Initius optymalizuje procesy w FCA.

Jeden z największych integratorów technologicznych w zakresie systemów światłowodowych – firma FCA, w celu optymalizacji procesów, zdecydowała się na system enova365. Analizę̨ biznesową oraz wdrożenie przeprowadził Initius, autoryzowany partner tego systemu.

Przed wdrożeniem enova365 firma FCA korzystała z kilku systemów powiązanych z różnymi źródłami danych. Utrudniało to globalną analizę̨ danych, zarządzanie procesami w firmie oraz skutkowało niewiarygodnymi raportami finansowymi. Programy te nie były ze sobą̨ zintegrowane, a także nie były rozwijane w celu korzystania z nowych technologii. Dużo czasu zajmowała weryfikacja właściwych informacji. Brakowało kontroli nad procesami produkcji i w magazynie oraz wiarygodnych danych do obsługi zamówień oraz sprzedaży. Firma zmagała się̨ ponadto z trudnościami w obsłudze procesów finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych. Brakowało bezpiecznej obsługi serwisowej tych systemów.

Po analizie rozwiązań dostępnych na rynku firma FCA zdecydowała się̨ na oprogramowanie enova365. Brano pod uwagę̨ łatwość rozbudowy systemu o dodatkowe moduły w przyszłości oraz możliwość wdrożenia dedykowanych rozwiązań. Niewątpliwą zaletą była możliwość wyboru trybu pracy między dwoma typami wersji systemu – przejrzystym i przyjaznym dla użytkownika systemem w wersji przeglądarkowej oraz bardziej rozbudowaną wersją „okienkową”. Analizę̨ biznesową oraz wdrożenie przeprowadziła firma Initius, autoryzowany partner enova365, która od ponad 14 lat rozwiązuje problemy biznesowe firm za pomocą̨ systemów informatycznych.

Najważniejszym rezultatem wdrożenia jest poprawa efektywności pracy całej organizacji. Wprowadzono jeden spójny system dla wszystkich spółek, w którym są̨ zintegrowane procesy kadrowe, księgowe, produkcyjne, magazyn oraz sprzedaż. Obecnie pracownicy wykonują̨ czynności w tym samym systemie, dzięki czemu firma otrzymuje dane, na których można polegać. System umożliwia stałe monitorowanie przepływu finansowego, parametrów projektu, ewidencje kosztów oraz kontrolę nad wszystkimi procesami w firmie. System został rozbudowany o dedykowany konfigurator produktu, który umożliwia zakładanie kartoteki z informacjami dotyczącymi technologii produkcji. Przygotowane narzędzia analityczne enova365 Business Intelligence umożliwiają̨ Prezesowi firmy stałe monitorowanie wartości sprzedaży, marży oraz kosztów i przychodów projektowych, które zostały zaprojektowane pod wymagania firmy.

„enova365 przyczyniła się̨ przede wszystkim do poprawy efektywności pracy w całej organizacji oraz umożliwiła rozwój firmy według założonej strategii. Otrzymujemy dane, na których można polegać przy podejmowaniu strategicznych decyzji”. – mówi Paweł Śniadecki, Kierownik Projektu Wdrożeniowego, firma FCA Sp. z o.o.


EVA – wirtualna asystentka wspiera użytkowników systemu Epicor ERP.

Zastosowanie sztucznej inteligencji popartej dogłębną znajomością branży upraszcza interakcje użytkowników z systemami ERP, automatyzuje zadania i przyspiesza działania operacyjne.

Asystentka EVA została opracowana do wykonywania zadań oraz rekomendowania, przewidywania i dostosowywania działań w ramach ustawionych wcześniej parametrów. EVA pojawia się na ekranie jako wirtualna asystentka, z którą użytkownicy mogą się komunikować za pośrednictwem tekstu lub głosu. Korzystając z funkcji kognitywnych EVA rozpoznaje komunikaty tekstowe lub głosowe, a następnie przekształca dane w informacje wizualne na dedykowanych urządzeniach. Dzięki przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) użytkownicy mogą uzyskać dostęp do asystentki EVA z urządzeń mobilnych, a wirtualny agent dostarczy informacje mające im pomóc w szybszym podejmowaniu trafnych decyzji.

Poza interakcją żądanie/odpowiedź EVA wykorzystuje również sztuczną inteligencję (AI) do proaktywnego dostarczania alertów i przeprowadzania ukierunkowanych działań w oparciu o kombinację zdarzeń, statystyk rynkowych i danych historycznych. Wirtualna asystentka została zaprojektowana z myślą o wsparciu pracowników. Dzięki temu EVA daje użytkownikom nie tylko aktualny wgląd w dokładne dane, ale także może wykrywać problemy oraz prognozować i automatycznie dostosowywać poziom produkcji lub dostawy zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.

„Nowe formy interakcji z systemami biznesowymi są kluczem do przyspieszenia operacji biznesowych oraz usprawnienia wymiany danych i informacji” – twierdzi Scott Hays, Senior Vice President, Product Marketing w Epicor Software. „Inteligentna agentka cyfrowa pomoże firmom sprawniej i szybciej reagować na niespodziewane zdarzenia oraz zmieniające się wymagania klientów”.

Według Gartnera do roku 2022 ponad 50% wszystkich osób pracujących w środowisku Industry 4.0 będzie korzystać z wirtualnych asystentów lub inteligentnych agentów cyfrowych do interakcji z otoczeniem oraz z ludźmi. IDC natomiast przewiduje, że do tego samego roku, inteligentne aplikacje wspierające operatorów na poziomie zadań / typu „task-level” poszerzające możliwości człowieka, będą stanowiły 30% rynku aplikacji dla przedsiębiorstw. Według IDC, do roku 2027 postępy w samouczeniu się maszyn umożliwią systemom kognitywnym opartym na sztucznej inteligencji dostosowywać się i samodzielnie podejmować decyzje lub dostarczać ludziom zoptymalizowane zalecenia.

„EVA umożliwia naturalne interakcje użytkownika z systemem ERP” – mówi Hays. „To takie proste, jak mówienie lub pisanie do kolegi. Dzięki temu funkcjonalności specyficzne dla danej branży oraz informacje zapisane w systemie są dostępne bezpośrednio dla większej grupy użytkowników, zwiększając produktywność i wydajność oraz zapewniając firmie szybszy zwrot z inwestycji w rozwiązanie ERP.”

Wirtualna asystentka EVA została opracowana korzystając z usług AI dostępnych na platformie Microsoft Azure. Może on współpracować z systemem Epicor ERP zainstalowanym zarówno lokalnie jak i w chmurze. Daje to możliwość wszystkim klientom – nawet małym i średnim firmom – korzystania z innowacyjnych technologii, które pomagają w rozwoju działalności.

 

Oto kilka możliwości wykorzystania cyfrowej agentki EVA w różnych branżach:

Produkcja – zastosowanie asystentki EVA do wykrywania już na wczesnym etapie anomalii w pracy maszyny produkcyjnej. Jeśli anomalia nie zostanie usunięta, może doprowadzić do nieplanowanych przestojów lub wytwarzania produktów poniżej normy jakości. Dane z maszyn i czujników IoT wraz z systemem Epicor ERP, zapewniają wirtualny system nerwowy, który dostarcza na urządzenie mobilne ostrzeżenia generowane przez algorytm sztucznej inteligencji wirtualnego agenta. Wystarczy kilka kliknięć, aby kierownik produkcji mógł potwierdzić sugestie cyfrowego asystenta i zaplanować konserwację oraz przenieść produkcję na inne dostępne maszyny.

Dystrybucja – umożliwienie przedstawicielom handlowym w terenie uzyskania natychmiastowego wglądu do informacji nt. cen i dostępności produktów oraz utworzenia oferty na urządzeniu mobilnym jeszcze podczas spotkania z klientem. Ten oszczędzający czas proces jest możliwy dzięki wyposażeniu asystentki EVA w interfejs konwersacyjny oparty na przetwarzaniu języka naturalnego.

Handel detaliczny – przedstawianie w czasie rzeczywistym sugestii zakupowych klientom idącym alejkami sklepu. Sugestie generowane są przez silnik rekomendacyjny oparty na algorytmie sztucznej inteligencji wykorzystującym doświadczenia zakupowe i analizy rynku.

Dystrybucja części zamiennych – wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji do analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących rejestracji pojazdów oraz trendów awarii w różnych regionach, EVA jest w stanie powiadomić dystrybutora części zamiennych odnośnie produktów i lokalizacji, gdzie wymagane będzie zwiększenie poziomu zapasów ze względu na przewidywany wzrost popytu.

„Ponieważ jako konsumenci jesteśmy już zaznajomieni z technologią konwersacyjną, EVA będzie prostym i wygodnym narzędziem dla użytkowników. Co więcej, dzięki zastosowaniu algorytmów do samouczenia się, im częściej użytkownik korzysta z cyfrowej asystentki, tym precyzyjniej będzie ona działać. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie asystentki opartej na sztucznej inteligencji, znajdzie zastosowanie w wielu branżach i sprawi, że systemy biznesowe staną się bardziej przewidywalne, adaptacyjne i proaktywne. EVA umożliwi klientom różnej wielkości i działającym w różnych modelach operacyjnych, zwiększenie produktywności oraz rozwój w kierunku Industry 4.0” – podsumowuje Scott Hays.

 

Żródła:

 

Kontakt z prasą:
Paweł Molski
Marketing Director
Todis Consulting
pawel.molski@todis.pl

 

Epicor Software Corporation jest wiodącym producentem oprogramowania służącego do obsługi i podnoszenia wydajności procesów biznesowych w przedsiębiorstwach z sektora produkcyjnego, dystrybucyjnego, sprzedaży detalicznej oraz branży hotelarskiej i usługowej. Firma działa na międzynarodowym rynku od ponad 40-stu lat i obsługuje ponad 20 000 klientów w przeszło 150 krajach. Rozwiązania mogą być oferowane zarówno w wersji chmurowej, hostowanej, jak i lokalnej. Bogate doświadczenie firmy Epicor pozwala na wprowadzanie innowacyjnych i elastycznych rozwiązań oraz dostosowywanie ich do indywidualnych potrzeb klientów.
www.epicor.com

Todis Consulting jest Todis Consulting jest certyfikowanym partnerem wdrożeniowym Epicor Software. Firma działa na rynku polskim od 2005r.oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta.
www.todis.pl

 

Nowoczesne podejście do projektowania systemów ERP od Sente – Teneum

Biznes, który ma rozwijać się dynamicznie, nie może być ograniczany. Przepływ informacji i zadań między członkami zespołów i zespołami musi być płynny. Jest to wyzwanie w firmach złożonych organizacyjnie, w których przy realizacji jednego projektu czy procesu jest zaangażowanych wiele osób i zespołów. W celu skuteczniejszego wspierania rozwoju i zwiększania efektywności działania firm, Sente opracowało nową odsłonę autorskiego systemu ERP – Teneum.

Elastyczność w procesach
System Teneum to nowatorskie podejście do budowania rozwiązań klasy ERP, WMS, POS, CRM. To odpowiedź na potrzeby intensywnie rozwijających się firm, działających w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Wiele systemów ERP koncentruje się na obsłudze procesów i liczbie funkcji. Powtarzalne procesy to jednak tylko część zdarzeń, które każdego dnia pojawiają się w organizacjach. W zależności od specyfiki biznesu oraz charakteru pracy danego zespołu, zdarzenia nietypowe stanowią od kilku do kilkudziesięciu procent wszystkich zdarzeń.

Właśnie dlatego Sente stworzyło taki system, który oprócz fundamentu, jakim jest obsługa procesów, wspiera zwinne zarządzanie zadaniami i zdarzeniami nietypowymi. Teneum to kolejny krok w ewolucji podejścia do projektowania i funkcjonowania systemów ERP w organizacjach. Jest to pierwsze rozwiązanie, które efektywnie łączy podejście zadaniowo – procesowe z funkcjonalnością ERP, POS, CRM i WMS.

System nerwowy firmy
Teneum stanowi system nerwowy firmy, będący spójnym ekosystemem, łączącym wszystkie osoby, zespoły i działy. Sercem systemu jest obszar Workflow. Został zaprojektowany od podstaw jako moduł zarządzania przepływem pracy. Pozwala na integrację w jednym miejscu wszystkich spraw i działań, jakimi powinien zająć się dany operator. Niezależnie jakiego obszaru ERP dotyczy to zadanie – sprawdzenia wyniku raportu czy analiz, obiegu faktur, czy weryfikacji zamówienia – użytkownik wszystkie swoje zadania może zrealizować w jednym panelu. Integracja z kalendarzami pozwala na zarządzanie własnym czasem pracy w sposób funkcjonalny i wygodny. Gotowe analizy dotyczące przebiegu poszczególnych procesów czy spraw pozwalają na ocenę efektywności pracy organizacji i dają odpowiedni materiał do podejmowania decyzji o zmianach.

Ale nie tylko przepływ pracy jest ważny. W celu szybszej realizacji zadań, operatorzy potrzebują szybkiego dostępu do informacji. Do tej pory wymagało to znalezienia konkretnej funkcji czy raportu w systemie ERP – dlatego wiele z funkcjonalności takiego systemu nigdy nie jest używanych. Sprawny dostęp do danych to nowatorska funkcja systemu Teneum, wbudowana w samo serce systemu. Aby dotrzeć do konkretnego raportu, dokumentu, kartoteki, procesu czy zadania, wystarczy skorzystać z jednej wyszukiwarki.

System Teneum to również nowoczesny interfejs użytkownika, odpowiadający dobrym praktykom UX, dostępny zarówno stacjonarnie, jak i z poziomu przeglądarki oraz urządzeń mobilnych.

Dalszy rozwój
System Teneum to kontynuacja doświadczeń Sente zdobytych podczas projektowania, budowania i wdrażania dotychczasowego rozwiązania – systemu Sente S4. Wszystkie obszary biznesowe, które były wspierane dotychczas przez system Sente S4, są wspierane także przez system Teneum. Nowości, które niesie za sobą Teneum, to nie koniec zmian zaplanowanych przez Sente. W ciągu najbliższych miesięcy architekci systemu będą kontynuować prace nad kolejnymi rozwiązaniami, zarówno biznesowymi jak i funkcjonalnymi, które będą jeszcze bardziej efektywnie wspierać dynamicznie rozwijające się organizacje.

Najnowsza wersja Epicor ERP 10.2.400 już dostępna!

Epicor Software wprowadza najnowszą wersję systemu Epicor ERP 10.2.400, która wspiera integrację fabryk, magazynów i maszyn oraz prowadzi do poprawy wydajności i konkurencyjności całego przedsiębiorstwa.

Nowa wersja systemu Epicor ERP, niesie ze sobą nowe możliwości dla sektora produkcyjnego dzięki wykorzystaniu chmury obliczeniowej, transformacji cyfrowej oraz doświadczeń klientów. Ponadto system wspiera koncepcję „Connected Enterprise” dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, automatyzacji i nowych możliwości analitycznych. Pozwala producentom wprowadzać systemy oparte na wiedzy, które pomagają usprawnić procesy oraz optymalnie wykorzystać pracę ludzi i maszyn, a w efekcie zwiększyć wydajność wszystkich zasobów operacyjnych przedsiębiorstwa. Jest to potężna platforma dla producentów, którzy chcą czerpać korzyści z cyfrowej transformacji. Daje ona możliwość poprawy elastyczności i ogólnej efektywności zakładu produkcyjnego oraz sieci dystrybucyjnej firmy.
Branżowy raport analityczny IDC FutureScape: Worldwide Manufacturing 2019 Predictions przewiduje, że ponad 40% producentów będzie podejmować inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej w skali całego przedsiębiorstwa do 2021 r., a do roku 2024 r. ponad 60% przedsiębiorstw produkcyjnych znajdujących się na liście Forbes’a Global 2000 będzie korzystać z platform sztucznej inteligencji w obrębie łańcucha dostaw, co ma im zapewnić ponad 20% wzrost wydajności”.
Jak twierdzi Terri Hiskey, Vice President, Product Marketing, Manufacturing w Epicor Software „Wraz ze wzrostem dostępności rozwiązań opartych na koncepcji Internetu rzeczy oraz technologii związanych ze sztuczną inteligencją i samouczeniem się maszyn, firmy mają coraz więcej możliwości dynamicznego łączenia i automatycznej koordynacji systemów. Wierzymy, że producenci stoją u progu tworzenia inteligentnych środowisk produkcyjnych działających w połączonych cyfrowych ekosystemach, w których rozwiązania takie jak system ERP będą spełniały rolę cyfrowego rdzenia, wspierającego pracę całej fabryki, działającej jak jeden wielki komputer.”
Dostępna w nowej wersji aplikacja Epicor IoT łącząc się z platformą Microsoft Azure poprzez IoT hub, umożliwia firmom gromadzenie ogromnych ilości danych pobieranych z czujników IoT i analizowanie tych danych w celu uzyskania wskazówek pozwalających na podejmowanie trafniejszych decyzji. Dzięki najnowszej wersji systemu Epicor ERP firmy zyskują dostęp do technologii, która pozwala nie tylko łączyć działania operacyjne, ale także analizować dane gromadzone w całym przedsiębiorstwie.

Wśród usprawnień dostępnych w najnowszej wersji systemu Epicor ERP warto wymienić:

  • Epicor Virtual Agent (EVA) – nowy agent cyfrowy dla przedsiębiorstw korzystających z rozwiązań sztucznej inteligencji, wspiera pracę użytkowników i pozwala szybciej podejmować decyzje. 
  • Epicor IoT — łączy maszyny ze środowiskiem Microsoft Azure przygotowanym dla systemu Epicor ERP. Dane pozyskiwane bezpośrednio z czujników IoT są przekazywane do systemu ERP i dostępne zarówno poprzez tradycyjny interfejs desktopowy jak również interfejs MES dla pracowników hali produkcyjnej. Pozwala to monitorować dane produkcyjne w czasie rzeczywistym i optymalizować operacje biznesowe.
  • Rozszerzenie interfejsu MES – ekrany MES zostały zmodernizowane i odświeżone, przy użyciu Epicor Kinetic Design, a interfejs Epicor Mattec Advanced MES ma być dostępny przez panel operatorski HMI (Human Machine Interface).
  •  Transformacja interfejsu użytkownika (UI) – dzięki Epicor Kinetic Design nowoczesny wygląd zyska wiele popularnych ekranów i aplikacji, co ma ułatwić korzystanie z systemu ERP i przynieść wzrost satysfakcji użytkowników. Udoskonalenia obejmą m.in. nową aplikację do rejestracji czasu i wydatków na urządzenia mobilne oraz odświeżone tablice harmonogramowania i zarządzania projektami oparte na wykresach Gantt’a.
  • Zautomatyzowane wprowadzanie zamówień – korzystając z integracji systemów Epicor ERP i Epicor DocStar, wspólne pola w formularzach są automatycznie uzupełniane. Wynikająca z tego oszczędność czasu pracy pozwala na przyspieszenie procesów sprzedaży oraz realizacji zleceń.
  • Portal dostawców – umożliwia producentom lepsze zarządzanie relacjami z dostawcami, wprowadzanie transakcji zakupu oraz przetwarzanie zapytań ofertowych za pomocą rozwiązania Epicor Commerce Connect.

„Połączone rozwiązania umożliwiają firmom podejmowanie trafniejszych decyzji i podnoszenie wydajności szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Epicor wierzy, że projektowanie rozwiązań dla organizacji wprowadzających koncepcję „Connected Enterprise” nie tylko wspiera sposób, w jaki ludzie pracują dzisiaj, ale także to jak będą działać w przyszłości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży rozumiemy, że producenci potrzebują solidnych podstaw, które pomogą im korzystać z nowatorskich technologii, takich jak IoT, big data i zaawansowana analityka, aby zyskać przewagę konkurencyjną. Najnowsza wersja systemu Epicor ERP właśnie to zapewnia”- podsumowuje pani Hiskey.

Żródła:
https://newsroom.epicor.com/epicor-enables-the-connected-enterprise-with-latest-version-of-epicor-erp/
IDC FutureScape: Worldwide Manufacturing 2019 Predictions, Doc #EMEA43135818, October 2018

Kontakt z prasą:
Paweł Molski
Marketing Director
Todis Consulting
pawel.molski@todis.pl 

Epicor Software Corporation jest wiodącym producentem oprogramowania służącego do obsługi i podnoszenia wydajności procesów biznesowych w przedsiębiorstwach z sektora produkcyjnego, dystrybucyjnego, sprzedaży detalicznej oraz branży hotelarskiej i usługowej. Firma działa na międzynarodowym rynku od ponad 40-stu lat i obsługuje ponad 20 000 klientów w przeszło 150 krajach. Rozwiązania mogą być oferowane zarówno w wersji chmurowej, hostowanej, jak i lokalnej. Bogate doświadczenie firmy Epicor pozwala na wprowadzanie innowacyjnych i elastycznych rozwiązań oraz dostosowywanie ich do indywidualnych potrzeb klientów www.epicor.com 

Todis Consulting jest certyfikowanym partnerem wdrożeniowym Epicor Software. Firma działa na rynku polskim od 2005r.oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta. www.todis.pl