podejściu klienci będą w stanie w praktyczny sposób wykorzystać możliwości technologii, takich jak internet rzeczy (IoT), rzeczywistość rozszerzona i mieszana (AR/MR), sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe (ML). Posłużą one do zbudowania ukierunkowanych rozwiązań ułatwiających wdrożenie w przedsiębiorstwie mechanizmów optymalizacji, automatyzacji i prognozowania oraz usprawnienie interakcji.

Zespół projektantów IFS prowadził intensywne, długotrwałe prace nad rozwojem zaprezentowanych podstawowych rozwiązań technologicznych. Zastosowano między innymi programowanie deklaratywne oparte na modelu i skonstruowano intuicyjny interfejs użytkownika IFS Aurena, a ponadto udostępniono pełną funkcjonalność oprogramowania w postaci interfejsów API. Dzięki tym udoskonaleniom IFS wspólnie z partnerami będzie mógł szybciej tworzyć i dostarczać klientom nowe funkcje.

Unowocześniona architektura została zaprojektowana z myślą o szybkości i elastyczności. Przeznaczona jest zarówno dla chmur, jak i dla środowisk lokalnych, a jej działanie opiera się na zastosowaniu kontenerów i technologii Kubernetes, która umożliwia uruchamianie aplikacji w hiperskalowalnym środowisku chmury, a zarazem pozwala przenosić zadania obliczeniowe między chmurami i środowiskami lokalnymi. Architektura tego typu udostępni klientom mechanizmy zarządzania i pozwoli szybko integrować — w ramach dowolnego zestawu rozwiązań z oferty IFS — zaawansowane technologie, takie jak AI i ML, a także zastosować zrobotyzowaną automatyzację procesów (RPA).

Na konferencji IFS World, w obecności tysięcy uczestników, IFS zaprezentował praktyczne zastosowania tych technologii: 

  • cyfrowe reprezentacje obiektów fizycznych i monitorowanie zasobów;
  • planowanie serwisowania predykcyjnego w czasie rzeczywistym;
  • funkcje zdalnej asysty opartej na mechanizmach AR/MR, ułatwiającej serwisowanie i utrzymanie rozwiązań.

Dzięki koncepcji stałej aktualności produktów klienci IFS będą mogli korzystać z najnowszych wersji aplikacji bez zakłóceń związanych z przeprowadzaniem kompleksowych aktualizacji. Oznacza to także lepszy wgląd w funkcjonowanie środowiska, większą przewidywalność oraz wyższy poziom kontroli i elastyczności podczas planowania rozwoju przedsiębiorstwa i wdrażania nowych funkcji oferowanych przez IFS.

„Koncepcja przedstawiona przez nasz zespół wynika z planu konkretnych działań zmierzających do stworzenia otwartej, skalowalnej architektury, zapewniającej klientom zestaw funkcji niezbędnych w ich branży” — powiedział Christian Pedersen, dyrektor ds. rozwoju produktów w IFS. „Celem IFS było stworzenie podstawowej architektury aplikacji, która z założenia odznacza się otwartością i bogatymi możliwościami. Udowodniliśmy dziś, że konsekwentnie realizujemy naszą strategię, ponieważ elastyczność jest integralną cechą nowej architektury. Nasi klienci mogą teraz szybciej i łatwiej wykorzystywać nowe, przyszłościowe technologie w kontekście swoich potrzeb biznesowych i możliwości rynkowych”.

Więcej informacji na temat rozwiązań IFS można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/solutions/.

Informacje o podstawowych technologiach stosowanych w rozwiązaniach IFS są dostępne na stronie www.ifs.com/corp/solutions/technology/.

 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

IFS wprowadza nowy interfejs użytkownika oraz interfejsy API do obsługi otwartego i bogatego w funkcje pakietu aplikacji dla przedsiębiorstw

  • Nowoczesny interfejs użytkownika oparty na nowym wewnętrznym modelu API zapewnia obsługę pełnego pakietu aplikacji na wszystkich urządzeniach
  • IFS dołącza do inicjatywy OpenAPI i udostępnia ponad 15 tysięcy funkcji API zgodnych ze specyfikacją REST i wykorzystujących protokół OData
  • Pojawiły się aktualizacje produktów i rozwiązań branżowych, w tym obsługa chmurowych projektów zapewnienia zgodności z przepisami ITAR (International Traffic in Arms).   

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o wprowadzeniu szeregu istotnych udoskonaleń w swoich aplikacjach. Pozwalają one uzyskać zupełnie nowy poziom otwartości systemów do zarządzania obsługą serwisową, systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i systemów zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM). Aby zwiększyć potencjał oferowanych rozwiązań, firma IFS zmodyfikowała ich podstawy technologiczne: ponad 15 tysięcy wewnętrznych funkcji API umożliwia zastosowanie nowych metod rozszerzania i integracji systemów oraz zwiększania ich elastyczności.

IFS jest od niedawna uczestnikiem OpenAPI Initiative (OAI). Dzięki temu ma możliwość wpłynąć na kształt rynku, promując rozwój otwartych aplikacji umożliwiających klientom i partnerom tworzenie i łączenie różnych źródeł danych w sposób zgodny z wymaganiami poszczególnych przedsiębiorstw i przynoszący im korzyści. Większa uwaga poświęcana aplikacjom otwartym oznacza wzrost innowacyjności rozwiązań IFS i skoncentrowanie się w większym stopniu na potrzebach klientów, a także umożliwia uniezależnienie się od jednej platformy i jednego dostawcy.

IFS w ramach całego pakietu produktów ERP i EAM oraz rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową udostępnia wewnętrzne funkcje API zgodne ze specyfikacją REST i korzystające z protokołu OData. Dzięki temu łączenie i rozbudowa systemów oraz integracja z podstawowymi funkcjami platformy IFS stają się prostymi zadaniami, które można zrealizować w krótkim czasie. Funkcje API zostały zaprojektowane wspólnie z nowym, zaawansowanym interfejsem o nazwie IFS Aurena. Jest on obecnie dostępny dla wszystkich klientów we wszystkich komponentach pakietu IFS Applications.

„Takie podejście sprawia, że IFS jest w stanie zaoferować klientom piętnaście tysięcy nowych, elastycznych sposobów działania” — powiedział Darren Roos, prezes zarządu IFS. „Bardzo się cieszymy z wykonania tego przełomowego kroku, nie muszę jednak dodawać, że wynika on przede wszystkim z konsekwentnego dążenia do zapewnienia klientom różnorodnych, wartościowych produktów. Udostępnienie otwartych rozwiązań jest podstawowym warunkiem realizacji tego planu. Jakość, tempo i zakres prac naszego działu rozwoju produktów sprawiają, że uzyskujemy lepsze rezultaty niż producenci starszych wersji oprogramowania dla przedsiębiorstw”.

Christian Pedersen, dyrektor ds. rozwoju produktów w IFS, stwierdził: „Od konkurencji odróżnia nas przede wszystkim to, że już dziś możemy zaoferować klientom rozwiązania, o których opowiadamy. Nasze metody działania i technologie rzeczywiście mają charakter przyszłościowy, ale same rozwiązania to dla IFS teraźniejszość. Dostarczamy podstawowe elementy technologii w postaci tysięcy funkcji API, które nasi klienci i partnerzy mogą wykorzystać do swoich celów. Dzięki temu są w stanie skonstruować i rozbudować własne środowiska oparte na rozwiązaniach IFS, używając tych samych funkcji API co nasz zespół”.

Interfejs użytkownika IFS Aurena spotkał się z dobrym przyjęciem na rynku. Został już skutecznie wdrożony w ramach całego pakietu IFS Applications w obszarach zarządzania obsługą serwisową, ERP i EAM. IFS Aurena używa tego samego, ogólnie dostępnego zestawu funkcji API. To nowoczesny, działający w przeglądarce interfejs graficzny zoptymalizowany pod kątem różnych ról i użytkowników, zaprojektowany z myślą o zwiększeniu zaangażowania i produktywności pracowników.

Klienci uzyskują w pełni uniwersalny interfejs, pozwalający na automatyczne dostosowanie działania całego pakietu do różnych urządzeń. Za jego pomocą można projektować i budować aplikacje przeznaczone bezpośrednio na urządzenia z systemami iOS, Android i Windows, umożliwiające pracę offline i korzystające ze specyficznych funkcji sprzętowych, takich jak lokalizacja GPS i aparat fotograficzny.

Warto również wspomnieć o modyfikacjach rozwiązań branżowych. Jedną z najważniejszych jest obsługa chmurowych projektów zapewnienia zgodności z przepisami ITAR (International Traffic in Arms). Klienci zobowiązani do przestrzegania tych regulacji, na przykład amerykańskie przedsiębiorstwa działające w przemyśle lotnictwa i obrony oraz instytucje administracji publicznej, a także firmy prowadzące wymianę handlową z takimi podmiotami, mogą skorzystać z rozwiązań IFS do realizacji swoich potrzeb biznesowych w tym obszarze. Odbywa się to w środowisku Microsoft Azure Government Cloud, w pełni zarządzanym przez IFS.

Więcej informacji na temat oferty rozwiązań IFS można znaleźć na stronie ifs.com/solutions.

Informacje o technologiach stosowanych w rozwiązaniach IFS są dostępne na stronie www.ifs.com/corp/solutions/technology.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Poland Enterprise Application Market Shares, 2018: 2019 Update

Po raz pierwszy polska firma ma ponad 20 procent rynku ERP

Comarch utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży rozwiązań klasy ERP i zachowuje pozycję największego polskiego dostawcy systemów ERP na krajowym rynku. Według raportu „Poland Enterprise Application Market Shares, 2018: 2019 Update”, krakowska spółka jako jedyna z firm sklasyfikowanych w pierwszej trójce dostawców rozwiązań Enterprise Application Software, zwiększyła swoje udziały w tym segmencie.

Sprzedaż systemów Comarch wzrosła w 2018 roku i obejmuje już 20,2 proc. rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem. Daje to spółce drugie miejsce w zestawieniu producentów, uwzględniającym firmy zarówno polskie, jak i zagraniczne.

Wśród dostawców rozwiązań do segmentu małych i średnich przedsiębiorstw (zatrudnienie do 499 pracowników) Comarch kolejny rok z rzędu utrzymuje pozycję lidera. Według danych IDC firma ma prawie 30 proc. udziału w rynku. Kolejny dostawca posiada 19,8 proc. w tym segmencie.

Systematyczny wzrost

W 2018 roku przychody ze sprzedaży systemów ERP w Comarch wyniosły 260 mln złotych i były o 24,5 mln złotych wyższe niż w 2017 roku. Wyniki za pierwsze półrocze tego roku pokazują, że spółka utrzymuje szybkie tempo – sprzedaż w sektorze ERP w ciągu sześciu miesięcy wyniosła 127,2 mln złotych, co stanowi wzrost o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku.

­– Dobra kondycja Comarch to wynik realizacji strategii dla sektora ERP, którą przyjęliśmy w 2016 roku. „Plan 7500” zakłada, że w latach 2016-2023 przychody ze sprzedaży rozwiązań klasy ERP osiągną poziom 500 mln złotych, a średnioroczne tempo wzrostu w tym okresie utrzyma się na poziomie dwucyfrowym. Filarami strategii jest rozbudowa oferty produktowej w systemie chmurowym, ekspansja zagraniczna oraz wzrost nakładów na prace badawczo-rozwojowe – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch i dyrektor sektora ERP.

Innowacje napędzają biznes

Rozwój produktów w Comarch jest możliwy dzięki dużym nakładom na prace badawczo-rozwojowe, jakie ponosi firma. W 2018 roku spółka wydała na działania R&D 180 mln złotych przy zerowych dotacjach. W firmie dedykowane zespoły kompetencyjne zatrudniające ponad 100 specjalistów prowadzą prace w obszarach user experience oraz user interface, a także wykorzystania sztucznej inteligencji. Od 2016 roku w hali laboratoryjno-produkcyjnej zlokalizowanej na krakowskim kampusie Comarch inżynierowie opracowują rozwiązania z zakresu IoT. Prowadzone prace mają na celu rozwój systemów Comarch ERP pod kątem zmieniających się modeli biznesowych. Przykładem takich działań może być zastosowanie procesów Knowledge Database Discovery, które pozwalają na analizę zachowań użytkowników i w konsekwencji na personalizację interfejsów. Drugim, równie ważnym celem prac R&D jest tworzenie nowych produktów zgodnych z trendami digitalizacji – i tak np. w 2018 roku firma rozpoczęła pracę nad wprowadzonym w 2019 roku na rynek systemem Comarch OCR, wyposażonym w algorytmy sztucznej inteligencji.

Postępująca digitalizacja biznesu

Według danych IDC wartość całego rynku Enterprise Application Software w Polsce w 2018 wzrosła o 7,5 proc. do poziomu 263,3 mln USD. Duży wpływ na sytuację branży miały zmiany w przepisach prawnych, m.in. wprowadzenie obowiązku przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) przez mikroprzedsiębiorców, wejście w życie rozporządzania o ochronie danych osobowych (RODO) a także sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych w formie elektronicznej. Aby przystosować przedsiębiorstwa do nowych procesów, wiele firm musiało wymienić lub zakupić nowe programy, co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży systemów finansowo-księgowych.

– Wprowadzenie nowych przepisów i cyfryzacja procesów prawno-podatkowych wprowadzana przez ustawodawcę ma również przełożenie na przychody Comarch. O ile większość zmian wprowadzamy do nowych wersji systemów w ramach dostępnych już modułów to wraz z pojawianiem się nowych przepisów lub konieczności obsługi elektronicznej obowiązków realizowanych wcześniej papierowo, staramy się dostarczać naszym klientom aplikacje współpracujące z naszymi systemami, które szybko i sprawnie pomogą obsłużyć im nowe wyzwania.  Równie ważnym obszarem biznesu są usługi chmurowe. Mimo, że raport IDC pokazujeże produkty w modelu cloud nie są pierwszym wyborem polskich przedsiębiorców, to my konsekwentnie kładziemy szczególny nacisk na rozwój sprzedaży rozwiązań informatycznych w modelu usługowym i przenosimy wiele rozwiązań Comarch do chmury. W tym celu uruchomiliśmy, w oparciu o własne data center, prywatną, ujednoliconą i elastyczną chmurę obliczeniową o najwyższych standardach bezpieczeństwa. Sprzedaż produktów chmurowych za pierwsze sześć miesięcy 2019 roku wzrosła o 26 proc. i osiągnęła poziom kilkunastu milionów złotych. Nasz biznes idzie w tym roku bardzo dobrze i spodziewamy się kolejnego zwiększenia udziału rynkowego – podkreśla Zbigniew Rymarczyk.

Aktualnie z płatnych wersji systemów Comarch ERP w modelu cloud korzysta ponad 11 tys. firm. Ilość różnego typu dokumentów handlowo-magazynowych jakie te firmy przetworzyły lub wygenerowały w Chmurze Comarch w przeciągu ostatniego 1,5 roku wynosi prawie 30 mln. Te liczby pokazują, że Chmura Comarch ERP to największa tego typu chmura dla firm w Polsce i jedna z największych na świecie.

– Cyfrowa gospodarka coraz bardziej się umacnia. Nowoczesne systemy klasy ERP czy CRM w chmurze stanowią nieodłączny element cyfrowej transformacji. Trend przechodzenia na rozwiązania chmurowe widoczny jest zwłaszcza wśród małych i średnich firm.  Ponieważ poziom nasycenia tymi systemami jest znacznie niższy niż w segmencie dużych przedsiębiorstw stwarza to duży potencjał biznesowy dla dostawców mających doświadczenie i ugruntowaną pozycje na rynku SMB. Oferowanie rozwiązań łatwych w konfiguracji, które będą rozwijać się wraz z biznesem klienta oraz inwestowanie  w rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami, takimi jak mobilność, chmura, internet rzeczy, przemysł 4.0 czy BI to najważniejszy klucz do sukcesu. Comarch bardzo dobrze wpasowuje się w obecne trendy rynkowe – komentuje Wiktor Markiewicz, Senior Research Analyst, IDC Polska.

W raporcie „Poland Enterprise Application Market Shares, 2018: 2019 Update”analitycy IDC opracowują również zestawienia w poszczególnych podkategoriach oprogramowania biznesowego. Comarch zajął drugie miejsce na rynku aplikacji do zarządzania zasobami organizacji (ERM), łańcuchem dostaw (SCM) oraz zarządzania operacyjnego (OMA) a także na rynku aplikacji analitycznych (BI). Z kolei wśród dostawców aplikacji do zarządzania relacjami z klientami (CRM) uplasował się na piątym miejscu.