Stawiamy na indywidualne rozmowy.

Rocznie z indywidulanego wsparcia doradczego firmy konsultingowej Business Penetration & Consulting korzysta ok. 150 przedsiębiorstw sektora MSP oraz korporacyjnego. 60% projektów dotyczy wymiany sysytemu klasy ERP we wszytskich obszarach, 25% – związane jest z automatyzacją i optymalizacją procesów produkcyjnych.

Każde przedsiębiorstwo wymaga indywidualnego podejścia, ponieważ reprezentuje inny profil działalności, dysponuje inną infrastrukturą oraz ma zupełnie inne potrzeby biznesowe.


Łukasz Kubas,
Dyrektor ds. Penetracji Rynku,
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.

Jak wygląda sytuacja na rynku przedsiębiorstw handlowych? Jakich usług oczekują od nas menadżerowie?

Rozmawiamy z firmami, które znajdują się na różnych etapach organizacji procesów biznesowych, tworzenia zapytania ofertowego dla dostawców, analizy i porównywania rozwiązań, zaawansowanego wyboru rozwiązania spośród wąskiej grupy.

Przedsiębiorstwa duże, które są często częściami korporacji, rozważają wymianę systemu klasy ERP przez zastosowanie całkowicie nowego systemu, bądź też zastosowanie systemu, który już działa w grupie (zagranicą). Są to przedsiębiorstwa posiadające świadomość swoich potrzeb.
Wsparcie BPC Group koncentruje się m.in. na rekomendowaniu platformy technologicznej, rekomendowaniu rozwiązań – co daje możliwość indywidualnych rozmów przedsiębiorstwa z dostawcą posiadającym doświadczenie w branży i specyfice działalności spółki, czy weryfikowaniu kompetencji dostawców.

Oprócz wprowadzenia systemu klasy ERP kluczowym jest usprawnienie obiegu informacji w firmie. Wiele spółek wskazuje na konieczność wprowadzenia rozwiązań do elektronicznego obiegu dokumentów, gdyż przepływ dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych utrzymuje się na poziomie kilku-kilkunastu tysięcy dokumentów miesięcznie i rośnie. Wiele spółek rozpoczyna realizację projektu od wdrożenia systemu w zakresie obsługi faktur przychodzących, a następnie informatyzacji podlegają inne dokumenty.

Przedsiębiorstwa przetwarzają coraz większą liczbę danych, co stwarza konieczność lepszej analizy sytuacji w spółkach. Tworzone są hurtownie danych, do których zbierane są informacje z wielu posiadanych rozwiązań. Następnie przetwarzane według założonych kryteriów. Oczekiwane jest nie tylko wizualizowanie/prezentacja danych, ale też wyciąganie przez systemy wniosków co do lepszego zarządzania spółką, przede wszystkim sprzedażą. Oczekiwane są funkcjonalności posiadane przez rozwiązania Business Intelligence, a także rozwiązania Big Data.

Duże przedsiębiorstwa świadome są swoich potrzeb, uczestniczą w konferencjach, warsztatach oraz indywidualnych prezentacjach, które pozwalają im poznać ofertę rynku, a jednocześnie przeanalizować możliwości danego rozwiązania. W 2018 roku zorganizujemy kilkadziesiąt indywidualnych spotkań pomiędzy menadżerami,a dostawcami IT. Rozmowy będą się odbywać się w siedzibach przedsiębiorstw lub też towarzyszyć spotkaniom edukacyjnym.

Kolejną grupą przedsiębiorstw, które wspiera BPC Group w informatyzacji są spółki średnie. Są one już częściowo zinformatyzowane i wykorzystują moduły różnych rozwiązań ERP, często także rozwiązania autorskie. W jednych obszarach stosowane systemy są wystarczające, podczas gdy w innych dostrzegane są braki. Dlatego też spółki te rozważają czy bardziej korzystne będzie wprowadzenie jednego rozwiązania klasy ERP, czy informatyzacja wybranych obszarów, uzupełnienie obecnego rozwiązania o systemy dziedzinowe.

Wsparcie BPC Group dla spółek sektora MSP dotyczy analizy procesów biznesowych, tworzenia zapytań ofertowych i analizy odpowiedzi, organizacji prezentacji i wsparcia w negocjacjach handlowych. W 2018 roku przedsiębiorstwa będą też uczestniczyć w spotkaniach konferencyjnych. To doskonała okazja dla menadżerów, aby porównać rozwiązania IT oraz wymienić się informacjami z innymi przedsiębiorstwami, które są na etapie wyboru systemu. Duży nacisk położymy na organizację warsztatów, w których będzie uczestniczyć ok. 8 do 12 firm jednej branży. Wychodzimy na przeciw prośbom przedsiębiorstw o zwiększenie ilości indywidualnych rozmów z dostawcami.

Streamsoft Verto w klasie premium systemów ERP już po 4 latach na rynku!

Na rynku pojawił się najnowszy raport biura analityczno-badawczego DIS, pt. „Wdrożenia systemów ERP 2016”, raportujący szczegółowo rynek zintegrowanych rozwiązań IT. Stwierdza on, że system ERP Streamsoft Verto awansował do tzw. klasy premium oprogramowania do zarządzania firmą. To duży sukces jego polskiego producenta i dostawcy, firmy Streamsoft.

System ERP Streamsoft Verto jest obecny na rynku ERP od 4 lat. W tak krótkim czasie wszedł do grona tzw. dużych ERP. Warto dodać, że raport zalicza do tej kategorii systemy dla których iloraz ogólnej liczby użytkowników końcowych przypadających na dany produkt i liczby jego wszystkich aktywnych wdrożeń przekracza 35. Pozycję Streamsoft Verto na rynku oprogramowania dodatkowo umacnia fakt, że system od razu osiągnął wynik 8,2% udziałów w rynku nowych wdrożeń w roku 2016, zajmując tym samym wysokie 4 miejsce w segmencie premium!

Kluczem do tak szybkiego sukcesu systemu firmy Streamsoft jest jego nowoczesna architektura. Została ona oparta na autorskiej platformie programistycznej Streamsoft Next. Jest to zestaw narzędzi umożliwiający kompleksową i spójną rozbudowę o rozwiązania indywidualne dla danej branży lub nawet konkretnego klienta. Zezwala to na dużą skalowalność Streamsoft Verto idącą w parze z rozwojem biznesu klientów. Ta elastyczność rozwiązania  trafia w punkt potrzeb dużych firm (czyli takich, w których liczba pracowników przekracza 250).

Streamsoft Verto jest rozwiązaniem dedykowanym przede wszystkim dla e-commerce i retail oraz firm projektowych. Dlaczego sprawdza się w tych branżach? Przede wszystkim usprawnia zarządzanie procesami i projektami, wspomaga zarządzanie bazą klientów, produktów oraz innych zasobów. Zapewnia także najszerszy na rynku zakres gotowych integracji m.in. z: sklepami e-commerce, platformami aukcyjnymi, systemami operatorów płatności, firmami kurierskimi, dostawcami w kraju i za granicą.

Ponadto system gwarantuje automatyzację przepływu zadań i dokumentów, posiada wielojęzyczny interfejs, wspiera sprzedaż wielokanałową, wielofirmową i omnichannel, a także zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa instalacji.

Podsumowując, Streamsoft Verto odpowiada na potrzebę koordynacji wszystkich procesów niezbędnych do zapewnienia kompleksowej i szybkiej obsługi klienta. Pozwala w pełni zintegrować zarządzanie wszystkimi procesami, które składają się na realizację zamówień.

Więcej informacji o architekturze i możliwościach systemu można znaleźć na stronie http://www.streamsoft.pl/streamsoft-verto/ .

*Źródło: Raport DIS 2016

SAS ułatwi polskim firmom wykorzystanie analityki

Analityka pozwala m.in. na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, usprawnienie obsługi klienta czy odpowiednie profilowanie ofert lub kampanii marketingowych. Jednakże wiele przedsiębiorstw nadal poszukuje przykładów korzyści i najlepszych praktyk w zakresie wdrożenia platform analitycznych i wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak uczenie maszynowe.

Ich implementację utrudniają skomplikowane przepisy i brak wzorców, na których firmy mogłyby oprzeć swoje działania. Chcąc zmienić ten stan rzeczy, lider analityki biznesowej, firma SAS wstąpiła w szeregi Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. W ramach współpracy SAS chce popularyzować na polskim rynku innowacyjność analityki oraz aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu prawa pozwalającego na popularyzację tej klasy rozwiązań informatycznych.

(3 stycznia 2018 r.) – Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji walczy o prawa przychylne dla rozwoju branży teleinformatycznej. Analizując ustawy i prezentując rozwiązania chroniące prawa członków izby, reprezentuje ich interesy przed organami administracji publicznej na rynku polskim i międzynarodowym. Członkowie PIIT biorą aktywny udział w konsultacjach mających na celu stworzenie przyjaznego środowiska prawnego dla firm wykorzystujących nowoczesne technologie.

Firmy zrzeszone w Izbie dzielą się również dobrymi praktykami, co pomaga uporządkować proces wdrażania nowych technologii organizacjom, które chciałyby wykorzystywać je w szerszym zakresie. Nawiązanie współpracy z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji to zarazem wielki zaszczyt, jak i ważny moment w historii polskiego oddziału SAS. Od ponad 25 lat aktywnie działamy na rodzimym rynku, dostarczając naszym klientom unikatowych szans na rozwój własnego biznesu.

Dzisiaj wspólnie chcemy popularyzować wiedzę na temat analityki biznesowej oraz pomagać organizacjom w planowaniu oraz przeprowadzeniu konkretnych wdrożeń. Zależy nam na tym, aby analityka nie była jedynie domeną wybranych, największych firm, ale możliwie jak najszerszego grona polskich przedsiębiorstw – mówi Alicja Wiecka, Dyrektor Zarządzający w SAS Polska.

Prawo a analityka

O kwestii prawa do prywatności obecnie szeroko dyskutuje się w kontekście wchodzącego w życie w tym roku rozporządzenia GDPR, regulującego zasady przechowywania i przetwarzania danych osobowych na terenie Unii Europejskiej. Dane stanowią obecnie największy kapitał każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży w jakiej działa, jednak kwestia ich odpowiedniego zabezpieczenia wciąż pozostaje nieuregulowana w wielu firmach. Zagrożeniem dla rozwoju tych organizacji jest także niewspółmierne ograniczenie możliwości wykorzystania danych w analizie zmierzającej do usprawnienia procesów biznesowych. 

Chcąc upewnić się, że polityka przedsiębiorstwa jest zgodna z GDPR, organizacje muszą w pierwszej kolejności uporządkować informacje, które posiadają oraz zlokalizować wśród nich dane osobowe. W wielu przypadkach będzie to dużym wyzwaniem, gdyż firmy często nie dysponują stosownymi do tego celu narzędziami. Odpowiednia konstrukcja prawa i szczegółowych regulacji powinna uwzględniać nowoczesne sposoby przetwarzania danych i umiejętnie odnajdywać obszary, gdzie otwarcie na analitykę będzie nadal paliwem rozwoju gospodarki. SAS wraz z PIIT będzie brał aktywny udział w konsultacjach mających na celu wypracowanie jak najlepszych regulacji porządkujących kwestie związane z ochroną danych osobowych.

Analityka krok po kroku

Wdrożenie platform analitycznych to złożony proces, wymagający odpowiedniego przygotowania zarówno pod względem zasobów, infrastruktury, jak i budżetu. Dzięki współpracy z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji, zarówno przedstawiciele sektora publicznego, jak i prywatnego będą mogli czerpać z wieloletniego doświadczenia SAS. Wypracowany katalog rekomendacji i najlepszych praktyk firmy na stałe wejdzie do portfolio materiałów Izby. Firmy często natrafiają na problemy związane z określeniem zwrotu z inwestycji. Niekiedy stanowi to podstawę do podania w wątpliwość zasadności implementacji projektów przetwarzania dużych zbiorów danych.

Potwierdzają to m.in. wyniki badania SAS, w których 49% respondentów zadeklarowało, że jest za wcześnie, aby ocenić zwrot z inwestycji w inicjatywy związane z big data. SAS, dzięki współpracy z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji, będzie mógł edukować i podpowiadać, w jaki sposób poszukiwać wartości biznesowej z wdrożeń zaawansowanej analityki, planować budżety takich projektów i jak w przyszłości przełożą się one na wyniki finansowe firm. Nowe partnerstwo umożliwi również określenie roli analityki w procesie cyfrowej transformacji biznesu. Innym wyzwaniem, związanym z implementacją projektów analitycznych, z jakim musi mierzyć się współczesny biznes, jest brak wykwalifikowanych specjalistów.

Firmy zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na osoby, które potrafią przełożyć wnioski z danych na konkretne decyzje biznesowe. Osoby na stanowiskach Chief Data Officer czy Data Scientist to obecnie ewangeliści analityki w firmach, odpowiadający za prezentowanie wniosków wyciągniętych na podstawie analizy informacji, tak aby były one zrozumiałe dla szerokiego grona członków organizacji. Dzięki współpracy z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji oraz uczelniami wyższymi, takimi jak Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, SAS pomaga kształcić analityków, którzy w przyszłości zasilą szeregi polskich firm oraz rekomenduje rozwiązania i zmiany legislacyjne w obszarze edukacji, mające na celu dostosowanie jej programu do potrzeb rynku pracy.

Optymalizacja bazy SQL w firmie Metaltech Piasecki

VECTO, warszawska spółka IT, przeprowadziła skuteczne wdrożenie narzędzia DELL EMC Unity z technologią FAST Cache w Metaltech Piasecki. Inwestycja w to rozwiązanie w połączeniu z optymalizacją bazy SQL spowodowała aż 50 proc. wzrost jej wydajności – liczonej jako spadek wartości parametru Elapsed Time.

Po wdrożeniu sytemu ERP pracującego na bazie danych SQL, pracownicy Metaltech Piasecki wielokrotnie zgłaszali dotychczasowej firmie wdrożeniowej problemy z wydajnością całego systemu. Szczególnie odczuwalne były one w okresach wzmożonej aktywności, np. przy tworzeniu raportów z systemu, standardowo realizowanym pod koniec każdego tygodnia. Utrudnienia generowały koszty oraz wydłużały czas pracy. Firma wdrożeniowa nie potrafiła skutecznie zwiększyć wydajności całego systemu.

Znalezieniu ułomności systemu oraz wdrożeniu rozwiązań eliminujących słabe ogniwa bazy SQL podjęła się warszawska spółka wdrożeniowa VECTO. Uznano, że najważniejszym elementem początkowych prac jest zrozumienie realnych oczekiwań oraz próba zdefiniowania końcowego efektu realizowanych zmian. Podczas pierwszego spotkania inżynierów VECTO z przedstawicielami Metaltech Piasecki zostały zatem omówione główne obszary i wyzwania, związane z optymalizacją całego systemu. Podstawą wdrożeń powinno być pełne zrozumienie potrzeb klienta i jego oczekiwań zarówno teraz, jak i w przyszłości. Konsekwencją przeprowadzonych dyskusji było określenie trzech głównych mankamentów: braku dostępnej przestrzeni dyskowej, problemów z wydajnością bazy SQL i spowolnienia działania ERP.

„Opinie pracowników, użytkowników systemu oraz podstawowe dane związane z wydajnością systemu są dla nas istotnym sygnałem do zdefiniowania rzeczywistych problemów obu wadliwych obszarów (ERP, SQL). Uznaliśmy, że propozycja konkretnych rozwiązań, powinna być dodatkowo poprzedzona audytem, dającym pełny obraz niedoskonałości oraz możliwość zdefiniowania słabych ogniw systemu.” – mówi Jakub Wychowański, sales manager w VECTO.

Przeprowadzono dwa audyty: analizę wydajnościową infrastruktury (VECTO) oraz analizę bazy SQL z wykorzystaniem DBPlus Performance Monitor (DBPlus).

Badania doprowadziły do interesujących wniosków. Zarówno analiza infrastruktury Mitrend, przeprowadzona przez VECTO, jak i badanie wydajności pod kątem oprogramowania zarządzającego bazą SQL, wskazały niedoskonałości całej struktury. Uznano zatem, że wyłącznie działanie dwutorowe przyniesie oczekiwaną poprawę szybkości działania oraz eliminację problemów, zgłaszanych przez użytkowników systemu. Co ważne, analiza Mitrend, przy dokładnym zdefiniowaniu potrzeb, uchroniła Metaltech Piasecki przed inwestycją w mało wydajny, w tym konkretnym przypadku, system pamięci masowej.

Zgromadzone w wyniku audytu dane, pozwoliły dopasować rozwiązania eliminujące dotychczas występujące ograniczenia w funkcjonalności systemu. Zdecydowano się na zastosowanie macierzy dyskowej DELL EMC Unity z technologią FAST Cache, a dzięki dodatkowej analizie wydajności bazy SQL z wykorzystaniem DBPlus Performance Monitor stwierdzono, że implementacja dostarczonych rekomendacji umożliwi aż 30 proc. wzrost wydajności bazy danych określonej parametrem „elapsed time”. „Klient chętnie przystał na propozycję, że koszty związane
z udoskonaleniem działania bazy SQL zostaną poniesione wyłącznie przy osiągnięciu tak wysokiego poziomu optymalizacji.”
– dodaje Wychowański.

Wzrost wydajności o 50%!

Po przeprowadzonej optymalizacji sprzętu i oprogramowania, udało się ostatecznie osiągnąć ok. 50% wzrost wydajności – liczonej jako spadek wartości parametru Elapsed Time o 50%, czyli całkowitego czasu, jaki poświęca baza danych na odpowiedź na wszystkie zapytania. Efekt implementacji rozwiązań był zatem wyższy o 20% od pierwotnej prognozy. Pracownicy Metaltech Piasecki niemal z dnia na dzień wyraźnie odczuli wzrost wydajności systemu. Zwiększona została również przestrzeń dyskowa, a zastosowane rozwiązania umożliwiają jej dalszy, niskokosztowy rozwój w zależności od pojawiających się w przyszłości nowych wyzwań i potrzeb spółki.

„Ponieśliśmy znaczne pierwotne koszty inwestycji i początkowe efekty niestety nie spełniały naszych oczekiwań. System nie był wydajny, zamiast usprawniać pracę zespołu, generował dodatkowe koszty obsługi. Zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy VECTO oraz DBPlus i z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że była to właściwa decyzja. Diagnostyka całej infrastruktury IT, zaproponowane, a następnie wdrożone rozwiązania wyeliminowały słabe ogniwa systemu oraz zwiększyły jego wydajność aż o 50 proc. Złożoną przez obie firmy propozycję płatności tylko pod warunkiem uzyskania prognozowanych efektów, uznajemy za dowód profesjonalizmu i bardzo partnerskiego podejścia do klientów.” – powiedział Mariusz Malinowski, kierownik działu informatyki w Metaltech Piasecki.