Gorący czas producentów klimatyzacji

Zbliża się intensywny i pracowity czas dla firm specjalizujących się w zakresie techniki chłodniczej, techniki klimatyzacyjnej oraz wentylacji. Wiele z nich świadczy usługi zarówno firmom jak i szerokiemu gronu klientów indywidualnych, począwszy od doradztwa, doboru indywidualnych rozwiązań, montażu, a na usługach serwisowych i cyklicznych przeglądach kończąc. Zwiększony popyt na urządzenia chłodnicze w sezonie wiosna-lato powoduje zintensyfikowanie prac serwisowych i naprawczych w tym właśnie okresie.

Co zrobić, by nie pogubić się w gąszczu zgłoszeń i optymalnie zaplanować prace?

Z pomocą przychodzi XEMI SERWIS – aplikacja, która usprawni obsługę czynności serwisowych takich jak: zarządzanie zgłoszeniami, dokumentowanie napraw, generowanie protokołów i bieżąca kontrola pracy.

XEMI SERWIS w przypadku omawianej branży to 3 obszary:

  • aplikacja centralna wykorzystywana przez osoby zarządzające serwisantami,
  • aplikacja mobilna wykorzystywana przez pracowników serwisu,
  • portal zgłoszeniowy dla użytkowników urządzeń/klientów.

Aplikacja centralna XEMI SERWIS wspiera zarządzanie personelem serwisowym. Umożliwia ekspresowe przydzielanie zadań serwisantom oraz kontrolę i analizę wykonywanych przez nich prac. Pozwala doprecyzować zadania poprzez możliwość określenia parametrów zgłoszenia (rodzaj, priorytet, stan), listy niezbędnych części i list kontrolnych.

Serwisanci pracujący na smartfonach lub tabletach z zainstalowaną aplikacją mobilną XEMI SERWIS, odnotowują w niej wszystkie czynności zrealizowane podczas wizyty. Mają bezpośredni dostęp do informacji o kliencie,zrealizowanych oraz zaplanowanych wizytach. Będąc na miejscu i skanując kod kreskowy urządzenia, otrzymują dane na temat serwisowanego obiektu i wykorzystanych do naprawy części. Z poziomu aplikacji mają możliwość sprawdzenia dostępności części potrzebnych do przeprowadzenia danej naprawy. W razie potrzeby mogą sięgnąć do wbudowanej bazy wiedzy, w której znajdują się dokumenty techniczne i instrukcje. Aplikacja serwisanta działa w trybie offline, nie wymaga więc stałego dostępu do Internetu, a dane synchronizowane są na żądanie. W ten sposób zapewnia ciągłość pracy w pomieszczeniach, w których nie ma zasięgu.

Trzecią częścią systemu XEMI SERWIS jest portal zgłoszeniowy, do którego logują się stali klienci. To w nim rejestrują swoje zgłoszenia, uzupełniając odpowiedni szablon i oznaczając rodzaj pożądanej usługi serwisowej. Formularz uniemożliwia pominięcie podania wymaganych danych. Niweluje to ewentualne braki informacyjne w zgłoszeniu i pozwala serwisantowi na kompletne przygotowanie się do danej wizyty. Portal zgłoszeniowy umożliwia klientowi monitorowanie zleceń w toku, przeglądanie historii napraw posiadanych urządzeń, kontrolę terminów przeglądów, etc.

XEMI SERWIS zintegrowany z systemem transakcyjnym, pozwala na automatyczne rozliczenie kosztów wewnętrznych w ramach obsługi i realizacji zgłoszeń serwisowych. Uruchomienie XEMI SERWIS to kompleksowy proces obejmujący analizę przedwdrożeniową, konfigurację i wdrożenie systemu oraz szkolenie pracowników. Producenci klimatyzacji korzystają z systemu XEMI SERWIS w ramach usługi SaaS, co redukuje koszty wynikające z inwestycji w infrastrukturę i licencje oraz wpływa na szybsze rozpoczęcie pracy z nowym rozwiązaniem.

https://xemi.pl/oferta/xemi-crm-serwis.html
https://xemi.pl/oferta/xemi-serwis-cmms.html

Pionier technologii diagnostycznych Oxford Immunotec nawiązuje współpracę z IFS, która umożliwi mu dalszy rozwój

Kompleksowe rozwiązanie ERP firmy IFS pozwoli ujednolicić procesy biznesowe i zapewnić większe możliwości pracownikom na trzech kontynentach.

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Oxford Immunotec – globalna, dynamicznie rozwijająca się firma diagnostyczna, która opracowuje i wprowadza na rynek testy dotyczące chorób układu odpornościowego i chorób zakaźnych – zdecydowała się na wdrożenie IFS Applications™ jako swojego głównego systemu ERP we wszystkich swoich strukturach globalnych.  

Aby móc dalej się rozwijać, Oxford Immunotec szukał w pełni zintegrowanego rozwiązania ERP, które będzie w stanie całkowicie zastąpić i ujednolicić rozproszone systemy biznesowe firmy, a jednocześnie pomoże kontrolować jakość oraz zachować zgodność z przepisami i identyfikowalność zgodnie ze standardami branżowymi.

W wyniku przetargu IFS okazał się dostawcą najlepiej przygotowanym do tego, aby dostarczyć kompleksowe rozwiązanie branżowe.

„IFS zaprezentował bardzo przekonującą ofertę, potwierdzoną solidnymi referencjami klientów z branży diagnostycznej” — powiedział Bernie Kalmbach, wiceprezes ds. informatycznych w Oxford Immunotec.„Bardzo cieszymy się, że udało nam się znaleźć partnera technologicznego, który jest zainteresowany budowaniem wartości biznesowej w długim okresie”.

„Jesteśmy niezwykle dumni z nawiązania współpracy z firmą Oxford Immunotec, której pracownicy działają w tak kluczowej branży jak diagnostyka” — dodał Alan Laing, dyrektor zarządzający IFS w Wielkiej Brytanii i Irlandii. „Nasze rozwiązania dla sektora biotechnologicznego, w którym najwyższa jakość i ścisłe przestrzeganie przepisów są niezbędne, zostały zaprojektowane z myślą o wspieraniu wszystkich obszarów przedsiębiorstwa. Będziemy współpracować z firmą Oxford Immunotec, aby zapewnić jej wydajność i zgodność z przepisami przez wiele tygodni, miesięcy i lat”.

Więcej informacji na temat oferty IFS dla przedsiębiorstw z sektora biotechnologicznego można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/manufacturing/life-sciences/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie Oxford Immunotec

Oxford Immunotec Global PLC to globalna i dynamicznie rozwijająca się firma diagnostyczna, która opracowuje i wprowadza na rynek testy dotyczące chorób układu odpornościowego i chorób zakaźnych. Opracowany przez firmę test T-SPOT.TB uzyskał pozwolenie na wprowadzenie do obrotu w ponad 60 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie został dopuszczony do obrotu przez agencję rządową Food and Drug Administration, w Europie, gdzie uzyskał oznakowanie CE, oraz w Japonii i w Chinach. Centrala firmy znajduje się w okolicach Oxfordu w Wielkiej Brytanii oraz w Marlborough w stanie Massachusetts. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.oxfordimmunotec.com.

T-SPOT i logo Oxford Immunotec są znakami towarowymi spółki Oxford Immunotec Ltd.
 

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Silne odbicie cen akcji polskich producentów

Analitycy z DSR podsumowali Giełdowy Indeks Produkcji (GIP) za miesiąc kwiecień. W poniższym komunikacie dr Maciej Zaręba – analityk i współtwórca GIP, z DSR S.A. pisze:

Pod wieloma względami kwiecień był rekordowym miesiącem, niestety przeważnie rekordowo złym. Drugi miesiąc walki z pandemią koronawirusa upłynął w Polsce pod znakiem spowolnienia aktywności gospodarczej, zamrażania i odmrażania kolejnych obszarów naszego życia, bezprecedensowej polityki NBP, kolejnych awantur w kręgach politycznych, oraz…silnego wzrostu cen akcji. Ostatni aspekt pozytywnie wpłynął również na wartość Giełdowego Indeksu Produkcji, który wzrósł o 18% do poziomu 651,42 punktów i odrobił już połowę strat wywołanych ogólnoświatowym problemem epidemiologicznym.

W kwietniu akcje polskich producentów kontynuowały odrabianie strat zainicjowane w połowie poprzedniego miesiąca, doprowadzając do imponującego wzrostu wartości indeksu GIP60 o 18%. Aż 33 spółki, czyli ponad połowa, zanotowały w tym czasie wzrost dwucyfrowy, a co czwarta spółka wzrosła o ponad 20%. Najlepsza pod tym względem spółka Mercator Medical prawie potroiła swoją wartość w nieco ponad miesiąc.

GIP60 skorzystał na mocniejszym odbiciu małych i średnich spółek, których subindeksy rosły odpowiednio o 14,1% m/m i 15% m/m, czyli więcej niż indeks szerokiego rynku WIG rosnący w tym czasie o 10,8%. Najmniej zyskiwały spółki z WIG20, głównie ze względu na nadreprezentację banków wśród blue chips (WIG-BANKI spadł jako jedyny indeks branżowy w kwietniu o 4,9%).

W przekroju branżowym główną siłą napędową wzrostu Giełdowego Indeksu Produkcji były spółki produkujące odzież (średnio +48,41% m/m), chemię (+48,27%) i farmaceutyki (+32,34%). Stosunkowo niewielkie wzrosty towarzyszyły spółkom z branży metalurgicznej (+2,11%), producentom materiałów budowlanych (+5,45%), żywności (+6,51%) i tworzyw sztucznych (+6,58%).

Złoty czas dla Mercator Medical

Zwycięstwo w kwietniowym rankingu GIP60 przypadło spółce Mercator Medical za wzrost o 156% m/m. W sumie od połowy marca walory spółki podrożały ponad pięciokrotnie z 10 zł do ponad 50 zł. Drugie miejsce dla odzieżowego CCC za wzrost o 72,85%, a najniższy stopień podium dla Fabryki Mebli Forte za wzrost wartości o 68,75%.

Mercator Medical wyrasta na największego beneficjenta kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. Akcje spółki odrabiały straty od połowy zeszłego roku kiedy to ich cena spadła do niemal 5 zł, ale dopiero obecna fala odbicia dostarczyła im paliwa windującego cenę ponad granicę 50 zł, ponad dwukrotnie wyżej niż historyczny rekord spółki. Producent rękawic po wzroście przychodów w 2019 roku oczekuje poprawy rentowności, w czym ma pomóc gwałtownie rosnący popyt na rękawice medyczne.

Polkowicki producent obuwia borykał się z coraz liczniejszymi problemami jeszcze przed wybuchem pandemii, co było widoczne na wykresie kursu akcji. Z tej perspektywy obecne problemy branży odzieżowej pojawiły się w najmniej korzystnym momencie dla spółki wzbudzając dyskusję o szansę na to czy jest ona w stanie przetrwać i ściągając kurs akcji o kolejne 80% w dół. Obecne odbicie należy traktować jako korekta zbyt gwałtownej przeceny z szansą na dalszy wzrost w przypadku opanowania sytuacji, w czym powinno pomóc otwarcie galerii handlowych.

Polscy przemysłowcy podjęli walkę

Jak więc wygląda rzeczywista sytuacja w branży produkcyjnej w Polsce i na świecie? Firma DSR S.A. korzystając z bogatego portfela klientów z branży produkcyjnej, już po raz drugi przeprowadziła własne badania koniunktury przemysłowej w Polsce w ramach projektu BAROMETR 4FACTORY. Wynika z nich, że odsetek firm, w których zanotowano spadek produkcji w stosunku do pierwszych dwóch miesięcy br. wyniósł 34,9% i jest zbliżony do wyników z marca. Oznacza to, że ciągle ponad połowie firm (65,1%) udało się utrzymać produkcję na niezmienionym poziomie lub nawet ją zwiększyć (16,3% przypadków).

Tam gdzie produkcja spada, jako przyczynę najczęściej, bo aż w 80%przypadków wskazywano na zmiany w zamówieniach od klientów, miesiąc wcześniej taką odpowiedź udzieliło 60% ankietowanych. Stosunkowo niewielki odsetek firm, które były zmuszone ograniczyć produkcję wynika m.in. z tego, że nie wygasły jeszcze obecne kontrakty z klientami. Oznacza to jednak, że w przyszłości – jeśli sytuacja na rynku się nie poprawi – szok popytowy może mieć większy niż obecnie wpływ na działalność firm produkcyjnych. Wiele będzie zależało od tempa powrotu do normalności czyli tzw. odmrażania gospodarki, oraz od zdolności adaptacji do nowych warunków.

Rekordowo złe nastroje wśród kierowników logistyki

Po bezprecedensowym ograniczeniu działalności wielu podmiotów najbardziej ucierpiał sektor usługowy, jednak również wśród przemysłowców zapanował spory pesymizm. Tak złych nastrojów jak w kwietniu nie obserwowano nigdy wcześniej, a odczyty PMI® poniżej neutralnej granicy 50 pkt. zanotowano w każdym kraju gdzie prowadzone są tego typu badania. W przeciwieństwie do marca, kiedy wśród azjatyckich kierowników logistyki firm produkcyjnych (właśnie opinie tej grupy pracowników są podstawą do obliczania PMI®) panowały widocznie lepsze nastroje niż w pozostałych miejscach, w kwietniu pesymizm dotarł już praktycznie wszędzie. W Azji PMI® wyniósł średnio 35,5 pkt. – najwyżej w Chinach (49,5), najniżej w Indiach (27,4), gdzie zanotowano największy spadek nastrojów (-47%). Średnia dla obu Ameryk wyniosła 33,5 pkt, z najniższym odczytem w Kolumbii (27,6) a najwyższym w Stanach Zjednoczonych (36,1). Tradycyjnie najgorsze nastroje opanowały Europejczyków, gdzie średnia odczytów wyniosła 33,1 pkt. – najniżej w Grecji (29,5), najwyżej w Holandii (41,3), a największy spadek  zaobserwowano w Rosji (-34%).

Dla większości krajów kwietniowe odczyty były najgorszymi w historii badań. Nie inaczej jest w przypadku Polski, gdzie kwietniowe 31,9 punktów było najgorszym wynikiem w historii badań czyli od czerwca 1998 roku. Sytuacja wygląda jeszcze poważniej jeśli pod lupę weźmiemy opinię ankietowanych nt. poziomu produkcji – wartość tego subindeksu wyniosła w kwietniu 17,1. Porównując te wyniki z rzeczywistym ograniczeniem produkcji nie sposób oprzeć się wrażeniu, że te reakcje są przesadzone i wynikają raczej z orientacji na dalszy negatywny rozwój wypadków.

W oczekiwaniu na lepsze jutro

We wspomnianym wcześniej badaniu BAROMETR 4FACTORY poproszono ankietowanych o prognozę sytuacji na najbliższy miesiąc. Odsetek firm przewidujących spadek produkcji wyniósł 37% i jest ponad dwukrotnie większy niż 17,4% procent ankietowanych przewidujących wzrost produkcji. Jednocześnie ciągle większa część ankietowanych nie przewiduje pogorszenia sytuacji, aż 56,5% firm prognozuje utrzymanie produkcji na obecnym poziomie lub nawet jej wzrost.

Od skuteczności przywracania gospodarki do życia czyli tzw. odmrażania będzie zależało najwięcej. Jeśli ten proces przebiegnie sprawnie i nie spowoduje nawrotu zachorowań to sytuacja producentów powinna poprawiać się z każdym miesiącem. W przeciwnym przypadku negatywne konsekwencje przedłużającego zastoju będą kumulować się z siłą dotąd niespotykaną.

To samo tyczy się cen akcji polskich producentów, które od ponad miesiąca bardzo szybko odrabiają straty, ale jeśli nie znajdą pokrycia we wzroście aktywności gospodarczej to pozytywny efekt stymulacji monetarnej niedługo może osłabnąć. Pozostaje więc zachować podwyższone standardy higieny, wracać do pracy i liczyć na szybkie pojawienie się szczepionki lub samoistne wygaszenie pandemii poprzez wypracowanie zbiorowej odporności.

Mimo imponującego odbicia GIP60 ciągle znajduje się prawie 20% poniżej wartości, z którą rozpoczynał bieżący rok i ponad 35% poniżej swojej wartości bazowej z początku 2016 roku. Tak więc ceny producentów zawierają ciągle spore dyskonto na poczet niepewnej przyszłości. W zeszłym roku ową niepewność podsycała słabnącą koniunktura w przemyśle europejskim, ale jak się okazało rodzimy sektor produkcyjny wykazał się stosunkowo dużą odpornością. W tym roku źródło potencjalnych problemów jest znacznie groźniejsze i z pewnością nie uda się uniknąć wszystkich negatywnych skutków spowolnienia, jednak nie jest jeszcze przesądzone, że zrealizują się najczarniejsze scenariusze a akcje polskich producentów mogą stanowić ciągle dużą okazję inwestycyjną.

***

Giełdowy Indeks Produkcji to wspólne przedsięwzięcie firmy DSR, serwisu analitycznego „Produkcja.Expert” oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Indeks obejmuje 60 spółek produkcyjnych notowanych na Rynku Podstawowym GPW i pokazuje zmianę nastrojów inwestorów w stosunku do spółek z branży produkcyjnej. Ze względu na precyzyjną analizę wyników poszczególnych przedsiębiorstw produkcyjnych indeks GIP może stanowić wiarygodny barometr faktycznego stanu sektora produkcyjnego.

Giełdowy Indeks Produkcji jest indeksem typu cenowego, więc przy jego kalkulacji nie uwzględnia się dochodów z tytułu dywidend. Za dzień bazowy (pierwszy dzień publikacji, w którym indeks przyjął wartość 1000) został uznany dzień 1 stycznia 2016 roku.

Dodatkowych informacji udziela:
Małgorzata Latowska
Marketing Specialist
DSR S.A.
GSM: +48 788 260 614
email: malgorzata.latowska@dsr.com.pl

Wdrożenie systemu WMS do zarządzania gospodarką magazynową kluczem do efektywnej sprzedaży Omnichannel

Opinia klienta jest decydująca jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie. Spraw, aby była pozytywna!

Konkurencja na rynku e-commerce jest zacięta, a klienci szybko przyzwyczajają się do coraz lepszej jakości obsługi. Aby sprostać tym wymaganiom, należy zapewnić odpowiedni standard w kluczowych obszarach logistycznej obsługi klienta. Według opineo.pl istotna jest szybkość dostawy, jakość kontaktu ze sprzedawcą, zgodność dostawy z zamówieniem oraz sposób zapakowania przesyłki. Odpowiedzią na te wymagania jest wdrożenie omnichannel, obsługiwane przez odpowiednio dobrany i zintegrowany z kluczowymi usługami system WMS.

Wybierz rozwiązania od sprawdzonych dostawców

Skuteczny system zarządzania magazynem to taki, który niezależnie od jego wielkości pozwala szybko zlokalizować każdy towar. Spośród dostępnych na rynku produktów warto postawić na sprawdzone rozwiązania od renomowanych dostawców. Narzędzie Comarch WMS od firmy Comarch S.A. umożliwia sprawną realizację dyspozycji magazynowych jak również zapewnia narzędzia do administrowania całością procesów realizowanych na magazynie. System Comarch WMS to zestaw dwóch narzędzi – Comarch WMS Zarządzanie oraz Comarch WMS Magazynier, które wspólnie umożliwiają kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania. System Comarch WMS dzięki integracji z systemami Comarch ERP zapewnia całościową kontrolę nad przepływem towarów w przedsiębiorstwie. Dodatkowo uruchomienie sprawdzonych rozwiązań w zakresie obsługi gospodarki magazynowej umożliwia wdrożenie omnichannel w Twoim przedsiębiorstwie.

Zapewnij sprawne zarządzanie magazynem wysokiego składowania

Usprawnienie obszaru logistyki magazynowej udało się osiągnąć w Centrum Ogrodniczym JUCCA. Było to możliwe dzięki wdrożeniu rozwiązania Comarch WMS, przeprowadzonemu przez firmę Graphcom. System Comarch WMS pozwala szybko zlokalizować towar na półce, nawet na tak dużej przestrzeni, jaką zajmuje kilka hal sprzedaży w Centrum Ogrodniczym. Szybka lokalizacja asortymentu na hali magazynowej to w efekcie krótszy czas realizacji wydania towaru, co oznacza sprawniejszą obsługę zamówień oraz samych klientów. System jest pomocny w realizacji cząstkowych inwentaryzacji konkretnej strefy magazynu lub wybranego asortymentu, umożliwiając tym samym bieżącą kontrolę posiadanych stanów towarowych. Zapewnienie zgodnych z rzeczywistością stanów magazynowych to nie tylko obowiązek prawny, ale również gwarancja możliwości wywiązania się z zobowiązań handlowych w uzgodnionym czasie. Wdrożony w firmie JUCCA system Comarch WMS umożliwił ponadto minimalizację błędów w dostawach, dzięki odpowiedniej organizacji kompletacji zamówień, zarówno do klientów B2B, jak i B2C. Szybkość i terminowość dostaw, zgodność z zamówieniem, wszystkie te czynniki składają się na kluczowe kryteria oceny obsługi klienta, co jest szczególnie istotne jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie.

Usprawnij dostawy dzięki integracji z firmami kurierskimi

Obsługa zamówień realizowanych przez magazyn wymaga dobrze zorganizowanej współpracy z zewnętrznymi operatorami logistycznymi. System Comarch WMS może zautomatyzować współpracę z firmami kurierskimi. W przypadku integracji z zewnętrznym systemem operatora, dla zamówień gotowych do wysłania, automatycznie generowany jest list przewozowy. Jest to możliwe dzięki integracji z najpopularniejszymi systemami kurierskimi – DHL, FedEx, GLS, DPD, InPost, Schenker i wieloma innymi. Integracja jest realizowana w oparciu o rozwiązanie operatora logistycznego Avocado Shipping. Dzięki autorskim rozwiązaniom firmy Graphcom możliwa jest również automatyzacja rozliczeń przesyłek „za pobraniem”. Rozwiązanie zapewnia sprawne rozliczenie opłat za przesyłki zgodnie z wystawionymi dokumentami handlowymi. Po wczytaniu do systemu Comarch ERP dokumentu w formie zestawienia informacji o płatnościach „za pobraniem”, dostarczonego przez firmę kurierską, operacje związane z rozliczeniem tych płatności przebiegają już automatycznie. Automatyzacja procesów z firmami kurierskimi oznacza eliminację błędów dla powtarzalnych czynności oraz sprawniejszą realizację dostaw do klientów.

Zadbaj o dostępność asortymentu w kluczowych kanałach sprzedaży

Sprzedaż w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych nie może być sprawnie realizowana w przypadku braku towarów. Kluczowe jest zapewnienie dostępności produktów na co dzień jak również w momentach znacznego wzrostu zamówień. Analiza popytu, wynikającego z historycznej sprzedaży, pozwala oszacować na ile wprowadzenie dodatkowych usprawnień spowoduje istotny wzrost sprzedaży, ze względu na większą dostępność wybranych towarów. Problem ten występował w firmie Puccini, jeszcze zanim zrealizowano wdrożenie omnichannel, w ramach którego uruchomiono system Comarch MWS zintegrowany z systemem Comarch ERP Altum. Puccini zależało na posiadaniu łatwego w obsłudze narzędzia zabezpieczającego przed brakiem zasobów potrzebnych do realizacji zamówień zatowarowania sklepów i klientów B2B. Firma zastosowała podział zasobów magazynowych na dwie pule – pierwsza dla salonów i B2B oraz druga dla e-commerce. Zamówienia e-commerce są realizowane z zasobów specjalnego magazynu, do którego na bieżąco są przypisywane zasoby wystarczające dla utrzymania ciągłości sprzedaży w Internecie. Zapewnienie dostępności kluczowych towarów to większa elastyczność przedsiębiorstwa na dynamicznie zmieniającym się rynku oraz realne korzyści finansowe ze zrealizowanej sprzedaży. Sprawdź jak wdrożenie omnichannel może usprawnić sprzedaż w Twojej firmie i skontaktuj się z nami już dziś!

Korzyści z wdrożenia systemu Comarch WMS przez firmę Graphcom w przedsiębiorstwie:

 

  • Zapewnienie szybkich dostaw do klientów,
  • Zapewnienie sprzedawcom, będących w kontakcie z klientem, informacji o statusie realizacji zamówienia i w konsekwencji umożliwienie wysokiej jakości obsługi,
  • Zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami klientów,
  • Zapewnienie odpowiedniego standardu pakowania towarów wysyłanych do klientów,
  • Zapewnienie zgodnych z rzeczywistością stanów magazynowych,
  • Realizacja wymaganych przepisami prawa inwentaryzacji magazynu w systemie,
  • Usprawnienie przyjęć oraz wydań towarów na magazynie,
  • Usprawnienie w obszarze wysyłek dzięki integracji z firmami kurierskimi,
  • Zarządzanie strukturą magazynu, dyspozycjami i procesami realizowanymi na magazynie,
  • Zarządzanie uprawnieniami magazynierów oraz ocena efektywności pracy magazynierów,
  • Analiza danych magazynowych z wykorzystaniem raportów dostępnych w systemie,
  • Ograniczenie roli pracowników magazynowych dzięki zdefiniowanym procesom oraz informacjom zgromadzonym w systemie,
  • Możliwość obsłużenia rosnącej liczby dyspozycji przy tej samej liczbie pracowników magazynowych, dzięki lepszej organizacji pracy,
  • Usprawnienie logistyki (serca biznesu Omnichannel) dzięki automatyzacji procesów magazynowych, logistycznych, analitycznych.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora przemysłowego, produkcyjnego oraz e-commerce.

Spółka Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini: