Tworzywa sztuczne podzielone

W dobie panującej pandemii branża tworzyw sztucznych została podzielona. Na rynku obecnie dobrze radzą sobie przedsiębiorstwa produkujące opakowania dla żywności długoterminowej. Gorzej mają się producenci artykułów dla branży meblarskie oraz tworzących komponenty dla pojazdów, maszyn czy urządzeń. Ceny surowców nie zmieniły się znacząco.

BPC GROUP POLAND zweryfikowało kilkadziesiąt projektów inwestycyjnych IT tej branży. Zapraszamy do zapoznania się z aktualną sytuacją inwestycyjną IT wybranych przedsiębiorstw w kontekście kryzysu epidemiologicznego.

Raport z branży tworzyw sztucznych

Komponenty do maszyn, urządzeń
zatrudnienie 3 tys. pracowników

Przedsiębiorstwo zdecydowało się na zamknięcie czasowe zakładu produkcyjnego, do którego dojdzie w przyszłym tygodniu. Przewiduje się iż ponowny rozruch zakładu nastąpi po świętach wielkanocnych i wówczas też management powróci do prowadzonych projektów IT. W między czasie managerowie gromadzą materiały elektroniczne, zaś zaplanowane na marzec prezentacje zostały przeniesione wstępnie na maj.

Komponenty do pojazdów
zatrudnienie 1 tys. pracowników

Przedsiębiorstwo pracuje bez zmian. Sama pandemia nie ograniczyła działalności spółki i nie wpłynęła na jej dalszy rozwój. W związku z pandemią zwiększono politykę higieny i wprowadzono ograniczenia spotkań międzydziałowych, wewnętrznych. Produkty spółki kierowane są głównie do pojazdów rolniczych i specjalnych oraz koncernów gumowych. Projekty IT prowadzone przez spółkę są kontynuowane, jednakże prace prowadzoną są wyłącznie w modelu zdalnym (o ile to możliwe.) W tych przypadkach gdzie takiej możliwości nie ma spotkania projektowe zostały odsunięte na maj.

Komponenty do maszyn, urządzeń i pojazdów
zatrudnienie 1 tys. pracowników

Przedsiębiorstwo w chwili obecnej przygotowuje się do przestoju w zakładzie, zamkniecia na okres 2 tygodni. Ze względu na sytuację wszelkie inwestycje zostały nieco odsunięte w czasie.

Artykuły godpodarstwa domowego, opakowania
zatrudnienie 1 tys. pracowników

Spółka wprowadziła dodatkowe obostrzenia higieniczne i ograniczyła kontakty interpersonalne kadry. Jednocześnie management zakładów prowadzi proces informatyzacji. Wstrzymano spotkania fizyczne z dostawcami, których celem była prezentacja rozwiązań. Prezentacje przeniesiono na okres po kwarantannie, natomiast w miedzyczasie management zbiera informacje nt. rozwiązań, które w późniejszym czasie będą przeglądane na prezentacjach.

Komponenty dla branży elektrotechnicznej
zatrudnienie 600 pracowników

Spółka wstrzymała wszystkie inwestycje z uwagi na sytuację epidemiologiczną. Zakład pracuje w ograniczonym składzie, zarówno w administracji jak i na produkcji. Mimo wszystko management jest przekonanym, że jeszcze w tym roku spółka podejdzie do planowanej inwestycji w zakresie systemu planowania i harmonogramowania produkcji. W międzyczasie prowadzone są prezentacje tego typu narzędzi za pomocą aplikacji do komunikacji online.

Komponenty do maszyn, urządzeń
zatrudnienie 500 pracowników

Przedsiębiorstwo ograniczyło pracę biurową personelu, jednakże produkcja i dział UR pracuje bez zmian. Wdrożono zwiększone wymogi bezpieczeństwa, zaś sama sytuacja epidemiologiczna nie odbiła się na spółce pod kątem biznesowym. Nie zauważono wzrostu ani spadku zamówień. Projekt informatyzacji działu UR jest nadal prowadzony zgodnie z harmonogramem, aczkolwiek z ograniczeniami organizacyjnymi dot. braku możliwości spotkań fizycznych z dostawcami.

Komponenty dla branży meblarskiej
zatrudnienie 500 pracowników

Sytuacje epidemiologiczna znacząco odbiła się na pozycji rynkowej spółki. Firma straciła szereg kontraktów, a bynajmniej na ten moment są one zawieszone i ograniczone z uwagi na problemy w branży meblarskiej także spowodowane epidemią. Obecnie spółka ogranicza koszty i opracowuje taktykę działań by utrzymać swoją działalność na rynku. Tym samym wszelkie inwestycje zostały wstrzymane do odwołania.

Komponenty do maszyn, urządzeń i pojazdów
zatrudnienie 500 pracowników

Spółka realizuje produkcję pod wcześniej zabudżetowane kontrakty. Wprowadzono dodatkowe elementy bezpieczeństwa medycznego, wrost zabezpieczeń bhp/higienicznych. Jednocześnie spółka prowadzi projekt wyboru rozwiązania informatycznego.

Artykuły budowlane
zatrudnienie 400 pracowników

W przedsiębiorstwie na chwilę zawieszono aktywne działania w procesach informatyzacji, aczkolwiek firma pracuje z wdrożonomi zwiększonymi rygorami bezpieczeństwa i aktywnie korzysta z narzędzie komunikacji online. Narzędzia te także wykorzystuje do bieżącej analizy rynku systemów IT organizując prezentacje online i biorąc udział w webinariach.

Komponenty do maszyn, urządzeń i pojazdów
zatrudnienie 400 pracowników

Przedsiębiorstwo bardzo mocno odczuło obecną sytuację związaną z koronawirusem. Firma produkuje głównie elementy uszczelniające dla branży motoryzacyjnej, która przeżywa obecnie ogromny kryzys. kwietnia mocno ograniczona zostanie produkcja i w zakładzie będą przebywały tylko osoby niezbędne. Część pracowników będzie na „postojowym”. Stosowane są wzmożone procedury BHP, których przestrzegają, firma mocno dba o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Wszelkie inwestycje na ten moment zostały zawieszone.

Komponenty dla branży elektrotechnicznej, opakowania
zatrudnienie 300 pracowników

W związku z globalną sytuacją epidemiologicznym przedsiębiorstwo ograniczyło produkcję o połowę. Wytyczone są procedury bezpieczeństwa związane z wirusem, dezynfekcja, częstsze sprzątanie, higiena osobista, ograniczenie kontaktów między pracownikami.

Komponenty do maszyn, urządzeń i pojazdów
zatrudnienie 300 pracowników

Spółka podjęła decyzję o wprowadzeniu przestoju letniego standardowo zaplanowanego na okres wakacji. Decydenci mają nadzieję, że tym samym straty zostaną nadrobione w okresie letnim (o ile pandemia nie przedłuży się). Od przyszłego tygodnia przez miesiąc zakład nie będzie funkcjonował.

Komponenty dla branży meblarskiej
zatrudnienie 250 pracowników

Przedsiębiorstwo już przed epidemią wstrzymało podejmowane inwestycje w zakresie IT tj. systemy na produkcją do jej planowania i monitorowania z uwagi na konieczność inwestycji w obszar parku maszynowego (naprawa, wymiana). Sama pandemia nieco pogłębiła sytuację inwestycyjną w IT spółki. Co do samej organizacji pracy to wprowadzono wzmożone środki higieny pracowniczej i strefy na terenie zakładu celem ograniczenia przenikania personelu miedzy działami.

Komponenty do pojazdów
zatrudnienie 200 pracowników

Firma wprowadziła wzmożone reguły bezpieczeństwa, aby poszczególne zespoły nie miały ze sobą kontaktu, zmiany produkcyjne i magazynowe mijały się ze sobą tym samym pomiędzy zmianami istnieje 60 minutowy odstęp czasu. Dodatkowo zwięksozno poziom higieny na zakładzie, wprowadzono dezynfekcję rąk. Na produkcji ograniczono ilość zmian do 2, zaś praconików biurowych w większości skierowano na home office. Co do samcyh kontraktów to na razie nie jest jeszcze jasne jak się epidemia odbije, choć firma ma szereg kontraktów podpisanych na cały rok, aczkolwiek jest zauważalna mniejsza grupa klinetów, którzy nie odbierają swoich zamówień.

Artykuły budowlane
zatrudnienie 150 pracowników

Spółka ograniczyła kontakty międzypersonalne na zakładzie wysyłając część pracowaników na home office, a załogę produkcyjną dzieląc na zmiany z uniemożliwieniem kontaktu ze sobą. Między jedna, a drugą zmianą występuje przerwa co najmniej 30 min.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*