Akcje polskich producentów kontynuują odrabianie strat

W maju akcje polskich producentów kontynuowały odrabianie strat po gwałtownym tąpnięciu wywołanym przez kryzys epidemiologiczny. Wartość Giełdowego Indeksu Produkcji wzrosła do poziomu 690,75 punktów czyli 6,04% powyżej wartości z końca kwietnia. Od 17 marca 2020 roku, czyli od historycznego minimum na poziomie 492 punktów, indeks GIP60 wzrósł już o ponad 40% i obecnie znajduje się niecałe 100 punktów od poziomów z pierwszego kwartału bieżącego roku. 

W ubiegłym miesiącu zarysowały się wyraźnie dwa okresy, w których zaobserwowano odmienne oblicza akcji polskich producentów. W pierwszej połowie miesiąca GIP60 przeplatał sesje wzrostowe ze spadkowymi, przy czym te drugie były znacznie silniejsze, co w konsekwencji przełożyło się na spadek wartości indeksu o 30 punktów. Równo w połowie miesiąca nastąpiło przełamanie negatywnego trendu i od tego momentu indeks GIP60 notował już prawie same sesje wzrostowe windując kurs o 70 punktów w górę, co pozwoliło odrobić straty z pierwszych dwóch tygodni i zamknąć cały miesiąc z 6,04% wzrostem wartości.

Podobne zachowanie zaobserwowano na całej GPW, która po pierwszej, słabszej połowie miesiąca zwróciła uwagę inwestorów zagranicznych, co przełożyło się na solidne wzrosty cen akcji w drugiej połowie i umocnienie złotówki względem największych walut – głównie USD i EUR.  

Materiały budowlane odbiły najmocniej

W perspektywie branżowej największe zainteresowanie inwestorów wzbudziły akcje producentów materiałów budowlanych, które rosły średnio o 24,71% m/m. Niewiele mniej zyskiwały akcje producentów z branży motoryzacyjnej (22,75% m/m). W cenie były również spółki farmaceutyczne (11,93% m/m) oraz producenci z branży elektromaszynowej (11,81% m/m). Na przeciwległym biegunie znalazły się natomiast producenci odzieży (-4,73%) oraz producenci z przemysłu lekkiego (-2,11% m/m).

W trzech przypadkach kurs akcji wzrósł niemal dwukrotnie. Najwięcej u producenta materiałów budowlanych Pozbud T&R S.A., gdzie cena akcji wzrosła z 0,84 zł do 1,63 zł, co dało miesięczny zwrot na poziomie 94,05% i pierwsze miejsce w majowym rankingu GIP60. Akcje spółki z siedzibą w podpoznańskim Przeźmierowie pozytywnie zareagowały na przejęcie spółki Agnes S.A., co wzmocniło pozytywne nastawienie inwestorów do spółek związanych z branżą budowlaną. 

Drugie miejsce w tym rankingu przypadło spółce Rafako S.A. za miesięczny wzrost na poziomie 87,90%. Akcje spółki, która zaliczyła solidną stratę w ubiegłym roku odżyły po kolejnych przetasowaniach w zarządzie spółki, które najwidoczniej zostały dobrze odebrane przez inwestorów. Najniższy stopień na podium należał do kolejnego producenta materiałów budowlanych spółki Libet S.A., której wartość rynkowa wzrosła w maju o 84,76%. Warto jednak pamiętać, że wszystkie te trzy spółki od dłuższego czasu systematycznie tracą wartość rynkową i znalazły się znacznie poniżej historycznych maksimów, osiągając w praktyce poziom akcji groszowych.

Perspektywy producentów coraz jaśniejsze

Jak szacuje GUS, produkcja sprzedana przemysłu spadła w kwietniu o jedną czwartą w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Produkcja spadała w 30 działach przemysłu (spośród 34), m.in. w produkcji pojazdów samochodowych i naczep (-78,9% r/r), maszyn (-34% r/r) i urządzeń elektrycznych (-28,1% r/r). Są to najświeższe dane z GUS, ale ekonomiści ankietowani przez „Parkiet” przeciętnie szacują, że w maju produkcja sprzedana przemysłu zmalała o kolejne 17,6% r/r.

Od początku kryzysu epidemiologicznego badanie nad kondycją dużych spółek produkcyjnych prowadzi spółka DSR S.A. w ramach projektu BAROMETR 4FACTORY. Badania obejmujące ponad 100 dużych spółek produkcyjnych potwierdzają, że mimo pogłębiającej się fali spadków zamówień, sytuację spółek produkcyjnych ciągle można oceniać jako stabilną. 

Do 25,5% zwiększyła się ilość spółek określających produkcję w maju jako dużo mniejszą niż w styczniu/lutym. 63% respondentów potwierdziło w ogóle mniejszą produkcję w maju w porównaniu z pierwszymi miesiącami bieżącego roku. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy najczęściej wskazywano spadek nowych zamówień (69% przypadków), a jedynie w 3% przypadków zaobserwowano problem z dostępnością pracowników.

Jednocześnie ponad połowa respondentów oczekuje, że w czerwcu poziom produkcji w ich spółkach będzie wyższy niż w pierwszych miesiącach br. a co piąty oczekuje, że produkcja będzie znacznie wyższa. 

Przeprowadzone pod koniec maja badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego ujawniły, że tylko 35% firm deklaruje spadek nowych zamówień w porównaniu do końca kwietnia (poprawa o 6 pkt. proc. względem poprzednich badań), więc wygląda na to, że popyt na produkty spółek produkcyjnych zmniejsza negatywną dynamikę z poprzednich miesięcy. Odsetek przedsiębiorstw, które zadeklarowało powrót do sytuacji finansowej sprzed pandemii wzrósł do 18%. Te sama badania wykazały, że 31% firm produkcyjnych zadeklarowało poprawę sytuacji w wyniku kolejnego etapu odmrażania gospodarki, a odsetek firm oceniających swoją płynność finansową jako wystarczającą do przetrwania ponad 3 miesięcy wzrósł z poziomu 39% w kwietniu do 54% na koniec maja.

Kluczowe najbliższe miesiące

Dane z kolejnych badań sektora przemysłowego, jak również tych szerszych dotyczących całej gospodarki potwierdzają, że najtrudniejszy okres był w kwietniu i obecnie doświadczamy systematycznego wzrostu aktywności gospodarczej. Sytuacja poprawia się z każdym tygodniem i jeżeli nie doświadczymy ponownej eskalacji problemu epidemiologicznego, to w najbliższych miesiącach powinniśmy oczekiwać dalszej poprawy sytuacji producentów. Stosunkowo szybka odbudowa wartości rynkowej wielu polskich spółek produkcyjnych w ostatnim czasie potwierdza, że inwestorzy – w przeważającej większości – traktują taki scenariusz jako najbardziej prawdopodobny. Bardzo wiele zależy więc od skuteczności dalszej walki z koronawirusem, ale tym razem największa odpowiedzialność spoczywa na społeczeństwie i podejściu do kwestii bezpieczeństwa każdego z nas. Myjmy więc ręce i kupujmy akcje polskich producentów.

***

Giełdowy Indeks Produkcji to wspólne przedsięwzięcie firmy DSR, serwisu analitycznego „Produkcja.Expert” oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Indeks obejmuje 60 spółek produkcyjnych notowanych na Rynku Podstawowym GPW i pokazuje zmianę nastrojów inwestorów w stosunku do spółek z branży produkcyjnej. Ze względu na precyzyjną analizę wyników poszczególnych przedsiębiorstw produkcyjnych indeks GIP może stanowić wiarygodny barometr faktycznego stanu sektora produkcyjnego.

Giełdowy Indeks Produkcji jest indeksem typu cenowego, więc przy jego kalkulacji nie uwzględnia się dochodów z tytułu dywidend. Za dzień bazowy (pierwszy dzień publikacji, w którym indeks przyjął wartość 1000) został uznany dzień 1 stycznia 2016 roku.

Dodatkowych informacji udziela:

Małgorzata Latowska

Marketing Specialist

DSR S.A.

GSM: +48 788 260 614

email: malgorzata.latowska@dsr.com.pl

Te firmy skorzystają z aplikacji Comarch ESEF

Spółki notowane na giełdach papierów wartościowych w krajach Unii Europejskiej muszą przygotowywać roczne sprawozdania finansowe za rok 2020 w formacie ESEF, czyli Jednolitym Europejskim Formacie Raportowanie (ang. European Single Electronic Format). Do właściwego sporządzenia raportu niezbędne jest odpowiednie narzędzie informatyczne. Comarch wprowadził już do swojej oferty dedykowaną aplikację – Comarch ESEF.

Na zakup Comarch ESEF zdecydowało się już kilkanaście spółek z GPW w Warszawie, m.in.: Apator – producent aparatury elektrycznej i pomiarowej, Erbud SA – polska grupa budowlana, Unimot SA – importer paliw płynnych i gazowych, Vigo System – producent niechłodzonych detektorów podczerwieni oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski  

Aktualnie system jest dostępny w wersji chmurowej, a jego demo, które posiada większość funkcjonalności niezbędnych do przygotowania raportu znajduje się na stronie poświęconej tematyce raportowania w ESEF, przygotowanej przez pracowników Comarch. Wersja stacjonarna zostanie wydana w połowie lipca tego roku.

Aplikacja Comarch ESEF umożliwia tworzenie sprawozdania finansowego przy zachowaniu wytycznych ESEF. Użytkownicy mogą importować dane do systemu z przygotowanego wcześniej dokumentu zapisanego w formacie DOCX. Od momentu importu sprawozdania, wszystkie czynności związane z przygotowaniem raportu można wykonywać bezpośrednio z poziomu aplikacji. System umożliwia edycję danych oraz edycję związaną z tagowaniem a także zarządzanie raportem finansowym na wszystkich płaszczyznach.

Oprogramowanie posiada wbudowany zbiór najnowszych znaczników taksonomii ESEF, czyli słownika pojęć służących do znakowania danych w sprawozdaniach w standardzie XBRL. Można je przypisywać do danych w sprawozdaniu finansowym, a sam słownik w prosty sposób uzupełniać o nowe rozszerzenia. Dodatkowo raport można przeszukiwać w intuicyjny sposób przy użyciu drzewa taksonomii. Raz oznaczone dane mogą być przenoszone na dokumenty przygotowywane w kolejnych latach.

– Nowe przepisy dotyczące raportów okresowych traktujemy nie tylko jako obowiązek. Zależy nam, aby dać naszym inwestorom i partnerom raporty w jednolitym europejskim formacie  w najwyższej jakości. Uważamy, że  może nam to zagwarantować właśnie Comarch, także notowany  na GPW. Dodatkowo aplikacja Comarch ESEF posiada czytelny interfejs oraz intuicyjne menu. Duże znaczenie przy wyborze dostawcy miał także fakt, że w pracach nad aplikacją brali również udział praktycy z zakresu księgowości, sprawozdawczości i controllingu z Comarch – mówi Maria Karbowiak, kontroler finansowy i analityk w firmie Unimot SA.

Narzędzie Comarch ma obecnie wiele użytecznych funkcjonalności, a sama aplikacja jest dostępna przez przeglądarkę internetową. W ten sposób poszczególne osoby z działu raportowania finansowego mają szybki, i co najważniejsze, bezpieczny dostęp do danych sprawozdawczych bez konieczności instalacji oprogramowania na każdym urządzeniu.

Aktualna wersja aplikacji daje możliwość wyeksportowania raportu do formatu XHTML. I taki dokument ze skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym Grupy Kapitałowej Comarch za 2019 rok właśnie przy użyciu oprogramowania Comarch ESEF przygotował już zespół raportowania finansowego Comarch – zaznacza Paweł Krupa, product manager systemów Comarch ERP.

Aplikacja Comarch ESEF jest cały czas rozwijana i aktualizowana. Zespół projektantów systemów dba o aktualność oprogramowania z obowiązującymi przepisami w zakresie ESEF oraz uzupełnia o kolejne funkcjonalności wydając kolejne wersje narzędzia co 2-3 tygodnie. W kolejnych aktualizacjach będą pojawiać się nowe opcje m.in.: zwiększenie możliwości edycyjnych (w tym zmian wizualnych w sprawozdaniu), wypełniania danych w aplikacji z pomocą arkusza kalkulacyjnego, walidacja raportu w aplikacji czy pracy na raporcie przez wielu użytkowników.

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

https://www.comarch.pl/erp/

Z badania IFS wynika, że w dobie pandemii 70% przedsiębiorstw zwiększa lub utrzymuje na stałym poziomie wydatki na cyfrową transformację

Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji zaniepokojone sytuacją ekonomiczną są o 20% bardziej skłonne do planowania wyższych wydatków

Obecne zawirowania gospodarcze nie spowolniły planów przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji. Globalne badanie IFS pokazuje, że 52%* z nich planuje zwiększyć wydatki na ten cel.  

Wbrew przypuszczeniu, że respondenci zaniepokojeni stanem gospodarki mogą ograniczyć wydatki na technologię, w rzeczywistości poziom inwestycji rośnie. Wyniki ankiety wskazują na to, że w tych dynamicznych czasach plany zwiększenia wydatków na cyfrową transformację są ściśle związane z obawami o wpływ warunków ekonomicznych na prowadzenie działalności. Według ankiety osoby zaniepokojone sytuacją ekonomiczną są o 20% bardziej skłonne do planowania wyższych wydatków na cyfrową transformację.

Jednakże chęć realizacji projektów cyfrowej transformacji różni się w zależności od branży i regionu. Jeśli chodzi o branże, na czele znajduje się sektor konstrukcyjno-budowlany, w którym 75% respondentów twierdzi, że ma plany inwestycyjne na ten rok. Na kolejnych miejscach uplasowały się branża IT (58%) i branża produkcyjna (55%). Z kolei na drugim końcu znalazły się energetyka i usługi użyteczności publicznej (37%) oraz handel detaliczny (35%).

„Gdy spojrzy się na poszczególne branże, oczywiste jest, że branża budowlana, która zawsze pozostawała z tyłu, jeśli chodzi o wdrażanie technologii, inwestuje znaczne środki, aby dotrzymać kroku bardziej dojrzałym cyfrowo sektorom, takim jak produkcja” — powiedział Antony Bourne, wiceprezes IFS ds. rozwiązań dla przemysłu. „Różnice w poziomach inwestycji wpisują się w to, co obserwujemy również wśród naszych klientów”.

Z badania wynika, że mimo powszechnej chęci do inwestowania, przeprowadzenie cyfrowej transformacji wciąż stanowi wyzwanie dla wielu osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Dla niemal dwóch trzecich (64%) z nich najważniejsze kwestie to możliwość osiągnięcia szybkiego i wymiernego zwrotu z inwestycji oraz zadowolenie wewnętrznych interesariuszy.

Antony Bourne dodaje: „Badanie potwierdza, że wiele firm w mądry sposób wykorzystuje okres globalnej dekoniunktury do przekierowania zasobów na odświeżanie technologii i wprowadzanie innowacji. Ponieważ większość przedsiębiorstw przygotowuje się do oczekiwanego ożywienia gospodarczego i nie porzuca trwale projektów związanych z cyfrową transformacją, można zakładać, że firmy ukierunkowane na postęp technologiczny dobrze wykorzystają powrót gospodarki na właściwe tory. O ile oprogramowanie biznesowe niewątpliwie odegra rolę w przyspieszeniu wychodzenia z kryzysu, należy również pamiętać o jego kluczowej roli w pomaganiu firmom tu i teraz. W tych wyjątkowych czasach kluczowe jest zapewnienie przejrzystości i analizy procesów w celu umożliwienia podejmowania świadomych i trafnych decyzji. Tylko mądre i zdecydowane podejście do cyfrowej transformacji pozwoli przedsiębiorstwom rozwijać się teraz i w przyszłości”.

Pobierz pełną wersję raportu pt. „Digital Transformation Investment in 2020 and Beyond: Factors That Will Impact the Success or Failure of Technology Investments in the Post-Pandemic Era” (Inwestycje w transformację cyfrową w 2020 roku i w kolejnych latach: co zdecyduje o sukcesie lub porażce inwestycji w technologię po ustąpieniu pandemii).

*Z badania wynika ponadto, że jedynie 18% przedsiębiorstw planuje ograniczyć wydatki na cyfrową transformację.

Informacje o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone wśród 3032 dyrektorów z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Australii, Francji, Niemiec i krajów skandynawskich, reprezentujących przedsiębiorstwa z sektorów takich jak produkcja, budownictwo, ochrona zdrowia, teleinformatyka, energetyka i usługi użyteczności publicznej oraz turystyka i transport. Dane zostały zebrane przez firmę Censuswide w okresie od 8 kwietnia do 5 maja 2020 r.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

IFS określony mianem „wizjonera” w raporcie Gartner Magic Quadrant dotyczącym chmurowych systemów ERP dla przedsiębiorstw zorientowanych na produkty

IFS doceniony za kompletność wizji i zdolność do jej realizacji

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że został określony mianem „wizjonera” w raporcie Magic Quadrant firmy Gartner dotyczącym chmurowych systemów ERP dla przedsiębiorstw zorientowanych na produkty* za swoją rozszerzoną platformę IFS Applications™.  

Aby być uwzględnionym w raporcie, dostawcy tacy jak IFS musieli spełnić wymagania w zakresie produktów i usług, komfortu użytkowania, działalności operacyjnej i strategii geograficznej. IFS jest dumny ze swojego miejsca w tym raporcie.

IFS jest dostawcą chmurowych systemów ERP dla wielu spośród największych przedsiębiorstw na świecie z takich sektorów, jak produkcja, zarządzanie serwisem, lotnictwo i obrona, energetyka, usługi użyteczności publicznej i gospodarka zasobami oraz sektor konstrukcyjno-budowlany i infrastruktury. Niedawno do grona klientów IFS dołączyły następujące przedsiębiorstwa: Séché Environnement – czołowa francuska grupa z sektora gospodarki odpadami, Suzuki Garphyttan – jeden z największych na świecie dostawców zaawansowanych drutów sprężynowych, Höegh LNG – lider branży skroplonego gazu ziemnego oraz EaglePicher – czołowy producent akumulatorów dla sektora lotnictwa i obrony. Przychody IFS z rozwiązań chmurowych i rozwiązań SaaS (z wyłączeniem rozwiązań Astea i WorkWave) w roku finansowym 2019 wzrosły o 56% w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 roku.

„Skupiamy się na dostarczaniu naszym klientom produktów, które przynoszą im korzyści w całym cyklu ich życia w takich obszarach, jak produkcja, zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa, zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie obsługą posprzedażową lub dowolnym połączeniu tych obszarów” — powiedział Christian Pedersen, dyrektor IFS ds. rozwoju produktów. „Przyspieszamy nasze inwestycje i koncentrujemy je na wspieraniu przedsiębiorstw działających w sposób inteligentny i autonomiczny na niespotykaną dotąd skalę. Z dumą oferujemy sprawdzone rozwiązania branżowe dostosowane do potrzeb klientów: w chmurze lub środowisku lokalnym. Bardzo cieszymy się z tego, że firma Gartner doceniła nas w swoim raporcie, co naszym zdaniem stanowi dowód naszego ciągłego zaangażowania w zapewnianie klientom korzyści i możliwości wyboru”.

Platforma biznesowa IFS obejmuje pełny zakres funkcji ERP, w tym w obszarach takich jak finanse, zasoby ludzkie oraz zarządzanie łańcuchem dostaw i projektami. Wszystkie te funkcje są w pełni zintegrowane z najlepszym w swojej klasie zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa (EAM) i zarządzaniem serwisem oraz zapewniają wysoki komfort użytkowania. Globalni liderzy w sektorach takich jak produkcja, lotnictwo i obrona, energetyka i usługi użyteczności publicznej, branża konstrukcyjno-budowlana oraz serwisowa korzystają z rozwiązań chmurowych IFS w celu osiągania lepszych wyników biznesowych.

Kompleksowa oferta produktów IFS została doceniona w wielu badaniach analityków branżowych. Firma została wyróżniona w raporcie Magic Quadrant for Field Service Management** firmy Gartner opublikowanym w kwietniu 2019 r. W oparciu o opinie i oceny klientów IFS został również wyróżniony w zestawieniu Peer Insights Customers’ Choice for Enterprise Asset Management Software*** firmy Gartner z lutego 2020 r.

Pełny raport Gartner pt. „Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises” znajduje się pod adresem https://info.ifs.com/2020-Gartner-Magic-Quadrant-Cloud-ERP_Gated.html.

* Gartner, „Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises”, autorzy: Tim Faith, Duy Nguyen, Dennis Torii, Paul Schenck, Christian Hestermann, 22 czerwca 2020 r.

** Gartner, „Magic Quadrant for Field Service Management”, autor: Jim Robinson, 16 kwietnia 2019 r.

*** Gartner Peer Insights Customers’ Choice to subiektywne opinie pojedynczych użytkowników końcowych, oceny i dane zastosowane w odniesieniu do udokumentowanej metodologii; nie reprezentują one poglądów ani nie stanowią poparcia ze strony spółki Gartner lub jej podmiotów stowarzyszonych.

Firma Gartner nie promuje żadnych dostawców, produktów ani usług prezentowanych w jej publikacjach badawczych, a także nie zaleca użytkownikom wybierania tylko dostawców uzyskujących najwyższe oceny lub wyróżnionych w inny sposób. Publikacje badawcze firmy Gartner zawierają opinie jej działu badawczego i nie powinny być traktowane jako stwierdzenia faktów. Firma Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych lub domniemanych, w odniesieniu do prowadzonych badań, w tym gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS 

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.