Platforma OMNIcommerce dla B2B i B2C

O PLATFORMIE

Wdrażając platformę ecommerce przedsiębiorstwo otrzymuje zintegrowaną z systemem ERP platformę transakcyjną, stanowiącą nowoczesny front-end internetowy do wsparcia relacji z odbiorcami. Dzięki dużej elastyczności wizualnej i funkcyjnej, system może pracować jako oddzielny serwis lub część witryny informacyjnej przedsiębiorstwa. Dodatkowo przedsiębiorstwo otrzymuje indywidualnie brandowaną aplikację mobilną dla swoich klientów OMNIMobile, dzięki której udostępniony zostaje kolejny kanał komunikacji z odbiorcami i dotarcie z informacjami marketingowymi i promocyjnymi staje się jeszcze prostsze.

OMNIcommerce to nowoczesna, zintegrowana z systemem sprzedaży internetowa platforma obsługi transakcji handlowych oraz wymiany danych i realizacji kontaktów pomiędzy partnerami biznesowymi. Oferowane rozwiązanie oparte zostało na autorskim silniku obsługi systemu zamówień, przez co daje szerokie możliwości adaptacji do założeń projektu, a po uruchomieniu, dalszego swobodnego rozwoju rozwiązania zgodnie z oczekiwaniami klienta.

OMNIcommerce rozwijany jest nieprzerwanie od ponad 12 lat. W tym czasie znalazł kilkadziesiąt zastosowań zarówno w kanale komunikacji B2B, jak i B2C, w przedsiębiorstwach handlowych i usługowych oraz w wersji dedykowanej dla producentów. OMNIcommerce szybko adaptuje się do rosnących potrzeb i zapewnia unikalne, zmodularyzowane funkcjonalności branżowe, a także rozgraniczenie kontekstowe pomiędzy B2B a B2C w obrębie pojedynczego rozwiązania (OMNIcommerce dzięki zunifikowanym mechanizmom obsługi danych i silnikowi może dostarczać treści równocześnie w kanale sprzedaży B2B oraz B2C).

Omnicommerce zapewnia również integrację backendową systemów informatycznych w oparciu o standardy EDIFact oraz ECOD, a także autorskie API dzięki któremu Klienci mogą zintegrować swoje systemu wspomagania zarządzania z Omnicommerce, uzyskując zawsze aktualne informacje o ofercie, stanach magazynowych, cenach, promocjach i statusie realizacji zamówień.

CELE WDROŻENIA SYSTEMU OMNICOMMERCE

Przygotowanie kompleksowego narzędzia dla partnerów handlowych, dostarczającego aktualnej wiedzy na temat asortymentu, umożliwiającego zawieranie transakcji, dostęp do dokumentów handlowych, rozrachunkowych oraz ofert standardowych i specjalnych.

Wdrożenie narzędzia do komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami obrotu, informowania o zmianach w zamówieniu, modyfikacji statusu, wysyłki, a także prowadzenia negocjacji handlowych związanych z uzgodnieniem warunków transakcji.

Zoptymalizowanie procesu tworzenia oferty handlowej oraz zamówienia, a także procesu obsługi zamówienia poprzez jego automatyczne dodawanie do ERP i monitorowanie etapów jego realizacji i komunikowanie ich Klientowi.

Przygotowanie narzędzia dla przedstawicieli handlowych do szybkiej komunikacji z partnerami handlowymi, zapewnienia dostępu do wiedzy o stanie i aktualnych cenach, monitorowania promocji oraz statusu zamówień swoich klientów z wykorzystaniem responsywnej witryny lub aplikacji mobilnej OMNIRep.

Aktywizacja klientów podczas akcji promocyjnych poprzez odpowiednią prezentację sprofilowanej oferty produktowej oraz przekazywanie spersonalizowanych treści marketingowych dzięki możliwości segmentowania klientów pod kątem marketingowym.

Maksymalne dopasowanie wyświetlanej treści i danych do oczekiwań klienta poprzez moderowanie wyszukiwania, indywidualne grupy produktowe, proponowanie zamienników produktów.

Badanie zachowania klientów dla jeszcze lepszego dopasowania oferty produktowej. Liczne raporty i analizy dzięki modułowi RFM. Dynamiczna analiza koszyka w module Promocji. Kontrola sprzedaży w całych opakowaniach, podpowiedzi powiązanych, zamienniki, pakiety i konfiguracja wyorbów.

Dostarczenie narzędzia w 100% zintegrowanego z ERP, zapewniającego spójność danych kartotekowych, cen, rozrachunków, statusów dokumentów, co przekłada się na wysoką operatywność handlową rozwiązania oraz niski nakład pracy związany z obsługą tego kanału sprzedaży.

Jak skutecznie wdrożyć platformę B2B?

Wdrożenie systemu sprzedaży B2B jest jednym z kluczowych elementów cyfrowej transformacji współczesnych przedsiębiorstw. Dzięki dobrej platformie producenci, dystrybutorzy i resellerzy są w stanie w lepszy sposób odpowiadać na zmieniające się zachowania konsumenckie, szybciej wprowadzać innowacje i optymalizować koszty swojej działalności.

Z myślą o firmach planujących wdrożenie nowej platformy B2B przygotowaliśmy praktyczny poradnik. Setki udanych procesów wdrożeniowych u naszych klientów pozwoliły nam na zebranie i opisanie działań, które są naszym zdaniem kluczowe, by przejść przez ten proces jak najsprawniej i uniknąć najważniejszych błędów.

Pobierz praktyczny poradnik o wdrażaniu platformy B2B

Z poradnika dowiesz się między innymi:

  • Jak określać cele wdrożenia systemu B2B?
  • Jak analizować rynek i pozycję Twojej firmy?
  • Jak budować zespół i planować budżet?
  • Jak wybrać odpowiednią platformę i partnera technologicznego?
  • Jak zintegrować ze sobą wszystkie systemy?
  • Jak uruchomić pierwszą wersję platformy i wdrażać usprawnienia?

Poradnik można pobrać bezpłatnie, klikając w poniższy link: https://merce.com/poradnik-b2b

O merce.com

merce.com to hybrydowa platforma e-commerce w chmurze, która pomaga firmom rozwijać się szybciej, optymalizując ich operacje i wspomagając innowacyjność. Od ponad 10 lat ’merce wspiera średnich i dużych detalistów oraz dystrybutorów w transformacji i automatyzacji ich procesów sprzedaży. Więcej informacji na www.merce.com


Myślisz o rozpoczęciu sprzedaży e-commerce lub chciałbyś zintegrować uruchomiony w przedsiębiorstwie system z zewnętrznymi operatorami, aby usprawnić kluczowe obszary działalności Twojej firmy? Skorzystaj z gotowej oferty doświadczonych dostawców w zakresie integracji rozwiązań IT, takich jak Graphcom. Dzięki ekosystemowi połączonych rozwiązań firmy Graphcom stworzysz sprawnie działający system wielokanałowej sprzedaży. Zyskasz narzędzia do wydajnego zarządzania logistyką magazynową oraz procesami posprzedażowym. Od obsługi płatności, przez proces reklamacji i obsługę klienta, do zautomatyzowanej wysyłki firmami kurierskimi. Skorzystaj z naszego doświadczenia już dziś i uruchom e-sprzedaż nawet w 2 tygodnie!

Szybkie rozpoczęcie sprzedaży e-commerce B2C jest możliwe, dzięki wypracowanym i gotowym rozwiązaniom firmy Graphcom oraz rozwiązaniom firm partnerskich. Wystarczy wybrać jedną z dostępnych platform, dla sklepu internetowego, odpowiedni szablon graficzny oraz predefiniowane funkcjonalności. Swój e-sklep będziesz mógł rozwijać wraz z rosnącą sprzedażą internetową i zmieniającym się biznesem.

Nasze rozwiązania umożliwiają integrację z serwisem Allegro. Jest to szczególnie ważne, gdyż 40% całej sprzedaży e-commerce jest realizowane za pośrednictwem najpopularniejszej platformy transakcyjnej on-line w Polsce. Warto zadbać o własny kanał dystrybucji jak i obecność w serwisie Allegro oraz walczyć o przechodzenie klientów do firmowego e-sklepu, gdzie sprzedaż jest bardziej rentowna.

Zadbaj również o sprzedaż internetową dostępną dla partnerów biznesowych. Jeśli chcesz obsługiwać jednocześnie klientów B2B oraz B2C, to mamy rozwiązania dedykowane dla Twoich potrzeb. Niezależnie, który z kanałów dystrybucji wybierzesz, dzięki rozwiązaniom z zakresu marketing automation usprawnisz każdą e-sprzedaż. Już dziś dołącz do firm produkcyjnych takich jak Nesperta i Puccini, dla których sprzedaż e-commerce stała się najważniejszym z kanałów dystrybucji, dzięki rozwiązaniom firmy Graphcom.

O Graphcom

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrożeniu systemów informatycznych produkcji Comarch S.A., zarówno dla małych, średnich oraz dużych firm. Zawsze zmierzamy do tego, żeby nowy system informatyczny realnie przyczynił się do zwiększenia rentowności Twojej firmy. Chcemy Cię przygotować do bardziej świadomego podejmowania decyzji biznesowych w oparciu o gromadzone dane, zgodnie z ideą Data-Driven Company. Więcej informacji na https://graphcom.pl/

Trendy w rozwoju systemów MES

Systemy informatyczne podlegają procesowi ciągłej ewolucji. Związane jest to z postępem technologii, ze zmieniającymi się potrzebami użytkowników, czy wreszcie z nowymi, dobrze przyjętymi przez rynek rozwiązaniami. Zasada ta, widoczna jest również w przypadku systemów realizacji produkcji (MES – Manufacturing Execution System). Jakie trendy obserwujemy obecnie w ich rozwoju ?

Koncentracja na potrzebach użytkownika

Producenci oprogramowania MES zwracają coraz większą uwagę na to, jak jakość pracy z systemem oceniają jego użytkownicy. Ma to swoje odzwierciedlenie w tworzeniu ergonomicznych, czytelnych graficznych interfejsów użytkownika, czy ograniczeniu zakresu prezentowanych informacji i funkcji do tych użytecznych dla danego odbiorcy.

Operowanie na dużych zbiorach danych

Ilość danych, jaka podlega akwizycji i przetwarzaniu podczas procesu produkcji, ulega systematycznemu zwiększaniu. System MES może łączyć dane pochodzące z wielu źródeł, w tym zgłoszenia pracowników produkcji, sygnały z maszyn, czy komunikaty z innych, współpracujących z nim aplikacji. Dlatego tak ważna staje się zdolność oprogramowania MES do płynnego operowania na dużych zbiorach danych.

Interoperacyjność – integracja z innymi systemami w zakładzie, może przynieść dodatkowe korzyści w postaci szybszej wymiany informacji i lepszej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami. W praktyce systemy MES najczęściej współpracują z systemami: planowania produkcji (APS – Advanced Planning and Scheduling), SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition), zarządzania magazynem (WMS – Warehouse Management System) oraz ERP (Enterprise Resource Planning).

Modułowość – segmentowa budowa systemu pozwala podzielić proces wdrożenia na etapy, albo poprzestać na wprowadzeniu tylko niektórych jego części. Podział wdrożenia na etapy ułatwia zarządzanie projektem i finansowanie. Poszczególne moduły systemu MES mogą obejmować takie obszary procesu produkcji jak:

  • produkcja w toku – śledzenie postępu realizacji zleceń w czasie rzeczywistym, rejestracja czasu pracy;
  • praca maszyn – monitorowanie pracy maszyn, rejestrowanie przestojów, automatyczna kontrola czasu cyklu;
  • genealogia – tworzenie historii produktów, z informacjami o komponentach, pracownikach, urządzeniach i procesach;
  • logistyka produkcji – zaopatrzenie stanowisk pracy w materiały i narzędzia, śledzenie ich przepływu;
  • kontrola jakości – rejestrowanie parametrów jakości;
  • utrzymanie ruchu – planowanie, harmonogramowanie i kontrola działań UR

Elastyczność – możliwość dostosowania systemu do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa, jego procesu technologicznego, organizacji pracy i warunków panujących w zakładzie. Personalizacja rozwiązania jest szczególnie istotna dla firm, które posiadają nietypowy system produkcyjny.

Mobilność – obsługa i dostęp do informacji gromadzonych przez system za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z przeglądarkowego systemu MES, korzystać można na takich urządzeniach jak smartfony czy tablety. Jest to wygodne rozwiązanie dla brygadzistów, pracowników UR czy kadry zarządzającej, którzy w związku z pełnionymi obowiązkami często się przemieszczają (również poza zakład pracy).

Chmura obliczeniowa – dostępność w modelu SaaS (Software as a Service), czyli możliwość regulowania należności w formie abonamentu. Ten model finansowania szerzej otwiera system MES dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także tych, które potrzebują takiego oprogramowania jedynie przez określony czas.

System Edocs CMMS wspiera wzrost wydajności produkcji

Podstawą podejmowania decyzji oraz zarządzania przedsiębiorstwem są rzetelne informacje dotyczące procesów, ciężko podejmować decyzje w sytuacji, kiedy uzyskane dane mogą być podważane, najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest bezpośrednia komunikacja i niezakłócony przepływ informacji. Aby umożliwić gromadzenie danych, poznanie szczegółów procesów i zebrać wiarygodne i rzetelne informacje niezbędne jest narzędzie zapewniające takie działania. Narzędzie to powinno również zapewniać właściwą analizę uzyskanych informacji, w każdym miejscu i o każdej porze dnia, by w efekcie kształtować i rozwijać procesy tak, by najefektywniej wykorzystywać zasoby, podnosić wydajność produkcji oraz dbać o wysoką jakość produktów. System Edocs CMMS sprosta stawianym wymaganiom oraz na bieżąco będzie monitorował procesy produkcji, jednocześnie dostarczając informacje we właściwym czasie, by stanowiły podstawę trafnych decyzji kadry kierowniczej.

Zadaniem systemów CMMS jest integracja i wymiana informacji w zakresie wydajności i awaryjności maszyn i urządzeń w parku maszynowym oraz zgłaszanie różnego typu awarii i powodów postojów. Wśród priorytetów wyróżnić można dostarczenie informacji o obciążeniu zasobów produkcyjnych, planów przeprowadzania remontów, przeglądów i prac konserwacyjnych, a także czytelnej i jednoznacznej wizualizacji stanu maszyn, urządzeń i stanowisk na halach i wydziałach produkcyjnych. System CMMS powinien ułatwić Służbom Utrzymania Ruchu planowanie wszelkich działań prewencyjnych, jak i optymalizacyjnych bez kolizji z planem produkcyjnym, ponieważ będą posiadali informacje o dostępności maszyn i urządzeń na hali. Taki proces wpłynie pozytywnie na wzrost wydajności produkcji i innych wskaźników, np: OEE. Dla kadry kierowniczej System CMMS powinien być źródłem informacji o przyczynach awarii i postojów, narzędziem do monitorowania prac prewencyjnych oraz harmonogramu produkcji, aby docelowo zwiększyć płynność przepływu informacji między produkcją a utrzymaniem ruchu.

System Edocs CMMS to technologia informatyczna uzupełniona o elementy automatyki, tak aby w sposób ciągły monitorować i gromadzić informacje o procesach, a także parku maszynowym. System umożliwia monitorowanie zdarzeń takich jak: awarie, przestoje czy mikroprzestoje, które mają kluczowy wpływ na wydajność produkcji. Dogłębna analiza zebranych danych historycznych sprzyja wykryciu i opisaniu sytuacji krytycznych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wizualnych System Edocs CMMS sygnalizuje stany pracy maszyn w parku maszynowym i natychmiast w momencie wystąpienia wszelkich zakłóceń informuje o zaistniałej sytuacji na danym stanowisku pracy. Informacje o stanach maszyn są przekazywane do kadry kierowniczej, za pomocą wbudowanych w system komunikatorów. System umożliwia również spersonalizowanie treści wyświetlanych komunikatów i alarmów wizualnych. Oprócz bieżącej obsługi i możliwości reakcji na pojawiające się sytuacje, System Edocs CMMS wspiera prewencyjną obsługę parku maszynowego udostępniając możliwości definiowania i realizacji przeglądów czy serwisów gwarancyjnych. Osoby odpowiedzialne za utrzymanie parku maszynowego w pełnej gotowości z łatwością zaplanują wszelkie prace przy maszynach. Zapewnienie bieżących przeglądów i napraw oraz szybka reakcja w przypadku awarii znacznie skraca marnotrawstwo czasu i kosztów, a dostępny czas służy realizacji produkcji wpływając na wzrost wskaźników wydajności.

Kluczowymi wskaźnikami z perspektywy wydajności oraz planowania przeglądów są KPI dla Służb Utrzymania Ruchu czyli wskaźniki MTTF, MTTR, MTBF. System Edocs CMMS zapewnia możliwość wyliczania i śledzenia wskaźników dla parku maszynowego. Wskaźniki te należy śledzić z perspektywy całej fabryki, analizować kształtujący się trend w zależności od konkretnego wskaźnika i podejmować decyzje o wdrażaniu usprawnień wspierających wzrost wydajności produkcji oraz monitorować skuteczność wdrożonych usprawnień związanych ze skracaniem czasu na naprawę awarii. Pomiar wskaźników przeprowadza się nie tylko, by móc obserwować trend, ale również, by planować wszelkie działania prewencyjne, wymianę i konserwację elementów i części na kluczowych maszynach w parku maszynowym.

System Edocs CMMS zapewnia wsparcie przy dostarczaniu wiarygodnych danych w czasie rzeczywistym, które są fundamentem do podejmowania działań. Dane pozyskiwane automatycznie, bezpośrednio z procesów sprzyjają szybkiemu reagowaniu na pojawiające się odchylenia.

System wyposażony jest również w rozwiązania wspierające realizację Predykcyjnego Utrzymania Ruchu.

Wyszukiwanie rozwiązań IT dla przedsiębiorstwa - dostawcy IT i doradztwo biznesowe