IFS odświeża swoją markę przed przełomową premierą

Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla rozwój firmy IFS i jej plany na przyszłość, skupione na pomaganiu klientom w realizacji ich pełnego potencjału wtedy, gdy liczy się to najbardziej, czyli podczas obsługi klienta („Moment of Service”)

Warszawa, 18 lutego 2021 — IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, zaprezentował dzisiaj swoją nową identyfikację wizualną. Odzwierciedla ona jego obecną pozycję rynkową i zapowiada przełomową premierę produktu, która odbędzie się 10 marca 2021 r.

Perspektywicznie myślące przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z korzyści oraz możliwości rozwoju, jakie może przynieść wyjątkowa obsługa. Już w tej chwili ponad połowa przychodów IFS pochodzi od klientów używających technologii IFS do obsługi swoich własnych klientów, a pozycję IFS jako lidera w tej kategorii potwierdzają analitycy branżowi. Dzięki temu IFS ma doskonałe warunki do tego, aby pomagać przedsiębiorstwom wtedy, gdy liczy się to najbardziej. Są to momenty, w których firma albo zachwyca, albo rozczarowuje; momenty, w których wszystkie decyzje i procesy łączą się w jedną całość; momenty, w których ciężka praca przynosi efekty. Nazywamy je Moments of Service.

Dzięki platformie IFS Cloud™, która zostanie zaprezentowana 10 marca, jeszcze więcej firm będzie mogło zrealizować swój pełny potencjał w momentach obsługi. Nowa platforma umożliwia przedsiębiorstwom zarządzanie obsługą klientów, personelem i majątkiem w ramach jednego, zintegrowanego rozwiązania. Platforma IFS Cloud jest wypełniona po brzegi praktycznymi innowacjami oraz funkcjami branżowymi, z których słynie IFS, a jej wprowadzenie jest najważniejszą premierą w całej historii firmy i wyznacza nowe standardy branżowe.

Nowe spojrzenie w nowej epoce

W centrum nowej identyfikacji wizualnej IFS znajduje się symbol reprezentujący wiele elementów, które przedsiębiorstwa muszą rozplanować, aby zapewniać klientom doskonałą obsługę (Moment of Service). Symbol ten odzwierciedla wysiłek, energię oraz złożoność wiążące się z zaangażowaniem w każdy kontakt z klientem, zachowując jednocześnie równowagę i symetrię. Nowa paleta kolorystyczna nawiązuje do poprzedniej, a jednocześnie zwiastuje przyszłość. Jest ona oparta na zaktualizowanym, dynamicznym odcieniu purpury, który jest skontrastowany z szeregiem barw uzupełniających.

Do odświeżenia marki podeszliśmy zespołowo i naukowo. Na proces mieli wpływ dotychczasowi i potencjalni klienci, partnerzy i pracownicy IFS, a także analitycy i dziennikarze oraz eksperci ds. marki.

„Bardzo cieszymy się, że możemy zaprezentować naszą nową identyfikację wizualną, która stanowi integralną część naszej obecnej transformacji” — powiedział Oliver Pilgerstorfer, dyrektor ds. marketingu w korporacji IFS. „Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla miejsce, w którym jesteśmy teraz, oraz nasze plany na przyszłość, szczególnie w kontekście nadchodzącej premiery IFS Cloud. To przełomowy moment w historii naszej firmy. Tworząc atrakcyjną i inspirującą identyfikację wizualną, dajemy naszym klientom, partnerom i rynkowi jako całości jasny sygnał — i jest to coś, z czego nasi pracownicy są niezmiernie dumni”.

Nowy branding IFS jest obecnie wprowadzane we wszystkich punktach kontaktu, w tym na platformach cyfrowych, drukowanych i cyfrowych materiałach marketingowych, artykułach promocyjnych i wnętrzach biur. Jego wprowadzeniu towarzyszą reklamy w wybranych, najbardziej prestiżowych miejscach na świecie, takich jak Times Square w Nowym Jorku, Burj Khalifa w Dubaju i Shibuya w Japonii.

Więcej informacji można znaleźć na stronie ifs.com/possibilities.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Efektywne rozliczanie kosztów produkcji w systemie Comarch ERP

Zapewnij Twojej firmie rzetelne dane o produkcji

Czy zdarza się, że decydenci w Twojej firmie czekają na kluczowe dane dotyczące produkcji? Czy brakuje Tobie kompletnych i aktualnych informacji o faktycznej realizacji i kosztach produkcji, niezbędnych do podejmowania kluczowych decyzji w przedsiębiorstwie, tu i teraz? Zastanawiasz się jak możesz usprawnić rozliczanie kosztów produkcji w Twojej firmie oraz jakie są dostępne na rynku narzędzia w tym zakresie? W tym artykule firma Graphcom przybliża gotowe rozwiązania dla firm produkcyjnych, dostępne w systemie Comarch ERP XL.

Cena rzeczywista, czy cena ewidencyjna?

Dla każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego decyzja o stosowaniu wybranej kategorii ceny, jest sprawą indywidualną i zależeć może od wielu czynników. Każda z metod ma swoje wady i zalety, o których warto pamiętać. Cena ewidencyjna pozwala nam na ogólniejsze i w konsekwencji wymagające mniejszych nakładów pracy śledzenie działań i powiązanych z nimi kosztów. Przydatna jest zwłaszcza w tych firmach, które realizują produkcję masową, a dane o kosztach dotyczą często wielu okresów rozliczeniowych. Takie podejście pozwala również na ogólniejsze definiowanie poszczególnych technologii i mniejsze zaangażowanie personelu w zakresie wprowadzania danych do systemu ERP. Z kolei cena rzeczywista wymaga śledzenia kosztów w momencie ich wystąpienia, co przekłada się na rozbudowane definicje technologii oraz szczegółowe śledzenie realizowanych operacji (np. czasu trwania, momentu rozpoczęcia i zakończenia). Często w takim przypadku wykorzystywane są systemy klasy MES, które pozwalają na wygodne rejestrowanie działań bezpośrednio na stanowiskach produkcyjnych. Dzięki dokładnemu śledzeniu realizacji produkcji, zyskujemy możliwość precyzyjniejszej analizy kosztów, z rozbiciem na konkretne produkty czy operacje. Takie podejście sprawdzi się min. w firmach, które produkują głównie na indywidualne zamówienie lub wytwarzają tzw. produkty konfigurowalne (dedykowane). Dla potrzeb jeszcze bardziej zaawansowanej analizy, dla osób zajmujących stanowiska kierownicze i w radzie zarządu, dostępne są raporty w module Comarch Business Intelligence. Dzięki modułowi Comarch BI, możemy wykorzystać informacje zgromadzone w całym systemie Comarch ERP. Dane te możemy wykorzystać do stworzenia dedykowanych analiz i raportów (tzw. analizy zarządcze i controllingowe), aby uzyskać informacje o globalnej rentowności i wynikach naszego przedsiębiorstwa.


Rozliczanie kosztów produkcji w systemie Comarch ERP XL z podziałem na obszary funkcjonalne:

Kalkulacja kosztów wyrobu gotowego

Przed przystąpieniem do realizacji warto oszacować po jakiej cenie chcemy sprzedać dany produkt, tak aby jego produkcja była opłacalna. W systemie Comarch ERP XL dostępny jest dokument kalkulacji kosztów, dostępny z poziomu wybranej przez nas technologii, który pozwala na oszacowanie kosztów przed rozpoczęciem produkcji oraz na określenie rentowności i ceny sprzedaży danego wyrobu gotowego. Co więcej, dokument kalkulacji kosztów pozwala na przyjmowanie do wyceny różnych parametrów (takich jak czas realizacji zlecenia, cena materiałów, koszt gniazd roboczych itd.) i w rezultacie tworzenie wielu wariantów kalkulacji dla tego samego zlecenia produkcyjnego. Dzięki temu jesteśmy w stanie każdorazowo zaproponować kontrahentowi najlepiej dopasowane do jego potrzeb warunki realizacji zamówienia (np. priorytet na cenę, czas lub jakość). Dokument kalkulacji kosztów pozwala, oprócz kosztów bezpośrednich, wynikających ze zdefiniowanej technologii (materiały, pracownicy, maszyny), na uwzględnienie tzw. kosztów pośrednich, związanych z realizacją zlecenia produkcyjnego (np. koszty serwisu, energii, transportu itd.). Przypisanie kosztów pośrednich może być ogólnie dla całego zlecenia, ale w systemie Comarch ERP XL dostępne są zaawansowane mechanizmy pozwalające na rozbicie kosztów na odpowiednie pozycje, w oparciu o wybrane klucze podziałowe (np. maszyno-godziny, ilość zasobów, czas operacji itd.). Dzięki temu rozliczanie kosztów produkcji w systemie Comarch ERP XL jest efektywne i dokładne.

Rozliczanie kosztów produkcji w oparciu o cenę rzeczywistą

Z perspektywy realizacji zleceń produkcyjnych wyróżnić możemy trzy podstawowe rodzaje kosztów. Na realny koszt produkcji składają się koszty surowców, realizacji oraz ogólne (pozostałe koszty). Koszty surowców wynikają z dokumentów RW przypisanych do danego zlecenia produkcyjnego. W dalszej kolejności uwzględniamy koszty realizacji, czyli np. pracowników i maszyn. Na nasze zlecenie wpływ mają również inne pozycje kosztowe, które także chcielibyśmy uwzględnić w rozliczeniu zlecenia produkcyjnego (np. koszty serwisu, energii, transportu itd.). Po zakończeniu produkcji, następuje przyjęcie wytworzonego produktu dokumentem PW w systemie. Dokument PW uwzględnia informacje o zarejestrowanych podczas produkcji kosztach, dzięki czemu możliwe jest rozliczanie kosztów produkcji w systemie Comarch ERP XL, w oparciu o cenę rzeczywistą. Cena rzeczywista powiązana jest ściśle z działaniami na produkcji, dlatego też jej kalkulacja bazuje na danych zgromadzonych module Comarch ERP XL Produkcja, z uwzględnieniem wybranych informacji pochodzących z modułu księgowego (wymienione wcześniej koszty serwisu, energii, transportu itd.).

Składowe ceny rzeczywistej w systemie Comarch ERP XL:

Rozliczanie kosztów produkcji w oparciu o cenę ewidencyjną

W przypadku ceny ewidencyjnej na początku przyjmujemy pewną wartość ceny, która jest aktualizowana w miarę realizacji kolejnych zleceń produkcyjnych. Korekta ceny ewidencyjnej możliwa jest dzięki mierzonym odchyleniom pomiędzy założoną wartością ceny a realizacją wynikającą z analizy kosztów. Kalkulacja ceny ewidencyjnej realizowana jest w module Comarch ERP XL Księgowość, w oparciu o zebrane dokumenty księgowe (np. koszty surowców wynikające z dokumentów RW, czy koszty wynagrodzeń z dokumentów LP). Analizując cenę ewidencyjną patrzymy na koszty z perspektywy kont księgowych (np. koszty produkcji – 501, koszty wydziałowe – 530, wyroby gotowe – 601 itd.) a następnie przeksięgowujemy je na koszty rozliczenia produkcji (np. konto 580). W tym podejściu również możemy uwzględniać wszelkie dodatkowe koszty (takie jak koszty amortyzacji, energii, usług zewnętrznych itd.), które dzięki księgowaniom okresowym oraz wykorzystaniu kluczy podziałowych możemy odpowiednio przypisać do naszego rozliczenia produkcji. Finalne saldo konta rozliczenia produkcji wskazuje nam odchylenia od wcześniej założonej ceny, dzięki czemu możemy ją korygować w czasie. Po kilku okresach sprawozdawczych mierzone odchylenia są na tyle niewielkie, że można je pominąć.

Składowe ceny ewidencyjnej w systemie Comarch ERP XL:

 

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

ZUS uruchamia e-wizyty w języku migowym

16 lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizyty dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Specjaliści ZUS będą obsługiwać klientów on-line w języku migowym PJM. Aby zarezerwować spotkanie z ekspertem wystarczy wejść na stronę ZUS i kliknąć w okienko „Umów e-wizytę w języku migowym”. E-wizyta jest dostępna dla wszystkich klientów Zakładu, bez względu na miejsce pobytu.

Osoby niesłyszące i niedosłyszące mogą on-line uzyskać poradę w języku migowym w zakresie emerytur i rent oraz zasiłków.

System do umawiania i przeprowadzania wideorozmów został uruchomiony w październiku 2020 przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych we współpracy z firmą informatyczną Comarch. Do tej pory eksperci ZUS przeprowadzili blisko 31 tys. takich spotkań. Narzędzie informatyczne zostało zbudowane na bazie oprogramowania dla placówek medycznych, które służy do przeprowadzania wideokonsultacji pacjentów z pracownikami służby zdrowia. Na potrzeby projektu e-wizyt w ZUS system został uzupełniony o kilka nowych funkcjonalności m.in.: niezależny moduł rejestracji oraz wielostanowiskowy model obsługi, który jest odzwierciedleniem rzeczywistych punktów obsługi klientów Zakładu. System działa z poziomu przeglądarki internetowej, co oznacza, że nie ma konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na uruchomienie e-wizyt, aby umożliwić klientom załatwianie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Widzimy, że to rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnym odzewem, dlatego stale rozbudowujemy zakres spraw, które można załatwić podczas spotkania on-line z ekspertem z ZUS. Teraz z e-wizyty będą mogły korzystać osoby niesłyszące i niedosłyszące mówi  Magdalena Mazur – Wolak, Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w ZUS.

Wspólnie z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracujemy nad rozbudową systemu e-wizyt. Zależy nam na tym, aby klienci urzędu mogli w łatwy sposób załatwić swoje sprawy za pośrednictwem systemu informatycznego – dodaje Jarosław Brzeziński z Comarch, który jest odpowiedzialny za realizację projektu e-wizyta w ZUS.

Co załatwisz podczas e-wizyty

Podczas wideorozmowy klienci ZUS mogą porozmawiać z ekspertem o sprawach związanych z emeryturami krajowymi oraz międzynarodowymi, rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Podczas spotkania istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Nasi konsultanci dziennie obsługują ponad 600 e-wizyt. Najczęściej udzielają informacji na temat świadczeń emerytalnych i rentowych oraz prowadzenia działalności gospodarczej – wylicza Magdalena Mazur – Wolak.

Jak się umówić na e-wizytę

E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS. W trakcie spotkania on-line klienci mogą załatwić większość spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia się z pracownikiem ZUS wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Na e-spotkanie można umówić się, wchodząc na stronę: https://www.zus.pl/e-wizyta. Rezerwując e-wizytę w ZUS należy wybrać jej zakres tematyczny.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji adres mailowy otrzyma wiadomość z przypomnieniem o konsultacji oraz linkiem do platformy. W dniu e-wizyty, na godzinę przed spotkaniem, otrzyma SMS-a – jeśli podczas rezerwacji podała numer telefonu komórkowego. Po otwarciu linka nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Na e-wizyty można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.00.

Globalny producent wyrobów medycznych wybiera rozwiązanie IFS w celu zwiększenia efektywności i zapewnienia zgodności z przepisami

Dutch Ophthalmic Research Center (D.O.R.C.) wdroży w pełni zintegrowane rozwiązanie IFS w chmurze obejmujące całe przedsiębiorstwo

Warszawa, 16 lutego 2021 — Wydajność, efektywność i procesy zapewnienia jakości to podstawowe zagadnienia, na które zwróciła uwagę spółka Dutch Ophthalmic Research Center (D.O.R.C.), dostawca wysokiej jakości narzędzi chirurgicznych, urządzeń, płynów i akcesoriów wykorzystywanych w okulistyce, analizując rozwiązania IFS, globalnego dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw. Firma dąży do zapewnienia zgodności z międzynarodowymi normami i przepisami dotyczącymi technologii medycznych, a w szczególności z europejskim rozporządzeniem w sprawie wyrobów medycznych (Medical Device Regulation — MDR).

Do tej pory do zarządzania działalnością w różnych krajach spółka D.O.R.C. stosowała różnorodne, odrębne systemy, dlatego zaczęła szukać na rynku w pełni zintegrowanego, działającego w chmurze rozwiązania klasy korporacyjnej, z którego po wdrożeniu mogliby skorzystać wszyscy użytkownicy zatrudnieni w 13 ośrodkach znajdujących się w 12 krajach i które umożliwiłoby obsługę sprzedaży realizowanej w ponad 80 krajach. Proces szczegółowej ewaluacji produktów zakończył się podjęciem decyzji o wyborze IFS jako partnera technologicznego.

IFS dostarczy zintegrowane rozwiązanie uwzględniające wszystkie newralgiczne procesy, m.in. produkcję, zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie danymi produktów, kontrolę eksportu, planowanie i harmonogramowanie, kontrolę jakości i sprzedaż. Dzięki stworzeniu jednego źródła informacji pracownicy D.O.R.C. będą w stanie uzyskać w czasie rzeczywistym wgląd w działanie przedsiębiorstwa, a szczegółowy zapis kontrolny pozwoli zapewnić zgodność z przepisami.

„Działamy w sektorze w wysokim stopniu objętym regulacjami prawnymi i musimy uwzględniać rygorystyczne wymagania dotyczące jakości, dlatego szukaliśmy partnera technologicznego dysponującego bogatym doświadczeniem w branży oraz wiedzą specjalistyczną” — powiedział Pierre Billardon, dyrektor generalny firmy D.O.R.C. „IFS może pochwalić się wyjątkowymi referencjami w branży medycznej, a przy tym oferuje funkcje, które nie tylko zaspokoją nasze bieżące i przyszłe potrzeby operacyjne, lecz także pozwolą zrealizować inicjatywy zmierzające do zapewnienia zgodności z rozporządzeniem MDR do roku 2022. Spodziewamy się szybkiego wdrożenia rozwiązania, dzięki któremu będziemy mogli zaoferować klientom jeszcze więcej korzyści wynikających z innowacyjności, wzrostu efektywności i działania systemów kontroli jakości”.

Frank Beerlage, dyrektor zarządzający IFS na kraje Beneluksu, dodał: „Dzięki współpracy z liderami światowego rynku urządzeń medycznych i technologii biomedycznych możemy zaoferować wartościowe rozwiązania o unikalnym charakterze. Jesteśmy zaszczyceni faktem, że D.O.R.C., renomowane przedsiębiorstwo działające na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, wybrało naszą firmę, która dostarczy infrastrukturę technologiczną umożliwiającą dalszy rozwój działalności”.

Działające w chmurze rozwiązanie biznesowe IFS zostanie wdrożone w ośrodkach firmy w Holandii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Brazylii, Włoszech i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Po zakończeniu wdrożenia rozwiązanie będzie wspierać newralgiczne procesy biznesowe, w tym sprzedaż, planowanie, zaopatrzenie, produkcję, łańcuch dostaw, serwis, zarządzanie produktami, zapewnienie zgodności z regulacjami prawnymi, kontrolę jakości, zarządzanie projektami, finanse i kadry.

Więcej informacji na temat oferty IFS dla przedsiębiorstw z sektora biomedycznego można znaleźć na stronie www.ifs.com/corp/industries/manufacturing/life-sciences/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie Dutch Ophthalmic Research Center

Spółka D.O.R.C. jest dostawcą technik, narzędzi i wyposażenia stosowanego w chirurgii okulistycznej. Aktywnie uczestniczy w tworzeniu wysokiej jakości innowacyjnych rozwiązań na globalnym rynku. Jest to możliwe dzięki wiedzy technicznej i transparentnym procedurom, jednak przede wszystkim dzięki wyjątkowemu podejściu do klientów. Działania D.O.R.C. skupiają się na potrzebach chirurgów z całego świata, którzy mogą liczyć na profesjonalną i spersonalizowaną obsługę. Firma dokłada wszelkich starań, by dostarczyć odbiorcom innowacyjne i przystępne cenowo rozwiązania. Wszystkie działania przedsiębiorstwa realizowane są zgodnie z wysokimi standardami etycznymi i moralnymi, dlatego właśnie wszelkie procedury i produkty są na bieżąco poddawane rygorystycznej weryfikacji w ścisłej współpracy z lekarzami. dorcglobal.com
Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.