Czego potrzebuje branża metalowa?

System Monitor ERP jest często wdrażany u producentów wyrobów z metalu – podzespołów maszyn, urządzeń, środków transportu, także dostawców sektora motoryzacyjnego. Firmy te oczekują od nowego rozwiązania ERP bogatej funkcjonalności produkcyjnej, spełniania standardów branżowych oraz założeń Przemysłu 4.0, jednym słowem technologii zapewniającej długą perspektywę rozwoju biznesu przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Wprowadzenie zintegrowanego środowiska Monitor ERP wspiera:

  • Wertykalne sieci, mające na celu realizację zindywidualizowanej produkcji, uwzględniającej specyficzne oczekiwania klientów oraz szybko reagujące na zmiany popytu rynkowego (niskie poziomy zapasów, elastyczność planowania i realizacji produkcji, konfigurowanie wyrobu pod klienta);
  • Horyzontalną integrację, pozwalającą na elastyczną reakcję na problemy w łańcuchu dostaw (elektroniczna wymiana dokumentów, EDI, Monitor-to-Monitor);
  • Inżynierskie spojrzenie na łańcuch wartości, system utrzymujący synergię między procesem rozwoju produktu a wytwarzaniem (rzetelna informacja na każdym etapie procesu; analiza kosztów każdego zlecenia, wyrobu, integracja ze środowiskiem konstruktorskim);
  • Przyspieszenie dzięki technologiom, osiągana poprzez elastyczność, standaryzację rozwiązania oraz minimalizację koszów działania (MES, raportowanie operacji, PDA, Mobile, BI).

Użytkownicy oprócz bogatej funkcjonalności chcą nadal korzystać z narzędzi analitycznych (eksport raportów do xls, xml, pdf, txt,…) i stosowanych aplikacji (połączenia API). Po krótkim okresie wdrożenia (skonfigurowania systemu, importu danych, przeszkolenia) chcą używać wygodnego rozwiązania (intuicyjny interfejs, dostęp z urządzeń mobilnych). System ma stanowić repozytorium danych, dokumentów, rysunków, instrukcji – wszelkich plików powiązanych z procesem produkcyjnym z możliwością wglądu w historię wyrobu, użytej konfiguracji i powiązań pomiędzy jego komponentami (śledzenie partii, serii). Wraz z rozwojem współpracy z zagranicznymi partnerami biznesowymi wielojęzyczność aplikacji nabiera wagi. Poza przełączaniem Monitor ERP do pełnej pracy w innym języku mamy możliwość generowania dokumentów (zamówienia, potwierdzenia, faktury) w wersji językowej przypisanej klientowi lub dostawcy, wraz z możliwością translacji zawartości pól na dokumencie. Integracja z systemem mailowym oraz mechanizm wewnętrznych powiadomień stwarza wygodne środowisko pracy zespołowej. Bieżące i automatyczne śledzenie wybranych indywidualnie wskaźników KPI wzmacnia analityczne działania kadry operacyjnej, oparte o blisko 1000 raportów i dodatkową warstwę analityczną BI.  

Oprócz podstawowych obszarów działania firmy produkcyjnej (produkcja, sprzedaż, magazyn, zakupy, hala produkcyjna oraz księgowość) czasami pojawia się potrzeba serwisowania dostarczonych wyrobów. Historie wszelkich działań serwisowych wobec zainstalowanego wyrobu są rejestrowane, a zlecenia mogą być realizowane przez serwisantów zdalnie, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (wydanie/przypisanie zlecenia, raportowanie materiału, czasu). 

W niektórych firmach produkcyjnych istotne jest śledzenie budżetów/kosztów poszczególnych projektów od samego początku działań ofertowo-sprzedażowych, poprzez etap prototypu i prac rozwojowych, aż do zadań produkcyjnych. Firmy mają możliwość przypisania wszelkich operacji (i kosztów) do złożonego projektu, zarządzania pracami w realizowanych projektach – pod kątem harmonogramu zadań, jak i budżetów, planów wydatków, poniesionych kosztów w projekcie.

Wszelkie zadania produkcyjne kooperantów, gospodarki narzędziami, jak i etapy kontroli jakości, są realizowane w ramach zdefiniowanych i monitorowanych operacji produkcyjnych.

 

Kontakt:

Jarosław Jaśkiewicz
business development
+48 728 385 080 (mobile)
+48 71 716 60 01 (office)
jaroslaw.jaskiewicz@monitorerp.com
www.monitorerp.com

 

Chmura – wiecej możliwosci dla produkcji

Produkcja jest jednym z sektorów, który osiąga najwięcej korzyści z adaptacji rozwiązań chmurowych. Producenci mówią, że dzięki nim sprawują większą kontrolę nad procesami przedsiębiorstwa, a system informatyczny firmy staje się bardziej wydajny, podobnie jak i operacje biznesowe.

Rozwiązaniami w chmurze są zainteresowane firmy, które chcą modernizować swoje procesy, korzystać z zaawansowanych technologicznie narzędzi, ale nie chcą pod to budować całej infrastruktury informatycznej lokalnie.

Korzystne opcje w chmurze

Wśród rozwiązań chmurowych dla produkcji, w kierunku których spoglądają przedsiębiorcy, są systemy ERP z modułami opracowanymi specjalnie dla sektora wytwórczego. Modułowość Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations opartego na platformie Microsoft Azure daje przedsiębiorstwu możliwość korzystania tylko z tych narzędzi, których aktualnie potrzebuje. I takie rozwiązania w modelu – płacę za zasoby, z których korzystam – będą zyskiwały na popularności. Na Microsoft Dynamics 365 w chmurze zdecydowała się firma SECO/WARWICK (producent pieców do obróbki cieplnej), w której wdrożenie prowadzi ANEGIS. Wdrożenie obejmie na początek ok. 500 pracowników w różnych obszarach, także produkcyjnym.


Michał Tekiela
CEO, ANEGIS

Chmura Microsoft Azure to również usługi uczenia maszynowego, które dostarczają narzędzi do budowy modeli predykcyjnych. Takie modele mogą być wykorzystywane w konserwacji zapobiegawczej maszyn. Integracja urządzeń IoT z platformą Azure i modułami produkcyjnym i serwisowym w Dynamics 365 pozwala wykrywać anomalie i wysyłać ostrzeżenia o potencjalnej awarii, które uruchamiają proces dokonywania zmian w planie produkcji, aby zapobiec przestojom na liniach produkcyjnych. To dobre rozwiązanie dla firm, które chcą ograniczyć koszty powodowane wstrzymaniem produkcji. Analizę predykcyjną również planuje zaadaptować do swoich potrzeb firma SECO/WARWICK.

Fabryka Cyfrowych Przemian

Producenci, którzy są zainteresowani rozwiązaniami w chmurze mogą zobaczyć, jak praktycznie wykorzystać je w swoim przedsiębiorstwie. ANEGIS prowadzi projekt – Fabryka Cyfrowych Przemian – czyli cykl demonstracji, wywiadów i publikacji online poświęconych tym innowacyjnym technologiom kierowanym do sektora produkcyjnego. Projekt zakończą pokazy warsztatowe na żywo w siedzibie Microsoft Polska w Warszawie – 12 grudnia 2018 r.

Wszelkie informacje o projekcie, materiały online oraz rejestracja na pokazy finałowe są dostępne na stronie www.fabrykacyfrowychprzemian.pl – zapraszamy!

 

Kolejnym polskim klientem KVADOS jest firma BZK Alco

BZK Alco jest jednym z największych producentów wyrobów spirytusowych w Polsce i wchodzi w skład dużej grupy handlowej specjalizującej się w przetwórstwie produktów rolnych, do której należy również Bakoma, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra i Bioagra-olej.
W nawiązaniu do udanego wdrożenia systemu myAVIS® w firmach Bakoma i Polskie Młyny kierownictwo BZK Alco zdecydowało się pójść tą samą drogą i za pomocą rozwiązania „kvadosowego” dotyczącego sterowania i zarządzania relacjami z klientami znacząco poprawić pracę swoich przedstawicieli handlowych w terenie.

Codzienne zadania ponad 40 przedstawicieli handlowych związanych z kontrolą sprzedaży i dystrybucji napojów zostaną znacznie uproszczone. Użytkownicy będą mieli natychmiastowy przegląd w zakresie zrealizowanych zamówień, promocji, będą mogli śledzić długookresowo poziom cen produktów. Oczekiwane korzyści zapewni szybszy obrót towarów, wzrost sprzedaży, a przede wszystkim poprawa procesów dystrybucji i współpraca z odbiorcami firm detalicznych i hurtowych. Uruchomienie systemu myAVIS® w rutynowym ruchu zostało zaplanowane na październik bieżącego roku.

KVADOS
Od 1992 roku zajmujemy się produkcją i dostarczaniem własnego oprogramowania do 12 krajów. Skupiamy się głównie na produkcji rozwiązań dla zarządzania procesami biznesowymi w terenie (SFA / CRM), systemami informatycznymi dla przedsiębiorstw (ERP), systemami kasowymi dla sieci detalicznych, logistyką i magazynowaniem (WMS) oraz zarządzania procesami wewnątrzzakładowymi (ECM) związanymi z elektronicznym obiegiem dokumentów (DMS). Oferujemy również oprogramowanie dla dostawców serwisów i usług (FSM). Współpracujemy z wiodącymi partnerami technologicznymi i wieloma uczelniami, uczestniczymy w projektach badawczych. KVADOS jest średniej wielkości firmą, zatrudniającą ponad 150 specjalistów i ma siedzibę w Ostrawie, niedaleko granicy z Polską.

Bonair Partnerem Roku Dynamics 365!

W dniach 9-10 października odbyła się coroczna Strategiczna Konferencja Partnerów Microsoft. Tegoroczna edycja konferencji była częścią Microsoft One – pierwszego w historii wydarzenia łączącego Partnerów i cały zespół Microsoft. Dla polskiej i zagranicznej społeczności była to okazja do nawiązania współpracy biznesowej i wymiany doświadczeń. Podczas wydarzenia oprócz sesji dotyczących nowości w portfolio Microsoft czy prezentacji strategii na kolejne lata, premierę miały także koncepcje Fabryki przyszłości oraz Sklepu przyszłości – pokazujące wykorzystania najnowszych technologii w konkretnych branżach. 

Wyróżniono też najlepszych partnerów Microsoft. Nagrodę dla najlepszego Partnera w kategorii aplikacji biznesowych Dynamics 365 otrzymała firma Bonair S.A. Doceniono ją nie tylko za najwyższą wartość sprzedaży licencji ale także za posiadane kompetencje, rozwój produktów Microsoft a także budowę własnych rozwiązań na Platformie Dynamics. 

Zaangażowanie w największe projekty Dynamics 365 w Polsce, okazało się kluczowe w osiągnieciu tego sukcesu. W trakcie konferencji opowiadaliśmy o takich właśnie projektach – cyfrowych transformacjach wraz z naszym Klientem Selena, omawiając wyzwania jednego z największych projektów ERP ostatnich lat. Ta nagroda cieszy nas szczególnie, ponieważ doceniono to, że od lat budujemy nasze kompetencje i doświadczenie w obszarach ERP, CRM i BI łącząc je i tworząc kompleksową ofertę dla naszych Klientów. ” – komentuje Daniel Olejniczak z Bonair S.A.

 

Więcej informacji o Bonair S.A. znajdziesz na stronie: https://www.bonair.com.pl/.
Więcej informacji o Fabryce przyszłości: https://news.microsoft.com/pl-pl/features/microsoftmowi-fabryka-przyszlosci-transformacja-cyfrowa-w-sektorze-produkcji/