proALPHA przejmuje Persis GmbH

– Ekspert ERP+ wzmacnia swoje portfolio w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim

– Persis staje się częścią Grupy proALPHA

– Kompletny ekosystem HR wraz z tisoware i ERP proALPHA

Weilerbach, 17 października 2023 proALPHA Grupa proALPHA, jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla przedsiębiorstw z sektora MŚP, przejmuje  Persis GmbH i tym samym rozszerza portfolio w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi (HCM). Poprzez akwizycję Grupa proALPHA konkretyzuje rozwój wspólnej strategii w zakresie procesów HR. Bogata oferta produktów i know-how firmy Persis, m.in. w zakresie cyfrowych akt osobowych, zarządzania kandydatami i doskonalenia zawodowego pracowników, w połączeniu z wiodącymi rozwiązaniami firmy tisoware w zakresie rejestrowania czasu pracy i bezpieczeństwa dostępu, tworzy całościowe portfolio Workforce uwzględniające kompletną integrację z system ERP proALPHA.

Firma Persis GmbH z siedzibą główną w Heidenheim i oddziałami w Düsseldorfie, Lipsku, Stuttgarcie, Berlinie i Münster ma 35-letnią historię i jest obecnie jednym z wiodących dostawców innowacyjnego oprogramowania do zarządzania zasobami ludzkimi. Do renomowanych klientów zaliczają się m.in. Helvetia, Dachser, Currenta, Lufthansa AirPlus Servicekarten, Connex, Deutsche Apotheker- und Ärztebank lub Fairtrade Niemcy. Ponad 1,2 mln użytkowników ufa obecnie ekspertowi w zakresie HCM.

Rozszerzona oferta rozwiązań skierowana na zapotrzebowanie rynku na cyfrowe rozwiązania HR

Przejęcie firmy Persis, jako konsekwentny krok w długiej współpracy z firmą tisoware należącą do Grupy proALPHA, wzbogaca portfolio proALPHA w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim i stwarza dodatkowe efekty synergii. Z jednej strony wspólni klienci stanowią bardzo dobrą podstawę do dalszego skalowania. Z drugiej strony znacząco rośnie zapotrzebowanie na technologie, które mają pomóc przedsiębiorstwom w związku z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów oraz stale zmieniającymi się wymaganiami wobec pracowników i kandydatów na stanowiska pracy w ramach systemów wspierających transformację.

„Jako jeden z liderów w segmencie dostawców całościowych rozwiązań HR, firma Persis osiągnęła silną pozycję na rynku zarówno w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, jak i u klientów Enterprise. Ekspertyza i portfolio Persis doskonale uzupełniają ofertę naszej firmy tisoware, a tym samym wzmacniają ofertę ERP+ proALPHA o przyszłościowe rozwiązania w zakresie zarządzania kandydatami, talentami i zasobami ludzkimi. Persis jest doskonałym uzupełnieniem dla naszej platformy innowacji ERP+ i pomoże nam zdobyć jeszcze silniejszą pozycję na rynku“

Eric Verniaut, CEO Grupa proALPHA

Przejęcie to umożliwia ponadto Grupie proALPHA wspólne zdobywanie nowych rynków i stymulowanie rozwoju przedsiębiorstwa w regionie DACH.

„Persis szukał przedsiębiorstwa, które umożliwiłoby strategiczny wzrost i synergię. Jesteśmy przekonani, że proALPHA to dla nas odpowiedni partner, z którym wspólnie możemy kształtować naszą przyszłość.“

Rodzina Kolb, zarząd i udziałowiec Persis GmbH

Dzięki inteligentnym modułom HR firmy Persis obejmującym takie funkcjonalności jak: zarządzanie kandydatami i pracownikami, cyfrowe akta osobowe, rozwój pracowników, doskonalenie zawodowe i oferta szkoleń, które mogą być wykorzystywane indywidualnie i w każdej chwili rozszerzane, proALPHA wzmacnia swoją ofertę ERP+ o przyszłościowe rozwiązania HR. proALPHA może w ten sposób jeszcze lepiej realizować wymagania klientów, dla których działy kadr, oprócz spełniania tradycyjnych funkcji administracyjnych, powinny odpowiadać za promowanie zaangażowania i produktywności pracowników i zwiększanie ich wartości biznesowej.

„Dzięki połączeniu ekspertyz tisoware i Persis tworzymy dla naszych klientów unikalny i kompletny ekosystem HR. W połączeniu z rozwiązaniami w zakresie zabezpieczania dostępu do budynków (Security) oraz optymalizacji procesów produkcyjnych (MES) w kontekście Przemysłu 4.0 oferujemy kompletne portfolio Workforce dla przedsiębiorstw średniej wielkości w regionie DACH. Ponadto przejęcie to stanowi świetną okazję do bezpośredniego zaadresowania nowych rynków i wykorzystania potencjału, który pozostawał dotychczas niewykorzystany.“

Markus Steinberger, dyrektor zarządzający tisoware

Totalizator Sportowy stawia na RISE with SAP

Totalizator Sportowy kontynuuje swoją transformację cyfrową, której kolejnym etapem jest wdrożenie systemu klasy ERP przy współpracy z firmą SAP. W związku z dynamicznym rozwojem skali swojego biznesu i rosnącym zapotrzebowaniem na elastyczne rozwiązania cyfrowe, spółka inwestuje w rozwiązania chmurowe RISE with SAP oraz kilkanaście innych systemów SAP. Wdrożenie potrwa co najmniej 2 lata i jest jednym z największych tego typu przedsięwzięć na polskim rynku.

Totalizator Sportowy to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich spółek. Działa nieprzerwanie od niemal 70 lat, zapewniając klientom dostęp do szerokiej oferty gier na pieniądze. Spółka jest właścicielem marki LOTTO i dysponuje siecią sprzedaży naziemnej obejmującą ponad 26 tysięcy punktów. Jednocześnie, udostępnia swoje produkty również online. Prowadzi także jedyne legalne kasyno internetowe w Polsce oraz sieć salonów gier na automatach poza kasynami gry. Firma, jak sama podkreśla, jest spółką technologiczną, która nieustannie się rozwija i poszukuje nowatorskich rozwiązań. Totalizator Sportowy niezmiennie pozostaje jednym z filarów finansowania polskiego sportu i kultury. Od 1994 roku tylko z tytułu dopłat do gier liczbowych i loterii pieniężnych firma przekazała ponad 20 mld zł na sport i kulturę. Ponadto spółka prowadzi szeroko zakrojony mecenat finansowany ze środków własnych. Odpowiedzialną sprzedaż produktów gamingowych oraz przestrzeganie najwyższych standardów bezpieczeństwa potwierdza certyfikat Responsible Gaming przyznany przez międzynarodowe organizacje European Lotteries oraz World Lottery Association.

W 2017 roku spółka wygenerowała przychody na poziomie 4,6 mld zł, zaś w 2023 roku przekroczą one 50 mld zł. Według raportu ekspertów Szkoły Głównej Handlowej łączny efekt działalności Totalizatora Sportowego w 2022 roku przełożył się m.in. na niemal 10 tys. osób zatrudnionych oraz 4,2 mld zł wartości dodanej dla polskiej gopodarki. Rosnąca skala biznesu Totalizatora Sportowego wymaga odpowiednich narzędzi, które pozwolą efektywnie zarządzać procesem rozwoju.

– To największe w historii Totalizatora Sportowego wdrożenie rozwiązań chmurowych, którego celem jest usprawnienie naszych procesów wewnętrznych. Zgodnie z naszą strategią w nadchodzących latach będziemy zarówno konsekwentnie zwiększać sprzedaż naszych produktów, jak i wzrastać jako organizacja. Stawiamy nie tylko na rozwój ilościowy, lecz także jakościowy, co oznacza m.in. sięganie po najnowocześniejsze narzędzia i usprawnienia oraz automatyzację i digitalizację procesów wewnętrznych. Do takich inwestycji potrzebujemy partnerów gwarantujących wysokiej klasy technologie – mówi Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.

Wdrożenie systemu klasy ERP przy współpracy z firmą SAP to kontynuacja rozpoczętej w 2017 roku największej w historii Totalizatora Sportowego transformacji technologicznej. Centralnym punktem całego projektu jest nowoczesny system ERP RISE with SAP. Oprócz tego spółka wdroży rozwiązania usprawniające i optymalizujące procesy HR, zarządzania magazynem centralnym, zakupowe oraz analityczne. Spółka zaimplementuje łącznie 17 modułów SAP. Większość z nich będzie działać w chmurze prywatnej. Wdrożenie obejmie również system HR SAP SuccessFactors w obszarze zarządzania szkoleniami oraz digitalizację obszaru zakupów w procesach P2P (purchase to pay).

– Polskie firmy pokazują, że drzemie w nich ogromnym potencjał innowacji. Ambitny i szeroko zakrojony projekt transformacji cyfrowej Totalizatora Sportowego jest tego najlepszym dowodem. Ta znana i działająca od ponad 60 lat marka cały czas się rozwija i wyznacza tempo rozwoju całego rynku, na którym działa. RISE with SAP i nowoczesny system ERP w chmurze będą podstawą do budowania doskonałości operacyjnej spółki na kolejne lata – mówi Piotr Ferszka, prezes zarządu SAP Polska.

Partnerem w całym procesie transformacji cyfrowej Totalizatora Sportowego opartego o rozwiązania SAP jest firma Abile Consulting.

Produkcja przyjazna ESG – nowość czy nowy standard?

Koncepcja zrównoważonego rozwoju i strategii ESG (Environmental, Social, Governance) przestaje być zarezerwowana wyłącznie dla dużych korporacji. Coraz częściej, mniejsze przedsiębiorstwa i zakłady produkcyjne są zobowiązane do regularnego raportowania wskaźników ESG. Te czynniki stają się bowiem kluczowe, zwłaszcza jeśli firma jest częścią łańcucha dostaw większych korporacji lub działa w sektorach wrażliwych na aspekty środowiskowe i społeczne. Jak i dlaczego rozwijać zakład produkcyjny zgodnie z ESG? O tym w dalszej części artykułu.

Czym są czynniki ESG?

Czynniki ESG mają na celu promowanie zrównoważonego rozwoju i zmniejszanie negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko i społeczeństwo. Strategia ESG obejmuje trzy główne obszary:

  • Środowiskowy: dotyczy działań firmy na rzecz ochrony środowiska, takich jak redukcja zużycia mediów i energii, wsparcie recyklingu, a także minimalizacja śladu węglowego.
  • Społeczny: odzwierciedla wpływ firmy na społeczność lokalną i traktowanie pracowników. To tu kryje się troska o rozwój ludzi pracujących w organizacji oraz lokalnej gospodarki.
  • Zarządczy: dotyczy kultury korporacyjnej, budowania wartości oraz komunikacji między zarządem a pracownikami i klientami. Opiera się na ujednoliceniu misji i wizji organizacji.

Dlaczego czynniki ESG odgrywają istotną rolę?

Aspekty ESG stanowią istotny sposób oceny danego przedsiębiorstwa. Bez względu na sektor działalności, firma jest integralną częścią szerszego ekosystemu, w którym musi dbać o swoich klientów, pracowników oraz partnerów. Wysokie wskaźniki zrównoważonego rozwoju ułatwiają firmie pracę nad doskonaleniem tych obszarów. Chcąc osiągać coraz większe zyski, nawiązywać udane współprace i przyciągać nowych pracowników należy pamiętać o ciągłym aktualizowaniu działań. Młodsze pokolenia oraz inwestorzy coraz częściej zwracają uwagę na zgodność wartości firmy z własnymi przekonaniami.

Wyzwania dla firm produkcyjnych w zakresie strategii ESG

Zakłady produkcyjne z definicji działają na większą skalę — posiadają znaczną liczbę pracowników oraz różnorodny sprzęt i maszyny. Generują większe ilości emisji, zużywają sporo energii elektrycznej i gazu w ramach różnych procesów produkcyjnych. Dodatkowo konieczne jest ogrzewanie budynków i zapewnienie ludziom odpowiednich warunków pracy. Wydaje się, że trudno jest znaleźć alternatywne rozwiązania w tych dziedzinach. Niemniej jednak istnieją sposoby optymalizacji tych obszarów. Aspekt środowiskowy jest najłatwiejszy do pomiaru i porównywania, a więc dzięki zaawansowanym technologiom można dokładnie monitorować zużycie mediów w różnych obszarach produkcji. Dane te warto porównywać nie tylko z unijnymi standardami, ale także z wynikami firm konkurencyjnych.

Monitorowanie zużycia mediów i korzyści wynikające z ich analizy

Precyzyjne monitorowanie zużycia mediów i surowców jest kluczowe dla efektywnego zarządzania. Pozwala określić, ile mediów i surowców zużywa się podczas produkcji jednego wyrobu, co umożliwia podejmowanie skuteczniejszych decyzji optymalizacyjnych. To z kolei pozwala na identyfikowalność procesu wytwórczego, oferowanie niższych cen przy jednoczesnym utrzymywaniu lub nawet podnoszeniu jakości produktów oraz zwiększa się konkurencyjność firmy, zyskując zaufanie klientów.

Rozwiązania informatyczne wspierają aspekty społeczne i zarządcze

Rozwiązania informatyczne mają zdecydowany wpływ na aspekty społeczne i zarządcze przedsiębiorstwa. W kontekście społecznym, systemy monitorujące wydajność pracy i poziom zadowolenia pracowników pozwalają na lepsze wykorzystanie ich potencjału. Automatyzacja rutynowych zadań, jak choćby tworzenie raportów, podnosi jakość pracy i komfort zatrudnionych osób.

Ponadto optymalne zarządzanie zmianą i transparentność odgrywają kluczową rolę w zachowaniu zgodności działań firmy z jej wartościami. Niezależne doradztwo technologiczne może pomóc w wyjaśnieniu korzyści wynikających z wprowadzanych zmian pracownikom. Przykładem firmy, która wspiera zakłady produkcyjne w rozwoju i implementacji rozwiązań optymalizujących produkcję i realizujących strategię ESG jest explitia. Wdrażane przez specjalistów tej firmy systemy oferują dostęp do rzeczywistych danych, a dzięki temu – wspierają liderów w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych.

Systemy informatyczne są również użyteczne w analizie predyspozycji pracowników do wykonywania określonych zadań, co pozwala na lepsze planowanie zadań i alokację zasobów. Jednak ważne jest, aby zarząd działał zgodnie ze strategią firmy i utrzymywał transparentność w komunikacji z zespołem, informując o wszelkich zmianach i pozwalając pracownikom mieć wpływ na te zmiany. Transparentność i właściwe zarządzanie zmianą są niezbędne, aby pracownicy rozumieli cele wprowadzanych zmian i czuli się zaangażowani.

Pierwszy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju

Pierwszym kluczowym krokiem na drodze do strategii ESG jest przeprowadzenie audytu przez niezależnego specjalistę, który oceni obecną sytuację firmy, w tym maszyny i procesy dokumentowania. Następnie warto dokonać samooceny wyników audytu i zdecydować, czy akceptujemy stan obecny, czy planujemy zmiany. Jeśli zmiany są potrzebne, kluczowe jest opracowanie planu transformacji, szczególnie w obszarze środowiskowym, aby osiągnąć optymalizacje i obniżyć koszty.

Koszty wdrożenia strategii ESG

Wprowadzenie strategii ESG może wiązać się z pewnymi kosztami, ale przede wszystkim przynosi długoterminowe korzyści. Ważne jest, aby spojrzeć na to działanie nie tylko w kontekście cenowym, ale także jako inwestycję w poprawę efektywności produkcji, zwiększenie satysfakcji pracowników i klientów, wzrost sprzedaży oraz poprawę wizerunku firmy.

Cały proces wprowadzania strategii ESG warto sprowadzić do analizy kosztów poszczególnych inwestycji, ale przede wszystkim do oceny zwrotów z tych wydatków. Przydatne może okazać się stworzenie punktacji, która pozwoli określić, w jak wielu aspektach inwestycje faktycznie zmienią firmę.

Korzyści ze strategii ESG dla zakładu produkcyjnego

Wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju przynosi firmom produkcyjnym szereg korzyści obejmujących obniżanie kosztów, dbałość o środowisko naturalne, zwiększanie zadowolenia pracowników i redukcję rotacyjności. Dzięki temu firmy mogą pozyskiwać nowych klientów, zwiększać konkurencyjność, poprawiać jakość i efektywność produkcji oraz zapewniać bezpieczeństwo pracy.

Rozwój zgodny z zasadami ESG staje się coraz bardziej powszechny i niezależnie od wielkości firmy, staje się kluczowym elementem jej sukcesu. Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju przynoszą korzyści zarówno dla firmy, jak i dla społeczności oraz środowiska naturalnego. Wprowadzanie zmian w tym kierunku może być wyzwaniem, ale także szansą na długoterminowy wzrost i rozwój organizacji.

Dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce w Kratki.pl dzięki współpracy z VENDO.ERP®

Dynamiczny rozwój firma Kratki.pl zawdzięcza przede wszystkim swoimi elastycznymi i szeroko zakrojonymi, ale przemyślanymi działaniami. Jednym z kluczowych elementów tak dużego wzrostu jest ekspansja na nowe kanały i nowe rynki – zwłaszcza w obszarze e-commerce. Ścisła współpraca z VENDO.ERP® zaowocowała wdrożeniem wielu integracji z portalami sprzedażowymi oraz dedykowanych automatyzacji, dzięki którym aż 95 proc. procesów związanych z obsługą sprzedaży została w pełni zautomatyzowana.

Firma Kratki.pl Marek Bal to wiodący producent innowacyjnych urządzeń grzewczych oraz akcesoriów, spełniających najwyższe standardy jakości i efektywności. Firma skupia się na dostarczaniu klientom rozwiązań grzewczych, które nie tylko zapewniają komfortowe ogrzewanie, ale także są estetyczne i energooszczędne.  Produkty Kratki cieszą się uznaniem zarówno w kraju, jak i za granicą, dzięki nieustannej dbałości o innowacyjność, jakość i satysfakcję klienta.

Kratki.pl są obecne na polskim rynku od 1998 roku, a główna siedziba przedsiębiorstwa znajduje się we Wsoli pod Radomiem. Przedsiębiorstwo znajduje się dziś w czołówce europejskich firm z branży energetyki cieplnej dla domu i biznesu.

Kratki.pl swój sukces zawdzięczają elastycznemu podejściu i dopasowaniu do potrzeb rynku. Klienci, z powodu rosnących cen energii szukają optymalnych i oszczędnych systemów grzewczych. Kratki.pl odpowiadają na te potrzeby rynku i wahania w gospodarce – z jednej strony oferując tradycyjne i sprawdzone rozwiązania (kominki, „kozy”, ogrzewacze i piece gazowe), poprzez nowoczesne i innowacyjne systemy grzewcze (specjalistyczne kotły gazowe, pompy ciepła, wymienniki cieplne, fotowoltaikę). Na uwagę jako potwierdzenie jakości oferowanych produktów i rozwiązań, zasługuje wyjątkowo długi okres gwarancji udzielany przez samego producenta.

– Zauważyliśmy, że doszliśmy do granicy w obecnym schemacie działalności. I żeby dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwić im zakupy, postanowiliśmy uzupełnić swój model sprzedażowy, który opierał się głównie na sklepach stacjonarnych i salonach partnerskich, dystrybucji hurtowej. Postawiliśmy zarówno na handel internetowy i detaliczny. To była dla nas długa droga, ale ostatecznie strategia rozwoju kanałów e-commerce okazała się strzałem w dziesiątkę. – powiedział Paweł Niedziela, Project Manager w Kratki.pl Marek Bal.

Dzisiaj około 80 proc. naszej globalnej sprzedaży przenieśliśmy do sieci (sprzedaż internetowa), a Kratki.pl wyszły daleko poza polski i europejski rynek, pozyskując klientów w ponad 80 krajach na całym świecie. – dodaje Paweł Wojcieszczyk, Brand Manager w Kratki.pl.

Nas, jako dostawę rozwiązań informatycznych i integracji, niezmiernie cieszy fakt, że firma Kratki.pl nam ufa i rozwija się z nami przez tyle lat. Ta współpraca zaowocowała wieloma wspólnymi sukcesami. – dodaje Bartłomiej Rutkowski, Sales Director w CFI Systemy Informatyczne – VENDO.ERP®

Dynamiczny rozwój e-commerce

Początkowo sprzedaż internetowa w stosunku do całego wolumenu sprzedaży wynosiła jedynie kilkanaście procent i opierała się głównie na własnych e-sklepach zbudowanych na otwartych platformach obsługiwanych przez lokalnych dostawców. Zaangażowanie w pracę na tych pierwszych sklepach i wschodzących dopiero platformach e-commerce była bardzo czasochłonna, ponieważ opierała się na ręcznych zadaniach. Dane, którymi je zasilano były przenoszone przez pracowników ręcznie z różnych źródeł: z Excela, z arkuszy Google oraz częściowo z systemu ERP.

– Takie działania zajmowały dużo czasu, dlatego niezbędna okazała się integracja danych, która pozwoliłaby na utworzenie automatycznych ścieżek obsługi klienta. Zagregowaliśmy zatem wszystkie rozproszone dane w jednym, centralnym systemie ERP – VENDO.ERPÒ, który stanowi już od wielu lat podstawowe rozwiązanie biznesowe w naszej firmie. – mówił Paweł Niedziela

Kolejnym krokiem był proces integracji tych danych – z jednej strony za pomocą standardowych rozwiązań, przygotowanych przez VENDO.ERPÒ, a z drugiej strony za pośrednictwem dedykowanych rozwiązań i mechanizmów opartych o bogaty interfejs API, często wspomagając się rozwiązaniami proponowanymi przez dostawcę systemu bazując na ich doświadczeniach. Dzięki temu zostały zintegrowane praktycznie wszystkie sklepy i platformy z systemem ERP. Następnym krokiem było połączenie z bramkami/procesorami płatniczymi oraz systemami przewoźników (spedytorów i kurierów) poprzez system VENDO.ERPÒ, które obsługuje praktycznie wszystkich liczących się dostawców tych usług.

Ponieważ nasze wymagania rosły i chcieliśmy się rozwijać, to wymagaliśmy specjalnego podejścia. To z kolei wymagało czasu i dużego zaangażowania pracy programistów oraz testerów, ponieważ każdy kolejny portal to nowa integracja, inne parametry, inna filozofia działania i inne wymagania w zakresie optymalizacji. – uzupełnił Paweł Wojcieszczyk

Aktualnie Kratki.pl prowadzą sprzedaż na 25 różnych platformach internetowych, a także w serwisach społecznościowych. Proces zakupowy jest zoptymalizowany tak, żeby zakup towaru z tych platform i pobieranie zamówień do systemu VENDO.ERPÒ odbywało się bez wsparcia ze strony działów sprzedażowych. 

Dzięki rozwiązaniom e-commerce przedsiębiorstwa mogą działać globalnie i otwierać się na coraz to nowe rynki. Klienci z różnych stron świata mogą mieć dostęp do dedykowanej dla danego rynku oferty, zapłacić za produkty w preferowanej walucie, wykorzystać dogodną dla nich metodę płatności i zamówić dostawę poprzez firmę kurierską działającą na danym obszarze. W tej chwili Kratki.pl wysyłają swoje produkty do 80 państw.

Automatyzacja kluczem do sukcesu

Za sukcesem sprzedaży internetowej, ale również w optymalizacji pozostałych procesów biznesowych w przedsiębiorstwie stoi automatyzacja działań lub ostatnio modne określenie – robotyzacja. W ramach spójnego rozwiązania jakim jest VENDO.ERPÒ większość aspektów działalności przedsiębiorstwa jest w pełni zintegrowana. Jako integrator systemów kooperacyjnych z ekosystemem VENDO.ERPÒ firma Kratki.pl zauważa rosnącą potrzebę koncentrowania źródeł danych i przychodów/operacji gospodarczych w jednolitym narzędziu jakim jest system ERP. Jednym z kluczowych elementów jest integracja danych i ich optymalizacja – dane pochodzące z wielu źródeł e-commerce – zwłaszcza pod kątem późniejszych analiz biznesowych. Często jest to również integracja danych dotycząca pełnego procesu/lejka sprzedażowego – począwszy od pierwszego kontaktu z klientem, poprzez wszelkie etapy obsługi wewnętrznej firmy (biorąc pod uwagę najnowsze informacje dotyczące produkcji, serwisu i dystrybucji), aż po finalizację procesu, wysyłkę i dostarczenie.

Mimo tak rozwiniętej przez lata organizacji i po przemodelowaniu oraz zoptymalizowaniu procesów firma Kratki.pl dalej się rozwija i wdraża nowe projekty. Ponieważ integracja VENDO.ERPÒ z platformami handlowymi oraz systemami płatności i systemami logistycznymi spowodowała automatyzację działań związanych ze sprzedażą i obsługą klientów w obszarze standardowych produktów, firma zdecydowała się na kolejny etap.

Zautomatyzowana sprzedaż w Kratki.pl

Aktualnie klient zamawia samodzielnie produkty na dowolnej platformie internetowej (jednej z wielu), a jego zamówienie wpada do systemu VENDO.ERPÒ, gdzie automatycznie (przy spełnieniu określonych warunków) jest generowany dokument awizacji i w efekcie wydania zewnętrznego (WZ).

 – Dodając – dokument ten (awizacji) od razu przez system zostaje przypisany do konkretnego pracownika w magazynie. Magazynier, korzystając ze zdefiniowanej ścieżki w systemie WMS kompletuje towar – w przypadku mix / multipicking jest to dedykowana ścieżka dla wybranych magazynierów. Po skompletowaniu towaru system generuje fakturę sprzedażową oraz list przewozowy. W ramach etykiety jest nadawany numer SNchoćby dla celów gwarancji, zakładany jest przez system obiekt serwisowy (konkretny produkt u konkretnego klienta) i wpis do portalu dla klienta (pełna identyfikowalność). Wszystko dzieje się w tle, bo klient otrzymuje jedynie potwierdzenie zakupu z numerem do śledzenia przesyłki w Internecie i wszelkie informacje ma dostępne na portalu. To tak w dużym skrócie i uproszczeniu – bo wszystko obecnie dzieje się poza nami. – opowiedział Paweł Niedziela

Pomimo tak rozwiniętej i skupionej na optymalizacje i automatyzacje organizacji firma Kratki.pl dostrzega też, że zawsze pozostaje potrzeba obsługi specyficznych procesów przez pracownika (specjalny klient, incydenty, itd.). Celem firmy jest przekazanie najlepszych zasobów na obsłużenie swoich klientów, a nie „ręczne wsparcie” obsługi każdego zamówienia. Dzięki tym zmianom również BOK skupia się na obsłudze incydentów a nie regularnych zamówieniach. Ta gruntowna zmiana w tym obszarze uwalnia czas i kompetencje pracowników firmy.

Dobry ERP

Doskonałym uzupełnieniem obsługi procesów biznesowych i operacyjnych jest również realizacja zadań administracyjnych (finanse i księgowość, controlling czy HR, payroll). Poza tradycyjną obsługą sprawozdawczości, firma korzysta z dopasowanych do organizacji modeli controllingowych analizując na bieżąco (na dany dzień) stan finansowy i operacyjny firmy i to w pełni skorelowany ze wszystkimi obszarami działalności. To pełne śledzenie (traceability) – z uwzględnieniem danych finansowych i pełnej dokumentacji z dokładnością do numeru seryjnego, atestów – umożliwia Kratki.pl zdobywanie wymagających rynków.

Rynek, na którym działa firma Kratki.pl i sama gospodarka ciągle się zmieniają. Dlatego firma zaczęła rozwijać bezpośredni kanał dystrybucji. Dzięki temu uzyskali dostęp do opinii swoich klientów – do ich potrzeb, pomysłów, wymagań. To pozwoliło zmienić, dopasować i reagować. Teraz Kratki.pl ma możliwość bieżącej weryfikacji rynku, bardzo elastycznego działania i dopasowywania się od aktualnych trendów.

Technicznie i w uproszczczeniu…

Firma Kratki.pl działa w obszarze e-commerce od dłuższego czasu, ale też zwraca szczególną uwagę na otwartość systemu ERP, który stanowi kluczowy element dla ich działalności. System ERP pełni centralną rolę w zarządzaniu wszystkimi procesami biznesowymi w firmie, zwłaszcza w kontekście e-commerce. Kluczową kwestią jest możliwość integracji tego systemu z innymi rozwiązaniami, a tutaj istotne jest dostępne API oraz metody integracji.

Ważnym aspektem jest również zdolność systemu VENDO.ERPÒ do obsługi produktów parametrycznych, czyli niestandardowych produktów o różnych właściwościach, które są wynikiem kalkulacji opartych na technologii produkcyjnej. System ten umożliwia obliczanie cen na podstawie zdefiniowanych parametrów kalkulacji w czasie rzeczywistym, co jest niezwykle istotne w kontekście sprzedaży on-line. Dodatkowo ekosystem VENDO.ERPÒ ma też zdolność dostosowywania do indywidualnych potrzeb i rozwijanie go zgodnie z wymaganiami firmy Kratki.pl, bez konieczności poszukiwania i zatrudniania dodatkowych specjalistów na stałe.