I co z tym KSEF? Nowości w ofercie, boty i sztuczna inteligencja

Podczas briefingu prasowego 19 stycznia 2024 r. Minister Finansów zapowiedział, że obowiązek korzystania z KSeF nie wejdzie w życie zgodnie z zapowiadaną datą – 1 lipca 2024 r. Nie wskazał jednak nowej. Ten komunikat wywołał niemałe zamieszanie. Po kilku miesiącach kurz trochę opadł i już wiadomo, że opóźnienie nie będzie duże. Jak nieoficjalnie mówią przedstawiciele ministerstwa – styczeń 2025 to ciągle możliwa data. Relacjonujemy, co obecnie dzieje się z KSeF i nad czym pracujemy w All for One Poland.

Wstrzymanie wprowadzenia obowiązku KSeF było dość zaskakujące, bo wcześniej MF narzuciło dość napięty harmonogram prac. Wielu dostawców rozwiązań informatycznych, doradcy podatkowi, a także same przedsiębiorstwa intensywnie pracowali, zostały też poniesione niemałe koszty dostosowania firmowych systemów informatycznych i szkolenia pracowników.

Głównie z tego powodu ministerstwo zadeklarowało, że nie przewiduje modyfikacji struktury FA(2), a nowa data z pewnością nie będzie bardzo odległa.

W lutym w siedzibie ministerstwa i on-line odbyły się konsultacje z udziałem różnych grup przedsiębiorców, organizacji branżowych i innych podmiotów zainteresowanych KSeF.

Tematem pierwszych konsultacji były bezpieczeństwo i wydajność, w tym oczekiwania dotyczące wysyłania i odbierana paczek faktur oraz wsparcia technicznego. Kolejne spotkania były poświęcone fakturom konsumenckim i identyfikatorowi KSeF w płatnościach. W dalszej kolejności odbyło się spotkania z przedstawicielami wybranych branż, w tym faktoringu, dostawców mediów, paliwowej, a także jednostek samorządu terytorialnego.

Jednocześnie ministerstwo wyłoniło niezależny podmiot do wykonania audyt rozwiązania, skupiony szczególne na aspektach wydajności systemu. Jego wyniki poznamy najprawdopodobniej pod koniec kwietnia. I wtedy też należy się spodziewać informacji o terminie obowiązku KSeF.

Szymon Chmielewski, Lider Zespołu Rozwoju Produktów Finansowych z All for One, który bierze aktywny udział w konsultacjach MF, mówi: „Stopień zaawansowania prac nad KSeF zarówno po stronie ministerstwa, jak i dostawców rozwiązań informatycznych jest bardzo duży. Także wiele przedsiębiorstw jest już na ostatniej prostej, jeśli chodzi o przygotowanie do wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Konsultacje w ministerstwie są bardzo konkretne, a pytania szczegółowe. Po stronie MF widać dużą determinację w jak najszybszym wprowadzeniu obowiązku KSeF. Usłyszeliśmy deklarację, że proces legislacyjny zostanie zakończony do czerwca. Pojawiły się też nieoficjalne głosy, że opóźnienie nie będzie dłuższe niż pół roku, czyli styczeń 2025 r. jest ciągle możliwy”.

All for One KSeF

W All for One nie zwalniamy tempa i pracujemy nad rozwojem naszego rozwiązania do obsługi wysyłki faktur ustrukturyzowanych do KSeF bezpośrednio z systemy SAP. Nasze rozwiązanie zakupiło już ponad 140 firm. Więcej o samym produkcie mogą się Państwo dowiedzieć z naszej strony ofertowej: www.all-for-one.pl/pl/oferta/ksef-sap/. Tu wspomnimy tylko o kilku nowościach dodanych w ostatnim czasie.

Architektura naszego rozwiązania jest oparta na dostępnym w modelu SaaS Hubie, co gwarantuje bezpieczeństwo i pozwala na szybkie wprowadzanie zmian i aktualizacji. W kontekście ostatnich zapowiedzi MF, że na każdorazową aktualizację przedsiębiorstwa dostaną zaledwie siedem dni, jest to optymalne rozwiązanie.

Dodaliśmy możliwość wykorzystania podpisów kwalifikowanych, co jest obowiązkowe w wypadku dużych faktur. Ministerstwo deklaruje, że tokeny zostaną zastąpione certyfikatami z możliwością podpisu paczek faktur. Nasze rozwiązanie już teraz to umożliwia.

Produkt pozwala na integrację z innymi rozwiązaniami, na przykład rozrachunkami pracowniczymi i białą listą.

Przeprowadzamy też masowe testy wysyłki faktur do systemy, które potwierdzają wydajność i niezawodność All for One KSeF.

Jako osobne rozwiązane oferujemy też narzędzie do pobierania faktur zakupowych i automatyzacji ich obsługi w firmowym systemie finansowo-księgowym. KSeF Purchase Invoices jest opcjonalnym rozszerzeniem pakietu All for One KSeF. Wspiera obsługę faktur od dostawców w SAP, co przekłada się m.in. na oszczędność czasu pracowników i eliminację błędów w procesie. Rozszerzenie umożliwia dalsze przetwarzanie faktur zakupowych po pobraniu ich do monitora KSeF.

Wirtualny asystent

Innowacyjną funkcją jest automatyzacja procesu przygotowania i wysyłki faktur do KSeF z użyciem narzędzi PRA RunBotics. Ale bot to nie wszystko. Wykorzystując dodatkowo popularny komunikator Teams oraz Czat GPT, stworzyliśmy czatbot, z pomocą którego możemy inicjować zadania w All for One KSeF i systemie SAP.

A prościej? W okienku czata Teams wpisujemy polecenie typu: „chcę utworzyć nową płatność”. Po serii kilku pytań od naszego wirtualnego asystenta i uszczegółowieniu oczekiwań, bot utworzy „zamówioną” płatność. Komunikacja odbywa się w języku naturalnym.

Możliwości wsparcia obsługi faktur przez narzędzia RPA i sztuczną inteligencję są znacznie większe. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniami pozwalającymi odpytać czatbota, czy faktury zostały wysłane do klienta. Z pewnością ułatwi to życie wielu sprzedawców i przedstawicieli handlowych.

Subskrypcja pilotażowa

Dla firm, które już zdecydowały się na rozwiązanie All for One KSeF, przygotowaliśmy dodatkową ofertę przystępnej cenowo subskrypcji pilotażowej na okres jednego kwartału. Ta elastyczna usługa może być świadczona do 30 września 2024 r.

Uruchomienie rozwiązania przez obowiązkowym wejściem w życie przepisów wiąże się z kilkoma korzyściami:

  • możliwość testowania systemu KSeF w realnym środowisku biznesowym,
  • dostęp do pełnego wsparcia technicznego i konsultacji,
  • elastyczność i czas w dostosowywaniu procesów księgowych,
  • bezproblemowe przejście do pełnej wersji systemu po zakończeniu okresu pilotażowego.

Jak podkreśla Szymon Chmielewski: „Opóźnienie obowiązku KSeF to czas, który warto dobrze wykorzystać. Dostosowanie i przetestowanie systemów informatycznych, konsultacje z radcami prawnymi, szkolenia dla księgowych… Te firmy, które już wcześniej przygotowały się do KSeF, dzięki naszej ofercie będą mogły płynnie i bez zakłóceń wejść w nową rzeczywistość obiegu faktur. Z kolei przedsiębiorstwa, które do tej pory wstrzymywały się z przygotowaniami, dostały kolejną szansę na spokojne wdrożenie. Nie warto dłużej zwlekać. Choć nie znamy dokładnej daty, obowiązek KSeF jest nieuchronny i nastąpi raczej wcześniej niż później”.

Od stycznia 2024 r. All for One Poland testuje Krajowy System e-Faktur i nasze rozwiązania do wysyłki faktur bezpośrednio z SAP na własnej skórze. Wystawiając faktury naszym klientom, przekazujemy je także do KSeF.

SAP DRC

Obowiązkowa faktura ustrukturyzowana została już wprowadzona w kilku innych krajach i będzie się coraz częściej pojawiać w rozrachunkach z kontrahentami zagranicznymi. W Unii Europejskiej elektroniczny system fakturowania stanie się obligatoryjny w 2028 r.

To jeden z powodów, dla którego dostawca systemów SAP przygotował rozwiązanie SAP DRC (Document and Reporting Compliance) zapewniające zgodność z dokumentacją i raportowaniem SAP w celu zapewnienia zgodności z przepisami podatkowymi w zakresie rozwiązań cyfrowych, od fakturowania elektronicznego po ustawowe wymogi raportowania. Z tego rozwiązania będą korzystać duże międzynarodowe przedsiębiorstwa. SAP przygotował wersje lokalne, w tym polską, narzędzia. All for One Poland wspiera swoich klientów we wdrożeniu i dostosowaniu SAP DRC do specyficznych wymogów polskiej spółki i wymagań raportowych KSeF.

IFS Cloud wybrany przez Joby Aviation do kształtowania przyszłości samolotów eVTOL

Platformę IFS Cloud for Aviation Maintenance wybrano w celu przyspieszenia ambitnych planów rozwoju Joby Aviation dotyczących produkcji i dostarczania samolotów eVTOL do komercyjnych usług pasażerskich na skalę globalną 

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw w chmurze, ogłosił dzisiaj, że Joby Aviation, wiodący producent elektrycznych samolotów do pionowego startu i lądowania (eVTOL) do komercyjnych usług taksówek powietrznych, wybrał IFS Cloud za rozwiązanie Aviation Maintenance dla pionierskich procesów konserwacji samolotów eVTOL. 


Joby w dalszym ciągu przewodzi w rozwoju samolotów eVTOL, rozpoczynając produkcję w czerwcu 2023 r. i niedawno kończąc serię pilotowanych lotów testowych, w tym lot pokazowy w Nowym Jorku. W pełni elektryczny samolot Joby ma maksymalny zasięg 160 km i może przewozić pilota i czterech pasażerów, co zapewnia mu niezrównaną elastyczność w obsłudze społeczności na całym świecie. Joby planuje rozpocząć działalność komercyjną w 2025 r., kontynuując proces przechodzenia od prototypu do w pełni operacyjnej floty. 

W ramach ambitnych planów rozwoju firma ogłosiła niedawno plany budowy skalowanego zakładu produkcyjnego w Dayton w stanie Ohio, kolebce lotnictwa. Utworzenie nowego, przełomowego zakładu firmy, który będzie w stanie wyprodukować do 500 samolotów eVTOL rocznie, stanowi znaczący kamień milowy w dziedzinie zaawansowanej mobilności powietrznej i doprowadzi do powstania do 2000 wysokiej jakości samolotów zatrudnienie w sektorze wytwórczym. Joby planuje także rozbudowę istniejącego zakładu produkcyjnego w Marina w Kalifornii, gdzie w zeszłym roku uruchomiono produkcję samolotów.

IFS Cloud for Aviation Maintenance zapewni firmie Joby Aviation zaawansowane, kompleksowe rozwiązanie w zakresie oprogramowania do konserwacji samolotów eVTOL w kluczowych obszarach funkcjonalnych, w tym inżynierii, zarządzaniu dokumentacją, operacjach i planowaniu, w celu wsparcia planu globalnej ekspansji i zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa i wydajności.

Matthew Lykins, kierownik ds. konserwacji samolotów w Joby Aviation, skomentował: „W Joby jesteśmy liderem w rewolucjonizowaniu podróży dzięki naszym samolotom eVTOL. Zapewnienie bezproblemowej obsługi i konserwacji tych samolotów przez cały cykl ich życia wymaga równie innowacyjnego oprogramowania. Dlatego wybraliśmy firmę IFS jako naszego zaufanego partnera. Rozwiązanie IFS oferuje solidną podstawę oprogramowania, która może ewoluować i dostosowywać się do naszych rosnących potrzeb, od faz wstępnych testów i zatwierdzenia przez organy regulacyjne po eksploatację samolotu Joby na pełną skalę”.

Scott Helmer, prezes ds. lotnictwa i obrony w IFS, skomentował: „Jesteśmy podekscytowani współpracą z Jobym przy zarządzaniu obsługą i konserwacją jednego z najbardziej zaawansowanych pojazdów powietrznych na świecie. IFS od jakiegoś czasu uważnie śledzi rozwój zaawansowanej mobilności lotniczej, a specyfika branży lotniczej i elastyczność IFS Cloud sprawiają, że idealnie pasujemy do organizacji, które kształtują przyszłość lotnictwa. 
Joby Aviation dołącza do wielu wiodących na świecie producentów, operatorów i konserwatorów samolotów, którzy wybrali IFS, w tym do Southwest Airlines, Air France-KLM Group, Qantas, Saab, BAE Systems i innych.
Więcej informacji o tym, jak IFS wspiera producentów z branży lotniczej i obronnej, można znaleźć na stronie www.ifs.com/aviation

O Joby AviationJoby Aviation, Inc. (NYSE:JOBY) to kalifornijska firma transportowa opracowująca w pełni elektryczną taksówkę powietrzną do pionowego startu i lądowania, którą zamierza obsługiwać w ramach szybkiej, cichej i wygodnej usługi w miastach na całym świecie świat. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę www.jobyaviation.com. 

O IFSIFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw w chmurze dla firm na całym świecie, które produkują i dystrybuują towary, budują i konserwują aktywa oraz zarządzają operacjami zorientowanymi na usługi. W ramach naszej pojedynczej platformy nasze produkty branżowe są z natury połączone z jednym modelem danych i wykorzystują wbudowane innowacje cyfrowe, dzięki czemu nasi klienci mogą dawać z siebie wszystko, gdy jest to dla nich naprawdę ważne — w Moment of Service™. Wiedza branżowa naszych pracowników i rozwijającego się ekosystemu, w połączeniu z zaangażowaniem w dostarczanie wartości na każdym kroku, uczyniła firmę IFS uznanym liderem i najczęściej polecanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 6000 pracowników każdego dnia kieruje się naszymi wartościami, takimi jak elastyczność, wiarygodność i współpraca, wspierając ponad 6500 naszych klientów. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze rozwiązania w zakresie oprogramowania dla przedsiębiorstw mogą pomóc Twojej firmie już dziś, na stronie ifs.com.

Standardy TISAX® W ALL FOR ONE POLAND: My też jesteśmy w automotive!

All for One od lat wspiera firmy we wdrożeniach Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji opartych na ISO/IEC 27001. Mamy też duże doświadczenie w przygotowaniu do certyfikacji TISAX®, który w ostatnich latach stał się standardem w sektorze motoryzacyjnej. Teraz sami poddaliśmy się audytowi i uzyskaliśmy certyfikat TISAX®. To potwierdzenie, że jako dostawca usług IT jesteśmy zaufanym partnerem w ekosystemie automotive.

Etykieta (certyfikat) TISAX® jest stosunkowo nowym standardem potwierdzającym systemowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji w firmach działających w branży automotive. Jeszcze kilka lat temu jako firma konsultingowa prowadziliśmy w tym sektorze wdrożenia SZBI według normy ISO/IEC 27001, po czym w krótkim czasie branża zaczęła uznawać za właściwszy dla swojej specyfiki standard TISAX®, z wymaganiami opisanymi w checklistach VDA ISA. Tym samym organizacje posiadające certyfikaty ISO/IEC 27001 rozpoczęły projekty konwersji swoich systemów zarządzania, zaś nowi uczestnicy rozpoczęli projekty wdrożeniowe SZBI zgodnie z VDA ISA/TISAX.

Warto podkreślić, że popularność TISAX® wynika między innymi z lepszego dopasowania wymagań VDA ISA do specyfiki branży automotive i precyzyjnego nazwania obszarów wymagających szczególnej ochrony (np. prototypy) względem bardziej ogólnych wymagań zawartych w normie ISO/IEC 27001. Jednocześnie znaczna część kontrolek wymaganych do uzyskania etykiety TISAX stanowi referencję do normy ISO/IEC 27001, co z kolei ułatwia dostosowanie systemów zarządzania organizacjom uprzednio certyfikowanym na zgodność z ISO/IEC 27001.

Przykładem takiej udanej konwersji jest Zintegrowany System Zarządzania, który stosujemy w All for One – certyfikację według ISO/IEC 27001 utrzymujemy od 2007 r., natomiast audyt TISAX przeszliśmy w roku 2023. Tym samym spełnimy wszelkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa informacji zarówno naszych klientów z branży automotive (TISAX®), jak i z innych branż (ISO/IEC 27001).

Nasz przykład pokazuje, jak w rozumieniu VDA ISA/TISAX® jest ekosystem firm związanych z sektorem automotive. Obejmuje nie tylko firmy produkcyjne – dostawców części i komponentów, ale także szerokie spektrum firm usługowych z różnych branż, takich jak IT, marketing, inżynieria/projektowanie, logistyka, sprzedaż oraz usługi finansowe i ubezpieczeniowe. W efekcie wdrożeń TISAX® powstaje ekosystem współpracujących organizacji w łańcuchu dostaw automotive, które wzajemnie potwierdzają między sobą stosowanie systemowego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem informacji.

W ostatnich latach lista kontrolna VDA ISA podlegała licznym modyfikacjom i uzupełnieniom. Aktualne wydanie – wersja 6.0 – opublikowane pod koniec 2023 r., a obowiązujące dla nowych certyfikacji od 1 kwietnia 2024 r., stanowi dojrzały katalog zagadnień podlegających uregulowaniu w ramach systemowego zarządzania bezpieczeństwem informacji. Czerpie z uznanych światowych standardów takich jak: ISO/IEC 27001:2022, NIST SP800-53r5 czy ISA/IEC 62443. Jest także spójna z regulacjami prawnymi takimi jak GDPR/RODO oraz NIS 2.

Zakres stosowania zdefiniowany w VDA ISA jest bardzo szeroki. Wiele kontrolek opisuje szczegółowe wymagania w obszarze IT, przykładowo: wymóg stosowania narzędzi klasy MDM do zarządzania urządzeniami mobilnymi (w tym np. szyfrowanie danych), silne (dwuskładnikowe) uwierzytelnianie, archiwizację i analizę logów systemowych, zarządzanie podatnościami i aktualizacjami systemów IT, plany ciągłości działania, rozwiązania backup & recovery i szereg innych.

W praktyce oznacza to, że przedsięwzięcie polegające na zapewnieniu zgodności z VDA ISA to zarówno projekt biznesowy, dotykający wielu procesów w organizacji, a jednocześnie projekt modernizacji IT pod kątem wyższego poziomu cyberbezpieczeństwa.

All for One Poland wszystkie te usługi realizuje kompleksowo. Jednak w każdej firmie projekt przebiega inaczej ze względu na specyfikę danej organizacji, wielkość biznesu, priorytety i ryzyka oraz dojrzałość środowiska IT. Dlatego do osiągnięcia końcowego sukcesu konieczne jest indywidualne podejście, oparte m.in. na analizie luki, audycie bezpieczeństwa IT i testach penetracyjnych oraz – przeprowadzonej wspólnie z biznesem – analizie ryzyka.

Przekształć finanse dzięki sztucznej inteligencji nowej generacji na platformie Microsoft 365

Dział finansowy jest sercem organizacji i wykonuje niezliczoną ilość kluczowych, a jednocześnie złożonych zadań  od procesów wyceny po gotówkę, takich jak kredyty i windykacja, po zarządzanie ryzykiem i zgodność. Zespoły finansowe są nie tylko odpowiedzialne za te obowiązkowe, pracochłonne operacje, ale coraz częściej otrzymują wgląd w wyniki biznesowe w czasie rzeczywistym i rekomendacje dotyczące przyszłych inicjatyw rozwojowych. Tak naprawdę 80% liderów i zespołów finansowych stoi przed wyzwaniami związanymi z podjęciem bardziej strategicznej pracy wykraczającej poza operacyjną część swoich ról.¹ Z jednej strony zespoły są nastawione i gotowe do odegrania większej roli w kierowaniu strategią rozwoju firmy. Z drugiej jednak strony nie mogą odejść od utrzymania krytycznego i obowiązkowego zestawu obowiązków. 

Microsoft wprowadza rozwiązanie, które pomoże zespołom finansowym odzyskać czas i być na bieżąco z krytycznymi decyzjami, które mogą mieć wpływ na wyniki biznesowe. Microsoft Copilot for Finance to nowe doświadczenie Copilot dla Microsoft 365, które odblokowuje kompetencje wspomagane sztuczną inteligencją dla specjalistów finansowych bezpośrednio z poziomu aplikacji zwiększających produktywność, z których korzystają na co dzień . Teraz dostępny w publicznej wersji zapoznawczej, Copilot for Finance łączy się z systemami finansowymi organizacji, w tym Dynamics 365 i SAP, aby zapewnić automatyzację przepływu pracy dla konkretnej roli, kierowane działania i rekomendacje w programach Microsoft Outlook, Excel, Microsoft Teams i innych aplikacjach Microsoft 365 — pomagając aby zaoszczędzić czas i skupić się na tym, co naprawdę ważne: poprowadzeniu firmy do sukcesu.  

Wykorzystanie innowacji w celu przyspieszenia zarządzania budżetem 

Zespoły finansowe odgrywają kluczową rolę w wprowadzaniu innowacyjnych procesów mających na celu poprawę wydajności w całej organizacji. W miarę jak zespoły starają się ewoluować i udoskonalać sposób spędzania czasu w celu wspierania bardziej strategicznej pracy, oczywiste jest, że istnieją elementy zadań operacyjnych, które są bardziej przyziemne, powtarzalne i wymagają intensywnej pracy ręcznej. Zamiast spędzać większość dnia na analizie lub współpracy między zespołami, 62% specjalistów ds. finansów utknęło w trudach związanych z cyklami wprowadzania i przeglądania danych². Chociaż niektóre z tych zadań są krytyczne i nie można ich zautomatyzować – np. zapewnienie zgodności i raportowanie podatkowe — od większości liderów finansowych słyszymy również, że brakuje im narzędzi i technologii automatyzacji, których potrzebują, aby przekształcić te procesy i zyskać czas.¹

Biorąc pod uwagę codzienne przyspieszenie tempa działalności, bycie innowatorem wymaga inwestycji w technologię, która będzie napędzać innowacje i wspierać zyski. W ciągu najbliższych trzech do pięciu lat 68% dyrektorów finansowych przewiduje wzrost przychodów dzięki generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI).³ Wdrażając sztuczną inteligencję nowej generacji w celu dostarczania wglądu i automatyzacji kosztownych i czasochłonnych zadań operacyjnych, zespoły mogą ponownie zainwestować ten czas, aby przyspieszyć realizację swoich celów. wpływ jako zarządcy finansowi i stratedzy. 

Microsoft Copilot for Finance: osiągaj więcej za mniej

Copilot for Finance zapewnia pomoc opartą na sztucznej inteligencji podczas pracy w aplikacjach Microsoft 365, dzięki czemu procesy finansowe są bardziej usprawnione i zautomatyzowane. Copilot for Finance może usprawnić audyty, pobierając i uzgadniając dane za pomocą prostego monitu, upraszcza windykację poprzez automatyzację komunikacji i planów płatności oraz przyspiesza raportowanie finansowe poprzez łatwe wykrywanie rozbieżności. Potencjalne oszczędności czasu i kosztów są znaczne i zmieniają nie tylko sposób pracy specjalistów finansowych, ale także sposób, w jaki wywierają wpływ na organizację. 

Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z Copilot for Finance na wiele sposobów. Sugeruje zarówno działania w toku pracy, jak i umożliwia użytkownikom zadawanie pytań poprzez wpisanie podpowiedzi w języku naturalnym. Na przykład użytkownik może poprosić Copilot o „pomoc w zrozumieniu danych o odchyleniach prognoz od rzeczywistych”. Za chwilę Copilot for Finance wygeneruje spostrzeżenia i pobierze dane bezpośrednio z systemów ERP i finansowych, sugerując działania, które należy podjąć, i zapewniając przewagę poprzez wygenerowanie tekstu kontekstowego i załączenie odpowiednich plików. Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań drugiego pilota, użytkownicy mogą łatwo sprawdzić dane źródłowe, aby zapewnić przejrzystość, zanim użyją Copilota do podjęcia jakichkolwiek działań.  

Copilot for Finance łączy się z istniejącymi systemami finansowymi, w tym Dynamics 365 i SAP, a także tysiącami innych dzięki Microsoft Copilot Studio . Dzięki możliwości wyciągania wniosków z istniejących źródeł i aktualizowania działań z powrotem do istniejących źródeł, Copilot for Finance umożliwia użytkownikom utrzymanie płynności pracy i wydajniejszą realizację zadań.

Stworzony dla profesjonalistów zajmujących się finansami

Copilot for Finance jest dobrze zaznajomiony z krytycznymi i często czasochłonnymi zadaniami i procesami w ciągu dnia pracy specjalisty ds. finansów, zapewniając prosty sposób zadawania pytań na temat danych, wyciągania wniosków i automatyzowania procesów, co pomaga skrócić czas poświęcany na powtarzalne czynności. Chociaż dzisiejszy nowoczesny zespół finansowy jest odpowiedzialny za całą masę zadań, przyjrzyjmy się trzem scenariuszom, które Copilot for Finance obsługuje w publicznej wersji zapoznawczej.  

Audyty sprawozdań finansowych spółek mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia dokładności i ograniczenia ryzyka. Tradycyjnie menedżerowie ds. należności musieli ręcznie pobierać dane dotyczące rachunków z rekordów ERP, uzgadniać je w programie Excel i ręcznie szukać nieścisłości. Dzięki rozwiązaniu Copilot for Finance te krytyczne kroki są wykonywane w ramach jednego monitu, dzięki czemu menedżerowie AR mogą podjąć działania w przypadku niespójności i wszelkich zaległości wykrytych na podstawie sugerowanych kopii Copilot i odpowiednich faktur.   

„Organizacje finansowe muszą wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję, aby pomóc w łączeniu ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych zbiorów danych. Copilot for Finance to rozwiązanie, które agresywnie stawia czoła temu wyzwaniu. Microsoft w dalszym ciągu przesuwa granice aplikacji biznesowych, dostarczając oparte na sztucznej inteligencji rozwiązania typowych problemów biznesowych. Copilot for Finance to kolejny mocny przykład tego wysiłku. Copilot for Finance ma potencjał, aby pomóc specjalistom ds. finansów w organizacjach każdej wielkości przyspieszyć wpływ, a być może nawet obniżyć koszty operacji finansowych”.

—Kevin Permenter, dyrektor ds. badań IDC, aplikacje finansowe

Proces windykacji to kolejny ważny obowiązek, ponieważ wpływa na przepływ środków pieniężnych firmy, rentowność i relacje z klientami. Koordynatorzy ds. windykacji spędzają czas na przeglądaniu zaległych rachunków i próbach ich terminowego rozliczenia. Często oznacza to rozmowy telefoniczne, e-maile i negocjowanie planów płatności. Dzięki rozwiązaniu Copilot for Finance koordynatorzy ds. windykacji mogą skoncentrować swój czas na bardziej znaczących interakcjach z klientami, pozostawiając zajętą ​​pracę firmie Copilot. Copilot for Finance wspiera proces windykacji od początku do końca, sugerując konta priorytetowe, podsumowując rozmowy i nagrywając je z powrotem do ERP oraz zapewniając klientom dostosowane plany płatności.

Copilot for Finance może również pomóc analitykom finansowym w zmniejszeniu ryzyka błędów w raportach i przeoczenia niezidentyfikowanych rozbieżności. Zamiast ręcznie przeglądać duże zbiory danych finansowych pod kątem nietypowych wzorców, użytkownicy mogą poprosić Copilot o wykrycie wartości odstających i podkreślenie odchyleń w celu zbadania. Copilot for Finance usprawnia identyfikację rozbieżności dzięki instrukcjom w języku naturalnym wielokrotnego użytku w kontekście przedsiębiorstwa. Analityk finansowy może poinstruować Copilot, aby zidentyfikował odpowiedzi na rozbieżności, a Copilot będzie samodzielnie zbierał dane pomocnicze.  

Copilot zasugeruje kontakty w kontekście finansowym i zapewni automatyczne podsumowania w celu usprawnienia śledzenia elementów działań i działań następczych. Copilot for Finance może generować dostosowane komentarze finansowe, prezentacje w programie PowerPoint i wiadomości e-mail w celu raportowania do kluczowych interesariuszy. 

Nasza podróż z Microsoft Finance  

Microsoft zatrudnia tysiące pracowników w swoim zespole finansowym, aby zarządzać niezliczonymi procesami i systemami i nimi sterować, a także identyfikować możliwości rozwoju i strategii firmy. Kto lepiej pilotuje najnowsze innowacje w finansach? W pierwszej fazie ściśle współpracowaliśmy z zespołem ds. skarbu zajmującym się należnościami, a także z zespołem zajmującym się planowaniem i analizą finansową , który przed przeprowadzeniem dalszej analizy musi uzgodnić dane w ramach przepływu pracy. Po przetestowaniu możliwości uzgadniania danych w rozwiązaniu Copilot for Finance początkowa wartość i potencjał skali dla tych zespołów były jasne.

„Analitycy finansowi spędzają obecnie średnio jedną do dwóch godzin tygodniowo na uzgadnianiu danych. Dzięki rozwiązaniu Copilot for Finance zajmuje to maksymalnie 10 minut. Funkcjonalność taka jak uzgadnianie danych będzie ogromną oszczędnością czasu dla organizacji tak złożonej jak Microsoft”.

— Sarper Baysal, kierownik ds. planowania przychodów komercyjnych firmy Microsoft

„Funkcje uzgadniania należności pomagają nam wyeliminować czas potrzebny na porównywanie danych między źródłami, oszczędzając średnio 20 minut na koncie. Na podstawie wykorzystania pilotażowego oznacza to średnio 22% oszczędności w średnim czasie obsługi.”

 G. Ladys Jin, starszy dyrektor Microsoft Finance Global Treasury and Financial Services

Dostępność usługi Microsoft Copilot for Finance 

Gotowy na kolejny krok? Usługa Microsoft Copilot for Finance jest już dostępna w publicznej wersji zapoznawczej . Zapoznaj się z publiczną wersją demonstracyjną i bądź na bieżąco z dodatkowymi ogłoszeniami, obserwując nas w mediach społecznościowych.

Poznaj więcej ofert Copilot dla funkcji biznesowych w całej organizacji

Copilot for Finance dołącza do innych ofert Copilot przeznaczonych do funkcji biznesowych, w tym Microsoft Copilot for Sales i Microsoft Copilot for Service , które są teraz ogólnie dostępne.  

Aby uzyskać spostrzeżenia badawcze na temat przyszłości pracy i generatywnej sztucznej inteligencji, zasubskrybuj WorkLab .


¹ Raport firmy Microsoft dotyczący trendów w zakresie przyszłości finansów, 2023 r.
² Wskaźnik miesiąca: alokacja czasu w finansach , dyrektor finansowy, Perry D. Wiggins. 7 grudnia 2020 r.
³ Przyspieszenie podróży GenAI dzięki przypadkom użycia w obszarach funkcjonalnych i aplikacyjnych , IDC, Mickey North Rizza. luty 2024.