Rynek DACH na celowniku Comarch Cloud Infraspace

Platforma Comarch Cloud Infraspace rozwija się coraz dynamiczniej, a my coraz odważniej stawiamy kroki na międzynarodowym rynku. Jednym z takich obszarów, istotnym dla rozwoju naszego biznesu jest rynek DACH.

Ciągły rozwój usług IT wymaga od biznesu nieustannej transformacji. Już teraz klienci oczekują zintegrowanych usług IT w modelu chmurowym, dlatego w Comarch oferujemy kompleksowe usługi w postaci własnej infrastruktury IT zlokalizowanej w naszych ośrodkach data center, własnych aplikacji i dedykowanej platformy IaaS. 

Rynek IT w Niemczech jest obecnie największym rynkiem w Europie, dlatego też naturalne jest nasze zainteresowanie klientami z tego regionu. W Dreźnie posiadamy nowoczesny ośrodek data center, w którym już od wielu lat hostowane i zarządzane są systemy informatyczne naszych klientów. Uruchomienie data center w regionie DACH było kamieniem milowym w realizacji strategii dynamicznego wzrostu w obszarze świadczenia usług Managed Services oraz Cloud. Nie poprzestajemy na tym i planujemy kolejne inwestycje w rozwój usług ICT. Jeszcze w tym roku w DC Drezno planowane jest umieszczenie systemów podłączonych do globalnej instancji Comarch Cloud, dzięki temu zapewnimy geo-redundancję, co zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo platformy oraz lokalne przechowywanie danych. Uruchomienie kolejnego regionu geograficznego pozwoli Comarch nie tylko rozszerzyć swoją ofertę ICT, ale również dostarczać obecnym i przyszłym klientom (zarówno z Niemiec jak i z innych krajów Europy Zachodniej) kompleksowe rozwiązania Comarch obejmujące dedykowane systemy IT wraz z niezbędną infrastrukturą chmurową.

Niemiecki rynek usług chmurowych, szczególnie infrastruktury w modelu cloudowym jest rynkiem dojrzałym. Już od kilku lat swoje rozwiązania promują tutaj najwięksi światowi (AWS, Microsoft Azure) oraz niemieccy (Deutsche Telekom) gracze. Mimo bogatej oferty oraz dostępności rozwiązań chmurowych, zarówno instytucje publiczne jak i firmy prywatne nadal stwierdzają w sondażach, że ich digitalizacja oraz migracja do chmury jest w początkowym stadium i w najbliższych latach planują większe inwestycje w tym kierunku. Pomimo dużej konkurencji, to ogromna szansa, również dla Comarchu. Mamy wiele zalet, którymi nadal skutecznie zdobywamy klientów: jesteśmy dużo bardziej elastyczni w dopasowywaniu usług oraz produktów do indywidualnych potrzeb. Tego typu podejście jest często poszukiwane i cieszy się dużym zainteresowaniem. W ten sposób możemy konkurować również z dużymi korporacjami, które zamknęły możliwość modyfikacji większości swoich produktów i nie są skorzy do wprowadzania zmian dla pojedynczych klientów – mówi Bartłomiej Kluska, ICT Consultant regionu DACH.

Comarch w Niemczech działa prawie od 20 lat. Zaczynaliśmy na rynku telekomunikacyjnym, a potem doszły kolejne obszary produktowe, w tym ICT. W ostatnich latach ICT stało się jednym z głównych obszarów naszej działalności, nie tylko przez uruchomienie własnego Data Center w Dreźnie, ale także przez pozyskanie dużych klientów takich jak Valeo czy ESO. Osobiście upatruję kolejny obszar rynku, który możemy objąć naszą platformą Cloud oraz usługami Managed Services. Na pewno upłynie jeszcze trochę czasu zanim klienci zaczną masowo migrować do chmury, ponieważ praktycznie dla każdej firmy taki projekt jest dużym przedsięwzięciem. W perspektywie kilku czy kilkunastu lat większość organizacji będzie używać aplikacji z różnego rodzaju chmur. Inwestycja Comarch we własną platformę cloud w Niemczech zdecydowanie pozwali nam wzmocnić pozycję na rynku i zaoferować klientom bardziej kompleksowe portfolio usług  – dodaje Łukasz Wąsek, Country Manager DACH

Jak wspieramy biznes? Rygorystyczne wymogi związane z rezydencją danych, szeroki wachlarz usług Managed Services, wysoka dostępność, odzyskiwanie danych po awarii czy realizacja usług kopii zapasowych to tylko kilka z zalet oferowanej platformy Comarch Cloud Infraspace, która już niebawem będzie dostępna dla naszych klientów z regionu DACH. Platforma zawiera szeroką gamę narzędzi wspierających tworzenie i dostarczanie aplikacji zbudowanych w oparciu o mikroserwisy. Dodatkowo, rozwiązanie CECP pozwoli klientom czerpać ze wszystkich korzyści jakie oferuje chmura, czyli optymalizacja kosztów IT, zwiększona wydajność firmy oraz pełna kontrola nad posiadanymi zasobami IT przy jednoczesnej gwarancji wysokiej niezawodności i bezpieczeństwa danych firmowych. Realizacja dotychczasowych projektów pozwoliła nam zdobyć niezbędne doświadczenie do pracy z dużymi graczami rynkowymi, którzy oczekują wysokiej jakości oraz elastyczności dostarczanych rozwiązań. Dlatego coraz odważniej patrzymy na rynek usług chmurowych w regionie DACH.
 

Metamorfoza Verona Products Professional przy użyciu systemów Comarch 

Firma Verona Products Professional – producent artykułów kosmetycznych – postawiła na rozwiązanie Comarch. Wraz z rozwojem działalności, ekspansją na rynki zagraniczne oraz rozwojem sprzedaży w Polsce produktów pod własną marką, przedsiębiorstwo potrzebowało systemu IT, który zautomatyzowałby procesy biznesowe firmy. 

Firma zdecydowała się na wdrożenie Comarch ERP XL. System objął kluczowe dla firmy obszary: zarządzanie sprzedażą zarówno stacjonarną, jak i mobilną, finanse, księgowość oraz zarządzanie kadrami i płacami. Oprogramowanie obsługuje również procesy produkcyjne oraz magazynowe. 

Przed wdrożeniem firma korzystała z systemu ERP, jednak nie był on dostosowany do skali rozwoju przedsiębiorstwa: nie posiadał modułu do zarządzania technologią produkcji oraz funkcjonalności do automatyzacji pracy magazynu, kontroli realizacji zamówień i jakości pracy. System nie dostarczał również wystarczająco szczegółowych raportów. Dlatego podjęto decyzję o konieczności wymiany systemu na nowocześniejszy i bardziej elastyczny.

Zanim podjęliśmy decyzję o podjęciu współpracy z Comarch, odbyłem szereg spotkań z przedstawicielami producentów rozwiązań informatycznych. Każdy prezentowany system był ciekawy, jednak dla mnie kluczowy był proces wdrożenia, doświadczenie pracowników danej firmy oraz znajomość specyfiki branży kosmetycznej, a także możliwość dostosowania oprogramowania do naszych potrzeb. Istotna była również opinia o Comarch oraz referencje – mówi Andrzej Kozłowski, założyciel i prezes Verona Products Professional.

Produkcja pod kontrolą
W ofercie Verona Products Professional znajduje się blisko 1000 produktów m.in. do pielęgnacji, ciała, twarzy i włosów, a także kosmetyki do makijażu oraz perfumy. Branża kosmetyczna objęta jest bardzo restrykcyjnymi przepisami prawa krajowego oraz dyrektywami unijnymi. Dlatego firma potrzebowała systemu do uporządkowania i zdefiniowania technologii produkcji, który eliminowałby możliwość popełnienia nawet najmniejszej pomyłki. W tym celu moduł Comarch ERP XL Produkcja został uzupełniony o aplikację MES.

Aplikacja pozwala na szybkie i sprawne zapisywanie w bazie systemu Comarch ERP XL danych bezpośrednio odczytywanych z urządzeń lub wprowadzanych ręcznie przez pracowników produkcji przy użyciu urządzenia z ekranem dotykowym System kontroluje ilość zamówionych składników potrzebnych do produkcji konkretnych kosmetyków oraz ich termin przydatności. Jest zsynchronizowany z ewidencją zleceń produkcyjnych, co eliminuje ryzyko błędów czy ewentualne przestoje w pracy. Dodatkowo system posiada podgląd dokumentów związanych z zamówieniem dla konkretnego klienta. W ten sposób cały proces produkcyjny, łącznie z kontrolą jakości, rejestrowany jest w aplikacji MES, dzięki czemu firma dysponuje pełną ewidencją wszystkich wyrobów na poszczególnych etapach produkcji (tzw. tracebility).

Sprawny magazyn
Comarch ERP XL umożliwił również sprawne zarządzanie strukturą i pracą magazynu firmy Verona Products Professional. W systemie prowadzona jest bardzo szczegółowa ewidencja produktów z wykorzystaniem kodów kreskowych dla poszczególnych partii. Znajdują się w nim informacje o stanie magazynowym oraz dokładnej lokalizacji w magazynie konkretnej partii towaru. System udostępnia te dane magazynierom, którzy zostali wyposażeni w kolektory danych. Mobilne urządzenia „podpowiadają” im, z którego regału i z której półki towar ma być pobrany. Taka funkcjonalność pozwala na szybsze kompletowanie zamówienia i wydawanie towarów z magazynu oraz minimalizuje ewentualne pomyłki pracowników, co w znacznym stopniu zwiększa efektywność pracy. 

Wdrożenie systemu pozwoliło na usprawnienie polityki magazynowej. Jest to o tyle istotne, iż w branży kosmetycznej bardzo ważne są daty partii, ich monitorowanie oraz nadzorowanie – podkreśla Andrzej Kozłowski.

Wsparcie sił sprzedaży
System kontroluje również procesy związane ze sprzedażą zarówno stacjonarną, jak i mobilną. Dzięki wbudowanym funkcjonalnościom Comarch ERP XL generuje zamówienia, faktury, dokumenty wydania towaru, a także przyjęcia zapłaty, rozliczenia należności i księgowanie dokumentów. Dodatkowo program jest zsynchronizowany z systemem EDI, co pozwala na szybkie przyjmowanie zamówień od kontrahentów i sieci handlowych oraz wysyłkę faktur sprzedażowych. 

Dzięki Comarch ERP XL zyskaliśmy mocne podstawy do dalszego rozwoju firmy. System jest intuicyjnym narzędziem pracy, efektywnie zarządza przestrzenią magazynową, sprawnie obsługuje procesy logistyczne oraz wspiera przedstawicieli handlowych. Jest dostosowany do potrzeb firmy kosmetycznej i posiada odpowiednie funkcjonalności do obsługi procesów w tej branży –  uzupełnia Andrzej Kozłowski.

Potencjał drzemie w danych
O zaletach korzystania z systemów informatycznych do zarządzania przedsiębiorstwem nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak dopiero w połączeniu z rozwiązaniem Businesss Intelligence, czyli narzędziem do analizy danych zgromadzonych przez system ERP, możemy powiedzieć, że firma jest „w pełni świadoma informatycznie”. Zarząd Verona Products Professional zdaje sobie z tego sprawę, dlatego wkrótce planuje wdrożenie Comarch Business Intelligence, czyli systemu do analizy danych.
Projekt wdrożenia w firmie Verona Products Professional został zrealizowany przez firmę Infortes, która jest partnerem Comarch. Firma specjalizuje się w realizacji wdrożeń systemów ERP dla przedsiębiorstw z branży kosmetycznej.
 

Verona Products Professional 
Verona Products Professional jest multibrandową firmą kosmetyczną z polskim kapitałem. Prowadzi działalność w 2003 roku i znajduje się wśród czołowych, krajowych producentów kosmetyków. Opracowuje unikalne receptury produktów do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, koloryzacji i pielęgnacji włosów, a także zapachów. Kosmetyki cieszą się zaufaniem wśród klientów z Polski oraz z ponad 60 krajów świata. Sukces udało się to osiągnąć dzięki połączeniu doświadczenia i pasji oraz dzięki jasno określonym wartościom, które przyświecają firmie od początku działalności. 

Siedziba Verona Products Professional znajduje się w Sochaczewie, ok. 70 km od Warszawy. Firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób.
http://www.veronacosmetics.com/ 

O Comarch ERP
Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 22 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro-, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność 
i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom 
e-commerce, Business Intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych, a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i Przemysłu 4.0.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in.: Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, Asaj, Tajmax, De Heus, Kupiec, LAKMA, Krakchemia SA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku. 
http://www.comarch.pl/erp/ 
 

Grupa TÜV SÜD wdraża system E-Invoicing firmy Comarch

Firma przechodzi na fakturowanie elektroniczne, zmniejszając koszty w skali globalnej.
TÜV SÜD AG, wiodący dostawca usług w zakresie badań technicznych i certyfikacji, zatrudniający ponad 24 000 pracowników w 1000 lokalizacjach na całym świecie, w ramach obszernego projektu cyfryzacji, przeszedł z systemu opartego w 100% o faktury papierowe, na system faktur elektronicznych. Wybrane rozwiązanie, Comarch E-Invoicing, zapewniło możliwość szybkiego wdrożenia oraz niezbędną elastyczność, by sprostać wszystkim wymaganiom.

TÜV SÜD pierwotnie przesyłał wszystkie faktury w formie papierowej. Ten proces wiązał się z bardzo wysokimi kosztami. Dlatego firma zdecydowała się przejść na system fakturowania elektronicznego.

TÜV SÜD wybrał firmę Comarch, ponieważ ten partner zaoferował nam możliwość spełnienia wszystkich naszych wymagań i sprawnego wdrożenia systemu e-fakturowania. Ponadto przekonała nas wysoka jakość systemu E-Invoicing firmy Comarch,  a dla firmy TÜV SÜD jakość jest zawsze najważniejsza. Wybór globalnego dostawcy usług i partnera, posiadającego podobną liczbę międzynarodowych lokalizacji i doskonale znającego poszczególne rynki był w pełni świadomą decyzją – stwierdza Alexander Jelinek, odpowiedzialny za projekty specjalne w TÜV SÜD AG. 

Szybki sukces dzięki podejściu Agile
W ramach projektu wykorzystano metodologię Agile przy stworzeniu portalu e-fakturowania do obsługi faktur wychodzących. Szczególną uwagę poświęcono ustanowieniu kanałów komunikacji służących dostarczaniu elektronicznych faktur oraz podłączaniu partnerów. Dodatkowo dane pochodzące z własnego systemu TÜV SÜD zostały zintegrowane z nową platformą e-fakturowania i są przekazywane zgodnie z odpowiednimi wskaźnikami. W ten sposób odbywa się m.in. automatyczna weryfikacja formatu wyjściowego i kanału komunikacyjnego faktur danego odbiorcy. Projekt został wdrożony szybko i z sukcesem w okresie niespełna 6 miesięcy. W ten sposób spółki TÜV SÜD i partnerzy firmy na całym świecie mogą w pełni korzystać z nowego systemu e-fakturowania.

Rezygnacja z papieru pozwala zmniejszyć koszty
Przed wprowadzeniem nowego systemu musieliśmy drukować wszystkie faktury na papierze i ręcznie obsługiwać procedury procesy kontrolne. Obecnie te zadania są realizowane w pełni elektronicznie. Cieszymy się, że zdecydowaliśmy się na system E-Invoicing firmy Comarch, który pozwala nam na oszczędność zasobów i kosztów w obszarze wysyłania faktur oraz uproszczenie procesów związanych z fakturami wychodzącymi i przychodzącymi – wyjaśnia Alexander Jelinek. 

W przyszłości TÜV SÜD planuje podłączenie kolejnych partnerów, jak również przyłączenie innych spółek TÜV SÜD i ich partnerów.

O firmie TÜV SÜD
Firma została założona w 1866 r. jako stowarzyszenie nadzoru kotłów parowych. Obecnie TÜV SÜD jest firmą działającą globalnie. Ponad 24 000 pracowników w ponad 1000 lokalizacjach w około 50 krajach zapewnia optymalizację techniki, systemów i know-how. W znacznym stopniu przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności innowacyjnych rozwiań technicznych takich jak przemysł 4.0, autonomiczna jazda czy odnawialne źródła energii. www.tuev-sued.de

System E-Invoicing firmy Comarch 
System E-Invoicing firmy Comarch, to rozwiązanie służące do szybkiej i bezpiecznej wymiany dokumentów elektronicznych, które sprawdziło się u takich klientów jak REWE, Metro i wielu innych dużych firm jako narzędzie do wysłania faktur w formie elektronicznej. Szybka i bezpieczna transmisja danych wysokiej jakości stanowi podstawę skuteczniejszego podejmowania decyzji, lepszej kontroli przepływu towarów (identyfikowalność) i redukcji kosztów. Rozwiązanie E-Invoicing firmy Comarch oferuje szybkie i niezawodne podłączanie wszystkich partnerów i dostawców, pełne wsparcie serwisowe (również dla projektów międzynarodowych), a także wysyłanie faktur w sposób zgodny z prawem na całym świecie. 

https://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/wymiana-danych/e-invoicing/ 

 

Sanden Polska wdraża Business Navigator

W kwietniu 2018 firma Archman rozpoczęła współpracę z Sanden Manufacturing Poland, którą miała okazję poznać się podczas spotkania "Jak efektywnie zarządzać strumieniem dokumentów w organizacji?" przeprowadzonej 25 stycznia 2018 roku w Krakowie przez Synergy Poland Sp. z o.o. (BPC Group).  

Business Navigator będzie wspierał następujące obszary w firmie:

  • Planowanie i budżetowanie
  • Analiza danych (budowa dedykowanej hurtowni danych)

Sanden Manufacturing Poland jest Spółką wchodzącą w skład japońskiego holdingu SANDEN HOLDINGS CORPORATION – wiodącego światowego producenta kompresorów do klimatyzacji samochodowych.

Strona firmy: http://www.sandensmp.pl/

Żródło: www.archman.pl