proALPHA przejmuje GEDYS IntraWare GmbH – eksperta w zakresie CRM dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

proALPHA rozszerza portfolio ERP+ o efektywne rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami

Grupa proALPHA jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje  GEDYS IntraWare GmbH („GEDYS“) odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie klientów na kompleksowe funkcje CRM jako integralną część platformy rozwiązań ERP+. GEDYS oferuje swoim klientom doskonałe rozwiązania CRM, które umożliwiają realizację projektów zarówno on-premises, jak i w chmurze, szczególnie dla przemysłu produkcyjnego oraz innych kluczowych branż. GEDYS, jako przedsiębiorstwo Grupy proALPHA, będzie nadal operować samodzielnie na rynkach docelowych.

Dzięki ponad 35-letniemu doświadczeniu GEDYS IntraWare GmbH może pochwalić się imponującymi wynikami w zakresie funkcjonalności CRM oraz cyfryzacji procesów sprzedaży. Wiodącego na rynku dostawcę wyróżnia szeroka oferta modułowa obejmująca sprzedaż, marketing i serwis wraz z pulpitami nawigacyjnymi i raportowaniem oraz prosta w obsłudze aplikacja, z której korzystać można poprzez najróżniejsze urządzenia. W szczególności pakiet oprogramowania do aktywnego zarządzania relacjami z klientami w zakresie Customer Success oraz automatyzacji operacji marketingowych jest jednym z najbardziej kompletnych rozwiązań na rynku. Dzięki akwizycji GEDYS proALPHA konsekwentnie realizuje swoją strategię łączenia best-of-suite z best-of-breed oraz wzmacnia swoją platformę ERP+ poprzez sprawdzone rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami.

Poprzez platformę programistyczną „Business App” GEDYS uzupełnia swoje portfolio CRM o potężną platformę bezkodową/niskokodową, która umożliwia administratorom tworzenie aplikacji w chmurze i on-premises dla poszczególnych działów, bez konieczności posiadania rozbudowanych umiejętności technicznych. Pierwsze prototypy mogą zostać zrealizowane w ciągu kilku dni, łącznie z instalacją i hostingiem.

W perspektywie średnioterminowej platforma bezkodowa/niskokodowa pozwala na całościowe przyłączenie do portfolio produktów Grupy proALPHA, aby ilościowo i jakościowo zwiększyć paletę możliwości do wykorzystania dla klientów. W połączeniu ze sztuczną inteligencją (SI), platforma bezkodowa/niskokodowa pozwala na wejście na nowy poziom eksploracji systemów CRM i ERP.

GEDYS IntraWare GmbH od 1989 roku jest specjalistą w zakresie oprogramowania CRM i może poszczycić się ponad 3 600 instalacjami zrealizowanymi u klientów. Wielokrotnie nagradzane przedsiębiorstwo, zatrudniające 80 pracowników w siedzibie głównej w Fuldzie oraz oddziałach w Brunszwiku, Osnabrück i Stuttgarcie, obsługuje obecnie 600 klientów, łącznie około 25 000 użytkowników. Rozwiązania CRM GEDYS cechują się przy tym dużą indywidualnością, kompleksowymi koncepcjami bezpieczeństwa i szerokim spektrum zastosowań. Do renomowanych klientów zaliczają się m.in. DB Kommunikationstechnik GmbH, Gustavo Gusto GmbH & Co. KG, Berndorf Band Group, Christian Bauer GmbH + Co. KG lub Kienle und Spieß GmbH.

Wymagania klientów w zakresie kompleksowej technologii CRM spełnione w stu procentach

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, innowacyjnym i efektywnym rozwiązaniom oraz doskonałej obsłudze firma GEDYS osiągnęła silną pozycję na rynku – w szczególności – tak jak my – w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych – podkreśla Eric Verniaut, CEO Grupy proALPHA. „Z pomocą GEDYS możemy w pełni rozbudować nasze dotychczasowe funkcje podstawowe w zakresie CRM. Przedsiębiorstwo oferuje wszystkie istotne funkcje CRM wymagane przez naszych użytkowników i dlatego jest doskonałym uzupełniniem portfolio rozwiązań Grupy proALPHA i jej klientów.“

Eric Verniaut, CEO proALPHA Group

Wykorzystanie wspólnego potencjału i efektu synergii

Stając się jednym z przedsiębiorstw Grupy, GEDYS w najbliższej przyszłości rozszerzy platformę innowacji proALPHA ERP+ o technologie CRM. Grupa proALPHA spodziewa się również – w szczególności w odniesieniu do istniejącej bazy klientów – wielu sukcesów na wspólnym rynku docelowym.

„Technologie GEDYS stanowią doskonałe uzupełnienie portfolio Grupy proALPHA i dają nam możliwość zaoferowania kompletnych i przyszłościowych rozwiązań zarówno nowym, jak i dotychczasowym klientom w zakresie zarządzania relacjami z klientami“, dodaje Marine Gurzadyan, dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego i strategii proALPHA GmbH„Wsparci przez doświadczenie i ekspertyzę GEDYS jesteśmy w stanie dalej umacniać naszą pozycję na rynku i przekonywać coraz więcej klientów do postawienia na nasze całościowe rozwiązania ERP+.“

„Cieszymy się, że staliśmy się częścią dynamicznej Grupy proALPHA, rozwijającej się ponad średnią rynkową i że będziemy razem zdobywać nowe rynki i wykorzystywać wspólny potencjał biznesowy w przyszłości“, podkreśla Joachim Weber, dyrektor zarządzający w GEDYS IntraWare GmbH„Dla naszych dotychczasowych klientów nic się nie zmienia, natomiast klienci proALPHA będą mogli skorzystać ze zintegrowanego pakietu wiodących na rynku funkcjonalności CRM. Skorzystają na tym również nasi pracownicy, dla których otwierają się wspaniałe możliwości rozwoju.“

Comarch wkracza w świat Metaverse przy wsparciu firmy Mazer

Technologiczna siła Comarch łączy się z innowacyjnością Mazer, zapowiadając nowe projekty
w cyfrowym świecie.

Comarch, globalny dostawca biznesowych rozwiązań IT, oficjalnie ogłasza współpracę z wiodącym producentem w dziedzinie innowacyjnych systemów XR, czyli Extended Reality (zbiorcze określenie technologii łączących rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i mieszaną). Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie rozwiązań Metaverse i realizacja projektów przy wykorzystaniu atrybutów technologicznych obu firm.

Metaverse to cyfrowa przestrzeń biznesowa i społeczna, w której marki, przedsiębiorstwa i użytkownicy mogą współdziałać w zintegrowanym środowisku wirtualnym. Comarch, jako firma nastawiona na rozwój oraz nieszablonowe podejście do IT, wkracza w tę nową erę Internetu, aby umocnić swój wizerunek technologicznego innowatora rozwiązań dla dużych i małych przedsiębiorstw. W tym celu postanowiła skorzystać z usług Mazer – jednego z najlepszych dostawców produktów XR na rynku.

Współpraca z firmą XR Wizards to dla Comarch szansa na odkrywanie kolejnych technologii. Dzięki Mazer mamy okazję wkroczyć do świata rzeczywistości rozszerzonej i w pełni wykorzystać potencjał Metaverse. Wirtualna przestrzeń pozwoli nam zaprezentować ofertę firmy w zupełnie nowym wymiarze. Więcej szczegółów podamy już wkrótce. Natomiast jestem pewien, że wspólnie z Mazer czeka nas wiele innowacyjnych projektów, dzięki którym produkty i usługi Comarch dotrą do jeszcze szerszego grona klientów, bez względu na lokalizację,” – Marcin Trzaskowski, Dyrektor BU ICT Cloud.

Jesteśmy niezmiernie usatysfakcjonowani nawiązaniem współpracy z Comarch. Połączenie naszego know-how w dziedzinie Metaverse i XR z renomą i doświadczeniem tej uznanej krakowskiej spółki pozwoli nam już dziś wdrażać nowatorskie rozwiązania w technologii przyszłości. Otwieramy nowe możliwości i jesteśmy pewni, że ta kooperacja przyniesie realne korzyści nie tylko dla nas i Comarch, ale także dla klientów obu firm” – Rafał Siejca, CEO Mazer.

Comarch jest jedną z największych firm informatycznych w Europie prowadzącą projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, m.in.: telekomunikacji, finansów, bankowości i ubezpieczeń, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemysłu, w ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Firma została założoną w 1993 roku, od 1999 roku jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie zatrudnia 6500 tys. ekspertów w ponad 30 krajach – od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Z usług Comarch skorzystało już kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, są to m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Mazer został założony w 2020 r. i szybko zdobył renomę jako jedna z najbardziej innowacyjnych firm w dziedzinie XR i Metaverse. Dynamicznie rozwijająca się, spółka zdobyła uznanie partnerów  biznesowych i klientów, w tym największych spółek w Polsce.

O nowatorskim charakterze Mazer i jej czołowej pozycji na rynku świadczy jej wyselekcjonowanie jako jednej ze spółek reprezentujących Polskę na Web Summit 2023 w Lizbonie – jednej z największych i najważniejszych konferencji technologicznych na świecie.

Profesjonalne podejście, kompleksowy know-how, oraz unikalna możliwość zwinnego dostarczania wysokiej jakości rozwiązań czynią Mazer doskonałym partnerem dla każdego ambitnego projektu związanego z Metaverse czy XR.

VPN, czyli jak zachować anonimowość w sieci

W ciągu ostatnich kilku lat korzystanie z wirtualnych sieci prywatnych stało się niemal powszechną praktyką. Ich użytkownikami są zarówno korporacje, jak i gospodarstwa domowe.

Wirtualne sieci prywatne, czyli w skrócie z angielskiego sieci VPN (Virtual Private Network), tworzą bezpieczne połączenia pomiędzy użytkownikiem a Internetem, zapewniając jego anonimowość. Kiedy internauta łączy się z siecią, jego urządzenie posiada własny adres IP. Wprawdzie nie ujawnia on poufnych informacji, takich jak numer telefonu, czy adres zamieszkania, ale zdradza pewne detale, które mogą wykorzystać dla swoich celów pracodawcy, reklamodawcy, a w czarnym scenariuszu hakerzy.

Jeśli pracownik korzysta z firmowego internetu, wówczas pracodawca na podstawie numeru IP może bez trudu prześledzić jego aktywność w sieci. Internauci znajdują się też pod stałą obserwacją wielkich korporacji cyfrowych. W tym przypadku chodzi o to, aby pozyskać jak najwięcej informacji o zachowaniach użytkowników w sieci, by następnie dotrzeć do nich z odpowiednim przekazem reklamowym. Koncerny sprzedający reklamy online, zarabiają krocie, dzięki danym dobrowolnie pozostawianym przez internautów, na przykład w przeglądarkach internetowych.

W najgorszej opcji adres IP może być wykorzystany do do zhakowania urządzania i zainstalowania na nim złośliwego oprogramowanie lub przejęcia wrażliwych informacji.

VPN we wszystkich przypadkach spełnia rolę strażnika prywatności, który tworzy zaszyfrowany tunel dla przesyłanych danych, chroni tożsamość i pozwala na bezpieczne korzystanie z publicznych hotspotów Wi-Fi w hotelach, restauracjach czy na lotniskach.

VPN przełamuje geoblokady

„Materiał jest niedostępny w Twoim kraju” czy „ten film jest niedostępny” – to komunikaty, z którymi spotkał się każdy internauta. Są to blokady regionalne uniemożliwiające dostęp do filmu, serialu, a czasami zrobienia zakupów w sieci. Najczęściej spotyka się je w serwisach wideo, gdyż część filmów posiada geograficzne ograniczenia w zakresie dystrybucji. Poza tym geoblokady znajdują powszechne zastosowanie w krajach autorytarnych, gdzie władze cenzurują treści internetowe. Jedną z najskuteczniejszych metod na omijanie tych przeszkód jest właśnie VPN.

Użytkownik może zmienić swój adres IP, a tym samym lokalizację komputera na taką, jaką akurat potrzebuje. Przykładowo VPN G DATA oferuje dostęp do serwerów VPN w ponad 75 lokalizacjach na całym świecie, zapewniając przy tym całkowitą anonimowość i bezpieczeństwo podczas przesyłania strumieniowego lub pobierania danych. Szyfrowanie jest oparte na 256-bitowym szyfrowaniu AES. Jest to możliwie najwyższy poziom szyfrowania, stosowany przez między innymi agencje rządowe Stanów Zjednoczonych, które używają go do szyfrowania ściśle tajnych plików i dokumentów.

VPN trafił pod strzechy

Boom na VPN rozpoczął się wraz z nadejściem pandemii, kiedy większość pracowników przeniosła się do domów, a pracodawcy musieli zapewnić bezpieczną łączność pomiędzy siedzibą firmy a mieszkaniami prywatnymi. Innym stymulatorem popytu na VPN jest postępująca migracja wiele organizacji do środowiska chmurowego, co zwiększa ryzyko utraty danych. Według raportu IBM średni koszt naruszenia bezpieczeństwa danych w 2022 roku wyniósł 4,35 mln dolarów. Nie jest zaskoczeniem, że przedsiębiorstwa poszukują rozwiązań zapobiegających tego typu zdarzeniom, a wirtualne sieci prywatne znalazły się na liście priorytetowych zakupów.

– Duże zainteresowanie wirtualnymi sieciami prywatnymi wykazują nie tylko klienci korporacyjni, ale również gospodarstwa domowe. Firmy zazwyczaj wybierają VPN w formie sprzętowej, zaś użytkownicy preferują usługę. VPN znajduje się też w ofercie dostawców oprogramowania antywirusowego. Dla przykładu z jednej licencji G DATA VPN można korzystać nawet na 10 dowolnie wybranych urządzeniach pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych, takich jak  Windows, Android, czy iOS. Wirtualne sieci prywatne są też również dostępne za darmo, aczkolwiek często brakuje im podstawowych funkcji bezpieczeństwa – tłumaczy Robert Dziemianko, Marketing Manager G DATA Software.

VPN: darmowy czy płatny?

Wielu użytkowników indywidualnych oraz właścicieli małych firm decyduje się na bezpłatny VPN. Jednak eksperci do spraw cyberbezpieczeństwa przestrzegają przed używaniem darmowych wirtualnych sieci prywatnych. Jedną z wad tej opcji jest konieczność ciągłego obcowania z natrętnymi reklamami. Nieraz się zdarza, iż klikając w wyskakujące okienka, można zainstalować złośliwe oprogramowanie. Czasami malware ukrywa się pod płaszczykiem bezpłatnego VPN-a.

Poza tym istnieje poważne ryzyko, iż dostawca udostępniający bezpłatnie VPN rejestruje dane dotyczące przeglądania, a następnie sprzedaje je na czarnym rynku. Dostawcy płatnego VPN-a stosują politykę „no-log”, co oznacza, że nie tworzą dzienników dotyczących aktywności online klienta. Innym problemem są wycieki oryginalnych adresów IP, które są przekazywane poza szyfrowany tunel VPN. To mija się całkowicie z podstawowym celem korzystania z wirtualnej sieci prywatnej.

Dostawcy usług internetowych muszą stosować się do podstawowych wytycznych związanych z gromadzeniem danych klientów, ich kontrolą i innych. W przypadku darmowych usług VPN usługodawca bardzo często zmienia zasady w dowolnym momencie, bez powiadamiania o nich użytkownika. Dlatego należy się dobrze zastanowić, zanim zainstaluje się na swoim urządzeniu takie bezpłatne rozwiązanie, ponieważ skutek dotyczący bezpieczeństwa naszych danych może być odwrotny od zamierzonego.

Zakłady NorDan wyposażone w system CMMS dla utrzymania ruchu

NorDan wyposażył swoje zakłady w Powodowie i Wolsztynie w system CMMS, który w połączeniu ze strategią prewencyjnego utrzymania ruchu zmniejszy ilość awarii, a tym samym przyczyni się do wzrostu wydajności linii produkcyjnych.

Wykorzystanie systemu CMMS to kluczowy krok w realizacji koncepcji Przemysłu 4.0, a także w dążeniu do poprawy efektywności i niezawodności produkcji. Rozwiązanie usprawniające pracę działu technicznego przyczynia się jednocześnie do lepszej komunikacji w zespole oraz zmniejszenia kosztów utrzymania sprzętu.

Jak podkreśla Jakub Piwowarczyk, Inżynier Automatyk w spółce NorDan, decyzja o wykorzystaniu tego typu systemu, umożliwiła firmie przejście na prewencyjne utrzymanie ruchu.

Dostawcą systemu CMMS i partnerem wspierającym kształtowanie pozostałych fundamentów Przemysłu 4.0 w spółce NorDan została firma Queris, posiadająca bogate doświadczenie w optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Piotr Ritter, Sales Manager w Queris, wyjaśnia, że optymalizacja wyników utrzymania ruchu nie zależy jedynie od oprogramowania.

– Skuteczność wdrożenia systemu CMMS w dużej mierze zależy od kompetencji dostawcy w zakresie reorganizacji procesów utrzymania ruchu. Instalacja oprogramowania to zaledwie jeden z wielu kroków na drodze do optymalnych wyników utrzymania ruchu. Niezbędne jest dokładne zrozumienie otoczenia klienta, proponowanie innowacyjnych rozwiązań, wprowadzenie pracowników w zmianę oraz wsparcie w procesie adaptacji. Dlatego kluczowe elementy są dwa: doświadczenie dostawcy oraz zaangażowanie klienta. W NorDan spotkaliśmy się z dogłębnym zrozumieniem tematu i ponadprzeciętnym przygotowaniem zespołu, dzięki czemu pożądanych efektów wdrożenia można oczekiwać znacznie szybciej niż to się dzieje zwykle – dodaje Ritter.

Inwestycja NorDan miała na celu zmniejszenie liczby przestojów, uwolnienie dodatkowych mocy produkcyjnych dzięki poprawie dostępności maszyn, a także znaczące usprawnienia w zarządzaniu magazynem części zamiennych. Dzięki współpracy z doświadczonym partnerem, władze spółki zamierzają nie tylko przyspieszyć osiąganie postawionych celów, ale otworzyć się także na nowe perspektywy rozwoju, dające możliwość dalszego umacniania swojej pozycji rynkowej.