BPC GROUP POLAND wspiera Biofarm w kompleksowej transformacji cyfrowej

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. zakończyła kilkunastomiesięczne działania doradcze na rzecz firmy Biofarm Sp. z o.o. – jednej z wiodących polskich firm farmaceutycznych. Zakres współpracy obejmował kompleksowe wsparcie w realizacji strategicznego projektu transformacji cyfrowej całego przedsiębiorstwa.

W ramach projektu Zespół Projektowy BPC GROUP POLAND realizował m.in.: opracowanie koncepcji transformacji cyfrowej, mapowanie procesów AS IS i TO BE z wykorzystaniem notacji BPMN 2.0, wybór systemów ERP i MOM (w tym MES, APS, CMMS, SPC, QMS, LIMS, eBR), a także przygotowanie dokumentacji do wycen, udział w negocjacjach oraz walidację wybranych rozwiązań. W fazie przejściowej zapewniono również wdrożenie rozwiązania SPC przy wsparciu Konsultanta ds. Walidacji.

Za realizację działań odpowiadał kilkuosobowy zespół BPC GROUP POLAND, w skład którego weszli: Project Manager Office, Konsultant Wiodący, Konsultant IT, Konsultant Prawny oraz Konsultant ds. Walidacji.

Firma Biofarm, od ponad 35 lat obecna na rynku, rozwija portfolio obejmujące ponad 180 zarejestrowanych produktów. Skoncentrowana na innowacyjnych rozwiązaniach terapeutycznych, dynamicznie wdraża nowoczesne technologie wspierające rozwój i jakość wytwarzanych produktów.

Klienci Comarch zwycięzcami na gali International Loyalty Awards 2025

Dwa programy lojalnościowe oparte na rozwiązaniach Comarch zostały nagrodzone podczas gali International Loyalty Awards 2025 w Dubaju jako jedne z najbardziej innowacyjnych i wpływowych na świecie. Nagrody te podkreślają rosnące znaczenie personalizacji i strategicznych innowacji na rynku lojalnościowych.
Virgin Active z nagrodą za najlepszy program lojalnościowy w kategorii Rekreacja, Doświadczenia i Rozrywka
Virgin Active przyciągnęło uwagę jury nowym podejściem do budowania relacji z klientami. Firma zdobyła główną nagrodę w kategorii Rekreacja, Doświadczenia i Rozrywka. Program Virgin Active został doceniony za odejście od tradycyjnych systemów punktowych na rzecz rozwiązania, które łączy aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie i działania na rzecz lokalnej społeczności w jedno spójne doświadczenie.
Nagradzając konkretne działania użytkowników i dopasowując nagrody do ich celów związanych ze zdrowiem i stylem życia, Virgin Active pokazuje nowy kierunek rozwoju lojalności w branży wellness. Umiejętne wykorzystanie danych do tworzenia bardziej osobistego kontaktu z klientami to przykład tego, jak programy lojalnościowe pomagają budować prawdziwą wartość. Comarch z dumą wspiera tę inicjatywę jako dostawca technologii.
Aura od Alshaya Group po raz drugi z tytułem najlepszego programu lojalnościowego na Bliskim Wschodzie
Już drugi rok z rzędu program Aura od Alshaya Group został uznany za najlepszy międzynarodowy program lojalnościowy w regionie Bliskiego Wschodu, co jeszcze bardziej umacnia jego pozycję jako jednego z liderów w tej części świata.
Jury nazwało Aurę „wzorem dla lojalności w handlu detalicznym”. Na sukces programu składają się atrakcyjne oferty dla uczestników, stale rozwijająca się sieć marek partnerskich oraz współpraca z operatorem telekomunikacyjnym Ooredoo. Aura bazuje na personalizacji i szybko wdrażanych innowacyjnych rozwiązaniach. Program ten również korzysta z platformy lojalnościowej Comarch.
Lojalność oparta na strategii i wartościach
Comarch gratuluje firmom Virgin Active oraz Alshaya Group wyznaczania nowych kierunków w zarządzaniu lojalnością i skutecznej implementacji innowacyjnych narzędzi wspierających długofalowe relacje z klientami. Sukcesy odniesione przez nagrodzone programy potwierdzają, że nowoczesna lojalność powinna być świadomie projektowana i dopasowana do potrzeb odbiorców.

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie, prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2024 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia 6500 ekspertów, w 79 biurach w 32 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Comarch organizuje webinar „Krajowy System e-Faktur już wkrótce”. Edukować będą eksperci z Ministerstwa Finansów

Około siedem miesięcy – tyle czasu zostało największym firmom, by wdrożyć obowiązkową integrację z Krajowym Systemem e-Faktur. Jak podkreślają eksperci, to największa zmiana w fakturowaniu od lat, a być może najistotniejsza rewolucja księgowo-biznesowa w najnowszej historii Polski. Żeby uzupełnić wiedzę przedsiębiorców i omówić najważniejsze szczegóły związane z KSeF, Comarch rusza z cyklem webinarów. Na pierwszym z nich obecni będą przedstawiciele Ministerstwa Finansów.

KSeF stanie się obowiązkowy dla większości firm już w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Jak jednak pokazały badania zrealizowane przez PMR Market Experts i Comarch „Made in Poland”, aż 44 proc. średnich i dużych organizacji nie potrafi określić, jakie działania podjęło w związku z wdrożeniem nowego systemu fakturowania. Zaledwie 2 proc. przedsiębiorstw zdecydowały się na testy i pilotaż.

Webinary mają na celu rozwiać wątpliwości przedsiębiorców i zaakcentować najważniejsze obszary, które ulegną zmianie. KSeF to nie tylko kwestia zgodności z przepisami, ale rewolucja w modelu pracy związana z obiegiem dokumentów i automatyzacją procesów księgowych. 

Podczas pierwszego webinaru przedstawiciele Comarch oraz zaproszeni eksperci Ministerstwa FinansówKrzysztof Rogowski (Dyrektor Departamentu Analiz KAS) i Roman Łożyński (Dyrektor Centrum Informatyki Resortu Finansów) –omówią m.in.:

  • kluczowe założenia i harmonogram wdrożenia KSeF,
  • zmiany w KSeF (wyjaśnią, czym jest offline24, jakie zmiany zawiera najnowsza struktura FA(3) i API KSeF 2.0.),
  • wyzwania, z którymi będą musieli zmierzyć się przedsiębiorcy.

Eksperci wyjaśnią też, jak przygotować się organizacyjnie i technologicznie do nadchodzących zmian. Pokażą, dlaczego KSeF będzie dotyczył każdej firmy – i co może czekać przedsiębiorstwa, które nie zdążą się na niego przygotować. Wskażą również, w jaki sposób KSeF pozytywnie wpłynie na przyspieszenie cyfryzacji w firmach.

Wciąż zbyt wiele firm nie docenia skali zmian, jakie niesie ze sobą KSeF. To nie tylko nowy obowiązek, ale punkt zwrotny w cyfryzacji polskiego biznesu. KSeF ujednolici wysyłkę faktur, ale też poprawi automatyzację i digitalizację w organizacjach. Chcemy pomóc przedsiębiorcom przejść ten proces sprawnie i świadomie. Dlatego organizujemy webinary o KSeF, które dostarczą uczestnikom niezbędnej wiedzy przed rozpoczęciem korzystania z nowego systemu. Każdy, komu zależy na mądrej integracji z KSeF, powinien skorzystać z wiedzy ekspertów, którzy wezmą udział w naszych webinarach – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor sektora Enterprise Solutions.

Webinar „Krajowy System e-Faktur już wkrótce” odbędzie się 26 czerwca o godz. 11:00. Jest bezpłatny, ale obowiązują zapisy pod linkiem: https://events.comarch.com/erp/krajowy-system-e-faktur-juz-wkrotce/ .

Kolejne webinary planowane są od września. Skierowane będą m.in. do firm dużych, średnich i małych oraz jednoosobowych działalności gospodarczych, a także do biur rachunkowych i ich klientów.

—–

O Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2024 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6400 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

www.comarch.pl

Integracja i elastyczność w nowoczesnych fabrykach

Transformacja przemysłu: nowe wyzwania, nowe standardy

Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne funkcjonują w środowisku charakteryzującym się dynamicznymi zmianami, wysoką zmiennością popytu oraz rosnącymi wymaganiami w zakresie personalizacji i szybkości dostaw. Tradycyjne modele zarządzania produkcją stają się niewystarczające. Obserwuje się wyraźny zwrot ku rozwiązaniom integrującym procesy i systemy, które umożliwiają adaptację w czasie rzeczywistym.

W ramach świadczonych usług doradczych wspierane są przedsiębiorstwa w przejściu od sztywnych modeli organizacyjnych do nowoczesnych struktur produkcji opartych na elastyczności, integracji i inkluzywności.

Elastyczność fundamentem konkurencyjności

Zdolność do szybkiej adaptacji stanowi dziś jeden z kluczowych czynników sukcesu. Wdrażane systemy wspierają m.in.:
– szybkie przezbrojenia i zmiany planów produkcyjnych,
– elastyczne zarządzanie zasobami i harmonogramowaniem,
– płynne przejście między produkcją masową a jednostkową.

Rekomendowane rozwiązania bazują na architekturze otwartej, umożliwiającej rozbudowę i integrację z istniejącą infrastrukturą. Wdrożenia obejmują m.in. platformy MES, które dostarczają danych w czasie rzeczywistym oraz wspierają podejmowanie decyzji operacyjnych i strategicznych.

Integracja procesów, danych i technologii

Zintegrowana fabryka to środowisko, w którym różne systemy i zespoły współpracują w sposób skoordynowany i transparentny. Kluczowe obszary wsparcia doradczego obejmują:
– integrację systemów IT,
– połączenia z maszynami za pośrednictwem IoT i protokołów przemysłowych,
– automatyzację przepływu danych między działami operacyjnymi i zarządczymi.

W celu zwiększenia efektywności, wdrażane są również rozwiązania chmurowe, platformy low-code oraz systemy oparte na sztucznej inteligencji i predykcji zdarzeń produkcyjnych.

Produkcja bez barier dla ludzi

Nowoczesne zakłady produkcyjne to także przestrzenie dostępne dla wszystkich pracowników – niezależnie od wieku, doświadczenia czy sprawności. W ramach projektów transformacyjnych wprowadzane są praktyki i technologie wspierające inkluzywność, takie jak:
ergonomiczne stanowiska pracy z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb,
intuicyjne interfejsy operatorów, umożliwiające obsługę nawet osobom bez zaawansowanej wiedzy technicznej, szkolenia z zakresu obsługi nowych narzędzi cyfrowych, dedykowane różnym grupom pracowników.

Wspierana jest kultura organizacyjna sprzyjająca współpracy człowieka z technologią, gdzie automatyzacja nie zastępuje pracownika, lecz go wspiera.

Produkcja bez barier staje się standardem w nowoczesnym przemyśle. Wdrażane rozwiązania mają na celu:
– zwiększenie elastyczności operacyjnej,
– pełną integrację środowiska technologicznego,
– zapewnienie dostępności procesów dla wszystkich pracowników.

Firmy, które inwestują w otwarte, skalowalne i inkluzywne systemy, zyskują realną przewagę rynkową. W ramach świadczonych usług wspierany jest cały proces transformacji – od audytu technologicznego, przez wybór systemu, po jego wdrożenie i rozwój kompetencji pracowników.