ANEGIS jednym z najszybciej rozwijających się dostawców rozwiązań ERP 2018 

ANEGIS, polsko-brytyjska firma specjalizująca się w aplikacjach biznesowych Microsoft została uznana przez redakcję magazynu Insight Success za jednego z najszybciej rozwijających się dostawców oprogramowania ERP. ANEGIS jest w czołówce wyróżnionych wraz z innymi dostawcami IT, m.in. Unit4 i ePromis. 

Lista 10 najszybciej rozwijających się dostawców rozwiązań ERP 2018 pojawia się w lipcowym wydaniu amerykańskiego magazynu, które jest platformą medialną dla innowacyjnych firm. 

Nagroda jest wyrazem uznania dla firmy ANEGIS, która oferuje więcej niż tylko doradztwo IT: „Firma pomaga swoim klientom osiągnąć transformację ich biznesów w cyfrowej erze poprzez zmianę sposobu, w jaki łączą się ludzie, dane i procesy. Wszystko po to, aby tworzyć dla nich nową wartość. Firma planuje wprowadzenie na rynek jeszcze bardziej innowacyjnych produktów i jest zdecydowana zapewniać i utrzymywać przewagę konkurencyjną swoim klientom w szybko zmieniającym się świecie”. 

 

O ANEGIS Ltd. 

ANEGIS Ltd. jest największą w Europie firmą doradczą specjalizującą się w Microsoft Dynamics 365, z siedzibami w Wielkiej Brytanii i Polsce. Założyciele ANEGIS współpracują ze sobą od ponad dziesięciu lat. Zrealizowali wspólnie wiele projektów ERP wysokiej rangi, w tym jedno z największych na świecie wdrożeń Dynamics AX. 

Więcej informacji o ANEGIS można znaleźć na stronie www.anegis.com. 

  

Kontakt dla mediów 

SIMON BARRETT 

sbarrett@anegis.com 

+44 (0) 20 7183 1001 

www.anegis.com 

DSR rozpoczyna współpracę z Alphamoon.

DSR, wrocławska spółka wspierająca przedsiębiorstwa produkcyjne w cyfryzacji, rozpoczęła współpracę z firmą Alphamoon z Wrocławia, specjalizującą się w rozwoju i adaptacji rozwiązań opartych na metodach sztucznej inteligencji. Efektem współpracy ma być nowej klasy oprogramowanie, wyróżniające się kompleksowym wykorzystaniem inteligentnych algorytmów uczenia maszynowego.

Obecnie obie firmy realizują pracę nad wspólnym projektem AI 4FACTORY, w ramach którego przeprowadzone zostaną audyty oceniające przydatność SI w polskich fabrykach. Mają one wskazać obszary, w których wdrożenie sztucznej inteligencji przyniesie korzyści producentom przemysłowym, szczególnie w takich obszarach jak kontrola jakości, prognozowanie zużycia oraz zarządzanie łańcuchem dostaw.

Liczę na to, że połączenie wiedzy dziedzinowej DSR i wieloletniego doświadczenia w produkcji z naszymi kompetencjami w obszarze sztucznej inteligencji zaowocują stworzeniem rozwiązań, które pomogą firmom w spełnieniu wymagań na drodze do Przemysłu 4.0. komentuje Michał Staśkiewicz – prezes zarządu Alphamoon.

Alphamoon posiada na swoim koncie szereg zaawansowanych projektów zrealizowanych na polskim i zagranicznym rynku. Do najciekawszych należy wykorzystanie głębokiego uczenia maszynowego do projektowania nowych leków oraz przetwarzania języka naturalnego w narzędziach do zautomatyzowanej analizy dokumentów. Nie znam drugiej polskiej firmy, która w dziedzinie SI posiadałaby równie wysokie kompetencje – tłumaczy Piotr Rojek, Prezes DSR.

W wielu firmach brakuje świadomości potencjału sztucznej inteligencji. Przychodzimy im z pomocą identyfikując obszary, w których jej implementacja przyniesie realne korzyści. Badamy przede wszystkim, jakimi danymi dysponuje klient i do czego można je wykorzystać, gdyż od tego zależy, w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc. Finalnie przedstawiamy
propozycję rozwiązania i jego sposób ewaluacji. W miarę możliwości prognozujemy też zwrot z takiej inwestycji – wyjaśnia ideę projektu Michał Staśkiewicz.

Spodziewanym efektem współpracy jest określenie obszarów w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych, w których wdrożenie AI 4FACTORY przyniesie największe korzyści. Realizacja projektu ma się również przyczynić do podniesienia poziomu wiedzy na temat możliwych zastosowań SI w przemyśle i opracowania nowych rozwiązań informatycznych.

www.dsr.com.pl

Comarch gotowy do przejęcia pierwszych usług KSI ZUS

Zakończył się etap procesu weryfikacji gotowości Comarch do świadczenia pierwszych usług wsparcia eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. ZUS potwierdził 100-procentową poprawność wykonania wszystkich jednostek zadaniowych przez Comarch. 

ZUS zweryfikował przekrojową wiedzę Comarch o kluczowych technologiach używanych w KSI. Zgodnie z harmonogramem Comarch miał czas na potwierdzenie praktycznej wiedzy do końca sierpnia. Proces zakończył się 23 sierpnia.

Zadania przygotowane przez ZUS miały przekrojowy charakter, weryfikujący nasze umiejętności w kluczowych technologiach KSI ZUS. Jednostki zadaniowe obejmowały szerokie spektrum wiedzy technologicznej pod kątem całości systemu KSI ZUS, a nie tylko zakresu związanego z pierwszymi przejmowanymi przez nas usługami. Aktualnie prace nad przejęciem usług są realizowane zgodnie z przyjętym przez Strony harmonogramem i zgodnie z nim będziemy zgłaszać gotowość do przejęcia kolejnych usług – mówi Paweł Prokop, wiceprezes Zarządu Comarch.

Comarch 2 marca podpisał umowę na świadczenie usług wsparcia eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. Pierwszy miesiąc był poświęcony na przygotowanie koncepcji przejęcia i świadczenia usług utrzymania. Przygotowana koncepcja, która obejmowała swoim zakresem m.in. opis procesów oraz procedur przejęcia i świadczenia usług, harmonogram, uwarunkowania oraz plany awaryjne, została zaakceptowana przez ZUS i jest podstawą do realizowanych obecnie działań w projekcie.

Priorytetem jaki przyjęła spółka Comarch przy realizacji zadania o tak bezprecedensowej skali,  jest zapewnienie nieprzerwanej i bezawaryjnej pracy KSI ZUS podczas operacji przejęcia od Asseco utrzymania systemu. Przy takim założeniu pierwszy okres został przeznaczony na gromadzenie i analizę wiedzy o systemie, który był budowany i utrzymywany przez 20 lat praktycznie przez jednego wykonawcę. 

W całym procesie przygotowania do przejęcia spotykamy się z przewidywanymi wcześniej utrudnieniami. Oczywisty brak zbieżności interesów obecnego i nowego wykonawcy tj. Asseco i Comarch jest widoczny na wielu płaszczyznach, również medialnej. Jako spółka z ducha inżynierska koncentrujemy się na merytorycznej stronie umowy rozwiązując na bieżąco identyfikowane zagadnienia. Prace realizujemy zgodnie z przyjętymi założeniami i harmonogramem projektu. Jesteśmy w pełni świadomi zarówno złożoności KSI, jak i znaczenia tego systemu w wymiarze społecznym. Na wrzesień i październik Comarch zaproponował przejęcie niewielkiej ilości usług, aby dzięki temu zweryfikować przygotowane procesy i mechanizmy obsługi przed przejęciem pozostałych usług. Jest to jeden z elementów strategii zarządzania ryzykiem – mówi Grzegorz Zawadzki, dyrektor Zespołu Utrzymania KSI ZUS w ComarchMając świadomość złożoności KSI, przyjęliśmy strategię budowy zespołów bazując na specjalistach Comarch wzmocnionych wiedzą i doświadczeniem osób, które bardzo dobrze znają KSI. W ten sposób wykorzystujemy efekt synergii, tworząc potencjał intelektualny zarówno do utrzymania usług, jak i realizacji umowy rozwojowej. Ta strategia bardzo dobrze sprawdziła się na etapie realizacji jednostek zadaniowych, gdzie pomimo zwiększającego się w kolejnych dniach poziomu trudności, wszystkie zadania zostały przez nasz zespół projektowy zrealizowane ze 100-procentową poprawnością. Zespół jest rozbudowywany zgodnie z założonym planem. 

Zgodnie z zapisami umowy przejęcie wszystkich usług KSI ZUS nastąpi do marca 2019 roku.

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 60 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance. 

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2017 r. była to kwota 179 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 5 600 ekspertów, w 90 biurach w 30 krajach od Japonii przez Europę aż po Chile. 
 

Trendy w rozwoju usług serwisowych


Rynek usług wsparcia aplikacji biznesowych dynamicznie się rozwija i ewoluuje w kierunku rozwiązań chmurowych. Wpływ na aktualną sytuację ma kilka czynników.

  • Po pierwsze Klienci coraz częściej sięgają po rozwiązania chmurowe, które stają się standardem zarówno dla podstawowych aplikacji biurowych, jak i rozbudowanych systemów wspierających zarządzanie dużymi przedsiębiorstwami. Architektura rozwiązań chmurowych stawia przed rynkiem inne wyzwania niż znane (nowe wyzwania w odniesieniu do znanych) dotychczas w świecie „klasycznie” instalowanych systemów.

  • Po drugie zakres kompetencji jakich Klient oczekuje od zespołów wsparcia nie ogranicza się jedynie do znajomości narzędzi IT, a wiedzy biznesowej popartej znajomością procesów objętych systemem.
    Konsultanci i Programiści wchodzący w skład naszego zespołu wspierają merytorycznie Klientów w wielu obszarach m.in. takich jak rachunkowość, zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse, logistyka czy kontroling. Za główny cel stawiamy sobie tworzenie zespołu, który rozmawia z Klientem w Jego języku, znając uwarunkowania branżowe i otoczenie rynkowe, w którym Klient działa.
    Zespół nasz tworzą wykwalifikowani specjaliści, co czyni nas jednym z najlepszych zespołów w regionie.

  • Po trzecie zmieniające się uwarunkowania prawne i ekonomiczne mające wpływ na rozwój i codzienne funkcjonowanie naszych Klientów. Wychodząc naprzeciw zmieniającemu się otoczeniu prawnemu i ekonomicznemu rozwijamy i dostosowujemy systemy do bieżących wymagań, wspierając działalność przedsiębiorstw. Odpowiadamy na potrzeby naszych Klientów tworząc dedykowane produkty takie jak JPK, Split Payment, czy też dostosowujące do regulacji prawnych RODO. Aktywnie pracujemy nad poszerzeniem funkcjonalności Microsoft Dynamics 365, dopasowując rozwiązania do zmian rynkowych i technologicznych.

Z naszego doświadczenia widzimy, że coraz więcej firm, chcąc skupić się na najważniejszych procesach biznesowych, decyduje się na oddawanie w ręce partnerów coraz większego zakresu wsparcia IT.
Przyszłością staną się więc centra kompetencyjne potrafiące utrzymać wysoki poziom usług w pełnym świadczonym zakresie.

 

Marcin Michalik, Dyrektor Działu Serwisu Bonair S.A.
https://www.bonair.com.pl/