InfoShare Katowice 2024

Z przyjemnością informujemy, że Iwona Gajda, Prezes Zarządu BPC GROUP POLAND, wspiera inicjatywę targów InfoShare jako członek rady programowej. Osoby zainteresowane oraz przedsiębiorstwa mogą skorzystać z 10% rabatu na zakup biletu, który znajduje się na zdjęciu.

Infoshare w Katowicach to targi i konferencja skupiająca się na tematach technologii, biznesu oraz innowacji, przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców – od programistów i startupowców, przez specjalistów od marketingu, po liderów branży IT oraz przedstawicieli dużych firm technologicznych. Wydarzenie ma na celu integrację i wymianę wiedzy między profesjonalistami, oferując różnorodne prezentacje, warsztaty oraz panele dyskusyjne z obszarów takich jak AI, cloud computing, bezpieczeństwo IT, zarządzanie i marketing cyfrowy.

Wśród uczestników znajdą się także inwestorzy i przedsiębiorcy poszukujący inspiracji oraz nowych kontaktów. Dzięki specjalnym wydarzeniom networkingowym, takim jak matchmaking i sesje speed dating, uczestnicy będą mogli nawiązać relacje biznesowe i uzyskać bezpośredni dostęp do ekspertów z branży.

https://katowice.infoshare.pl/partnerzy/

Raport IDC MarketScape 2024: Comarch liderem w dziedzinie rozwiązań e-fakturowania

Firma Comarch została uznana za lidera w raporcie IDC MarketScape 2024: European Compliant e-Invoicing Vendor Assessment.

Zdaniem autorów publikacji „holistyczne rozwiązanie Comarch działa jako hub e-fakturowania, łącząc wiele systemów w jedną usługę. Dzięki własnej sieci B2B oraz ofertom automatyzacji procesów AP i AR, Comarch zapewnia bezpieczne i niezawodne przesyłanie, walidację, śledzenie i archiwizację danych, zapewniając przy tym zgodność z systemami e-fakturowania w 60 krajach”. Raport IDC MarketScape ocenia różnych dostawców na podstawie ich możliwości oraz zgodności oferowanych rozwiązań z obowiązującymi przepisami.

„Jesteśmy niezwykle dumni, że Comarch został uznany za lidera w zakresie e-fakturowania w Europie w raporcie IDC MarketScape. To dowód jakości produktów Comarch, który umacnia naszą pozycję czołowego dostawcy rozwiązań e-invoicingu na kontynencie europejskim” – mówi Adam Beldzik, e-Invoicing Subsector Director w firmie Comarch.

Comarch e-Invoicing to wysoce zaawansowany i kompleksowy produkt, który usprawnia i automatyzuje wszystkie procesy fakturowania AP / AR, by umożliwiać szybką i bezpieczną wymianę dokumentów ze wszystkimi partnerami biznesowymi i klientami. Rozwiązanie to jest w pełni zgodne z najnowszymi przepisami prawnymi i nowoczesnymi standardami przesyłania danych oraz zostało zaprojektowane do automatycznej weryfikacji i konwersji każdej faktury.

W połączeniu z pełnym zestawem praktycznych, zaawansowanych technologicznie funkcji, takich jak e-archiwum i podpis elektroniczny – a także z naszym doświadczeniem w przeprowadzaniu najbardziej złożonych operacji B2B i B2G – Comarch e-Invoicing gwarantuje zarówno wyższą jakość danych, jak i niższe koszty operacyjne.

O IDC MarketScape

Model oceny dostawców IDC MarketScape został zaprojektowany w celu przedstawienia konkurencyjności dostawców technologii i usług na danym rynku. Badanie wykorzystuje rygorystyczną metodologię punktacji opartą zarówno na kryteriach jakościowych, jak i ilościowych, wraz z graficznym przedstawieniem pozycji każdego dostawcy na danym rynku. IDC MarketScape zapewnia przejrzyste ramy, w których można porównywać oferty produktów i usług, możliwości i strategie oraz obecne i przyszłe czynniki sukcesu rynkowego dostawców technologii. Ramy te zapewniają również nabywcom technologii 360-stopniową ocenę mocnych i słabych stron obecnych i potencjalnych dostawców.

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2023 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6400 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Jak okiełznać milion możliwych technologii w produkcji zleceniowej

Każdy wytwarzany w firmie wyrób da się opisać pewną liczbą cech. Jedną z tych cech może być kolor, jednak „czerwony samochód” równie dobrze może oznaczać Ferrari, jak i wóz strażacki. Co zrobić, żeby zarówno klient, handlowiec, technolog, jak i pracownik produkcji wiedzieli dokładnie, o którym samochodzie mowa?

Narzędzie Wyrobów Podobnych systemu Produkcja.NET sprawdza się świetnie zarówno tam, gdzie dla każdego zapytania klienta tworzona jest nowa kartoteka towarowa, z nową technologią, według której realizowana jest produkcja, jak i tam, gdzie zdarzają się okazjonalne odstępstwa od stale wykorzystywanej technologii. Pozwala na automatyczne tworzenie wersji technologii i kalkulacji kosztów produkcji, na podstawie ściśle zdefiniowanych parametrów, ich zależności, i algorytmów tworzonych indywidulanie na potrzeby każdego wyrobu podobnego.

Parametry produktu przekazywane są do systemu poprzez dedykowane formularze. Dzięki zastosowaniu automatycznych algorytmów dział handlowy otrzymuje kalkulacje szacujące koszt wyprodukowania tak opisanego produktu, bez nadmiernego obciążania technologów.

Tak stworzona kalkulacja, oparta o konkretne zapytanie ofertowe, zbudowaną na precyzyjnych danych, pozwala od razu złożyć ofertę handlową, a w wypadku jej akceptacji, niemal natychmiastowe stworzenie technologii i gotowego do uruchomienia zlecenia produkcyjnego.

W ten sposób eliminujemy błędy komunikacyjne, skracamy czas obsługi klienta i w maksymalny możliwy sposób optymalizujemy proces powstawania technologii i zlecenia produkcyjnego.

Dowiedz się więcej o działaniu Wyrobów Podobnych i systemie Produkcja.NET na oprogramowaniedlaprodukcji.pl

Przyszłość produkcji

Słowo automatyzacja w rozważaniach o przemyśle już jakiś czas temu wpisana została w słownik komunałów. Wiemy, że inwestycja w maszyny w przypadku procesów produkcyjnych w dłuższym okresie przyniesie oszczędności przez eliminację czynnika ludzkiego, poprawę wydajności pracy czy poprawę jakości. Jednak w czasach postępującego rozwoju technologii sztucznej inteligencji, zaczyna nabierać nowego znaczenia.

Obecnie wiemy, że niektóre procesy produkcyjne, dla przykładu wytwarzanie specjalistycznych układów scalonych, nie można wykonać bez udziału wysoko wyspecjalizowanych maszyn. Wiemy również, że procesy wytwórcze w niektórych branżach są tak złożone, że inwestycja w automatyzację nie zwróci się w rozsądnym czasie lub przez brak możliwości budowy robota w taki sposób, by zawsze mógł docierać do miejsca, gdzie potrzebuje dotrzeć ze swoją głowicą. Nie bez powodu ostatnim etapem badania jakości samochodów Lexus jest człowiek, który zajmuje się tym od 20 lat.

W jaki sposób w powyższe rozważania wpisuje się koncept sztucznej inteligencji? Gdy badamy jakość wyrobów gotowych lub jakość poszczególnych elementów, nie ma bardziej wydajnej technologii, niż wykorzystanie sieci neuronowych do porównania poszczególnych elementów z zapisanym w kodzie wzorem, czy to przez porównanie obrazu czy innych właściwości mechanicznych, badanych na poszczególnych stanowiskach sprawdzających jakość. Jeżeli wykorzystujemy maszynę w procesie produkcyjnym, która wymaga operatora, to mimo wielu lat doświadczenia i pracy, taki operator może nie zauważyć nadchodzącej konieczności przeprowadzenia prac serwisowych, a odpowiednio zbudowany algorytm porównujący codzienną pracę maszyny z wzorcem, jakiego się nauczył, może.

Co może zrobić przedsiębiorca, który pragnie poprawić wydajność w swojej firmie, a ze względu na specyfikę branży lub kapitałochłonność inwestycji w robotyzację produkcji uważa, że to zbyt wielkie ryzyko? Obecnie na rynku dostępne są kompleksowe rozwiązania ERP, które mogą pomóc w optymalizacji zarządzania jakością w procesie wytwórczym, jak i efektywnie zarządzać kosztami zakupów i logistyki. System Kinetic, amerykańskiej firmy Epicor, wdrażany w Polsce m.in. przez Todis Consulting Group daje możliwość przygotowania księgi procesów z ilustracjami i szczegółową instrukcją postepowania przy składaniu poszczególnych produktów. Tego typu rozwiązanie sprawdza się szczególnie dobrze, gdy mamy do czynienia z bardzo zindywidualizowanymi produktami budowanymi pod szczegółową specyfikację klienta. Inny system – Rambase Cloud ERP, również wdrażany przez Todis Consulting Group, posiada zintegrowany moduł wspierający system zarządzania jakością.

Jeżeli jesteś menadżerem w firmie produkcyjnej, skontaktuj się z nami. Pomożemy zidentyfikować obszary, których poprawa nie będzie wiązać się z dużymi kosztami, oraz pomożemy Ci dobrać narzędzie, które w tym będzie Cię wspierać.