MOSTVA wspiera obszar zarządzania obiegiem dokumentów i workflow z systemem XPRIMER.ECM

Myśląc o tym, jakie wyzwania występują w branży logistycznej – najczęściej myślimy o problemach związanych z  zarządzaniem magazynem, a znacznie rzadziej o mało efektywnym obiegu dokumentów. Czy słusznie? Niekoniecznie, ponieważ ilość przetwarzanych danych w branży logistycznej jest naprawdę ogromna, a konsekwencje wynikające ze zgubienia dokumentów lub zbyt długiego czasu ich lokalizacji mogą okazać się niezwykle bolesne.

Firmą, która jest niezwykle świadoma tego, jak kluczowe znaczenie na sprawne funkcjonowanie całej organizacji ma efektywne zarządzanie obiegiem dokumentów i workflow jest Mostva Sp. z o.o.

Powoli zaczynaliśmy czuć, że za chwilę coraz ciężej będzie nam odnaleźć się we wszystkich informacjach i danych, które gromadzimy bez wyspecjalizowanego systemu IT. Traciliśmy kontrolę nad sprawnym przetwarzaniem dokumentów różnego typu, o różnym priorytecie i tematyce, a komunikacja pomiędzy oddziałami naszej firmy nie była tak szybka i efektywna, jakbyśmy tego oczekiwali. Zaczęliśmy szukać rozwiązania, które efektywnie wesprze obieg dokumentów w naszej firmie, scentralizuje dane ze wszystkich oddziałów i z łatwością zsynchronizuje się z naszym systemem ERP. Wszystkie te cechy znaleźliśmy w systemie XPRIMER.ECM i obecnie trudno nam sobie wyobrazić, jak mogliśmy funkcjonować bez wsparcia tego rozwiązania. Bardzo ważna jest dla nas również możliwość rozwoju systemu w zakresie obszarów HRM i HCM. Mamy poczucie, że to system, który będzie rozwijał się razem z nami na przestrzeni naprawdę wielu lat i unikniemy problemu, z którym boryka się wiele firm, czyli zmiany wdrożonego systemu już po kilku latach.
Doceniamy również wsparcie ze strony specjalistów eq system podczas całego procesu wdrożenia oraz po jego zakończeniu. Wykazali się oni znajomością branży logistycznej i zachodzących w niej procesów. Swoją pracę opierali na ścisłej współpracy z naszymi ekspertami i skupiali się na bardzo szczegółowym poznaniu naszych procesów i zrozumieniu funkcjonowania naszej organizacji. Polecam zarówno system XPRIMER.ECM, jaki firmę eq system.

Grzegorz Kukuła, Główny Księgowy Mostva Sp. z o.o.

Wśród najważniejszych celów do osiągnięcia Mostva Sp. z o.o. wskazała między innymi:
•    Zwiększenie nadzoru nad dokumentami papierowymi i ich kopiami.
•    Eliminację rozproszenia dokumentów.
•    Poprawę komunikacji pomiędzy firmą a poszczególnymi jej oddziałami.
•    Obniżenie kosztów związanych z obsługą dokumentów.
Osiągnięte korzyści:
•    Skrócenie czasu obiegu dokumentów o ponad 20% dzięki zgromadzeniu wszystkich informacji w jednym miejscu.
•    Zmniejszenie ilości zapytań kierowanych do działu księgowego o 10% dzięki nadaniu pracownikom dostępu do najważniejszych informacji i danych, które ich bezpośrednio dotyczą.
•    Coroczne zmniejszenie ilości papierowych dokumentów o 20%.
System XPRIMER.ECM jest rozwiązaniem, które rozwija się razem z daną organizacją – w związku z tym korzyści, które udało się teraz osiągnąć, to dopiero początek zmian i usprawnień. Specjaliści w firmie Mostva to osoby zaangażowane w ciągłe doskonalenie procesów, dlatego nie mamy żadnych wątpliwości, że XPRIMER.ECM nadal będzie wspomagał usprawnienia z zakresu zarządzania obiegiem dokumentów i workflow.
Więcej informacji o projekcie i jego zakresie znajdą Państwo pod adresem: www.eqsystem.pl/case_study/mostva-case-study/

Chmura obliczeniowa – czego boją się firmy i jak mogą na niej skorzystać?

Najnowszy raport Gartnera ogłosił rok 2019 rokiem chmury. Prognozy mówią, iż całkowita wartość dochodów globalnego rynku publicznej chmury obliczeniowej w 2020 roku może osiągnąć 411 mld dolarów. W Polsce rynek ten wart jest 200 mln dolarów i cały czas dynamicznie się rozwija.1

 

Według danych Eurostatu w 2018 roku 26% przedsiębiorstw w Unii Europejskiej przetwarzało swoje dane w chmurze, głównie w zakresie poczty elektronicznej i przechowywania danych.2 Widoczna jest wyraźna tendencja wzrostowa  porównaniu do lat wcześniejszych. W czołówce Państw wykorzystujących Cloud Computing jest Finlandia, Szwecja oraz Dania. Polska sklasyfikowana jest na niechlubnym  26 miejscu, za nami pozostają tylko Rumunia oraz Bułgaria. Jedynie 11,5 % polskich przedsiębiorstw korzysta obecnie z płatnych usług obliczeniowych.3 Choć jest to o 1.5% więcej niż w roku 2017, to liczba ta nie jest zadowalająca.

 

 

Polskie firmy wykorzystują chmurę najczęściej do udostępniania poczty e-mail, zakupu oprogramowania biurowego, hostingu bazy danych oraz przechowywania plików.

 

 

Choć Cloud Computing na dobre zagościł w świadomości polskich przedsiębiorców, nadal jego wykorzystanie budzi sporo obaw.  Najczęściej związane są one z powierzeniem ważnych danych firmie zewnętrznej. Przedsiębiorstwa boją się, iż ktoś niepożądany będzie miał do nich wgląd lub po prostu zostaną wykradzione. Kolejną kwestią jest obawa o ciągłość dostępu do danych w sytuacji awarii lub zaprzestania płatności.

Okazuje się jednak, iż większe zagrożenie dla danych jest w wewnętrznych systemach firmy np. ktoś nie wyloguje się z systemu, a wtedy osoba postronna może skopiować dane na pendrive.

W rzeczywistości bezpieczeństwo w chmurze jest większe, niż w tradycyjnym centrum danych. Usługodawcy zobowiązani są do przestrzegania szeregu norm i dobrych praktyk np. ISO 27018, która określa poufność naszych danych i mówi o tym, że usługodawca nie wykorzysta ich w celach marketingowych czy unijna dyrektywa 95/46/WE określająca minimalny poziom ochrony danych osobowych. Warto jednak pamiętać, iż nawet najlepsze certyfikaty, kompetencje i kwalifikacje  dostawcy zdadzą się  na nic, jeśli  to użytkownik nie dołoży starań, aby zachować poufność dostępu do swoich danych w chmurze.

 

Najważniejsze korzyści jakie daje przedsiębiorstwom chmura:

  1. Oszczędność czasu wdrożenia rozwiązań IT;
  2. Oszczędności związane z ograniczeniem infrastruktury sprzętowej;
  3. Dostępność do usługi z każdego komputera podłączonego do Internetu;
  4. Wzrost efektywności działania firmy, dzięki dużej wydajności i szybkości działania usług w chmurze;
  5. Wysokie bezpieczeństwo danych.

 

 

O firmie BPC GROUP POLAND

BPC GROUP POLAND jest firmą, która od ponad 10 lat wspiera kadrę menadżerską przedsiębiorstw sektora MŚP i korporacyjnego w wyborze zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Jako jedyna firma konsultingowa w Polsce, na bieżąco monitoruje procesy wdrożeniowe w kilkuset dużych i średnich przedsiębiorstwach. Konsultanci pozyskują dane na temat funkcjonalności systemów IT oraz ich wykorzystaniu w praktyce. Analizują współpracę przedsiębiorców z dostawcami systemów. Pozyskana wiedza jest wykorzystywana przy realizacji usług doradczych, które konstruowanie są zawsze w oparciu o aktualne dane z rynku na temat ilości i możliwości dostępnych systemów w Polsce. Konsultanci systematycznie monitorują systemy wprowadzane przez producentów wraz z ich aktualizacjami, jak również weryfikują aktualne zasoby kadrowe i kompetencyjne dostawców.

Więcej informacji: www.bpc-group.pl

 

 
  1. https://www.forbes.pl/technologie/rynek-chmury-obliczeniowej-w-polsce-i-na-swiecie-2017-r-i-prognozy/721kdcq
  2. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Cloud_computing_-_statistics_on_the_use_by_enterprises#Cloud_computing_as_a_service_model_for_meeting_enterprises.E2.80.99_ICT_needs
  3. Raport GUS: Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 r.

 

Bezpieczne dane – oprogramowanie ERP w chmurze.

Nowoczesne firmy przetwarzające terabajty danych muszą pamiętać o odpowiednim ich zabezpieczeniu. Ważne, aby w razie utraty lub ataku hakerskiego móc w łatwy sposób odzyskać niezainfekowane dane niezależnie od miejsca i czasu. Z pomocą przychodzi system ERP (Enterpise resource planning), dzięki któremu można bezpiecznie przechowywać dane w chmurze.

 

ERP to standard

Firmy, aby nadążyć za zmianami nie tylko technologicznymi, ale także tymi stawianymi przez Klientów, muszą się rozwijać i nadążać za trendami oraz wyprzedzać konkurencję. Warto w takim przypadku postawić na oprogramowanie ERP, które wiele analiz wykona za nas i pozwoli w łatwy sposób wyciągnąć wnioski i wprowadzić usprawnienia. Jednym z nich jest enova365, krakowskiej spółki Soneta. Każdego dnia korzysta z niego 13 000 Klientów i aż 88% poleca go innym firmom.

 

Po co mi chmura?

Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę, która ma oddziały w całej Polsce, ale serwer jest w siedzibie głównej. Pewnego dnia dochodzi do ataku hakerskiego lub zwykłej przerwie w dostawie prądu. Niestety praca całej organizacji staje. Nie można sprawdzić w systemie stanu magazynowego, zlokalizować konkretnej przesyłki itp. Denerwuje się szef, pracownicy ale także Klienci. W odpowiedzią na takie problemy przychodzi usługa chmurowa, która pozwala na bezpieczne przechowywanie najważniejszych danych i łatwy dostęp do nich w razie awarii. Przechowywanie danych w chmurze chroni je przede wszystkim przed:

  • fizycznym uszkodzeniem sprzętu,
  • kradzieżą sprzętu,
  • awariami lokalnego serwera,
  • skryptami szyfrującymi,
  • wirusami.

 

Archiwizator Azure

Archiwizator Azure to dodatek funkcjonalny, dostępny dla użytkowników polskiego oprogramowania ERP – enova365. Umożliwia on automatyczne wykonywanie zapasowych kopii. Co daje korzystanie z dodatku?

  • bezpieczeństwo,
  • automatyzację kopii,
  • stabilność,
  • georeplikację danych,
  • kopie w enova365.

 

SaaS

SaaS (Software as a Service) to usługa, w ramach której użytkownik może korzystać z systemu uruchomionego w chmurze, w przypadku oprogramowania enova365 jest ono uruchomione w chmurze Microsoft Azure. SaaS zapewnia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez konieczności ponoszenia dużych wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem infrastruktury informatycznej (np. serwery).

 

SaaS w enova365

  1. Ponad 50% Klientów enova365, którzy korzystają z usługi SaaS to użytkownicy obszaru handel.
  2. 44% Klientów korzystających z usługi to użytkownicy obszaru księgowość.
  3. Klient z najdłuższym stażem korzystający z usługi enova365 SaaS robi to nieprzerwalnie od 2014 roku.
  4. Przez ostatnie 2 lata liczba Klientów korzystających z usługi wzrosła 4-ro krotnie.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Wejdź na www.enova.pl

 

***

Więcej informacji udziela:

Sabina Jurek
Specjalista ds. Projektów wspierających Sprzedaż
e-mail: sabina.jurek@enova.pl
tel. kom.:  609 512 514
tel.: 12 349 28 70
www.enova.pl