Nowości w NAVIGATORZE | wersja 6.7

NAVIGATOR w wersji 6.7. jest już dostępny, a wraz z nim szereg usprawnień, które zdecydowanie mogą ułatwić życie każdego z was.

Nowości

  • Rozbudowane zostały mechanizmy prezentacji danych w postaci listy. Teraz lista może być odświeżana automatycznie co określony interwał czasu, co szczególnie może przydać się dla połączeń z systemem KSeF
  • Od teraz, poprzez akcję, można zmienić stan maili na formularzu z przeczytanych na nieprzeczytane i odwrotnie
  • Rozbudowane zostały komunikaty dotyczące wykonywania kroków obiegu takich jak konsultowanie działań czy przekazywanie działań w przypadku, gdy kroki te wykonuje właściciel procesu lub przełożony osoby odpowiedzialnej za krok.
  • Możliwe jest również edytowanie bez zapisu załącznika w trybie tylko do odczytu

Ulepszenia

  • Rozbudowana została kontrolka Korekta faktury. Obok dotychczasowego działania – podawanie wartości Po korekcie w tabelce – pojawiła się możliwość dodania  wartości korekty
  • Pole systemowe Waluta zostało rozbudowane o możliwość wymuszenia wartości
  • Od teraz komentarze są prawidłowo formatowane na widoku kontrolki obiegu
  • Zmieniony został widok konfiguracji elementów formularza. Opcje zostały pogrupowane i przeniesione tak, by układały się w logiczną całość.
  • Rozbudowa akcji Wydruk o możliwość wstawiania obrazu do wydruku
  • Możliwość wyłączenia harmonogramu uruchomienia obiegu bez usuwania konfiguracji harmonogramu

Więcej na temat obecnej aktualizacji możecie przeczytać w naszej dokumentacji technicznej.

Michał Ejmont

Informacja prasowawa pochodzi ze strony https://archman.pl/

Comarch ERP Egeria w Agencji Badań Medycznych

System Comarch zostanie wdrożony w Agencji Badań Medycznych. Instytucja będzie korzystać ze zintegrowanego systemu Comarch ERP Egeria w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i obsługi księgowej, płacowo-kadrowej, finansowej oraz zarządczej (planistycznej).

Umowa pomiędzy Comarch Polska SA, a Agencją Badań Medycznych została podpisana 10 lipca 2023 r. Wdrożenie systemu będzie przebiegać w dwóch turach, czas trwania: I tura – 23 tyg., II tura – 43 tyg. Dodatkowo będzie świadczona usługa serwisowa przez okres 36 miesięcy. Całkowita wartość projektu wyniesie ponad 6,8 mln złotych.

Zgodność systemu z przepisami prawa

Comarch ERP Egeria posiada budowę modułową, która umożliwia elastyczną konfigurację procesów i przystosowanie systemu do zmian zachodzących w organizacji. System jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i stale aktualizowany. Jest to istotne w przypadku Agencji Badań Medycznych, która zapewnia rozwój badań w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu. 

System pozwoli na standaryzację i optymalizację procesów. Bieżąca analiza danych w poszczególnych obszarach funkcjonalnych zwiększy efektywność działania jednostki oraz usprawni wykorzystanie jej zasobów. Użytkownicy i administratorzy systemu otrzymają wsparcie techniczne i konsultingowe razem z cyklem szkoleń przeprowadzonych przez firmę Comarch.

O systemie Comarch ERP Egeria

Comarch ERP Egeria jest narzędziem, które wspomaga i usprawnia zarządzanie instytucjami oraz oferuje wszechstronne wsparcie w procesach podejmowania decyzji, niezbędnych do funkcjonowania jednostek sektora publicznego. Comarch ERP Egeria dla instytucji administracji publicznej to oprócz oprogramowania, także wiedza dotycząca specyfiki sektora, zdobyta podczas realizacji wielu projektów w jednostkach publicznych.

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata
w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów 
w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły 230 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Rozwój dzięki VENDO.ERP® – So Chic wprowadza nowe możliwości obsługi klienta

CFI Systemy Informatyczne podpisała kontrakt z dystrybutorem bielizny, firmą So Chic na wdrożenie systemu VENDO.ERP®.

So Chic Sp. z o.o., ceniony dystrybutor bielizny, specjalizuje się w dostarczaniu najwyższej jakości modnych produktów. Współpracując z wiodącymi producentami bielizny, firma stale śledzi najnowsze trendy. So Chic kładzie ogromny nacisk na jakość oferowanej swoim klientom bielizny, troszcząc się o wyjątkowy komfort noszenia i trwałość. Dbałość o szczegóły i perfekcyjne wykończenie są priorytetami dla So Chic, co przyciąga uwagę na rynku bielizny. Dążąc do podniesienia jakości swoich usług, firma podjęła decyzję o wdrożeniu systemu do zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP.

Po analizie rynku dostawców i rozwiązań, So Chic postanowiła skorzystać z doświadczenia firmy CFI Systemy Informatyczne. Na podstawie przeprowadzonej, kompleksowej analizy wdrożeniowej, firma So Chic zdecydowała się na wdrożenie zaawansowanego ekosystemu VENDO.ERP®, który wesprze spółkę w realizacji ambitnych planów rozwojowych.

Projekt obejmuje dostawę i wdrożenie systemu VENDO.ERP® w obszarach logistyki, spedycji i transportu, zarządzania relacjami z klientami (CRM), finansów i księgowości oraz zarządzania magazynem. Ponadto, w ramach projektu So Chic wprowadzi dedykowany portal sprzedażowy B2B oparty o VENDO.ERP, umożliwiający ergonomiczne składanie zamówień hurtowych, uwzględniający aktualne stany magazynowe u producentów oraz pełną rozmiarówkę i sety. Istotnym elementem wdrożenia jest również obsługa zamówień kontraktacyjnych.

Dzięki wdrożeniu VENDO.ERP®, So Chic spodziewa się znacznego wzrostu efektywności swojej działalności oraz jeszcze lepszej jakości w obszarze obsługi swoich klientów. Jest to kolejny krok w rozwoju firmy, podkreślając jej wiodącą pozycję na rynku dystrybutorów bielizny.

Nowoczesne technologie wspomagające zarządzanieparkiem maszynowym

W dobie cyfryzacji i automatyzacji, zarządzanie i monitorowanie parku maszynowego nabierają nowego znaczenia. Dzięki nowoczesnym technologiom procesy te stają się coraz bardziej efektywne, skuteczne i łatwe do realizacji. Jednym z kluczowych aspektów zarządzania parkiem maszynowym jest zdolność do monitorowania stanu i wydajności maszyn w czasie rzeczywistym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii IoT. Czujniki zbierają dane na temat takich parametrów jak temperatura, ciśnienie, wilgotność, zużycie energii czy prędkość obrotów, umożliwiając nie tylko śledzenie pracy maszyn, ale także wykrywanie nieprawidłowości, awarii, czy planowanie konserwacji.

Istotnym narzędziem są systemy zarządzania środkami trwałymi (EAM). Pozwalają one na skuteczne zarządzanie całością zasobów, w tym maszyn i urządzeń, poprzez zintegrowanie informacji o ich lokalizacji, dostępności, wykorzystaniu i konserwacji. Nie można pominąć tu również systemów ERP, które stanowią klucz do efektywnego zarządzania zasobami firmy, także parkiem maszynowym. Aplikacje te integrują różne obszary biznesowe; produkcja, logistyka, sprzedaż czy finanse, umożliwiając jednoczesne monitorowanie i zarządzanie wszystkimi tymi elementami. Dzięki temu możliwe jest np. automatyczne zamówienie części zamiennych, gdy system wykryje awarię maszyny lub zapotrzebowanie na serwis.

Artificial Intelligence (AI) i Machine Learning (ML) to kolejne technologie, które pomagają w monitoringu. Dzięki AI możliwe jest przewidywanie awarii i usterek, co pozwala podjąć działania naprawcze, zanim dojdzie do zatrzymania produkcji. Z kolei ML pomaga w analizie i interpretacji dużych ilości danych generowanych przez maszyny, co z kolei prowadzi do optymalizacji procesów i poprawy wydajności. Przykładem nowatorskiego rozwiązania jest Digital Twin, czyli cyfrowy bliźniak, który jest dokładnym odtworzeniem rzeczywistego parku maszynowego w środowisku wirtualnym. Pozwala to na testowanie różnych scenariuszy i planowanie optymalnej strategii zarządzania bez ryzyka dla rzeczywistego parku maszynowego.

Podsumowując, nowoczesne technologie, takie jak wymienione wyżej, stają się coraz ważniejszym elementem zarządzania i monitorowania parku maszynowego. Pozwalają na zwiększenie efektywności, redukcję kosztów i lepszą kontrolę nad całością procesów. Należy się spodziewać, że ich rola będzie tylko rosła, czyniąc zarządzanie parkiem maszynowym jeszcze bardziej zaawansowanym i efektywnym.

Mateusz Kluba,
Team Lead, Product Ownership & Business Analysis w BPSC