Wdrożenie Microsoft Dynamics w Grupie Selena

CASE STUDY

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Grupa Selena

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej.

ZAKRES WDROŻENIA

System ERP.

DANE DOSTAWCY

BONAIR S.A.

ul. Przemysława Gintrowskiego 34

02-697 Warszawa

+48 (22) 549 65 50

info@bonair.com.pl

www.bonair.com.pl

www.bonair.com.pl/cee-dynamics-support-center

OPIS WDROŻEŃ

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach.

Problemy, z którymi borykało się przedsiębiorstwo przed wdrożeniem rozwiązania:

Tak o celach wdrożenia mówi Wojciech Knapik, CIO IT: – Zmagaliśmy się z wyzwaniem rozdrobnionych danych, nieoptymalnych i niewystandaryzowanych procesów. Naszym głównym narzędziem analitycznego wsparcia i źródłem informacji zarządczej przez lata był Excel. Mamy świadomość, że coraz częściej przewagi rynkowe trzeba budować nie tylko na specyfice produktowej, ale także na kosztach wytwarzania produktów. Zależało nam też na automatyzacji, by uniezależniać się od błędów ludzkich i budować firmową bazę wiedzy, z której mogą korzystać obecni i przyszli pracownicy. Dodatkowo stawiamy na zintegrowane i chmurowe rozwiązania, które umożliwiają nieponoszenie wielkich kosztów inwestycyjnych.

Dla Grupy Selena kluczowymi celami wdrożenia była: poprawa zarządzania rentownością produktów, standaryzacja efektywności procesów wieloobszarowych, poprawa procesów przepływu gotówki oraz usystematyzowanie gromadzonych w firmie danych.

Wdrożone rozwiązania:

Selena postawiła na kompleksowe wdrożenie praktycznie wszystkich modułów dostępnych w rozwiązaniu Microsoft Dynamics.Wdrożone rozwiązania Microsoft:

Dynamics, Office 365, Skype for Business, Intune.Wykorzystane moduły Microsoft Dynamics:

Finanse i kontroling, Produkcja, WMS (Magazyn Wysokiego Składowania), TMS (Zarządzanie Transportem), MD (Zarządzanie danymi podstawowymi), Konfigurator PLM (Zarządzanie cyklem życia produktu), Sprzedaż, mini CRM w module Sprzedaż, AIF (Application Integration Framework), Zakupy, Logistyka, HR.

Efekty wdrożenia:

Optymalizacja i automatyzacja działań to niewątpliwie jeden z celów, do którego dążymy jako cała Grupa. Zależało nam na zautomatyzowaniu pewnych procesów, by uniezależniać się od błędów ludzkich i budować firmową bazę wiedzy, z której mogą korzystać obecni i przyszli pracownicy. Stawiamy na zintegrowane i chmurowe rozwiązania, które umożliwiają zmniejszenie kosztów inwestycyjnych” – mówi Artur Ryglowski, Członek Zarządu Selena FM SA, dyrektor ds. Operacji Produkcyjnych i Logistycznych.

Wdrożenie Microsoft Dynamics spaja procesy operacyjne w produkcji i łańcuchu dostaw. Dzięki przeniesieniu najlepszych praktyk wypracowanych przez lata przez spółkę dystrybucyjną jako referencji procesów sprzedażowych, zostały ujednolicone procesy finansowe i kadrowo-płacowe.

Grupa Selena implementowała rozwiązanie równolegle w 7 spółkach o różnej specyfice, dlatego istotnym elementem projektu były prace przygotowawcze, w tym tworzenie nowego modelu biznesowego. Stabilizacja trwała około roku. Teraz Selena jest już w fazie zaawansowanego rozwoju systemu i planujemy w tym roku pierwsze implementacje w spółkach zagranicznych.

Daniel Olejniczak z firmy Bonair, partner wdrożeniowy Microsoft Dynamics

Zobacz profil firmy BONAIR S.A. w bazie systemów IT:

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/128

Agromet Sp. z o.o. usprawnia procesy z Infor CloudSuite Industrial.

CASE STUDY

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Agromet Sp. z o.o. 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Produkcja systemów napędowych oraz części do maszyn rolniczych.

ZAKRES WDROŻENIA

Zintegrowany System Informatyczny klasy ERP Infor CloudSuite Industrial (SyteLine).

DANE DOSTAWCY

ICOMP Sp. z o.o.

ul. Chopina 13b

65-031 Zielona Góra

Tel. +48 (68) 328 00 00

www.icomperp.pl

OPIS WDROŻEŃ

Firma:

Agromet Sp. z o.o. z Ostrzeszowa, to firma o ugruntowanej pozycji na rynku europejskim. Specjalizuje się w produkcji systemów napędowych oraz części do maszyn rolniczych takich jak przekładnie, koła i wałki zębate. Firma Agromet produkuje nie tylko standardowe systemy przekładniowe ale także specjalistyczne, projektowane na indywidualne zamówienie Klienta. Oprócz produkcji, firma oferuje usługi w zakresie obróbki mechanicznej, montażu i usług projektowych. Firma posiada nowoczesny park maszynowy oraz doskonale wykwalifikowaną kadrę pracowniczą.

Cel wdrożenia:

Celem wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) było zastąpienie wykorzystywanego do tej pory przestarzałego oprogramowania, które przestało zaspokajać potrzeby firmy, systemem nowej generacji. Nowe rozwiązanie miało wesprzeć firmę w bieżących i długookresowych wyzwaniach biznesowych oraz pomóc w zarządzaniu danymi w krytycznych obszarach: dokładnym ofertowaniu, dostawie wyrobu na czas do klienta (data obiecana – CTP), technologii, planowaniu i realizacji produkcji oraz kontroli jakości. Dla firmy, istotna była również elastyczność systemu oraz jego otwartość na modyfikacje. Oczekiwano, że system będzie się rozrastał razem z firmą a także pozwalał na samodzielne wykonywanie modyfikacji i dostosowywanie go do potrzeb firmy. Realizacja wdrożenia: Wdrożenie przeprowadzono w ciągu 6 miesięcy, wykonując migrację danych ze starego systemu do wdrażanego systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine). Start produkcyjny odbył się zgodnie z harmonogramem, uruchomione zostały wszystkie wdrażane obszary.

Termin wdrożenia:

System Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) został wdrożony w maju 2013 roku. W roku 2017 odbył się Upgrade systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) do wersji 9.00.30.

Korzyści z wdrożenia:

Kierownik ds. informatyki w firmie AGROMET Sp. z o.o.: “Wdrożenie systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) w firmie Agromet przyniosło cały szereg korzyści. Najważniejsze było dla nas jednak zastąpienie różnych wcześniej używanych rozwiązań, budowanych w różnych technologiach, jednym zintegrowanym, nowoczesnym systemem. Pozwoliło nam to wyeliminować chociażby konieczność podwójnej ewidencji niektórych danych w różnych systemach. Dzięki temu, że system Infor CloudSuite Industrial (SyteLine), obejmuje swoim działaniem wszystkie obszary w firmie, uzyskaliśmy również, niemożliwe do osiągnięcia wcześniej, możliwości raportowania. Ponieważ wszystkie dane są przechowywane w jednej spójnej bazie danych, łatwo i szybko możemy tworzyć dowolne zestawienia czy analizy – czy to korzystając ze standardowych raportów systemu, czy to za pomocą tabel przestawnych w MS Excel, czy nawet wykorzystując technologie OLAP.”

Otwartość rozwiązania i zastosowana technologia .NET, daje nam możliwość, szybkiego dostosowywania systemu do zmieniającego się otoczenia i potrzeb użytkowników.

Zobacz profil firmy ICOMP Sp. z o.o. w bazie systemów IT:

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/41

Kiedy należy wdrożyć workflow?

Workflow jest to przepływ pracy, dzięki któremu można zautomatyzować procesy biznesowe, którymi są między innymi informacje, dokumenty czy zadania. Usprawnienie odbywa się poprzez płynny przepływ dokumentów pomiędzy pracownikami, którzy wykonują pewien zespół czynności. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania możemy przypisać rolę jaką pełni dana osoba w całym procesie.

 

Dlaczego warto stosować system workflow?

Jedną z głównych zalet jest z pewnością zastosowanie nowych technologii, które zautomatyzują cały proces. W skutek czego system odciąży pracownika, a przedsiębiorstwo zaoszczędzi czas i ograniczy koszty związane z nakładami pracy ludzkiej. Mówiąc o zautomatyzowaniu procesów, należy wspomnieć o rozdzielaniu zadań. Za pośrednictwem workflow system sam dobiera pracownika, uwzględniając jego kwalifikacje i prawa dostępu. Przekłada się to na efektywniejsze zarządzanie i kontrolowanie przepływu prac w przedsiębiorstwie. Programy workflow pozwalają również na szybkie rozwiązywanie problemów. Daje to możliwość na szybkiego reagowania na napotkane problemy i unikanie przestojów.

 

Kiedy należy wdrożyć workflow?

  1. Gdy następuje konieczność zwiększenia zatrudnienia pracowników administracyjnych.
  2. Kiedy powtarzają się błędy w głównych procesach biznesowych.
  3. Gdy procesy występujące w przedsiębiorstwie wymagają pracy grupowej;
  4. Gdy praca wykonywana przez pracowników wymaga wieloetapowej akceptacji przez przełożonych;
  5. Gdy w przedsiębiorstwie występują ściśle oprocedurowane procesy;
  6. Gdy przedsiębiorstwo generuje dużą ilość dokumentów w ramach przeprowadzanych procesów;
  7. Gdy przedsiębiorstwo posiada rozbudowaną dokumentację projektów i procesów;
  8. Gdy przedsiębiorstwo posiada wdrożony System Zarządzania Jakością

 

8 głównych problemów przy wdrażaniu workflow:

  1. Brak możliwości przeprowadzenia kontroli statusu rozpoczętych procesów w dowolnym momencie;
  2. Utrudniona kontrola następcza przeprowadzanych procesów i badanie metod pracy – wymagają dogłębnej analizy dokumentacji;
  3. Generowanie kosztów wewnętrznych, związanych z przepływem informacji i dokumentów, w postaci przesyłek pocztowych, telefonów, transportu itd.;
  4. Utrudniony dostęp do pełnych dokumentacji danych procesów lub projektów – konieczność korzystania, np. z archiwum;
  5. Konieczność pracochłonnego opracowywania dokumentacji procesów przez osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie danych procesów;
  6. Utrudniona ochrona danych poufnych i wrażliwych w procesie przepływu dokumentów pomiędzy działami lub stanowiskami;
  7. Generowanie dużych kosztów i nakładu pracy przez zmiany w procesach biznesowych i procedurach;
  8. Występowanie pomyłek, wynikających z natłoku zadań lub błędnej interpretacji poleceń.

 

Wybrane projekty inwestycyjne

Obecnie BPC GROUP POLAND monitoruje około 150 projektów inwestycyjnych na rok 2019/2020, w których przedsiębiorcy zamierzają usprawnić procesy przepływu pracy.

Poniżej prezentujemy w tabeli 20 przykładowych projektów, w których obok usprawnień w obszarze produkcji, przedsiębiorstwa planują wdrożyć także system workflow.

 

Opis infrastruktury IT analizowanych przedsiębiorstw oraz plany inwestycyjne (fragm. raportu):

Tabela sporządzona w oparciu o dane analityczne BPC GROUP POLAND zebrane w roku 2018.

 

O firmie BPC GROUP POLAND

BPC GROUP POLAND jest firmą, która od ponad 10 lat wspiera kadrę menadżerską przedsiębiorstw sektora MŚP i korporacyjnego w wyborze zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Jako jedyna firma konsultingowa w Polsce, na bieżąco monitoruje procesy wdrożeniowe w kilkuset dużych i średnich przedsiębiorstwach. Konsultanci pozyskują dane na temat funkcjonalności systemów IT oraz ich wykorzystaniu w praktyce. Analizują współpracę przedsiębiorców z dostawcami systemów. Pozyskana wiedza jest wykorzystywana przy realizacji usług doradczych, które konstruowanie są zawsze w oparciu o aktualne dane z rynku na temat ilości i możliwości dostępnych systemów w Polsce. Konsultanci systematycznie monitorują systemy wprowadzane przez producentów wraz z ich aktualizacjami, jak również weryfikują aktualne zasoby kadrowe i kompetencyjne dostawców.

Więcej informacji: www.bpc-group.pl

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Rynek rozwiązań workflow w Polsce.

 

ibcsVoice w zakładach Śnieżki – kompletacja na najwyższym poziomie.

Firma Śnieżka S.A. jest jednym z największych producentów farb i lakierów w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka od lat dynamicznie się rozwija, zwiększając sprzedaż swoich produktów zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Firma od dłuższego czasu prowadzi działania na rzecz optymalizacji procesów wewnętrznych. Jednym z istotnych aspektów jest tu logistyka, dlatego w 2017 roku  Śnieżka zdecydowała się na wdrożenie w swoim magazynie w Brzeźnicy systemu kompletacji głosowej ibcsVoice.

 

Potrzeba wejścia na wyższy poziom

Firma Śnieżka S.A. jest konsekwentna w swojej polityce innowacji oraz ciągłego usprawniania wewnętrznych procesów w firmie.

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na farby i lakiery produkowane przez Śnieżkę, coraz większemu obciążeniu ulegał główny magazyn wyrobów gotowych, zlokalizowany w Brzeźnicy,  stanowiący istotny element  infrastruktury logistycznej firmy. To stąd rozpoczyna się dystrybucja farb na całą Polskę. W wyniku przeprowadzonego audytu wewnętrznego zdecydowano o inwestycji w system automatyzacji pracy magazynu.

Cele, jakie sobie wyznaczyliśmy w kontekście optymalizacji pracy magazynu to redukcja kontroli palet. Rozumieliśmy przez to zwiększenie jakości wysyłek, automatyzację druku dokumentów, a co za tym idzie obniżenie kosztów związanych z drukiem i ogólne zwiększenie wydajności procesów magazynowych o około 30%. Założenia te były naprawdę ambitne, dlatego potrzebowaliśmy odpowiedniego partnera, który mógł nam pomóc w ich realizacji – mówi Anna Giza, Kierownik Magazynu Wyrobów Gotowych Śnieżki.

 

IBCS Poland – zespół do zadań specjalnych

Firma od dłuższego czasu współpracowała z IBCS Poland, wynosząc z dotychczasowego współdziałania pozytywne doświadczenia. Co więcej, IBCS Poland mogło się wykazać doświadczeniem w realizacji skomplikowanych projektów usprawniających funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach. Po analizie przedwdrożeniowej, specjaliści z nowosądeckiej firmy zaproponowali zespołowi Śnieżki zaimplementowanie systemu obsługi głosowej ibcsVoice z wykorzystaniem rozwiązania Honeywell Vocollect.

Zadaniem nowego systemu było usprawnienie czynności pracowników realizujących procesy kompletacji, zastępując pracę ręcznych terminali urządzeniami wykorzystującymi technologię głosową. Warunkiem koniecznym była pełna integracja nowego rozwiązania z funkcjonującym w magazynie systemem ERP IFS.

Rozwiązanie zaproponowane przez IBCS Poland zakładało wykorzystanie systemu głosowego ibcsVoice w oparciu o terminale głosowe Honeywell Talkman A710 w komplecie ze słuchawkami bezprzewodowymi typu SRX2. Dostarczonych zostało 25 urządzeń dla pracowników kompletujących w systemie 3 zmianowym. Całe rozwiązanie zostało zintegrowane z działającym już systemem ERP, a sercem rozwiązania została aplikacja autorska ibcsVoice.

 

Jak działa ibcsVoice?

System ibcsVoice importuje pozycje zlecenia, które są sortowane przez narzędzie opracowane przez programistów firmy Śnieżka. Pracownik biurowy przed przekazaniem zlecenia do realizacji ma możliwość zmiany sposobu sortowania, ręcznego przesuwania pozycji w zleceniu, ale również pomiędzy zleceniami.

Pracownik, który pobrał zlecenie na terminal głosowy, otrzymuje wszystkie niezbędne informacje. Następnie system kieruje go do właściwej alejki w magazynie. Po potwierdzeniu, że znajduje się we właściwym miejscu, głos wskazuje mu lokalizację przedmiotu do kompletacji i prosi o odczytanie cyfr kontrolnych lokalizacji lub ostatnich cyfr kodu EAN towaru. Następnie system informuje użytkownika o liczbie produktów do pobrania. Operator ma możliwość zapytania o nazwę i kod towaru. Po potwierdzeniu jego liczby, system przechodzi do kolejnej pozycji. Rozwiązanie to umożliwia także odczytanie dodatkowych uwag zdefiniowanych dla danej pozycji, jak również informacji o konieczności oklejenia palety specjalistycznymi oznaczeniami. Po skompletowaniu palety system generuje etykietę paletową oraz specyfikację danej palety.

 

Poprawa ponad plan

Funkcjonowanie systemu ibcsVoice w brzeźnickim magazynie firmy Śnieżka S.A. przyczyniło się do zwiększenia wydajności realizacji procesów kompletacyjnych, skrócenia czasu szkoleń pracowników oraz zwiększenia dokładności realizacji wydań.

Co warto podkreślić, wydajność magazynu wzrosła powyżej zakładanej wartości. Przyczyniło się to do realnych oszczędności finansowych. Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia i jego efektów oraz współpracy z IBCS Poland.  – zapewnia Anna Giza z firmy Śnieżka.

 

https://www.ibcs.pl/ibcsvoice-system-glosowy/