E-COMMERCE

Sprzedaż w Internecie pomoże przetrwać Twojej firmie produkcyjnej

Pandemia koronawirusa wpływa zarówno na polski, jak i światowy przemysł. Przedsiębiorcy muszą odnaleźć się w innym modelu pracy i dotrzeć do nowych kanałów sprzedaży i dystrybucji. Decydujące dla przetrwania firm produkcyjnych będzie utrzymanie odpowiedniego poziomu sprzedaży. Jedną z opcji jest sprzedaż w Internecie do klientów końcowych. Te firmy, które wprowadzą ją od razu mogą dogonić liderów, takich jak Nesperta czy Mutlichem.

Powiedz co produkujesz, a powiemy Ci jak sprzedawać w Internecie

Sprzedaż w Internecie może prowadzić nawet mała firma produkcyjna, a to dzięki rozwiązaniom chmurowym Comarch S.A., w których sklep internetowy udostępniany jest z centrum danych. W firmie uruchamia się rozwiązanie OMS (Order Management System), np. Comarch ERP XT lub Comarch ERP Optima, do zarządzania asortymentem i agregacji zamówień z różnych kanałów sprzedaży. OMS obsłuży gospodarkę magazynową, organizację wysyłek i współpracę z kurierami, wesprze rozliczenia z operatorami płatności (np. PayU, PayPal). OMS, w tym Comarch ERP XL lub Comarch ERP Altum, ułatwi też obsługę kilku marek, szczególnie w przypadku większych podmiotów, działających w środowisku wielofirmowym.

Zrealizuj zamówienie w 24h

Wg serwisu opineo.pl, o zadowoleniu klienta z transakcji decyduje szybkość dostawy, jakość kontaktu ze sprzedawcą, zgodność dostawy z zamówieniem i sposób zapakowania przesyłki. Jeśli klient mieszka w innym kraju rozwiązaniem jest skorzystanie usług operatora logistycznego, który w naszym imieniu spakuje i dostarczy towary. Ta usługa (tzw. fulfilment) wymaga uprzedniego dostarczenia operatorowi asortymentu i użycia Comarch OMS, który ułatwi przekazywanie zamówień i rozliczenia.

Praca w oparciu o wydruki zamówień sprawdza się, dopóki ich ilość nie przekroczy ok. 1000 dokumentów miesięcznie. Wzrost wydajności magazynu to więcej magazynierów, przez co wzrasta koszt obsługi zamówień i rośnie ilość pomyłek. Rozwiązaniem jest program Comarch WMS działający na przenośnych urządzeniach magazynowych z czytnikiem kodów kreskowych. System „wie” co i gdzie położyć czy skąd to wziąć. Eliminuje też papierowe dokumenty i automatyzuje współpracę z kurierami. Przesyła zlecenie wysyłki, pobiera numer listu przewozowego i drukuje etykietę logistyczną.

Jak uniknąć „hejtu” w Internecie?

Deklarując szybką wysyłkę, musimy wywiązać się z obietnicy. Równie ważna jest zgodność dostawy z zamówieniem. Inaczej ryzykujemy reklamacją czy zwrotem towaru. A co, jeśli coś takiego już się zdarzy? Warto skorzystać z gotowych rozwiązań e-serwisowych oferowanych przez Comarch OMS. Brak bieżącego kontaktu z klientem to ryzyko, że napisze on o nas negatywną opinię. Comarch OMS pozwala zarejestrować reklamację klienta i na bieżąco informować go o postępach.

Co zrobić, by klienci trafili do Twojego e-sklepu i dokonali zakupu?

Pomocne będą tu usługi firm zajmujących się promocją e-commerce. Pomożemy Ci wybrać wyspecjalizowanego partnera. Kiedy klient trafi już do e-sklepu, za sprawą Marketing Automation otrzyma rekomendację produktu, który do niego pasuje. Badania przeprowadzone przez Accenture pokazują, że 91% kupujących woli zakupy tam, gdzie może liczyć na spersonalizowaną ofertę i rekomendacje.

Rozpoczęcie działalności e-commerce nie musi być skomplikowane i drogie. Postaw na Graphcom, który dostarcza kompleksowe rozwiązania umożliwiające sprzedaż w Internecie dla przedsiębiorstw produkcyjnych wszelkich branż.

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*