Integracja rozwiązań e-commerce dla najbardziej wymagających przedsiębiorstw produkcyjnych w branży kosmetycznej

Sukces sprzedaży e-commerce w branży lakierów hybrydowych

Wśród kluczowych klientów Graphcom obecny jest popularny polski producent z branży kosmetycznej. Firma prężnie działa w sektorze e-commerce i retail. Klient może poszczycić się obecnością na 35 rynkach międzynarodowych, w tym między innymi w Niemczech, Rosji, Hiszpanii czy Francji. Sekret sukcesu przedsiębiorstwa tkwi m.in. we wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania Comarch ERP oraz połączonych z nim rozwiązań informatycznych, które pozwalają na prężną sprzedaż internetową. Opieka nad rozwiązaniem i jego rozwój zostały powierzone spółce Graphcom, wieloletniemu partnerowi Comarch specjalizującemu się w dostawie narzędzi wspierających sprzedaż w Internecie.

Jedna firma, kilka marek, wiele kanałów dystrybucji – potrzeba integracji

Firma prowadzi sprzedaż w sklepach online, osobno dla każdej z posiadanych marek. Jednocześnie produkty firmy są obecne na jednej z najpopularniejszych platform transakcyjnych online w Polsce. Dla zapewnienia spójności danych i porządku pracy stworzono narzędzia integrujące poszczególne platformy sprzedażowe z systemem Comarch ERP. Wdrożone rozwiązanie umożliwia jednoczesną obsługę platformy, która odpowiada za działanie kilku sklepów internetowych oraz usługi łączącej system z popularną platformą marketplace. Dzięki pracy konsultantów firmy Graphcom, powstało narzędzie integrujące, które komunikuje się z wieloma platformami sprzedażowymi jednocześnie. Wygoda rozwiązania firmy Graphcom polega na zarządzaniu całą ofertą oraz wszystkim zamówieniami z poziomu jednego systemu, jakim jest Comarch ERP. Integrator sprawia, że ostatecznie nie ma znaczenia, w którym sklepie klient złożył zamówienie, ponieważ i tak trafia ono do systemu ERP, gdzie jest dalej procesowane.

Sprawne zarządzanie asortymentem – prościej znaczy skuteczniej

Zarządzanie kartoteką oraz cennikami towarów jest realizowane w systemie Comarch ERP. Dane są automatycznie aktualizowane na stronie sklepu internetowego oraz w serwisie marketplace za pośrednictwem integratora. Tym samym, na każdej platformie sprzedażowej widnieje aktualna oferta. Jeśli cena danego towaru ulegnie zmianie, integrator wykona aktualizację danych automatycznie. Inna funkcjonalność integratora to przekazywanie informacji do obsługiwanych platform sprzedażowych o wystawionym numerze listu przewozowego. Ten etap ma miejsce wtedy, gdy w systemie Comarch ERP widnieje już status zamówienia „zrealizowane”. Informacja ta jest udostępniana klientowi, który dzięki temu wie, że przesyłka została wysłana oraz na jakim etapie jest dana dostawa. Z perspektywy zarządzania asortymentem aktualizacja danych o produktach realizowana w jednym systemie jest dużo prostsza, niż dokonywanie tej samej operacji w kilku różnych miejscach. Pracownicy oszczędzają czas i minimalizują ryzyko pomyłki. Nie trzeba już weryfikować czy kod EAN (kod identyfikacyjny unikalny dla każdego produktu) lub cena danego towaru są takie same w systemie i na platformach www. Za sprawą integratora możliwa jest również sprawna obsługa różnego rodzaju promocji oferowanych przez producenta lakierów hybrydowych. Przykładowo jeśli zamawiający osiągnie odpowiednią wartość koszyka, to otrzyma darmowy produkt z konkretnej listy.

Sprawna obsługa zamówień oraz wysyłek – klucz do sukcesu

Producent lakierów hybrydowych wyznaje zasadę, że budowa silnej marki to długi i wymagający proces, podczas gdy zaufanie klienta można stracić bardzo szybko. System Comarch ERP oraz dedykowane narzędzia Graphcom pozwalają firmie na sprawną obsługę zamówień klientów, na każdym etapie realizacji. Pierwszym krokiem jest szybkie skompletowanie towarów w aplikacji wysyłkowej. W kolejnym etapie następuje bardzo szczegółowa weryfikacja poprawności kompletacji zamówienia oraz pakowanie produktów. Ostatnim krokiem jest wygenerowanie listu przewozowego, realizowane w dedykowanej aplikacji, zintegrowanej z systemem Comarch ERP. Aplikacja komunikuje producenta lakierów hybrydowych z firmą kurierską, która otrzymuje precyzyjną informację, że dana przesyłka o konkretnym numerze listu przewozowego jest gotowa do dostarczenia, do wskazanego odbiorcy i pod wskazany adres. Numer listu przewozowego wygenerowany przez aplikację jest następnie przesyłany do odpowiedniej platformy sprzedażowej. Dodatkowo konsultanci Graphcom zrealizowali dedykowane rozwiązanie, które zapewnia automatyzację rozliczania zapłat przesyłek „za pobraniem” z dokumentami handlowymi. Firma kurierska dostarcza dane w określonym formacie, w którym do naszego klienta spływają informacje na temat pobranych kwot. Zestawienie zawiera informację o numerze listu przewozowego, którego dotyczyło pobranie. Po wczytaniu listy do systemu ERP, kolejne operacje związane z rozliczeniem przebiegają już automatycznie. Wszystkie etapy są rejestrowane w systemie Comarch ERP, dzięki czemu w każdej chwili można prześledzić historię co i w którym momencie działo się z zamówieniem.

Automatyzacja rozliczeń – współpraca z operatorami płatności

W większości przypadków transakcje klientów detalicznych opłacane są elektronicznie. Producent lakierów hybrydowych współpracuje w tym zakresie z popularnym operatorem płatności. W związku z tym sklep internetowy oraz system Comarch ERP są z nim zintegrowane. Należy pamiętać, że skala sprzedaży może sięgać tysięcy zamówień dziennie, co oznacza, że manualne rozliczanie zapłat za transakcje nie jest możliwe. Proces jest zorganizowany w ten sposób, że sklep internetowy przekazuje do systemu ERP zamówienie z informacją, czy płatność została sfinalizowana. W przypadku, gdy zamówienie jest opłacane elektronicznie (a nie np. „za pobraniem”), procedowane są tylko te, gdzie operator płatności potwierdził, że płatność zakończyła się sukcesem. Z kolei, kiedy zamówienie zostanie już przekazane do wysyłki i w systemie ERP pojawi się transakcja sprzedaży kupującego, musi dojść do jej rozliczania. Za ten element procesu odpowiada specjalny automat, który pobiera dane o zrealizowanych płatnościach od operatora. Porównuje tę listę z nierozliczonymi transakcjami sprzedaży w systemie ERP i bazując na unikalnym numerze zamówienia, dokonuje stosownego rozliczenia. Automaty parujący płatności jest przygotowany do współpracy w wieloma operatorami płatności (min. Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal).

Zapewnij rozwój swojej firmy dzięki sprzedaży e-commerce

Szybka i profesjonalna sprzedaż w kanale e-commerce zależy od powodzenia na wszystkich etapach realizacji zamówienia. System Comarch ERP przeznaczony dla branży produkcyjnej, prowadzącej sprzedaż w Internecie oraz szereg dedykowanych narzędzi od firmy Graphcom umożliwiają sprawną oraz właściwą realizację kolejnych działań związanych z kompleksową obsługą zamówienia. Dzięki połączonym rozwiązaniom firmy Graphcom stworzysz sprawnie działający system wielokanałowej sprzedaży oraz zyskasz narzędzia do wydajnego zarządzania wszystkimi markami i produktami z poziomu jednego systemu ERP. Od efektywnego zarządzania ofertą i cennikami, przez obsługę klienta, aż do zautomatyzowanej wysyłki firmami kurierskimi. Skorzystaj z naszego doświadczenia już dziś i uruchom e-sprzedaż nawet w 2 tygodnie!

Korzyści osiągnięte dzięki narzędziom integrującym rozwiązania e-commerce, dostarczonym przez firmę Graphcom:
  • Sprawne zarządzanie wszystkimi markami i produktami dostępnymi na wielu platformach z poziomu jednego systemu ERP.
  • Sprawne połączenie z wieloma platformami sprzedażowymi, dzięki dedykowanym rozwiązaniom integracyjnym.
  • Zapewnienie obecności produktów na największych platformach marketplace, łącznie z najpopularniejszym serwisem transakcyjnym online w Polsce.
  • Zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami klientów, dzięki połączeniu informacji magazynowych oraz wysyłkowych w jednym systemie.
  • Zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta, kluczowej w sprzedaży e-commerce, dzięki dostępowi do połączonych informacji o zamówieniach.
  • Zapewnienie szybkich dostaw do klientów dzięki integracji z firmami kurierskimi.
  • Zapewnienie sprawnej obsługi płatności dzięki integracji z operatorami płatności.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*