„A mówiłem, żebyśmy zostawili po staremu…” – czyli jak zinformatyzować, a nie informatyzować.

Informatyzacja, digitalizacja, cyfryzacja to słowa odmieniane obecnie w przedsiębiorstwach przez wszystkie przypadki. Wszyscy potrzebują, wszyscy chcą, wszyscy deklarują gotowość, wszyscy się boją. A boją się przede wszystkim dlatego, że statystyki nie zachęcają.

W zależności od wybranego zakresu wdrożenia i obszarów biznesowych, wskaźniki sukcesu wdrożeń systemów informatycznych rzadko przekraczają 50%. Oczywiście klienci najchętniej obarczają za to winą nierzetelnych dostawców (a takich również nie brakuje). Ja uważam, że przyczyny zazwyczaj leżą w działaniach podejmowanych jeszcze przed wyborem dostawcy, a dokładniej podczas przygotowywania się do projektu. Poniżej postaram się wskazać kilka obszarów zagrożeń, których unikanie znacząco zwiększa szansę na poprawienie wskaźników sukcesu.

Mierz siły na zamiary, czyli pułapka podstaw

Początki zawsze są entuzjastyczne. Zastanawiając się nad zmianą rozwiązania informatycznego w firmie, często od razu myślimy o efektach i w łatwy sposób potrafimy je zwizualizować. Wykorzystując system sprzed 10 lat, który utrzymywany jest na serwerze tylko trochę wydajniejszym od współczesnych smartfonów (a cała konfiguracja funkcjonuje jeszcze głównie dzięki niezwykłej sile woli naszego informatyka), przystępujemy do projektowania rozwiązania informatycznego, którego nie powstydziłby się Amazon w 2035 roku. To oczywiście przejaskrawienie, ale w moim odczuciu dość wiernie oddające nagminnie występującą sytuację – chcemy wprowadzać rozwiązania, na które nie jesteśmy gotowi. Wbrew pozorom finanse są tu najmniejszym problemem, bo o ich pozyskanie w dzisiejszych czasach wcale nie jest aż tak trudno. Dlatego zanim przystąpisz do informatyzacji jakiegokolwiek procesu biznesowego, zadaj sobie kilka pytań:

  • Czy wiem jak ten proces powinien przebiegać?
  • Czy wiem jak faktycznie przebiega?
  • Jakie dane z tego procesu gromadzę?
  • Gdzie i w jakiej formie je ewidencjonuję?
  • Co mierzę w tym procesie?
  • Jakie dane są potrzebne do podjęcia decyzji w tym procesie?

Dopiero pozyskanie tej wiedzy pozwoli Ci określić, w jakim stopniu Twoja organizacja jest gotowa do digitalizacji danego obszaru i w jakim stopniu będzie możliwe zautomatyzowanie go.

Co łysemu po grzebieniu, czyli pułapka celu

Posiadasz odpowiednią wiedzę potrzebną do rozpoczęcia projektu? Świetnie! Pora odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie, które pojawia się w każdym projekcie informatycznym (bez wyjątku) – po co właściwie go realizujemy? Niezmiennie zadziwia mnie, jak rzadko udaje się uzyskać jakąkolwiek odpowiedź na to pytanie, i to zarówno ze strony klientów, jak i dostawców, wykraczającą poza stwierdzenie, że „celem projektu jest wdrożenie systemu”. Jeśli chcesz odnieść sukces – zdefiniuj czym on jest i upewnij się, że wszyscy uczestnicy projektu rozumieją go w ten sam sposób. Firma, która wdraża dany system i realizuje projekt, powinna skupić się na tym, aby przedsiębiorstwo działało lepiej, szybciej, taniej i dostarczało większą wartość swoim klientom. Samo odfajkowanie wdrożenia kolejnego systemu informatycznego to za mało.

Przerost formy nad treścią, czyli pułapka zakresu

Pułapka zakresu wynika głównie z braku określonego celu wdrożenia, czyli z punktu poprzedniego. Jeśli już wiesz co chcesz osiągnąć, projektując zakres wdrożenia – skupiaj się na punktach, które to umożliwiają. Przy każdej nowododawanej, niejednokrotnie bardzo pracochłonnej funkcjonalności, sprawdź, czy rzeczywiście przybliża Cię ona do celu. Zadawaj sobie pytania także w trakcie wdrożenia:

  • ile zarobisz na dodatkowej funkcjonalności?
  • ile będzie kosztować jej wdrożenie?

Funkcjonalności, dla których nie znajdziesz uzasadnienia – wykreślaj bez litości. A jeśli sam wykreślasz – pilnuj też tego u innych.

Pańskie oko konia tuczy, czyli pułapka kontroli

Ludzie mają naturalną tendencję do ułatwiania sobie życia. Wielokrotnie spotykałem się z rozszerzaniem zakresu projektu przez pracowników, którzy chcieli zautomatyzować pewne żmudnie wykonywane czynności (np. przygotowanie specyficznego raportu). Po zgłębieniu tematu okazywało się, że wymagany jest on raz w roku, a łączna pracochłonność ręcznego przygotowania go to kilkanaście godzin roboczych. Czy na pewno warto na jego automatyzację wydawać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych?

Przyzwyczajenie drugą naturą człowieka, czyli pułapka rutyny

Ostatni aspekt utrudniający wdrożenie i określenie celów to rutyna. Ludzie boją się nowych rozwiązań, dlatego nie tylko sami ich nie poszukują aktywnie, ale także często krytykują pomysły i chęci innych osób. A przecież nie chcesz wprowadzać nowych rozwiązań po to, aby działać według starych przyzwyczajeń. Ważne jest zatem, aby na każdym kroku edukować pracowników – pokazywać, że zmiana wcale nie musi oznaczać czegoś złego.

Co dwie głowy to nie jedna, czyli pułapka samodzielności

Jak to wszystko osiągnąć? Najprościej wybierając odpowiedniego partnera biznesowego. Odpowiedniego, czyli takiego, który będzie z Tobą konstruktywnie rozmawiał o tym, co chcesz uzyskać, a nie jedynie bezrefleksyjnie przyjmował zamówienia na realizację Twoich pomysłów. Jeśli Twój partner zamyka się w biurze i po kilku miesiącach oddaje gotowy projekt wdrożeniowy tzn., że nie wykonał podstawowego zadania – nie poznał Twojej organizacji, nie poznał Twoich celów, nie wie czego oczekujesz od systemu. Bez współpracy obu stron, opartej na licznych analizach, warsztatach, konsultacjach, zostaniesz z kolejnym mało użytecznym narzędziem zamiast fundamentu, na którym możesz dalej rozwijać swój biznes.

IFS finalizuje przejęcie firmy Astea International — globalnego dostawcy oprogramowania do zarządzania serwisem w terenie

Integracja dwóch działających od wielu lat przedsiębiorstw o ustalonej renomie wzmacnia czołową pozycję zajmowaną na rynku przez ich rozwiązania FSM (Field Service Management)

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o finalizacji nabycia 100% akcji Astea International, globalnej firmy zajmującej się produkcją oprogramowania. 
 

W wyniku tej transakcji, o której po raz pierwszy poinformowano w październiku 2019 r., skonsolidowane przedsiębiorstwo będzie w stanie obsłużyć większe grono klientów w większej liczbie krajów dzięki rozbudowie sieci partnerów i wyjątkowym kompetencjom poszerzonego zespołu pracowników. Połączenie z firmą Astea umożliwi korporacji IFS poszerzenie zakresu swojego działania. Obecnie obsługuje ona już ponad 10 tysięcy klientów z całego świata, z czego około 8 tysięcy stanowią firmy korzystające z rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową. W tym roku IFS odnotował znaczny wzrost organiczny w obszarze rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie. W pierwszej połowie roku 2019 przychody ze sprzedaży licencji zwiększyły się o 119% w porównaniu z pierwszą połową 2018 r.

„Zarządzanie serwisem w terenie szybko nabiera strategicznego znaczenia dla wszystkich przedsiębiorstw, które starają się zaoferować rozszerzoną ofertę produktową — a także wzmocnić swoje relacje z klientami” — powiedziała Nicole France z Constellation Research. „Dzięki przejęciu firmy Astea IFS jest w stanie lepiej pomagać klientom we wprowadzaniu innowacji w dziedzinie zarządzania usługami i serwisem w terenie”.

Po finalizacji transakcji Marne Martin, prezes IFS Service Management Business Unit, poprowadzi firmę Astea. Zack Bergreen, założyciel i były prezes firmy Astea cieszący się dużym szacunkiem, obejmie stanowisko starszego doradcy IFS Group Management i wejdzie w skład rady doradczej IFS ds. rozwiązań do zarządzania serwisem. 

„Zack i cała kadra zarządzająca firmy Astea zbudowali renomowaną firmę o ugruntowanej pozycji. Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystać ich doświadczenie i umiejętności z korzyścią dla naszej wspólnej bazy klientów” — powiedziała Marne Martin. „Sektor rozwiązań do zarządzania serwisem wciąż rozwija się szybciej niż wiele innych rozwiązań dla konkretnych branż, a dzięki naszej silnej pozycji jesteśmy w stanie oferować klientom najbardziej zaawansowane technicznie i jednocześnie atrakcyjne rozwiązania. Pozwolą im zwiększyć przychody oraz uzyskać przewagę nad konkurencją poprzez usprawnienie obsługi serwisowej”.

Więcej informacji o wszechstronnej, kompleksowej ofercie IFS dla sektora usług serwisowych można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/service/.
 


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Informacje o firmie Astea

Astea International jest globalnym liderem rynku rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie i pracownikami mobilnymi, uwzględniających wszystkie podstawowe elementy zarządzania pełnym cyklem życia usług, czyli zarządzanie klientami, zarządzanie serwisem, zarządzanie aktywami, zarządzanie logistyką tradycyjną i logistyką zwrotów oraz zarządzanie pracownikami mobilnymi i funkcje optymalizacji ich pracy. Rozwiązania technologiczne firmy Astea pozwalają najlepszym na świecie przedsiębiorstwom zorientowanymi na usługi osiągać większe zyski, a zarazem zapewnić odpowiedni poziom zadowolenia klientów i właściwe poziomy realizacji usług dzięki proaktywnym mechanizmom komunikacji. Mechanizmy te umożliwiają bezproblemową, spójną i w wysokim stopniu spersonalizowaną obsługę we wszystkich punktach kontaktu w ramach relacji z klientami. Rozwiązania firmy Astea łączą procesy, ludzi, komponenty techniczne i informacje, pozwalając całemu przedsiębiorstwu skoncentrować działania na tworzeniu wartościowych produktów i usług w warunkach ostrej konkurencji na międzynarodowym rynku.

www.astea.com

Firma Foros jest wyłącznym doradcą finansowym IFS w kwestiach związanych z tą transakcją.

Firma Stifel jest wyłącznym doradcą finansowym niezależnej komisji specjalnej powołanej przez spółkę Astea International Inc.

Zastrzeżenie dotyczące stwierdzeń odnoszących się do przyszłości

Niniejszy komunikat zawiera pewne stwierdzenia dotyczące transakcji między firmami Astea i IFS będące stwierdzeniami dotyczącymi przyszłości (ang. „forward-looking statements”) w rozumieniu amerykańskiej ustawy Private Securities Litigation Reform Act z 1995 r. Stwierdzenia tego rodzaju można rozpoznać po użyciu słów takich jak „powinien”, „może”, „oczekiwać”, „przewidywać”, „szacować”, „planować”, „prognozować”, „zamierzać”, „uważać” oraz innych sformułowań o podobnym znaczeniu i podobnej wymowie. Stwierdzenia dotyczące przyszłości można także rozpoznać po tym, że nie odnoszą się bezpośrednio do faktów historycznych i zdarzeń bieżących. Takie stwierdzenia oparte są na aktualnych oczekiwaniach i wiążą się z nimi w naturalny sposób czynniki ryzyka, niepewność i założenia sprawiające, że faktyczne wyniki mogą w istotny sposób różnić się od oczekiwań przedstawionych w momencie publikacji niniejszego komunikatu. Stwierdzenia dotyczące przyszłości są jedynie przewidywaniami i oszacowaniami, które z założenia wiążą się z pewnymi czynnikami ryzyka, trendami i niepewnością, a wiele z takich czynników pozostaje poza kontrolą firm IFS i Astea lub nie ma możliwości ich dokładnego przewidzenia, zaś wystąpienia niektórych być może nawet nie da się obecnie przewidzieć. Nie ma gwarancji, że Astea lub IFS zrealizują jakiekolwiek przedstawione oczekiwania, a ponadto żadna z tych firm nie przyjmuje odpowiedzialności za dokładność i kompletność stwierdzeń dotyczących przyszłości. Przyszłe zdarzenia i faktyczne wyniki (finansowe i inne) mogą w istotny sposób różnić się od wyników przedstawionych w stwierdzeniach dotyczących przyszłości na skutek wielu czynników. Inne nieznane lub nieprzewidywalne czynniki również mogą mieć istotny, negatywny wpływ na przyszłe wyniki, wydajność i osiągnięcia spółki Astea. Wszystkie stwierdzenia dotyczące przyszłości zawarte w niniejszym komunikacie zostały oparte na informacjach dostępnych dla firm Astea i IFS w momencie jego opublikowania. Żadna z tych firm nie jest zobowiązana do aktualizacji lub modyfikacji wszelkich takich stwierdzeń dotyczących przyszłości, z wyjątkiem sytuacji wymaganych przepisami prawa.

Endeavor Energy Resources L.P. za pomocą systemu IFS Applications połączy 10 swoich działów na potrzeby świadczenia usług dotyczących eksploatacji złóż ropy naftowej


System IFS do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) będzie pomagać w rozwoju biznesowym zarówno w dziale wydobycia, jak i serwisu w terenie. 

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, 
poinformował, że firma Endeavor Energy Resources L.P. z siedzibą 
w Midland w Teksasie zakupiła system IFS Applications™, który 
będzie służyć jako nowy system ERP dla jej działu usług 
dotyczących eksploatacji złóż ropy naftowej.

Firma Endeavor Energy Resources L.P. (zwana dalej „Endeavor”) jest jednym z 10 największych koncernów naftowo-gazowych w Basenie Permskim w Teksasie. Jej dział usług energetycznych zapewnia stały dostęp i stabilne ceny w celu wspierania operacji Endeavor w zakresie poszukiwania i wydobycia węglowodorów.

Po rygorystycznym procesie selekcji firma Endeavor wybrała system IFS Applications w chmurze Microsoft Azure.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy produkcja węglowodorów przez Endeavor znacznie się zwiększyła i firma wybrała system IFS Applications w celu usprawnienia usług świadczonych w terenie, tak aby jej dział usług energetycznych mógł zapewniać większe korzyści bez zwiększania kosztów operacyjnych. Aby to osiągnąć, dział usług energetycznych musiał połączyć wszystkie swoje operacje biznesowe — takie jak usługi wiertnicze, serwis pojazdów, wydobycie, konstrukcja obiektów, prace w rurowanych otworach wiertniczych czy utrzymanie obiektów — w jednym systemie korporacyjnym, działającym w chmurze. Dział usług energetycznych potrzebował systemu obsługującego zarówno wewnętrzne zarządzanie zasobami, jak i usługi świadczone w terenie dla klientów zewnętrznych, ponieważ świadczy on usługi zarówno dla działów firmy Endeavor zajmujących się poszukiwaniem i wydobyciem węglowodorów, jak i dla klientów zewnętrznych.

„Wybraliśmy system IFS Applications, ponieważ za jego pomocą możemy zarządzać całym naszym łańcuchem wartości, od tworzenia zgłoszeń serwisowych i zleceń pracy na urządzeniu mobilnym używanym przez technika, aż do księgi głównej” — powiedział Kevin Northcutt, dyrektor ds. operacji w dziale usług energetycznych w firmie Endeavor. „Wbudowania funkcja wystawiania zgłoszeń serwisowych automatycznie aktualizuje stan zapasów i śledzi status zlecenia, dzięki czemu możemy zapewniać naszym wewnętrznym i zewnętrznym klientom większe korzyści bez zwiększania kosztów czy liczby personelu. Ponadto firma IFS zaoferowała nam jasną i niezawodną drogę do pomyślnego wdrożenia”.

Cindy Jaudon, prezes IFS na region obu Ameryk, powiedziała: „Firmy takie jak Endeavor potrzebują automatyzacji procesów biznesowych, aby wyeliminować wewnętrzne ograniczenia dotyczące kosztów i rozwoju. IFS ma wyjątkowe warunki do tego, aby obsługiwać klientów takich jak Endeavor, którzy mają szerokie potrzeby w zakresie zarządzania usługami, obejmujące pracę dla klientów zewnętrznych, ujmowane w księdze głównej, oraz pracę na ich własnych zasobach, wymagające aktualizacji ewidencji aktywów. Ze względu na fuzje i konsolidację branży coraz więcej firm będzie mieć takie skomplikowane potrzeby dotyczące zarządzania usługami, a IFS może im pomóc w ich zaspokojeniu”.

Klienci IFS w sektorze ropy i gazu to m.in. Interwell, Rever Offshore, Technip, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Odfjell Drilling, Babcock Marine, Heerema Fabrication Group, Archer, APPLY, MIR VALVE, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, VARD, PGS, ShawCor, Icon Engineering, Mermaid Marine i Trans-Northern Pipelines Inc.

Więcej informacji o systemie IFS Applications dla sektora ropy i gazu można znaleźć na stronie: www.ifs.com/corp/industries/energy-utilities-and-resources/oil-and-gas/.


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie Endeavor Energy Resources L.P.

Endeavor Energy Resources L.P. („Endeavor”) to prywatna spółka z sektora poszukiwania i wydobycia z siedzibą w Midland w Teksasie. Firma Endeavor, będąca właścicielem ponad 1400 km2 netto w basenie Midland, zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości posiadanych gruntów. Jako jeden z największych pracodawców w Basenie Permskim, dba o dobrobyt swoich pracowników i ma wspaniały zespół wizjonerów, którzy są zaangażowani w realizację jej misji, wizji i wartości. Więcej informacji można znaleźć na stronie: endeavorenergylp.com.

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

IFS zwycięzcą w finale konkursu European Business Awards 2019

IFS zdobywa nagrodę European Digital Technology Award dla przedsiębiorstw, których obrót przekracza 150 mln EUR. 

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, otrzymał nagrodę European Digital Technology Award w wielkim finale tegorocznego konkursu European Business Awards na uroczystej gali, która odbyła się w Warszawie.

Na tym dwudniowym wydarzeniu sponsorowanym przez RSM spotkało się ponad 500 odnoszących sukcesy liderów biznesowych z całej Europy, którym towarzyszyli politycy, ambasadorowie i naukowcy, aby uhonorować wyjątkowe osiągnięcia w największym i najbardziej prestiżowym konkursie biznesowym w Europie.

IFS został zwycięzcą w finale, do którego zakwalifikowano firmy spośród ponad 150 000 przedsiębiorstw z 33 krajów. Spośród nich niezależne jury wyłoniło 2753 przedsiębiorstw, które otrzymały w lipcu tytuł „Ones to Watch”, a po dalszej szczegółowej analizie 363 firm, którym we wrześniu przyznano tytuł „National Winners”. 

„Odkąd dołączyłem do firmy IFS 18 miesięcy temu, przeszła ona ogromną transformację, dzięki której weszła na ścieżkę imponującego wzrostu, a jednocześnie zbudowała fundamenty, które jeszcze bardziej zbliżyły ją do klientów” — powiedział Darren Roos, prezes zarządu IFS. „Dzięki koncentracji na kliencie w każdym aspekcie naszej działalności IFS wyróżnia się na rynku w sposób, któremu nasi konkurenci nie są w stanie dorównać. Nasza działalność jest oparta na wartościowych, innowacyjnych rozwiązaniach mających na celu zapewnianie naszym klientom maksymalnych korzyści biznesowych w jak najkrótszym czasie. Nagroda European Business Award to dowód na to, że nasza praca daje efekty, i wspaniałe wyróżnienie dla całego naszego zespołu”.

Adrian Tripp, prezes European Business Awards, powiedział: „Zdobywając tę nagrodę, firma IFS osiągnęła złoty standard doskonałości biznesowej. To wspaniały przykład przedsiębiorstwa, które stawia czoła wyzwaniom związanym z bardzo konkurencyjnym rynkiem globalnym, osiąga fenomenalne sukcesy i zmienia świat na lepsze. Firma zasługuje na swój sukces i życzymy jej tego, co najlepsze”.

Głównym celem konkursu European Business Awards jest wspieranie rozwoju przedsiębiorstw w całej Europie. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie www.businessawardseurope.com.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.