System ERP dla produkcji


MONITOR ERP dostawca rozwiązań dla firm produkcyjnych MŚP od wielu lat w Polsce prowadzi projekty wdrożeniowe jak i prace rozwojowe. W wyniku obserwacji potrzeb naszych klientów, którzy wyspecjalizowali się w produkcji projektowej i zleceniowej wypracował funkcjonalności, które wspierają firmy produkcyjne w budowaniu konkurencyjności na rynku.

Obserwujemy przemysł od ponad 40 lat bardzo uważnie i wsłuchujemy się w potrzeby rynku firm produkcyjnych jaki i w ryzyka towarzyszące procesowi wdrożenia. Wynikiem pracy zespołu powstała unikatowa metodyka wdrożenia systemu ERP dedykowana dla branży meblowej, metalowej, tworzyw sztucznych, elektroniki, automotive.

Dzisiaj wiemy, że kadra zarządzająca w firmie 50-150 osobowej ze znaczącą dynamiką zmian, nie jest wstanie wyegzekwować powtarzalności procesów bez wsparcia systemu ERP. Jeżeli dodamy do tego chęć rozwoju i wzrostu organizacji to musi pojawić się przyjaciel managera system ERP MONITOR. Okazuje się, że do sukcesu prowadzą cztery założenia: optymalizacja produkcji, terminowość, zmniejszenie kosztów oraz podniesienie marży. Kiedy się wypracuje w/w cele kolejnym poziomem trudności jest utrzymanie wprowadzonych procesów oraz zachowanie powtarzalności tak, aby wypracowane parametry ekonomiczne i produkcyjne utrzymać.

Dzięki funkcjonalności systemu takiej jak APS planowanie produkcji, DMS zarządzanie dokumentacją, workflow elektroniczny obieg dokumentów DMS, zarządzanie magazynem WMS, monitorowanie produkcji MES, analizy wielopoziomowe i wymiarowe poprzez BI, integracja CRM z planem produkcyjnym możemy wypracować strategię budowania konkurencyjności nawet w produkcji jednostkowej.

Dzięki takim funkcjonalnościom możemy świadomie podejmować decyzje bez niepotrzebnych dodatkowych kosztów przy częstym przeplanowaniu. Ciągłe i umiejętne wprowadzanie zmian w planie produkcyjnym krótkich zleceń jest naszą mocną stroną, a co za tym idzie także naszych klientów.

Zarządzanie zasobami IT od A do Z


MagikINFO to nowoczesny system z długą tradycją przeznaczony do zarządzania, monitorowania oraz obsługi zasobów IT. MagikINFO pomaga w realizacji wielu zadań związanych z codziennością działów IT, a management firmy ceni go za wgląd w wydajność pracy poszczególnych pracowników.

Trzy niezależne moduły

MagikINFO składa się z trzech modułów, które są w pełni autonomiczne, ale jeżeli występują razem (to) uzupełniają się i integrują ze sobą.

MagikAUDIT:

  • dokładny audyt komputerów w sieci,
  • zarządzanie licencjami oprogramowania,
  • zarządzanie majątkiem oraz inwentaryzacja zasobów,
  • zdalny pulpit, linia poleceń oraz dostęp do plików,
  • zdalne zarządzanie oraz dystrybucja oprogramowania.

MagikMONITOR:

  • monitoring użytkowników oraz komputerów,
  • monitoring wydruków,
  • monitoring operacji na plikach,
  • blokowanie www, aplikacji, usb, itd.

MagikHELPDESK:

  • integracja z mailem w obu kierunkach,
  • dwie bazy wiedzy, często zadawane pytania,
  • zgłoszenia podrzędne z opcją automatyzacji,
  • formularze zależne od kategorii,
  • zatwierdzanie wniosków przez osoby upoważnione,
  • tablica ogłoszeń,
  • SLA zależne od kategorii,
  • integracja z AD.

MagikINFO dla managementu

Kierownikom oraz managerom firmy system oferuje pewność, że ich środowisko informatyczne jest zarządzane zgodnie z dobrymi praktykami. MagikINFO umożliwia znaczne podniesienie standardu realizacji usług świadczonych własnym zespołom, systematyzując komunikację za pomocą systemu ticketowego. Osoby zarządzające kadrą będą miały dostęp do informacji o tym, czy pracownicy wykonują swoją pracę oraz mogą analizować ich workflow. Moduł licencyjny pozwala szefostwu firmy spać spokojnie, wiedząc, że organizacja posiada wszystkie licencje na oprogramowanie zainstalowane w organizacji.

MagikINFO dla informatyków

Informatyk uzyska mocne narzędzie, za pomocą którego nie tylko ustali jakie zasady będą panowały w sieci firmy, ale również da wgląd do wielu informacji, które trudno uzyskać w tradycyjny sposób. Nareszcie można dokładnie stwierdzić jaki sprzęt jest obecnie używany, kiedy wygasa jego gwarancja. Można również panować nad wersjami programów i upgradować je, kiedy przyjdzie na to czas. System umożliwia zarządzanie programami zbiorczo – masowe instalacje, a także usuwanie aplikacji oraz indywidualnie, kiedy pracownik pozwala serwisantowi na przejęcie pulpitu a ten realizuje zadania.

MagikINFO dla pracownika

Pracownicy docenią komfortowy i prosty interface helpdesku, który umożliwi szybkie i proste zgłaszanie problemów. Będą informowani na bieżąco o przebiegu ich zgłoszeń. Poza tym, każdy w firmie może zostać serwisantem, ponieważ nasz system ticketowy często jest stosowany w roli centralnego miejsca standaryzującego komunikację w całej organizacji.

Poznaj system MagikINFO!

Graphcom prezentuje platformę e-commerce – Comarch B2B

Sprzedaż w Internecie obsługiwana dzięki cyfrowej platformie, w modelu business-to-business

Platforma Comarch B2B umożliwia efektywną sprzedaż w Internecie, dzięki dostępowi do oferty handlowej Twojego przedsiębiorstwa, przez przeglądarkę internetową. Dostępna jest dla wybranych przez Ciebie kontrahentów o dowolnej porze i z dowolnego miejsca wyposażonego w dostęp do Internetu. Platforma jest w pełni zintegrowana z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum, dzięki czemu kontrahenci mają dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej. Dzięki pracy w trybie online bezpośrednio na bazie systemu Comarch ERP, wszystkie zmiany i nowości są widoczne w Comarch B2B natychmiast bez jakichkolwiek opóźnień. Firma Graphcom zachęca do zapoznania się z wideo-prezentacją rozwiązania, która przybliża możliwości platformy Comarch B2B.

Dopasuj wygląd platformy od swoich preferencji

Nowoczesny interfejs aplikacji Comarch B2B sprawi, że kontrahenci będą chętnie korzystali z udostępnionego przez Ciebie narzędzia. Widoczne po zalogowaniu do platformy grafiki mogą być w całości dostosowane do Twoich oczekiwań i potrzeb, tak aby komunikacja z kontrahentami była jak najbardziej skuteczna. Osoby z dostępem do platformy mają do dyspozycji szereg funkcjonalności, min. mogą przeglądać aktualną ofertę, składać zamówienia i zapytania ofertowe, sprawdzać status zamówień w realizacji, dodawać obserwowane towary do przechowalni, jak również mają wgląd do podstawowych danych swojej firmy w systemie. Możliwe jest również zarządzenie dostępami do poszczególnych funkcjonalności platformy, nadawanymi poszczególnym pracownikom kontrahentów, z zależności od uprawnień lub pełnionej roli. W rezultacie sprzedaż w Internecie może być skutecznie realizowana, dzięki spersonalizowanej ofercie dostępnej w platformie Comarch B2B.

Personalizuj swoją ofertę i ułatwiaj kontrahentom współpracę

Platforma Comarch B2B oprócz widoku aktualnej oferty i podstawowych informacji (np. dane zalogowanego pracownika, przyznany limit kupiecki) udostępnia trzy kategorie podstawowych zakładek z informacjami: „w realizacji”, „strefa klienta” oraz „przechowalnie”. W „strefie klienta” dostępne są najważniejsze informacje dotyczące oferty dostępnych towarów oraz transakcji. Po wybraniu kategorii, na liście w formie zakładek widoczne są podkategorie do jakich ma dostęp zalogowana osoba. W zakładce „zamówienia” dostępne są zamówienia złożone zarówno poprzez platformę Comarch B2B jak i w systemie Comarch ERP. Zakładka „zapytania” przechowuje informacje o złożonych zapytania ofertowych, które następnie mogą być przekształcane w oferty sprzedaży. Zakładka „oferty” obejmuje wystawione na podstawie zapytań oferty wraz ze szczegółami, które mogą być wykorzystane do składania zamówień. „Płatności” przechowują wszystkie faktury wystawione na konto kontrahenta (zarówno opłacone jaki nieuregulowane). Zakładka „dostawy” udostępnia dokumenty transportowe wystawione w systemie Comarch ERP. „Reklamacje” przechowuje informacje o reklamacjach złożonych zarówno przez platformę Comarch B2B jak i wprowadzone po stronie systemu Comarch ERP. Dostępne są również inne zakładki przechowujące informacje min. o podstawowych danych kontrahenta, pracownikach kontrahenta mających dostęp do platformy Comarch B2B, dokumentach udostępnionych do pobrania (w dowolnym formacie) oraz promocje ze specjalną i zindywidualizowaną ofertą dla danego kontrahenta. Oprócz „strefy klienta” dostępne są kategorie: „w realizacji” oraz „przechowalnie”. Pierwsza umożliwia przegląd wszystkich zamówień sprzedaży dla wybranego okresu. Druga pozwala na szybki dostęp do interesujących kontrahenta produktów z dostępnej listy (obserwowane towary). Platforma dodatkowo umożliwia importowanie listy towarów do koszyka z pliku w formacie CSV, na podstawie udostępnianego szablonu, co pozwala automatyzować składanie zamówień. Ponadto możliwe jest definiowanie wielu koszyków dla zamówień (tzw. funkcjonalność n-koszyków) np. kiedy kontrahent chce wskazać różne adresy dla dostawy, lub chce stworzyć różne warianty zamówienia. Dzięki dostępowi do historycznych danych, możliwe jest wygodne kopiowanie pozycji do nowego zamówienia, następnie ewentualna modyfikacja i złożenie zamówienia, co pozwala znacznie usprawnić sprzedaż w Internecie w modelu B2B.

Usprawniaj proces wyszukiwania, ofertowania i zamawiania

Dla potrzeb łatwego wyszukiwania towarów, produkty na platformie Comarch B2B dostępne są w grupach asortymentowych, które definiowane są po stronie systemu Comarch ERP. Platforma udostępnia szereg filtrów dla potrzeb wyszukiwania, które mogą być zapisane do ponownego wykorzystania w przyszłości. Przeglądane produkty mogą być wyświetlone wraz ze zdjęciami w formie kafelków lub listy towarów oraz w formie listy z samym opisem (bez zdjęć). Wszystko po to, aby składanie zamówień było szybkie, intuicyjne i dopasowane do potrzeb konkretnego pracownika po stronie kontrahenta. Dzięki wykorzystaniu platformy Comarch B2B Twoja firma może w łatwy i szybki sposób uruchomić sprzedaż w Internecie, wykorzystując dane zgromadzone w Twoim systemie Comarch ERP.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Backup ważnym elementem strategii ochrony przed cyberzagrożeniami


Coroczny raport z badania cyberbazpieczeństwa polskich firm przynosi mało optymistyczne wnioski. Choć odsetek korzystających z rozwiązań backup’owych w ciągu roku wzrósł niemal dwukrotnie, to w 2019 roku z tego typu rozwiązań korzystało zaledwie 14 proc. ankietowanych. Tymczasem technologia backupu umożliwia dziś wdrażanie skutecznych i elastycznych pod względem kosztów narzędzi, które uchronią nasze dane przed całym spektrum zagrożeń – od ataków hakerskich, po awarie sprzętów i błędy ludzkie. Warto przypomnieć, że Check Point Software Technologies ujęła Polskę w gronie 20 państw, które będą w najbliższym czasie najbardziej narażone na cyberataki.

Technologia backupu niewiele ma dziś wspólnego z powszechnym przekonaniem, że to metoda ręcznego archiwizowania danych. Myśląc o backupie wciąż wielu użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych ma przed oczami obraz podłączania dysku do komputera i zgrywania najważniejszych plików i danych. Tymczasem to właśnie tego typu praktyki są generatorem zagrożeń dla integralności danych. W żaden sposób nie wpływają również na zapewnienie ciągłości procesów i stabilne funkcjonowanie systemów IT.

„Codziennie spotykamy się z Klientami, którzy doświadczyli bolesnych skutków różnego rodzaju cyberincydentów. Zazwyczaj ich eliminacja i przywrócenie danych utraconych wskutek ataku lub błędu człowieka jest niezwykle trudne do wykonania. Świadomość jednak powoli rośnie, o czym świadczy choćby zwiększone zainteresowanie naszą ofertą VECTO Lab. Proponujemy polskim firmom niezobowiązujące przetestowanie w rzeczywistych warunkach proponowanych przez nas rozwiązań. W ich trakcie analizujemy, przeprowadzamy audyty i w oparciu o zgromadzoną wiedzę, proponujemy rozwiązania ściśle dopasowane do indywidualnych potrzeb. Dzięki temu tworzymy rozwiązanie, które jest optymalne pod każdym względem – przede wszystkim jednak funkcjonalności i kosztów wdrożenia. Nasi Klienci wiedzą również dokładnie za co płacą” – mówi Jakub Wychowański, członek zarządu VECTO.

Jak przekonują przedstawiciele spółki, taka formuła tworzenia rozwiązań backupowych redukuje ryzyko pomyłek i nieskutecznych wdrożeń. Pozwala ponadto uwzględnić w planowanych narzędziach specyficzne aspekty działalności biznesowej czy kulturę organizacyjną danej firmy i jej dotychczasowy sposób zarządzania danymi. Co istotne, w procesie badania infrastruktury IT uwzględnia się również jej spodziewany rozwój oraz przewiduje potrzeby, które mogą się pojawić w przyszłości.

Wśród rozwiązań, które można w ramach VECTO Lab bezpłatnie przetestować w rzeczywistych warunkach jest jeden z najbardziej innowacyjnych produktów DELL EMC – DP4400. To zaawansowany technologicznie, w pełni prekonfigurowany, zintegrowany system wykorzystujący technologię globalnej deduplikacji, która nawet kilkunastokrotnie zmniejsza dotychczasowe wymagania dotyczące okna backupowego. Połączenie medium, serwera backupu, zintegrowanej konsoli i zaawansowanych możliwości raportowania w jeden zintegrowany system, sytuuje produkt DELL EMC na szczycie listy dostępnych dziś rozwiązań w obszarze ochrony danych, pamięci masowych i całej wirtualnej infrastruktury.

Warto przypomnieć, że rozwiązania backupowe, proponowane przez VECTO, redukują ryzyko i minimalizują skutki ataków typu ransomware. Aktywność hakerów i międzynarodowych grup cyberprzestępców stale rośnie, podobnie, jak straty z tytułu utraty danych. W ostatnich tygodniach boleśnie przekonał się o tym między innymi Garmin. Producent sprzętu nawigacyjnego oraz oprogramowania dla sportowców, za odkodowanie baz danych zapłacił hakerom okup w kwocie ok. 20 mln dolarów.