Szybki dostęp do informacji gwarancją lepszych decyzji biznesowych – Phillips wybiera rozwiązanie Comarch

Philips podpisał umowę z Comarch na wdrożenie innowacyjnej platformy raportująco-komunikacyjnej, która będzie wykorzystywana przez producenta do wzmocnienia współpracy z sieciami handlowymi oraz dystrybutorami. Wybrane rozwiązanie – Comarch Online Distribution – dostarcza rzetelne dane na temat rynku, jednocześnie pozwalając firmie stymulować aktywność sprzedażową partnerów handlowych.

Philips to jedna z największych firm elektronicznych na świecie. Po długoletniej, pozytywnie ocenianej współpracy z Comarch (wdrożenie i utrzymanie systemu mobilnego oraz elektroniczna wymiana dokumentów z sieciami handlowymi), firma podjęła decyzję, aby rozszerzyć jej zakres o wdrożenie Comarch Online Distribution. Jest to nowoczesna platforma raportująco-komunikacyjna wykorzystywana we współpracy producenta z siecią dystrybutorów. Rozwiązanie umożliwia codzienne, automatyczne raportowanie Big Data, gwarantując w ten sposób dostęp do aktualnych danych dotyczących odsprzedaży produktów na rynku detalicznym. 

O wyborze rozwiązania firmy Comarch zadecydowała nie tylko jakość dostarczanych danych dotyczących odsprzedaży i stanów magazynowych. Poszukiwaliśmy solidnego i pewnego partnera; firmy, która ma nie tylko dużą znajomość zagadnienia, ale też wartościowe doświadczenie. Comarch to ma. Przekonaliśmy się o tym w ostatnich latach naszej bardzo dobrej współpracy – mówi Łukasz Mieteń, Head of Business Transformation and IT, CEE w Philips. 

Dzięki integracji platformy Comarch Online Distribution z systemami ERP oraz systemami sprzedażowymi po stronie partnerów handlowych, producenci uzyskują bezpośredni dostęp do aktualizowanej w czasie rzeczywistym bazy danych. Połączenie Comarch Online Distribution z systemem klasy Business Intelligence gwarantuje z kolei szybki dostęp do wielowymiarowych analiz dotyczących informacji pozyskanych z wszystkich kanałów sprzedaży. Rzetelne informacje o stanach magazynowych sieci handlowych i dystrybutorów pozwalają producentom efektywniej planować strategię sprzedażową. 

Zaproponowane przez Comarch rozwiązanie to nowoczesna i kompleksowa platforma wspierająca procesy sprzedażowe wśród dystrybutorów w kanale tradycyjnym, jak i sieci handlowych należących do kanału nowoczesnego. W ramach projektu, do systemu podłączeni zostaną partnerzy firmy Philips – sieci handlowe, e-commerce oraz dystrybutorzy z sześciu europejskich hubów. Rozwiązanie Comarch Online Distribution znacząco poprawi jakość raportowanych danych oraz usprawni ich analizę, a co za tym idzie pozwoli na szybsze podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. – mówi Bartłomiej Szuper, dyrektor konsultingu Comarch.
Philips to holenderska firma o międzynarodowym zasięgu: zatrudnia około 74 000 osób w 100 krajach na całym świecie. Obecnie jest jedną z największych firm elektronicznych na świecie, które skupiają się na wprowadzaniu innowacji w dziedzinach opieki medycznej oraz produktów konsumenckich. 
 

Colibra – producent biżuterii wdraża moduł produkcyjny HermesaSQL !

Firma Colibra Sp. z o.o. jest producentem biżuterii. Od ponad 40 lat produkuje wyroby jubilerskie na rynek krajowy i zagraniczny, które słyną z wysokiej jakości i oryginalnego wzornictwa. Biżuteria pokryta jest złotem i srebrem z wykorzystaniem znanych w całej Europie kryształów CRYSTALLIZED – Swarovski Elements. Firma stosuje nowoczesną technologię tzw. elekroforezą opartą na licencji austriackiej. Pozwala ona zabezpieczyć powłokę przed ścieraniem złota i srebra, dzięki czemu wyroby zachowują wysoką jakość powierzchni niezależnie od czasu ich użytkowania.
  
W roku 2017 Colibra zakupiła systemy ERP HermesSQL wraz z modułami handlowo-magazynowym, finansowo-księgowym, kadrowo-płacowym oraz obsługi transakcji walutowych i zagranicznych. Celem inwestycji w nowe oprogramowanie ERP była konieczność zastąpienia posiadanych przez spółkę autorskich, niewydajnych i niewspółpracujących ze sobą aplikacji jednym kompleksowym programem ERP.  Wykonawcą wdrożenia został zespół specjalistów z Humansoft.
 
I etap wdrożenia
W pierwszym etapie wdrożony został moduł handlowo-magazynowy. Początkowo system wykorzystywany był jedynie w zakresie rejestracji dokumentów zakupu, wydań surowców na produkcję, rejestracji dokumentów sprzedaży oraz prowadzenia rozrachunków z krajowymi i zagranicznymi dostawcami i odbiorcami.
 
Stan aktualny
Zgodnie z założeniami projektu, obecnie trwają prace wdrożeniowe modułu księgowego i kadrowo-płacowego. Trzeci i ostatni etap wdrożenia, planowany jest na kwiecień br. i związany jest z uruchomieniem zaawansowanego modułu do zarządzania produkcją.
 
Główne założenia
Wykorzystując system HermesSQL i moduł „Zarządzanie produkcją”, spółka Colibra ma na celu zwiększenie kontroli nad stanami magazynowymi surowców i półproduktów, szczegółowe śledzenie każdego z etapów produkcji oraz obsługę procesów związanych z wytwarzaniem prototypów. Meldunki zwrotne z przebiegu produkcji będą składane przy pomocy czytników kodów kreskowych. Dzięki integracja modułu handlowo-magazynowego, księgowego i produkcyjnego dział księgowości będzie rozliczał w programie również koszty produkcji.

Źródło: Humansoft Sp. z o.o.
           www.humansoft.pl
 

Comarch sponsorem klubu piłkarskiego OSC z Lille

Comarch został sponsorem ekstraklasowego, zajmującego obecnie drugie miejsce w Ligue 1, klubu piłkarskiego OSC z Lille we Francji. Firma informatyczna będzie wspierać piłkarzy do końca sezonu 2019-2020.

Sponsoring drużyny z Lille ma na celu stworzenie współpracy na szerszą skalę, która przyczyniłaby się do zbudowania większej rozpoznawalności marki Comarch we Francji. Począwszy od meczu LOSC -Dijon FCO (03.03.19), przez cały sezon, logo Comarch będzie widniało na koszulkach piłkarzy z Lille, jak również na telebimach areny stadionu Pierre Mauroy w Lille oraz na oficjalnych znakach siedziby klubu LOSC.

Comarch działa na rynku francuskim od 2006 roku, regionalna siedziba główna znajduje się w Lezennes na północy Francji, oraz w Grenoble i od niedawna również w Lyonie. Działalność firmy koncentruje się głównie na sektorze handlu detalicznego, przemyśle i rozwiązaniach informatycznych dla służby zdrowia. Spółka współpracuje z firmami na rynku francuskim, takimi jak: Auchan, Galeries Lafayette, PMU, Eram, Leroy Merlin czy La Redoute.

– Mamy zaszczyt ogłosić rozpoczęcie współpracy Comarch z LOSC. Comarch – polska spółka reprezentuje wymiar międzynarodowy; jednocześnie będąc obecną na rynku lokalnym, oferując rozwiązania informatyczne dla czołowych firm z regionu północnej Francji. Janusz Filipiak, poza przodowaniem w dziedzinie hi-tech, jest również wielkim pasjonatem piłki nożnej. Współpraca między klubem LOSC a Comarch wynika z połączenia tych dwóch dziedzin – powiedział Marc Ingla, CEO LOSC’u.

– Zdecydowaliśmy się na kontrakt sponsorski z klubem piłkarskim LOSC z Lille w celu wzmocnienia rozpoznawalności naszego brandu co wpisuje się w szerzy projekt budowania świadomości marki Comarch na rynku francuskim wśród naszej grupy docelowej. Naszą działalność operacyjną prowadzimy aktywnie głównie na północy Francji oraz w regionie paryskim, stąd pomysł partnerstwa z bardzo rozpoznawalnym regionalnie brandem. Współpraca z tak prestiżowym i renomowanym klubem sportowym, szykującym się od przyszłego sezonu do gry w europejskich pucharach, była dla nas kolejnym, naturalnym etapem rozwoju. Nie bez znaczenia był fakt, że wartości sportowe są szczególnie ważne dla Comarch, który jest już właścicielem klubu piłkarskiego Cracovia – deklaruje Arkadiusz Iłgowski, Dyrektor Generalny Comarch Francja.- deklaruje Arkadiusz Iłgowski, Dyrektor Generalny Comarch Francja.

Comarch, występując w charakterze oficjalnego sponsora klubu piłkarskiego LOSC, potwierdza chęć wzmocnienia swojej obecności na rynku francuskim.

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2017 roku nakłady na prace R&D wyniosły 180 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 000 ekspertów, w 92biurach w 33 krajach od Japonii przez Europę aż po Chile.

Jak podejmować trafne decyzje biznesowe?

Jednym z najważniejszych elementów czynników sukcesu jest dostęp do właściwych informacji. W obecnych czasach zbieramy coraz więcej danych, co wcale nie oznacza, że mamy łatwiejszy dostęp do informacji. Przykładem jest poczta elektroniczna. Dostajemy coraz więcej maili i coraz trudniej znaleźć w nich właściwe informacje. Żeby przetworzyć dane w przydatną informację, musimy nadać im odpowiednią strukturę i mieć właściwe narzędzia do ich analizy.

Cykl podejmowania decyzji składa się ze zbierania danych i ich analizy. Dopiero na tej podstawie jesteśmy w stanie podejmować decyzje lub zadawać kolejne pytania, co może się wiązać z koniecznością zbierania innych danych.

 

Lepsze Decyzje 1

 

 

Wiele danych potrzebnych do analiz biznesowych znajduje się w systemach już wykorzystywanych w firmie, np. ERP, CRM itp. Natomiast wiele danych znajduje się w nieustrukturyzowanych danych, np. w e-mail. W wielu wypadkach chcemy zbierać dodatkowe dane, a modyfikacje niektórych systemów (np. ERP) mogą być trudne lub kosztowne. Dodatkowe systemy ERP nie są w stanie obsłużyć wszystkich procesów biznesowych. W tym celu zwykle bardziej opłacalne jest wdrożenie systemu workflow, czyli systemu obiegu dokumentów. Przy czym nazwa workflow jest bardziej adekwatna, gdyż zbierane dane nie muszą mieć postaci dokumentów.

 

Lepsze Decyzje 2

 

 

W momencie, gdy już zbieramy odpowiednie dane, potrzebujemy narzędzi do ich analizy, czyli narzędzi typu Business Intelligence. Możemy w tym celu wykorzystać funkcjonalności wbudowane w workflow czy też skorzystać z dedykowanych narzędzi do wizualizacji.

 

Wyzwania zbierania i analizy danych

Brak odpowiednich narzędzi do zbierania danych wiąże się z następującymi problemami:

  • Długi czas uzyskania dostępu do właściwej informacji, np. trudność znalezienia właściwego dokumentu,
  • Brak możliwości robienia automatycznych zestawień. Stworzenie raportu może się wiązać z ręcznych zbieraniem danych, np. wyszukiwanie plików Excel z kilku źródeł i ich łączenie,
  • Łączenie danych z wielu systemów wiąże się z dużą pracochłonnością,
  • Brak możliwości wykrywania nietypowych sytuacji i anomalii w danych,
  • Zebrane informacje mogą być błędne lub niepełne,
  • Danych jest dużo i nie można ich przeanalizować „ręcznie” i wyciągnąć właściwych wniosków.

O skutkach błędnych decyzji nie trzeba nikogo przekonywać, gdyż mogą mieć one bardzo negatywne skutki finansowe, a w skrajnych przypadkach zagrozić istnieniu firmy. Może to wynikać, np. z naliczenia kar za opóźnienia, błędnego naliczenia podatków, zatrudnienia lub zwolnienia niewłaściwych ludzi czy też nietrafionych inwestycji.

 

Jak zbierać dane?

Aby zbierać dane takie, jakie w określonej chwili są nam potrzebne, należy mieć odpowiednie narzędzia informatyczne. Najlepszym narzędziem do tego celu może być system workflow, który pozwala zautomatyzować obsługę procesów biznesowych i zbierać informacje na każdym etapie takiego procesu od ludzi bezpośrednio w proces zaangażowanych. Przy czym bardzo ważne jest przekazanie kontroli nad procesami osobom z biznesu. Chodzi o możliwość uruchamiania nowych procesów i modyfikacji istniejących bez konieczności angażowania działu IT. W przeciwnym razie nowe procesy nie będą objęte takim systemem, gdyż czas wdrożenia nowego procesu będzie zbyt długi a koszt zbyt wysoki.

Lepsze Decyzje 3

Dobre narzędzie do zbierania danych i automatyzacji procesów powinno dawać następujące możliwości:

  • Szybkie wdrożenie,
  • Definiowanie nowych procesów przez użytkowników biznesowych,
  • Łatwe definiowanie metadanych zbieranych w procesie,
  • Modyfikacja ścieżek obiegu informacji,
  • wprowadzanie wyjątków w obiegu informacji w ramach określonych uprawnień,
  • Śledzenie czasu obiegu informacji i wykrywania „wąskich gardeł”,
  • Wykrywanie sytuacji nietypowych i ostrzeganiu użytkownika,
  • Definiowanie reguł walidacji danych,
  • Integracja z innymi systemami (przy wsparciu IT),
  • Szybki podgląd rzeczywistych przebiegów procesów na podstawie zebranych danych.

 

Jak analizować dane?

Gdy już zbieramy dane, możemy przejść do ich analizy. Kluczowa jest tutaj możliwość szybkiego definiowania różnego rodzaju zestawień i raportów. System workflow powinien mieć narzędzia, które to umożliwią. Raporty powinny zarówno umożliwiać analizę przebiegu samych procesów, jak również analizę zebranych danych.

 

Lepsze Decyzje 4

 

 

Bardzo pożądana jest możliwość definiowania dashboardów, które prezentują jednocześnie wiele rodzajów danych, w tym pochodzących z danych zewnętrznych. Dzięki temu osoba analizująca dane może jednych spojrzeniem zorientować się w danych.

 

Lepsze Decyzje 5

 

 

Dedykowane systemy Business Intelligence

W niektórych wypadkach może się okazać, że chcemy jednak skorzystać ze specjalizowanych narzędzi, np. Tableau. Może to wynikać np. z potrzeby bardziej zaawansowanego drążenia danych, wykrywania trendów, tworzenia modeli matematycznych czy prowadzenia analiz predykcyjnych. Możemy też chcieć po prostu tworzyć bardziej zaawansowane dashboardy. W takim przypadku bardzo ważny jest łatwy dostęp do danych zebranych w systemie workflow, np. z poziomu zapytań SQL.

 

Lepsze Decyzje 6

 

Lepsze Decyzje 7

 

 

Wnioski

W ramach podsumowania warto zauważyć, że zbieranie i analiza danych jest kluczowa w kontekście nie tylko bieżącego funkcjonowania, ale również rozwoju i zdobywania przewagi konkurencyjnej. Skutki błędnych decyzji mogą być bardzo dotkliwe. Zastosowanie właściwych narzędzi zarówno do zbierania i analizy danych jest bardzo ważne, a wstrzymywanie się z wdrożeniem takich narzędzi lub wybór niewłaściwego narzędzia zwiększa ryzyko biznesowe oraz ogranicza możliwości rozwoju firmy.

Dowiedz się więcej: https://www.amodit.pl

Sprawdź wszystkie możliwości, jakie daje system i uruchom demo: https://register.amodit.com