Tradycyjny czy postmodernistyczny system ERP?

Na rynku aplikacji biznesowych od pewnego czasu można spotkać nowe modne hasło „postmodernistyczny system ERP”. Co to takiego? Terminem tym jako pierwszy posłużył się Gartner do opisania nowego podejścia do korzystania z rozwiązań dla biznesu. W skrócie polega ono na wykorzystaniu kilku różnych aplikacji, które najlepiej pasują do wybranych obszarów danej organizacji.

Różnicę między tradycyjnym, a postmodernistycznym podejściem do systemu ERP najlepiej obrazuje przykład zamówienia nowego auta w salonie autoryzowanego dealera. Zamawiając samochód mamy do wyboru różne opcje np. rodzaj nadwozia, jednostki napędowej i wyposażenia. Podejmując decyzję możemy wybrać co chcemy, ale kiedy auto jest zmontowane zgodnie z zamówieniem, to pole manewru jest bardzo ograniczone. Podobnie jest z tradycyjnym systemem ERP.

Natomiast podejście postmodernistyczne jest zupełnie inne. To tak jakbyśmy mogli w używanym samochodzie zmodyfikować wygląd i wyposażenie nadając mu zupełnie nowe cechy funkcjonalne. W praktyce oznacza to wybór podstawowego rozwiązania ERP do obsługi głównych operacji biznesowych oraz kilku różnych aplikacji, które najlepiej pasują do pozostałych procesów w organizacji. Wszystkie systemy muszą być zintegrowane i tworzyć jednolite i spójne rozwiązanie informatyczne.

 

Kluczowym aspektem postmodernistycznej strategii ERP jest to, że nie istnieje jedno uniwersalne podejście, a postmodernistyczny „system” ERP nie jest rozwiązaniem, które można kupić u jednego dostawcy. Dwie strategie dla podobnych organizacji mogą być zarówno „postmodernistyczne”, ale wciąż bardzo od siebie różne. Jest to możliwe, bo każda organizacja definiuje własną strategię postmodernistyczną zgodnie z jej procesami i potrzebami, zamiast korzystania z uniwersalnych rozwiązań.

 

Jak w praktyce może wyglądać taka postmodernistyczna strategia? Przykładowo w firmie produkcyjnej średniej wielkości finanse i księgowość, procesy produkcyjne oraz sprzedażowe są obsługiwane przez system ERP – zainstalowany na lokalnym serwerze firmowym – dostosowany do specyficznych wymagań i potrzeb operacyjnych organizacji, a CRM i Zasoby Ludzkie obsługiwane są przez aplikacje udostępniane w chmurze przez różnych dostawców.

Takie podejście może przynosić wiele korzyści. Po pierwsze – firma używa aplikacji najlepiej dopasowanych do procesów w organizacji, a po drugie – jeśli nastąpią zmiany właścicielskie lub firma zdecyduje się na uruchomienie nowych kanałów dystrybucji, to nie trzeba będzie wymieniać całego systemu ERP, a tylko niektóre aplikacje. Oczywiście podstawą tej strategii są możliwości integracji wszystkich rozwiązań. W innym wypadku zamiast zintegrowanego systemu ERP organizacja będzie miała po prostu zlepek aplikacji.

Aby zapewnić pełną elastyczność w tworzeniu spójnego systemu złożonego z różnych rozwiązań Epicor zaprojektował architekturę biznesową Epicor ICE, która jako w pełni usługowa architektura True SOA pozwala firmom na niezależny dostęp, integrację i zastępowanie dowolnej funkcji lub elementu danych w systemie ERP oraz umożliwia dostosowanie wszystkich aplikacji w ramach pakietu ERP przy użyciu mechanizmu Business Process Management (BPM). Epicor oferuje także platformę integracyjną Epicor Service Connect, która ułatwia przepływ informacji pomiędzy aplikacjami pakietu ERP, a innymi systemami wykorzystywanymi w całej organizacji oraz przez partnerów, dostawców i klientów.

Epicor Service Connect korzysta z dokumentów w formacie XML, aby w prosty sposób, poprzez Web serwisy integrować aplikacje w skład pakietu Epicor ERP z innych aplikacjami wspierającymi standard XML. Poprzez użycie edytora graficznego, rozwiązanie to pozwala na łatwą integrację, dzięki eliminacji konieczności korzystania z zewnętrznych rozwiązań czy też złożonego kodowania interfejsów. Umożliwia on proste wskazywanie integrowanych danych, zapewnia automatyczną obsługę błędów, harmonogramy, wysyłanie przez email oraz wykonuje wszelkie inne zadania niezbędne do połączenia aplikacji. Korzystając z rozwiązań i technologii Epicor można więc skutecznie zastosować postmodernistyczną strategię ERP do zbudowania zintegrowanego systemu dla każdej organizacji.

 

http://www.todis.pl/

 

Todis Consulting oficjalnym partnerem Deltek Inc. w Czechach

Z przyjemnością informujemy, że Deltek Inc. – wiodący światowy dostawca rozwiązań biznesowych dla firm z sektora usług profesjonalnych – przyznał firmie Todis Consulting status oficjalnego partnera na terenie Republiki Czeskiej. 

Todis Consulting jest wyłącznym partnerem Deltek Inc. na terenie Polski od 2006 roku i specjalizuje się we wdrożeniach systemu Maconomy, który jest rozwiązaniem ERP dedykowanym dla przedsiębiorstw działających w oparciu o projekty. Nasi konsultanci zrealizowali dziesiątki wdrożeń Maconomy głównie dla klientów z branży reklamowej, inżynieryjnej, doradztwa podatkowego i prawnego oraz instytutów badawczych zarówno w Polsce jak i zagranicą. Doceniając wysokie kompetencje oraz biorąc pod uwagę dotychczasowe udane projekty wdrożeniowe Deltek Inc. przyznał naszej firmie status wyłącznego partnera również na terenie Czech. Oznacza to, że Todis Consulting przejął obsługę klientów Deltek’a i sprzedaż rozwiązań do nowych klientów z sektora usług profesjonalnych oraz nawiązał współpracę z konsultantami Maconomy w Republice Czeskiej. 

Deltek Maconomy to sprawdzony na świecie, zintegrowany system informatyczny klasy ERP, stworzony z myślą o klientach z sektora usług profesjonalnych opierających swoją działalność na wiedzy i kompetencjach pracowników. Rozwiązanie wykorzystywane jest głównie przez agencje reklamowe, agencje Public Relations, firmy doradcze, informatyczne, instytuty badawcze oraz kancelarie adwokackie. Dzięki Maconomy, firmy są w stanie skutecznie organizować i planować pracę konsultantów, zarządzać projektami i obsługą klientów, kontrolować wykorzystanie zasobów ludzkich oraz prowadzić pełną księgowość i analizę finansową. 

EDA – aplikacja Epicor i Phocas została najlepiej ocenianym rozwiązaniem w badaniu BI Survey 18 przeprowadzonym przez BARC

BARC przeprowadził dużą ankietę, w której udział wzięło 3 000 respondentów na całym świecie oraz 36 produktów w 30 różnych kluczowych kategoriach. EDA – aplikacja stworzona przez Epicor we współpracy z Phocas uzyskała doskonały wynik 10/10 zwyciężając w 28 kategoriach m.in: sukces projektu, proporcja ceny do wartości, rekomendacja, łatwość użycia i analiza wizualna. 

Powołując się na wyniki badania z dumą możemy poinformować, że:
•    91 procent ankietowanych użytkowników zdecydowanie poleciłoby rozwiązanie EDA
•    66 procent ankietowanych użytkowników nie zgłasza żadnych istotnych problemów w korzystaniu z EDA w porównaniu z 39 procentami w przypadku przeciętnego narzędzia BI
•    63 procent ankietowanych użytkowników wybrało EDA ze względu na łatwość użycia dla projektantów raportów w porównaniu do 34 procent dla przeciętnego narzędzia BI

Cieszymy się, że zaangażowanie firm Phocas i Epicor w rozwój elastycznej i przyjaznej dla użytkownika inteligencji biznesowej zostało docenione przez użytkowników. Dzięki tej współpracy powstała innowacyjna aplikacja do analizy danych, która odpowiada na potrzeby i oczekiwania konsumentów. EDA jest rozwiązaniem w pełni zintegrowanym z systemami Epicor ERP oraz Epicor iScala, a doskonały wynik badania BI Survey 18 dowodzi, że EDA jest bezsprzecznie najlepszą aplikacją BI dostępną na światowym rynku.

Więcej informacji można znaleźć na https://www.bi-survey.com/

Epicor Software i Todis Consulting 

Epicor Software Corporation jest wiodącym producentem oprogramowania służącego do obsługi i podnoszenia wydajności procesów biznesowych w przedsiębiorstwach z sektora produkcyjnego, dystrybucyjnego oraz branży usługowej. Ponad 45 lat doświadczeń na rynku w pozwala na wprowadzanie innowacyjnych i elastycznych rozwiązań oraz dostosowywanie do indywidualnych potrzeb, dzięki czemu nasi klienci mogą skupić się na rozwoju biznesu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.epicor.com

Todis Consulting jest certyfikowanym partnerem wdrożeniowym Epicor Software. Firma działa na rynku polskim od 2005r. oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta.

Silniejsza niż kiedykolwiek: Apply zwiększa przewagę konkurencyjną dzięki IFS Applications 10

IFS pomaga firmie Apply działającej w branży inżynieryjnej zwiększyć wydajność i usprawnić realizacje
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że norweska firma Apply działająca w branży inżynieryjnej zdecydowała się na aktualizację oprogramowania do wersji IFS Applications™ 10.

Apply, z siedzibą w Stavanger w Norwegii, jest klientem IFS od roku 2009. Firma korzysta z IFS Applications do wsparcia całego łańcucha wartości, począwszy od zarządzania projektami, po prace konstrukcyjno-budowlane, zarządzanie łańcuchem dostaw, wypożyczenie sprzętu, finanse, HR i HSEQ. Rozwiązanie branżowe IFS zapewnia wgląd w dane w czasie rzeczywistym i umożliwia efektywną realizację projektów zarówno na lądzie, jak i na morzu, wspierając zarządzanie złożonymi projektami z zachowaniem wysokiego poziomu kontroli i wydajności.

W 2014 roku Apply zaktualizowała oprogramowanie do wersji IFS Applications 8, aby ustandaryzować i usprawnić procesy biznesowe, umożliwiając tym samym wsparcie coraz bardziej złożonych i zróżnicowanych projektów realizowanych przez firmę.

„Potrzebowaliśmy strategicznego rozwiązania do zwiększenia wydajności i przychodów” – powiedział Bjarte Haugland, Area Head of IM&IT w firmie Apply. „Jesteśmy przyzwyczajeni do cykliczności zdarzeń w naszej branży, a ostatnie kryzysy uświadomiły nam, jak ważna jest stała koncentracja na sposobie, w jaki pracujemy i na systemach, jakich używamy. Dostrzegliśmy, że dzięki jednemu, centralnemu oprogramowaniu dla przedsiębiorstw łatwiej nam ustandaryzować procesy pracy, jako że przepływ danych pomiędzy różnymi obszarami działalności może przebiegać bez zakłóceń. Oznacza to zapewnienie, że dane są wprowadzane tylko raz i udostępniane wszystkim tym, którzy ich potrzebują”.

Po aktualizacji do wersji IFS Applications 10, która z łatwością współpracuje z innymi kluczowymi systemami, nadal będzie odgrywać centralną rolę w środowisku IT firmy Apply, w szczególności w zakresie zarządzania zleceniami pracy.

„Nie jest przesadą stwierdzenie, że wzrost wydajności, jakiego doświadczamy dzięki IFS Applications na przestrzeni lat, jest znaczący” – dodał Haugland. „System IFS Applications umożliwił nam zmniejszenie liczby wykorzystywanych przez nas systemów, usprawnienie procesów i uzyskanie lepszego wglądu w dane, dzięki czemu 1200 pracowników naszej firmy jest w stanie obsłużyć coraz większą liczbę złożonych projektów dla naszych klientów. Z niecierpliwością oczekujemy na korzyści z nowego w IFS Applications 10 interfejsu użytkownika IFS Aurena, który pozwoli naszym pracownikom na platformach uzyskać lepszy dostęp do systemu”.

Elni Kullmer, dyrektor zarządzający w IFS Nordics dodała: „Apply jest inspirującym przykładem na to, jak zmiany warunków rynkowych można zmienić w okazję do zwiększenia produktywności, wzmocnienia procesów biznesowych i zwiększenia zysków. Firmy, które inwestują w zaawansowane, gotowe rozwiązania branżowe oferujące kompleksową obsługę, niższy całkowity koszt posiadania oraz pełną elastyczność sposobu wdrożenia, są lepiej przygotowane na trudne czasy, a co ważniejsze, momentalnie są w stanie wykorzystać poprawę warunków. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że wspieramy Apply i liczymy na sprawne wdrożenie projektu”.

Więcej informacji na temat tego, jak IFS wspiera przedsiębiorstwa z sektora ropy i gazu: www.ifsworld.com/corp/industries/energy-utilities-and-resources/oil-and-gas/.
 

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie Apply
Apply jest wiodącą firmą inżynieryjną działającą w wielu obszarach, specjalizującą się w realizacji zamówień na wszystkich etapach projektów, począwszy od opracowania koncepcji i badania po realizację i oddanie do użytku. Ponadto oferujemy szeroki zakres usług obejmujących obsługę i utrzymanie oraz modyfikację instalacji do produkcji ropy naftowej i gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. www.apply.no

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.