Resolute Mining digitalizuje działalność dzięki systemowi IFS Applications w chmurze

Rozwiązanie IFS do planowania zasobów przedsiębiorstwa wspiera krytyczne procesy biznesowe firmy Resolute w Australii i Afryce

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma Resolute Mining Limited, właściciel wielu kopalni i niskokosztowy producent złota, zakończyła pierwszą fazę wdrożenia rozwiązania do planowania zasobów przedsiębiorstwa IFS Applications™ w celu digitalizacji i integracji swojej działalności operacyjnej.  
 

Wdrożenie ERP pozwala na zastąpienie kilku niezależnych systemów informatycznych jednym, zintegrowanym, opartym na chmurze systemem dostępnym ze wszystkich lokalizacji firmy Resolute. Dzięki funkcjonalności wsparcia dla globalnych przedsiębiorstw, rozwiązanie IFS obsługuje centralę firmy w Perth oraz kopalnie złota w Australii i Afryce.

Obecnie system IFS Applications wspiera procesy biznesowe w całej firmie, w tym finanse, zarządzanie kapitałem ludzkim (HCM), zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa (EAM), łańcuch dostaw, mobilne zlecenia robocze, projekty i umowy podwykonawcze, zarządzanie dokumentacją oraz ochronę zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska.

W drugiej fazie wdrożenia IFS Applications zostanie zintegrowany z systemami produkcyjnymi kopalni, włączając w to Syama Gold Mine w Mali – pierwszą na świecie, specjalnie zaprojektowaną i w pełni zautomatyzowaną, podziemną kopalnią złota.

„Przed wdrożeniem firma Resolute dokonała oceny rozwiązań ERP kilku konkurencyjnych dostawców. Zdecydowaliśmy się na IFS ze względu na jej mocną pozycję we wszystkich obszarach, zwłaszcza w zarządzaniu majątkiem przedsiębiorstwa” – powiedział Jodie Hatch, Chief Technology Officer w firmie Resolute Mining Limited.

Skonsolidowanie danych biznesowych w systemie IFS Applications zapewniło spójność, która poprawiła raportowanie, ułatwiła dostęp do informacji i wpłynęła na podwyższenie niezawodności i jakości danych.

Jodie Hatch dodał: „W długiej perspektywie IFS Applications przyniesie firmie Resolute znaczące korzyści. Wcześniej każda kopalnia działała według swoich własnych procedur. Przetwarzanie informacji często odbywało się w sposób ręczny, a sporządzanie raportów miesięcznych, kwartalnych i rocznych zajmowało dużo czasu. Rozwiązanie IFS pozwoliło je zautomatyzować i usprawnić”. 

Wyższa jakość danych przyniesie dalsze korzyści. Dotychczas dane dostawców nie były w poszczególnych systemach przechowywane w sposób spójny. „Dzięki większej dokładności możemy usprawnić raportowanie i wykorzystać efekt skali w celu zwiększenia efektywności procesów zakupowych” – podsumował Jodie Hatch.

Warren Zietsman, wiceprezes ds. sprzedaży i dyrektor generalny IFS w Australii i Nowej Zelandii, powiedział: „Resolute to świetny przykład spółki wydobywczej, która dokonuje inwestycji strategicznych w technologie celem zwiększenia innowacyjności i wydajności. Jesteśmy dumni, że firma Resolute wybrała system IFS Applications do digitalizacji i integracji swojej działalności biznesowej i cieszymy się, że możemy ją wspierać w transformacji biznesowej”.

Więcej informacji o systemie IFS Applications: www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie Resolute Mining Limited

Resolute to dobrze prosperująca, dochodowa firma wydobywcza złota z ponad 30-letnim doświadczeniem jako eksplorator, deweloper i operator kopalni złota w Australii i Afryce, które wytworzyły ponad 8 milionów uncji złota. Resolute posiada cztery kopalnie złota. Jej wizytówką jest światowej klasy kopalnia Syama Golden Mine w Mali, której obecna zdolność wytwórcza przekracza 300 000 uncji złota rocznie. Resolute właśnie uruchamia pierwszą na świecie w pełni zautomatyzowaną, podziemną kopalnię w Syama, która będzie prowadzić niskokosztową działalność o dużej skali, a zakończenie jej eksploatacji ma nastąpić po roku 2032. Kopalnia złota Mako Golden Mine w Senegalu to wysokiej jakości, niskokosztowy zakład o średniej rocznej produkcji ok. 140 000 uncji. Kopalnie złota Ravenswood w Australii i Bibiani w Ghanie zapewniają firmie Resolute znaczny potencjał wzrostu produkcji. Resolute jest notowana na australijskiej giełdzie Australian Securities Exchange (ASX) i londyńskiej London Stock Exchange (LSE) pod nazwą RSG. Więcej informacji: rml.com.au
 

O firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw klientom na całym świecie, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem operacjami skupionymi na usługach serwisowych. Specjalistyczna wiedza naszych pracowników i oferowane rozwiązania, w połączeniu z zaangażowaniem w dostarczanie wartości wszystkim naszym klientom, uczyniły IFS uznanym liderem i najbardziej polecanym dostawcą w sektorze. Nasz zespół liczący 3700 pracowników oraz rosnący ekosystem partnerów wspierają ponad 10 000 klientów na całym świecie, rzucając wyzwanie status quo i zapewniając przewagę konkurencyjną. Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś: IFSworld.com

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland

Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: http://blog.ifsworld.com

Rolls-Royce wybiera rozwiązanie IFS, aby pozyskiwać nowe dane dotyczące silników lotniczych

Rozwiązanie IFS zapewni zoptymalizowane planowanie obsługi technicznej oraz rozwój produktów i usług dzięki uproszczonemu dostępowi do danych dotyczących silników Rolls-Royce Trent

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma Rolls-Royce wybrała rozwiązanie IFS Maintenix™, które posłuży do wymiany danych z liniami lotniczymi użytkującymi silniki Rolls-Royce Trent, w tym modele Trent 1000, Trent XWB oraz Trent 7000. Rozwiązanie IFS Maintenix ułatwi wymianę danych z klientami firmy Rolls-Royce, wśród których znajduje się wiele wiodących linii lotniczych.  
 

Funkcja IFS Maintenix Aviation Analytics umożliwia zautomatyzowane dostarczanie danych, co zapewnia firmie Rolls-Royce otrzymywanie aktualnych i dokładnych informacji. IFS Maintenix działa jak brama, która automatycznie przesyła do operatorów linii lotniczych zmiany w programie obsługi technicznej. Dzięki temu terminy obsługi części o ograniczonej żywotności mogą być aktualizowane na podstawie faktycznych warunków pracy i okresu eksploatacji każdego użytkowanego silnika.

Rolls-Royce pomaga przewozić codziennie tysiące pasażerów i wiele ton towarów po całym świecie i dlatego stawia sobie za cel maksymalizację bezpieczeństwa i wydajności oraz pozyskiwanie jak największej ilości danych z każdego lotu. Korzystając z rozwiązania IFS Maintenix i funkcji Aviation Analytics, Rolls-Royce może zaoferować systematyczną wymianę i aktualizację szczegółowych danych dotyczących eksploatacji silników lotniczych, która pozwoli zoptymalizować terminy ich demontażu i remontu. Uzyskane w ten sposób nowe strumienie danych umożliwią firmie Rolls-Royce analizę wydajności flot wyposażonych w silniki Trent oraz poprawę poziomu obsługi posprzedażowej, która obejmuje między innymi umowy serwisowe oraz usługi analityczne.

Richard Goodhead, wiceprezes Rolls-Royce odpowiedzialny za marketing w sektorze lotnictwa cywilnego, powiedział: „Łatwość wymiany danych jest kluczowym elementem realizowanej przez Rolls-Royce wizji IntelligentEngine, zgodnie z którą nasze silniki lotnicze będą w przyszłości miały coraz szersze możliwości wymiany informacji, uwzględniania warunków zewnętrznych, a nawet samodzielnej analizy danych. Dzięki rozwiązaniu IFS Maintenix będziemy otrzymywać aktualne i precyzyjne dane na temat eksploatacji silników, co nam pomoże zapewnić operatorom wyższy poziom niezawodności i efektywności, a tym samym przybliży nas do realizacji przyjętych założeń”.

Scott Helmer, prezes pionu ds. sektora lotnictwa i obrony w korporacji IFS, dodał: „Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z firmą Rolls-Royce, która ma na celu stworzenie protokołów obsługi technicznej następnej generacji opartych w całości na aktualnych danych dotyczących cyklu eksploatacji silników. Ta ważna strategiczna umowa stanowi kolejny dowód na to, że rozwiązanie IFS Maintenix może pomóc przedsiębiorstwom z branży lotniczej w zmaksymalizowaniu przychodów generowanych przez posiadane aktywa poprzez zestandaryzowaną, efektywną i przewidywalną obsługę techniczną”.

Więcej informacji na temat rozwiązań firmy IFS dla klientów z sektora lotnictwa i obrony: www.ifsworld.com/corp/industries/aerospace-and-defense/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw klientom na całym świecie, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem operacjami skupionymi na usługach serwisowych. Specjalistyczna wiedza naszych pracowników i oferowane rozwiązania, w połączeniu z zaangażowaniem w dostarczanie wartości wszystkim naszym klientom, uczyniły IFS uznanym liderem i najbardziej polecanym dostawcą w sektorze. Nasz zespół liczący 3700 pracowników oraz rosnący ekosystem partnerów wspierają ponad 10 000 klientów na całym świecie, rzucając wyzwanie status quo i zapewniając przewagę konkurencyjną. Dowiedz się więcej o tym, jak oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś: IFSworld.com

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland

Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: http://blog.ifsworld.com

Transformacja energetyczna przedsiębiorstw.

Czy poziom rachunków jakie płacisz za media energetyczne w firmie jest dla Ciebie akceptowalny? Czy jesteś zadowolony z kosztów jakie ponosisz?

Czy uważasz, że wszystkie procesy w Twojej firmie działają w ramach szeroko pojętych zasad efektywności energetycznej i prowadzą do rozwoju optymalizacji kosztów za media energetyczne?

Dzisiejszy rynek a przede wszystkim ten, na którym rywalizują przedsiębiorstwa o zysk, rozwój a czasami przetrwanie wymaga kompleksowych działań analitycznych, które pozwolą zdefiniować odpowiedzi na wyżej postawione pytania i uzyskać informacje, w którym miejscu Państwo jesteście, co trzeba zmienić, w jakim czasie i za ile. Dobra polityka energetyczna, oszczędność energii elektrycznej, gazu czy ciepła, to podstawy egzystencji przedsiębiorstw w obecnym środowisku rynkowym w Polsce, Europie i świecie. Nowoczesne zarządzanie to już nie marzenia a rzeczywistość.

W dobie kroczących w górę cen mediów energetycznych takich jak energia elektryczna i gaz ziemny podstawowymi elementami analizy prowadzącymi do określenia stanu wyjściowego są:

  1. Poziom kosztów zużycia energii elektrycznej, gazu, ciepła oraz paliw według stanu na dzień dzisiejszy – dobranie tańszej oferty opartej o pewność ceny i bezpieczeństwo dostaw, negocjacja cen i zapisów umów, wytyczenie strategii zakupowej.
  2. Dopasowanie parametrów dystrybucyjnych i redukcja kosztów ponadnormatywnych, wykonanie pomiarów i analiza danych określających jednostkowy koszt energii w dobie zużycia.
  3. Określenie możliwości zastosowania alternatywnych źródeł zasilania, możliwości ich finansowania oraz etapy wdrożenia.
  4. Implementacja nowatorskiego systemu zarządzania mediami energetycznymi w czasie rzeczywistym w przedsiębiorstwie, jako baza działań optymalizacyjnych.

System zarządzania mediami OPTIMAL SMART HUB to przede wszystkim ograniczenie kosztów funkcjonowania firmy poprzez wskazywanie miejsc oszczędności energii a także:

  • Analiza wykorzystania i zużycia energii elektrycznej, ciepła i innych mediów;
  • Realizacja wniosków i zaleceń z przeprowadzonych audytów energetycznych;
  • Identyfikacja i ograniczenie strat;
  • Zapobieganie awarii i identyfikacja stanów nienormalnych;
  • Bieżące raporty i analizy;
  • Identyfikacja jednostkowych kosztów wytworzenia i produkcji;
  • Poprawa wyniku energetycznego, poprawa efektywności i komfortu pracy personelu służb technicznych a także wzrost świadomości pracowników w obszarze oszczędzania energii i ciepła;
  • Realizacja celów energetycznych określonych w systemach zarządzania energią, w szczególności zapisów ustawy o efektywności energetyczne i Polskiej normy PN-EN ISO 50001.

 

Współpraca w zakresie optymalizacji i wdrożenia systemu zarządzania nie wymaga  od Państwa inwestycji ponieważ oczekujemy realizacji wynagrodzenia zależnego od wypracowanych dla Państwa oszczędności (success-fee) oraz zastosowania systemu abonamentowego w przypadku OSH. Taka strategia działania staje się podstawowym warunkiem realizacji działań przynoszących korzyści dla obu stron, a przede wszystkim dla Państwa. Po wygenerowaniu wstępnego raportu przedstawiamy Państwu plan działania zawierający analizę, etapy konsultacji i wdrożenia. Współpracujemy w wieloma firmami z różnych branż i modeli zarządzania.

Jesteśmy do Waszej dyspozycji.

 

www.trienergy.com.pl

 

Optymalizacja cięcia w obróbce laserem.

Maksymalne wykorzystanie posiadanego urządzenia

Klienci CFI Systemy Informatyczne to w głównej mierze firmy produkcyjne. W przypadku wielu z nich obróbka laserem wykorzystywana jest w większości realizowanych procesów produkcyjnych. Tak wysoki udział wykorzystania lasera w produkcji i jego znaczący wpływ na osiąganą wydajność stały się powodem poszukiwania rozwiązania, które umożliwiłoby maksymalne wykorzystanie posiadanego urządzenia. Dążeniem wszystkich przedsiębiorców było zapewnienie jak najlepszej i najpełniejszej współpracy pomiędzy maszyną, a użytkowanym w firmie oprogramowaniem, w tym przypadku VENDO.ERP.

 

Wyzwanie

Oczekiwana przez klientów współpraca na linii maszyna-system miała zapewnić płynny przepływ informacji, skrócić czas niezbędny na wprowadzania programów do systemu ERP i zminimalizować ryzyko pojawiających się przy tej okazji błędów. Dodatkowym zadaniem było powiązanie danych VENDO.ERP z programem do optymalizacji, który do tej pory funkcjonował oddzielnie, a czego efektem było bazowanie na dwóch odrębnych zestawach danych, często wzajemnie się wykluczających. Wyeliminowanie tego problemu i ustalenie jednego, centralnego źródła danych pozwoliło wykluczyć ryzyko błędu i zapewnić wiarygodność przechowywanych i przetwarzanych informacji.

 

Największym wyzwaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć była prawidłowa konfiguracja mapowania nazw rysunków i kodów surowców. Ustalenie powiązań zachodzących pomiędzy konkretnymi parametrami obu systemów okazało się najtrudniejszym z zadań całego projektu”. — powiedział Paweł Ścipień, konsultant CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.

Dodatkowa korzyść to możliwość nadzorowania kolejnych etapów produkcji, od rozchodu materiałów począwszy, poprzez śledzenie partii, na kontroli odpadów skończywszy. Opisane rozwiązanie dotyczy aktualnie dwóch programów do optymalizacji cięcia z wykorzystaniem lasera. Są to : Sigma-nest i Triumph.

Jedną z zalet wykorzystania w tym procesie VENDO.ERP jest znaczne skrócenie etapu planowania i harmonogramowania.” — dodał Paweł Ścipień.

 

Korzyści

  • Najważniejszą korzyścią wynikająca z zastosowanej integracji jest oszczędność czasu na etapie wprowadzania technologii do systemu ERP.
  • Dodatkowa wartość to minimalizacja liczby błędów, których powodem były różne źródła danych.
  • Pełna kontrola procesu produkcyjnego (partii, odpadów) i świadomość postępu realizacji składających się na niego zadań stanowi wartość dodaną zastosowanego rozwiązania.

 

Jeśli są Państwo zainteresowani opisanym lub podobnym rozwiązaniem zapraszamy do kontaktu. Chętnie zapoznamy Państwa ze szczegółami zastosowanego rozwiązania i opowiemy o możliwościach współpracy VENDO.ERP z innymi wyspecjalizowanymi maszynami.

 

 

Kontakt:

CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
ul. Piotra Trębacza 18B
31-436 Kraków
tel. +48 (12) 432-30- 90
mail: biuro@cfi.pl
www.cfi.pl