Asprova APS odpowiedzią na cele biznesowe kolejnego przedsiębiorstwa!

Firma Pacyga jest wiodącym producentem mebli dziecięcych, która stawia na innowacyjne rozwiązania technologiczne zapewniające bezpieczeństwo dzieci i zadowolenie rodziców. Pełna automatyzacja w procesie produkcji, ciągły rozwój asortymentowy, nowoczesne urządzenia oraz najwyższa jakość i bezpieczeństwo podczas użytkowania finalnego produktu to ich klucz do sukcesu. Firma stawia także na odpowiednie zaplecze produkcyjne – posiada nowoczesne maszyny, rozbudowaną lakiernię, centra obróbcze, nowoczesne suszarnie oraz własną narzędziownię i wewnętrzne laboratorium.
Do poszukiwania nowego systemu skłoniła ich chęć jeszcze większego poszerzenia oferty. Kiedy jednak proces produkcyjny wymusza na producencie częste przezbrojenia wynikające ze zróżnicowanych w szczegółach produktów, planowanie produkcji staje się nie lada wyzwaniem. Był to dobry moment na wdrożenie rozwiązania, które udoskonali i zaplanuje proces produkcji. Wybór padł na Asprove APS.


eq system to jedyny partner Asprovy w Polsce, który zajmuje się kompleksowym wdrażaniem rozwiązań IT w wielu branżach. Jednym z ważniejszych założeń współpracy z Pacyga Meble jest poszerzenie asortymentu, przy jednoczesnym zachowaniu terminowej realizacji zamówień. Aby tego dokonań, eksperci z eq system przyjrzeli się procesowi produkcyjnemu dosłownie od środka. Poznali jego specyfikę, plany przyszłościowe, najważniejsze założenia, plusy i wąskie gardła. Na tym etapie, wybór systemu do zarządzania, ale i doskonalenia ciągłego rozwoju procesów produkcyjnych mógł być tylko jeden – Asprova APS. Dlaczego? Dzięki swojej elastyczności oraz szerokim możliwościom rozwoju, daje pewność, że będzie on spełniał zarówno obecne oczekiwania, jak i te, które pojawią się w przyszłości. Jest to bowiem system „samouczący się”, który pozwala tworzyć wielowymiarowe analizy typu „co jeśli? Asprova APS pozwala na lepsze i świadome zarządzanie. Jednocześnie wyróżnia się spośród innych systemów możliwością szybkiego reagowania na zagrożenia wynikające z opóźnień dostaw komponentów oraz surowców, możliwością wychwycenia wąskich ,,gardeł’’, a także zmniejszeniem ilości przezbrojeń przy zachowaniu terminowej realizacji zleceń.

eq system to firma doradczo-wdrożeniowa, która od samego początku pokazuje i uświadamia, że planowanie produkcji jest kluczowym, jednym z najważniejszych elementów wpływających na efektywność i kondycję całej organizacji. Zmiany, które nastąpią po wdrożeniu Asprova APS w Pacyga Meble mają na celu przede wszystkim pomóc w świadomym układaniu planu produkcyjnego oraz terminowym dostarczaniu zamówień do klientów. System Asprova APS umożliwia precyzyjne odzwierciedlenie charakteru danej branży i uwzględnia go w poszczególnych procesach produkcyjnych. Pracownicy firmy sami mogą definiować kryteria optymalizacyjne oraz zależności pomiędzy takimi obszarami jak technologia, dostępność narzędzi, kompetencje pracowników, parametry zasobów, relacje pomiędzy zadaniami, parametry surowców, czy utrzymanie ruchu. 

Firma Emmi wdraża Infor M3

 Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, ogłosił , że producent nabiału, firma Emmi, wdraża rozwiązanie Infor M3 do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w swoich spółkach w celu usprawnienia działalności biznesowej na skalę międzynarodową. Pierwszy start systemu w ramach projektu odbył się w brytyjskiej siedzibie firmy pod koniec 2018 roku. Wdrożenie obejmie następnie (w 2019 roku) oddział w Kanadzie i jedną z amerykańskich spółek, a oddziały z krajów Beneluksu dołączą w 2020 roku.

Emmi pochodzi ze Szwajcarii, gdzie jest największym przetwórcą nabiału w kraju i ma światową reputację producenta wysokiej jakości produktów mlecznych oraz serów. W Szwajcarii firma produkuje i sprzedaje szeroką gamę produktów mleczarskich dedykowaną głównie sprzedaży detaliczne. Poza Szwajcarią Emmi koncentruje się na specjalnościach marki, takich jak gotowe do spożycia serowe fondue, sery dojrzewające w odpowiednich pomieszczeniach oraz kawy mrożone typu caffe latte. Firma zatrudnia około 6100 osób na całym świecie.

Niektóre z międzynarodowych spółek zależnych Emmi nie miały nowoczesnego oprogramowania biznesowego i potrzebowały profesjonalnego, znormalizowanego rozwiązania ERP, które wspierałoby ich szybki rozwój. Firma Emmi postanowiła nie inwestować w wiele różnych rozwiązań, które byłyby trudne do zintegrowania, zamiast tego wybrała jedno rozwiązanie dla wszystkich swoich międzynarodowych lokalizacji. Emmi poświęciła rok na zbadanie potrzeb każdej z nich. Spośród czterech rozwiązań branych pod uwagę, system Infor M3 spełnił wszystkie wymagania w największym stopniu, a firma Infor była w stanie zapewnić sprawne wdrożenie projektu międzynarodowego. Infor M3 uznano również za łatwiejszy w obsłudze od systemu SAP, który jest używany w centrali firmy w Szwajcarii.

Oprócz szerokiej funkcjonalności branżowej, Infor M3 ma również dużo użytkowników w branży mleczarskiej” – mówi Kees van den Houten, dyrektor Infor w krajach Beneluksu. „Emmi jest dobrze znanym graczem na rynku mleczarskim, zarówno konsumenckim, jak i biznesowym; firma posiada międzynarodowe biura i fabryki zlokalizowane na całym świecie. Spółki Emmi rozwijają się dzięki przejęciom, a każda z nich ma swój własny sposób działania, co sprawia, że usprawnienie rozwoju i operacji biznesowych jest szczególnie trudnym zadaniem. Jestem dumny, że Emmi wybrała właśnie Infor by osiągnąć swój cel.” 

Infor M3 jest łatwy w obsłudze i ma wszystkie zalety dojrzałego systemu ERP. Ten bardzo wszechstronny system – ze specyficznymi funkcjonalnościami dostosowanymi do potrzeb przemysłu spożywczego – jest w pełni zintegrowany, może też współpracować z oddzielnymi systemami finansowymi czy zakupowymi. Dzięki M3 Emmi może łatwo tworzyć  prognozy sprzedaży i raporty (co zapewnia firmie pełną kontrolę nad operacjami biznesowymi), usprawnić kontrolę jakości w procesach produkcyjnych i logistycznych, a także łatwo śledzić partie – są to bardzo istotne aspekty w przemyśle mleczarskim. 

Spółka zależna Infor – Alfa-Beta –  specjalizująca się w branży spożywczej była właściwym partnerem wdrożeniowym dla Emmi. Po przejrzeniu możliwości zdecydowano, że pierwsze wdrożenie powinno mieć miejsce w Wielkiej Brytanii. Działania Infor Alfa-Beta przebiegały w charakterystyczny sposób: wdrożenie zostało zaplanowane i przeprowadzone na zasadach partnerstwa, z przekazywaniem jak największej ilości wiedzy – dzięki temu kolejne wdrożenia będą mogły być prowadzone coraz bardziej niezależnie. Zespoły wdrożeniowe Infor Alfa-Beta i Emmi Szwajcaria zajęły się projektem bardzo intensywnie – wdrożenie pilotażowe zostało zrealizowane w rekordowym czasie czterech miesięcy. Na początku 2019 r. rozpoczął się projekt w oddziale firmy w Montrealu, a kolejne wdrożenie odbędzie się w Kalifornii, gdzie Emmi ma własną linię produkcyjną i obecnie nie korzysta ze zintegrowanego systemu ERP. W 2020 roku wdrożenie zostanie przeprowadzone w Emmi Benelux –  ten projekt będzie większy od pozostałych.

Simon Berweger, starszy kierownik projektu rozwoju korporacyjnego w Emmi powiedział: „Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do pracy z Infor M3. System działa tak, jak oczekiwaliśmy i już jest dla nas cennym zasobem. Jest również bardzo przyjazny dla użytkownika, nawet dla osób, które gorzej radzą sobie z obsługą komputera. W oddziale w Wielkiej Brytanii widzimy już, że niektóre działania zabierają dużo mniej czasu niż wcześniej. Razem z Infor Alfa-Beta zdecydowaliśmy się przyjąć podejście „lean” w projekcie, aby szybko zrealizować pierwsze wdrożenie. Chcieliśmy zdążyć z pierwszym terminem, aby ustanowić precedens dla kolejnych wdrożeń.”

Mamy duże oczekiwania co do tego co M3 może zaoferować nam w przyszłości. Obecnie skupiamy się na projektach wdrożeniowych. Kiedy ostatni go-live zostanie uruchomiony i wszyscy opanują system, przyjrzymy się w jaki sposób możemy go jeszcze bardziej zoptymalizować, usprawnić procesy, uzyskać jeszcze lepszy wgląd w dane i więcej oszczędzić” – dodaje.

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w
technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów
w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji
na stronie http://pl.infor.com/.

W Polsce system Infor M3 Fashion jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez
polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

Źródło: Infor.com
 

Produkcja ze stali z Sente S4

WIT-METAL to czołowy producent wyrobów stalowych dla przemysłu ciężkiego. Firma szukała możliwości zwiększenia wydajności procesów produkcyjnych i optymalizacji wykorzystania zasobów. W tym celu zdecydowala sie na wdrożenie dedykowanych rozwiązań ERP i MRP Sente.

Rozwój firmy
WIT-METAL od 1984 roku zajmuje się produkcją wyrobów stalowych na potrzeby przemysłu ciężkiego, branży motoryzacyjnej i innych sektorów przetwórstwa stali. Firma stale inwestuje w rozbudowę parku maszynowego. Aby maksymalnie zwiększyć wydajność i efektywność pracy, firma zdecydowała się na wdrożenie nowego systemu zarządzającego procesami sprzedażowymi, logistycznymi i produkcyjnymi. WIT-METAL postawił na rozwiązania Sente. 

Kontrola produkcji
Projekt wdrożenia systemu ERP Sente w firmie WIT-METAL miał na celu:

  • zapewnienie pełnej kontroli nad procesem produkcji
  • usprawnienie planowania i raportowania produkcji 
  • integrację z laserami
  • umożliwienie płynnej ewidencji surowców i śledzenia ich partii zgodnie z normami ISO
  • usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek wyrobów i półproduktów z zakładu

Jednym z kluczowych elementów projektu było umożliwienie rozwoju parku maszynowego poprzez integrację z oprogramowaniem zarządzającym działaniem poszczególnych urządzeń. System Sente S4 został zintegrowany z programem obsługującym lasery – Plant Manager. Dzięki temu raportowanie etapu wycinania laserowegp w procesie produkcji odbywa się  automatycznie. 

Projekt realizowany zwinnie
Wdrożenie rozwiązań Sente odbywało się w metodyce zwinnej. Taka organizacja pracy pozwalała na bieżące testy i projektowanie kolejnych elementów systemu zgodnie z oczekiwaniami przedstawicieli firmy WIT-METAL. Efekty wdrożenia zostały wysoko ocenione przez właścicieli WIT-METAL, którzy wskazują na duże zaangażowanie i profesjonalizm konsultantów Sente. 

https://sente.pl/

Szybki dostęp do informacji gwarancją lepszych decyzji biznesowych – Phillips wybiera rozwiązanie Comarch

Philips podpisał umowę z Comarch na wdrożenie innowacyjnej platformy raportująco-komunikacyjnej, która będzie wykorzystywana przez producenta do wzmocnienia współpracy z sieciami handlowymi oraz dystrybutorami. Wybrane rozwiązanie – Comarch Online Distribution – dostarcza rzetelne dane na temat rynku, jednocześnie pozwalając firmie stymulować aktywność sprzedażową partnerów handlowych.

Philips to jedna z największych firm elektronicznych na świecie. Po długoletniej, pozytywnie ocenianej współpracy z Comarch (wdrożenie i utrzymanie systemu mobilnego oraz elektroniczna wymiana dokumentów z sieciami handlowymi), firma podjęła decyzję, aby rozszerzyć jej zakres o wdrożenie Comarch Online Distribution. Jest to nowoczesna platforma raportująco-komunikacyjna wykorzystywana we współpracy producenta z siecią dystrybutorów. Rozwiązanie umożliwia codzienne, automatyczne raportowanie Big Data, gwarantując w ten sposób dostęp do aktualnych danych dotyczących odsprzedaży produktów na rynku detalicznym. 

O wyborze rozwiązania firmy Comarch zadecydowała nie tylko jakość dostarczanych danych dotyczących odsprzedaży i stanów magazynowych. Poszukiwaliśmy solidnego i pewnego partnera; firmy, która ma nie tylko dużą znajomość zagadnienia, ale też wartościowe doświadczenie. Comarch to ma. Przekonaliśmy się o tym w ostatnich latach naszej bardzo dobrej współpracy – mówi Łukasz Mieteń, Head of Business Transformation and IT, CEE w Philips. 

Dzięki integracji platformy Comarch Online Distribution z systemami ERP oraz systemami sprzedażowymi po stronie partnerów handlowych, producenci uzyskują bezpośredni dostęp do aktualizowanej w czasie rzeczywistym bazy danych. Połączenie Comarch Online Distribution z systemem klasy Business Intelligence gwarantuje z kolei szybki dostęp do wielowymiarowych analiz dotyczących informacji pozyskanych z wszystkich kanałów sprzedaży. Rzetelne informacje o stanach magazynowych sieci handlowych i dystrybutorów pozwalają producentom efektywniej planować strategię sprzedażową. 

Zaproponowane przez Comarch rozwiązanie to nowoczesna i kompleksowa platforma wspierająca procesy sprzedażowe wśród dystrybutorów w kanale tradycyjnym, jak i sieci handlowych należących do kanału nowoczesnego. W ramach projektu, do systemu podłączeni zostaną partnerzy firmy Philips – sieci handlowe, e-commerce oraz dystrybutorzy z sześciu europejskich hubów. Rozwiązanie Comarch Online Distribution znacząco poprawi jakość raportowanych danych oraz usprawni ich analizę, a co za tym idzie pozwoli na szybsze podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. – mówi Bartłomiej Szuper, dyrektor konsultingu Comarch.
Philips to holenderska firma o międzynarodowym zasięgu: zatrudnia około 74 000 osób w 100 krajach na całym świecie. Obecnie jest jedną z największych firm elektronicznych na świecie, które skupiają się na wprowadzaniu innowacji w dziedzinach opieki medycznej oraz produktów konsumenckich.