Comarch zwycięzcą w Pipeline Innovation Awards 2023

Comarch został ogłoszony zwycięzcą w kategorii Innovation in IoT and Connected Devices oraz zajął drugie miejsce w kategorii Innovation in Assurance w tegorocznej edycji Pipeline Innovation Awards, będąc równocześnie jedyną polską firmą nagrodzoną w tym roku w konkursie.

Corocznie przyznawane nagrody Pipeline Innovation są jednym z najbardziej wiarygodnych uznań dotyczących innowacji technicznych w branży telekomunikacyjnej w ciągu ostatniej dekady. Każdego roku do programu Innovation Awards wpływają setki nominacji w ponad 30 kategoriach dotyczących innowacji technicznych. Uczestnicy przesyłają obszerne informacje ewaluacyjne, aby potwierdzić swoją innowacyjność, która jest obiektywnie oceniana przez niezależne jury w ponad 20 różnych aspektach. Zgłoszenia te są przekazywane panelowi sędziowskiemu składającemu się z członków kadry zarządzającej czołowych dostawców usług i przedsiębiorstw z całego świata, wpływowych analityków branżowych i redaktorów Pipeline. Następnie jurorzy wybierają najbardziej innowacyjnego kandydata w każdej kategorii.

Comarch został wybrany jako jedna z firm, które wyróżniają się niezwykłą innowacyjnością zarówno w branży, jak i samej organizacji. Spółka zakwalifikowała się do finału w pięciu kategoriach, a w jednej z nich – Innovation in IoT & Connected Devices, została ogłoszona zwycięzcą za produkt Comarch OSS Mobile App.

Comarch OSS Mobile App to aplikacja mobilna na systemy iOS i Android zapewniająca wsparcie dla pracowników terenowych. Rozwiązanie to stanowi połączenie gotowych komponentów FSM i OSS, które służą do wspierania działań instalacyjnych, audytowych i konserwacyjnych elementów sieci w terenie. Umożliwia pracownikom terenowym dostęp do dokładnych i aktualnych informacji o kluczowym znaczeniu dla wykonywanych przez nich zadań. Aplikacja zapewnia wsparcie w czasie rzeczywistym, ale wszystkie istotne dane i funkcje dostępne są również w trybie offline i synchronizowane automatycznie po odzyskaniu połączenia. To innowacyjne podejście zapewnia właściwe dane w czasie rzeczywistym, aby efektywnie wykonywać zadania i zmniejszać złożoność zarządzania siecią.

W kolejnej kategorii nagród, Innovation in Assurance, Comarch zajął drugie miejsce prezentując produkt Comarch Meet the Request (MTR).

Comarch MTR to kompleksowe, skalowalne i niezawodne rozwiązanie w modelu SaaS do zarządzania usługami biznesowymi i technologicznymi, cechujące się szeroką gamą wysoko konfigurowalnych modułów wraz z API integracyjnym, umożliwiające monitoring zarówno sieci, jak i infrastruktury, analizę i prognozę danych, korelację zdarzeń sieciowych, automatyzację akcji self-healingowych oraz komunikacji z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

Pipeline Innovation Awards nieustannie wyróżniają wiodących innowatorów, którzy przekształcają branżę i świat, dzięki najbardziej znaczącym postępom technicznym” — mówi Scott St. John, redaktor naczelny Pipeline. „Cieszymy się, że Comarch został doceniony za swoje innowacje w pięciu kategoriach Pipeline Innovation Awards 2023, podziwiamy postępy oraz wkład w rozwój branży i światowej technologii.

„Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymania nagród w dwóch kategoriach tegorocznych Pipeline Innovation Awads. Dużo inwestujemy w rozwijanie naszych produktów, aby były coraz bardziej innowacyjne i cieszymy się, że jest to nieustannie doceniane. Nagrody Pipeline Innovation to dla nas szczególne wyróżnienie i potężna zachęta do tego, aby jeszcze lepiej wspierać operatorów telekomunikacyjnych na całym świecie w transformacji cyfrowej i usprawnianiu ich biznesów.” – mówi Tymoteusz Wrona, Dyrektor Konsultingu Sektora Telekomunikacji w Comarch.

Pipeline to wiodąca na świecie publikacja, która rozpowszechnia bogate treści multimedialne, a także tworzy programy, treści, wydarzenia oraz działania, które pomagają dostawcom usług i przedsiębiorstwom w podejmowaniu świadomych decyzji technologicznych. Pipeline stał się epicentrum przemysłu i innowacji technicznych, jest czytany przez wiodących operatorów telekomunikacyjnych i  oraz czołowe przedsiębiorstwa branżowe w ponad 200 krajach. Pipeline jest również czytany przez globalne organizacje zrzeszające najlepsze światowe uniwersytety, agencje rządowe i instytucje finansowe. Dzięki bogatej zawartości, angażującym programom, globalnej platformie i szerokiej dystrybucji Pipeline łączy czołowych innowatorów technicznych z tymi, którzy wykorzystują zaawansowaną technologię, aby zmienić sposób, w jaki komunikujemy się jako globalne społeczeństwo. 

Więcej informacji: http://www.pipelinepub.com

Więcej informacji na temat Comarch

Firma Comarch została założona w 1993 r. w Krakowie i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1999 r. Jest jedną z największych firm IT w Europie i realizuje projekty dla czołowych przedsiębiorstw w Polsce i na całym świecie, działających w najważniejszych sektorach gospodarki. Są to między innymi podmioty z branży telekomunikacyjnej, finansów, bankowości i ubezpieczeń, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemysłowej, ochrony zdrowia, a także należące do kategorii małych i średnich firm. Z usług Comarch korzystały dziesiątki tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach leżących na sześciu kontynentach. Znalazły się wśród nich między innymi Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+, BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB oraz ING.

Comarch zajmuje wysokie pozycje w rankingach przygotowywanych przez analityków IT, w tym pracujących dla organizacji Gartner, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk oraz EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Każdego roku Comarch inwestuje w innowacyjne projekty środki stanowiące
w przybliżeniu 17 procent przychodów firmy. W roku 2022 wydatki na badania i rozwój wyniosły 399 milionów PLN. Obecnie firma zatrudnia ponad 6700 ekspertów w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach, na przykład
w Australii i Japonii, na Bliskim Wschodzie, w Europie i obu Amerykach.

Integracja SAP z CEWA: Elektroniczna Ewidencja Wyrobów Akcyzowych w SAP

Nowy projekt nowelizacji ustawy akcyzowej zakłada wprowadzenie obowiązku prowadzenia ewidencji i ksiąg akcyzowych wyłącznie w formie elektronicznej już od lutego 2024 r. Zmiana zakłada prowadzenie ewidencji i ksiąg akcyzowych elektronicznie w Centralnej Ewidencji Wyrobów Akcyzowych (CEWA), czyli nowym, centralnym rozwiązaniu teleinformatycznym, które będzie udostępnione przez Ministerstwo Finansów wszystkim podmiotom zobowiązanym do prowadzenia szeroko rozumianej dokumentacji akcyzowej.

Tylko podmioty, które prowadzą ewidencje i księgi elektronicznie zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, będą mogły skorzystać z 18-miesięcznego okresu przejściowego do rozpoczęcia ewidencjonowania w CEWA.

Wprowadzenie obowiązku prowadzenia ewidencji w systemie CEWA jest jedną z największych dotychczasowych zmian w obszarze akcyzy. Dotknie ona bardzo wielu podmiotów:

  • przedsiębiorstwa prowadzące składy podatkowe;
  • przedsiębiorstwa posiadające status zarejestrowanych wysyłających;
  • przedsiębiorstwa posiadające status zarejestrowanych odbiorców;
  • przedsiębiorstwa nabywające wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe;
  • przedsiębiorstwa prowadzące księgi kontroli nad produkcją alkoholu etylowego, obrotem nimi i jego zużyciem;
  • przedsiębiorstwa posiadające status podmiotu pośredniczącego;
  • przedsiębiorstwa posiadające status podmiotów zużywających, którzy zużywają w ramach prowadzonej działalności wyroby zwolnione ze względu na przeznaczenie np. oleje smarowe;
  • przedsiębiorstwa prowadzące ewidencję suszu tytoniowego;
  • przedsiębiorstwa posiadające status podatnika akcyzy od energii elektrycznej;
  • przedsiębiorstwa posiadające status pośredniczących podmiotów węglowych oraz pośredniczących podmiotów gazowych.

Rozwiązanie CEWA jest przygotowane z wykorzystaniem technologii typu klient-serwer. Komunikacja z użytkownikiem będzie się odbywała się pomocą interfejsu użytkownika w postaci graficznej, udostępnionego za pomocą przeglądarki internetowej. Równolegle system CEWA w zakresie dodawania wpisów do dokumentacji będzie udostępniał API służące do odbierania ustandaryzowanych plików elektronicznych wg schemy .xml. Rozwiązanie będzie pozwalać na dokonywanie ręcznych wpisów w udostępnionym online systemie CEWA. Alternatywą będzie możliwość przesyłania zbiorczo danych wsadowych zgodnie z odpowiednią schemą.

CEWA będzie nie tylko gromadzić przesyłane dane, ale również je przetwarzać i wykonywać walidacje.

Systemy finansowo-księgowe tych przedsiębiorstw będą wymagały dostosowań, by prowadzić ewidencję akcyzową w wymaganym zakresie.

Warto mieć na uwadze, że ewidencja elektroniczna musi spełniać specjalistyczne wymagania. Powinna ona:

  • umożliwić wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz zapewniać ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą;
  • umożliwić dokonywanie korekty danych wyłącznie przy opatrzeniu jej adnotacją osoby dokonującej tej korekty oraz daty jej dokonania;
  • pozwalać na drukowanie wpisów i raportów w porządku chronologicznym;
  • uniemożliwić usuwanie wpisów.

W All for One Poland analizujemy wytyczne ministerstwa w związku z planami przygotowania rozwiązania, które umożliwi dostosowanie systemu SAP do prowadzenia wymaganej ewidencji akcyzowej. Obecnie czekamy na dalsze informacje MF, w szczególności ostateczną wersję schemy .xsd i dokumentację do niej (na razie ministerstwo udostępniło prototyp).

W oparciu o gotowe produkty All for One będziemy także gotowi do udostępnienia narzędzi do ekstrakcji i przesyłania danych z ewidencji do centralnego rejestru. Rozwiązanie opracujemy po opublikowaniu ostatecznej wersji specyfikacji procesu przesyłania pliku XML do aplikacji CEWA.

Przewidujemy, że w dużych przedsiębiorców będzie to proces czasochłonny, dlatego już teraz zapraszamy Państwa do kontaktu w celu omówienia koncepcji wdrożenia rozwiązania i rezerwacji terminu.

Alternatywa dla globalnych systemów ERP – Comarch uruchamia kampanię skierowaną do dużych firm

Comarch, największy rodzimy i drugi co do udziału w całym rynku dostawca systemów ERP w Polsce, nie spoczywa na laurach. Krakowska firma IT rozpoczyna kampanię skierowaną głównie do dużych firm produkcyjnych, handlowych i usługowych. Kampania o nazwie „Alternatywa dla globalnych systemów ERP” wymienia wyzwania, przed którymi stają przedsiębiorcy wykorzystujący zagraniczne oprogramowanie, a także proponuje rozwiązania płynące z implementacji polskiego systemu ERP.

Firmy korzystające z systemów ERP od globalnych producentów borykają się z wieloma problemami. Rosnące koszty wdrożenia i aktualizacji, potrzeba dostosowania do polskiego rynku i przepisów, słabe wsparcie techniczne czy konieczność implementacji rozwiązań chmurowych sprawiają, że przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po rodzime rozwiązania.

Według raportu IDC „Poland Enterprise Application Software Market Analysis and 2022 Vendor Shares” (IDC #EUR251121123, September 2023) aż 23,6% polskich przedsiębiorców wybiera rodzime systemy ERP pod szyldem Comarch. Dlaczego? Polski dostawca bardzo dobrze rozumie krajowe przepisy i szybko wprowadza ustawodawcze zmiany, w tym te wynikające z Krajowego Systemu e-Faktur. Systemy Comarch ERP to rozwiązania bogate funkcjonalnie, innowacyjne, a przede wszystkim sprawdzone przez tysiące klientów. Zarówno wdrożenie jak i użytkowanie systemów Comarch ERP jest finansowo korzystniejsze, a jednocześnie wspiera polską gospodarkę. Klienci doceniają bieżące wsparcie istniejących rozwiązań, ich aktualizacje oraz możliwość wyboru pomiędzy chmurową wersją systemu a stacjonarną.

Kampania „Alternatywa dla globalnych systemów ERP” obejmuje szereg działań, m.in. publikację referencji i case study, w których producenci prezentują zrealizowane wdrożenia systemów w dużych firmach z różnych branż. Dzięki temu Comarch demonstruje, jak rodzime rozwiązania uzupełniają lukę w funkcjonalnościach zagranicznych systemów.

Comarch to dostawca kompleksowych systemów ERP, oferujący szeroki wachlarz funkcji i elastyczne modele cenowe. Dzięki temu możemy dostosować nasze rozwiązania do indywidualnych potrzeb każdej organizacji. Nie mamy kompleksów wobec globalnych producentów, ponieważ jesteśmy równie innowacyjni. Nasze systemy to coś więcej niż samo ERP – to też szereg zintegrowanych aplikacji z funkcjonalnością omnichannel do obsługi magazynu, e-commerce, Przemysłu 4.0 i analityki. Dzięki temu jesteśmy w stanie obsłużyć naprawdę duże firmy z wielu branż – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor Sektora ERP.

W kampanii firma porównuje Comarch ERP z globalnymi systemami, podkreślając:

  • niższe koszty wdrożenia – w wielu przypadkach koszty wdrożenia nowego systemu są porównywalne z rocznym utrzymaniem zagranicznego rozwiązania;
  • koszty aktualizacji dopasowane do realiów polskiego rynku – konkurencyjny rynek sprawia, że ceny aktualizacji są niskie, a ich przeprowadzenie nieskomplikowane;
  • równie dobra lub lepsza funkcjonalność – zakres funkcjonalny systemu ma za zadanie zaspokajać potrzeby najbardziej rozbudowanych przedsiębiorstw z wielu branż;
  • wybór pomiędzy chmurą a wersją stacjonarną systemu – klient Comarch sam decyduje o wersji systemu;
  • dostosowanie do polskich przepisów – zmiany w przepisach są na bieżąco wdrażane do wersji oprogramowania;
  • wpływ użytkowników na rozwój produktu – polscy klienci Comarch ERP mogą zgłosić uwagi związane z funkcjonowaniem systemu, co realnie przełoży się na rozwój rozwiązania w przyszłości.

W kampanii „Alternatywa dla globalnych systemów ERP” biorą udział takie marki jak m.in.: Agroas, Albatros Aluminium, Asaj, Dragon, Extradach, Gerda, Kreisel, Kupiec, Lakma, czy Morele.net.

Co roku ponad 400 średnich i dużych firm z różnych branż, takich jak produkcja, handel czy usługi, wybiera systemy ERP od polskiego Comarch. Wśród klientów znajdują się zarówno przedsiębiorstwa operujące wyłącznie w Polsce, jak i międzynarodowe korporacje. Więcej o kampanii: https://www.comarch.pl/alternatywa/

Raporty z kilku rejestrów dłużników na jeden klik. Nowość od Comarch Apfino

Niewystarczająca ilość danych albo czasochłonne przeszukiwanie wielu rejestrów – tak do tej pory wyglądała weryfikacja kontrahentów w Polsce. To ma się zmienić dzięki usłudze „Sprawdź kontrahenta”. Nowość od Comarch Apfino w jednym miejscu pokaże, czy nasz kontrahent jest dłużnikiem wpisanym do rejestrów dłużników różnych BIGów i automatycznie dokona jego kompleksowej oceny opartej na informacjach z wielu baz danych.

Zobowiązania polskich przedsiębiorców sięgają już 45 miliardów złotych[i]. Weryfikacja kontrahenta wchodzi zatem do kanonu podstawowych procedur, bez których trudno sobie wyobrazić nowoczesny biznes. „Sprawdź kontrahenta” od Apfino automatyzuje weryfikację firm i pozwala jednym kliknięciem sprawdzić je w rejestrach publicznych oraz w dwóch biurach informacji gospodarczej jednocześnie. Mowa o BIG InfoMonitor oraz ERIF BIG. Pierwszy raz weryfikacja kontrahentów wyciągnięta jest poza standardowe BIGi i umieszczona w naturalnym środowisku przedsiębiorcy – w miejscu, gdzie dokonuje innych, codziennych, biznesowych operacji.

– Wygodny wgląd do więcej niż jednego rejestru dłużników to wielka wartość. W końcu Informacje o długach bardzo często pojawiały się na przykład tylko w jednym biurze informacji gospodarczej. Całościowy obraz kontrahenta dawało tylko sprawdzenie go w wielu bazach oraz rejestrach, co wiązało się z podpisywaniem wielu umów lub ponoszeniem opłat dostępowych do różnych systemów – tłumaczy Michał Szastak, Product Manager Apfino – Nasze narzędzie pozwala zatem przedsiębiorcy oczywiście zminimalizować ryzyko podjęcia współpracy z nierzetelnym partnerem, ale też zaoszczędzić czas i pieniądze. To kolejny proces, który cyfryzujemy dzięki Apfino.

Dostęp do informacji o kontrahentach zazwyczaj wiązał się z podpisaniem umowy i wykupieniem abonamentu w biurze informacji gospodarczej lub wywiadowni. Teraz wystarczy darmowa rejestracja w Apfino, łatwa akceptacja wymaganych zgód oraz regulaminu i już można wpisywać NIP firmy, która interesuje przedsiębiorcę, a zapytanie trafi jednocześnie do 2 biur informacji gospodarczej. Kontrahent zostanie również sprawdzony w rejestrach publicznych takich jak: KRS, CEIDG, REGON, biała lista podatników VAT czy lista sankcyjna MSWiA. Dzięki temu przedsiębiorca pozna podstawowe informacje o interesującej go firmie, a także – w ramach raportu premium – otrzyma szczegółowe informacje dotyczące chociażby wartości zobowiązań czy datach dokonania wpisu do rejestru dłużników. Dostęp do raportów – dzięki bezpiecznej chmurze Comarch – jest możliwy 24 godziny na dobę, a opłata pobierana jest wyłącznie za pojedynczy, pobrany raport bądź pakiet raportów.

Usługa dostępna jest dla każdego rodzaju działalności gospodarczej (od mikro firm do dużych korporacji), a nawet dla start-upów i freelancerów. Dla przedsiębiorców, którzy, wykorzystują weryfikację kontrahentów w codziennej pracy, przygotowano też większe, atrakcyjne cenowo, pakiety. Za wszystko można zapłacić dzięki szybkim płatnościom. „Sprawdź kontrahenta” to narzędzie, dzięki któremu przedsiębiorca może uniknąć współpracy z nieuczciwym partnerem i zmniejszy ryzyko utraty płynności finansowej.

Apfino to chmurowa platforma internetowa, której właścicielem jest Comarch Finance Connect Sp. z o.o. – spółka wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Comarch. Spółka posiada wpis do rejestru AISP prowadzonego przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, dzięki czemu może świadczyć usługę dostępu do rachunku (ang. account information service).

Celem, jaki przyświeca Apfino jest upraszczanie prowadzenia firmy w sposób bezpieczny w jednym ekosystemie. Platforma jest dostępna dla wszystkich polskich przedsiębiorców, którzy mają możliwość korzystania z wielu usług w jednym miejscu – całkowicie online i za pomocą kilku kliknięć. Użytkownicy systemów Comarch ERP mają możliwość szybkiej integracji z Apfino, która oferuje możliwość wygodnego korzystania z usług finansowych bezpośrednio w systemie księgowym.

Apfino funkcjonuje od 2021 roku i dostarcza polskim przedsiębiorcom usługi finansowe, które pomagają utrzymywać płynność finansową i automatyzować firmowe procesy. Usługi, takie jak faktoring, windykacja polubowna i płatności online dostarczają partnerzy – firmy i instytucje z ugruntowaną pozycją na rynku. Apfino tworzy również własne, innowacyjne rozwiązania przy współpracy z podmiotami rynku gospodarczego.

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, m.in. telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, m.in. Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone. Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT, m.in. Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15% przychodów w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły blisko 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 7 tys. ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.


[i] Dane dot. Łącznej wielkości zadłużeń przedsiębiorców wpisanych do baz BIG InfoMonitor, ERIF, KBIG 06/2023