Na temat odgórnego wsparcia gospodarki przez światowe rządy nie gasną płomienne dyskusje. Ale firmy powinny się zabezpieczyć przede wszystkim od wewnątrz. Technologiczne podejście do zagadnień biznesowych może być pomocne, a wręcz wybawiać z sytuacji bez wyjścia. Już teraz przedsiębiorcy głośno zastanawiają się nad zmianą modeli biznesowych. Wynika to z braku i przystosowania do warunków narzuconych przez pandemię. W pogoni dnia codziennego i czasach koniunktury mogło zabraknąć czasu, aby zastanowić się nad planem awaryjnym na wypadek zagrożenia, teraz jednak nie możemy już przed tym uciec. Niezabezpieczenie przyszłości byłoby skrajnie nieodpowiedzialne.
Jak wiele jesteśmy w stanie zrobić zdalnie?
W ostatnim czasie powyższe pytanie kołatało się w głowach wielu menadżerów na różnych stopniach hierarchii firmy. Pandemia koronawirusa niemal z dnia na dzień wymusiła zmianę organizacji pracy ogromnej liczby przedsiębiorstw. Ograniczenie do minimum lub całkowity zakaz pracy stacjonarnej w biurach, ograniczenie pracowników na zmianach, ograniczenie sprzedaży stacjonarnej i kontaktów interpersonalnych ze światem zewnętrznym – to tylko niektóre zmiany zachodzące w ostatnich tygodniach. Ich wprowadzenie pociągało za sobą niewielkie optymalizacje i usprawnienia technologiczne. Biorąc pod uwagę te trendy, Hicron jako firma wdrożeniowa rozwiązań IT, w tym także systemów ERP, wystartował z nową, aktualną ofertą dla Klientów.
HicrOn-Time Strategy
HicrOn-Time Strategy już w samej nazwie zwraca uwagę na dwa bardzo ważne aspekty. Po pierwsze, oferta dostosowana jest do obecnych, zmieniających się i niepewnych czasów. Po drugie Strategia daje firmom poczucie bezpieczeństwa, że zdążą wprowadzić ulepszenia, które pozwolą na ich dalsze działanie.
W czasie kiedy firmy ograniczają rekrutacje, trudno jest rozbudować zespół o dobrych specjalistów IT, zorientowanych na korzyści biznesowe. To z kolei zagraża płynnemu wdrożeniu i realizacji strategicznych celów operacyjnych w IT, niezbędnych do zwiększenia wydajności firmy. Dlatego też oferta antykryzysowa musiała wziąć pod uwagę niepewność czasów z jaką mierzą się przedsiębiorcy. HicrOn-Time Strategy stawia więc na elastyczne działania, skalowalny model współpracy dostosowany do potrzeb i wymagań Klientów, znakomitych ekspertów SAP, również w niszowych obszarach oraz efektywność kosztową i krótkoterminowe zobowiązania.
Trzy warianty HicrON-Time Strategy
W czasach koronawirusa wiele firm, aby przetrwać i zachować potencjał musi zainwestować w rozwiązania informatyczne, które pozwolą zautomatyzować część zadań i umożliwią pracę zdalną. Jedna z podstawowych decyzji biznesowych, która towarzyszy każdemu kryzysowi gospodarczemu dotyczy ograniczenia inwestycji, przesunięcia ich na dalszy plan lub zawieszenia na czas nieokreślony. Dzięki temu przedsiębiorstwa zyskują środki niezbędne do zmagania się z konsekwencjami zmian gospodarczych. Pojawia się więc naturalne pytanie: jak wdrażać krytyczne dla przedsiębiorstwa w tym okresie projekty i działania przy ograniczonych budżetach inwestycyjnych? Aby na nie odpowiedzieć musieliśmy wprowadzić zmiany ofertowe. Dlatego w oparciu o nasze doświadczenia z zakresu projektów transformacji cyfrowej opracowaliśmy podejście HicrOn-Time Strategy, które odpowiada na potrzeby firm w dobie kryzysu i przedstawia trzy drogi rozwoju:
- Realizacja mniejszych projektów pozwalająca wdrożyć niewielkie rozwiązania IT, które szybko przyniosą znaczące usprawnienia i oszczędności.
- Optymalizacja i ulepszenia stawiające na strategiczne projekty i dokonywanie transformacji biznesu w kierunku cyfrowym.
- Dbanie o podstawy technologiczne porządkujące do tej pory mniej priorytetowe obszary firmy.
Jako Hicron pomagamy całościowo realizować i obsadzać projekty, które szybko zwiększają efektywność biznesu. Dysponujemy ekspertami, którzy utrzymują systemy SAP w dobrej kondycji i wspierają użytkowników, a przy tym dostarczamy skalowalne i niezwykle elastyczne modele współpracy, wspomagające biznes w niepewnej rzeczywistości. Takie podejście pozwala naszym Klientom nie tylko przetrwać trudne czasy, ale także przygotować się na lepszą przyszłość.
Remigiusz Efinowicz
Managing Partner, Executive Director International Sales Hicron