Pełna automatyzacja biznesu w Korporacji KGL

Korporacja KGL – polski producent i dostawca folii oraz opakowań z tworzyw sztucznych –stawia mocno na digitalizację procesów oraz rozwija środowisko informatyczne w przedsiębiorstwie w oparciu o system Comarch ERP XL. Firma zdecydowała się na zakup i wdrożenie oprogramowania firmy Comarch, które obejmie kompleksowo kluczowe obszary w organizacji: produkcję, sprzedaż, kontrolę jakości oraz magazyn wysokiego składowania. System będzie zawierał również moduł do obsługi księgowości i zakupów oraz CRM.

Decyzja o wdrożeniu nowego rozwiązania informatycznego stanowi kontynuację wcześniejszej współpracy pomiędzy obiema firmami. Od 2015 roku Korporacja KGL korzysta z innego systemu tego samego producenta – Comarch ERP Optima.

Centrala firmy mieści się w Mościskach w województwie mazowieckim. Dodatkowo KGL posiada obiekt produkcyjno-magazynowy w Klaudynie oraz Centrum Badawczo-Rozwojowe w Rzakcie. System Comarch ERP XL zostanie wdrożony we wszystkich placówkach i będzie z niego korzystać blisko 200 osób.

– Z Comarch współpracujemy już kilka lat i kiedy w firmie pojawiła się konieczność rozbudowy funkcjonalności systemu ERP, Comarch był dla nas pierwszym wyborem. Aktualnie pracujemy na systemie Comarch ERP Optima, z którego jesteśmy zadowoleni, ale firma stale się rozwija i potrzebujemy jednego zintegrowanego oprogramowania, które usprawni przepływ informacji między wszystkimi działami w przedsiębiorstwie i zapewni pracownikom dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym – mówi Ireneusz Strzelczak, Wiceprezes Zarządu, odpowiedzialny za rozwój technologii IT.

Z systemu Comarch ERP XL będą korzystać pracownicy działu handlowego, R&D, zarządzania jakością, obsługi ruchu oraz dystrybucji i sprzedaży. Dodatkowo oprogramowanie będzie obsługiwać prace magazynu wysokiego składowania oraz procesy księgowe i kontrolingowe, a także zapewni obieg i wymianę dokumentów. Wdrożenie obejmie również kluczowy zakres działalności firmy czyli produkcję.

– Produkcja oraz jej planowanie, w tym produkcja tworzyw i metali jest realizowana w zakładzie przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Automatyzacja i obsługa tych właśnie obszarów w systemie Comarch ERP XL była dla nas najważniejsza przy wyborze dostawcy. Istotne było również to, że system jest elastyczny i skalowalny, przy zachowaniu pełnej automatyzacji tych procesów, co wpisuje się w obraną strategię rozwoju firmy w zakresie IT – dodaje Tomasz Wójcik, CIO Korporacji KGL.

Umowa została podpisana w połowie marca 2020 roku, a początek prac wdrożeniowych zaplanowany jest na kwiecień.


O Korporacji KGL

Korporacja KGL S.A. to polska spółka notowana na giełdzie, zajmującą się produkcją i sprzedażą folii oraz opakowań z tworzyw sztucznych, a także dystrybucją granulatów tworzyw sztucznych oraz importem surowców i półproduktów z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku. Od lat koncentruje działania na zwiększeniu skali działalności produkcyjnej. W tym zakresie sukcesywnie rozbudowuje zaplecze produkcyjne poprzez zakup i budowę hal produkcyjnych i magazynowych oraz zakup maszyn i urządzeń. Posiadam również nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju (CBR), w którym opracowywane są projekty nowych, innowacyjnych produktów oraz własną narzędziownie.

http://www.kgl.pl/

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej mocno rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Wśród klientów, którzy postawili na Comarch ERP są m.in.: Gerda, Muszynianka, Ustronianka, OSHEE Polska, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp

Rozwiązania wspierające sprzedaż w Internecie dla firm produkcyjnych i handlowych

Efektywna sprzedaż to umiejętność docierania do klienta różnymi kanałami.

Sam sklep stacjonarny to dzisiaj za mało. Detaliści coraz częściej stawiają na wdrożenie Omnichannel, strategii bazującej na sprzedaży wielokanałowej. W dobie kryzysu szczególny potencjał upatrywany jest właśnie w sklepach internetowych i aplikacjach mobilnych. Sklepy internetowe mocno wspierają sprzedaż stacjonarną, a w czasach kryzysu coraz bardziej ją zastępują. Firmy chcąc utrzymać czy też umocnić swoją pozycję na rynku muszą rozwijać sprzedaż w Internecie.

Marka Puccini wykorzystuje możliwości e-commerce

W gronie klientów firmy Graphcom znajduje się marka Puccini, czołowy polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich i galanterii skórzanej. Wdrożenie Omnichannel w firmie Puccini, umożliwiło jej klientom dostęp do zdywersyfikowanych kanałów sprzedaży, uwzględniających również sprzedaż w Internecie. Uruchomienie rozwiązań e-commerce w ramach wdrożenia systemu Comarch ERP Altum pozwoliło firmie na zbudowanie wizerunku marki nowoczesnej, obecnej w cyfrowych kanałach dystrybucji. Sprawna obsługa zamówień w sklepach internetowych stanowi dla spółki nie tylko przewagę konkurencyjną, ale staje się wręcz standardem, którego oczekują klienci kupujący produkty w sieci.

Wdrożenie Omnichannel w Spółce Puccini

Spółka Puccini posiada dwa sklepy internetowe, które działają na rynku polski i ukraińskim. Firma jest obecna również na platformie Allegro, gdzie jej produkty można znaleźć w Strefie Marek. Ponadto Puccini przygotowuje się do ekspansji na rynki zagraniczne. Tak rozbudowana, wielokanałowa sprzedaż może się efektywnie rozwijać tylko w odpowiednim środowisku. Niezbędny jest sprawdzony system zarządzania zarówno siecią sprzedaży, jak i kluczowymi procesami w przedsiębiorstwie. System Comarch e-commerce OMS, który jest składnikiem Comarch ERP Altum, zintegrowany z zewnętrznymi platformami e-commerce, umożliwił firmie Puccini automatyzację procesów, które rozpatrywane łącznie, istotnie wpływają na codzienne funkcjonowanie spółki. W Puccini wykorzystano w tym celu narzędzie Comarch BPM (Business Process Management), stanowiące integralną część systemu Comarch ERP Altum. Za jego sprawą możliwa jest automatyzacja kluczowych czynności realizowanych w firmie.

Sprawna logistyka sercem biznesu Omnichannel

Wdrożenie oprogramowania Comarch usprawniło procesy przyjęcia oraz wydania towarów. Ich obsługa przebiega teraz szybciej, dzięki wykorzystaniu mobilnych urządzeń magazynowych (kolektorów) oraz dzięki zarządzaniu całością procesów realizowanych na magazynie w module Comarch WMS (Warehouse Management System). Sprawne zarządzanie procesami logistycznymi jest kluczowe z perspektywy każdego biznesu, który planuje wdrożenie Omnichannel. Zamówienia ze wszystkich kanałów sprzedaży agregowane są w systemie Comarch ERP Altum. W związku z tym, że wielkość sprzedaży w Internecie jest trudna do przewidzenia, firmie Puccini zależało na posiadaniu łatwego w obsłudze narzędzia zabezpieczającego przed brakiem zasobów potrzebnych do realizacji zamówień.

Sprawne zarządzanie sprzedażą w Comarch ERP Altum

System Comarch ERP Altum umożliwia kompleksowe zarządzanie dostępnością asortymentu, jak również warunkami cenowymi i promocjami. W systemie dostępna jest zarówno cena zakupu, jak i nabycia towaru (wraz z cłem czy kosztem transportu zagranicznego), co znacznie ułatwia liczenie realnej marży ze sprzedaży, a także tworzenie cenników i promocji. Oprogramowanie Comarch ERP Altum pozwala zaplanować i zawczasu przygotować warunki handlowe promocji, które są następnie automatycznie aktualizowane. W ten sposób naliczane kwoty rabatu zawsze są prawidłowe, a promocje tracą ważność w wyznaczonym terminie. System pozwala zarządzać warunkami cenowymi w różnych walutach, a opisy produktów dostępne są w różnych językach. Jest to istotne, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że firma Puccini postawiła na strategiczną i bezpieczną ekspansję na rynki zagraniczne. Księgowość korzysta z rozwiązania, które automatyzuje rozliczanie zapłat zrealizowanych za pośrednictwem operatorów, za transakcje obsługujące sprzedaż w Internecie. Biorąc pod uwagę masową skalę transakcji w kanale e-commerce nie sposób sobie dzisiaj wyobrazić rozwijania sprzedaży detalicznej bez automatyzacji rozliczeń płatności.

Rozwój biznesu możliwy dzięki rozwiązaniom wdrożonym przez firmę Graphcom

Wdrożone w firmie Puccini rozwiązania organizacyjno-informatyczne sprawiają, że ta sama ilość pracowników jest w stanie obsłużyć rosnącą sprzedaż, w tym rozwijającą się w ostatnim czasie sprzedaż w Internecie. Jest to możliwe dzięki wydajnej logistyce i sprawnemu przepływowi informacji. Dane zebrane w module Comarch BI (Business Intelligence) pozwalają na poszukiwanie i analizowanie kolejnych metod usprawnienia procesów w przedsiębiorstwie. Szczegółowe raporty tworzone na podstawie dokumentów wprowadzonych do systemu, pozwalają spółce Puccini na szybką i rzetelną weryfikację kondycji poszczególnych obszarów firmy oraz podejmowanie właściwych decyzji odnośnie rozwoju przedsiębiorstwa. Z raportów generowanych przez Comarch BI korzysta zarząd firmy, dział zakupów, a także osoby odpowiedzialne na sprzedaż w sklepach. Dzięki wdrożeniu Omnichannel, obsługiwanego przez systemu Comarch ERP Altum, marka Puccini jest dzisiaj przygotowana na podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych w oparciu o zebrane dane.

Korzyści osiągnięte w firmie Puccini dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom:
  • Zintegrowanie działań i poprawa komunikacji między działami oraz salonami sprzedaży,
  • Zapewnienie ciągłości sprzedaży, w tym możliwość pracy nawet w sytuacji chwilowej przerwy w dostawie Internetu (offline),
  • Obsługa zamówień z różnych kanałów sprzedaży w jednym systemie informatycznym,
  • Przyspieszenie dostaw do klientów dla zamówień pochodzących z e-commerce,
  • Uporządkowanie procesu obsługi klienta, w tym również obsługi posprzedażowej,
  • Usprawnienie logistyki (serca biznesu Omnichannel),
  • Integracja z innymi systemami, np. używanymi przez firmy kurierskie,
  • Automatyzacja licznych procesów, w tym magazynowych, logistycznych, księgowych, analitycznych,
  • Stworzenie uporządkowanej bazy danych o klientach i produktach,
  • Wsparcie dla rozwoju sprzedaży w Polsce i za granicą, dzięki integracji sklepu internetowego z Comarch ERP Altum.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora przemysłowego, produkcyjnego oraz e-commerce.

Spółka Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

 

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

„Bardzo poprawiła się współpraca z salonami, ponieważ reakcja na zamówienia jest szybsza. Mamy pełny wykaz tego, kto co i kiedy zrobił.”

Karol Kimbar, Kierownik magazynu Puccini

„Zdecydowaliśmy się na Comarch ERP Altum, ponieważ był to jedyny znany nam system dający możliwość pracy w trybie offline, a na tym szczególnie nam zależało. Ważnym argumentem był też sprawdzony, duży dostawca, jakim jest Comarch. Raportowanie za pośrednictwem modułu analitycznego Comarch Altum Business Intelligence jest bardziej intuicyjne i zapewnia szerszy zakres analiz, niż w poprzednim systemie.”

Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini

Comarch ERP Optima z obsługą tarczy antykryzysowej

System Comarch ERP został rozbudowany o funkcjonalności pozwalające na obsługą przepisów, które wprowadziła specustawa o tarczy antykryzysowej. Wprowadzone zmiany pomogą przedsiębiorcom obsłużyć procesy księgowo-kadrowe związane m.in. z rozłożeniem na raty lub zwolnieniem z obowiązku płacenia składek ZUS, naliczaniem zasiłku opiekuńczego dla rodziców dzieci do lat 8, odnotowaniem pracy wykonywanej przez zatrudnionych w trybie zdalnym czy też nieobecności pracowników, przebywających na kwarantannie.

Wszystkie nowe funkcjonalności są dostępne zarówno w stacjonarnych wersjach Comarch ERP Optima, jak i w wersji chmurowej. Udostępniane są użytkownikom bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Zmiany związane z obsługą zapisów ustawy antykryzysowej w systemie Comarch ERP Optima oraz najważniejsze założenia pakietu antykryzysowego dla przedsiębiorców zostały zaprezentowane przez pracowników Comarch oraz doradców podatkowych firmy Taxpoint podczas bezpłatnego webinaru. Zapis wideo ze szkolenia znajduje się na stronie: https://webinary.comarch.pl/tarcza-antykryzysowa-i-inne-zmiany-w-przepisach/.

Rozliczenia z ZUS i urzędem skarbowym

W ramach tarczy antykryzysowej ustawodawca zapewnił przedsiębiorcom wsparcie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w postaci zwolnienia z obowiązku opłacania składek, odroczenia terminu ich płacenia lub też rozłożenia na raty. Wszystkie te formy rozliczenia w ramach pomocy rządowej należy odnotować w systemie księgowym. W systemie Comarch ERP Optima jest możliwość podziału płatności z tytułu składek ZUS w przypadku rozłożenia jej na raty, zmiany terminu płatności oraz ustawienia całkowitego lub częściowego zwolnienia.

Dodatkowo uchwalona przez sejm ustawa antykryzysowa odracza termin zapłaty pobranych zaliczek na podatek od pracowniczych pensji pracowników. Według nowych przepisów przedsiębiorcy będą mieli czas na odprowadzenie zaliczki podatku za marzec i kwiecień składek do 1 czerwca tego roku.

– Odroczenie dotyczy zaliczek od przychodów ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez płatników, a także od przychodów z umów cywilnoprawnych. Przesunięcia terminów wpłaty do urzędu skarbowego należy koniecznie odnotować w programie księgowym – zaznaczaTomasz Homel, dyrektor departamentu systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Comarch.

Kwarantanna, praca zdalna, zasiłek opiekuńczy

Epidemia koronawirusa w Polsce wiąże się ze zjawiskiem masowych nieobecności pracowników w miejscach pracy. Część z nich spowodowana jest obowiązkiem odbycia kwarantanny domowej przez osoby, które wracały z zagranicy lub miały bliski kontakt z osobami, u których stwierdzono zakażenie koronawirusem. Pracownikowi, który jest objęty kwarantanną przysługują takie same świadczenia jak w przypadku choroby. W programie Comarch ERP Optima pracownikowi przebywającemu na kwarantannie należy odnotować nieobecność Zwolnienie chorobowe. W wypłacie, w zależności od ilości dni wcześniejszych nieobecności chorobowych w roku, zostanie naliczone wynagrodzenie za czas choroby lub zasiłek chorobowy.

– Kolejnym uprawnieniem wynikającym z tarczy antykryzysowej jest dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Przysługuje on pracownikom, którzy są rodzicami lub opiekunami dzieci do lat 8 oraz dzieci niepełnosprawnych powyżej 8 lat w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły. Nieobecność pracowników należy wprowadzić do systemu jako dodatkowy urlop opiekuńczy, z tytułu którego w wypłacie zostanie naliczony zasiłek opiekuńczy – tłumaczy Tomasz Homel.

Kolejną formą nieobecności pracowników w jednostce organizacyjnej jest praca w trybie zdalnym. Wówczas pracownicy wykonują swoje obowiązki, ale przebywają poza miejscem pracy. Taką formę wykonywania obowiązków służbowych również należy zaznaczyć w systemie księgowo-kadrowym.

Wynagrodzenie w czasie przestoju

Dzięki regulacjom zawartym w specustawie pracodawca ma możliwość obniżenia wynagrodzenia pracownikom w okresie przestoju ekonomicznego spowodowanego wystąpieniem COVID-19. Wynagrodzenie może zostać zmniejszone do 50%, przy czym należy pamiętać, że nie może ono być niższe niż płaca minimalna odpowiednia dla wymiaru etatu pracownika. W najnowszej wersji programu Comarch ERP Optima za pomocą strefy ‘Czas przestoju płatny 50%’ można odnotować przestój, za czas którego zostanie naliczone wynagrodzenie w wysokości 50% dotychczasowej stawki pracownika.

Pracodawca w związku z następstwami COVID-19 może także obniżyć o 20% wymiar etatu pracownikom i wynagrodzenie. W module kadrowo-płacowym Comarch ERP Optima taką operację można wykonać seryjnie dla grupy pracowników.

Pełny wykaz zmian i nowości w systemie Comarch ERP Optima znajduje się na stronie: https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2020/index.php/dokumentacja/tarcza-antykryzysowa/.

System Comarch ERP Optima jest dedykowany dla małych i średnich firm z różnych sektorów gospodarki. Jest też najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród biur rachunkowych i doradców podatkowych, dzięki wbudowanym rozwiązaniom. Z oprogramowania Comarch Optima korzysta już blisko 90 tys. użytkowników.


O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej mocno rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Wśród klientów, którzy postawili na Comarch ERP są m.in.: Gerda, Muszynianka, Ustronianka, OSHEE Polska, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

Kanadyjska firma VALO Networks wybrała Comarch na dostawcę systemu BSS do obsługi innowacyjnego projektu szerokopasmowego dostępu do Internetu

Kanadyjski operator VALO Networks zdecydował się na wdrożenie Comarch Smart BSS do wsparcia obsługi procesów B2C (business to consumer) oraz B2B (business to business) w ramach swojego innowacyjnego projektu związanego z dostarczaniem rozwiązań szerokopasmowych.

Firma z Calgary (prowincja Alberta) przygotowuje się do oferowania najlepszej jakości usług w zachodnich prowincjach Kanady, zmieniając tym samym sposób dostarczania usług światłowodowych (również hurtowych) na rynkach o niedostatecznym zasięgu sieci.

Współpracując z lokalnymi partnerami, firma VALO Networks realizuje swoją misję, jaką jest tworzenie dostępu do sieci, łączenie społeczności i modernizacja istniejących rozwiązań.

Mając na uwadze ambitny cel, jakim jest dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań szerokopasmowych w bardzo krótkim czasie, operator zdecydował się na wdrożenie kompaktowego systemu Comarch Smart BSS. To kompleksowe rozwiązanie umożliwia dostawcom usług internetowych zarządzanie złożonymi procesami sprzedaży i rozliczeń, m.in. typu: request-to-answer, order-to-payment, usage-to-payment, request-to-change, termination-to-confirmation, complaint-to-solution oraz self-care. System Comarch Smart BSS jest dostarczany w modelu SaaS.

Fakt, że firma VALO zamierzała wprowadzać w oparciu o system Comarch nowe usługi i wymagała dużej responsywności na szybko zmieniające się wymagania biznesowe, to tylko jedno z wyzwań, przed którymi stał Comarch w tym projekcie. Czas na wdrożenie projektu MVP (Minimum Viable Product czyli produkt z minimalną ilością wymaganych funkcjonalności) wynosił zaledwie trzy miesiące, przy czym rozwiązanie Comarch musiało sprostać wymaganiom VALO Networks dotyczącym kompleksowego systemu BSS, który stanowiłby solidne podstawy dla przyszłego rozwoju.

Zapewnienie ciągłości projektowej i operacyjnej między strefami czasowymi centrali Comarch (Polska) i VALO Networks (Kanada) dodatkowo zwiększyło złożoność projektu i stanowiło kolejne wyzwanie, któremu Comarch sprostał. Choć Comarch ma zasięg globalny i posiada biuro w Kanadzie, projekt obsługiwany jest z Polski.

Stephen Barrow, wiceprezes ds. technologii w VALO Networks, podkreśla, że firma wybrała Comarch z różnych powodów: „Po pierwsze uważaliśmy, że spośród ocenianych przez nas ofert to produkt Comarch Smart BSS najlepiej nadaje się do szybkiego rozpoczęcia działalności, zapewniając jednocześnie w jednym systemie większość wymaganych funkcjonalności OSS/BSS. Dodatkowo zespół Comarch zrobił co w ich mocy, aby pomóc nam dokonać wyboru właściwego dla specyfiki biznesu VALO Networks.”

Umowa została podpisana 27 sierpnia 2019 r. w Calgary. To pierwszy projekt realizowany wspólnie przez VALO Networks i Comarch.