Aplikacja wysyłkowa od firmy Graphcom

Obraz1-1.jpg

Właściwa organizacja wysyłki z magazynu w Twojej firmie

W czasie gdy znacząco wzrasta na znaczeniu sprzedaż w Internecie, wraz ze zmieniającymi się nawykami i oczekiwaniami konsumentów, firmy muszą dostosowywać swoją ofertę do nowych realiów rynkowych. Aktywność konkurencji wymusza coraz krótsze czasy realizacji zamówień, z kolei presja konsumentów przekłada się na wymóg dostarczenia kompletnej i zgodnej z zamówieniem przesyłki oraz na odpowiedni poziom obsługi sprzedażowej. Umożliwienie dodatkowej kontroli wysyłanych towarów pozwala na dostarczenie klientom produktów zgodnych z zamówieniami oraz buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Dzięki dedykowanej aplikacji od firmy Graphcom, możliwa jest właściwa organizacja wysyłki z magazynu oraz sprawna weryfikacja wysyłanych towarów.

Modelowy proces kompletacji zamówień

Zweryfikowane zamówienia z kanałów e-commerce, które dzięki użyciu integratora od firmy Graphcom trafiły do systemu Comarch ERP, są przekazywane do realizacji na magazyn. Właściwa organizacja wysyłki z magazynu jest kluczowa dla terminowości i poprawności realizowanych zamówień. W aplikacji wysyłkowej firmy Graphcom każde realizowane zamówienie otrzymuje unikalny kod kreskowy. Kody te trafiają do wspólnej puli, z której są następnie pobierane przez pracowników magazynu (zespoły kompletujące zamówienia). Każde kompletowane zamówienie trafia do odrębnego pojemnika opatrzonego numerem zamówienia (kod EAN). Dzięki temu możliwa jest prosta weryfikacja zawartości każdego pojemnika. Proces weryfikacji realizowany jest następnie w aplikacji wysyłkowej Graphcom, przez kolejnych pracowników (zespół weryfikujący zamówienia). Uruchomienie aplikacji odbywa się z poziomu pulpitu komputera stacjonarnego, wyposażonego w czytnik kodów kreskowych. Po wczytaniu kodu EAN zamówienia, którego wydruk znajduje się w pojemniku, wyświetla się okno w aplikacji, umożliwiające wczytanie kodów poszczególnych towarów.

Obraz2-1.png

Kiedy wszystkie towary zostaną wczytane, aplikacja weryfikuje zgodność stanu towarów z zamówieniem. W przypadku, gdy pojawi się błąd weryfikacji, np. niewłaściwy towar lub niewłaściwa ilość towarów, pracownik będzie mógł jeszcze raz wprowadzić towary z zamówienia.

Obraz3-1.png

Po pierwszym błędzie weryfikacji, okno aplikacji zmieni kolor na pomarańczowy:

Obraz4-1.png

Druga błędna weryfikacja oznacza konieczność przekazania zamówienia do innej osoby, celem dodatkowego sprawdzenia. W przypadku poprawnej weryfikacji, praca z aplikacją wysyłkową kończy się wygenerowaniem odpowiednich dokumentów handlowych i przewozowych. Dzięki zastosowaniu aplikacji od firmy Graphcom możliwa jest właściwa organizacja wysyłki z magazynu. Rozwiązanie umożliwia ponadto współpracę z popularnymi firmami przewozowymi.

Integracja z operatorami logistycznymi

Aplikacja wysyłkowa firmy Graphcom pozwala uruchomić proces generowania numeru listu przewozowego, dla zweryfikowanych zamówień. Czynność realizowana jest w aplikacji Avocado Shipping, która dzięki integracji z systemem Comarch ERP, umożliwia wymianę informacji pomiędzy firmą kurierską a przedsiębiorstwem. Numer listu przewozowego tworzony jest przez kuriera, na podstawie otrzymanych informacji dotyczących przesyłki (min. dane odbiorcy, adres dostawy itd.). Numer ten jest umieszczony na etykiecie, która zostaje naklejona na przesyłkę. Możliwe jest również przekazanie numeru listu przewozowego do platformy internetowej (sklepu internetowego Magento lub Allegro), tak by był on dostępny dla klienta detalicznego w celu śledzenia przesyłki, jak również przesłanie odpowiedniego powiadomienia drogą e-mailową. Wymiana informacji w tym zakresie odbywa się pomiędzy platformą e-commerce oraz systemem Comarch ERP i realizowana jest przez autorskie rozwiązanie firmy Graphcom (o możliwościach integratora przeczytasz tutaj). Praca z aplikacją wysyłkową kończy się w momencie wydrukowania dokumentów handlowych (paragon fiskalny lub faktura) oraz listu przewozowego wybranego spedytora. Dzięki rozwiązaniu firmy Graphcom możliwa jest sprawna i kompleksowa organizacja wysyłki z magazynu również w Twojej firmie. Skontaktuj się z nami w celu zapoznania się z pełnymi możliwościami dedykowanej aplikacji wysyłkowej.

Korzyści osiągnięte dzięki zastosowaniu aplikacji wysyłkowej firmy Graphcom:
  • Prosta i efektywna weryfikacja wysyłek do klientów.
  • Zapewnienie odpowiedniej jakości obsługiwanych zamówień.
  • Umożliwienie przekazania informacji do klienta o numerze listu przewozowego zamówienia (zarówno w platformie e-commerce jak i e-mailem).
  • Odpowiednia jakość obsługi przekładająca się na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w odbiorze klientów.
  • Możliwość konkurowania standardem obsługi z dużymi przedsiębiorstwami i potencjalny wzrost sprzedaży oferowanych towarów.
Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce. Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*