Comarch od lutego przejmuje kolejne usługi w ramach KSI ZUS

Zgodnie z podpisaną 2 marca 2018 roku umową na utrzymanie Kompleksowego Systemu Informatycznego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a firmą Comarch, spółka informatyczna przejmuje sukcesywnie od dotychczasowego dostawcy obsługę kolejnych obszarów kompetencyjnych 

1 lutego tego roku Comarch przejmuje od Asseco kolejnych 16 metryk KSI ZUS i będzie obsługiwał już prawie połowę wszystkich metryk w systemie KSI ZUS, a miesięczne oszczędności ZUS wynikające z tego przejęcia od dotychczasowego wykonawcy wyniosą prawie milion złotych.

Sześć miesięcy temu rozpoczął się proces weryfikacji narastania kompetencji gotowości Comarch do świadczenia usług wsparcia eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. Miesiąc przed terminem zakończenia okresu przejściowego mamy potwierdzoną przez ZUS poprawność 100% kompilacji aplikacji oraz pełną gotowość 95% obszarów funkcjonalnych usług. Zespół projektowy z każdym dniem zdobywa dodatkową wiedzę potrzebną do zapewnienia nieprzerwanej i bezawaryjnej pracy systemu, a o wysokiej jakości zespołu Comarch świadczy również fakt, że od dwóch miesięcy świadczymy wszystkie usługi w zadanym umową reżimie SLA – mówi Paweł Prokop, wiceprezes zarządu Comarch.

Dzięki przejęciu przez Comarch usług utrzymania KSI ZUS oraz roli integratora roczne oszczędności ZUS wyniosą prawie 50 milionów złotych.
 

PSI wdroży system zarządzania magazynem w firmie Asmet

Firma Asmet, dystrybutor elementów złącznych, zleciła PSI Polska wdrożenie systemu zarządzania magazynem PSIwms w nowym Centrum Logistycznym w miejscowości Moszna-Parcela, niedaleko Warszawy.

Firma Asmet jest jednym z największych w Polsce przedsiębiorstw oferujących kompleksową obsługę w zakresie dostaw elementów złącznych do budowy maszyn i urządzeń dla budownictwa, energetyki, petrochemii, rolnictwa i motoryzacji. Asmet jest zarówno producentem jak i dystrybutorem. W ofercie firmy obok elementów złącznych standardowych posiada wyroby śrubowe specjalne, wykonywane wg indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów (niestandardowe wymiary, kształt, materiały, pokrycia ochronne itp.). Powoduje to konieczność utrzymywania na stanie magazynowym 40.000 pozycji asortymentowych, dalszych 50.000 dostępnych jest na zamówienie.  Zarządzanie tak rozbudowaną gamą produktów i zapewnienie najwyższej jakości obsługi pociąga za sobą konieczność zapewnienia sprawnej logistyki w pętli: Dostawca-Asmet-Klient.

W związku z dynamicznym rozwojem i potrzebą ciągłego doskonalenia jakości obsługi klientów, niezbędne jest dalsze zwiększanie wydajności centrum logistycznego zlokalizowanego niedaleko Warszawy. Z tego powodu Zarząd firmy Asmet zdecydował się na inwestycję w zaawansowaną automatykę magazynową oraz nowoczesny system WMS. Po długim procesie analiz dostępnych rozwiązań WMS oraz potencjału firm wykonawczych działających na polskim rynku, Asmet zdecydował o wyborze firmy PSI Polska jako dostawcy systemu do zarządzania magazynem (WMS) dla całego centrum dystrybucyjnego, wraz ze sterowaniem przepływem materiału (MFC) w automatycznym magazynie pojemnikowym typu miniload. System PSI zostanie zintegrowany z systemem ERP oraz systemem zarządzającym komunikacją z kurierami.

Uruchomienie systemu WMS wraz z automatyką magazynową to kolejny krok milowy (po zakończonym niedawno wdrożeniu nowego systemu ERP i oddaniu do użytku nowego centrum logistycznego) w optymalizacji naszych operacji logistycznych, którego celem jest dalsze podnoszenie jakości obsługi naszych Klientów. System PSIwms  pomoże nam  – między innymi – dostosować się do rosnących wymagań klientów w zakresie coraz krótszych terminów dostaw, oraz zoptymalizować rozwijaną od lat usługę kompleksowych dostaw elementów złącznych bezpośrednio na linie montażowe w systemie Just-In-Time.” – mówi Janusz Onyszczuk, Dyrektor ds. Organizacji i Systemów Zarządzania oraz Członek Zarządu firmy Asmet. „Z uwagi na strategiczny charakter tej inwestycji, a także poziom jej skomplikowania, w procesie wyboru kluczowe było dla nas zarówno doświadczenie i dobre referencje dostawcy w projektach podobnej skali, jak i kompetentny i silny zespół w Polsce, gwarantujący możliwość skutecznego wdrożenia systemu. Stąd nasz wybór padł na firmę PSI Polska z Poznania, która jest częścią międzynarodowego koncernu PSI Software AG”.

Bardzo cieszymy się, że Zarząd firmy Asmet, lidera w dostawie wysokiej jakości elementów złącznych w Polsce, docenił nie tylko innowacyjne oprogramowanie PSI, ale również duże doświadczenie naszego zespołu. Ten projekt jest bardzo ważny dla naszej firmy, pozwoli umocnić pozycję PSI na rynku systemów WMS dla zaawansowanych magazynów  automatycznych.” – dodaje Piotr Picyk, Dyrektor Sprzedaży, PSI Polska.

Realizacja projektu przewidziana jest na kilkanaście miesięcy, tak aby w 2020 roku system PSI zarządzał całością procesów manualnych oraz automatycznych wraz z integracją z systemem ERP, systemami firm kurierskich i automatycznym magazynem pojemnikowym.
Więcej informacji na temat rozwiązań PSI dla logistyki można znaleźć na stronie: www.psi.pl/pl/nasza-oferta/logistyka/

PSI Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu jest częścią międzynarodowego koncernu PSI AG, który rozwija i wdraża kompletne rozwiązania informatyczne dla logistyki, produkcji, energetyki i transportu publicznego. Koncern PSI powstał w 1969 roku i zatrudnia obecnie ponad 1700 osób na całym świecie. Około 200 osobowy zespół PSI Polska rozwija oprogramowanie dla potrzeb całego koncernu PSI oraz realizuje wdrożenia systemów w Polsce i zagranicą. W Polsce z rozwiązań PSI korzystają m.in. LPP, Empik, CCC, MPK Poznań, Nałęczów Zdrój / Cisowianka, Piątnica, Inter Europol, Stelweld, ABM Greiffenberger, DMG Mori, Volkswagen, ArcelorMittal.

Kontakt:

PSI Polska Sp. Z o.o.
Adriana Karbowiak
Starszy Specjalista ds marketingu
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań

Tel: +48 61 6556-523
GSM: +48 601515008
E-Mail: akarbowiak@psi.pl

 

Nowe wdrożenie D365 oraz trendy w systemach ERP na 2019 rok.

Coraz więcej ludzi docenia zalety systemu ERP Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations. W styczniu, firma Integris Systemy IT Sp. z o.o. rozpoczęła kolejne wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations, tym razem w firmie z branży produkcyjnej. Klientem jest nowoczesna Polska firma, specjalizująca się w produkcji materiałów POS, która posiada swój oddział – spółkę handlową w Niemczech, ale zasięgiem swojej działalności obejmuje całą Europę. Nasz klient realizuje nawet najbardziej zaawansowane projekty POS dla wiodących, europejskich firm z różnych branż. Na początku proces implementacji zakłada wdrożenie systemu ERP w siedzibie głównej firmy w Poznaniu. Głównym celem wdrożenia jest maksymalna automatyzacja procesów, w szczególności w obszarze planowania i harmonogramowania produkcji oraz procesów międzyfirmowych. Wdrożenie Dynamics 365 for Finance and Operations pozwoli zaoferować klientom najwyższą jakość produktów w najlepszych cenach oraz sprawne kierowanie i optymalizację projektu na każdym jego etapie. Wdrożenie ma być skoncentrowane na jak najszybszym uruchomieniu Systemu i uzyskaniu zakładanej wartości dodanej, w związku z tym wybrano formułę pracy SaaS („w chmurze”) oraz zwinną metodykę wdrożenia.

Instalacja oprogramowania w chmurze – model Saas, jest coraz bardziej popularna i coraz więcej klientów przenosi się do „chmury” (tzw. cloud computing). Chmura jest już nie tylko platformą lub dostępną opcją, lecz kluczem do cyfrowej transformacji w biznesie. Chociaż kuszące jest pozostawanie w systemie tzw. „on-premises” z jakichkolwiek powodów, które można by mieć – najlepiej opracować strategię chmury, która obejmuje obecny system ERP i inne podstawowe systemy.

Firma jest kolejną spółką, która skorzysta z możliwości cyfryzacji biznesu jakie daje program Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations. System ten jest zbiorem aplikacji biznesowych ułatwiających dostęp do danych i umożliwiających kontrolę działań podejmowanych w firmie. Obecnie trwa faza analizy i projektowania, a proces wdrożenia nowego systemu Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations przebiega bardzo intensywnie.

Dotychczasowe doświadczenie doradców firmy Integris w branży produkcyjnej okazało się niezwykle pomocne. Nasi konsultanci zapewniają kompleksowe szkolenie z obsługi oprogramowania oraz dostarczają mnóstwo przykładów funkcjonalności nowego systemu, a szkolenia są spersonalizowane by umożliwić pracownikom skoncentrowanie się na swoich wyjątkowych procesach biznesowych, odpowiednich dla danej branży i dostosowanych do potrzeb firmy. Czytaj więcej na temat rozwiązań dla poszczególnych branż. Docelowo wdrożenie obejmie wszystkie działy w firmie.

Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok – raport Sente

Co czeka sektor handlu B2B i dystrybucji w 2019 roku? Według raportu opracowanego przez Sente, trendami dyktującymi rozwój firm z tej gałęzi gospodarki będzie m.in. postępująca cyfryzacja procesów handlowych oraz skrócenie cykli logistycznych.

Merytoryczne opracowanie i wiedza ekspercka

Raport Sente “Trendy w handlu B2B i dystrybucji” stanowi diagnozę stanu rynku i predykcję kierunków rozwoju opracowaną na podstawie analizy badań oraz w oparciu o opinie zebrane od ekspertów, managerów i specjalistów z branży.

W materiale swoją prognozę dla handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok przedstawili:

  • Artur Olejniczak – project manager związany zawodowo z Instytutem Logistyki i Magazynowania, trener Biznesu i wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki.​​​
  • Krzysztof Wieczorek – business architecture director, w OEX E-Business, manager z 20-letnim doświadczeniem w obszarach: zarządzanie i administracja sprzedaży, e-commerce i trade marketing.
  • Artur Piekarczyk – współzałożyciel ALLWINS.COM, od blisko 20 lat związany z handlem B2B, wcześniej członek zarządu TIM SA.
  • Bartek Tulejko – od ponad 20 lat związany z logistyką, ostatnie lata zarządzał logistyką firmy JYSK w regionie CEE. Wcześniej pełnił funkcje zarządcze w firmach z sektora usług logistycznych (Kuehne+Nagel, DSV).
  • Dr hab. Arkadiusz Kawa – prof. nadzw. UEP, pracownik Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, PRO Partner w Last Mile experts.

Prognozy długoterminowe 

W ostatniej części raportu znalazły się trendy makro, czyli kierunki rozwoju na najbliższe 2,3 i 5 lat. Eksperci odpowiedzieli na pytania, czy i kiedy możemy spodziewać się ochłodzenia koniunktury oraz jakie inwestycje pozwolą w perspektywie kilku lat zwiększyć skalę działania firm handlujących na rynku B2B.

Raport Sente można pobrać na stronie: http://bit.ly/2Rl1rrx