Praca zdalna w IT

Obecna sytuacja epidemiologiczna na świecie, ale także w Polsce zmusiła wiele podmiotów zarówno publicznych jak i komercyjnych do drastycznej zmiany organizacji swojej pracy. Praktycznie z dnia na dzień zostaliśmy w wielu przypadkach zmuszeni do zaktywizowania pracy zdalnej. Jak nigdy dotąd drastycznie wzrosło znaczenie Internetu, który i tak od wielu lat towarzyszy nam w biznesie i jest jego nieodzownym elementem tak jednak do tej pory wielu z nas preferowało spotkania indywidualne z kontrahentem czy współpracownikiem. Wiele firm broniło się przed trendem, który wydawał się nieuchronny jakim jest cloud. Podstawowym systemem informatycznym organizacji jest system ERP. Jak te systemy mogą umożliwić pracę zdalną, usprawnić komunikację i pracowników w takim modelu działania?

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Pandemia koronawirusa od wielu tygodni skutecznie reorganizuje zarówno życie

codzienne, jak i zawodowe ludzi na całym świecie. Ograniczenie wychodzenia z domu do niezbędnego minimum, choć bywa wyzwaniem, jest sytuacją tymczasową, więc jest nam dużo łatwiej się do niej przystosować. Mamy świadomość, że wszelkie zakazy zostaną zniesione, gdy minie zagrożenie. W świecie biznesu ten schemat niestety nie zadziała. Pandemia już teraz wywołała w nim spore zamieszanie, a to dopiero początek – jej konsekwencje będą odczuwalne jeszcze przez wiele miesięcy. Jak radzi sobie z tym branża IT?

Nowa rzeczywistość, nowe narzędzia

Kiedyś home office było pojęciem abstrakcyjnym. Potem stało się luksusem, a następnie jedną z możliwości, jaką dawał pracodawca. Teraz jest… koniecznością. To teoria, pod którą z pewnością podpiszą się pracownicy biurowi, a szczególnie ci, którzy działają w branży IT. Na ich barkach spoczywa odpowiedzialność za zapewnienie płynnego funkcjonowania własnego przedsiębiorstwa oraz za umożliwienie tego swoim klientom. Przyświeca temu wyższy cel – ułatwienie odnalezienia się w nowej rzeczywistości i efektywne poszukiwanie nowych kanałów komunikacyjnych, sprzedażowych i dystrybucyjnych.

Taki zmieniony model biznesu wymaga konsekwentnych działań i odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest np. system XPRIMER – rozwiązanie firmy eq system. W jaki sposób może usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa w tych nietypowych czasach?

XPRIMER – system do zdalnego zarządzania

Do platformy XPRIMER można zalogować się z każdego miejsca i o każdej porze, co w trybie pracy zdalnej jest wielką wygodą. Ewidencjonowanie takiej pracy odbywa się w sposób prosty i intuicyjny, podobnie jak jej planowanie i rozliczanie. Platformę z łatwością obsłużą nie tylko szeregowi pracownicy, ale również działy personalne i kadra menadżerska. Jej ważną funkcjonalnością jest możliwość elektronicznego podpisywania dokumentów (np. umów) i ich obsługa w systemie – wyjaśnia Łukasz Zaborowski, hr manager z firmy eq system.

Co ważne, XPRIMER został dostosowany do wszelkich zmian prawnych, których w obecnej sytuacji nie brakuje. Umożliwia m.in. planowanie i rozliczanie tzw. postojowego oraz odnotowywanie w systemie skróconych przerw w pracy przedsiębiorstwa (dobowych i
tygodniowych), w ramach realizacji zapisów tzw. tarczy antykryzysowej. Eksperci eq system w każdej chwili, np. za sprawą darmowych konsultacji, oferują dostęp do aktualnej wiedzy z zakresu zmian w przepisach oraz procedur w czasie pandemii.

Łukasz ZaborowskiHR Managereq system Sp. z o.o.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

ERP 4FACTORY jest kompleksowym wsparciem zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym opartym na QAD Enterprise Platform. QAD wspomaga pracę zdalną w firmach produkcyjnych. Jeśli produkcja się odbywa czyli pracownicy obsługują linie produkcyjne na miejscu w fabrykach zarządzający produkcją mają zdalny dostęp do kluczowych informacji. Zdalna kontrola i tworzenie zadań, powiadomienia oraz współpraca jest możliwa z użyciem wbudowanego komunikatora. System dostępny jest przez przeglądarki internetowe, obsługuje tablety i inne urządzenia mobilne (IOS, Android) Daje to wszystkim zdalny wgląd w dane biznesowe w czasie rzeczywistym i bieżące informacje o każdym wydarzeniu co pozwala na zdalne podejmowanie świadomych decyzji i aktywną zdalną współpracę z zespołem pracowników. DSR S.A.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Techniczne możliwości świadczenia pracy zdalnej w systemie VENDO.ERP istnieją od początku stworzenia tego rozwiązania. Możliwości te polegają na: – pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie, – wbudowanego komunikatora w VENDO.ERP, który zwiększa efektywność wymiany informacji dla użytkowników systemu (chat, linki do dokumentów, praca grupowa, powiadomienia), – aplikacji mobilnej ułatwiającej pracę różnym grupom użytkowników (sprzedaż, magazyn, obsługa klienta, dane zarządcze itp.). Zadaniowość pracy w naszym systemie oraz wbudowana procesowość ułatwia pracę z poza biura oraz pomaga osobom zarządzającym kontrolować działania w poszczególnych procesach zachodzących w systemie ERP. Nasi pracownicy od wielu lat pracują z Klientami głównie zdalnie. Usługi takie jak – szkolenia, asysty, konfiguracje rozwiązania, aktualizacje prowadzone są poprzez narzędzia komunikacyjne zawarte w naszym systemie. Jesteśmy przygotowani do świadczenia takiej formy pracy, ponieważ do dnia dzisiejszego w dużej mierze nasze usługi były świadczone właśnie w ten sposób. Jedyna zmiana jest taka, że pozwoliliśmy naszym pracownikom pracować przez najbliższe dwa tygodnie z domu, a nie z biura. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci nie odczują zmiany w zakresie świadczonych przez nas usług oraz sami dzięki technologii wykorzystywanej przez VENDO.ERP będą mogli część procesów obsłużyć poprzez pracę zdalną. Bartłomiej Lux, współwłaściciel CFI Systemy Informatyczne Sp. z o.o. – VENDO.ERP

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Obecna sytuacja pokazuje, że praca zdalna, a raczej możliwość jej wykonywania przez pracowników firmy, jest jednym z podstawowych elementów zarządzania kryzysowego i zapewnienia ciągłości działania przedsiębiorstwa. Nie wszystkie prace oczywiście da się wykonywać zdalnie. Tam jednak, gdzie to jest możliwe, powinno być to zapewnione. Dotyczy to także firm produkcyjnych i pracowników biurowych w tych firmach. Dzięki temu ograniczone zostaje ryzyko przeniesienia wirusa na pozostałych pracowników i poddaniu całego zakładu kwarantannie.

Zapewnienie możliwości wykonywania pracy zdalnej wiąże się oczywiście z koniecznością wdrożenia odpowiednich środków technicznych i informatycznych: od prostej kwestii zapewnienia urządzenia do pracy poprzez bardzo istotne kwestie bezpieczeństwa, a kończąc na systemach, w których działają pracownicy. Są to trzy podstawowe kwestie, które muszą być spełnione łącznie, aby zapewnić efektywność (i możliwość!) pracy zdalnej.

Pomijam tutaj różnego rodzaju kwestie rodzinne i absorbowania uwagi przez inne osoby w domu. Z tym każdy musi sobie poradzić indywidualnie. Chciałbym się skupić na sprawach związanych z samym środowiskiem pracy. Każda firma powinna zadać sobie pytanie w tym momencie: czy pracownicy mają na czym pracować z domu? Na jakich systemach pracują moi pracownicy? Czy jest zapewniony bezpieczny, zdalny dostęp do wszystkich tych systemów? Czy pracownicy mogą komunikować się między sobą? Czy pozostanie ślad tej komunikacji pozwalający dotrzeć do najważniejszych ustaleń? Czy podobna komunikacja jest zapewniona z moimi klientami? Czy pracownik, pracujący z domu, ma prosty i szybki dostęp do wszystkich informacji i dokumentów, które są mu potrzebne? Czy może zlecać zadania innym i sam przyjmować zadania do realizacji?

To są pytania, które na pewno trzeba sobie zadać. Jeżeli w firmie jest wiele systemów, które nie są ze sobą zintegrowane, jeżeli informacje i dokumenty są rozporoszone po różnych miejscach, albo w ogóle nie dostępne bo np. najnowsza wersja pliku jest zapisywana lokalnie u jednego z pracowników, albo dokument funkcjonuje tylko w wersji papierowej, to z pewnością praca zdalna, pomimo zapewnienia innych środków technicznych, nie będzie efektywna.

Rozwiązaniem, które oferuje Exact i które może pomóc nie tylko przy tak ekstremalnych sytuacjach, z jaką musimy mierzyć się teraz, ale także w codziennej pracy, jest Exact Synergy Enterprise. System jest dostępny przez przeglądarka, może być wdrożony w chmurze, co dodatkowo poprawia bezpieczeństwo i zapewnia zdalny dostęp. Synergia jest platformą, która pozwala na zarządzanie procesami biznesowymi, usprawnia dostęp do informacji i dokumentacji i usprawnia komunikację zarówno wewnątrz organizacji jak i z jej otoczeniem zewnętrznym – klientami, parterami, dostawcami. Pozwala także na integrację z innymi systemami, a także prezentowanie raportów zawierających dane zarówno z samej Synergii jak i z innych aplikacji.

Z pewnością może stanowić bardzo ważny element, który pozwala zwiększyć efektywność pracowników, niezależnie od miejsca z którego przyszło im pracować. Może być zatem ważnym punktem w planie zachowania ciągłości działania w obecnej i podobnych do obecnej sytuacjach.

Paweł Seliga Senior Sales Executive Exact Software Poland Sp. z o.o.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Aplikacje Infor (m.in. Infor CloudSuites dla różnych branż) są przystosowane do pracy zespołowej – lokalnej i międzynarodowej. Użytkownik może dostać się do systemów Infor z dowolnego urządzenia mobilnego dzięki platformie integracyjnej Infor OS, która jest wyposażona m.in. w system komunikacji społecznościowej – Infor Ming.le. System ten umożliwia przesyłanie – w sposób automatyczny i kontekstowy – informacji na temat różnych zadań użytkownika do wszystkich współpracowników zaangażowanych w dany ciąg zdarzeń. Wykorzystywanie systemu ERP wyłącznie do wideokonferencji czy czatu byłoby niepotrzebnym i nieskutecznym zastosowaniem złożonego narzędzia do zadań, które wykonuje specjalistyczne oprogramowanie przeznaczone tylko do komunikacji. Natomiast interfejs systemów Infor jest tak skonstruowany, że może być użyty do uruchamiania dowolnego oprogramowania komunikacyjnego, w pełnej integracji z nimi. Ponadto, system AI – Infor Coleman – wbudowany w najnowsze wersje aplikacji Infor zapewnia, że wszystkie proste zadania mogą być wykonywane przez system, co dodatkowo ułatwia zdalną pracę, pozwalając użytkownikowi wydawać polecenia z dowolnego miejsca.

Piotr Michalak Wiceprezes iPCC Sp. z o.o. (firmy partnerskiej Infor)

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

W dobie dzisiejszych wyzwań stajemy przed potrzebą przemodelowania procesów w naszych firmach, jak i w łańcuchu dostaw. To co jeszcze tydzień temu było w większości firm tylko udogodnieniem pracy, czyli zdalne zarządzanie produkcją, dzisiaj jest już koniecznością. W wielu branżach komunikacja i praca przeniosła się do modelu zdalnego, aby ograniczyć ryzyko przekazania infekcji wirusem.

MONITOR ERP jest przygotowany do zaistniałej sytuacji i daje takie możliwości.  Filozofia oprogramowania MONITOR świetnie wpisuje się w dzisiejsze potrzeby. Istnieje funkcjonalność, która pozwala na delegowanie zadań poprzez Workflow czy Czat z możliwością korespondowania oraz podpinania różnych plików w ramach systemu ERP. Taki stan rzeczy pozwala zostawić ślad z komunikacji i przekierować usera do konkretnego działania w systemie, zlecenia, okna funkcji.

Mobilność i zdalna praca możliwa jest także dzięki oprogramowaniu na smarfonach i tabletach. Dzięki takim funkcjom użytkownik zarządza procesami w firmie, nie przebywając w niej. W mojej ocenie za kilka miesięcy polski przemysł ruszy dynamicznie z racji tworzenia w Europie nowych łańcuchów dostaw. Będzie to możliwe jeżeli małe i średnie firmy będą miały elastyczny, mobilny system. Wczoraj mobilność miała przyspieszyć procesy, dzisiaj pozwala utrzymać firmę w działaniu.

Gerard Błaszczak Key Account Manager Monitor ERP System Polska Sp. z o.o.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe

Jak każdego dnia, mogę otworzyć mojego SAPa, siedząc w domu przy laptopie. CRMa mam w smartfonie. Istotne dla mojej pracy dokumenty są na bezpiecznym dysku w chmurze. Księgowość pracująca w SAP Business One wciąż elektronicznie otrzymuje faktury od pracowników. Jak co dzień łączymy się na komunikatorze i wideokonferencjach, do których bardzo szybko przyzwyczajają się nasi Klienci i Partnerzy. Na szczęście dzięki szerokiemu wykorzystaniu rozwiązań chmurowych w naszej firmie, możemy czas poświęcać na to, jak pomóc w tej sytuacji klientom, a nie zastanawiać się jak sami mamy działać.

Pomyślmy ile prostych procesów, gdzie zadrukowujemy papier, możemy wyeliminować. Wspomniane obiegi dokumentów kosztowych, wysyłanie faktur, monity o zaległych płatnościach czy niedostarczonych dokumentach — to wszystko, w krótkim czasie, możemy uprościć uruchamiając w ramach systemu ERP. Warto o tym pomyśleć nie tylko dla naszego bezpieczeństwa związanego z przenoszeniem się COVID-19, ale dla oszczędności czasu i pieniędzy.

Maciej Jaroszyński Dyrektor Konsultingu SUPREMIS Sp. z o.o.

GRAFFITI.ERP – SYSTEM KLASY MRPII


Oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o firmie zarówno produkcyjnej jak i stricte handlowej. Niemal każdy przejaw aktywności nowoczesnego przedsiębiorstwa, średniego i dużego, znajduje swój odpowiednik funkcjonalny w Graffiti.ERP. Szczególnie dużo energii poświęcono wspomaganiu produkcji i logistyki, czego wyrazem są narzędzia efektywnie wspierające wiele rodzajów planowania i zarządzania zasobami.

Obok tradycyjnych rozwiązań – jak Finanse i Księgowość, Sprzedaż, Gospodarka Magazynowa, Logistyka, Produkcja, Kadry i Płace – Graffiti.ERP oferuje dodatkowe funkcjonalności, znacznie rozszerzające podstawowe możliwości. Przykładami są system CRM obsługujący kontakty z klientami, Graffiti Projekty do obsługi wieloetapowych zadań zespołowych, aplikacja Graffiti@, która przez Internet udostępnia uprawnionym klientom wskazane zasoby firmy, czy wreszcie moduł Hurtownia Danych.

Graffiti.ERP to także rozwiązania specjalizowane, które przekładają potrzeby konkretnych branż na język systemu ERP.

Przykładami są tu Graffiti Zakłady Mięsne dla zakładów przetwórstwa mięsnego; Graffiti Remonty dla przedsiębiorstw remontowych, zakładów naprawczych taboru kolejowego, stoczni remontowych itp.; Graffiti Transport dla firm transportowych i.in.

Rozwój Graffiti.ERP został starannie przemyślany – głównie w kontekście potrzeb klientów, ale także wobec słabych punktów istniejących rozwiązań, możliwości przezwyciężania realnych problemów poprzez praktyczne rozwinięcia akademickiej wiedzy, wreszcie wobec nowych możliwości oferowanych przez zaawansowane technologie. Ten proces trwał od początku istnienia Graffiti.ERP S.A. i trwa nieprzerwanie do dziś.

Oprogramowanie Graffiti.ERP stworzone przez PC Guard SA nie jest po prostu produktem w rozumieniu marketingowym. To narzędzie, bez którego trudno byłoby nam zrealizować rzeczywisty cel działań wdrożeniowych.

Prace konsultantów można zasadniczo podzielić na następujące sfery aktywności:

  • Rozpoznanie dziedziny problemu
  • Stworzenie i weryfikacja specyfikacji wymagań odbiorcy systemu
  • Stworzenie modelu procesowego przepływu informacji
  • Stworzenie planu mierzalnych korzyści z zastosowań systemu informatyki
  • Nakreślenie granic i wymagań względem systemu informatyki
  • Stworzenie sposobu zastosowań oraz konfiguracji systemu Graffiti.ERP dla przyjętych założeń
  • Szkolenia

Dzięki powyższym działaniom, poprzez formalizację najważniejszych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, możliwe jest wprowadzenie zmian udrażniających organizację pracy oraz umożliwiających dostęp do informacji menedżerom przedsiębiorstwa.

Zakres działań towarzyszących wdrażaniu zależy przede wszystkim od skali projektu, na którą wpływ mają:

  • Złożoność procesów biznesowych
  • Zakres funkcjonalny wspomagany oprogramowaniem
  • Wielkość przedsiębiorstwa
  • Topografia stacji klienta
  • Kultura techniczna odbiorcy itp.

Zarządzanie przedsiębiorstwem przemysłowym i produkcyjnym w czasie pandemii

W obecnej sytuacji większość firm wprowadza radykalne środki ostrożności mające na celu zapobieżenie rozprzestrzenianiu wirusa Covid-19. Większość tych rozwiązań znacząco ogranicza mobilność ludzi i przewóz towarów. Sprawdź w jaki sposób OptiMES ułatwi organizację pracy w Twojej fabryce w tej niełatwej dla wszystkich sytuacji.

Praca zdalna
Osoby, które mają możliwość przechodzą na tryb pracy z domu lub są obecne w firmie, jednak nie pojawiają się na hali produkcyjnej. W takiej sytuacji OptiMES, jako że jest dostępny w przeglądarce internetowej, może byś swobodnie użytkowany w dowolnym miejscu oraz przy użyciu wielu urządzeń tj. laptop, tablet czy smarfon. System umożliwia nieskrępowaną pracę i korzystanie z wielu funkcji, bez narażania zdrowia i życia innych. Panele meldunkowe na tablecie pozwalają podczas video-rozmowy pokazać wszystkie techniczne kwestie dotyczące maszyn czy półfabrykatów. Ponadto dzięki OptiMES masz możliwość załączyć zdjęcia, dokumentację czy notatki. Wszelkiego rodzaju rysunki i pliki dotyczące zamówień i technologii będą uporządkowane i łatwo dostępne, dzięki czemu będziesz lepiej przygotowany do wznowienia produkcji w razie dłuższego przestoju – szczególnie w sytuacjach wzmożonego zapotrzebowania po przerwie. Jeśli zajdzie potrzeba zlecenia kooperacji taka paczka wiedzy znacząco ułatwi działania. Funkcjonalności systemu OptiMES pozwalają Ci być na bieżąco i sprawować pełną kontrolę nad Twoją firmą bez pojawiania się fizycznie na produkcji – „raporty z hali” i „postępy prac” dostarczą pełnej wiedzy niezbędnej do planowania i działania. Zdalnie możesz także monitorować stany magazynowe i wykonywać zamówienia do dostawców.

Braki surowców
Oprogramowanie OptiMES wspiera działania ponad stu firm produkcyjnych, dlatego przy ograniczonych zasobach mamy możliwość poszukać dla Ciebie podwykonawcy, kooperanta lub kogoś, kto jeszcze ma dany półfabrykat na stanie. Integracja OptiMES z innymi systemami popularnymi na rynku daje szersze możliwości dostępu i wymiany danych z kontrahentami.

Monitoring i kontrola
Z OptiMES możesz z łatwością przygotować i zobligować pracowników do wypełnienia ankiety sprawdzającej/odczytania komunikatu przypominającego o dodatkowych środkach ostrożności i zasadach higieny obowiązujących w pracy.

Pandemia koronowirusa to sytuacja przejściowa i najszybciej z jej skutkami uporają się te firmy, które działają w oparciu o rozwiązania chmurowe takie jak OptiMES. Ułatwi on pracę teraz, ale przede wszystkim pozwoli płynnie ruszyć z pracą, gdy zagrożenie minie.

Karol Chęciński
Customer Productivity Enabler
Karol Chęciński od kilkunastu lat zajmuje się rozwojem polskiego przemysłu poprzez wdrażanie rozwiązań informatycznych
Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

VENDO.ERP – usprawnienie procesów produkcyjnych w firmie z branży poligraficznej

Wdrożenie VENDO.ERP w firmie CDM – jest jednym z największych dostawców folii opakowaniowych dla branży opakowań giętkich w Polsce i Europie Centralnej, usprawniło między innymi obieg dokumentów, zautomatyzowało obieg dokumentów księgowych, usprawniło pełną obsługę magazynu, zautomatyzowało przenoszenie danych pomiędzy różnymi systemami, ale przede wszystkim wdrożenie jednego systemu ERP – VENDO.ERP zdecydowanie usprawniło procesy produkcyjne w całej organizacji.

WYZWANIE

Podstawowym zadaniem CFI Systemy Informatyczne było przede wszystkim wprowadzanie wszystkich procesów produkcyjnych do jednego systemu, dodatkowo także usprawnienie obiegu informacji pomiędzy poszczególnymi działami między innymi technologami, produkcją,  magazynem, księgowością.

Klient przed wdrożeniem systemu VENDO.ERP posiadał w organizacji kilka różnych systemów obsługujących wybrane procesy produkcyjne w firmie. System dedykowany procesom produkcyjnym wdrożony był na jednym z wydziałów, z kolei – zupełnie inny – wdrożony system księgowy nie był zintegrowany z systemem produkcyjnym. Dodatkowo jeszcze w zupełnie innym systemie wykonywane były kalkulacje, a dokumentacja projektowa zapisywana była w kolejnym systemie.

Klient dynamicznie się rozwijał,  otwierał zupełnie nowe wydziały w swojej organizacji w tym nowe linie produktowe. Stało się więc problemem zapanowanie nad wszystkimi procesami produkcyjnymi, które dzieją się w organizacji – procesy te były bardzo rozproszone. CDM poszukiwał rozwiązania, które obsłuży mu pełen proces produkcyjny od konfekcji folii po gotowe opakowania, łącznie z utrzymaniem własnego magazynu.

„Ogromnym wyzwaniem było zintegrowanie wszystkich procesów w organizacji, tym bardziej, że Klient posiadał wiele różnych systemów, w których w każdym z nich gromadził zupełnie inne informacje, dane”. — powiedział Paweł Ścipień, kierownik projektu po stronie CFI Systemy Informatyczne.

ROZWIĄZANIE

Firma CFI Systemy Informatyczne wdrożyła VENDO.ERP i wprowadziła do niego, czyli do jednego systemu – wszystkie nowe procesy produkcyjne. Dodatkowo wdrożyła moduł MWS (Magazyn Wysokiego Składowania), żeby Klient zawsze miał możliwość odnalezienia potrzebnego produktu. Wdrożyła także możliwość wydania, specyfikacji, wysyłki po konkretnych rolkach. Kolejnym krokiem było połączenie księgowość i handlu, tak by usprawnić proces obiegu informacji.

Magazyn natomiast został wyposażony w odpowiednie kolektory oraz lokalizacje, czyli został wdrożony pełny moduł pełny MWS.  Dodatkowo została wprowadzona pełna rejestracja czynności na produkcji. Teraz na każdym etapie produkcyjnym jest rejestracja zdarzeń na produkcji poprzez panele na hali produkcyjnej, rejestrowany jest czas i główne rozchody. Każdy wyrób jest rejestrowany i etykietowany. Została wprowadzona pełna obsługa magazynu i automatyzacja obiegu dokumentów.

Kolejnym krokiem jest wdrożenie modułu CRM, kalkulacja na etapie oferty dla klienta –  to realna pomoc dla działu handlowego w zakresie kalkulowania indywidualnego zlecenia dla danego klienta, oraz bardzo rozbudowane analizy pre-post, czyli porównanie kalkulacji do rzeczywistego wykonania, z podziałem na kilka kategorii marżowości. Daje to możliwość analizy każdego zamówienia pod kątem porównania kalkulacji do rzeczywistego wykonania.

„Już teraz dzięki VENDO.ERP Klient ma przejrzystość na każdym etapie procesu produkcyjnego, a moduł MWS spowodował, że zawsze wie co aktualnie ma na magazynie. System pozwolił na znaczne usprawnienie wszystkich procesów produkcyjnych w firmie z czego najbardziej zadowolony jest Klient.” — dodał Paweł Ścipień

KORZYŚCI

  • usprawnienie obiegu informacji
  • automatyzacja obiegu dokumentów księgowych
  • pełna obsługa magazynu
  • usprawnienie procesów produkcyjnych
  • automatyzacja przenoszenia danych pomiędzy różnymi systemami
  • pełne specyfikacje wysyłkowe
  • wprowadzenie pełnego śledzenia partii wyrobu/surowca
  • ujednolicenie do jednego obowiązującego systemu ERP
  • skrócenie i oszczędność czasu uzyskania informacji o stanie firmy
  • przyjmowanie i ewidencja zamówień od klientów
  • kontrola przebiegu produkcji
  • rozliczanie zleceń produkcyjnych
  • ewidencja i rozliczanie procesów magazynowych