Zarządzanie zmianą w dokumentacji technicznej w systemie ERP.

Zarządzanie zmianą bywa bardzo trudne, ponieważ wymaga zaangażowania i dyscypliny całej załogi. Kiedy więc dochodzi do zmian spowodowanych nieprzewidzianymi wydarzeniami, niezbędne jest naniesienie poprawek w dokumentacji technicznej. Te muszą być dostępne dla wszystkich ogniw uczestniczących w danym projekcie – od działu zakupów, przez księgowość, dział projektowania, produkcję czy serwis.

 

Bez względu na rodzaj realizowanej produkcji, w całym procesie wytwarzania gromadzona jest szeroka gama dokumentów i plików elektronicznych, stanowiących ogółem tak zwaną dokumentację techniczną. W wielu przypadkach chcemy nie tylko zachować aktualną dokumentację, ale także zarządzać zmianami w tym dokumencie. Zależy nam, aby wiedzieć kto i kiedy dokonał zmiany, dlaczego to uczynił oraz według jakiej dokumentacji została zlecona produkcja. Aby sprostać temu zadaniu, niezbędny jest system posiadający funkcjonalność śledzenia zmian, wersjonowania plików oraz zarządzania uprawnieniami do dokumentacji. W tym celu warto przyjrzeć się szerzej systemowi proALPHA.

 

Charakterystyka modułu DMS systemu proALPHA w zarządzaniu dokumentacją

Do zarządzania dokumentacją w systemie proALPHA służy moduł DMS, który jest w pełni zintegrowanym składnikiem kompletnego rozwiązania ERP. Dzięki niemu aktualne dokumenty, dotyczące konkretnej operacji, są szybko i łatwo dostępne. Rysunki techniczne, dokumenty zamówienia, faktury zakupu, dowody dostaw, e-maile, notatki oraz wszystkie inne dokumenty łączone są przez proALPHA DMS z odpowiednimi transakcjami biznesowymi.

W produkcji projektowej i zleceniowej przyporządkowanie dokumentacji własnej lub obcej do obiektów w systemie proALPHA umożliwia ich wykorzystywanie, zarówno przy wykonywaniu operacji roboczej, ofertowaniu w sprzedaży, jak i tworzeniu kalkulacji projektu. Wszystkie działy – czy to zakupy, księgowość czy serwis, mogą korzystać z funkcji systemu DMS. Możliwe jest również opracowywanie dokumentów w połączeniu z Workflow, co standaryzuje i optymalizuje procesy w DMS.

Inną, kluczową cechą DMS jest integracja z pakietem Microsoft Office. Użytkownicy proALPHA, poprzez jedno kliknięcie myszy, mogą tworzyć i opracowywać dokumenty MS Office bezpośrednio w systemie ERP. Dzięki temu każdy dokument przyporządkowany jest od razu do określonego obiektu – np. do faktury zakupowej. Ponadto, każdy e-mail utworzony w proALPHA zawiera informacje i słowa kluczowe, dzięki czemu może zostać bezpośrednio przyporządkowany do prawidłowej transakcji biznesowej. Warto też zwrócić uwagę na szybkie wyszukiwanie i przeszukiwanie dokumentów, możliwe za sprawą funkcji wyszukiwania słów kluczowych oraz mechanizmu wyszukiwania pełnotekstowego.

Kolejną funkcją, która przyczynia się do zwiększenia efektywności procesów, jest przyporządkowywanie dokumentów na podstawie kodów kreskowych i centralnego skanowania do poszczególnej transakcji (obiektu ERP). Narzędzie to śledzi zmiany, zapisując kolejne wersje plików i kontroluje nadane użytkownikom prawa dostępu. Tym samym, w sprawny i kompletny sposób zarządza ogółem dokumentacji technicznej.

 

Korzyści z wykorzystania systemu proALPHA DMS do zarządzania zmianami w dokumentacji technicznej

  • DMS jako integralny element systemu proALPHA ERP;
  • Szybki dostęp do wszystkich elektronicznych dokumentów z każdego obszaru (będąc w projekcie możliwość przeglądu całej dokumentacji projektowej);
  • Dokumenty można w prosty sposób przyporządkować do transakcji biznesowych;
  • Integracja z Microsoft Office, wraz z klientem poczty e-mail;
  • Możliwość zarządzania uprawnieniami do dokumentów przechowywanych DMS;
  • Możliwość automatycznego zapisywania kolejnych wersji pliku;
  • Wyszukiwanie plików po słowach kluczowych oraz fraz w treści dokumentów.

 

 

Projektowanie w systemie proALPHA

Kolejnym procesem, w którym pojawia się konieczność zarządzania dokumentacją techniczną, jest etap projektowania. To w nim dział konstrukcyjny zaczyna tworzyć rysunki techniczne w środowisku CAD. System proALPHA może przejąć główne zadania systemów Product Data Management (PDM) i Product Lifecycle Management (PLM), dokumentując tym samym cały cykl życia produktu – od momentu jego powstania, aż do sprzedaży.

Za sprawą systemu proALPHA, każdy użytkownik ma dostęp do danych konstrukcyjnych i zyskuje możliwość wyświetlania interaktywnych modeli trójwymiarowych. Pomaga to nie tylko zmniejszyć ryzyko błędów podczas montażu i serwisu, ale także wspomaga podejmowanie właściwych decyzji.

Bazowa funkcjonalność systemu proALPHA umożliwia prowadzenie rejestru wszystkich rysunków 2D i 3D, w powiązaniu z bazą indeksów artykułów zakupowych i produkowanych. Wykorzystując program zarządzania rysunkami, możliwe jest inicjowanie procesu tworzenia zmian konstrukcyjnych i śledzenie postępu realizacji, zgodnie z przyjętym przebiegiem procedury Workflow. Kolejne rewizje rysunków otrzymują indeks i numer zmiany. Co więcej, rejestrowane są też daty ich utworzenia i obowiązywania.

Dodatkowo, przy zastosowaniu modułu CA-link, możliwe staje się importowanie list części w postaci wielopoziomowych struktur BOM. W efekcie przeglądanie struktury produktu ukazuje powiązaną strukturę konstrukcyjną wraz z odpowiednimi numerami rysunków lub modelami 3D.

Dokumentacja CAD może zostać wykorzystana również podczas właściwej realizacji zleceń produkcyjnych. Panele dotykowe, umiejscowione przy stanowiskach pracy, umożliwiają wyświetlenie aktualnych rysunków bezpośrednio pracownikom produkcyjnym, ułatwiając im wykonanie zaplanowanych operacji zgodnie z dokumentacją techniczną.

 

Korzyści z wykorzystania proALPHA CA-Link

  • System proALPHA ERP jako narzędzie klasy PDM;
  • Kompletny system Product Data Management (PDM) i Product Lifecycle Management (PLM) wyposażony w jednolite dane;
  • Centralne teczki produktów i obszerne zarządzanie zmianami;
  • Projektanci zachowują pełną kontrolę danych w procesie projektowania;
  • Przechowywanie całej dokumentacji technicznej w systemie ERP (2D / 3D);
  • Wspólne nazewnictwo indeksów materiałów i wyrobów;
  • Wgląd konstruktorów w informację o dostępności materiałów;
  • Łatwe importowanie struktur BOM z narzędzi typu CAD;
  • Możliwość przeglądania modeli 3D w kontekście umiejscowienia elementów składowych bezpośrednio w systemie proALPHA ERP;
  • Śledzenie historii zmian rysunków i praw zapisu;
  • Integracja z narzędziami: Autodesk Inventor, SolidWorks, Creo Parametric, Solid Edge, Simens NX, AutoCAD, EPLAN.
  • Rysunek techniczny w systemie ERP

 

 

https://www.proalpha.com/pl/

 

 

Simple SA i Bank Pekao ujednolicają formaty wymiany danych

 

Firma Simple SA, producent oprogramowania SIMPLE.ERP do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa podpisała z Bankiem Polska Kasa Opieki SA umowę o współpracy.

Współpraca pomiędzy firmami dotyczy ujednolicenia formatów wymiany danych pomiędzy oprogramowaniem SIMPLE.ERP, a systemem bankowości internetowej PekaoBiznes24. Dzięki tej współpracy Klienci korzystający z systemu SIMPLE.ERP – eBANK będą mogli zintegrować procesy finansowe firmy z Bankiem Pekao. eBANK, to nowoczesne rozwiązanie zapewniające użytkownikowi systemu SIMPLE.ERP szereg korzyści – od automatyzacji czynności obsługi przelewów i wyciągów bankowych po dostępność aktualnych statusów przelewów bezpośrednio z systemu. 

eBANK umożliwia:
•    transmisję on-line poleceń przelewów z systemu SIMPLE.ERP do Banku Pekao, również w formie zleceń masowych oraz niemodyfikowalnych paczek przelewów.
•    sprawdzenie on-line statusów przelewów wyeksportowanych do Pekao
•    transmisję on-line wyciągów bankowych z Banku Pekao do systemu SIMPLE.ERP, również w formacie PDF z możliwością importu dla dowolnej liczby rachunków jednocześnie.
Korzyści płynące z użytkowania eBANK:
•    zapewnienie uniwersalności przelewów w różnych standardach, 
•    uproszczenie i przyspieszenie pobieranie wyciągów bankowych,
•    zwiększenie bezpieczeństwa dzięki wykluczeniu pośrednich plików tekstowych,
•    eliminacja potrzeby logowania się do systemu bankowego.

SIMPLE.ERP eBANK wykorzystuje jedynie nowoczesne formy transmisji danych, tym samym umożliwia bezpieczną komunikację dla upoważnionych użytkowników. Ostateczne potwierdzanie przelewów jest realizowane osobnym upoważnieniem, dostępnym dla wybranych użytkowników bezpośrednio w systemie bankowości elektronicznej Banku Pekao.

https://simple.com.pl/

Simple S.A. podpisało umowę z Wojskowym Instytutem Technicznym.

Spółka podpisała kontrakt o łącznej wartości 950 000 zł netto (1 168 500 zł brutto) z WITU – czyli Wojskowym Instytutem Technicznym Uzbrojenia. Umowa swym zakresem obejmuje  dostawę i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego z licencją, oprogramowaniem bazodanowym, usługami serwisowymi i gwarancyjnymi.
Podpisanie kontraktu z Wojskowym Instytutem Technicznym Uzbrojenia o wartości niemal miliona złotych to kolejny sukces mojego Zespołu w tym roku.  Liczę na to, że w do końca tego roku, czyli kiedy wg planu wdrożenie się zakończy,  Instytut rozszerzy listę naszych klientów referencyjnych i będzie wyznacznikiem do podejmowania kolejnych wyzwań w tej branży – komentuje Monika Firlej, Dyrektor Handlowy.
Projekt obejmuje dostawę zintegrowanego rozwiązania informatycznego w obszarze Finansowo- Księgowym, Majątku Trwałego, Gospodarki magazynowej, Logistyki, Zakupów i sprzedaży, Kadr i Płac, Zarządzania projektami, Elektronicznego obiegu i archiwum dokumentów oraz Budżetowania i analiz ekonomicznych.
Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia jest instytutem badawczym, realizującym badania naukowe i prace rozwojowe z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa, ukierunkowane na wdrożenie i praktyczne zastosowanie.
Jako jednostka organizacyjna nadzorowana przez Ministra Obrony Narodowej, WITU wspiera proces modernizacji Sił Zbrojnych, dostarczając innowacyjnych i kompleksowych rozwiązań w zakresie uzbrojenia i sprzętu wojskowego. Partnerami Instytutu są jednostki naukowe i produkcyjne, wiodące w dziedzinie zastosowań wysoko zaawansowanych technologii.

https://simple.com.pl/

Simple SA dołączyła do Rady Programowej Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Sztuki Wojennej

 

Z przyjemnością informujemy, że 10 kwietnia br. Simple SA dołączyła do Rady Programowej Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Sztuki Wojennej. W trakcie uroczystego posiedzenia Rady, na ręce wiceprezesa zarządu, Daniela Frygi przekazano Akt powołania do Rady Programowej.
Uczestnictwo w Radzie wiąże się z możliwością wpływu na zawartość programów nauczania oraz prezentowania swoich rozwiązań studentom. Aktywność naszej firmy w tym zakresie jest dowodem na zaangażowanie w rozwój rynku pracy, co w perspektywie wpłynie na jakość kształcenia młodej kadry. To również inwestycja w ludzi, którzy w przyszłości zasilą szeregi Simple SA.

Akademia Sztuki Wojennej (poprzed. Akademia Obrony Narodowej) to polska publiczna uczelnia wojskowa w Warszawie, powstała 1 października 2016 r. Tradycja szkoły kształcącej polskie kadry wojskowe oraz (przede wszystkim) przyszły korpus służby państwowej sięga roku 1775. Prócz kształcenia kadr jest również ośrodkiem naukowo-badawczym, w którym funkcjonuje Centrum Badań nad Bezpieczeństwem – think-tank działający na potrzeby Sił Zbrojnych RP oraz instytucji państwowych.

https://simple.com.pl/