Automatyzacja procesów w firmie Wutkowski dzięki VENDO.ERP®

Wdrożenie systemu VENDO.ERP® umożliwiło firmie Wutkowski skuteczną automatyzację procesów, co wspierało rozwój, podnoszenie jakości oraz kompleksową obsługę klientów.

W 1997 roku firma Wutkowski rozpoczęła swoją działalność z zaledwie kilkoma osobami i niewielką siedzibą umiejscowioną w tyłach budynku mieszkalnego. Ich skromne początki opierały się na prostej obróbce szkła. W ciągu pierwszej dekady działalności firma skoncentrowała się głównie na dystrybucji szkła, nawiązując współpracę z wiodącymi producentami na światowym rynku, jednocześnie, śledząc trendy i reagując na potrzeby swoich klientów. Firma Wutkowski stopniowo ewoluowała w doświadczonego przetwórcę i dystrybutora szkła.

Dzisiaj firma Wutkowski to doświadczony dystrybutor oraz przetwórca szkła w Polsce. Działa na terenie kraju i za granicą. Posiada doświadczenie i historię, dzięki której klienci i partnerzy firmy dostrzegają w niej silną i stabilną markę. Nieustannie rozwija zaplecze technologiczne oraz logistyczne. Firma obsługuje klientów z branży budowlanej, przemysłu meblarskiego, firmy architektoniczne i klientów detalicznych. Posiada własny park maszynowy, wyposażony w nowoczesne linie automatyczne co pozwala firmie Wutkowski na efektywną obsługę klientów o bardzo zróżnicowanych potrzebach. Świadczy usługi na terenie całego kraju oraz rynkach zagranicznych m.in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Finlandii, Rumunii, Czech oraz Węgier. Firma przygotowana jest do obsługi zamówień z innych kontynentów.

WDROŻENIE VENDO.ERP® I AUTOMATYZACJA PROCESÓW

W 2017 roku firma zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP, VENDO.ERP®. To zaawansowane rozwiązanie nie tylko usprawniło kontrolę kosztów i obsługę faktur, ale także zrewolucjonizowało sposób, w jaki firma obsługuje swoich klientów. Automatyzacja procesów pozwoliła pracownikom zaoszczędzić czas, który mogli przeznaczyć między innymi na jeszcze lepszą obsługę klienta.

Firma Wutkowski kładzie ogromny nacisk na budowanie długoterminowych relacji z klientami. Od pierwszego zapytania, aż po finalizację transakcji. Firma otwiera się na potrzeby klientów, starając się zaspokoić ich oczekiwania na każdym etapie.

FUNDAMENTY

Kontrola jakości, szkolenia pracowników oraz ciągłe doskonalenie procesów stanowią fundamenty filozofii firmy Wutkowski. Każdy pracownik produkcji doskonale wie, jak stworzyć produkt najwyższej jakości, który sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

Firma nieustannie dąży do rozwoju i inwestuje w najnowocześniejszy park maszynowy, zwiększając jednocześnie kwalifikacje swoich pracowników oraz poszerzając asortyment produktów. Wszystkie działania firma prowadzi z myślą o zapewnieniu kompleksowej obsługi swoich klientów, w której kluczową rolę odgrywa system VENDO.ERP®, towarzyszący firmie na każdym etapie produkcji.

Automatyzacja procesów w firmie Wutkowski dzięki VENDO.ERP®

Queris rusza z nową kampanią skierowaną do polskich producentów

Dostawca zaawansowanych rozwiązań dla produkcji rozpoczął wiosenną kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnotrawstwa zasobów produkcyjnych. Pod hasłem „wybudzamy uśpioną moc produkcji” Queris chce uświadomić producentom skalę niewykorzystywanego potencjału parków maszynowych, którymi dysponują.

4 na 10 maszyn pozostaje uśpiona

Wydajność wielu polskich zakładów produkcyjnych, mimo dynamicznego rozwoju sektora produkcji, wciąż pozostaje na niskim poziomie. Problem wynika najczęściej z braku narzędzi pozwalających efektywnie monitorować i planować pracę produkcji.

– Polskie firmy mają naprawdę świetne zaplecze techniczne, nowoczesne wyposażenie i coraz wyższy stopień automatyzacji. Cały czas wyzwaniem pozostaje jednak pełne wykorzystanie tego potencjału. Mnóstwo producentów rozważając rozbudowę zakładu wykorzystuje tak naprawdę zaledwie 50-60% posiadanych możliwości. Najczęściej wynika to z braku odpowiednich narzędzi, które umożliwiłyby efektywne planowanie i realizowanie produkcji. W ten sposób 4 na 10 maszyn pozostaje de facto bezczynna, uśpiona, a myśli się o zakupie kolejnych – wyjaśnia problem marnotrawstwa Tomasz Zieliński, CEO Queris.

Jak wykorzystać cały potencjał produkcji?

Ta często nieświadoma rozrzutność polskich firm skłoniła ekspertów z Queris do zakomunikowania problemu szerokiemu gronu odbiorców i pokazania skutecznych możliwości jego rozwiązania.

Kampania „Wybudzamy uśpioną moc produkcji” ma przekonać osoby odpowiedzialne za zarządzanie produkcją, że nowoczesne systemy IT mogą wybudzić drzemiący w ich firmach potencjał, wyeliminować marnotrawstwo i znacznie zwiększyć wydajność działalności bez dużych inwestycji w park maszynowy.

– Często wystarczy wdrożyć odpowiednie rozwiązanie takie jak system MES czy system APS, aby móc w pełni wykorzystać dostępne moce produkcyjne. Pozyskiwane informacje, przekuwane w konkretną wiedzę, pozwalają w bardzo krótkim czasie zwiększyć produktywność o 30-35%. Wszystko dzięki monitorowaniu pracy maszyn w czasie rzeczywistym i zaawansowanemu planowaniu produkcji – dodaje Zieliński.

Wiedza i działanie

W ramach kampanii przewidziana jest publikacja różnego rodzaju treści przybliżających problemy marnotrawstwa w produkcji oraz promowanie rozwiązań, dzięki którym firmy produkcyjne mogą bez dużych nakładów poprawić osiągane wyniki.

Więcej informacji o sposobach odkrywania niewykorzystywanego potencjału produkcyjnego i pobudzaniu produktywności można znaleźć na stronie Queris.

Algorytmy w służbie biznesu. Sztuczna inteligencja w systemach Comarch ERP

Comarch, lider w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań IT, wykorzystuje w swoich systemach sztuczną inteligencję (AI). Eksperci z firmy wyjaśnili, jak pomaga ona klientom w usprawnieniu działań biznesowych. Dzielą się też przewidywaniami dotyczącymi zastosowania AI w przyszłości oraz tłumaczą, jak wdrażać zaawansowane rozwiązania AI w poszczególnych branżach.

Nowoczesna AI uczy się i rozwija częściowo bez ingerencji człowieka, a więc możliwości wykorzystania tej technologii w biznesie są właściwie nieograniczone. Obecnie trudno jest znaleźć obszar, w którym nie pojawiają się algorytmy sztucznej inteligencji, zwłaszcza jeśli firmie zależy na automatyzacji, przyspieszeniu lub udoskonaleniu procesów. Nic dziwnego, że AI zyskuje przewagę nad tradycyjnymi algorytmami.

„Dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji możliwe jest lepsze rozpoznanie oczekiwań potencjalnych klientów i trafienie z reklamą do tych odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani kupnem danego produktu bądź usługi. To świetne narzędzie także w przypadku automatyzacji marketingu”, mówi Mariusz Zygmułka, Dyrektor AI/ML w Sektorze Comarch Enterprise Solutions.

Ze względu na zdolność uczenia się algorytmy AI mogą mieć zastosowanie tam, gdzie nie poradzą sobie tradycyjne algorytmy. Mówimy tutaj o obszarach takich, jak np. analiza i interpretacja trendów gospodarczych, w których występuje bardzo duża zmienność danych”, dodaje Sebastian Smiatek, Konsultant Comarch ES ds. rozwiązań biznesowych.

Mimo zalet AI, część przedsiębiorców wciąż ma pewne obawy związane z nową technologią, m.in. ewentualne zastąpienie pracowników przez roboty, wysokie koszty wdrożenia i niepewność, czy sztuczna inteligencja poradzi sobie z konkretnymi problemami. Comarch udowadnia, że rozwiązania AI mogą stanowić duże wsparcie w przyspieszaniu rozwoju biznesu. Użytkownicy systemów Comarch ERP mogą płynnie przejść na rozszerzenia AI w dobrze znanym środowisku systemowym czy skorzystać z wdrożenia pilotażowego.

W praktyce rozwiązania AI proponowane przez Comarch uwzględniają specyfikę danego oprogramowania ERP na poziomie architektury, modelu danych, a także zastosowanie wynikające ze specyfiki branży. Dzięki doświadczeniu, specjaliści Comarch mogą optymalnie wykorzystać zasoby przedsiębiorstw i zintegrować oprogramowanie, zgodnie z ich potrzebami.

Aby przystosować algorytmy do współpracy z firmą, niezbędne jest zasilenie ich danymi. Comarch zapewnia pełne bezpieczeństwo i ochronę informacji, a przetwarzane dane dotyczą wyłącznie usprawnienia systemu ERP. Ponadto wszystkie rozwiązania IT są projektowane zgodnie z zasadą „privacy by design”.

Comarch nie gromadzi oraz nie wykorzystuje danych w celu trenowania modeli opartych na sztucznej inteligencji, jeśli klienci nie upoważnili nas do takiego działania. Dodatkowo niektóre stosowane przez Comarch modele uczenia maszynowego są trenowane tylko bezpośrednio w środowisku użytkownika”, opowiada Mariusz Zygmułka.

Rozwój AI nie oznacza jednak, że sztuczna inteligencja zupełnie przejmie obowiązki człowieka. Dla bezpieczeństwa i kontroli ostatnie słowo zawsze należy do użytkownika oprogramowania. Przykładem elementu AI, sterowalnego przez człowieka, jest wprowadzony niedawno w Comarch ChatERP.

„Comarch ChatERP jest interaktywnym asystentem użytkownika systemów Comarch ERP. Może on nie tylko dostarczać informacji potrzebnych do pracy z oprogramowaniem czy podjęcia określonych czynności, ale potrafi również samodzielnie wykonać szereg zadań. W planowanych kolejnych wersjach ChatERP niektóre działania będą mogły być automatyczne, ale tylko po wcześniejszej akceptacji użytkownika. Dla zachowania bezpieczeństwa oraz kontroli nad narzędziami, ostatnie słowo musi należeć do człowieka”, wyjaśnia Mariusz Zygmułka.

Trzeba bowiem pamiętać, że sztuczna inteligencja ma swoje ograniczenia – trudno wykorzystać automatyzację do utrzymania relacji z kontrahentami, pracy zespołowej czy zadań wymagających kreatywności lub najnowszych trendów.

„W ogólnym rozrachunku sztuczną inteligencję należy traktować jako narzędzie, które może wesprzeć pracowników poprzez automatyzację powtarzalnych i żmudnych czynności, co pozwoli przenieść wysiłki specjalistów w stronę działań kreatywnych” – proponuje Sebastian Smiatek.

Cały wywiad ze specjalistami AI w Comarch przeczytasz na naszym blogu.

Więcej o codziennym wsparciu dla przedsiębiorstw, jakie oferuje sztuczna inteligencja: https://www.comarch.pl/erp/sztuczna-inteligencja-w-firmie/

—–

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata
w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów
w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły blisko 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

www.comarch.pl

Francuska administracja podatkowa publikuje listę zarejestrowanych kandydatów PDP

W styczniu 2024 r. francuska administracja podatkowa opublikowała listę podmiotów ubiegających się o status certyfikowanego dostawcy rozwiązań do fakturowania elektronicznego PDP (Partner Dematerialization Platform). Działanie to nie przesądza o wyniku samej certyfikacji, istotnej zarówno dla polskich firm mających oddziały we Francji, jak i firm francuskich z oddziałami w Polsce. Opublikowanie listy zgłoszeń wskazuje, że prace nad systemem fakturowania elektronicznego są kontynuowane pomimo opóźnienia daty jego wprowadzenia.

Partner Dematerialization Platform (PDP) to systemy odpowiedzialne za wymianę faktur w formacie zdematerializowanym pomiędzy dostawcą a klientem. Jednym z ich zadań jest wyodrębnianie określonych danych z faktur i przekazywanie ich do organu podatkowego. Rejestracja i certyfikacja PDP potwierdza przystosowanie rozwiązań pośredniczących w wymianie e-faktur do francuskich przepisów. Warto zaznaczyć, że na liście podmiotów ubiegających się o status PDP znajduje się również Comarch. Zakończenie procesu licencjonowania platform PDP planowane jest w  połowie 2024.

Obowiązek e-fakturowania we Francji

Transakcje w obszarze B2G zostały objęte obowiązkiem e-fakturowania w 2020 r., a plan stopniowego poszerzania podległych podmiotów i transakcji B2B rozpocznie się w 2025 od fazy pilotażowej. Obowiązkowość e-Invoicingu będzie wdrażana stopniowo, poczynając od września 2026 roku.  Istotnym dla realizacji tego planu terminem jest również wrzesień 2026, kiedy to obowiązek wystawiania e-faktur obejmie duże i średnie przedsiębiorstwa, a wszystkie podmioty, niezależnie od wielkości, będą musiały mieć możliwość otrzymywania faktur w postaci elektronicznej.

Celem zmian w fakturowaniu we Francji jest uproszczenie procesów i zwiększenie konkurencyjności firm przez:

  • zmniejszenie obciążeń administracyjnych,
  • skrócenie terminów płatności,
  • zwiększenie efektywności dzięki dematerializacji,
  • uproszczenie obowiązków w obszarze sprawozdawczości VAT.

Wystawianie, wysyłanie i odbieranie faktur elektronicznych we Francji będzie odbywało się przy pomocy:

  • Publicznego Portalu Fakturowania (PPF) pełniącego rolę centralnego systemu i zarządzanego przez administrację,
  • Operatorów (OD) oferujących bezpośrednie połączenie z PPF,
  • Certyfikowane platformy prywatne (PDP), zarejestrowane przez organ podatkowy, które będą mogły wysyłać e-faktury bezpośrednio do swoich odbiorców i przekazywać dane do publicznego portalu fakturowania w postaci raportów.

Faktura w formacie PDF (zeskanowana faktura lub plik PDF wygenerowany z narzędzia biurowego) przesłana e-mailem nie będzie traktowana w nowym systemie jako e-faktura, w związku z czym nie będzie już możliwości wysyłania faktur bezpośrednio do klientów lub e-mailem.

Oprócz tego planowane jest wprowadzenie e-raportowania, czyli dostarczania organom podatkowym danych międzynarodowych transakcji B2B oraz transakcji B2C, wraz z przekazywaniem danych o płatnościach.

Więcej na temat systemu e-fakturowania i nowych przepisach obowiązujących we Francji przeczytasz tutaj.