ViaCon, wiodący na polskim rynku producent rur stalowych, rozwija działalność z pomocą IFS Applications

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że ViaCon, producent rur i konstrukcji stalowych z blach falistych, wdrożył system IFS Applications™ w celu efektywnego zarządzania pełnym łańcuchem wartości − od projektu począwszy, przez produkcję i konstrukcję, aż po sprzedaż, dostawę i montaż.

ViaCon, z siedzibą w Rydzynie k. Leszna, działa na polskim rynku od roku 1997. Firma jest częścią Grupy ViaCon – największego producenta rur stalowych w Europie. W skład grupy wchodzi obecnie ponad 30 firm w 18 krajach. ViaCon specjalizuje się w produkcji rur i konstrukcji stalowych stosowanych do budowy wiaduktów, mostów, przejść dla zwierząt i tuneli. Warto wspomnieć, że oddany niedawno do użytku wiadukt drogowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – zaprojektowany, wyprodukowany i zmontowany przez polski zespół ViaCon − został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako największa na świecie konstrukcja z blach falistych.

System IFS Applications wspiera działania firmy ViaCon we wszystkich kluczowych obszarach, obejmujących produkcję, sprzedaż, zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi oraz dostawę i koordynację prac montażowych. Ponadto rozwiązanie obsługuje finanse, kadry i płace, zarządzanie dokumentacją i jakością, remonty oraz zarządzanie kontaktami z klientami. System zapewnia pełną przejrzystość informacji w obszarze zakupów, ułatwia planowanie materiałów do produkcji, pozwala ograniczyć ogólne wydatki, usprawnia ofertowanie i zapewnia przejrzysty obraz rentowności kontraktowej.

System IFS Applications usprawnił działania firmy i poszerzył nasze możliwości realizacji dużych projektów, pozwalając sprostać indywidualnym wymaganiom klientów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości, poziomu kosztów i czasu realizacji projektów” – powiedział Leszek Janusz, prezes Grupy ViaCon. „Co istotne, elastyczność rozwiązania umożliwia dalszy rozwój działalności naszej grupy”.

Marcin Taranek, prezes zarządu IFS Poland skomentował: „Cieszymy się, że nasze rozwiązanie skutecznie wspiera rozwój firmy ViaCon, pomagając zwiększyć efektywność działań i umocnić pozycję firmy na rynku w branży konstrukcyjno-budowlanej. Liczymy na dalszą, owocną dla obu stron współpracę”.

Wdrożenie systemu IFS Applications objęło trzy spółki: ViaCon Polska sp. z o.o. odpowiedzialną za sprzedaż produktów, ViaCon Construction specjalizującą się w montażu oraz ViaCon sp. z o.o. zajmującą się produkcją i eksportem wyrobów.

Więcej informacji o tym, jak IFS wspiera firmy w sektorze konstrukcyjno-budowlanym, można znaleźć na stronie www.ifsworld.com/corp/industries/engineering-construction-infrastructure/.

Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFSworld.com lub obserwując nas na Twitterze: @IFSPoland.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com
 

ZUS powierza obsługę serwisową systemu klasy ERP firmie S&T

S&T i Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisały kontrakt, w ramach którego integrator będzie świadczyć usługi opieki serwisowej na oprogramowanie SAP ERP wspierające funkcjonowanie Systemu Wspomagania Ekonomiki Zakładu (SWEZ). Przetarg został rozstrzygnięty w trybie przetargu publicznego.

Przedmiotem prac jest zagwarantowanie opieki serwisowej dla oprogramowania SAP, obejmujące usługi na poziomie SAP Standard Support. W ramach 24 miesięcznego kontraktu, integrator zapewni Klientowi wymagane przez producenta aktualizacje, rozszerzenia funkcjonalne oraz pakiety korekcyjne. S&T umożliwi także pracownikom ZUS dostęp do bazy wiedzy rozwiązań serwisowanych SAP. Integrator zrealizuje zadeklarowany w umowie zakres prac przy pomocy zasobów własnych oraz przy wsparciu konsultantów serwisowych SAP AG, wykorzystując do tego standardowe usługi wchodzące w skład pakietu SAP Standard Support.

Kluczowa w postępowaniu przetargowym okazała się gotowość integratora do objęcia wsparciem serwisowym ponad 3 tys. użytkowników systemu ZUS zlokalizowanych na terenie całego kraju.

S&T wygrało kontrakt w ZUS w trybie przetargu publicznego. Decydujące okazało się połączenie wymagań Zamawiającego, dobrej ceny, elastyczności działania oraz bogatego doświadczenia w realizacji tego typu usług w sektorze publicznym. – mówi Patryk Borzęcki, Business Solutions Sales Director S&T w Polsce. – Dysponujemy mocnym zapleczem kompetencyjnym, dzięki któremu jesteśmy w stanie realizować najbardziej wymagające usługi serwisowe i wdrożeniowe dla państwowych instytucji. W naszych strukturach pracuje wyspecjalizowany zespół konsultantów SAP, z obszaru finansów, kontrolingu, budżetowania i zarządzania inwestycjami.– dodaje.

S&T posiada ponad 10 letnie doświadczenie w obszarze wdrażania i świadczenia usług utrzymaniowych dla technologii SAP. W 2018 r. firma została uhonorowana nagrodą za największy wzrost sprzedaży licencji SAP na terytorium General Business. Integrator pod względem wartości sprzedanych  licencji osiągnął też jeden z najlepszych wyników na polskim rynku. S&T jako partner serwisowy SAP posiada także certyfikat PCOE (Partner Center of Expertise), potwierdzający spełnienie wysokich wymagań producenta.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to jednostka sektora finansów publicznych, która realizuje zadania z zakresu ubezpieczeń społecznych w Polsce. Instytucja zatrudnia ponad 45 tys. osób. Do jej obowiązków należy m.in. stwierdzanie i ustalanie obowiązku ubezpieczeń społecznych, ustalanie uprawnień do świadczeń i wypłacanie świadczeń, pobieranie składek na ubezpieczenia, prowadzenie rozliczeń z płatnikami składek oraz prowadzenie indywidualnych kont ubezpieczonych i płatników składek. ZUS przechodzi stopniową informatyzację, która obejmuje swoim zakresem coraz szerszy zakres działań operacyjnych i świadczonych usług.

https://snt.pl/

 

Infor usprawnia Groupe Gascogne.

 Infor, wiodący dostawca aplikacji biznesowych działających w chmurze i specjalizowanych dla różnych branż, poinformował, że Groupe Gascogne, francuska firma produkująca opakowania w procesie przetwórstwa drewna, wybrała Infor M3 w ramach projektu restrukturyzacji swoich jednostek wokół jednego rozwiązania. 

Zatrudniająca 1700 pracowników i posiadająca 13 zakładów produkcyjnych w Niemczech, Grecji, Francji i Tunezji, Groupe Gascogne jest ważnym francuskim graczem na rynku transformacji drewna na papier. Grupa ma cztery uzupełniające się i zintegrowane obszary (drewno, papier, torby i produkty elastyczne) i jest wiodącym na świecie producentem prążkowanego papieru pakowego, jednym z europejskich liderów w branży toreb przemysłowych i konsumenckich, a także wśród światowych producentów zestawów opakowaniowych i ochronnych. Firma jest notowana na Euronext Growth.

Christophe Lagardère, dyrektor ds. informatycznych Groupe Gascogne, mówi: “Głównym celem projektu, który rozpoczął się na początku 2017 r. jest harmonizacja wszystkich istniejących procesów biznesowych w celu zwiększenia naszej wydajności. Infor M3 zastąpi kilka rozwiązań opracowanych we własnym zakresie, poprawiając identyfikowalność różnych produktów i przepływu materiałów, jakość naszych produktów i, ostatecznie, naszą obsługę klienta.”

Infor został wybrany w wyniku przetargu, obejmującego kilkanaście zespołów dostawców i integratorów, ustanowionego w celu objęcia wymagań całego zakresu funkcjonalnego, od zakupów poprzez finanse, produkcję, planowanie, sprzedaż, utrzymanie, aż po wysyłkę. Rozwiązanie będzie obsługiwać 900 użytkowników w 15 różnych lokalizacjach (w tym 13 zakładach produkcyjnych). 

Rozwiązanie Infor M3 jest szczególnie dobrze dostosowane do potrzeb przemysłu przetwórczego, zapewniając redukcję kosztów, łatwość integracji, wydajność i szybkość operacji i obsługę specyfiki biznesowej. 

„Połączenie profesjonalizmu zespołów Infor i partnerskiej firmy Hetic3 pokazało pełny potencjał rozwiązania Infor M3, co wzmocniło nasze przekonanie, że dokonaliśmy dobrego wyboru. Ponadto, przekonały nas też funkcjonalne bogactwo i elastyczność systemu w zakresie konfiguracji, a także nowoczesny i niezwykle intuicyjny interfejs użytkownika”, dodaje Lagardère.

Pierwsze – pilotażowe – wdrożenie, obejmujące zakres funkcjonalny wspólny dla wszystkich działań grupy, a mianowicie zarządzanie finansami i utrzymaniem, planowane jest w zakładzie Dax we Francji. Wdrożenie wszystkich innych obszarów nastąpi od stycznia 2020 r. i potrwa dwa lata. 

Warto także nadmienić, że jednym z decydujących argumentów za wyborem dokonanym przez Groupe Gascogne była także możliwość rozwoju interfejsów API, umożliwiających Infor M3 integrację z zewnętrznymi systemami do obsługi realizacji produkcji i nadzoru nad nią. 

Firma planuje wdrożyć w kolejnej fazie chmurową platformę analityczną – Infor Birst, aby zapewnić spójność wszystkich danych i ich zintegrowaną analizę.

O firmie Infor
Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w technologii chmury. Firma zatrudnia 17 300 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów
w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/ .

W Polsce system Infor M3 jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

 

Zautomatyzowana i zwinna, czyli fabryka przyszłości 2027

Choć fabryki przyszłości zaczynają powstawać już dzisiaj, to niełatwo precyzyjnie przewidzieć, jaki kształt przybiorą ostatecznie. Epicor podpowiada jak będą wyglądały za kilka lat. Dla firm produkcyjnych, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, ma to szczególne znaczenie.

Wizja Epicora „Fabryka przyszłości 2027” zakłada przede wszystkim coraz większe wykorzystanie inteligentnych technologii. Nie ma wątpliwości, że fabryka przyszłości będzie zrobotyzowana. Zmiany związane z Przemysłem 4.0 obejmą praktycznie wszystkie obszary działalności: od sprzedaży i marketingu, przez zarządzanie projektami, zarządzanie operacjami i produkcją, zakupy, zarządzanie usługami i produktami, aż po finanse i HR. Przyjrzyjmy się jak – według Epicora – produkcja będzie ewoluować w ciągu najbliższych lat.
Już dziś firmy starają się tworzyć coraz więcej strumieni przychodów z usług. Jutro rynek usług stanie się w coraz większym stopniu zautomatyzowany. Pozwoli to na pogłębienie integracji z systemami i procesami klientów, a dzięki temu można będzie łatwiej zrozumieć ich potrzeby i szybciej rozwiązywać problemy. Technologie IT sprawią, że firmy produkcyjne przestaną być dostawcami a staną się partnerami biznesowymi. Systemy analityczne dostarczą działom sprzedaży i marketingu informacji o tym, ile i jakich produktów klienci oczekują. Natomiast łańcuchy dostaw zostaną zastąpione przez sieci dostaw, co umożliwi automatyczne optymalizowanie współpracy z dostawcami w czasie rzeczywistym.
Wszechobecne czujniki dostarczające na bieżąco informacji z hal fabrycznych pozwolą na precyzyjne zarządzanie procesem produkcji. Zmiany dotkną także dział kadr. Robotyzacja oznacza mniejszą liczbę pracowników, za to większe wyzwania związane z zarządzaniem talentami. Praca nad ciągłym rozwojem karier zatrudnionych ludzi nabierze nowego znaczenia. Pewnym ułatwieniem dla HR będzie możliwość korzystania z algorytmów, które będą wspierać podejmowanie wszystkich decyzji w obszarze zarządzania talentami.
Decyzje strategiczne podejmowane przez kadrę menedżerską najwyższego szczebla także będą opierać się na danych przetwarzanych przez uczące się algorytmy. W tym obszarze ogromną rolę do odegrania ma IT, które powinno wspierać skuteczne zarządzanie zgromadzoną w organizacji wiedzą i wdrażać najnowsze technologie sztucznej inteligencji. Czy podejmowanie decyzji stanie się dzięki temu łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie? Z pewnością innowacyjne rozwiązanie ERP, które będzie uwzględniać trendy rozwojowe Przemysłu 4.0, ułatwi automatyzację linii produkcyjnych, usprawnienie procesów i skuteczną transformację organizacji. 

Źródło:
https://www.epicor.com/en-us/resource-center/videos/factory-of-the-future-2027/

Kontakt z prasą:
Olga Radzikowska
Marketing Assistant
Todis Consulting
olga.radzikowska@todis.pl 
Epicor Software Corporation jest wiodącym producentem oprogramowania służącego do obsługi i podnoszenia wydajności procesów biznesowych w przedsiębiorstwach z sektora produkcyjnego, dystrybucyjnego, sprzedaży detalicznej oraz branży hotelarskiej i usługowej. Firma działa na międzynarodowym rynku od ponad 40-stu lat i obsługuje ponad 20 000 klientów w przeszło 150 krajach. Rozwiązania mogą być oferowane zarówno w wersji chmurowej, hostowanej, jak i lokalnej. Bogate doświadczenie firmy Epicor pozwala na wprowadzanie innowacyjnych i elastycznych rozwiązań oraz dostosowywanie ich do indywidualnych potrzeb klientów. www.epicor.com 
 

Todis Consulting jest Todis Consulting jest certyfikowanym partnerem wdrożeniowym Epicor Software. Firma działa na rynku polskim od 2005r.oferując kompleksowe rozwiązania z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych. Zespół wysoko wykwalifikowanych konsultantów umożliwia prowadzanie zarówno nowych wdrożeń, reimplementacji oraz migracji do wyższych wersji systemów ERP jak i tworzenie rozszerzeń funkcjonalnych oraz rozwiązań na zamówienie klienta. www.todis.pl