Artykuły
Nie ma wątpliwości, że w 2020 r. wpływ na biznes miała przede wszystkim panująca pandemia. Jednak mimo nieprzewidywalności i trudnej sytuacji w wielu branżach, zgodnie z raportem Spiceworks Ziff Davis[1], w 2021 r. co trzecia firma planuje większe wydatki na rozwiązania IT. To niewiele mni...
Polski rynek e-commerce jest najdynamiczniej rosnącym w Europie i wg wstępnych prognoz przekroczył wartość 60 mld złotych. Coraz więcej osób korzysta z różnorakich kanałów i form dokonywania zakupów w Internecie. Rynek B2B jest kilkukrotnie większy, choć nikt nie pokusił się o dok...
Branża motoryzacyjna odważnie wjeżdża w chmurę. Nastroje w gospodarce w czasach pandemii nie są najlepsze, nie tylko w Polsce. Skłania to firmy do podejmowania działań, które pozwolą im zyskać lepszą pozycję rynkową po zakończeniu kryzysu epidemiologicznego. Zwiększenie produktyw...
Choć coraz więcej firm korzysta z systemów ERP, wśród średnich przedsiębiorstw wciąż jest to niewiele ponad połowa (53,9 proc.). Jednym z czynników, dla których wiele organizacji nie decyduje się na korzystanie z tego rodzaju oprogramowania, jest cena. Tymczasem wzięcie pod uwagę wy...
Nowe technologie oraz dogodne formy finansowania pozwoliły niewielkim fabrykom zatrudniającym od 50 osób przejmować skomplikowane procesy produkcyjne. Nie jest już rzadkością, że podejmowanie ważnych decyzji przechodzi z Zarządów do struktur kadry średniego szczebla. To co jeszc...
Zarządzanie operacjami produkcyjnymi (MOM) można opisać jako dalszy rozwój klasycznego systemu MES (Manufacturing Execution System), który umożliwia bardziej kompleksowe planowanie i harmonogramowanie produkcji, a także daje wyraźny obraz procesów optymalizacji - prowadząc do większej ela...
Comarch B2B to nowoczesna platforma umożliwiająca onlinową obsługę sprzedaży do kontrahentów biznesowych Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum, przez co wybrane dane udostępniane są bezpośrednio z systemu ERP. Kontrahenci mający dost...
Epidemia koronawirusa COVID-19 i spowodowane nią spowolnienie gospodarcze stały się przełomowym momentem dla wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Początkowo wydawało się, że przedsiębiorstwa te wyjdą obronną ręką w starciu z pandemią. Jednak dalsze ograniczenia w handlu, wprow...
Zapewnij konkurencyjność Twojej firmy dzięki kanałowi sprzedaży internetowejWedług badań Kantar TNS do 2030 roku kanał sprzedaży detalicznej, realizowany poprzez salony stacjonarne, w dużej mierze zostanie zastąpiony przez sklepy online. Trend ten będzie wzmacniany przez obecną sytuacj...
Reakcją rynku, konsumentów, kupna-sprzedaży na nietypową sytuacje epidemiologiczną było m.in. przeniesienie działań sprzedażowo - zakupowych do Internetu. Pozwoliło to w znacznym stopniu zwiększyć aktywność branży e-commerce, ale poza naturalnym zarobkiem i zwiększonym obrotom przeds...
Obecna sytuacja związana z pandemią zmienia świat i tym razem jest to odczuwalne dla nas wszystkich od dużych przedsiębiorstw przez sektor MŚP. Za kilka miesięcy znajdziemy się w zupełnie innej sytuacji, ale firmy produkcyjne już teraz muszą się zmieniać, aby przetrwać i wyjść z kryz...
Wypowiedź 1 Zarządzanie operacjami produkcyjnymi (MOM) odnosi się do narzędzi i metod optymalizacji produkcji. Obejmuje kompleksowe zarządzanie zasobami biznesowymi: ludźmi, technologiami, sprzętem, surowcami i wszystkim, co przyczynia się do zwiększenia wydajności i produktywno...
W obecnej sytuacji większość firm wprowadza radykalne środki ostrożności mające na celu zapobieżenie rozprzestrzenianiu wirusa Covid-19. Większość tych rozwiązań znacząco ogranicza mobilność ludzi i przewóz towarów. Sprawdź w jaki sposób OptiMES ułatwi organizację pracy w Twoje...
Efektywna sprzedaż to umiejętność docierania do klienta różnymi kanałami.Sam sklep stacjonarny to dzisiaj za mało. Detaliści coraz częściej stawiają na wdrażanie strategii Omnichannel, bazującej na sprzedaży wielokanałowej. W dobie kryzysu szczególny potencjał upatrywany jest wła...