Comarch wdraża system wsparcia sprzedaży dla Frito Lay 

Comarch i Frito Lay podpisały umowę na wdrożenie i utrzymanie platformy komunikacyjnej Comarch Online Distribution oraz Comarch Online Sales Support, systemu raportującego dane od partnerów handlowych Frito Lay.

Frito Lay to kolejna firma z sektora FMCG, która wybrała współpracę z Comarch i zdecydowała się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań Comarch. Obecnie korzysta z niego około 20 producentów, ponad 1000 dystrybutorów z branży FMCG i budowlanej, wśród nich można wymienić takie firmy jak Carlsberg, Colgate Palmolive, Mars, Hortex, IDS Group czy Nivea, które dzięki systemom Comarch wdrożyły nowe strategie współpracy z dystrybutorami, także poza granicami Polski. 

Comarch Online Sales Support umożliwia regularne i automatyczne raportowanie odsprzedaży oraz stanów magazynowych u dystrybutorów współpracujących z firmą Frito Lay. Rozwiązanie to wdrożone będzie wspólnie z innym systemem firmy Comarch – Online Distribution, platformą raportującą informacje pozyskiwane z sieci dystrybucji. Połączone systemy umożliwią lepszą kontrolę nad realizacją indywidualnych celów sprzedażowych przy współpracy z zewnętrzną siecią dystrybucji, jak również efektywniejsze zarządzanie stanami magazynowymi produktów sprzedawanych partnerom handlowym. Wdrożenie obu modułów Comarch zautomatyzuje i ujednolici raportowanie danych z rynku oraz zapewni szybki dostęp do wiarygodnych danych. 

Ten projekt jest wynikiem naszej długoletniej i bardzo dobrej współpracy realizowanej w kontekście elektronicznej wymiany danych (EDI) z sieciami handlowymi i operatorami logistycznymi – mówi Bartłomiej Szuper, dyrektor konsultingu Comarch EDI, jako serce systemu Comarch Online Distribution zapewnia automatyczną i elektroniczną komunikację praktycznie z każdym partnerem handlowym Frito Lay, a dostarczane przez nas usługi utrzymujące biznesową jakość danych, pozwalają na rozliczanie dystrybutorów z efektów działań rynkowych. Wierzymy, że dzięki znajomości biznesu Frito Lay w obsługiwanych kanałach sprzedaży, będziemy w stanie dostarczyć naszemu klientowi jeszcze lepszą jakość raportowanych danych i osiągnąć efekt synergii poprzez połączenie raportowania z obu dostarczanych przez nas systemów.

 Należąca do koncernu PepsiCo, Frito Lay produkuje słone przekąski Lay’s, Cheetos, Star, Sunbites, Twistos oraz chrupki Mr. Snacki. Natomiast PepsiCo produkuje w Polsce napoje gazowane marek Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, bezcukrowe napoje Pepsi Max, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon, niegazowane napoje Lipton Ice Tea, soki owocowe Toma oraz wodę źródlaną Krystaliczne Źródło. PepsiCo dystrybuuje także na terenie naszego kraju napoje energetyczne Rockstar i napój izotoniczny Gatorade. PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów z średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 66 mld dolarów. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada 22 różne linie produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów.

Rozwiązania Comarch zapewniają kompleksową platformę do wsparcia procesów w sprzedaży i w łańcuchu dostaw zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Jednym z modułów platformy Comarch jest Online Distribution umożliwiający firmom współpracującym z zewnętrzną siecią dystrybucji, przez którą realizowana jest sprzedaż do sklepów detalicznych, pozyskiwanie i raportowanie codziennie aktualnych danych biznesowych, takich jak dane o odsprzedaży oraz bieżące stany magazynowe. Kolejny moduł to Online Sales Support, rozwiązanie komunikacyjno-raportujące umożliwiające producentowi oraz dystrybutorowi dostęp do szeregu analiz i raportów z wymienianych danych biznesowych. Warto zaznaczyć, że moduły te mogą być zintegrowane z platformą EDI, która zapewnia wymianę elektronicznych dokumentów (np. zamówienia, faktury) oraz kart produktowych (poprzez certyfikowany katalog GDSN) z sieciami handlowymi. Dzięki kompleksowemu podejściu do digitalizacji procesów, przedsiębiorstwa nie tylko je automatyzują, ale uzyskują też natychmiastową poprawę jakości danych oraz dostęp do szeregu raportów prowadzonej sprzedaży wielokanałowej. 

Platforma działa od 2000 roku, a wśród klientów, którzy wybrali Comarch SFA można wymienić m.in. Red Bull, Carlsberg, Fortuna, IDS Group, Mieszko, Froneri, Mattel, PPG  i wiele innych.

Hiszpański oddział Orange uruchamia Orange X

Hiszpański oddział Orange uruchamia Orange X, ekosystem w chmurze przeznaczony dla SMEs zbudowany z udziałem Comarch Billing Solution

Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange do implementacji kompleksowego rozwiązania BSS obejmującego fakturowanie, opłaty i zarządzanie dochodami. Wdrożenie ułatwi procesy data miningu, terminowego dostarczania dokumentów finansowych, potwierdzania płatności oraz naliczania opłat.

Comarch BSS pomoże Orange X w dostarczeniu platformy oferującej chmurowe usługi cyfrowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (small and medium enterprises, SMEs). W projekt zaangażowanych jest wielu partnerów firmy Orange, co wprowadza konieczność przeprowadzenia rozbudowanych prac integracyjnych.

Nasz system jest doskonale przystosowany do obsługi fakturowania usług w chmurze oraz współpracy z licznymi partnerami, w związku z czym idealnie pasował do potrzebo Orange X – mówi Dorota Zimny, Managing Director w hiszpańskim oddziale Comarch.

José María San José, CTIO w Orange X dodaje: Orange X potrzebował systemu fakturującego, który wspierałby funkcjonalności zarządzania dochodami z nowych usług i uwzględniał szczególne potrzeby rynku SMEs. Niezwykle ważne były w tym wypadku opcje naliczania opłat w czasie rzeczywistym, wsparcie dla budowania nowych modeli biznesowych z partnerami oraz efektywna monetyzacja. Dla firm chcących osiągnąć sukces na rynku cyfrowych usług są funkcjonalności absolutnie kluczowe i byliśmy pod dużym wrażeniem tego, jak Comarch podchodzi do ich tworzenia i implementacji.

Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange na początku 2018, a system Comarch BSS został wdrożony we wrześniu. Comarch może poszczycić się długą historią współpracy z grupą Orange, wspierając w tej chwili projekty realizowane w Polsce i Luksemburgu.

Ekosystem Orange X w swoim zamierzeniu ma opierać się na trzech filarach: 1) cyberbezpieczeństwie, przez zabezpieczanie przed atakami na komputery i urządzenia przy pomocy wirtualnych sieci, 2) cyfryzacji, w celu błyskawicznego wdrażania nowych usług chmurowych i 3) współpracy, by usprawniać procesy komunikacji między kontraktorami i współpracownikami dzięki systemowi wideokonferencyjnemu oraz opartej na chmurze centrali. 

O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw. Od 1993 roku firma aktywnie działa w obszarze projektowania, wdrażania i integracji rozwiązań IT dla największych światowych marek takich jak BP, Deutsche Telekom, Diageo, KPN, Orange, Telefónica, Unilever czy Vodafone.

Sektor Telekomunikacji Comarch dostarcza rozwiązania IT dla największych światowych operatorów. Comarch tworzy rozwiązania technologiczne odpowiadające na kluczowe wymogi firm telekomunikacyjnych i pozwalające na zwiększenie dochodów, poprawę wydajności, upraszczanie systemów, redukcję kosztów, zwiększenie zadowolenia klientów, a także budowanie nowych usług i szybsze docieranie z nimi na rynek.

Rozwiązania IT Comarch regularnie pojawiają się w raportach „Magic Quadrant” firmy Gartner, zaś oferta IoT spółki jest pozytywnie oceniania przez Berg Insight, IHS Markit oraz Gartner, który umieścił Comarch na liście „Vendor to watch” w „Market Trends: A Comprehensive Approach to CSP IoT Platform Selection Will Enhance Market Positioning in 2017”.
www.comarch.pl 

Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics

Narzędzie dostosowane do potrzeb branży

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w przypadku relacji firmy z klientem, ale także w przypadku komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami. Autorskie oprogramowanie XPRIMER, stworzone przez firmę eq system to rozwiązanie, które coraz częściej doceniają firmy z różnorodnych branż – także logistycznej, w której precyzyjnie zaplanowana obsada, dbałość o wymagane uprawnienia pracowników i szybka reakcja na nagłe zdarzenia jest nieoceniona. Pozwala bowiem na utrzymanie zaufania ze strony klientów, a tym samym gwarantuje stabilną pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Kolejną firmą, która wybrała rozwiązanie XPRIMER i doświadczenie specjalistów eq system jest Rhenus Logistics S.A., świadcząca usługi z zakresu logistyki magazynowej, logistyki frachtowej, usług portowych, celnych, transportu morskiego oraz lotniczego, ale także z zakresu logistyki high-tech, digitalizacji, archiwizacji dokumentów i recyclingu.

W Rhenus Logistics potrzebowaliśmy zaawansowanego narzędzia do zarządzania czasem pracy pracowników. Szukaliśmy rozwiązania, które sprosta naszym wymaganiom – nie tylko tu i teraz, ale również w przyszłości. Specjaliści eq system po analizie naszej sytuacji wyjściowej, wspólnie z nami zbudowali szczegółową koncepcję usprawnień, a następnie wdrożyli i dopasowali system XPRIMER nie tylko do specyfiki naszej branży, ale również firmy” – komentuje Małgorzata Frankowska, Dyrektor HR, Rhenus Logistics S.A.

Case Study

W przypadku firmy Rhenus Logistics, każdy oddział i magazyn, a jest ich kilkanaście, ma swoją indywidualną specyfikę. Eksperci z eq system dostosowali ją do narzędzia jakim jest XPRIMER. Dzięki temu, system umożliwia efektywne planowanie czasu pracy osób zatrudnionych na stałe, ale również pracowników tymczasowych, dzięki funkcjonalności grupowania pracowników m.in. ze względu na miejsce zamieszkania, wymiar pracy, oddział firmy, czy też wspólne trasy dojazdów do pracy. Kolejną istotną kwestią jest możliwość monitorowania aktualności uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy na danym stanowisku oraz szkoleń obligatoryjnych konkretnych pracowników. Jest to również istotny aspekt procesu kontroli i audytów, jakim firma podlega z uwagi na stosowany system zarządzania i normy jakościowe. Teraz wszystkie najważniejsze informacje zostały zebrane w jednym miejscu, a dostęp do nich mają jedynie upoważnione osoby. Wiele czynności, które kiedyś zajmowały kilka dni – dzisiaj są kwestią zaledwie kilku minut.

Rhenus Logistics zawsze na czas

Korzyści z wykorzystywania platformy komunikacyjnej XPRIMER można rozpatrywać z różnych perspektyw – pracowników, działu kadr, a w końcu całej organizacji. Po wdrożeniu takiego systemu, przedsiębiorstwo ma większą świadomość tego, co dzieje się w firmie. Z całą pewnością dużo łatwiej jest identyfikować źródła wszelkich spowolnień, czy też błędów. W tym przypadku nieocenione jest również wsparcie merytoryczne po zakończeniu wdrożenia przez specjalistów z eq system – ich dyspozycyjność i szybkość reakcji. Dzięki ich orientacji biznesowej i wsłuchiwaniu się w potrzeby przedsiębiorstwa, firma Rhenus Logistics rozszerza obecnie system XPRIMER o elementy samoobsługi pracowniczej – kioski oraz portale pracownicze. Warto podkreślić, iż tym, co często przeważa o ostatecznym wyborze systemu XPRIMER, jest duży potencjał do jego dalszego rozwoju. Już po wdrożeniu podstawowych elementów, z łatwością można go w przyszłości rozbudowywać o kolejne funkcjonalności i moduły. W perspektywie jest tzw. „miękki HR” i „workflow”. 

Wdrożenie rozwiązania XPRIMER przeniosło nas na zupełnie nowy poziom organizacyjny, a zaoszczędzony czas możemy poświęcić na wiele innych wartościowych projektów. To system, który w sposób efektywny wspiera realizację naszych celów biznesowych i komunikację w firmie” – dodaje Małgorzata Frankowska.

Dzięki XPRIMER, czas poświęcony na planowanie harmonogramów znacząco się skraca, a ich jakość wzrasta. Dodatkowo, system posiada wbudowane alerty, które są bardzo przydatne np. w sytuacjach pomyłki dotyczącej norm czasu pracy, czy odpoczynku. XPRIMER nie pozwala na bezkrytyczne zapisywanie planu obarczonego błędami. Ogromnym ułatwieniem zarówno dla przełożonych pracowników, jak i działu personalnego jest także monitorowanie terminów ważności uprawnień, umów, szkoleń. Firma Rhenus Logistics nawiązała współpracę z eq system w grudniu 2016 roku. W wyniku rozwoju przedsiębiorstwa, a tym samym wzrostu zapotrzebowania na nowe funkcjonalności, firma zdecydowała się na poszerzenie oprogramowania o kioski i portale pracownicze.

100 rozwiązań dedykowanych produkcji.

Aby ułatwić przedsiębiorstwom wybór systemu informatycznego, konsultanci BPC GROUP POLAND opracowali Raport Rekomendacyjny, w którym znalazło się 100 rozwiązań wspierających zarządzanie obszarem produkcyjnym.  

Publikacja ta przedstawia w formie tabel sprawdzone na rynku polskim systemy klasy: ERP, APS, MES, CMMS oraz SCADA.  Obok informacji o producencie rozwiązania, możemy także dowiedzieć się w jakich wersjach językowych oferowany jest system oraz jaką bazę danych wykorzystuje.

Poniżej publikujemy fragmenty zestawień, których całość dostępna jest publikacji książkowej „PRODUKCJA – Systemy IT w Polsce” Raport Rekomendacyjny.

Więcej informacji o prezentowanych rozwiązaniach oraz producentach i dostawcach znaleźć można w bazie systemów IT na portalu BPC Guide https://katalog.bpc-guide.pl/.

 

 

Systemy wspierające zarządzanie całym przedsiębiorstwem

(ERP – Enterprise Resource Planning)

 

(ciąg dalszy tabeli dostępny w publikacji Produkcja – Systemy IT w Polsce. Raport Rekomendacyjny.)

 

 

Systemy wspierające planowanie i harmonogramowanie produkcji

(APS – Advanced Planning Systems)

 

 

 

Systemy realizacji produkcji

(MES – Manufacturing Execution Systems)

 

(ciąg dalszy tabeli dostępny w publikacji Produkcja – Systemy IT w Polsce. Raport Rekomendacyjny.)

 

 

Systemy utrzymania ruchu

(CMMS – Computerised Maintenance Management Systems)

 

 

 

Systemy nadzorujące przebieg procesu technologicznego lub produkcyjnego

(SCADA – Supervisory Control And Data Acquisition)