Streamsoft Verto w klasie premium systemów ERP już po 4 latach na rynku!

Streamsoft Verto w klasie premium systemów ERP już po 4 latach na rynku!*

*Źródło: Raport DIS 2016

 

Na rynku pojawił się najnowszy raport biura analityczno-badawczego DIS, pt. „Wdrożenia systemów ERP 2016”, raportujący szczegółowo rynek zintegrowanych rozwiązań IT. Stwierdza on, że system ERP Streamsoft Verto awansował do tzw. klasy premium oprogramowania do zarządzania firmą. To duży sukces jego polskiego producenta i dostawcy, firmy Streamsoft.

System ERP Streamsoft Verto jest obecny na rynku ERP od 4 lat. W tak krótkim czasie wszedł do grona tzw. dużych ERP. Warto dodać, że raport zalicza do tej kategorii systemy dla których iloraz ogólnej liczby użytkowników końcowych przypadających na dany produkt i liczby jego wszystkich aktywnych wdrożeń przekracza 35. Pozycję Streamsoft Verto na rynku oprogramowania dodatkowo umacnia fakt, że system od razu osiągnął wynik 8,2% udziałów w rynku nowych wdrożeń w roku 2016, zajmując tym samym wysokie 4 miejsce w segmencie premium!

 

[wykres]

 

Kluczem do tak szybkiego sukcesu systemu firmy Streamsoft jest jego nowoczesna architektura. Została ona oparta na autorskiej platformie programistycznej Streamsoft Next. Jest to zestaw narzędzi umożliwiający kompleksową i spójną rozbudowę o rozwiązania indywidualne dla danej branży lub nawet konkretnego klienta. Zezwala to na dużą skalowalność Streamsoft Verto idącą w parze z rozwojem biznesu klientów. Ta elastyczność rozwiązania  trafia w punkt potrzeb dużych firm (czyli takich, w których liczba pracowników przekracza 250).

Streamsoft Verto jest rozwiązaniem dedykowanym przede wszystkim dla e-commerce i retail oraz firm projektowych. Dlaczego sprawdza się w tych branżach? Przede wszystkim usprawnia zarządzanie procesami i projektami, wspomaga zarządzanie bazą klientów, produktów oraz innych zasobów. Zapewnia także najszerszy na rynku zakres gotowych integracji m.in. z: sklepami e-commerce, platformami aukcyjnymi, systemami operatorów płatności, firmami kurierskimi, dostawcami w kraju i za granicą.

Ponadto system gwarantuje automatyzację przepływu zadań i dokumentów, posiada wielojęzyczny interfejs, wspiera sprzedaż wielokanałową, wielofirmową i omnichannel, a także zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa instalacji.

Podsumowując, Streamsoft Verto odpowiada na potrzebę koordynacji wszystkich procesów niezbędnych do zapewnienia kompleksowej i szybkiej obsługi klienta. Pozwala w pełni zintegrować zarządzanie wszystkimi procesami, które składają się na realizację zamówień.

Więcej informacji o architekturze i możliwościach systemu można znaleźć na stronie http://www.streamsoft.pl/streamsoft-verto/ .

Streamsoft Prestiż najlepszy na rynku średnich ERP

Ukazał się najnowszy raport biura analityczno-badawczego DIS, pt. „Wdrożenia systemów ERP 2016”. Informuje on, że system ERP Streamsoft Prestiż, dedykowany branżom produkcyjnej i handlowej, został liderem średnich ERP. Najwyższe, 1 miejsce w rankingu uzyskał już 7 raz rzędu, tym razem z wynikiem aż 28,3% udziałów w rynku.

Badanie DIS ukazuje się co roku i opisuje bieżącą sytuację i prognozuje zmiany na rynku ERP. Dane liczbowe zawarte w raporcie potwierdzają, że Streamsoft Prestiż w przeciągu ostatnich lat był i jest najczęściej wybieranym systemem do planowania zasobów i zarządzania w średnich przedsiębiorstwach. Co więcej, w porównaniu z rokiem poprzednim, Streamsoft Prestiż podniósł swój wynik o 1,5% (26,8% w 2015 roku). Te dane liczbowe zdecydowanie przekonują, że jest on kompleksową odpowiedzią na potrzeby planowania, koordynacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

Diagram działalności na rynku firmy streamsoft

Streamsoft Prestiż ma bogate doświadczenie wdrożeniowe w branży produkcyjnej. Rozbudowany moduł Zarządzania Produkcją systemu umożliwia m.in.: planowanie produkcji z wykorzystaniem takich narzędzi jak: S&OP, MPS, MRP, CRP, harmonogramowanie zleceń produkcyjnych z wykorzystaniem wielu reguł w strategiach 'do przodu' i 'wstecz', obsługę oraz kontrolę procesów technologicznych na każdym etapie (z wykorzystaniem alertów zwrotnych), zarządzanie produkcją w toku, kontrolę jakości wykonywanych półproduktów i wyrobów, nadzór stanów magazynowych wraz z planowaniem zaopatrzenia, rejestrowanie i rozliczanie kosztów produkcji, definiowanie wskaźników oceniających jej efektywność i opłacalność oraz wsparcie w zakresie utrzymania ruchu. Streamsoft Prestiż, dzięki złożonemu modułowi Handlowo-Magazynowemu, B2B czy CRM odpowiada też potrzebom branży handlowej.

 

Poza podsumowaniem wyników wdrożeniowych firm z branży IT, raport DIS co roku przedstawia szczegóły prac programistycznych. Zgodnie z badaniem, system ERP Streamsoft Prestiż przeszedł ich w ubiegłym roku ok. 300. Od zmian w poszczególnych modułach (Zarządzanie Produkcją 3.0, Handlowo-Magazynowy, Finansowo-Księgowy, Kadry-Płace, Rozrachunki, Logistyka), po rozwiązania związane z wprowadzeniem nowoczesnego interfejsu. Dodatkowo udostępniono użytkownikom nowe możliwości związane m.in. z obsługą pliku JPK oraz importem kursów walut w formacie XML. Podsumowując, stale rozbudowywane moduły systemu Streamsoft Prestiż wspierają wzrost przedsiębiorstw na wielu płaszczyznach jego funkcjonowania.

Więcej informacji o architekturze i możliwościach systemu można znaleźć na stronie http://www.streamsoft.pl/streamsoft-prestiz/

*Wg raportu DIS 2016       

http://dis2.waw.pl/dis/monitor-it/raporty-2017/461-wdroenia-systemow-erp-w-2016-r

 

Alvo się informatyzuje

Alvo, producent specjalistycznych rozwiązań dla placówek medycznych wdrożył system ERP Impuls EVO, zintegrowaną aplikację od ponad 20 lat wspierającą pracę firm produkcyjnych. System ma przede wszystkim pomóc Alvo dostosować produkcję do wymogów medycznych w Europie, Azji i Ameryce, skrócić czas opracowywania projektów oraz usprawnić realizację zindywidualizowanych zamówień.

Alvo to polska firma od 25 lat dostarczająca placówkom medycznym zintegrowane rozwiązania  w zakresie architektury i technologii do obsługi sal operacyjnych. Obecnie firma sprzedaje je w Europie, Afryce, Azji, a także prowadzi aktywne działania na kolejnych rynkach, takich jak Australia czy Japonia. W planach ma dalszą ekspansję na rynek amerykański. Zróżnicowanie norm i zasad obowiązujących w poszczególnych krajach wymaga elastycznej produkcji i projektowego podejścia do realizowanych zleceń. To powód, dla którego firma postanowiła zainwestować w system integrujący wszystkie procesy przedsiębiorstwa i umożliwiający realizację zindywidualizowanej produkcji.

Specjalistyczna branża, specyficzne rozwiązania

Odbiorcy rozwiązań Alvo to zarówno inwestorzy budujący prywatne szpitale, jak  i duże kliniczne szpitale publiczne oraz szpitale wojskowe. Mimo że rynek jest dosyć wąski i niezwykle specjalistyczny w ostatnich latach wiele się na nim dzieje. Dlaczego? Tempo innowacji w sektorze ochrony zdrowia jest zawrotne, a menedżerom placówek medycznych coraz trudniej jest oszacować, jak za kilkanaście albo nawet kilka lat zmienią się ich potrzeby i jak wykorzystywany dzisiaj sprzęt będzie reagował na coraz nowsze technologie.

Sądząc po realizowanych przez nas projektach możemy założyć, że najnowocześniejsze szpitale, najchętniej wykorzystują technologie modułowe, umożliwiające stopniową rozbudowę czy modernizację bez ingerencji w istniejącą infrastrukturę – wyjaśnia Dominik Czerwiński, Dyrektor Zarządzający Alvo – Chcieliśmy, by system wspierający zarządzanie produkcją odzwierciedlał te procesy. Zdecydowaliśmy się na implementację Impuls EVO głównie z tego powodu, ale nie bez znaczenia była możliwość zintegrowania informacji zarządczych w jednym miejscu i możliwość rozbudowy tego rozwiązania.

Prosta operacja?

Kiedy firma zaczęła swoją ekspansję zagraniczną, szybko okazało się, że potrzebna jest szybsza informacja zarządcza, sprawniejsze zarządzanie procesami, szybsza informacja  w obszarze sprzedaży i marketingu. Dotychczasowe rozwiązania systemowe osiągnęły już szczyt swoich możliwości, dlatego pierwszym krokiem było uporządkowanie podstawowych informacji wewnątrz przedsiębiorstwa.

2,5 roku temu udało nam się mocno sprecyzować oczekiwania wobec systemu. Sami tworzymy rozwiązania kompleksowe i elastyczne i takiego też narzędzia systemowego poszukiwaliśmy na rynku. Nie produkujemy seryjnie, więc system wykorzystywany przez nas powinien z założenia być elastyczny i mieć możliwość integrowania różnych rozwiązań. Zakładaliśmy, że implementacja ustandaryzuje procesy w firmie. Chcieliśmy wdrożyć moduł kadrowo – płacowy, i dokumentowo – magazynowy. W poprzednim systemie dużym brakiem był obszar zakupów i zarządzania zapasami, przez co mieliśmy problemy z optymalnym zarządzaniem zapasami. Ten obszar musiał zostać usprawniony. Bardzo przydatnym rozwiązaniem w Impuls EVO okazał się także raport PZM, który można w łatwy sposób zaimplementować nawet w przypadku „niepowtarzalnej” – tak jak nasza – produkcji. Efekty są obiecujące, bo zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu systemu obniżyliśmy poziom zapasów, dzięki czemu zaoszczędziliśmy kilkadziesiąt tysięcy złotych – a to dopiero początek optymalizacji – wyjaśnia Tadeusz Olszewski, właściciel firmy.

Mimo skomplikowanej struktury produkcji, 8 tys. różnych indeksów na magazynie, czy 14 -15 tys. rekordów rocznej dokumentacji wdrożenie okazało się dosyć „prostą operacją”. Dlaczego? Alvo zależało na jak najszybszym uporządkowaniu informacji kadrowo-płacowych oraz dokumentowo-magazynowych, aby przejść bezproblemowo do kluczowej części wdrożenia i skupić się na procesach produkcyjnych i projektowych. Firma w pełni zaufała więc tej części oprogramowania  Impuls w wersji standardowej, które odzwierciedla realia polskiego ustawodawstwa i nie zdecydowała się na wprowadzanie modyfikacji, co znacznie przyspieszyło wdrożenie. Autorskie zmiany pojawiły się dopiero przy konkretnych modułach produkcyjnych, ale i tu nie było większych problemów, ponieważ Alvo konkretnie wiedziało czego potrzebuje.

 „Czego nie mierzysz, tym nie zarządzasz”

System umożliwił stworzenie bazy danych technologii, które już zostały wykorzystane i przy których część indeksów materiałowych się powtarza. Ta funkcjonalność pozwoliła znacznie skrócić cały proces produkcyjny Alvo, ponieważ zlecenie od razu trafia na produkcję omijając dział projektowy, technologa itd., co bezpośrednio wpływa na skrócenie czasu i obniżenie kosztów.

W tej chwili cały świat produkcyjny skupiony jest na zamówieniu klienta. Nie produkuje się na zapas więc kluczowa w tak specyficznej branży jak nasza staje się elastyczność  i szybkość podjęcia decyzji – zauważa Dominik Czerwiński, Dyrektor Zarządzający – Nie da się ukryć, że tego typu produkcja, aby była opłacalna wymaga zaawansowanych rozwiązań, dlatego też dzięki implementacji systemu zmieniliśmy nasze podejście do kosztów. Dzisiaj raportowanie poszczególnych operacji technologicznych, koszty zmienne czy zużycie materiałów, to kluczowe wskaźniki, od których zaczęliśmy mierzyć rentowność – podsumowuje.

 

Producent mebli DECODOM wdraża system IFS Applications

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że DECODOM – słowacki dostawca mebli – będzie wdrażać system IFS Applications™. Rozwiązanie umożliwi scentralizowane planowanie produkcji i zarządzanie funkcjami wszystkich placówek firmy, ułatwi mobilne zarządzanie zapasami w centrach wysyłkowych i logistycznych, a także usprawni synchronizację działań sprzedażowych.

DECODOM, spol. s r.o już od ponad wieku działa na rynku słowackim, wytwarzając tradycyjne meble.

Niedawno firma DECODOM poszerzyła swoją działalność na rynku lokalnym o 20 placówek sprzedaży. Jej produkty trafiają do ponad dwudziestu krajów europejskich, głównie do Niemiec. Firma DECODOM potrzebowała rozwiązania ERP, które by w pełni wspierało jej kluczowe procesy biznesowe, zastępując starsze aplikacje jednym, w pełni zintegrowanym systemem. Po dokładnej analizie rozwiązań dostępnych na rynku zarząd firmy uznał system IFS Applications za najbardziej trafny wybór.

System IFS Applications będzie wykorzystywany przez blisko 500 pracowników. Rozwiązanie będzie wspierać produkcję, planowanie i zarządzanie zaopatrzeniem, logistykę, działania związane ze sprzedażą detaliczną i hurtową, zarządzanie zasobami ludzkimi i kierowanie pracami remontowymi.

To kompleksowe rozwiązanie ERP będzie wspierać działania całej firmy liczącej 1300 zatrudnionych osób. „Regularnie inwestujemy w nowe, innowacyjne technologie zwiększające wydajność operacyjną i produkcyjną. Zauważyliśmy jednak, że nasz system zarządzania informacjami wychodzącymi ogranicza dalsze zwiększanie wydajności firmy. By usprawnić procesy, jeszcze bardziej ograniczyć koszty i zapewnić lepszą obsługę klienta, potrzebujemy wszechstronnego rozwiązania – takiego jak IFS Applications” – powiedział Vladimír Šrámek, dyrektor zarządzający i jeden z właścicieli firmy DECODOM.

„Dzisiaj ogłaszamy plan wdrożenia jednego z najbardziej wszechstronnych rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem dostępnych w tym regionie. Jesteśmy dumni z tego, że firma DECODOM zdecydowała się wybrać naszą ofertę spośród rozwiązań konkurencyjnych. Nasz zespół dołoży wszelkich starań, by wdrożenie systemu przebiegło pomyślnie” – powiedział Jozef Kováčik, dyrektor w IFS Slovakia.

Wdrożenie będzie podzielone na dwa etapy. Pierwszy etap obejmujący procesy związane z produkcją rozpocznie się w pierwszej połowie 2018 roku. Pozostałe moduły zostaną wdrożone do końca 2018 roku.