BPC Training Centre

Katalog szkoleń

Rynek firm informatycznych, które oferują zaawansowane systemy IT wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem, rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. BPC Training Centre to odpowiedź na potrzeby intensywnie rozwijającego się rynku. Szkolenia kierowane są do przedsiębiorców oraz dostawców systemów informatycznych. Mają one za zadanie przygotować przedsiębiorców do wyboru narzędzia informatycznego na każdym etapie - od zbadania potrzeb po wdrożenie systemu IT oraz przygotowanie kadry do pracy na wprowadzonym systemie, natomiast dla dostawców to kompendium wiedzy na temat funkcjonowania na rynku polskim.

DZIAŁ I: ORGANIZACJA PROCESU WYBORU ZAAWANSOWANYCH ROZWIĄZAŃ IT WSPIERAJĄCYCH ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM.

Szkolenia przeznaczone dla kadry menadżerskiej uczestniczącej w procesie wyboru rozwiązań m.in. klasy: ERP, MES/SCADA, WMS, APS, BI, Workflow. Celem szkoleń jest dostarczenie wiedzy i informacji uczestnikom, które są niezbędne na każdym etapie procesu wyboru rozwiązania. Począwszy od zdefiniowania potrzeb przedsiębiorstwa poprzez analizę rynku rozwiązań, aż po rozmowy z dostawcami. Cechą charakterystyczną niniejszych szkoleń jest fakt, iż bazują na aktualnych danych rynkowych i projektach doradczych realizowanych przez analityków BPC Group.

Obecnie nie są dostępne żadne szkolenia kompetencyjne z wybranego działu.
Zachęcamy do odwiedzenia sekcji Katalog szkoleń za kilka dni.

DZIAŁ II: WPROWADZANIE NOWYCH PRODUKTÓW NA RYNEK POLSKI.

Szkolenia kierowane są do dostawców funkcjonujących na rodzimym rynku i do dostawców z zagranicy, którzy chcieliby wprowadzić swoje rozwiązania na polski rynek. Celem szkoleń jest dostarczenie wiedzy i informacji na temat potrzeb oraz planów inwestycyjnych przedsiębiorców w zakresie systemów informatycznych. Wykwalifikowani trenerzy pokażą jak sprawnie wprowadzić nowe rozwiązania a doświadczonym dostawcom jak jeszcze dynamiczniej funkcjonować na rynku firm informatycznych.

Obecnie nie są dostępne żadne szkolenia kompetencyjne z wybranego działu.
Zachęcamy do odwiedzenia sekcji Katalog szkoleń za kilka dni.

ZREALIZOWANE SPOTKANIA:

ZOBACZ HARMONOGRAM
  • ADC – Automatic Data Capture

    System ADC umożliwia automatyczne identyfikowanie i gromadzenie danych w bazie systemu informatycznego, w którym są przetwarzane. Dane pobierane są z kodów kreskowych umieszczanych na towarach za pomocą odpowiednich urządzeń (skanerów/terminali). System wspiera procesy logistyczne i magazynowe. Pozwala na optymalizację wykorzystania taboru, poprawę jakości obsługi klienta, śledzenie stanu zamówień, szybką ewidencję stanów magazynowych.

  • APS – Advanced Planning System

    System APS pozwala wykonywać złożone operacje planistyczne i symulacyjne wraz z optymalizacją. Różnica między systemami Advanced Planning a systemami planowania produkcji i sterowania (PPS) lub Enterprise Resource Planning (ERP), leży w matematycznych modelach optymalizacji (liniowa optymalizacja), które tworzą podstawę systemów APS. Systemy APS próbują uzupełnić koncepcję MRP I (Material Requirements Planning) i jego słabe strony poprzez wspierane modelowo planowanie.

  • BI – Business Intelligence

    Aplikacje BI umożliwiają interaktywny dostęp do krytycznych dla przedsiębiorstwa informacji, pozwalając na ich wielowymiarowe analizowanie. Business Intelligence stanowi narzędzie menedżerów i specjalistów zajmujących się analizami i strategią. Techniki prezentacyjne dobierane są odpowiednio do potrzeb użytkownika. Aby uniknąć konieczności przeglądania gąszczu liczb, wizualizacja stanu aktualnego realizowana jest w postaci obrazkowej.

  • BPM – Business Process Management

    Systemy BPM umożliwiają definiowanie i zarządzanie wymianą informacji wewnątrz przedsiębiorstwa, wykorzystując semantykę procesów biznesowych. W realizacji procesów uczestniczą m.in. pracownicy, klienci, partnerzy biznesowi oraz wykorzystywane są systemy informatyczne i bazy danych.

  • CMMS – Computerised Maintenance Management Systems

    Specjalizowane systemy klasy CMMS przeznaczone są do wsparcia szeroko rozumianego Utrzymania Ruchu w firmach produkcyjnych. System CMMS obejmuje wszystkie fazy cyklu życia aktywów materialnych oraz usług, tj. od planowania inwestycji, ich specyfikacji, projektowania, wykonywania operacji serwisowych i remontowych oraz ich utrzymywania i zarządzania. System CMSS umożliwia menadżerom skuteczniejsze zarządzanie sprzętem i zasobami materialnymi oraz ich utrzymywanie i konserwację.

  • CMS – Content Management System

    System CMS jest to aplikacja internetowa lub ich zestaw, pozwalająca na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego późniejszą aktualizację i rozbudowę przez redakcyjny personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły.

  • CRM – Customer Relationship Management

    System CRM pozwala na zarządzanie bezpośrednią interakcją z klientami przedsiębiorstwa. Zastosowane w systemach CRM technologie oraz poziom integracji pozwalają na zbieranie i wykorzystywanie informacji o klientach wewnątrz całego przedsiębiorstwa, dzięki czemu zarządzanie relacjami z klientami staje się bardziej efektywnie.

  • DMS – Document Management System

    Systemy DMS to rozwiązania pozwalające na przetwarzanie wszelkich form dokumentów powstających w organizacjach. Przetwarzanie dotyczy zarówno dokumentów wewnętrznych dotyczących współpracy różnych obszarów funkcjonalnych organizacji, jak również dokumentów napływających z otoczenia (np. zamówienia od klientów, faktury, listy i inne). W zakresie zarządzania wiedzą techniki te w szczególny sposób wspomagają obszar gromadzenia i organizowania zasobów wiedzy.

  • DWH – Data Warehouse

    Hurtownia danych jest wyższym szczeblem abstrakcji niż zwykła relacyjna baza danych. W skład DWH wchodzą zbiory danych zorientowanych tematycznie (np. hurtownia danych klientów). Dane te często pochodzą z wielu źródeł, są one zintegrowane i przeznaczone wyłącznie do odczytu. W praktyce hurtownie danych są bazami danych integrującymi dane z wszystkich pozostałych systemów bazodanowych w przedsiębiorstwie. Ta integracja polega na cyklicznym zasilaniu hurtowni danymi systemów produkcyjnych (może być tych baz lub systemów dużo i mogą być rozproszone).

  • EAM – Enterprise Assets Management

    Systemy EAM umożliwiają planowanie, utrzymanie kontroli oraz monitoring aktywów i zadań związanych z utrzymaniem ruchu zakładów, sprzętu itp. Systemy EAM obejmują wszystkie fazy cyklu życia aktywów materialnych oraz usług, tj. od planowania inwestycji, ich specyfikacji, projektowania, wykonywania operacji serwisowych i remontowych oraz ich utrzymywania i zarządzania.

  • EFM – Enterprise Feedback Management

    Systemy EFM zapewniają możliwość stałego pozyskiwania danych o postawach i opiniach klientów organizacji w zintegrowany sposób poprzez różne kanały kontaktu (np. Internet, contact center, kontakty osobiste przedstawicieli). Głównym obszarem zastosowań wydaje się być realizacja badań marketingowych klientów.

  • EIS – Executive Information System

    System klasy EIS przeznaczony jest dla kierownictwa wyższego szczebla. Zadaniem systemu EIS jest ułatwianie i wspomaganie zbierania informacji pomocnej przy podejmowaniu decyzji. EIS w łatwy sposób udostępnia informację z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł, która jest istotna ze względu na cele i oczekiwania organizacji.

  • ERP – Enterprise Resource Planning

    System ERP służy wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych. Wspomaganie to może obejmować wszystkie lub część szczebli zarządzania i ułatwia optymalizację wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa oraz zachodzących w nim procesów.

  • FK – System Finansowo-Księgowy

    System FK umożliwia optymalizację procesów finansowych wewnątrz przedsiębiorstwa. Umożliwia między innymi śledzenie środków trwałych, budżetowanie, pozwala na kontrolę terminowego regulowania zobowiązań i należności. Stanowi zazwyczaj uzupełnienie funkcjonujących już w przedsiębiorstwie systemów, na przykład ERP. Funkcjonalności oferowane przez systemy finansowo-księgowe to zazwyczaj księga główna, należności i zobowiązania, raportowanie i inne charakterystyczne dla prowadzania księgowości w przedsiębiorstwie.

  • HRM – Human Resources Management

    Systemy HRM obejmują zestaw aplikacji służących menadżerom do realizacji zadań związanych z personelem. Systemy tej klasy wspierają zwykle następujące aspekty zarządzania zasobami ludzkimi: zarządzanie personelem i siłą roboczą, zarządzanie listą płac, świadczeniami pracowniczymi, szkoleniami, ścieżkami rozwoju zawodowego oraz zdrowiem i bezpieczeństwem w pracy. Dodatkowo wiele systemów wspiera funkcjonalność samoobsługi pracownika.

  • MES – Manufacturing Execution Systems

    System MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwia efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio produkcyjnych. Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na bieżąco na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego.

  • PLM – Product Lifecycle Management

    System PLM wspiera przedsiębiorstwa w procesie tworzenia i rozwoju produktów od momentu koncepcji, poprzez projekt i produkcję. Systemy PLM oferują między innymi funkcjonalności związane z rozwojem produktów, zarządzaniem portfelem produktów, zarządzaniem procesem produkcji, tworzeniem koncepcji i projektowania produktu, jak również zarządzaniem i badaniem zgodności produktów z wymogami prawnymi.

  • PMS – Project Management Systems

    Aplikacje PMS to elastyczne i rozbudowane rozwiązania zarządzania portfolio projektów, skierowane do przedsiębiorstw i organizacji zorientowanych projektowo - od momentu tworzenia projektu, np. wynikającego z zapytania ofertowego lub zamówienia sprzedaży po planowanie projektów, w tym zasobów i czasu, ich realizację i rozliczanie, w tym zadaniowe, czasowe i finansowe. Przeznaczone są dla organizacji, które potrzebują ścisłej koordynacji oraz normalizacji projektów i działań kierowników projektów oraz członków zespołów projektowych, scentralizowanego zarządzania zasobami oraz zaawansowanych raportów dotyczących planowania, monitorowania i rozliczania projektów oraz zasobów dedykowanych do ich realizacji.

  • RFID – Radio Frequency Identification

    Technologia RFID używana jest w zdalnej identyfikacji oraz śledzeniu przepływu różnych obiektów. Jest ona obecnie wykorzystywana m.in. do znakowania towarów w sklepach, paczek w magazynach, zwierząt domowych i hodowlanych oraz w systemach kontroli dostępu i płatniczych - na przykład w bramkach na autostradach, jednakże obszarów zastosowania ciągle przybywa.

  • SCADA – Supervisory Control And Data Acquisition

    Główne funkcje systemu SCADA obejmują zbieranie aktualnych danych (pomiarów), ich wizualizację, sterowanie procesem, alarmowanie oraz archiwizację danych. Systemy SCADA znajdują zastosowanie niemal w każdej branży przemysłu. Stanowią one istotny element nadzorowania procesów w przemyśle energetycznym i gazowniczym, a także w oczyszczalniach ścieków, gospodarce wodnej, górnictwie, hutnictwie i wielu innych. Nowoczesne oprogramowanie typu SCADA pozwala przede wszystkim na pełną wizualizację stanu procesów. Operator może zarówno obserwować, jak i zmieniać parametry technologiczne.

  • SCM – Supply Chain Management

    Systemy SCM wykorzystywane są do koordynacji i zarządzania przepływem towarów i usług od dostawców do klientów (w tym: producentów, sprzedawców, hurtowi i klientów detalicznych). Systemy tej klasy znajdują zastosowanie w zarządzaniu popytem, magazynami, logistyką, transportem oraz innymi aspektami dotyczącymi przepływu towarów i usług czy transformacji materiałów dla ostatecznego wykorzystania przez klientów.

  • SFA – Sales Force Automation

    System SFA jest narzędziem wspomagającym scentralizowaną sprzedaż, przeznaczonym dla pracowników sprzedaży regionalnych lub krajowych oddziałów przedsiębiorstwa. Funkcje oprogramowania SFA mają na celu maksymalizację sprzedaży w całej sieci, niezależnie od tego, w którym miejscu dana usługa ma być wykonana.

  • TMS – Transport Management System

    System TMS umożliwia zarządzanie procesami związanymi z transportem towarów. Dedykowany jest tym przedsiębiorstwom, które posiadają własny/lub wynajmowany tabor samochodowy. Jego celem jest optymalizowanie tras kierowców, śledzenie partii towarów w łańcuchu dostaw oraz rozliczanie transportu. Pozwala na sprawne zarządzanie zleceniami spedycyjnymi, łączenie przewozów, tworzenie i planowanie tras transportu oraz generowanie raportów i analiz.

  • WF – WorkFlow

    Zadaniem systemów workflow jest automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych. Oprogramowanie takie pozwala na określenie jakie role w przetwarzaniu dokumentów pełnią osoby uczestniczące w wykonywaniu danej czynności oraz jakie są stany pośrednie dokumentów.

  • WMS – Warehouse Management System

    Rozwiązania typu WMS służą koordynowaniu prac magazynowych. Są to wysoce wyspecjalizowane systemy usprawniające wszystkie procesy, które zachodzą w magazynach. Mają one duże znaczenie przede wszystkim dla operatorów (usługodawców) logistycznych, obsługujących w swoich magazynach i terminalach codziennie dużą liczbę zróżnicowanych przesyłek, pochodzących od wielu nadawców i kierowanych do wielu odbiorców.

  • WTR – Work Time Registration

    System WTR (RCP) to zestaw środków technicznych i informacyjnych mających na celu kontrolowanie obecności, spóźnień, zwolnień pracownika. System WTR w znacznym stopniu upraszcza wszelkie czynności związane z ewidencją czasu pracy, spełniając jednocześnie wymogi prawne dotyczące dokumentacji czasu pracy oraz różnorodne potrzeby pracodawców.

Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC

Zapoznałem się