WEBCON jednym z głównych partnerów 19. edycji PEX Europe Spring w Londynie

WEBCON będzie gospodarzem ścieżki tematycznej na największym europejskim forum poświęconym doskonałości operacyjnej – PEX Europe Spring (16 – 18 kwietnia) w Londynie.

PEX Week to największa i najstarsza konferencja w Europie poświęcona doskonałości procesowej. Tematem tegorocznego spotkania, gromadzącego ponad 700 decydentów największych światowych firm jest transformacja procesów biznesowych ukierunkowana na dostarczanie najwyższej wartości biznesowej. WEBCON jest jednym z głównych partnerów wydarzenia i gospodarzem ścieżki tematycznej pod hasłem „End-to-end Transformation”, poświęconej cyfrowym rozwiązaniom dedykowanym dla Przemysłu 4.0.

W kwietniu do stolicy Zjednoczonego Królestwa zjadą liderzy biznesu z całego świata, w tym reprezentanci 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw wg magazynu Fortune. Celem konferencji jest poszukiwanie rozwiązań w zakresie doskonałości operacyjnej, transformacji i BPM. Spotkanie będzie doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w zakresie transformacji, zarówno w ujęciu kompleksowym, jak i w odniesieniu do celów strategicznych poprzez odpowiednie projektowanie i wdrażanie procesów, wprowadzanie kultury ciągłego podnoszenia kwalifikacji oraz modelu operacyjnego skoncentrowanego na kliencie.

Jak zauważają organizatorzy wydarzenia, stowarzyszenie PEX Network, „celem OPEX jest wspieranie liderów w wywieraniu zmian w środowisku branżowym, zarówno w kwestii digitalizacji, jak i stosowanych technologii i umożliwić im wykorzystanie dynamiki rynku poprzez wyprzedzanie zmian, jakim podlega ich gałąź biznesu”.

„Eksperci z firmy doradczej Gartner wskazują, że 60% zadań w firmie nie da się przewidzieć i zawczasu zmodyfikować. Zmiana jest wręcz jedyną stałą w biznesie – dotyczy to również zarządzania procesami”, komentuje Łukasz Wróbel, CBDO WEBCON. „Digitalizacja to przede wszystkim zmiana w sposobie funkcjonowania firmy. Organizacje, które korzystają z aplikacji wspierających procesy biznesowe mogą się łatwo dostosowywać do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego i działać efektywnie” podkreśla Wróbel.
 

Sente Gazelą Biznesu po raz trzeci!

To już trzeci z kolei rok, w którym znaleźliśmy się wśród firm wyróżnionych w plebiscycie Gazele Biznesu. Co więcej, zanotowaliśmy awans w rankingu ogólnopolskim i bardzo dobrą pozycję w rankingu województwa dolnośląskiego.

Wzrost o 211.96%

O miejscu na liście rankingowej Gazel Biznesu decyduje wyrażony w procentach przyrost obrotów, osiągnięty w ciągu trzech badanych lat. Nasz wzrost w badanym okresie wyniósł 211,96%, co dało nam 277 miejsce w rankingu ogólnopolskim. W ubiegłorocznym zestawieniu zajęliśmy 868 miejsce. Awans o 591 pozycji to dla nas duży sukces i potwierdzenie tego, że zmierzamy w dobry kierunku. Nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie – rozwijamy się coraz szybciej.

W czołówce firm z dolnego śląska

Oprócz ujęcia ogólnopolskiego, Gazele Biznesu prezentują również rankingi poszczególnych województw. W tegorocznym zestawieniu zajęliśmy 27 miejsce na 439 sklasyfikowanych w województwie dolnośląskim firm. Pozycja w trzeciej dziesiątce najszybciej rozwijających się firm w regionie jest dużym sukcesem. Firm z dolnego śląska, które działają efektywnie i osiągają coraz lepsze wyniki, nie brakuje. Znaleźć się w takim gronie i to na tak wysokim miejscu, to wyróżnienie, które bardzo motywuje.
Wiarygodne źródło wiedzy

Gazele Biznesu uważane są za znak rozpoznawczy dobrze zarządzanych i cieszących się dobrą kondycją finansową firm. Ranking ma czytelne i niezmienne od lat kryteria. Dzięki temu jest on wiarygodny. Udział w rankingu jest bezpłatny, a o jego przyznaniu nie decyduje jury, lecz wyniki finansowe przedsiębiorstwa z trzech ostatnich lat. Publikowany jest corocznie na łamach miesięcznika Puls Biznesu, począwszy od 2000 roku. Dolnośląska gala rozdania nagród odbyła się 20 lutego na Stadionie miejskim. Nagrodę w naszych imieniu odebrali Daniel Urban i Marek Wesołek.

Źródło: https://www.sente.pl/ 
 

JCommerce: Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV w Cyfrowa Foto

JCommerce wdraża system ERP Microsoft Dynamics NAV w Cyfrowa Foto, największej drukarni cyfrowej w Polsce.

Projekt obejmuje wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV 2017 przede wszystkim w obszarze produkcji, planowania produkcji i rachunku kosztów wytworzenia. Poza tym wdrożeniem objęte zostaną następujące obszary: Księgowość, Kontroling, Sprzedaż, Serwis, Środki Trwałe, Zarządzanie projektami oraz Kadry i Płace, a także obszar Logistyki (zakupy, wysyłka wyrobów do klientów i gospodarka magazynowa). Wdrożony zostanie także mechanizm obiegu dokumentów, integracji oraz transferu danych między systemem Microsoft Dynamics NAV a systemami już wykorzystywanymi w firmie.

Podstawowym celem wdrożenia systemu ERP Microsoft Dynamics NAV jest stworzenie narzędzi skutecznie wspomagających procesy zarządcze w firmie, m.in. podejmowanie decyzji produktowych, opartych na rzetelnej analizie zyskowności produktów czy decyzji w zakresie zakupu surowców, dzięki możliwości zbierania wszystkich kosztów odnoszących się do danego obszaru zakupów.

Poza tym celem firmy jest również rozwój w zakresie rachunkowości zarządczej, dzięki wprowadzeniu funkcji kontrolingowych i stworzeniu narzędzi do planowania i oceny wykonania planów w firmie. Dla kadry kierowniczej istotne jest także uzyskiwanie informacji on-line bez opóźnień i niezależnie od miejsca wprowadzania danych, dzięki integracji wszystkich funkcji transakcyjnych obsługiwanych przez różne systemy w firmie. Ponadto system ERP ma na celu ułatwienie codziennych zadań, dzięki wdrożeniu work-flow w zakresie zatwierdzania faktur kosztowych i zamówień wewnętrznych, a także dzięki wyeliminowaniu dokumentacji papierowej w obszarach obsługiwanych przez system.

Firma Cyfrowa Foto jest największą drukarnią w Europie Środkowo-Wschodniej i liderem w branży druku fotograficznego oraz cyfrowego. Usługi firmy oferowane są także m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i USA.

Źródło: www.erpnav.pl
 

Dwa plus dwa nie zawsze równa się cztery!

Firma TARSMAK GONDEK I WSPÓLNICY SP. J. jest producentem przypraw mokrych m. in. ketchupu, musztardy, majonezu, sosów na bazie majonezu oraz na bazie koncentratu pomidorowego. Są to produkty składające się od kilku do kilkunastu składników

Daniel Gondek,
Wspólnik,
TARSMAK® Gondek i Wspólnicy sp. j.

Surowce wykorzystywane do produkcji muszą być odpowiednio przygotowane, np. poddane obróbce mechanicznej, termicznej, zdarza się również leżakowanie. Sam proces produkcyjny również nie jest prosty i niesie ze sobą pewne niedogodności m. in. odchylenia zużycia materiałów, problem z utrzymanie powtarzalności w każdej partii itd.

System ERP powinien nam pomóc z tymi wszystkimi problemami się zmierzyć. W dobie globalizacji i dostępie do surowców z każdego zakątka świata na pewno trzeba zwrócić uwagę na gromadzenie informacji z czego składa się konkretny słoiczek produktu, gdzie i kiedy były zakupione surowce, jak się dostały do naszego zakładu, kto z nimi pracował, jakie odchylania zużycia nam wygenerowały, czy były odpowiednio wydajne.

W najgorszym wypadku gdyby surowiec z jakiegoś powodu posiadał wadę, musimy błyskawicznie wiedzieć gdzie wyroby gotowe wyprodukowane z niego trafiły na rynek. W dobie dużej fluktuacji zatrudnienia system powinien pozwalać nam również gromadzić informacje o pracownikach wytwarzających nasze produkty. W naszej branży bezpieczeństwo produktu jest bardzo ważne i osobiście dobór systemu ERP w dużej mierze uzależniałbym od wyżej opisanych obszarów.

Jeżeli mamy dużo surowców, terminy przydatności do spożycia, skomplikowane procesy, częste przezbrojenia, fluktuacje pracowniczą, odchylenia od norm zużycia i jesteśmy w stanie to ująć w system to kolejny dział firmy będzie lepiej funkcjonował. Mam na myśli księgowość. Rozliczenie kosztów produkcji, marżowości i przełożenie tego na produkt jednostkowy jest to nie lada wyzwanie a jednak taką informację musimy mieć na bieżąco chcąc być konkurencyjnym na rynku.

Dostawca systemów ERP dla branży spożywczej a zwłaszcza takiej gdzie występują powyższe problemy musi tą produkcję po prostu zrozumieć, w naszej specyfice dwa plus dwa nie zawsze równa się cztery. Założenia, które sobie przyjmiemy już po trzech miesiącach mogą być nieaktualne ponieważ np. zmieniła się kadra, zmienił się surowiec, maszyna się zamortyzowała.

W firmach spożywczych wprowadzone kryteria do systemu cały czas muszą być aktualizowane i poprawiane. Główną kategorią przy ocenie dostawcy w moim wypadku byłaby ilość udanych wdrożeń oraz doświadczenie w segmencie, który reprezentujemy.