W 2019 roku firma IFS wyprzedziła rynek, osiągając 32-proc. wzrost zarówno przychodów z licencji, jak i zysku EBITDA

Ukierunkowanie na klienta było kluczowym czynnikiem wzrostu IFS we wszystkich regionach i obszarach biznesowych, w każdym kwartale 2019 r. 

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikował swoje wyniki finansowe za pełny rok kończący się 31 grudnia 2019 r.

Podczas gdy branżowi weterani tacy jak Oracle, SAP i Infor wprowadzali w tym roku zmiany w zarządach i odnotowali jedynie skromny wzrost w porównywalnych obszarach biznesowych, koncentracja IFS na zapewnianiu klientom korzyści zaowocowała już siedmioma z rzędu kwartałami wzrostu, który trzykrotnie przewyższał średnią rynkową.

We wszystkich kwartałach 2019 roku wszystkie regiony i obszary biznesowe firmy odnotowały dwucyfrowy wzrost. Przychody pionu zarządzania usługami serwisowymi w terenie wzrosły o 51%, a pionu lotnictwa i obrony o 38% rok do roku.

Popyt na rozwiązania chmurowe IFS wciąż rósł — przychody z usług chmurowych i usług SaaS (z wyłączeniem rozwiązań Astea i WorkWave) wzrosły o 56% rok do roku.

„Jestem niezwykle dumny, że mogę stać na czele zespołu, który osiągnął te imponujące wyniki. Nie mam wątpliwości, że nasi pracownicy rozumieją nasze priorytety, czują się odpowiedzialni za postępy i starają się zapewnić klientom jak najlepszą obsługę. Nasz wyróżnik — ukierunkowanie na klienta — to nie tylko słowa, ale dostarczanie naszym klientom wymiernych korzyści” — powiedział Darren Roos, prezes i dyrektor generalny IFS. „Inwestycje dokonane w zeszłym roku w zwiększanie możliwości naszych produktów i partnerów przyniosą naszej firmie długoterminowe korzyści i wywrą pozytywny wpływ na naszych klientów — zarówno w 2020 roku, jak i w kolejnych latach”.

„Wyniki finansowe za 2019 rok świadczą o tym, że nasza firma odnotowuje wzrost we wszystkich obszarach swojej działalności” — dodała Constance Minc, dyrektor finansowy IFS. W 2019 r. wzmocniliśmy wszystkie nasze działy poprzez strategiczne inicjatywy w zakresie transformacji, aby być w stanie lepiej obsługiwać naszych klientów. Ten cykl inwestycji będzie kontynuowany w 2020 roku”.

Najważniejsze dane finansowe i operacyjne za rok finansowy 2019*, wzrost rdr:

  • Przychody z licencji w roku finansowym 2019 wyniosły 1 518 mln SEK (161 mln USD), co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z rokiem 2018.
  • Przychody z usług wsparcia technicznego w roku finansowym 2019 wyniosły 1 911 mln SEK (202 mln USD), co stanowi wzrost o 16%.
  • Przychody z usług konsultingowych w roku finansowym 2019 wyniosły 2 174 mln SEK (230 mln USD), co stanowi wzrost o 14%.
  • Skorygowany zysk EBITDA w roku finansowym 2019 wyniósł 1 454 mln SEK (154 mln USD), co stanowi wzrost o 32%.
  • Przychody netto w roku finansowym 2019 wyniosły 6 317 mln SEK (668 mln USD), co stanowi wzrost o 20%.
  • Na strategicznych rynkach rozwojowych IFS również nastąpił dwucyfrowy wzrost przychodów z licencji — w sektorze lotnictwa i obrony wzrosły one w porównaniu z rokiem 2018 o 38%, a w segmencie zarządzania serwisem w terenie o 51%.
  • Przychody IFS z rozwiązań chmurowych i rozwiązań SaaS (z wyłączeniem rozwiązań Astea i WorkWave) w roku finansowym 2019 wzrosły o 56% w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 roku.

W 2019 r. firma zdobyła wielu prestiżowych klientów w pięciu obsługiwanych przez siebie branżach — w tym firmy SPIERolls-RoyceTietexRevimaResolute MiningPrimo i Cryostar.

Ponadto, zdając sobie sprawę z ogromnego znaczenia rozwiniętej sieci partnerów, IFS połączył siły z firmą PTC w celu wprowadzania innowacji produktowych oraz z firmą Acumatica w celu wprowadzania innowacji w zakresie kanałów dystrybucji. Z kolei w grudniu 2019 r. sfinalizował przejęcie spółki Astea International, aby zostać liderem rynku rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie.

Dynamiczny rozwój firmy zauważyli również analitycy z całego świata, uznając IFS za lidera w raportach 2019 Gartner Magic Quadrant for Field Service Management Software2019 IDC MarketScape for Worldwide Manufacturing Field Service Applications oraz 2019 IDC MarketScape for Asset-Intensive EAM Applications.

Firma jest przekonana, że w roku 2020 i kolejnych latach będzie w stanie realizować swoje cele, które obejmują dalszy rozwój jej sieci partnerów oraz dalsze inwestycje w badania i rozwój.

*Uwaga: dane dotyczące wzrostu są oparte na koronach szwedzkich i podawane w walucie lokalnej.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.ifs.com/corp/company/financial-results/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: 48 512 134 493, anna.machol@amedia.com.pl

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem aktywów oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu statusu quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Infor wprowadza nowe rozwiązania biznesowe omnichannel dla marek retailowych i modowych

Aplikacje wykorzystujące uczenie się maszyn pomogą zoptymalizować stany magazynowe, zwiększyć planowanie popytu i dostaw, podnieść efektywność fabryk i przyspieszyć wprowadzanie produktów na rynek.

Infor, wiodący dostawca aplikacji biznesowych działających w chmurze i specjalizowanych dla różnych branż, ogłosił wprowadzenie aplikacji zaprojektowanych specjalnie dla detalistów omnichannel i właścicieli marek modowych, służące optymalizacji stanów magazynowych, zwiększeniu planowania popytu i dostaw, podniesieniu efektywności fabryk i przyspieszeniu wprowadzania produktów na rynek.

Nowe rozwiązania wykorzystują uczenie się maszyn (ML – machine learning), są już dostępne i składają się z aplikacji takich jak: Infor Retail Allocation, Infor Omni-Channel Planning for Brands, najnowsza wersja Infor CloudSuite PLM for Fashion oraz Infor Nexus RFID Scan & Pack.

Jordan K. Speer, zajmująca się badaniami globalnego łańcucha dostaw w IDC powiedziała: „Retailerzy, którzy nie potrafią zminimalizować kosztów planowania produktów i ich cyklu życia w całym łańcuchu dostaw, od początku do odbiorcy końcowego, nie będą w stanie konkurować z innym dostawcami. Optymalizacja wymaga umiejętności projektowania, próbkowania i produkowania tak blisko rynku, jak to możliwe, oraz jak najszybszego i bardzo wydajnego przesuwania towarów – zarówno w operacjach e-commerce’owych, jak i operacjach w sklepów stacjonarnych.”

„Wszystko to wiąże się, po pierwsze, z dokładnym wglądem w stany magazynowe, a po drugie – z umiejętnością realizacji zamówień  z optymalnej w danym momencie lokalizacji, z uwzględnieniem szerokiego spektrum nieustannie zmieniających się czynników.” – kontynuuje Jordan. „Bez analityki i ujednoliconych systemów zapewniających jedną wersję danych, wgląd w te dane i możliwości podejmowania na tej podstawie mądrych decyzji, retailerzy nie przetrwają w dzisiejszej rzeczywistości.”

Rod Johnson, dyrektor zarządzający w Infor America powiedział: „Nieustanna inwestycja Infor w rozwój systemów wykorzystujących uczenie się maszyn i zaawansowane planowanie zapewni detalistom i właścicielom marek nowe potężne możliwości. Po pierwsze, otrzymają oni niesłychanie dokładny widok popytu komponentów i wyrobów gotowych. Po drugie, zyskają platformę wykonawczą, która wspiera nawet bardzo krótkie cykle życia produktu. To połączenie zredukuje ilość odpadów, pracy i przecen w całym łańcuchu dostaw, od guzika do wyrobu gotowego.”

Infor Retail Allocation

Aplikacja Infor Retail Allocation wykorzystuje uczenie się maszyn do pokonywania wyzwań związanych z rozmieszczaniem towarów tak, by zmaksymalizować „pełną cenę” oraz zminimalizować obniżki i ilość odpadów.

Rozwiązanie obsługuje wszystkie rodzaje i modele łańcucha dostaw, łącznie z dostawcami, centrami dystrybucji i sklepami. Umożliwia detalistom utworzenie planu alokacji w danych okresach czasu, od wypuszczenia produktu na rynek po wydanie do klienta lub wycofanie, optymalizując marżę cyklu życia dla każdego produktu.

Infor Retail Allocation to jedno z pierwszych rozwiązań na rynku wykorzystujących uczenie się maszyn i umożliwiających detalistom zatowarowanie centrów dystrybucji i  alokację do sklepów w jednym procesie. Jest także unikatowe w redukcjowaniu pracy wymaganej przy alokacji.

Infor Omni-Channel Planning for Brands

Infor Omni-Channel Planning for Brands wykorzystuje uczenie się maszyn w planowaniu popytu i dostaw, pomagając firmom z branży Fashion zarządzać kanałami sprzedaży bezpośrednio do klienta oraz B2B w rozwiązaniu, które zaprojektowane jest do obsługi obydwu typów popytu.

Dzięki Infor Omni-Channel Planning for Brands, firmy nie muszą już wybierać dwóch osobnych narzędzi, ani narzucać jednemu kanałowi narzędzia, które pasuje do drugiego kanału. Rozwiązanie wspiera planowanie popytu w modelu B2B oraz retail; planowanie dostaw, które konsoliduje popyt;  alokację do kanałów, klientów B2B i sklepy; planowanie komponentów w oparciu o BOM (zestawienie materiałowe) oraz zarządzanie minimalną wartością zamówienia (MOQ). Ponadto, jest zintegrowane z siecią łańcucha dostaw w ramach Infor Nexus, umożliwiając współpracę z dostawcami komponentów, fabrykami i B2B.

Infor Omni-Channel Planning for Brands to jedno z pierwszych rozwiązań omnichannel do planowania popytu i dostaw, które wykorzystuje uczenie się maszyn. Umożliwia detalistom sprawne tworzenie planów dla kanałów retail i B2B naraz, oraz pomaga zredukować odpady, obniżki i ilość pracy związanej z planowaniem.

Infor CloudSuite PLM for Fashion

Infor CloudSuite PLM for Fashion (wersja nr 16) pomaga projektantom modowym wprowadzać produkty i kolekcje na rynek szybciej i w bardziej ustrukturyzowany i kontrolowany sposób. Dzięki jednemu, spójnemu i rzetelnemu źródłu danych, marki modowe mogą wydajnie wykorzystywać dane z kolekcji na kolekcję.

Nowoczesny interfejs aplikacji, z funkcjami „przeciągnij i upuść” pomaga użytkownikom łatwo zarządzać informacją, której potrzebują. Mocne funkcjonalności współpracy z partnerami zapewniają im dostęp do wybranych możliwości systemu w celu przeglądania informacji i komentowania procesu próbkowania, co redukuje nieuporządkowaną komunikację emailową.

System Infor CloudSuite PLM for Fashion jest zintegrowany z Infor CloudSuite Fashion (M3) na jednej platformie Infor OS, dzięki której dane są bezproblemowo przekazywane pomiędzy tymi aplikacjami.  Zadania workflow są definiowane dla kompletnych procesów, niezależnie od tego, skąd pochodzą dane. Dokumenty utworzone w Infor CloudSuite PLM są przechowywane w aplikacji Document Management w ramach Infor OS. Dane te są spójne, zintegrowane i aktualizowane wraz z nowymi wersjami.

Infor Nexus Scan & Pack

Rozwiązanie Infor Nexus Scan & Pack umożliwia detalistom i właścicielom marek modowych wykorzystanie etykiet RFID w procesie pakowania w fabryce, zwiększając jego dokładność oraz usprawniając wydajność i zgodność zakładu z przepisami. Dane z elektronicznego kodu EPC  są czytane i weryfikowane, wyłapywane są duplikaty i fałszywe etykiety, generowany zostaje dowód dostawy na poziomie produktu, bez konieczności fizycznej obsługi każdego przedmiotu.

Rozwiązanie jest częścią zestawu Nexus Factory Management, który umożliwia komunikację i wymusza zgodność z wymogami dotyczącymi pakowania kartonów i ich i etykietowania. System tworzy automatycznie zgodne z przepisami etykiety kartonów oraz wyprzedzające zawiadomienie o wysyłce (KND). Skanowanie RFID odbywa się na poziomie pojedynczego przedmiotu i usprawnia operacje pakowania. Dane EPC mogą być wykorzystane, razem z aplikacją Infor Nexus Supply Chain Traceability, do inicjatyw chroniących markę.

Dodatkowe materiały:

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w technologii chmury. Firma zatrudnia 17 300 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.

Źródło: Infor

W Polsce system Infor M3 jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (http://www.i-pcc.pl/).

Comarch z większą liczbą specjalistów

O ponad 300 pracowników zwiększyło się zatrudnienie w Comarch. Na koniec 2019 roku w strukturach Grupy Kapitałowej pracowało 6 349 osób, w tym 5 728 w polskich oddziałach firmy. Wzrost zatrudnienia wiąże się z rozwojem działalności biznesowej, wynikającej z rozbudowy struktur oraz otwierania kolejnych biur za granicą.

Comarch zwiększa również zatrudnienie z uwagi na podpisywane, długoterminowe kontrakty oraz realizowane prace badawczo-rozwojowe przy nowych a także istniejących już produktach.

Ważnym projektem w polityce kadrowej firmy jest coroczny, letni program stażowy, dedykowany studentom kierunków informatycznych oraz pokrewnych z całej Polski. W zeszłym roku staż odbył się w 12 miastach i wzięło w nim udział 350 uczestników, z czego blisko 75 procent nawiązało dłuższą współpracę z Comarchem.

– Comarch zajmuje się kompleksową obsługą projektów informatycznych, dlatego do naszych zespołów rekrutujemy informatyków i programistów a także specjalistów ds. wdrożeń, konsultantów, analityków oraz inżynierów systemowych i inżynierów kontroli jakości. Coraz więcej wakatów otwieramy też na stanowiska związane zarówno z marketingiem, HR, obsługą prawną, finansami, jak i projektowaniem systemów IT – mówi Katarzyna Morga, dyrektor ds. personalnych w Comarch

Główna siedziby firmy znajduje się w Krakowie, ale spółka posiada biura w 18 polskich miastach, na terenie całego kraju, m.in. w Białymstoku, Lublinie, Opolu czy Rzeszowie.

– Mocno rozwijamy oddziały Comarchu w mniejszych miastach wojewódzkich. Mieszka w nich wielu, dobrze wykształconych specjalistów, którzy niekoniecznie myślą o przeprowadzce do większych aglomeracji, jak Gdańsk, Kraków czy Warszawa. Wolą mieszkać w rodzinnym mieście i tam też pracować –  dodaje Katarzyna Morga.

Spółka prowadzi działalność na skalę globalną i ma swoje oddziały w blisko 50 miastach na całym świecie, począwszy od Australii, Azji Południowo-Wschodniej, przez Bliski Wschód oraz Europę aż po Stany Zjednoczone i kraje Ameryki Łacińskiej. W zagranicznych biurach pracują głównie przedstawiciele handlowi oraz konsultanci biznesowi. W rekrutacji na te stanowiska mogą brać udział zarówno mieszkańcy danego kraju, jak i specjaliści z Polski, a także osoby już zatrudnione w Comarch.

­– Wyjazd do innego kraju może stanowić ciekawy etap w karierze zawodowej. Pracownicy mają szansę rozwijać swoje umiejętności w środowisku międzynarodowym oraz poznawać specyfikę lokalnych zasad biznesowych. Przykładowo, praca na Bliskim Wschodzie łączy w sobie elementy kultury arabskiej, azjatyckiej i europejskiej. Z kolei w brukselskim biurze Comarch pracują przedstawiciele ośmiu narodowości, którzy w sumie posługują się dziesięcioma językami – mówi Anna Bajorek, szef działu employer branding w Comarch.

Dla wielu specjalistów z branży IT Comarch jest pierwszym pracodawcą. Młodzi ludzie decydują się rozpocząć pracę w firmie, ponieważ jest to dla nich okazja do zdobycia doświadczenia oraz pracy przy międzynarodowych projektach. Dodatkowo firma oferuje elastyczny czas pracy lub część etatu dla osób studiujących, tak, aby praca w Comarch nie kolidowała z zajęciami na uczelni.

Informacje o aktualnych ofertach pracy znajdują się na stronie: https://kariera.comarch.pl/