IFS wprowadza rozwiązania w modelu SaaS do zarządzania flotą i naprawami bieżącymi dla sektora lotnictwa komercyjnego

Nowe rozwiązania IFS Maintenix upraszczają zarządzanie flotą i naprawami bieżącymi, umożliwiając operatorom komercyjnym — niezależnie od wielkości — szybkie reagowanie na niespodziewane zmiany harmonogramu

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała podczas IFS World Conference w Atlancie o wprowadzeniu na rynek rozwiązań IFS Maintenix™ Fleet Planner oraz IFS Maintenix Line Planner. Oba rozwiązania są dostępne w modelu Software-as-a-Service (SaaS, oprogramowanie jako usługa), a ich celem jest pomoc operatorom komercyjnym każdej wielkości w zwiększeniu skuteczności długo-i krótkoterminowego planowania obsługi technicznej, optymalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów oraz zwiększeniu dostępności operacyjnej samolotów. Są to pierwsze rozwiązania z serii IFS Maintenix dostępne w modelu SaaS, opracowane specjalnie pod kątem zaspokojenia kluczowych potrzeb serwisowo-projektowych sektora lotnictwa komercyjnego.

Lotnictwo komercyjne jest świadkiem bezprecedensowego wzrostu rozmiarów flot na całym świecie. Kluczem do sukcesu operatorów jest posiadanie optymalnych planów obsługi technicznej opartych nie tylko na osiągnięciu założonej wydajności, ale i biorących pod uwagę wymagania bezpieczeństwa o znaczeniu krytycznym.

Rozwiązanie IFS Maintenix Fleet Planner zaprojektowano pod kątem tworzenia lepszych długoterminowych planów związanych z remontami kapitalnymi oraz minimalizacji czynności ręcznych związanych z ich aktualizowaniem. Generuje ono, szybko i automatycznie, proste i złożone plany serwisowe, dając użytkownikom możliwość ich porównywania ze wskaźnikami KPI oraz scenariuszami modelu „what if”, jak również ich publikowanie. Idące za tym zwiększenie efektywności działań daje osobom decyzyjnym czas
i dane umożliwiające wybranie najlepszego planu oraz pozwala na szybkie reagowanie na zmiany harmonogramu.

Rozwiązanie powstało we współpracy z doświadczonymi planistami pracującymi dla operatorów lotniczych. IFS Maintenix Fleet Planner jest już wdrożone na zasadach programu wczesnych nabywców przez dużą linię lotniczą z Ameryki Północnej, zarządzającą zróżnicowaną flotą odrzutowych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych oraz samolotów odrzutowych o zasięgu regionalnym. Pracujący w warunkach rzeczywistych system wykazał zdolność do wprowadzania usprawnień w zakresie dostępności samolotów, skuteczności kontroli i wykorzystania hangarów.

Rozwiązanie IFS Maintenix Line Planner umożliwia planistom efektywne tworzenie, zmienianie oraz publikację harmonogramów bieżącej obsługi technicznej. Rozwiązanie pomaga w zwiększeniu efektywności prowadzonych działań poprzez skoncentrowanie na elementach o wysokim priorytecie oraz identyfikacji przyczyn problemów dotyczących obsługi technicznej, np. braku części zamiennych czy narzędzi specjalnych lub braku pracowników. Dzięki zautomatyzowaniu przepływu pracy IFS Maintenix Line Planner umożliwia użytkownikom nie tylko szybszą reakcję na nagłe zdarzenia wpływające na harmonogram, ale również maksymalizację zdolności operacyjnych, wydajności obsługi technicznej oraz zasobów sieciowych.

Rozwiązanie opracowano we współpracy z liniami lotniczymi LATAM Airlines — największym operatorem lotniczym na terenie Ameryki Łacińskiej, zarządzającym flotą składającą się z ponad 300 samolotów oraz posiadającym zakłady remontowe rozsiane po terytorium Ameryki Południowej i Środkowej. Firma LATAM, jako partner firmy IFS biorący udział w tworzeniu rozwiązania i jego testowaniu, już dziś odnosi korzyściz wdrożenia rozwiązania IFS Maintenix Line Planner.

Dynamika i skala działalności linii lotniczych LATAM wymagała zastosowania rozwiązania, którego wdrożenie byłoby szybkie i bezproblemowe, a które jednocześnie wydatnie usprawniłoby nasz proces planistyczny” — powiedział Sebastian Acuto, wiceprezes ds. obsługi technicznej i projektowania w firmie LATAM. „IFS Maintenix Line Planner nie tylko zapewnia oszczędność czasu planistów i usprawnia komunikację, tworzy on również lepsze i bardziej wydajne harmonogramy zwiększające elastyczność operacyjną firmy”.

Oba rozwiązania IFS Maintenix bezproblemowo współpracują z dowolnym oprogramowaniem planistyczno-projektowym i są dostępne w modelu SaaS — umożliwia to organizacjom szybkie i ekonomiczne wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb w zakresie zarządzania obsługą techniczną, zapewniając jednocześnie łatwe skalowanie w razie zmian organizacyjnych i harmonogramowych.

Scott Helmer, wiceprezes ds. sektora lotnictwa i obrony, dodał: „Rozwój floty, większa liczba tras i nowych, skomplikowanych w swojej budowie samolotów zwiększyły wywieraną na linie lotnicze presję związaną z obniżeniem kosztów obsługi technicznej, maksymalizacją alokacji zasobów oraz zwiększeniem dostępności samolotów. Podstawę w tym przypadku stanowi harmonogram obsługi technicznej, ponieważ wszystkie kolejne sukcesy — krótsze czasy oczekiwania na samolot, utrzymanie zdolności operacyjnej floty oraz utrzymywanie kosztów obsługi technicznej i materiałów pod kontrolą — zależą od tworzenia nie tylko solidnych, ale i elastycznych planów. Dzięki rozwiązaniom IFS Maintenix Fleet Planner oraz IFS Maintenix Line Planner klienci mogą w sposób bardziej ekonomiczny wychodzić naprzeciw tym wymaganiom, zachowując skalowalność w odniesieniu do rozwoju rynkowego”.

Rozwiązanie IFS Maintenix Fleet Planner jest dostępne już teraz, a IFS Maintenix Line Planner będzie dostępne w trzecim kwartale 2018 roku.

Więcej informacji na temat zaangażowania firmy IFS w pomoc organizacjom z sektora lotnictwa i obrony zawiera strona: www.ifsworld.com/corp/industries/aviation-and-defense/

 

O firmie IFS

IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się
z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich.

W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A.,Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

IFS upraszcza obsługę klienta za pomocą rozwiązania IFS Customer Engagement 

Wielokanałowe, zarządzane przez sztuczną inteligencję centrum obsługi klienta zwiększa komfort klientów poprzez integrację z rozwiązaniem 
IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS FSM), systemem IFS Applications oraz oprogramowaniem innych firm

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała o trzech funkcjach rozwiązania IFS Customer Engagement™, które umożliwiają wielokanałową obsługę klientów. IFS Customer Engagement to wszechstronne rozwiązanie do obsługi centrów wsparcia technicznego oraz zarządzania obsługą klienta. 

Trzy funkcje rozwiązania IFS Customer Engagement:

•    Samoobsługa z technologią rozpoznawania mowy: Rozwiązanie IFS Customer Engagement wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) oraz technologię rozpoznawania mowy — dzięki nim klienci mogą samodzielnie wykonywać proste zadania, np. w prosty, zautomatyzowany sposób modyfikować termin wizyty technika lub sprawdzać godzinę spotkania.
•    Samoobsługa z technologią cyfrową: Rozwiązanie IFS Customer Engagement umożliwia klientom samodzielne znajdowanie odpowiedzi na pytania z wykorzystaniem nowoczesnego webowego chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to ma postać wizualnej nakładki na interfejs modułów IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS FSM) i IFS Planowanie i Optymalizacja Harmonogramu (IFS PSO). Jego celem jest odciążenie centrum obsługi klienta oraz efektywne zaangażowanie klienta.
•    Pulpit agenta Customer Engagement: Rozwiązanie oferuje wysoce intuicyjny wielokanałowy pulpit centrum obsługi klienta, który można zintegrować z rozwiązaniem IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie, systemem IFS Applications oraz oprogramowaniem innych firm. Agent ma dostęp do całej komunikacji z klientami (połączenia telefoniczne, e-maile, czaty, wiadomości SMS, portale społecznościowe itd.), zapewniając potrzebne informacje o kliencie za pomocą wielu kanałów dostępu do danych.

Użytkownicy końcowi oczekują natychmiastowej i skutecznej reakcji na zgłoszenia. Chcą również komunikować się w sposób najbardziej dla nich wygodny — za pośrednictwem portali społecznościowych, e-maili lub SMS-ów” — mówi Paul White, dyrektor ds. rozwiązania IFS Customer Engagement. „Rozwiązanie IFS Customer Engagement powstało z myślą o wyjściu naprzeciw tym oczekiwaniom — chcemy oddać w ręce firm technologie nowej generacji, które uproszczą obsługę klienta oraz dopełnią i rozszerzą funkcjonalność stosowanych aplikacji biznesowych”.

Wprowadzenie rozwiązania IFS Customer Engagement jest wynikiem udanej integracji przejętego niedawno portfela rozwiązań firmy mplsystems z kluczowymi komponentami oprogramowania firmy IFS.

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na  terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm.

Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland 
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

IFS, fountx™ i TAE Aerospace wykorzystują technologię rzeczywistości rozszerzonej.

IFS, fountx™ i TAE Aerospace łączą dane firmowe dzięki technologii rzeczywistości rozszerzonej, usprawniając pracę personelu technicznego. 

Projekt koncepcyjny obejmuje integrację opracowanego w Australii rozwiązania z dziedziny rzeczywistości rozszerzonej z danymi z systemu IFS Applications™ w celu zwiększenia produktywności personelu.
Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała o rozpoczęciu nowego projektu koncepcyjnego opracowywanego przez dział IFS Labs (naukowo-badawczą komórkę firmy IFS) we współpracy z firmą fountx oraz jej australijską spółką nadrzędną — TAE Aerospace. Celem projektu jest zmiana sposobu serwisowania złożonych aktywów firmowych. 
Dział IFS Labs opracował sposób integracji oprogramowania dla przedsiębiorstw IFS Applications z produktami firmy fountx korzystającymi z technologii rzeczywistości rozszerzonej. Projekt koncepcyjny, poddawany obecnie próbom w firmie TAE Aerospace, ma na celu umożliwienie technikom wizualizacji dostarczanych przez system firmy IFS danych na temat serwisowanych aktywów za pomocą wyświetlaczy przyocznych firmy fountx. Dzięki temu technicy będą mieć wolne ręce. Nie będą również musieli korzystać z drukowanych arkuszy zadań czy oddzielnych urządzeń komputerowych. Opracowywane rozwiązanie umożliwi także rejestrację zdjęć w jakości HD i przesyłanie ich bezpośrednio z aparatu urządzenia fountx do systemu IFS Applications.

W odróżnieniu od urządzeń noszonych (wearable) klasy konsumenckiej, produkty firmy fountx powstają z myślą o zastosowaniach w złożonych środowiskach przemysłowych oraz zachowaniu świadomości przestrzennej niezbędnej do bezpiecznego wykonywania pracy. Rozwiązanie składa się z dwóch części:  z jednostki operatora — w której skład wchodzą lekki wyświetlacz przyoczny i mały plecak z komputerem — oraz wyposażonej w ekran dotykowy jednostki eksperta obsługiwanej poza miejscem pracy technika. Umożliwi to personelowi technicznemu wykonywanie złożonych zadań serwisowych pod wirtualną kontrolą eksperta, który może zdalnie weryfikować ich działania.

Udostępnianie danych z systemu IFS Applications za pomocą produktów firmy fountx rozszerza możliwości naszych techników oraz zwiększa ich produktywność, a to przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy” — powiedział Andrew Sanderson, prezes firmy TAE Aerospace. „To całkiem nowy sposób wykorzystania danych firmowych w celu zwiększenia wydajności operacyjnej i efektywności przedsiębiorstwa”.
Przykładowo firma TAE Aerospace chce usprawnić system wsparcia zdalnego dla komór testowania turbin opracowywanych i produkowanych na zamówienie klientów. Połączenie danych systemu IFS Applications oraz możliwości produktów firmy fountx dałoby technikom dostęp do danych diagnostycznych i umożliwiłoby zamawianie części w terenie oraz przesyłanie informacji rozliczeniowych w czasie rzeczywistym w miarę postępów prac.
Integracja oprogramowania firmowego z produktami firmy fountx zwielokrotnia możliwości systemu” — powiedział Laurence Beraldo, dyrektor zarządzający firmy fountx. „Zapewnienie ergonomii i bezpieczeństwa dostępu oraz rejestracji danych w złożonych środowiskach przemysłowych stanowi przełom w zarządzaniu serwisem w terenie. Przekazywanie danych w czasie rzeczywistym przełoży się na nowe sposoby przyspieszania procesów obsługiwanych w nowoczesnych organizacjach”.
Zrozumienie tego, jak nowe rodzaje technologii rzeczywistości rozszerzonej, na przykład produkty firmy fountx, mogą zrewolucjonizować zarządzanie serwisem w terenie w środowiskach przemysłowych, takich jak lotnictwo i obrona, jest bardzo ekscytujące” — powiedział dyrektor działu IFS Labs, Bas de Vos. „Nasza współpraca z firmą fountx jest kolejnym przykładem tego, jak integracja inteligentnych okularów z oprogramowaniem klasy korporacyjnej tworzy nowe możliwości czerpania korzyści biznesowych”.
Bardzo się cieszymy, widząc, jak klient firmy IFS, taki jak TAE Aerospace, inwestuje w innowacje w celu maksymalizacji potencjału oprogramowania firmowego” — powiedział Rob Stummer, dyrektor zarządzający w australijsko-nowozelandzkim oddziale firmy IFS. „Jesteśmy również dumni z faktu, że to nam przypadł w udziale zaszczyt zaprezentowania rozwiązania wykorzystującego rzeczywistość rozszerzoną firmy fountx naszej globalnej sieci klientów”.

Dział IFS Labs pracuje nad sposobami udostępnienia koncepcji rzeczywistości rozszerzonej oraz mieszanej innym użytkownikom systemu IFS Applications, w szczególności klientom z sektora lotnictwa i obrony. Więcej informacji na temat projektów opracowywanych obecnie przez dział IFS Labs: www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/ifs-labs/.

 

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się 
z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 260 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Usprawnienie magazynu z systemem Sente WMS

AutoPartner to firma specjalizująca się w hurtowej sprzedaży i produkcji akcesoriów montażowych do układów wydechowych samochodów osobowych. Klientami firmy są sklepy, hurtownie motoryzacyjne, warsztaty. AutoPartner działa zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicą. Firma poszukiwała partnera do realizacji projektu wdrożeniowego w obszarze WMS.
Sposób na rozwój
AutoPartner duży nacisk kładzie na rozwój swojej oferty i możliwość jeszcze lepszego spełniania oczekiwań klientów. W tym celu firma zdecydowała się zmienić lokalizację, aby powiększyć posiadaną powierzchnię magazynową. Kolejnym krokiem, który pozwoli na wzrost efektywności procesów związanych z zarządzaniem gospodarką magazynową oraz logistyką będzie wdrożenie systemu Sente S4.
Konkretne cele biznesowe
Firmie AutoPartner zależało na współpracy z partnerem, który zapewni rozwiązanie informatyczne realnie usprawniające pracę magazynu, uwzględniając specyfikę działalności. Decyzja o realizacji projektu z Sente została podyktowana doświadczeniem w przeprowadzaniu wdrożeń w obszarze zarządzania magazynem wysokiego składowania w podobnych firmach. 

Konsultanci Sente są po spotkaniach analitycznych z przedstawicielami firmy AutoPartner, których celem było omówienie procesów zachodzących przedsiębiorstwie. Efektem tych rozmów jest decyzja o rozszerzeniu wdrożenia i realizacji projektu w zakresie obsługi Sprzedaży i Logistyki oraz wspomnianego już obszaru WMS. Przed zespołem wdrożeniowym stoi teraz wyzwanie polegające na zaprojektowaniu i implementacji optymalnego rozwiązania, które będzie uwzględniać specyfikę procesów. 

System Sente S4 w obszarze WMS będzie wspierał główne czynności magazynowe związane z przyjęciem towaru, zatowarowaniem marketu, kompletacją oraz zbiórką i wydaniem. Rozwiązanie będzie też posiadało moduł służący do obsługi fulfillmentu paletowego wraz z witryną dla Klientów firmy AutoPartner. Celem biznesowym stawianym przed projektem jest usprawnienie procesów magazynowych i sprzedażowych oraz redukcja liczby błędów. AutoPartner postawił sobie za cel strategiczny istotny rozwój firmy w najbliższych latach, dlatego zaimplementowane rozwiązanie będzie musiało być przygotowane do dalszego rozwoju po uruchomieniu zaplanowanych obszarów. 
Zwinne wdrożenie
Prace analityczne w projekcie rozpoczęły się w listopadzie w ubiegłego roku. Wdrożenie będzie realizowane jest w metodyce zwinnej, dzięki czemu pracownicy firmy AutoPartner już za kilka tygodni będą mogli korzystać z pierwszych gotowych elementów systemu. Poszczególne fazy projektu zostały rozłożone w czasie tak, aby wspierały zaplanowane zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Zakończenie prac wdrożeniowych planowane jest na pierwszy kwartał 2019 roku.