Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie a rynek mocy w 2020 roku.

10 sierpnia 2015 r. zapisał się bardzo źle w pamięci niektórych polskich firm. To wtedy splot kilku okoliczności – fala upałów zwiększająca zużycie prądu, bezwietrzna pogoda uniemożliwiająca wykorzystanie elektrowni wiatrowych, niski stan rzek zakłócający chłodzenie elektrowni węglowych oraz awaria bloku w Bełchatowie spowodowały ogłoszenie nieznanego od czasów PRL 20 stopnia zasilania.

Tysiące przedsiębiorców zostało wezwanych do zaprzestania produkcji bądź świadczenia usług poprzez obniżenie mocy swoich maszyn i linii technologicznych lub całkowite ich wyłączenie. Część się podporządkowała, część uznała, że spowoduje to zbyt duże straty i nie wyłączyła urządzeń. Do dziś ciągną się postępowania, w których Urząd Regulacji Energetyki wymierzył im za to kary.

 

Ustawa z dnia 8 grudnia 2017 r. o rynku mocy (Dz. U. z 2018 r. poz. 9 – dalej „Ustawa”) nakłada na Operatorów Systemów Dystrybucyjnych nowe obowiązki. Jednym z nich, poprzez fakt stania się przez Państwa płatnikiem opłaty mocowej, jest obowiązek naliczenia, pobrania i przekazania środków wynikających z zastosowania stawki mocowej w rozliczeniach za dostarczoną energię elektryczną klientom końcowym czyli także firmom i przedsiębiorstwom. Prezes URE kalkuluje na rok kalendarzowy i publikuje do dnia 30.09 każdego roku (art. 74.4 ustawy):

  • stawki opłaty mocowej na kolejny rok oraz wybrane godziny doby przypadające na godziny szczytowego zapotrzebowania na moc w systemie, wyznaczone odrębnie dla kwartałów roku dostaw.

Natomiast zapisy art. 70.2 stanowią, iż opłatę mocową należną̨ od odbiorcy końcowego zakwalifikowanych do grup Axx, Bxx i Cxx, oblicza się̨ jako iloczyn stawki opłaty mocowej dla danej grupy odbiorców oraz ilości energii elektrycznej pobranej z sieci w wybranych godzinach doby. Pierwsze rozliczenie nastąpi za miesiąc październik 2020 r.

 

W dużym uproszczeniu działa to tak: krajowe zapotrzebowanie na prąd nie jest stałe, ma swoje doliny (np. w nocy) i szczyty. Można budować elektrownie, które przez większą część roku będą stały bezczynnie i spełnią swoją rolę tylko kilkadziesiąt dni czy nawet godzin gdy zapotrzebowanie będzie najwyższe. Ale to drogie rozwiązanie. Można też w trakcie szczytu zachęcić firmy aby wyłączyły urządzenia na jakiś czas. Zachęta musi być oczywiście finansowa, jednak i tak to znacznie tańsze rozwiązanie niż nowe elektrownie. Do wzięcia firmy mają  całkiem spore pieniądze – ok. 100 mln zł rocznie w ramach stałego wynagrodzenia za gotowość do ograniczenia zużycia. W razie rzeczywistego zagrożenia i konieczności wyłączenia urządzeń firmy dostają jeszcze dodatkowe pieniądze.

Aby mieć kontrolę nad składowymi mocy całego przedsiębiorstwa i aby móc realizować nowe obowiązki w zamian za wymierne korzyści zalecanym jest wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania mediami energetycznymi, gdzie takie parametry jak moc danego urządzenia czy linii produkcyjnej są w czasie rzeczywistym pod stałą kontrolą. Uzyskane dane pomiarowe to sposób na zarządzanie mocą, jej obniżenie lub zdalne wyłączenie urządzenia na wymagany czas a także kontrola rozliczeń mocy czyli dane do wyliczenia opłaty mocowej. To pierwszy krok w zmianie świadomości firm i instytucji energochłonnych a przecież czasem produkcji nie trzeba ograniczać – wystarczy przenieść ją na inne godziny.  A inwestycja w rynek mocy i stanie się jego beneficjentem nie wymaga żadnych kosztów.

 

System zarządzania mediami energetycznymi OPTIMAL SMART HUB to oprócz pełnej kontroli nad mocą przedsiębiorstwa przede wszystkim ograniczenie kosztów funkcjonowania firmy poprzez wskazywanie miejsc oszczędności energii a także:

  • analiza wykorzystania i zużycia energii elektrycznej, ciepła i innych mediów,
  • realizacja wniosków i zaleceń z przeprowadzonych audytów energetycznych,
  • identyfikacja i ograniczenie strat,
  • zapobieganie awarii i identyfikacja stanów nienormalnych,
  • bieżące raporty i analizy,
  • identyfikacja jednostkowych kosztów wytworzenia i produkcji,
  • poprawa wyniku energetycznego, poprawa efektywności i komfortu pracy personelu służb technicznych a także wzrost świadomości pracowników w obszarze oszczędzania energii i ciepła,
  • realizacja celów energetycznych określonych w systemach zarządzania energią, w szczególności zapisów ustawy o efektywności energetyczne i Polskiej normy PN-EN ISO 50001.

W ramach naszej działalności realizujemy kompleksowe działania, które pozwolą zdefiniować odpowiedzi na wiele pytań dotyczących zagadnień energetycznych obecnych w Państwa firmie i uzyskać informacje, w którym miejscu Państwo jesteście, co trzeba zmienić, w jakim czasie i za ile. Dobra polityka energetyczna, oszczędność energii elektrycznej, gazu czy ciepła, to podstawy egzystencji przedsiębiorstw w obecnym środowisku rynkowym w Polsce, Europie i świecie. A rynek mocy to kolejny ciekawy i ważny temat.

 

Jesteśmy do Waszej dyspozycji.

 

www.trienergy.com.pl

 

 

Czy system ERP może zastąpić specjalistyczne rozwiązanie APS?

Systemy APS (ang. Advanced Planning and Scheduling) to zaawansowane narzędzia do planowania i harmonogramowania produkcji. Z uwagi na fakt zastosowania heurystycznych algorytmów i optymalizatorów, potrafią stworzyć w bardzo krótkim czasie harmonogram produkcji dla wielu wyrobów przy wsparciu zróżnicowanych procesów w firmie uwzględniając ograniczone pojemności zasobów produkcyjnych.

Od wielu lat przyjęło się mówić, że system APS wypełnia lukę między systemem ERP a halą produkcyjną dostarczając informacji o planie produkcji oraz poziomie jej zaawansowania w przypadku integracji z systemem MES. Czy aby na pewno jest tak nadal?

 

Dobre praktyki planowania

System SAP od zawsze znany był z jakości oferowanych narzędzi planistycznych. Standardowa wersja system SAP ECC pozwala na wykonanie planowania w długim (prognozy), średnim (zgrubne planowanie zdolności) i krótkim horyzoncie czasowym (szczegółowe harmonogramowanie produkcji). Standardowe narzędzia wykorzystywane do planowania produkcji w SAP ECC oferują planowanie MRP – planowanie zapotrzebowań materiałowych oraz wstępne obciążanie zdolności produkcyjnych. Ewentualne bilansowanie planu produkcji względem dostępności poszczególnych zasobów, wykonywane jest w osobnym kroku.

 

MRP to nie wszystko

Automatyczne planowanie MRP to nic innego jak planowanie zapotrzebowań materiałowych dla wszystkich poziomów z przygotowanej technologii produktu (od wyrobu gotowego po surowce), uruchamiane na podstawie prognoz lub rzeczywistej zaplanowanej sprzedaży. Co ważne, przbieg MRP w SAP tworzy jednocześnie zapotrzebowania na zdolności produkcyjne w oparciu o technologie produkcyjne.

Plan utworzony przez MRP to niestety tylko początek drogi do idealnego i optymalnego planu produkcji. Sztandarowym narzędziem planistycznym SAP ECC wykorzystywanym do tworzenia szczegółowych planów produkcji były dotychczas tabelaryczne lub graficzne tablice planistyczne. Narzędzia te mogą być z powodzeniem stosowane w prostej i powtarzalnej produkcji MTS (Make-To-Stock) – jednak w większych przedsiębiorstwach chcemy dążyć do większej automatyzacji oraz uelastyczniania procesów planistycznych.

Dlatego też wymienione narzędzia zostały uzupełnione funkcjonalnościami SAP APO, takimi jak zaawansowane planowanie produkcji oraz co ważniejsze – możliwością optymalizacji planów.

 

SAP APO już nie jako osobny system?

Jeszcze do niedawna system SAP APO uruchamiany był jako osobna instalacja i traktowany jako część systemu SCM (Supply Chain Management). Sposób przetwarzania olbrzymiej ilości danych był czynnikiem determinującym takie rozwiązanie w przeszłości. Od momentu wprowadzenia przez SAP bazy danych HANA (In-Memory database), pojawiła się możliwość implementacji rozwiązań związanych z zaawansowanym planowaniem już bezpośrednio w systemie ERP (ECC).

W chwili wprowadzenia na rynek systemu ERP najnowszej generacji – S/4HANA, SAP zaoferował możliwość uruchomienia zaawansowanego, szczegółowego planowania produkcji – APO PP/DS bez konieczności instalacji dodatkowego, dedykowanego systemu SCM oraz serwera. Dzięki temu wdrażając nową wersję systemu SAP, Dział Planowania może korzystać nie tylko z dotychczasowych Tabel Planowania, ale z zupełnie nowego podejścia do obsługi procesów planistycznych.

 

Jeszcze bardziej szczegółowe planowanie

Rozwiązania dotychczasowo wspierane tylko przez zewnętrzny system SAP APO teraz zostały wbudowane w jeden system ERP, a planiści na co dzień mogą korzystać z tzw. heurystyk – gotowych algorytmów, predefiniowanych do rozwiązywania konkretnych problemów planistycznych.

W standardzie SAP oferuje także modyfikację oraz tworzenie nowych zestawów algorytmów, co pozwala planistom rozwijać, zmieniać i dostosowywać filozofię planowania zgodnie ze strategiami przyjętymi w danym czasie przez przedsiębiorstwo. Narzędzie to uwalnia od pewnego ustrukturyzowanego, być może niepotrzebnie usztywniającego, podejścia zgodnego z metodyką MRP, otwierając szeroki wachlarz możliwości i oferując zupełnie nowe narzędzia dostępne już z poziomu systemu ERP.

APO PP/DS w SAP S/4 HANA pozwala na stosowanie dla różnych produktów odpowiednich procedur planowania, jak planowanie w przebiegu planowania lub niezwłoczne pokrycie potrzeb oraz na zdefiniowanie i stosowanie wieloetapowych przebiegów planowania. W kolejnych krokach danego przebiegu może być wykonywane zarówno planowanie potrzeb materiałowych, jak i planowanie zasobów produkcyjnych przykładowo dla rozładowania zasobu będącego wąskim gardłem. Tworzenie powiązanie zleceń z różnych poziomów produkcji pozwala zachować spójność planu wyrobów gotowych i półproduktów oraz przenosić priorytety na niższe poziomy.

Optymalizator PP/DS daje nam możliwość poszukiwania planu optymalnego pod względem kosztów, jest elastycznym narzędziem symulacji, pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów produkcyjnych, poprzez zastosowanie heurystyk i/lub optymalizatora, a także interaktywne planowanie, również z wykorzystaniem jednej lub obu z tych metod. Możliwa do osiągniecia za pomocą modułu PP/DS optymalizacja planu produkcji pozytywnie wpływa na cały łańcuch logistyczny.

 

Wszystko w 1 systemie

Narzędzie PP/DS w S/4HANA nie jest bezpośrednim „klonem” funkcjonalności SAP APO. Do tej pory system APO dysponował niezależną strukturą danych, a ich wymiana następowała poprzez główny interfejs (tzw. CIF). W APO PP/DS tworzone są m.in. dane podstawowe produktów, zasobów, struktury produkcyjne (PDS lub PPM) itp. –  to wszystko w jednym systemie ERP. Od teraz nie musimy sobie zadawać pytania jaki system klasy APS wybrać – S/4 HANA posiada wbudowane narzędzie do szczegółowego planowania produkcji.

 

Filip Lewandowski
Senior Professional SAP Consultant

itelligence Sp. z o.o.

 

 

IFS liderem rynku systemów zarządzania serwisem w terenie (FSM) według raportu IDC MarketScape

Wyróżnieniu w raporcie firmy analitycznej towarzyszy duży wzrost sprzedaży — przychody IFS z licencji na rozwiązania FSM zwiększyły się w I połowie 2019 r. o 119%

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, został umieszczony wśród liderów w raporcie IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2019 Vendor Assessment*.
 

Firma IFS odnotowała znaczny wzrost organiczny w obszarze rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie. W pierwszej połowie 2019 roku przychody ze sprzedaży licencji zwiększyły się o 119% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Dzięki przeprowadzonemu niedawno przejęciu spółki Astea, uwzględnionej w raporcie IDC MarketScape jako ważny uczestnik rynku, korporacja IFS będzie mogła rozszerzyć zakres swojego działania. Obecnie obsługuje już ponad 10 tysięcy klientów z całego świata, z czego około 8 tysięcy stanowią przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową.

Biorąc pod uwagę kompleksową ofertę produktów i strategię działania firmy, autorzy raportu IDC MarketScape umieścili IFS w grupie ogólnoświatowych liderów. Szczególnie zwrócono uwagę na następujące aspekty:

  • Rozbudowane funkcje produktów. IFS jest sprawdzonym dostawcą rozwiązań do zarządzania pełnym cyklem życia usług. Udostępniają one szeroką gamę funkcji wspierających obsługę w terenie oraz inne aspekty działalności przedsiębiorstwa, które mają istotny wpływ na zakres korzyści oferowanych klientom.
  • Rozwiązania zaprojektowane z myślą o złożonych procesach biznesowych. Produkty IFS ułatwiają realizację usług w terenie także w bardzo skomplikowanych środowiskach roboczych, w których niezbędny jest zintegrowany, inteligentny przepływ sterowania, wspierający dynamiczne i autonomiczne procesy podejmowania decyzji. Rozwiązania IFS zapewniają całościowy przegląd wszystkich usług świadczonych w terenie, oparty na danych pozyskiwanych w czasie rzeczywistym oraz zasobach i produktach, które dzięki zastosowaniu inteligentnych mechanizmów predykcyjnych wspierają rozwiązywanie problemów.
  • Możliwość uzyskania korzyści wykraczających poza obszar obsługi serwisowej. Platforma udostępnia pracownikom różnych działów — nie tylko działu serwisu — narzędzia umożliwiające podejmowanie inteligentnych decyzji dotyczących klientów, produktów i zasobów zarówno na zapleczu, jak i w terenie. Dzięki różnym modelom wdrożenia IFS jest w stanie dostarczyć rozwiązania dla różnorodnych środowisk funkcjonujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych.

„Firma IFS szybko zwiększa udział w rynku rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie, oferując rozwiązania dla różnych podkategorii branżowych w sektorze produkcyjnym. Zawierają one kompleksowe funkcje zarządzania cyklem życia usług” — powiedział Aly Pinder, analityk IDC.  „Oferowany przez IFS produkt FSM jest wszechstronnym, uniwersalnym rozwiązaniem, idealnie nadającym się do zastosowania w złożonych środowiskach zorientowanych na zasoby, produkty i klientów”.

„Zajmowana przez naszą firmę pozycja lidera rynku FSM została ponownie potwierdzona w niezależnym badaniu, tym razem jest to raport IDC MarketScape” — powiedziała Marne Martin, prezes działu zarządzania serwisem w firmie IFS. „Udoskonalenie i rozszerzenie naszej oferty w dziedzinie FSM, już obecnie należącej do najbardziej wszechstronnych i kompleksowych na rynku, będzie jednym z najważniejszych obszarów działania firmy. Już teraz możemy się pochwalić ogromnym wzrostem przychodów ze sprzedaży licencji, przekraczającym średnie wskaźniki branżowe”.

Fragment raportu IDC MarketScape dostępny jest pod adresem https://info.ifsworld.com/2019-IDC-MarketScape-FSM.html. Więcej informacji na temat oferty IFS dla przedsiębiorstw zajmujących się obsługą serwisową można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/service/.

* IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2019 Vendor Assessment, IDC #US44408719, listopad 2019 r.

Informacje o raportach IDC MarketScape

Celem modelu oceny producentów stosowanego w raportach IDC MarketScape jest przegląd zdolności konkurencyjnej dostawców rozwiązań teleinformatycznych działających na danym rynku. Metodologia badawcza jest oparta na rygorystycznej ocenie kryteriów jakościowych i ilościowych, a w jej wyniku powstaje graficzne przedstawienie pozycji każdego z dostawców w obrębie danego rynku. IDC MarketScape zapewnia przejrzyste reguły, które pozwalają przeprowadzić rzetelne porównanie ofert produktów i usług, możliwości i strategii, a także bieżących i przyszłych czynników warunkujących sukces rynkowy dostawców rozwiązań teleinformatycznych. Model umożliwia ponadto nabywcom technologii dokonanie kompleksowej oceny mocnych i słabych stron obecnych oraz potencjalnych dostawców.


Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Raport IFS: niemal 90 proc. przedsiębiorstw zamierza zainwestować w technologie sztucznej inteligencji

Jednym z głównych celów inwestycji w technologie sztucznej inteligencji jest wzrost produktywności pracowników, jednak kluczem do sukcesu takich przedsięwzięć jest transformacja bieżącej strategii biznesowej

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o wynikach globalnego badania opinii kadry kierowniczej na temat sztucznej inteligencji oraz przyjętych strategii wdrażania takich technologii.

W ankiecie wzięło udział 600 osób z całego świata reprezentujących szeroką gamę sektorów i korzystających z różnych rozwiązań technologicznych, takich jak systemy do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM) i zarządzania usługami serwisowymi w terenie (FSM).

Główne wnioski:

  • Około 90% respondentów planuje wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji (AI) w pewnym zakresie w różnych obszarach działania firmy. Najczęściej wskazywanym obszarem inwestycji jest automatyka przemysłowa, w której 44,6% badanych zamierza zrealizować projekty związane z technologiami AI. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) oraz planowanie zapasów i logistyka to dziedziny, które znalazły się na drugim miejscu (38,9% w obu przypadkach).
  • W odpowiedzi na pytanie o sposób planowanego zastosowania sztucznej inteligencji 60,6% respondentów stwierdziło, że oczekuje wzrostu produktywności zatrudnionych obecnie pracowników. Niemal połowa badanych (47,9%) uważa, że technologie tego rodzaju posłużą do wzbogacenia oferowanych klientom produktów i usług. Około 18,1% ankietowanych myśli o zastąpieniu części obecnych pracowników systemami sztucznej inteligencji.
  • Większość respondentów przewiduje wzrost produktywności dzięki technologiom sztucznej inteligencji, zaś 29,3% uważa, że jej zastosowanie doprowadzi do zmniejszenia poziomu zatrudnienia w ich branży. Z tego powodu 56% badanych wyraża opinię, że należy przygotować się na taką sytuację poprzez zmianę programów edukacyjnych i przeszkolenie pracowników w zakresie korzystania z narzędzi AI, które pozwolą zwiększyć produktywność ich pracy. Z kolei 23,4% ankietowanych spodziewa się pojawienia się na rynku nowych miejsc pracy dla osób zwolnionych z powodu zastosowania mechanizmów sztucznej inteligencji, a 15,4% proponuje wprowadzenie krótszego, 30-godzinnego tygodnia pracy.

„Sztuczna inteligencja przestała być nową technologią. Jest obecnie wdrażana w wielu przedsiębiorstwach w celu automatyzacji procesów biznesowych, a wyniki naszych badań potwierdzają taki obraz rynku” — powiedział Bob De Caux, wiceprezes IFS ds. technologii sztucznej inteligencji i zrobotyzowanej automatyzacji procesów. „Istnieje wiele konkretnych przykładów usprawnienia procesów podejmowania decyzji dzięki szybszemu udostępnieniu użytkownikom bardziej szczegółowych i istotnych z ich punktu widzenia informacji. Na rynku następuje transformacja, a w tych warunkach konwergencja różnych technologii, na przykład sztucznej inteligencji, zrobotyzowanej automatyzacji procesów i internetu rzeczy, prowadzi do powstania nowej formy automatyzacji procesów biznesowych. Przedsiębiorstwa gotowe wdrożyć takie rozwiązania uzyskają dostęp do narzędzi i usług umożliwiających osiągnięcie konkurencyjnej pozycji i uzyskanie przewagi nawet nad dużymi korporacjami”.

Jedną z firm, które zdecydowały się już teraz wdrożyć systemy automatyki przemysłowej wykorzystujące robotykę, jest Cheer Pack, czołowy amerykański producent opakowań. Przedsiębiorstwo to zbudowało flotę autonomicznych pojazdów opartych na funkcjach sztucznej inteligencji w celu robotyzacji procesu transportu surowców w swojej fabryce w Stanach Zjednoczonych. Firma zdążyła już odnotować spory zwrot z tej inwestycji.

Dyrektor działu informatyki w firmie Cheer Pack, Alex Ivkovic, stwierdził: „Oczekujemy, że uda nam się zmniejszyć koszty o ponad 1,5 miliona USD rocznie. Ponadto każdy pracownik będzie teraz wykonywać obowiązki związane ze stanowiskiem wymagającym większych kompetencji, co pozwoli nam uniknąć problemów z brakiem personelu”

„Jeśli przyjrzymy się wynikom ankiety i konkretnym scenariuszom działań realizowanych przez naszych klientów, dojdziemy do wniosku, że dzięki automatyzacji rozwiązań technologicznych przedsiębiorstwa mogą już dziś uzyskać korzyści biznesowe i finansowe” — dodał Bob De Caux. „Sztuczna inteligencja to bardzo modny obszar, jednak aby osiągnąć sukces, niezbędna jest transformacja obecnie stosowanych modeli biznesowych. Same technologie nie stanowią uniwersalnego rozwiązania żadnego problemu. Za to, jeśli stworzymy właściwy model danych i racjonalnie wybierzemy jego zastosowania, systemy sztucznej inteligencji mogą przyczynić się do wzrostu produktywności i uzyskania korzyści zarówno w bieżącej działalności operacyjnej, jak i w szerszym kontekście funkcjonowania przedsiębiorstwa. Technologie tego typu będą wkrótce w tej lub innej formie stosowane przez ogromną większość podmiotów na rynku, a inteligentne procesy przyniosą firmom realne korzyści w dłuższej perspektywie czasowej”.

Pobierz pełny raport IFS zatytułowany „Plany wdrożenia technologii sztucznej inteligencji i przygotowania przedsiębiorstw na przełomowe zmiany w działaniu” z naszej strony internetowej
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 3700 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.