Wybór pomiędzy systemem ERP On-Premise a systemem chmurowym powinien być zawsze wynikiem analizy potrzeb klienta i posiadanej przez niego infrastruktury. Główne punkty, na które należy zwrócić uwagę to: czas wdrożenia, poziom kontroli, bezpieczeństwo, wymagania utrzymaniowe, mobilność rozwiązania oraz porównanie kosztów.
Tabela poniżej przedstawia aspekty, które w JCommerce bierzemy pod uwagę podczas analizy przedwdrożeniowej i pomagając klientom w podejmowaniu decyzji o wyborze wersji systemu ERP.
Podstawowa różnica między oprogramowaniem w chmurze, a oprogramowaniem On-Premise polega na tym, gdzie jest ono zainstalowane, lokalnie na serwerach firmy czy hostowane na serwerze dostawcy. W związku z tym kwestie własności oprogramowania, prywatności, dostępności aktualizacji i dodatkowych usług to aspekty, które na pewno należy wziąć pod uwagę, dokonując wyboru między nimi.
Do zalet oprogramowania ERP On-Premise należy większa elastyczność (możliwość daleko idącej kastomizacji), niezawodność i bezpieczeństwo danych. Z kolei oprogramowanie hostowane w chmurze eliminuje presję związaną z utrzymaniem i aktualizacją systemu, co pozwala skupić czas, wysiłek i środki finansowe na realizacji głównych strategii biznesowych przedsiębiorstwa.
W JCommerce wdrażamy system klasy ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central – zarówno w wersji On-Premise, jak i w wersji chmurowej, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby naszych klientów, posiadaną infrastrukturę techniczną oraz możliwości finansowe.
Paulina Materna, ERP Business Unit Manager w JCommerce
W branży IT od ponad 13 lat. W JCommerce odpowiedzialna za sprzedaż rozwiązań klasy ERP i BI, tym samym – za doradzanie klientom najlepszych rozwiązań. Służbowo i prywatnie interesuje się nowymi technologiami. Wolny czas aktywnie spędza z rodziną.