IFS wspiera Hine Group w ujednoliceniu i rozszerzeniu działalności biznesowej na całym świecie

Czołowy dostawca rozwiązań hydraulicznych dla sektora energii odnawialnej wdroży kompleksowy pakiet ERP firmy IFS w swojej centrali w Hiszpanii oraz w spółkach zależnych w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach i Brazylii

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że Hine Group, globalny dostawca rozwiązań hydraulicznych i systemów chłodzenia dla firm przemysłowych i sektora energii odnawialnej, wdroży pakiet IFS Applications™ w celu zwiększenia wydajności operacyjnej i konkurencyjności.
 

Firma Hine Group z siedzibą w Hiszpanii została założona w 1974 r. Ma ponad 40-letnie doświadczenie w projektowaniu, rozwijaniu i produkcji systemów hydraulicznych. Pomaga swoim klientom odnosić sukcesy w wysoce konkurencyjnym środowisku. Z jej technologii korzysta około 65 000 turbin wiatrowych. Hine Group ma siedem zakładów produkcyjnych i zatrudnia ponad 650 pracowników w Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach i Brazylii.

Po rygorystycznym procesie wyboru rozwiązania, w którym byli brani pod uwagę globalni dostawcy systemów ERP, tacy jak SAP, Infor i Microsoft, firma Hine Group wybrała oprogramowanie IFS Applications z uwagi na jego kompleksowe, gotowe do użycia funkcje. Decydującymi czynnikami były: możliwość elastycznej skalowalności i konfigurowalności w celu dostosowania do potrzeb poszczególnych działów firmy oraz zaawansowane funkcje raportowania.

Wybór IFS Applications to kolejny ważny krok w strategicznym projekcie transformacji, zapoczątkowanym przez Hine Group w 2017 roku w celu ujednolicenia swojej działalności biznesowej na całym świecie. Główne cele wdrożenia obejmują zwiększenie produktywności, usprawnienie podejmowania decyzji i uzyskanie pełnego obrazu działania wszystkich zakładów na całym świecie w czasie rzeczywistym przy jednoczesnym świadczeniu klientom najlepszych i najbardziej konkurencyjnych usług.

„Inwestycja w system IFS Applications podkreśla nasze zaangażowanie w realizację strategii firmy, która umożliwi nie tylko transformację technologiczną, lecz także przekształcenie procesów i sposobów pracy w celu stawienia czoła wyzwaniom przyszłości” — powiedział Lander Guibelalde, dyrektor generalny Hine Group.

Juan González, menedżer IFS na Hiszpanię i Portugalię, dodał: „Jesteśmy niezmiernie dumni, że Hine Group, będąca niezwykle cenioną marką zarówno w Hiszpanii, jak i na całym świecie, wybrała nasze oprogramowanie. Jesteśmy przekonani, że nasze bogate doświadczenie wyniesione ze współpracy z globalnymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi sprawi, że system IFS Applications będzie idealnym rozwiązaniem dla Hine Group. Cieszymy się z możliwości wsparcia firmy w osiągnięciu jej celów biznesowych”.

Zoran Radumilo, który niedawno dołączył do IFS jako prezes regionalny, podziela ten entuzjazm: „Ta strategiczna umowa potwierdza zdolność IFS do zapewnienia wsparcia szybko rozwijającym się firmom na kluczowych rynkach, takich jak Hiszpania, które potrzebują globalnej skalowalności i szybkiego zwrotu z inwestycji bez konieczności czasochłonnego dostosowywania systemu. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Hine Group będzie długa i owocna dla obu stron”.

Oprogramowanie IFS Applications zostanie wdrożone przez LKS Group, partnera handlowego IFS w zakresie usług i rozwiązań. Rozwiązanie obejmuje procesy biznesowe o znaczeniu krytycznym, takie jak produkcja, zarządzanie projektami, obsługa techniczna, usługi posprzedażne, zarządzanie łańcuchem dostaw oraz finanse.

Więcej informacji na temat rozwiązań IFS dla przedsiębiorstw produkcyjnych można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/manufacturing/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o Hine Group

Firma Hine, założona w 1974 roku, jest czołowym dostawcą systemów i komponentów hydraulicznych oraz systemów chłodzenia dla przedsiębiorstw produkcyjnych i sektora energii odnawialnej. Hine ma ponad 40-letnie doświadczenie w projektowaniu, rozwijaniu i produkcji systemów hydraulicznych. Pomaga swoim klientom odnosić sukcesy w wysoce konkurencyjnym środowisku. https://www.hinegroup.com/

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Bezpłatny webinar – „Obsługa PPK w systemie ERP”

Termin: 10.03.2020 (wtorek), godz. 10.00

Prowadzenie PPK w firmie wymaga nie tylko znajomości zasad obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych i specjalistycznej wiedzy, ale także dobrej organizacji i pilnowania wielu terminów. Dla działów kadrowo-płacowych oznacza to jedno – dużo dodatkowych obowiązków.

Wśród nowych zadań można tu zaliczyć: odpowiednią ewidencję wymaganej dokumentacji, terminowe naliczanie i odprowadzanie comiesięcznych wpłat, cykliczne raportowanie informacji do instytucji finansowej, archiwizowanie dokumentacji i wykonanie innych czynności wynikających z prowadzenia PPK.

Dlatego ważne jest wprowadzenie dedykowanego rozwiązania informatycznego, które zautomatyzuje większość tych zadań, uporządkuje temat ewidencji i archiwizacji dokumentacji a także uprości rozliczenia z instytucją finansową. Właściwa obsługa PPK pozwoli także uniknąć dotkliwych sankcji, które przewiduje ustawodawca.

Czego się dowiem? 

Podczas specjalnego webinaru, na przykładzie systemu HermesSQL i dedykowanego modułu PPK pokażemy Państwu jak system informatyczny pozwala zautomatyzować i uprościć czynności związane z obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Z webinaru dowiesz się m.in.:

  • W jak sposób można prowadzić w programie ewidencję uczestników PPK?
  • Jak wykonać analizę kwalifikującą pracowników do PPK i automatycznie zapisać ich do PPK?
  • Jak tworzyć pojedyncze i grupowe deklaracje dla uczestników PPK?
  • Jak naliczać składki pracownika i pracodawcy na PPK?
  • Gdzie zweryfikować składki i uczestników PPK w danym okresie?
  • Jak wygenerować pliki ze składkami na PPK dla Instytucji finansowej?
  • Jak eksportować i importować dane z Instytucji Finansowej w postaci pliku .xml.

Dodatkowo, w trakcie webinarium dostępny będzie czat, za pomocą którego będą mogli Państwo zadawać naszym specjalistom dodatkowe pytania i uzyskać więcej informacji o możliwościach moduł PPK.

Webinarium prowadzi:

Piotra Janucha – Specjalista ds. wdrożeń systemów ERP

Jest doświadczonym specjalistą w zakresie wdrażania rozwiązań kadrowo-płacowych i finansowo-księgowych. Od lat związany z branżą IT. W firmie Humansoft odpowiada za wparcie merytoryczne klientów i partnerów w tematach związanych z obsługą modułu „Kadry i Płace”, „PPK” , „Księga Handlowa” i „KPiR”. Zajmuje się także prowadzeniem  szkoleń i webinariów poświęconych tej tematyce.

Termin webinarium:

  • 10.03.2020 (wtorek) – godz. 10.00 – 11.00 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

DDMRP – Zaawansowane planowanie materiałowe

Wyzwania w planowaniu

Planowanie produkcji we współczesnym zakładzie produkcyjnym napotyka wiele wyzwań. Należą do nich:

  • Skrócony cyklu życia produktu – czasem z kilku lat do kilku miesięcy,
  • Zwiększona złożoność produktów i ich indywidualizacja – np. wiele opcji, funkcji, rodzajów wykończenia,
  • Wymaganie skrócenia czasu realizacji – klient oczekuje szybkich, wręcz „nierealnych” terminów, zmniejszył się czas, w jakim jest gotowy na otrzymanie wyrobu.

Jednocześnie środowisko, w którym działamy, i zasoby informacyjne się nie poprawiają:

  • Prognozy są niedokładne, obarczone sporym błędem,
  • Poziom zapasów musi być obniżany ze względu na presję wynikającą z obniżania kosztów,
  • Wydłuża się czas zakupu niektórych surowców.

Na rynku pojawił się szereg narzędzi informatycznych do planowania zasobów produkcyjnych, które mogą wesprzeć osoby zarządzające produkcją. Stosować można narzędzia typu APS umożliwiające optymalizację harmonogramu produkcji, minimalizujące przezbrojenia i uwzględniające priorytety i terminy. Trzeba sobie jednak zdać sprawę, że bez właściwego zaplanowania poziomu materiałowego dla półproduktów i materiałów zakupowych możemy próbować optymalizować coś, co już od początku jest niepoprawne. Błędne mogą być propozycje ilości i terminów na zapotrzebowaniach zakupu i zleceniach produkcyjnych generowanych przez tradycyjny mechanizm planowania potrzeb materiałowych MRP. Bazuje on bowiem na niedokładnych prognozach czy zgrubnie obliczonych zapasach bezpiecznych, a często planowanie opiera się jedynie na doświadczeniu planisty.

Największym problemem, który napotykamy w planowaniu materiałowym, jest jego zmienność i podatność na wahania. Niepewność potrzeb klienta przekłada się na niepewność potrzeb materiałowych w produkcji i zakupie. Pojawia się niepożądany efekt byczego bicza (ang. bullwhip effect) w łańcuchu dostaw.

DDMRP – odpowiedzią na problemy

Odpowiedź na te wyzwania stanowi Demand Driven Material Requirements Planning (DDMRP), czyli planowanie potrzeb materiałowych sterowane popytem, które zapewnia solidne i stabilne dane dla zaopatrzenia i produkcji. Jest to metoda generowania zapotrzebowań i wsparcia realizacji, wykorzystująca aktualny popyt w połączeniu ze strategicznymi buforami zapasu, zapewniająca efektywny przepływ informacji i materiałów w procesie.

Bufory pozwalają na skrócenie czasu realizacji (niechroniony czas realizacji) i eliminują efekt byczego bicza. Są one definiowane nie jako jedna liczba, ale kilka poziomów zapasu, prezentowanych kolorami:

  • Niebieski – nadmierny zapas
  • Zielony – zapas wystarczający
  • Żółty – potrzebna odbudowa zapasu (zakup, produkcja)
  • Czerwony – ostrzeżenie, zagrożenie realizacji planu
  • Czarny – brak zapasu

Poziomy buforów obliczane są automatycznie na podstawie wielkości i charakterystyki popytu i parametrów logistycznych.

Przykład umieszczenia buforów zapasu w strukturze produktu:

Jak działa DDMRP?

W praktyce wdrożenie DDMRP realizowane jest w pięciu fazach:

  • Strategiczne pozycjonowanie zapasu,
  • Ustawienie poziomu i profili buforów,
  • Dynamiczne dostosowania,
  • Planowanie sterowane popytem,
  • Sterowanie i reagowanie.

Strategiczne pozycjonowanie zapasu polega na wyodrębnieniu w strukturach produktu pozycji, dla których należy utrzymywać bufory zapasu. W procesie tym bierze się pod uwagę takie uwarunkowania, jak zmienność popytu, poziom tolerancji klientów na opóźnienia, występowanie w wielu strukturach produktu. Do prawidłowej realizacji tego niezbędne jest wsparcie systemu informatycznego.

Przy obliczaniu poziomu buforów uwzględnia się szereg parametrów, z których najważniejszym jest średnie dzienne zużycie (ADU). Bazowanie na popycie w istotny sposób odróżnia DDMRP od metody MRP, w której podstawą jest prognoza sprzedaży. Innymi czynnikami wpływającymi na obliczenia są współczynniki związane ze zmiennością popytu i czasem realizacji. Część pozycji może mieć też uwzględniane minimalne wielkości zamawiania i częstotliwość, w przypadku mniej elastycznych źródeł zapotrzebowań. Obliczenia poziomów powinny być realizowane często, aby nadążyć nad wahaniami popytu.

Dynamiczne dostosowania stosuje się, by dopasować wielkości buforów do różnych sytuacji biznesowych. Przykładami mogą być kampanie lub promocje, okresowa niedostępność zasobów, sezonowość itp.

Planowanie sterowane popytem wyznacza wielkość zapotrzebowania dla poszczególnych pozycji w łańcuchu dostaw. Podstawowym pojęciem jest tu tzw. przepływ netto bazujący wynikający z sumy zapasu i zaplanowanej podaży pomniejszonej o aktualny popyt. Planowanie to realizowane jest równolegle ze standardowym procesem planowania potrzeb materiałowych MRP, gdyż dla pozycji, które nie są buforami, stosuje się standardowe algorytmy. Dodatkowo system podaje priorytet – ważność pozycji w planowaniu.

Sterowanie i reagowanie generują alerty. Wskazują one na problemy w synchronizacji materiałowej, takie jak niedobory materiałowe, oraz problemy, takie jak opóźnione lub niewystarczające dostawy. Są one przedstawiane w przejrzystej postaci.

Jakich efektów można oczekiwać?

Demand Driven Institute podaje szereg korzyści, które są uzyskiwane po wdrożeniu metody DDMRP. Przykładowo:

  • Zwiększenie współczynnika obsługi realizacji zamówień – typowo osiąga on wartości od 97 do blisko 100%
  • Skrócenie czasu realizacji – nawet do 80%
  • Urealnienie i zmniejszenie poziomu zapasu – średnio 30-45%

Warto wspomnieć, że metodyka ta w praktyce stanowi wbudowaną funkcję zintegrowaną z klasycznym planowaniem potrzeb materiałowym typu MRP. Duża automatyzacja obliczeń zapewnia proste rozwiązanie dla skomplikowanych problemów wspomnianych na początku. I co istotne, wyniki są prezentowane w formie graficznej, przez co są proste do zrozumienia i obsłużenia.

Jak działa DDMRP?

IFS Applications posiada certyfikat zgodności ze standardem przyznawany przez Demand Driven Institute potwierdzający, że dany system informatyczny wypełnia wymagania określone przez tę jednostkę certyfikującą.

Przykład ekranu prezentującego wyniki DDMRP w IFS Applications:


Autor:
Andrzej Wąs,
Principal Business Architect, IFS Poland
andrzej.was@ifs.com

Globalna firma produkcyjna Uster Technologies zwiększa przejrzystość łańcucha wartości za pomocą rozwiązań IFS

Działające w chmurze rozwiązanie ERP firmy IFS ma skonsolidować i ujednolicić procesy biznesowe we wszystkich placówkach firmy USTER w Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Japonii, Izraelu, Turcji, Chinach i Indiach

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował firma Uster Technologies AG, będąca światowym liderem w dziedzinie systemów do testowania i kontroli jakości tekstyliów, zdecydowała się na wdrożenie pakietu IFS Applications™ w usłudze IFS Managed Cloud™ na platformie Microsoft Azure. Rozwiązanie ma obsługiwać cały łańcuch wartości — od produkcji i zapewniania jakości przez obsługę techniczną po serwis i wsparcie posprzedażne.
 

Centrala firmy Uster Technologies znajduje się w szwajcarskim mieście Uster. Oferowane przez tego producenta oprzyrządowanie i systemy do testowania i monitorowania tekstyliów od ponad 70 lat wyznaczają standardy w zakresie innowacyjnej, łatwej w obsłudze technologii.

USTER wytwarza niezwykle precyzyjne urządzenia i świadczy specjalistyczne usługi doradcze. Firma ma certyfikat ISO 9001:2015 i w swojej działalności całkowicie skupia się na jakości i korzyściach oferowanych klientom. Aby utrzymać swoją czołową pozycję rynkową i przygotować się na przyszłość, przedsiębiorstwo zdecydowało się na wymianę używanego wcześniej systemu biznesowego, który składał się z przestarzałej platformy i szeregu punktowych rozwiązań innych producentów.

Mając przed sobą perspektywę aktualizacji i ponownej implementacji systemu, firma USTER wykorzystała szansę na ponowne przyjrzenie się najnowszym ofertom na rynku. Wybrała pakiet IFS Applications ze względu na jego kompleksową i ściśle zintegrowaną funkcjonalność. System wdrożono jako w pełni zarządzane rozwiązanie działające w chmurze. IFS Applications obejmuje wszystkie newralgiczne procesy biznesowe, w tym produkcję, zarządzanie jakością i zapewnianie jakości, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw, obsługę techniczną, zarządzanie projektami, obsługę klienta, finanse oraz zarządzanie kapitałem ludzkim.

„Skłanialiśmy się ku ofercie firmy IFS z uwagi na niezawodne funkcje branżowe zawarte w jej rozwiązaniu i wiedzę specjalistyczną jej personelu” — powiedział Michael Suderow, dyrektor finansowy firmy Uster Technologies. „Znaleźliśmy też w IFS partnera w dziedzinie ERP, który rozumie zarówno naszą działalność, jak i nasze potrzeby jako przedsiębiorstwa średniej wielkości działającego na skalę globalną. Od samego początku mieliśmy poczucie, że możemy współpracować na partnerskich zasadach. Możemy zdać się na firmę IFS jako partnera biznesowego, a nie tylko tradycyjnego dostawcę oprogramowania, a to pozwala nam testować technologie Przemysłu 4.0, takie jak internet rzeczy, i za ich pomocą lepiej dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych oraz pokonać konkurencję”.

Marcus Pannier, dyrektor zarządzający IFS na region Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Włoch, dodał: „Bardzo cieszymy się, że możemy powitać firmę Uster w gronie klientów IFS, do którego należą renomowane marki produkcyjne na świecie. Wsparcie producentów działających w wielu lokalizacjach i krajach stała się już częścią naszego DNA. Z prawdziwą przyjemnością będziemy wspierać firmę USTER w osiąganiu kolejnych sukcesów”.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie Uster Technologies AG

USTER należy do czołowych globalnych dostawców rozwiązań do zarządzania jakością produktów tekstylnych, od włókien po tkaniny. Firma oferuje branży tekstylnej zaawansowane technologicznie urządzenia, systemy i usługi na potrzeby kontroli jakości, prognozowania, certyfikacji i optymalizacji. Asortyment przedsiębiorstwa obejmuje systemy do zarządzania jakością, przeprowadzania testów laboratoryjnych i kontroli włókien, przędzy z włókien odcinkowych i przędzy filamentowej w trakcie procesów produkcyjnych, a także narzędzia do inspekcji włókien i usługi wnoszące wartość dodaną.

USTER opracowuje uznawane na całym świecie oceny porównawcze USTER® STATISTICS, które są wykorzystywane w handlu. Oferuje też szkolenia dla branży tekstylnej oraz doradztwo i globalne usługi posprzedażne. Celem firmy zawsze jest przy tym zaspokajanie potrzeb rynku tekstyliów, rozwój innowacji i dbanie o jakość.

Centrala firmy Uster Technologies AG znajduje się w szwajcarskim mieście Uster, przedsiębiorstwo działa jednak na całym świecie. Ma spółki zależne zajmujące się sprzedażą i serwisem na najważniejszych rynkach tekstylnych, a także centra technologiczne w Uster (Szwajcaria), Knoxville (Stany Zjednoczone), Suzhou (Chiny) i Cezarei (Izrael). www.uster.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.