All for One – nowości produktowe BEEOFFICE

Wprowadzone zostały zmiany w systemie samoobsługi pracowniczej BeeOffice.

DELEGACJE: ZMIANA STAWKI DIETY, RYCZAŁTÓW NOCLEGÓW KRAJOWYCH ORAZ RYCZAŁTÓW ZA DOJAZD

W dniu 01.01.2023 do BeeOffice zostały wprowadzone nowe stawki dla diety krajowej i ryczałtów za nocleg, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 25 października 2022. W dniu 17.01.2023 zmienione zostały także ryczałty za dojazd, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2022. Uwzględniamy także przepisy przejściowe tj. w przypadku podróży służbowej na obszarze kraju, rozpoczętej i niezakończonej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, należności z tytułu podróży służbowej ustala się – za czas podróży przypadający przed dniem 31.12.2022r. – na podstawie przepisów dotychczasowych; za czas podróży przypadający od dnia 01.01.2023 – na podstawie nowych przepisów.

TERMINARZ – LEPIEJ WIDOCZNE AKCEPTACJE

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszym Klientów, wprowadziliśmy do Terminarza tło dla zapisanych aktywności. Dzięki tej funkcjonalności, można lepiej kontrolować akceptacje aktywności, zarówno swoich jak i podwładnych.

  • Białe tło oznacza aktywność wprowadzoną, jeszcze możliwą do edycji.
  • Jasnozielone tło oznacza aktywność zaakceptowaną przez pracownika.
  • Ciemnozielone tło dotyczy aktywności, które zaakceptował przełożony.

Jeśli chcielibyście Państwo skorzystać z nowych możliwości, wystarczy w Opcjach konta, w zakładce Terminarz, zaznaczyć checkbox „Oznacz zaakceptowane aktywności zielonym tłem”.

Zmiany w terminarzu – lepiej widoczne aktywności pracowników dzięki zastosowaniu teł
Zmiany w terminarzu – lepiej widoczne aktywności pracowników dzięki zastosowaniu teł

DARK MODE

W celu poprawy jakości pracy w BeeOffice wprowadzona została zmiana, umożliwiająca przełączenie się użytkownikowi w tryb ciemny. Ekran z ciemnym motywem interfejsu emituje mniej światła niebieskiego, które wpływa niekorzystnie na nasz wzrok. W dowolnym momencie możecie Państwo zmieniać tryb wyświetlania BeeOffice. Służą do tego ikony, które pojawiły się w prawym górnym rogu ekranu:

Od lewej strony: tryb jasny, tryb ciemny oraz tryb automatyczny. Ostatni dostosowuje się do ustawień Windows na Państwa komputerze
Dark mode – podgląd trybu ciemnego w BeeOffice

WSPARCIE DLA PRACY ZDALNEJ ZGODNIE Z NOWYMI PRZEPISAMI

Model pracy zdalnej i hybrydowej stał się już stałym elementem organizacji zatrudnienia pracowników w firmach. Teraz, także ustawodawca wprowadza stosowne regulacje do kodeksu pracy. Już od 07.04.2023 zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące pracy z domu. Platforma BeeOffice oferuje rozwiązania, które pomagają uporządkować ten proces, m.in. dzięki funkcjonalnościom wniosku o pracę zdalną, rejestracji czasu pracy z wyszczególnieniem miejsca pracy oraz możliwości przesyłania do pracowników regulaminu pracy zdalnej.

Przygotowaliśmy dla naszych Klientów możliwość pełnej obsługi zdalnego i hybrydowego trybu pracy w jednym narzędziu! Obsługujemy zarówno wnioski o pracę zdalną na żądanie (limit 24 dni w ciągu roku), jak i wnioski o pracę zdalną ciągłą przysługujące wyszczególnionym w kodeksie grupom pracowników. Dzięki rejestracji miejsca pracy, umożliwiamy także łatwe raportowanie dni pracy zdalnej, za które przysługuje pracownikowi zwrot kosztów.

Jeśli są Państwo zainteresowani uruchomieniem tej funkcjonalności, prosimy o kontakt z nami, w odpowiedzi Państwa opiekun handlowy przedstawi ofertę.

Formularz wniosków o pracę zdalną
Limity wniosków o pracę zdalną
Akceptacja terminarza przez pracownika

Queris wprowadza nowe rozwiązanie dla narzędziowni i działów technicznych – program Queris TOOLS

Na rynku pojawiło się nowe rozwiązanie dla narzędziowni i działów technicznych, stworzone przez cenionego producenta systemów przemysłowych – firmę Queris. Jej najnowszy program Queris TOOLS wspiera eksploatację narzędzi w małych i średnich firmach, które chcą efektywnie zarządzać narzędziami i sprzętem. Producent udostępnił jego bezpłatną wersję.

Wąski rynek oprogramowania narzędziowego, skupiony do tej pory wokół kilku najpopularniejszych programów zyskał zupełnie nowe rozwiązanie, dedykowane działom technicznym małych i średnich firm. Queris TOOLS to program, który odpowiada na wyzwania związane z eksploatacją firmowego sprzętu.

Funkcjonalność dostosowana do realnych potrzeb

Program pomaga skutecznie rozwiązywać problemy z kontrolą narzędzi, zagubieniami czy nieuzasadnionym użytkowaniem. Ponadto obniża koszty eksploatacji, zwiększa odpowiedzialność pracowników za sprzęt i wspiera ciągłą kontrolę ich stanu technicznego.

Queris TOOLS jest naszą odpowiedzią na rynkową lukę w dziedzinie nowoczesnych programów narzędziowych dedykowanych małym i średnim firmom. Chcemy im dać realną alterantywę, dzięki której uporządkują zarządzanie narzędziami, wyeliminują najdotkliwsze problemy i zoptymalizują koszty gospodarki narzędziowej. – wyjaśnia Arkadiusz Więdłocha, wiceprezes zarządu Queris, odpowiedzialny za strategię i rozwój.

Uniwersalny program do zarządzania narzędziami

Nowe rozwiązanie to łatwy we wdrożeniu, wszechstronny program do nowoczesnego zarządzania narzędziownią. Jest dedykowane zarówno firmom produkcyjnym, jak i przedsiębiorstwom budowlanym, montażowym oraz innym podmiotom operującym dużą ilością sprzętu.

Bezpłatna wersja bez zobowiązań

Jego pełną funkcjonalność można poznać na stronie producenta, na której istnieje także możliwość pobrania bezpłatnej wersji i wykorzystania jej w swojej firmie na okres przewidziany w ramach niezobowiązującego testu.

Pobierz bezpłatnie program Queris TOOLS

Wyniki finansowe Comarch za cztery kwartały 2022 roku

Grupa Kapitałowa Comarch w ciągu dwunastu miesięcy 2022 roku wypracowała ponad 1,86 mld złotych przychodów ze sprzedaży produktów i usług. To ponad 230 mln złotych, czyli 14,2 proc. więcej niż przed rokiem. Taki wyniki dał zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w wysokości 109,1 mln złotych, czyli 13,9 mln złotych mniej przed rokiem. Wynik operacyjny zmniejszył się o 39,3 mln złotych i osiągnął wartość 147,9 mln złotych. Zysk EBITDA wyniósł 241,8 mln złotych, tj. 37,5 mln złotych mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Rentowność operacyjna wyniosła w opisywanym okresie +8 proc., a rentowność netto +5,9 proc.

Grupa Comarch zwiększyła przychody dzięki wzrostowi sprzedaży zarówno na rynkach zagranicznych, głównie w sektorze telekomunikacyjnym, przemysłowym oraz finansowo-bankowym, jak i rozwojowi biznesu w Polsce, gdzie w szczególności dynamicznie rosła sprzedaż rozwiązań klasy ERP. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej całej grupy kapitałowej wyniosła 1,08 mld złotych, co stanowiło 58 proc. całości biznesu.

Przychody ze sprzedaży w samym czwartym kwartale 2022 roku osiągnęły poziom 544,4 mln złotych, rosnąc rok do roku o 24,5 mln złotych. Wynik operacyjny wyniósł 16,5 mln złotych i był o 47,0 mln złotych, tj. o 74 proc. Niższy niż w czwartym kwartale 2021 roku. Natomiast zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującejosiągnął wartość 36,4 mln zł, co oznacza spadek o 4,5 proc. Grupa wypracowała w czwartym kwartale 2021 roku zysk EBITDA o wartości 40,3 mln złotych, niższej o 50,3 mln złotych, tj. o 55,5 proc. Niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na wartość przychodów i wyniku operacyjnego osiągniętych w IV kwartale 2022 roku duży wpływ miało umocnienie się PLN wobec walut obcych w tym okresie i związane z tym faktem ujemne różnice kursowe.

Największą część przychodów w 2022 roku stanowiła sprzedaż do firm z branży telekomunikacyjnej, która wzrosła o 40,6 mln złotych i wyniosła 446,6 mln złotych. Najwyższą dynamikę – 26,6 proc. – odnotowała sprzedaż do firm przemysłowych. Klienci z tego sektora zakupili systemy i usługi o wartości 229,9 mln złotych. O blisko 23 proc. wzrosła sprzedaż rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Jej wartość wyniosła 294 mln złotych, tj. 54,5 mln złotych więcej niż w 2021 roku. Natomiast sprzedaż rozwiązań ERP na rynku DACH zwiększyła się o 4,9 proc. Duży wzrost, prawie 20 proc., zanotowała sprzedaż rozwiązań dla sektora publicznego. Kontrakty z instytucjami administracji publicznej dały przychody w wysokości 159,9 mln złotych, czyli o 26 mln złotych więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Comarch poprawił również sprzedaż do odbiorców z sektora handlowo-usługowego. Jej wartość wzrosła o blisko 10,7 mln złotych do wysokości 256,5 mln złotych. Urosła też sprzedaż rozwiązań dla klientów z sektora finansowo-bankowego. Te instytucje zakupiły produkty i usługi o wartości 261,7 mln złotych, czyli wyższej od osiągniętej w analogicznym okresie roku poprzedniego o 35,4 mln złotych, tj. o 15,6 proc. Natomiast w przypadku produktów dla placówek medycznych nastąpił spadek sprzedaży o 7 proc.

Mimo dużych zawirowań w otoczeniu polityczno-gospodarczym oraz na rynkach finansowych, Comarch utrzymuje mocną pozycję w branży informatycznej. Rozwijamy sprzedaż rozwiązań i usług w Europie Zachodniej oraz Ameryce Północnej, szukamy kolejnych rynków, bacznie przyglądając się przede wszystkim regionowi ASEAN. Poszerzamy też ofertę rynkową, zwłaszcza w zakresie usług finansowych, telemedycznych oraz e-commerce, a także inwestujemy w rozwiązania oparte na technologii Comarch Cloud – mówi Konrad Tarański, wiceprezes zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch. Strategia Comarch niezmiennie zakłada długofalowy rozwój przedsiębiorstwa, którego filarami jest dywersyfikacja oferty w odniesieniu do produktów, branż i regionów, a także znaczne wydatki na działalność badawczo-rozwojową. Jednocześnie działalność dostosowywana jest do zmieniającego się globalnego środowiska biznesowego. Prezentowane od lat bardzo dobre wyniki finansowe grupy dowodzą skuteczności takiego zarządzania – dodaje Konrad Tarański.

W 2022 roku Grupa Comarch zwiększyła zatrudnienie; na dzień 31 grudnia 2022 r. w Grupie pracowało 6 871 osób, tj. o 148 więcej niż 31 grudnia 2021 r.

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB, ING.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 17 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2021 roku nakłady na prace R&D wyniosły 315 mln zł. Obecnie zatrudnia ok. 7 000 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

www.comarch.pl

Dlaczego platformy no-code / low-code tak szybko zdobywają rynek?

Czym jest low code i jak może pomóc Twojej firmie?

Platforma low-code jest narzędziem, które umożliwia tworzenie aplikacji biznesowych za pomocą graficznego interfejsu i minimalnego kodowania, co przyspiesza proces tworzenia oprogramowania oraz redukuje koszty. Wdrożenie platformy low-code może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorstw produkcyjnych, w tym:

Szybsze wdrażanie rozwiązań: Platforma low-code umożliwia tworzenie aplikacji biznesowych znacznie szybciej niż tradycyjne podejście programistyczne. Dzięki temu firmy produkcyjne mogą szybciej reagować na potrzeby rynku, wprowadzać nowe rozwiązania i usprawnienia, co przekłada się na większą konkurencyjność.

Zwiększenie efektywności: Platforma low-code pozwala na automatyzację wielu procesów w firmie, takich jak kontrola jakości, zarządzanie magazynem, raportowanie czy zarządzanie produkcją. Dzięki temu przedsiębiorstwo może zwiększyć swoją efektywność, wydajność oraz jakość usług.

Redukcja kosztów: Platforma low-code pozwala na szybsze tworzenie aplikacji biznesowych, co przekłada się na redukcję kosztów związanych z programowaniem. Ponadto, automatyzacja procesów w firmie pozwala na redukcję kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników.

Poprawa komunikacji: Platforma low-code pozwala na szybszą i łatwiejszą komunikację między różnymi działami firmy, co przekłada się na poprawę koordynacji prac oraz szybsze podejmowanie decyzji.

Elastyczność i skalowalność: Platforma low-code umożliwia tworzenie aplikacji biznesowych, które są łatwe w modyfikowaniu i dostosowywaniu do zmieniających się potrzeb firmy. Ponadto, dzięki łatwej skalowalności aplikacji, firma może łatwo dostosować się do zmieniających się wymagań rynku.

No code: jak stworzyć aplikację bez znajomości kodu programistycznego?

No code to podejście do tworzenia oprogramowania, które polega na budowaniu aplikacji bez pisania kodu programistycznego. Zamiast tego, no code opiera się na gotowych modułach i narzędziach, które są łatwe w użyciu i nie wymagają głębokiej wiedzy z zakresu programowania.

No code jest rozwiązaniem dla osób, które nie są programistami lub nie posiadają wystarczającej wiedzy i doświadczenia, aby samodzielnie pisać kod. To także rozwiązanie dla przedsiębiorstw i startupów, które chcą szybko wdrożyć nowe aplikacje lub rozwiązania IT bez konieczności angażowania programistów.

No code umożliwia użytkownikom projektowanie i tworzenie aplikacji bezpośrednio w przeglądarce internetowej, wykorzystując interfejs graficzny i narzędzia typu drag-and-drop. Dzięki temu proces tworzenia aplikacji jest znacznie szybszy i prostszy, a aplikacje mogą być dostosowywane do konkretnych potrzeb biznesowych.

No code ma również wiele zastosowań, takich jak np. budowanie stron internetowych, aplikacji mobilnych, systemów CRM, automatyzacja procesów biznesowych, budowanie chatbotów i wiele innych. W zasadzie, no code jest rozwiązaniem dla każdego, kto potrzebuje szybko i łatwo stworzyć aplikację bez konieczności pisania kodu od podstaw.

Low code vs. no code – porównanie podejść do tworzenia aplikacji.

Platformy low code i no code to dwie różne kategorie narzędzi do tworzenia oprogramowania, które pozwalają na szybkie i łatwe tworzenie aplikacji bez konieczności pisania kodu programistycznego.

Platformy no code są przeznaczone dla osób bez doświadczenia w programowaniu. Oferują one interfejs graficzny i narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą projektować i tworzyć aplikacje bez pisania kodu. Platformy no code pozwalają na tworzenie prostych aplikacji, takich jak np. strony internetowe czy aplikacje mobilne.

Platformy low code natomiast są bardziej skomplikowane i wymagają pewnej wiedzy i doświadczenia w programowaniu. Oferują one narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą projektować i tworzyć aplikacje, ale także mają możliwość dostosowywania kodu i tworzenia bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Platformy low code pozwalają na tworzenie aplikacji biznesowych, takich jak np. systemy CRM czy ERP.

Platformy no code są przeznaczone dla początkujących użytkowników, którzy chcą stworzyć proste aplikacje bez znajomości kodu, natomiast platformy low code są przeznaczone dla bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy chcą stworzyć bardziej skomplikowane aplikacje, ale bez konieczności pisania kodu od podstaw.

Dlaczego platformy no-code / low-code tak szybko zdobywają rynek?

Jedno słowo: prototypowanie.

Z perspektywy użytkownika systemu informatycznego, nie ma znaczenia w jakiej technologii on powstał. Istotna jest jego intuicyjność i niezawodność. Oba te elementy są pochodną komunikacji pomiędzy biznesem a dostawcą w trakcie budowania aplikacji. Od tego, jak dobrze się zrozumieją, zależy sukces projektu. To zrozumienie z kolei zależy od dwóch rzeczy: kompetencji komunikacyjnych obu stron i narzędzi, jakie wykorzystają, aby tą komunikację sobie uprościć. Nie ma tutaj narzędzia lepszego niż prototypy.


Cały proces przypomina trochę tworzenie portretu pamięciowego. Jedna osoba opisuje swoimi słowami to, co widziała, a ekspert, na podstawie opisu, dobiera kolejne elementy twarzy, aby stworzyć obraz, który opisujący zatwierdzi. Proces odbywa się w ciągłej interakcji: po każdej uwadze opisującego, ekspert zmienia szczegół i pokazuje efekt, kawałek po kawałku modyfikując obraz. Łatwo sobie wyobrazić, jak trudny byłby to proces, gdyby nie ciągła analiza pojedynczych zmian a oczekiwanie, że świadek tak szczegółowo opisze twarz, żeby od razu otrzymać efekt końcowy zgodny z jego wyobrażeniem.

Platformy no/low-code dają nam możliwość budowania systemu razem z użytkownikiem biznesowym, upewniając się od samego początku, że dobrze rozumiemy oczekiwania odbiorcy. Ta sama metodologia w przypadku tworzenia aplikacji zupełnie od podstaw jest zdecydowanie mniej wydajna. Pozostawia dodatkowo sporo artefaktów programistycznych, utrudniających późniejsze utrzymanie systemu, co przekłada się na koszty i ryzyko biznesowe.

Jakub Widerak, Global Operations Director w e-MSI