Silniejsza niż kiedykolwiek: Apply zwiększa przewagę konkurencyjną dzięki IFS Applications 10

IFS pomaga firmie Apply działającej w branży inżynieryjnej zwiększyć wydajność i usprawnić realizacje
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że norweska firma Apply działająca w branży inżynieryjnej zdecydowała się na aktualizację oprogramowania do wersji IFS Applications™ 10.

Apply, z siedzibą w Stavanger w Norwegii, jest klientem IFS od roku 2009. Firma korzysta z IFS Applications do wsparcia całego łańcucha wartości, począwszy od zarządzania projektami, po prace konstrukcyjno-budowlane, zarządzanie łańcuchem dostaw, wypożyczenie sprzętu, finanse, HR i HSEQ. Rozwiązanie branżowe IFS zapewnia wgląd w dane w czasie rzeczywistym i umożliwia efektywną realizację projektów zarówno na lądzie, jak i na morzu, wspierając zarządzanie złożonymi projektami z zachowaniem wysokiego poziomu kontroli i wydajności.

W 2014 roku Apply zaktualizowała oprogramowanie do wersji IFS Applications 8, aby ustandaryzować i usprawnić procesy biznesowe, umożliwiając tym samym wsparcie coraz bardziej złożonych i zróżnicowanych projektów realizowanych przez firmę.

„Potrzebowaliśmy strategicznego rozwiązania do zwiększenia wydajności i przychodów” – powiedział Bjarte Haugland, Area Head of IM&IT w firmie Apply. „Jesteśmy przyzwyczajeni do cykliczności zdarzeń w naszej branży, a ostatnie kryzysy uświadomiły nam, jak ważna jest stała koncentracja na sposobie, w jaki pracujemy i na systemach, jakich używamy. Dostrzegliśmy, że dzięki jednemu, centralnemu oprogramowaniu dla przedsiębiorstw łatwiej nam ustandaryzować procesy pracy, jako że przepływ danych pomiędzy różnymi obszarami działalności może przebiegać bez zakłóceń. Oznacza to zapewnienie, że dane są wprowadzane tylko raz i udostępniane wszystkim tym, którzy ich potrzebują”.

Po aktualizacji do wersji IFS Applications 10, która z łatwością współpracuje z innymi kluczowymi systemami, nadal będzie odgrywać centralną rolę w środowisku IT firmy Apply, w szczególności w zakresie zarządzania zleceniami pracy.

„Nie jest przesadą stwierdzenie, że wzrost wydajności, jakiego doświadczamy dzięki IFS Applications na przestrzeni lat, jest znaczący” – dodał Haugland. „System IFS Applications umożliwił nam zmniejszenie liczby wykorzystywanych przez nas systemów, usprawnienie procesów i uzyskanie lepszego wglądu w dane, dzięki czemu 1200 pracowników naszej firmy jest w stanie obsłużyć coraz większą liczbę złożonych projektów dla naszych klientów. Z niecierpliwością oczekujemy na korzyści z nowego w IFS Applications 10 interfejsu użytkownika IFS Aurena, który pozwoli naszym pracownikom na platformach uzyskać lepszy dostęp do systemu”.

Elni Kullmer, dyrektor zarządzający w IFS Nordics dodała: „Apply jest inspirującym przykładem na to, jak zmiany warunków rynkowych można zmienić w okazję do zwiększenia produktywności, wzmocnienia procesów biznesowych i zwiększenia zysków. Firmy, które inwestują w zaawansowane, gotowe rozwiązania branżowe oferujące kompleksową obsługę, niższy całkowity koszt posiadania oraz pełną elastyczność sposobu wdrożenia, są lepiej przygotowane na trudne czasy, a co ważniejsze, momentalnie są w stanie wykorzystać poprawę warunków. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że wspieramy Apply i liczymy na sprawne wdrożenie projektu”.

Więcej informacji na temat tego, jak IFS wspiera przedsiębiorstwa z sektora ropy i gazu: www.ifsworld.com/corp/industries/energy-utilities-and-resources/oil-and-gas/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie Apply
Apply jest wiodącą firmą inżynieryjną działającą w wielu obszarach, specjalizującą się w realizacji zamówień na wszystkich etapach projektów, począwszy od opracowania koncepcji i badania po realizację i oddanie do użytku. Ponadto oferujemy szeroki zakres usług obejmujących obsługę i utrzymanie oraz modyfikację instalacji do produkcji ropy naftowej i gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. www.apply.no

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Epicor wprowadza nową wersję systemu iScala

Nowe użyteczne funkcje wraz dodatkowymi możliwościami raportowymi i analitycznymi, które pobudzają elastyczność i napędzają wzrost przedsiębiorstw.
Podczas dorocznej konferencji klientów Insight 2019 w Las Vegas firma Epicor zapowiedziała wprowadzenie najnowszej wersji systemu do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) Epicor® iScala®. Nowa wersja systemu – iScala 3.3 zawiera ulepszenia, które poprawiają funkcjonalność i użyteczność rozwiązania ERP. Pozwolą one organizacjom zwiększyć sprawność operacyjną i szybciej osiągać przewagę konkurencyjną. Zmiany obejmują ulepszone raporty i analitykę, integrację z Epicor Data Analytics oraz dodatkowe funkcjonalności specyficzne dla wybranych krajów i regionów, które pozwolą globalnym organizacjom poprawić wyniki biznesowe.

„Epicor dokłada wszelkich starań, aby pomóc klientom utrzymać się w czołówce swojej branży, sprawiając że każda nowa wersja systemu iScala zawiera ulepszenia, niosące ze sobą wartość dodaną oczekiwaną przez naszych klientów” – podkreślił Andy Coussins, Senior Vice President, International w firmie Epicor Software.

„W tej wersji sytemu iScala skupiliśmy się na poprawie funkcjonalności związanych z raportami i analizą biznesową oraz usprawnieniem obsługi systemu, dzięki czemu nasi klienci mogą skorzystać z zaawansowanych narzędzi BI otwierając nowe możliwości rozwoju i wzrostu wartości firmy”.

System iScala to kompleksowe rozwiązanie ERP zaprojektowane w celu wspierania małych i średnich firm oraz filii większych międzynarodowych organizacji. Najnowsze usprawnienia systemu obejmują:

  • Udoskonalone raportowanie i analizy – nowe konfigurowalne raporty w oparciu o SSRS (SQL server reporting services), dostępne za pośrednictwem przeglądarki w dowolnym czasie i miejscu oraz na dowolnym urządzeniu
  • Ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje przyczyniające się do poprawy efektywności – bardziej angażujące i intuicyjne interakcje użytkownika z systemem upraszczają zarządzanie złożonymi informacjami, a dodatkowe funkcjonalności takie jak automatyzacja procesu fakturowania oszczędzają czas i umożliwiają zespołom biznesowym zwiększenie wydajności pracy.
  • Integracja z Epicor Data Analytics – umożliwia firmom przekształcenie danych przechowywanych w systemie Epicor iScala w użyteczne informacje. Dogłębne zrozumienie danych biznesowych wspomaga szybszy wzrost firm poprzez redukcję kosztów, identyfikowanie nowych możliwości, wspieranie projektów biznesowych i przyspieszenie procesu podejmowania decyzji.
  • Szkolenia i zasoby wiedzy dostępne na żądanie – możliwość uzyskania wskazówek na bieżąco oraz dostęp do szkoleń na żądanie, przyczyniają się do podniesienia satysfakcji, poszerzenia wiedzy i poprawy wydajności użytkowników.
  • Dodatkowe funkcjonalności specyficzne dla wybranych krajów – to wsparcie dla międzynarodowych organizacji, które potrzebują globalnego rozwiązania, aby prowadzić działalność według lokalnych wymagań na każdym terytorium – np. dodatkowe mechanizmy wspierające zgodność z RODO.

Wprowadzając tę wersję Epicor kontynuuje rozwój możliwości systemu iScala, aby zapewnić przedsiębiorstwom z sektora SMB skalowalne i rozszerzalne rozwiązanie posiadające bogatą funkcjonalność niezbędną do optymalizacji i zarządzania działalnością oraz integracji procesów z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi.
„System iScala już od ponad 20 lat umożliwia małym i średnim firmom czerpanie korzyści z przystępnej oraz wydajnej i wielofunkcyjnej platformy ERP, która została opracowana w celu wspierania działalności małych i średnich firm” – powiedziała Nina Domingo, Director of Product Management. „Jak wynika z badania Epicor Voice of the Customer przeprowadzonego w latach 2018 i 2019 głównym oczekiwaniem klientów były lepsze możliwości raportowe. Kierunek rozwoju systemu iScala był odpowiedzią na potrzeby naszych klientów chcących nie tylko przetrwać, ale rozwijać się w coraz bardziej konkurencyjnym i zdigitalizowanym otoczeniu.”

www.todis.pl

Ciąg dalszy wyjątkowej skuteczności: IFS odnotowuje 67% wzrostu dochodu ze sprzedaży licencji i 69% wzrostu EBITDA

Więcej nowych klientów niż kiedykolwiek wcześniej decyduje się na rozwiązanie w chmurze
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, przedstawił wyniki finansowe za pierwszy kwartał, który zakończył się 31 marca 2019 roku. 
Darren Roos, dyrektor generalny korporacji IFS komentuje: „Dzięki naszej strategii zorientowanej na klientów wyniki finansowe stale się poprawiają – po raz kolejny znacząco wyprzedzamy średnią rynkową, wystarczy spojrzeć na dane liczbowe. Jako najszybciej rozwijający się dostawca rozwiązań ERP jesteśmy na dobrej drodze do uzyskania znacznie większego udziału w rynku w 2019 roku i kolejnych latach. Dostawcy rozwiązań ERP starszych generacji próbują zwodzić klientów, a jak wyraźnie wynika z naszych danych liczbowych, ci sami klienci decydują się na partnera, który wie, że podejście zorientowane na klienta jest czymś o wiele więcej niż pustym sloganem. Klienci nie godzą się już na coroczne audyty, wymyślne sztuczki mające zapewnić zgodność z przepisami, czy też na wymóg aktualizacji, które stały się obecnie nową normą. Klienci najzwyczajniej zaczynają zdawać sobie sprawę, że IFS jest lepszą alternatywą”. 

Wyniki działalności: Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za I kwartał 2019 roku
Przychód netto za ten kwartał wzrósł o 29%, dając 154 miliony USD, co wynika z 67-proc. wzrostu dochodu ze sprzedaży licencji, czego głównym motorem jest masowy napływ nowych klientów z całego świata. Te wyjątkowe wyniki są potwierdzeniem możliwości oferowanych przez IFS oraz skuteczności strategii dostarczania praktycznych aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem przynoszących klientom wartość. W ubiegłym tygodniu zostało to potwierdzone w raporcie IDC MarketScape for SaaS & Cloud ERP, w którym wyróżniono wiodącą funkcjonalność oferowaną przez IFS.

Skorygowany zysk EBITDA wzrósł w tym kwartale o niemal 70%. Wprawdzie zwiększone dochody były głównym czynnikiem wzrostu zysków, IFS skupiło się na znaczącym ograniczeniu w tych obszarach, w które w przeszłości inwestowało, a które obecnie nie są związane z podstawową działalnością lub nie przynoszą klientom wartości. Skoncentrowanie na tym, co doceniają klienci – i czego potrzebują, aby podejmować wyzwania w swoich branżach – pozostaje naczelną zasadą IFS. IFS dostrzega możliwość dalszego, stopniowego powiększania swojej przewagi rynkowej.

IFS skupia się na dostarczaniu klientom rozwiązania, które można szybko wdrożyć i zawsze oferuje najnowsze funkcjonalności przy niższych całkowitych kosztach posiadania w stosunku do alternatywnych rozwiązań. IFS dba o to niezależnie od tego, czy klienci zdecydują się na wdrożenie rozwiązania stacjonarnie, czy w chmurze. W I kwartale więcej nowych klientów IFS niż kiedykolwiek wcześniej zdecydowało się na wdrożenie rozwiązań IFS w chmurze. Wzrost ten oparty jest na solidnym partnerstwie technologicznym z Microsoft Azure, którego celem jest zapewnienie klientom bezpiecznej, globalnej platformy działającej w 54 regionach Azure – to więcej niż jakikolwiek inny dostawca rozwiązań w chmurze może zaoferować.

Perspektywy na drugi kwartał są pozytywne, jako że bieżące rozpoznanie analityczne stanowi potwierdzenie doskonałych prognoz na rok 2019 i kolejne lata. W zeszłym miesiącu IFS uzyskało tytuł Lidera w raporcie IDC MarketScape for EAM for Asset Intensive Industries, tytuł Major Player w raporcie IDC MarketScape for SaaS & Cloud ERP, a także tytuł Lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant for Field Service Management Software – wyróżnienie to firma otrzymała po raz czwarty z rzędu.

Uwaga: dane o wzroście przychodów w I kwartale 2019 r. w porównaniu z I kwartałem 2018 r. są podane w koronach szwedzkich według bieżącego kursu waluty.

Więcej informacji na stronie www.ifsworld.com/corp/company/financial-results/.
Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Poczta Polska rozwija strategię cyfrowej transformacji

Poczta Polska zakończyła proces wdrożenia nowoczesnego oprogramowania, dzięki któremu będzie mogła lepiej rozwijać swoje usługi oraz usprawnić procesy finansowo-księgowe. Największy operator pocztowy na rynku polskim wprowadził rozwiązanie Microsoft Dynamics AX, które integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1100 użytkownikom systemu. 

Poczta Polska to ponad 80 tysięcy pracowników. Firma ma w całej Polsce ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji obsługujących klientów indywidualnych i korporacyjnych. Codziennie pocztowcy pokonują dystans równy 13 okrążeniem Ziemi dostarczając miliony listów i tysiące paczek. Decydując się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics AX, Spółka postawiła na rozwój strategii cyfrowej transformacji, która obejmuje zarówno usługi, jak i działalność operacyjną. Spółka ma ambicje, by zostać największym operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy i lotniczy.

Celem nadrzędnym projektu było usprawnienie procesów księgowych, ujednolicenie źródeł danych oraz automatyzacja pracy poprzez integrację systemu finansowo-księgowego z systemami dziedzinowymi. Wprowadzenie Microsoft Dynamics AX umożliwiło wdrożenie nowoczesnego oprogramowania, które elastycznie dostosowuje się do strategii rozwoju firmy. Zapewnia ono także możliwość wykorzystania centralnej bazy kontrahentów, centralnego rejestru umów, optymalizację zarządzania finansami Spółki, czy rozszerzonego raportowania business intelligence.

Wdrożenie Microsoft Dynamics w Poczcie Polskiej było realizowane przez konsorcjum pod kierownictwem firmy Bonair S.A., w którego skład wchodziły także Arcus SI, Arcus SA, COIG oraz Euvic. Projekt był podzielony na 2 etapy i uczestniczył w nim zespół składający się ze 150 osób z Poczty Polskiej i ze strony wykonawców. Projekt realizowany był również przy istotnym wsparciu Zarządu Poczty Polskiej oraz Microsoft.

Kluczem do sukcesu przy wdrażaniu projektów na taką skalę jest aktywne zaangażowanie osób zarządzających oraz odpowiedzialnych za poszczególne obszary biznesowe po stronie Klienta– mówi Daniel Olejniczak, Wiceprezes Zarządu firmy Bonair S.A. – partnera wdrożenia.

Centralizacja, niezależność i pełna integracja
Każdego dnia Poczta Polska obsługuje miliony klientów, a portfel oferowanych produktów i usług dynamicznie się rozwija. Sytuacja ta spowodowała, że dane kontrahentów były rozproszone w 26 systemach obsługujących różne obszary przedsiębiorstwa. Głównym celem wdrożenia systemu klasy ERP była optymalizacja procesów wewnętrznych, w szczególności w obszarze finansowym. Firma chciała dzięki temu zredukować koszty operacyjne oraz poprawić efektywność obsługi procesów. Poczta Polska w swojej strategii postawiła na rozwój, a jednym z narzędzi zastosowanych do tego celu jest elastyczny centralny system wspomagający zarządzanie. Dodatkowo firma nie chciała w przyszłości uzależniać się wyłącznie od jednego dostawcy.

Nowe rozwiązanie Microsoft poprawiło efektywność obsługi procesów w Poczcie Polskiej, m.in. dzięki automatyzacji pracy, zwiększeniu szczegółowości wprowadzanych danych, a więc dokładniejszemu zarządzaniu informacją. Obecnie system obsługuje około 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, a w szczytowych okresach zapewnia księgowanie około 1 mln transakcji dziennie. Zarządzanie wszystkimi zdarzeniami księgowym dotyczy ponad 1 mln środków trwałych. Ponadto system został rozbudowany o mechanizmy umożliwiające generowanie jednego z największych plików kontrolnych (JPK) w kraju – 10 GB, a raport rejestru vat osiągną rekordową ilość 32 tysięcy stron.

W ramach wdrożenia nowych rozwiązań, infrastruktura Poczty Polskiej została połączona ze środowiskiem chmurowym Microsoft Azure. Pozwoliło to na zapewnienie wysokiej skalowalności całego systemu, zastosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa przechowywania danych oraz łatwość zarządzania i monitorowania środowiska, tworząc jedno z największych środowisk IT utrzymywanych w chmurze Azure. Szyna danych BizTalk umożliwiła sprawną integrację rozwiązania Dynamics z kilkudziesięcioma innymi systemami dziedzinowymi, która dodatkowo została wyposażona w mechanizmy konwertujące dane ze starszych systemów dopasowując je do nowych standardów raportowania.

Usprawnienie kluczowych procesów
System Microsoft Dynamics obejmuje kluczowe obszary firmy, takie jak księga główna, rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zakupy i gospodarkę magazynową, sprzedaż, środki trwałe i zarządzanie nieruchomościami. Zapewnia również centralny rejestr kontrahentów oraz umów. Jednocześnie projekt objął wdrożenie rozbudowanej platformy raportowej wykorzystujące Business Intelligence oraz elektroniczne płatności wspólnie z Bankiem Pocztowym.

Główne korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia Microsoft Dynamics w Poczcie Polskiej: 
•    Zmniejszenie kosztów operacyjnych firmy.
•    Oszczędność czasu poprzez automatyzację pracy.
•    Poprawa efektywności procesów finansowo-księgowych.
•    Usprawnienie obiegu informacji dzięki integracji z systemami dziedzinowymi.

Poczta Polska to firma o ponad 460-letniej tradycji, największy operator na rodzimym rynku – zatrudniamy ponad 80 000 Pracowników, nasza sieć obejmuje ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych. Polski lider usług komunikacyjnych, paczkowo – kurierskich i logistycznych oraz narodowym operatorem pocztowym, z którego korzysta ponad 90% Polaków. Poczta Polska koncentruje się na wzmacnianiu najbardziej perspektywicznych obszarów – paczek, logistyki, finansów, usług międzynarodowych i na rzecz administracji publicznej.

Bonair S.A. to wiodący partner Microsoft dla rozwiązań Dynamics (ERP, BI, CRM). Firma wielokrotnie wyróżniana w rankingach partnerów Microsoft w Polsce i za granicą ze statusem Gold Microsoft Partner oraz Partner Roku Dynamics 365. Najbardziej złoty partner w Polsce, posiadający 9 statusów Gold w najistotniejszych obszarach.