Grupa Altaïr – francuski koncern chemiczny – wdraża Infor M3

Francuski koncern chemiczny modernizuje swoją infrastrukturę informatyczną, centralizuje dane oraz usprawnia ich udostępnianie spółkom zależnym w celu wspierania swojego dalszego rozwoju na całym świecie.

Infor, globalny lider w dziedzinie chmurowego oprogramowania biznesowego dla różnych branż, poinformował, że Grupa Altaïr, francuski koncern chemiczny obejmujący sześć spółek produkujących środki czystości, płyny do płukania tkanin, środki owadobójcze, pasty naprawcze i kity, zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania Infor M3. Aplikacja do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), która została zaprojektowana specjalnie z myślą o branży chemicznej, będzie głównym systemem do zarządzania procesami i wymiany informacji między podmiotami należącymi do Grupy.

Brunel Frères SARL to firma rodzinna założona w 1946 r., która w ostatnich 15 latach rozwijała się dzięki serii strategicznych przejęć. W 2019 r. Grupa Altaïr osiągnęła przychody na poziomie 100 mln euro. Obecnie zatrudnia niespełna 400 osób we Francji, w Hiszpanii, Belgii i Polsce. Oferta Grupy obejmuje około 3000 produktów pod pięcioma markami (Starwax, Oro, Mistol, Sinto i Kapo) sprzedawanymi w ponad 40 krajach.

Decyzja o wdrożeniu rozwiązania Infor M3 została podyktowana ambitnymi planami rozwoju Grupy. „Możliwości rozwoju naszej firmy w coraz bardziej złożonym, międzynarodowym środowisku przy użyciu systemu ERP na serwerze AS400 wyczerpały się” — powiedział Sylvain Berdin, menedżer projektu ERP w Grupie Altaïr. „Postanowiliśmy skupić się na najskuteczniejszym sposobie ograniczenia czasu przeznaczanego przez nasze zespoły na rozwijanie konkretnych funkcjonalności dotychczasowego systemu, ponieważ podejście to nie zaspokajało już potrzeb Grupy Altaïr”.

Po analizie ofert innych dostawców, takich jak SAP, IFS, Sage i Microsoft, Grupa Altaïr we współpracy z firmą doradczą Adix wybrała rozwiązanie firmy Infor. „Powody naszej decyzji są bardzo proste” — powiedział Berdin. „Po pierwsze Infor skontaktował nas z imponującą liczbą firm z naszego sektora, które korzystają już z tego rozwiązania. Wszystkie te firmy wyraziły się o nim pochlebnie, zwłaszcza jeśli chodzi o konkretne problemy, z jakimi zmagają się przedsiębiorstwa z sektora chemicznego, w tym dotyczące łańcucha dostaw. Rozwiązanie Infor M3 udostępnia funkcjonalności opracowane specjalnie z myślą o naszym sektorze oraz pozwoli nam osiągnąć ambitne cele rozwoju na całym świecie. Byliśmy pod wrażeniem funkcjonalności, efektywności i skalowalności rozwiązania, co wpisuje się w nasze plany dotyczące Przemysłu 4.0”.

Grupa Altaïr zleciła firmie Infor wdrożenie rozwiązania M3, outsourcing serwerów oraz utworzenie centrum przetwarzania danych we francuskim Lille, które będzie obsługiwać podmioty wchodzące w skład Grupy. Wdrożenie umożliwi centralizację informacji, poprawę komunikacji między spółkami zależnymi oraz dzielenie się dobrymi praktykami. Infor M3 wesprze zarządzanie działaniami związanymi z zakupami i sprzedażą, produkcją (wytwarzaniem chemikaliów i opakowań), logistyką, kontrolą jakości i finansami.

„Infor po raz kolejny udowodnił swoją zdolność do zaspokojenia potrzeb konkretnej branży dzięki dedykowanemu rozwiązaniu, które można dopasować do wielkości firmy, a następnie skalować wraz z jej międzynarodowym rozwojem” — powiedział Laurent Jacquemain, wiceprezes i dyrektor Infor na region południowej Europy. „Rozwiązanie Infor M3 zostało wybrane z uwagi na bogatą funkcjonalność dostosowaną do potrzeb sektora, regularne aktualizacje oraz jakość świadczonego przez nas wsparcia. Ponadto, podczas całego okresu realizacji projektu nasi eksperci branżowi oraz eksperci w zakresie produktów będą do dyspozycji użytkowników”.

Informacje o Grupie Altaïr

Siedziba Grupy Altaïr mieści się w Wasquehal k. Lille we Francji. Firma jest jednym z największych producentów i dystrybutorów środków czystości i środków owadobójczych w Europie. Altaïr generuje 56% swoich obrotów (przekraczających 110 mln EUR) na rynkach zagranicznych. Oferta grupy obejmuje ponad 3500 produktów pod pięcioma markami będącymi liderami w swoich segmentach:

  • Starwax: środki czystości
  • Kapo: środki owadobójcze
  • Sinto: pielęgnacja drewna
  • Oro: środki owadobójcze i środki czystości
  • Mistol: czołowa marka na hiszpańskim rynku płynów do zmywarek

Produkty Altaïr są sprzedawane głównie w sieciach sklepów budowlanych, lecz także w sklepach niezależnych, sieciach sklepów specjalistycznych (hurtownie materiałów, specjalistyczne sklepy ze sprzętem), centrach ogrodniczych, samoobsługowych sklepach z produktami rolniczymi oraz online.

Grupa ma trzy zakłady produkcyjne: w Noyelles-lès-Seclin k. Lille, w Aubagne (Francja) oraz w Walencji (Hiszpania).

Informacje o firmie Infor
Infor jest globalnym liderem w dziedzinie chmurowego oprogramowania biznesowego dla różnych branż. Firma ma 17 300 pracowników i ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach, a jej oprogramowanie jest zaprojektowane z myślą o rozwoju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.infor.com.

Do klientów firmy należy m.in.:

  • 20 największych firm z sektora lotnictwa i kosmonautyki
  • 9 z 10 największych firm z sektora zaawansowanych technologii
  • 14 z 25 największych amerykańskich sieci usług medycznych
  • 19 z 20 największych amerykańskich miast
  • 18 z 20 największych dostawców w branży motoryzacyjnej
  • 14 z 20 największych dystrybutorów przemysłowych
  • 13 z 20 największych detalistów
  • 4 z 5 największych browarów
  • 17 z 20 największych globalnych banków
  • 9 z 10 największych globalnych marek hotelowych
  • 7 z 10 największych globalnych marek luksusowych

# # #

Więcej informacji
Richard Moore
Infor PR Manager EMEA
+447676111243
Richard.moore@infor.com

W Polsce system Infor M3 jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

Comarch z nowym systemem dla bankowości

Comarch wprowadza na rynek system CRM do zarządzania sprzedażą w segmencie bankowości korporacyjnej i MŚP.

Comarch Relationship Manager Assistant to mobilny system dla doradców klienta biznesowego wspierający ich w codziennej pracy poprzez szybki dostęp do danych o klientach oraz bazy wiedzy o produktach.

– Zapewnia to odpowiedni poziom przygotowania do każdego spotkania z klientem – mówi Łukasz Rozlach, dyrektor konsultingu branżowego dla bankowości w Comarch.

Dla managerów odpowiedzialnych za sprzedaż, system oferuje narzędzia do monitoringu aktywności doradców oraz postępów w realizacji celów sprzedażowych. – Menedżer może w każdej chwili zobaczyć, jak wygląda jego lejek sprzedażowy i nad czym pracuje każdy z jego podwładnych – nie musi już czekać na koniec dnia lub tygodnia, by skompletować wszystkie leady – tłumaczy Łukasz RozlachSystem ułatwia również efektywną komunikację pomiędzy analitykami, menedżerami produktu i doradcami klienta.

Wyróżnikiem systemu Comarch Relationship Manager Assistant ma być prognozowanie sprzedaży na bazie algorytmów AI.

– Nasze wieloletnie doświadczenia związane z obsługą klienta korporacyjnego chcemy przenieść na narzędzia wsparcia dla doradców, którzy wydają się mocno niedoinwestowani w tym zakresie – wyjaśnia Andrzej Przewięźlikowski, Wiceprezes Zarządu Comarch, Dyrektor Sektora Finanse. – Duże platformy typu CRM nie mają funkcji skrojonych na miarę poszczególnych branż czy segmentów rynku. Chcemy wypełnić tę lukę.

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata           w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 230 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w 92 biurach w 33 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

PERSPEKTYWY ERP 2019: QAD & DSR 4FACTORY.

PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI DSR W OBSZARZE ROZWIĄZAŃ ERP W 2018 ROKU ORAZ KIERUNKI ROZWOJU W 2019 R.

Miniony rok w sektorze przedsiębiorstw produkcyjnych zaznaczył się dużą mobilizacją przedsiębiorstw w poszukiwaniu narzędzi, które pomogą im utrzymać lub wzmocnić swoją pozycję rynkową.

 

Z jednej strony sprzyja temu bardzo mocny rozwój technologii, dzięki której możliwe jest opomiarowanie procesów, zebranie i przetworzenie ogromu informacji, uzyskując w ten sposób już nie tylko pełną informację o stanie bieżącym, ale również możliwość zaawansowanego harmonogramowania produkcji, prognozowania popytu, aktywnego przeciwdziałania awariom parku maszynowego etc. I co bardzo ważne wszystkie te korzyści jako efekt toczącej się rewolucji technologicznej stają się dostępne dla polskich przedsiębiorstw za ułamek kwot, w odniesieniu do tych które kosztowałyby takie inwestycje 5-10 lat temu.

Z drugiej strony sytuacja geopolityczna i ekonomiczna na świecie budzi coraz większe zagrożenie pojawieniem się kolejnego kryzysu gospodarczego. Jednak dla bardzo wielu przedsiębiorstw paradoksalnie nie jest to pretekst, by wstrzymać inwestycje, lecz wręcz przeciwnie: jest impulsem, by dokonać jak najszybciej korekt w swoich procesach, podnosząc wydajność i eliminując marnotrawstwo, rozbudowując funkcjonalności w używanym przez nich oprogramowaniu ERP, tak, by być przygotowanym na konkurencję w potencjalnie trudniejszych warunkach.

Paweł Daszkiewicz
Dyrektor ds. Realizacji Usług, DSR S.A.
https://www.dsr.com.pl/

Tak zarysowane trendy znalazły swoje potwierdzenie w projektach realizowanych przez DSR S.A. w roku 2018. We wszystkich przedsięwzięciach nasi klienci niezależnie od tego, czy wdrażali pierwszy raz oprogramowanie QAD Enterprise Applications, czy uaktualniali wcześniej używaną wersję do najnowszej, byli zainteresowani tym, by w trakcie wdrożenia zoptymalizować wszystkie kluczowe procesy w firmie. Często pierwszy raz były wprowadzane narzędzia do rejestrowania danych o postępie produkcji bezpośrednio na halach produkcyjnych – zarówno przez opomiarowanie parku maszynowego, jak i wpis danych na panelach przez operatorów maszyn. Wielu klientów decydowało się objąć wdrożeniem, pomijane przez wiele lat w informatyzacji, procesy utrzymania ruchu. Standardem staje się również obsługa magazynów z wykorzystaniem czytników kodów kreskowych czy technologii RFID. Normą stało się również uruchamianie narzędzi do zaawansowanego harmonogramowania produkcji bazującego na spływających online informacjach o poziomie realizacji wcześniej podjętych zleceń i wszelkich danych o wykorzystywanych zasobach.

Warto podkreślić, że firma QAD Inc, w kolejnych wersjach oprogramowania QAD Enterprise Applications nie tylko rozbudowuje funkcjonalności rozumiane jako „bazowy ERP”, ale przede wszystkim tworzy platformę technologiczną dla rejestracji, przetwarzania i interpretacji wszystkich danych, które istotne są w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Z tegotytułu w 2019 roku najnowsza wersja funkcjonuje pod nową nazwą QAD Enterprise Platform. Może też funkcjonować zarówno w wersji on-premise, jak i w wersji chmurowej. Najmocniej rozwijaną od trzech lat częścią platformy są moduły Automation Solutions, dla których jeden z działów R&D firmy QAD Inc. umiejscowiony jest w Polsce. Taki układ zapewnia duży komfort naszym klientom, którzy z jednej strony mają dostęp do najnowszej technologii rozwijanej w duchu Industry 4.0 przez QAD Inc., a z drugiej strony może liczyć na dostosowywanie oprogramowania pod lokalne wymagania przez firmę DSR S.A.

Wyraźnym trendem, który zaczyna się zarysowywać w rozmowach, które aktualnie prowadzimy z naszymi klientami, jest zainteresowanie rozwiązaniem hybrydowym, w którym wciąż jeszcze główny silnik oprogramowania ERP jest umiejscowiony na serwerze klienta, ale rozszerzające moduły, połączone we wspólnej platformie szyną danych, umiejscowione są w chmurze. Takie rozwiązanie jest o tyle interesujące, że pozwala korzystać z dużych mocy obliczeniowych, a jednocześnie newralgiczne dane mieć pod pełną kontrolą na swoim serwerze.

 

W kierunku modelu

Firma QAD, jeden ze światowych liderów w zakresie systemów IT dla przemysłu, obchodzi jubileusz 25 lat obecności w naszym kraju. W tym czasie firma zrealizowała prawie 500 projektów dla firm produkcyjnych, zapewniając im optymalizację procesów operacyjnych. Dzisiaj QAD chce zaoferować najkorzystniejszy sposób na podniesie efektywności biznesowej swoich klientów rozwijając nowe rozwiązania w technologii chmurowej.

W związku z nowymi produktami, celem firmy jest podwojenie przychodów w ciągu kolejnych 5 lat i utrzymanie rocznego zwiększenia sprzedaży subskrypcji oprogramowania o 30% w każdym roku działalności.

 

Stabilny wzrost

QAD zostało założone w 1979 roku w Santa Barbara, w USA. Początkowo QAD było małą firmą o charakterze start-up’u, który miał rozwiązać problem dużej luki w kompleksowym, zintegrowanym oprogramowaniu biznesowym dla firm produkcyjnych. Dziś firma obecna jest w ponad 100 krajach i wspiera firmy produkcyjne w drodze do uzyskania maksymalnej efektywności.

– Do Polski zawitaliśmy w 1994 r. Były to czasy intensywnych przemian w kraju. Prywatna wytwórczość dopiero zaczynała pojawiać się na rynku, a państwowe przedsiębiorstwa musiały przejść gruntowne przemiany, by stać się konkurencyjne w gospodarce kapitalistycznej. Droga do nowoczesnych przedsiębiorstw wydawała się bardzo daleka, jednak polscy menedżerowie szybko oswoili się z nową rzeczywistością i dostosowali do nowych uwarunkowań. My mieliśmy zaszczyt inspirować i pomagać polskim firmom w drodze do pełnej efektywności – mówi Tim Conlon, vice president EMEA Channels QAD.

Polskie przedsiębiorstwa produkcyjne w połowie lat 90-tych potrzebowały rozwiązań, które obniżą koszty i zapewnią konkurencyjność na rynku. Procesy związane z planowaniem produkcji, zarządzaniem surowcami czy logistyką realizowane często były za pomocą kartki i ołówka lub prostych arkuszy kalkulacyjnych.

– Jedną z pierwszych  implementacji w Polsce było wdrożenie oprogramowania klasy ERP, dostarczonego przez QAD, wtedy pod nazwą MFG/Pro w firmie Phillips Polska w Białymstoku. System znacznie przyczynił się do poprawy efektywności w obszarach produkcji i logistyki. Nasze rozwiązania szybko zadomowiły się na rynku, również dlatego, że stale dostosowywaliśmy je do potrzeb naszych partnerów i klientów – dodaje Tim Conlon.

 

Everything as a service

Obecnie, polski sektor produkcyjny wszedł w fazę dojrzałości. Przedsiębiorstwa z powodzeniem konkurują z zagranicznymi firmami. Do tej pory główną przewagą polskich spółek była tania siła robocza. Jednak rynek pracy w kraju uległ sporym przeobrażeniom, których konsekwencją jest ciągłe zrównywanie się płac w porównaniu z Europą Zachodnią. Menedżerowie z firm produkcyjnych duży nacisk zaczęli kłaść na dalszą optymalizację procesów.

– Niestety, przestarzałe systemy ERP nie spełniają dziś wygórowanych wymogów rynkowych. Nawet lokalni polscy dostawcy oprogramowania, które wydawało się niezwykle nowoczesne 20 czy 15 lat temu, nie nadążają za zmianami. Każdy, kto ma doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań wspomagających zarządzanie może potwierdzić, że problemy z długim okresem implementacji i aktualizacji oraz skomplikowany proces dostosowywania generują wysokie koszty. Duże ryzyko zakłóceń w biznesie pojawia się za każdym razem, gdy w grę wchodzi konieczność zmian w głównych komponentach systemu – wyjaśnia Piotr Rojek, prezes zarządu DSR S.A.

Zdając sobie sprawę z konieczności sprawnego i szybkiego działania przy wszelkich zmianach wymuszonych przez nowe wymagania rynku, firma QAD przez ostatnią dekadę nieustannie usprawniała swoje oprogramowanie. Zmiany polegały na dostosowaniu oprogramowani rozwiązań do możliwości chmury obliczeniowej, unowocześnieniu komunikacji z użytkownikiem, wprowadzeniu ulepszonej struktury modułowej oraz stworzeniu adaptacyjnej platformy wspierającej uzupełnianie i aktualizację oprogramowania bez konieczności dodatkowego programowania zmian. W efekcie zmiany modelu oferowania swojego systemu, QAD co roku zwiększa liczbę subskrypcji oprogramowania ERP w chmurze o 30% co jest uznawane przez analityków śledzących indeks NASDAQ za sukces w branży

W celu zautomatyzowania oraz uelastycznienia skomplikowanych procesów biznesowych, wykorzystano najnowocześniejsze technologie, takie jak Cassandra Data Lake czy algorytmy uczenia maszynowego Spark. Te zmiany doprowadziły do powstania pakietu QAD Adaptive Applications, obejmującego, jako główne rozwiązanie, QAD Adaptive ERP wraz z modułami, m.in. do planowania popytu i podaży, planowania wykorzystania zasobów produkcyjnych, zarządzania zamówieniami, zarządzania jakością czy zarządzania sprzedażą i logistyką.

– Firmy produkcyjne stoją dziś w obliczu przeobrażeń, począwszy od zmieniających się preferencji klientów i modeli biznesowych, a skończywszy na nowych wymogach ekonomicznych i regulacyjnych. Tradycyjne systemy ERP nie nadążają za szybkimi zmianami. Klienci oczekują, że rozwiązania IT, w które inwestują będą w pełni dostosowane do ich potrzeb.  Najnowsza wersja QAD Enterprise Applications jest kompleksowym, elastycznym rozwiązaniem działającym w chmurze, umożliwiającym dostosowanie się firmy z niej korzystającej do dowolnych wymagań rynku. Platforma daje użytkownikom szybszy dostęp do spersonalizowanych informacji i umożliwia zwiększenie produktywności i wydajności operacyjnej oraz łatwego łączenia się z innymi rozwiązaniami w firmie. Te nowe możliwości mają zastosowanie w procesach produkcyjnych, ale także w innych obszarach, takich jak logistyka, zarządzanie klientami czy finansami – dodaje Piotr Rojek.

Czwarta rewolucja przemysłowa staje się faktem i zmiany z tym związane będą postępowały w szybkim tempie. Rozpoczyna się więc era systemów ERP czwartej generacji, ułatwiających producentom elastyczne dostosowywanie się do zmian.

 

Case study

Nexteer to globalny producent układów kierowniczych i napędowych do samochodów osobowych. Firma posiada 27 zakładów produkcyjnych, pięć regionalnych centrów inżynierskich oraz 14 centrów obsługi klienta rozmieszczonych w strategicznych lokalizacjach w Ameryce Północnej i Południowej, Azji i Europie. Wśród klientów Nexteer znajdują się największe koncerny motoryzacyjne, takie jak BMW, Ford, GM, PSA, Toyota czy Grupa Volkswagen.

Ciągły rozwój na wielu rynkach międzynarodowych spowodował, że firma potrzebowała rozwiązania elastycznego i skalowalnego. Stacjonarny system ERP nie sprostał tym wyzwaniom, dlatego spółka zdecydowała się zaimplementować rozwiązanie QAD Cloud ERP – rozbudowany system planowania zasobów przedsiębiorstwa działający w chmurze obliczeniowej. Rozwiązanie funkcjonujące w chmurze ma tę przewagę, że na bieżąco jest uaktualniane i dostosowywane do zwiększających się zasobów firmy. Ta elastyczność i ciągłe zmiany nie generują dodatkowych kosztów i nie wymagają prac implementacyjnych. Co więcej, system jest dostosowany do prawodawstwa krajów, w których funkcjonuje, co znacznie ułatwia ekspansję. Korzystanie z chmury wiąże się również z niższym wskaźnikiem TCO (całkowity koszt posiadania).

Nexteer bardzo szybko odnotował wymierne korzyści z funkcjonowania rozwiązania QAD Cloud ERP. Spółka w pierwszej połowie 2017 r. (kilka miesięcy po wdrożeniu) zanotowała wzrost przychodów o 2.6 proc. r/r oraz zysk brutto w wysokości 371,5 miliona USD, co dało wzrost na poziomie 11,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzedzającym.

 

QAD – dalszy rozwój i ekspansja chmury

QAD planuje e, że dzięki nowym produktom i usługom, m.in. QAD Adaptive Application, firma osiągnie dwukrotny wzrost sprzedaży na przestrzeni najbliższych 5 lat.    

– W perspektywie najbliższych trzech do pięciu lat naszym celem jest wzrost przychodu z rozwiązań chmurowych powyżej 30% oraz wypracowanie marży EBITSA w wysokości 15%, a także podwojenie przychodów z działań partnerów. Oceniamy, że procentowy wzrost  sprzedaży rozwiązań chmurowych w Europie może przewyższyć ten z USA – twierdzi Steve Gardner SVP EMEA QAD.

W Polsce QAD opiera swój rozwój i ekspansję na współpracy z wrocławską spółką DSR S.A., która odnotowuje stały wzrost przychodów generowanych wyłączne na rynku przedsiębiorstw produkcyjnych.

 

 

 

***

 

QAD zostało założone w 1979 roku przez Pamelę Lopker, nieco później dołączył do niej jej mąż Karl Lopker. Początkowo QAD było małą firmą o charakterze start-up’u, który miał rozwiązać problem dużej luki w kompleksowym, zintegrowanym oprogramowaniu biznesowym dla firm produkcyjnych.

Spółka swoją działalność rozpoczęła z kilkoma lokalnymi klientami, których wspierała z centrali w Santa Barbara w Kalifornii. Z czasem klienci zaczęli się rozrastać i otwierać nowe oddziały na całym świecie, a ich marki stały się międzynarodowe. Obecnie firma wspiera klientów w ponad 100 krajach na wszystkich siedmiu kontynentach. QAD nieustannie wprowadza innowacje i rozszerza swoją ofertę, ulepszając i dostosowując produkty do globalnych zmian oferując nowoczesne, adaptacyjne i elastyczne rozwiązania funkcjonujące w chmurze.

Od ponad trzech dekad firma koncentruje się wyłącznie na produkcji.

 

DSR S.A. jest dostawcą rozwiązań IT zwiększających efektywność działania przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego. DSR Świadczy również usługi doradcze i szkoleniowe, niezbędne do obsługi aplikacji biznesowych oraz oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie ich utrzymania i rozbudowy.

Oprogramowanie i usługi, które firma posiada w swoim portfolio są stale rozwijane i dopasowane do potrzeb przedsiębiorstw produkcyjnych w celu poprawy ich produktywności i zwiększenia innowacyjności.

Spółka jest wyłącznym przedstawicielem rozwiązań ERP firmy QAD w Polsce.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe